Eesti uudised

MAASIKAPAANIKA! Õhtuleht testis Eesti marju, mida söönud mees oksendas öö läbi

Liina Hallik , 16. juuli 2019, 20:25

151 KOMMENTAARI

k
kuulaja/ 18. juuli 2019, 13:28
seal turul segatakse kümme mürgist maasikat teiste hulka , et hiljem nalja saada
n
nojah/ 18. juuli 2019, 12:32
aga mulle on trehvanud vahel üks eriti vastiku maitsega maasikas teiste sekka, väliselt täitsa ilus ja imelikul kombel on seda varemgi juhtunud, niiet ei oska arvatagi, milles asi.
a
aga/ 18. juuli 2019, 07:58
tegelikult aitab väga väikesest kogusest
j
juku/ 18. juuli 2019, 07:03
siis nüüd pole vaja enam süüa-sisikonda pole
i
Indulgents/ 17. juuli 2019, 17:09
Tegelikult, pange tähele, et Eesti maasikas on siiski kõige puhtam. Seal Sepakõrtsi või kus iganes talus see jama alguse sai, olid ju põllud puhtad! Puhas maasikas! Probleem on ikkagi välismaistes maasikates, mida lihtsalt kahetsusväärselt Eesti maasikate pähe müüakse. Ja müüakse neid Eesti maasikate pähe just sellepärast, et Eesti maasikas on kõige väiksemate taimekitsevahendite jääkidega ja sellepärast neid eelistataksegi. Sellele "oksendajale" aga soovitaks käsi ja marju pesta. Elementaarne hügieen kulub ikka ära.
m
mul maasikatel/ 17. juuli 2019, 16:39
varese nokad laki sisse kinni läänud. mis nüüd teha...
m
maakas/ 17. juuli 2019, 16:39
No nüüd igasugu ametnikujulgad avastasid maasika! Vov!!! Aga samas kõik see siia imporditud, olgu siis kapsas, sibul, baklazaan, viinamari, tsitruselised jne ei huvita mitte kedagi... Näm, näm ja head isu. Millega ja kui mitu korda neid kultuure pritsitud on, on jätkuvalt hiina mõistatus. Kui lippama võtab, siis ongi seesmine puhastus...
t
teadmiseks/ 17. juuli 2019, 16:19
sõna "kuivkäimla" on modearatori meelest ebatsensuurne sõna

k
küsimus/ 17. juuli 2019, 16:15
Miks maasikad ,mida turgudel müüakse kõik läigivad nagu oleks nad mingi lakiga üle valatud? Mäletan siin aastaid tagasi, olid turgudel müügil tavalised aiamaasikad, ei mingit tumepunast lakki värvi vaid hele-ja keskmised punased ja mõned marjad siit sealt ka valget. Nüüd aga kõik läigivad tumepunased ja liiga hea maasikalõhn hõljub kaugele.Kiri juures, Põltsamaa eesti maasikas. Mitu talu seal Põltsamaal siis on, kus selline tumepunane läikiv mari kasvab?
i
?/ 17. juuli 2019, 16:58
ilmselt ongi Põltsamaa talu? või see konservi tehas seal?
o
Ostja./ 18. juuli 2019, 11:42
Sai mõned aastad tagasi imeilusaid, suuri, tumepunaseid väga läikivaid õunu suurest marketist ostetud ja neid pestes jooksis kraanikaussi tumepunast värvi.
k
17. juuli 2019, 16:10
kuidas sa edasi elad, kui sisikonda pole
h
hügieenist/ 17. juuli 2019, 15:10
Eesti inimene on tõesti räpaseks läinud,kes ei tea,et pesemata marju ja puuvilju ei sööda.Olen näinud kuidas poes vanainimesed lahtiseid ilma paberita komme kamaluga võtavad,samuti lahtised küpsiseid.Piinilk on vaadadata kui müüja paneb leti taga kooki ulatades kindad kätte ja tõstab koogitüki koogilabidaga karpi. Vanainimesed aga käperdavad palja käega lahtised küpsiseid ja ilma paberita sokolaadi komme.Ma ei osta enam lahtiseid küpsiseid,ainult siis kui müüja on alles pannud.Nii levib ka nakkushaiguste perioodil haigusi rohkem,kui haiged oma batsillides kättega lahtist toitu käperdavad.
k
k/ 17. juuli 2019, 15:34
ma tean ka üht "peent prouhenit", kes poes komme ja puuvilju omal algatusel degusteerib. Ilmselgelt pole viimased kunagi pestud.
A
Anna/ 17. juuli 2019, 16:18
Alles see oli, kui maarahval vägisi sunniti kuivkäimlaid ehitama. Mingi ühise saja aasta ees. Veeveärk oli ka linnades harv nähtus. Nüüd on nii peened eurokempsud ja duši all v võib kas või viis korda päeva käia (lisaks trennis, basseinis). Aga -- selles ongi kurja juur. Inimeste loomulik immuunsüsteem on nii ära nullitud, iga batsill on kuriloom. Vanasti võtsin peerslt porgandi, põhskisn suurema mulla vastu pükse ära ja sõin mõnuga. Samuti puu alt sai küpseid klaare võetud ja kohe hambad sisse löödud. Ei mingit hügieeni, aga hambad olid terved ja kõht korras.
m
Maximas vastikud penskarid võtavad käega nii suhu kui kotti lahtiseid pähkleid. Paar korda öelnud ka/ 17. juuli 2019, 19:14
v
17. juuli 2019, 19:52
väiksena võtsin peenra pealt maasika ,tõmbasin läbi kastese heina,sõin ära ja midagi ei olnud viga. Kas ma sellepärast olen räpane eestlane
h
17. juuli 2019, 15:01
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
TLC/ 17. juuli 2019, 15:07
Ää hirmuta välismaa juttudega!
h
17. juuli 2019, 14:55
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
h
Harry-le/ 17. juuli 2019, 15:08
Ei see aita kõhulahtisuse vastu!
m
Mh Uni Staja/ 17. juuli 2019, 14:51
Meil on juhtunud nii, et oleme perega ära söönud talust ostetud maasikaid, mitu kg - kõik korras. Oleme ostnud turult- maitsev, pole ka midagi juhtunud. Hea maitseelamus. Kevadel sõime ka kreeka ja poola maasikat, einolnud meil kellegil midagi viga. Nipp on selles, et ostetud puuviljad tuleb enne söömist puhtaks pesta :) Samas, ei ole ka see seedimist rikkunud, kui mõned korrad mõni pesemata mari seedekulglast alla läinud 😀
k
kel on ussid,siis oma lohakus/ 17. juuli 2019, 18:41
tegelikult marjadel väike hulk mürki ei tapa,kuid pikaaegsel kasutamisel tekivad aeglaselt terviseprobleemid,mida inimene ise ei märka.Ka Vene ajal tustiti kõiki põllumajanduse saadusi mürkidega,kuid hiljem tehti kindlaks,mis võisid vähki tekidada.Ka palju muid probleeme võib tekkida nagu kroonilised maksahaigused jne.Kas on nii rakse marju ja puuvilju pesta.Ka metsamarjadega võib usse saada,sest metsloomadel on paljudel ussid ja muud kärntõbid nagu sigade katk.Metsloomad nagu karud,käivad samuti maasikapõllul maasikaid söömas ja haiged rebased ja muud rotid ja hiired liiguvad ringi.
t
Teadmiseks/ 17. juuli 2019, 14:46
Maasikas rohke valge viinaga ajabki oksemndama!
L
!/ 17. juuli 2019, 16:59
Lätist toodud Läti viin ei aja!

m
mart/ 17. juuli 2019, 14:06
Loll kes sööb nii palju maasikaid, mulle piisab paaristsajast grammist, ei siis tule mingit mürgitust.
p
Priidu/ 17. juuli 2019, 13:41
võta alati üks väike naps, siis on ka tervist.
m
Miidu/ 17. juuli 2019, 14:02
Minul just alkoholiga see jama, et kui kogused suureks lähevad, siis kipun välja oksendama. Pits maasikat ei teeks mehele midagi.
t
To miidu/ 17. juuli 2019, 15:23
Sa oled lihtsalt nõrguke kes viina ei kannata 😀
h
Hiromant/ 17. juuli 2019, 13:40
Järgmisel aastal pannakse hoopis Eesti maasikatele juurde silt "Kreeka maasikas" :)
e
elu õied/ 17. juuli 2019, 13:37
ostsin ka turult mingi talu maasikaid,väga hea välimuse ning maitse ka hea,küsimusele,et kas ka mürgine oli vastus,et tuleb ju kevadel õielõikajad surmata
h
17. juuli 2019, 13:37
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
Kui on turult ostud ja korralikult puhtaks pestud, nende söömisel ja tunni aja möödudes meeletu valu/ 17. juuli 2019, 16:29
j
ja oligi/ 17. juuli 2019, 16:31
silmipimestavalt meeletu valu ja kõht lahti, peale maasikate söömist.
n
naksis kukeseen!/ 17. juuli 2019, 13:24
Aga mida naine mehele söögiks vaaritas, vaat seda tahaks hoopis teada!

a
AJ/ 17. juuli 2019, 13:04
Elu läheb mitmekesisemaks. Eile oli Keskturul Tallinnas juba Belgia maasikad. Peakorterile ikka juba lähemal...
a
AJ/ täna, 13:04-le/ 17. juuli 2019, 13:21
Belgia omasid on nüüd kõik kohad täis, saksa omasid ka. Täna müüakse Prisma ees belgia maasikaid.Omad tuleb maa sisse tampida, siis saavad võõrad tulla...
O
.../ 17. juuli 2019, 13:30
Omad ei ole maa sisse tambitud. Need samad maasikad, mis enne olid "Eesti" omadeks valetatud, nüüd ei juleta "Eesti" silti panna, pannakse natuke päritolule lähem silt :D
m
Ma olen ka raudse tervisega, amlergiat pole iial olnud. Viimastel aastatel on aga nii, et kui söön t/ 17. juuli 2019, 12:59
s
Siit moraal!!!/ 17. juuli 2019, 14:10
...ah jaa , viimastel aastatel pole viina kahh vôtnud.
t
tsaar1918/ 17. juuli 2019, 12:58
vot sulle eesti maasikad.Eile olid Poola omad ja täna on saanud neist Eesti maasikad ja hind on tõusnud Eesti maasikate tasemele.
l
lds/ 17. juuli 2019, 12:03
Fake news. Ja Õhtuleht teeb kaasa. Keegi ei oksendanudki. Ta tahtis lihtsalt paanikat teha. Mulle Eesti ja isegi Läti maasikaid maitvad.
e
Erm/ 17. juuli 2019, 12:02
Kas te ükskord ära ei väsi ühes ja samast kirjutada.
e
Erm-le/ 17. juuli 2019, 13:22
j
Jan/ 17. juuli 2019, 11:53
Jutust tuli ju probleemi ivake välja - mees sõi kilo maasikaid kuid juba aastaid pole alkoholi tarbinud. Nii ei või! Tuleb juua puhast viina maasikatele peale ja tervis korras
s
SARS, hullulehmatõbi, maasikad../ 17. juuli 2019, 11:42
Kas nüüd võib iga raudse tervisega, oksendav inimene, Õhtulehe toimetusest läbi astuda ja maasikaid analüüsiks viia? Kas inimene sõi ainult maasikaid sel päeval? Kas ta käsi pesi peale WC-s käimist? Lõpetage see hüsteeeria nüüd ära. Isegi need maasikad, mis kogu selle paanika põhjustasid, ei olnud mürgised, vaid sisaldasid taimekaitsevahendite jääke. Neid sisaldavad suurem osa juur-ja puuviljadest ja see on kahjuks tänapäeva trend. Samamoodi sisaldavad ka paljud teised poes müüdavad tooted E-aineid, mis on täpselt samamoodi - suurtes kogustes - mürk, keemia.

m
Mammu/ 17. juuli 2019, 11:16
Vanal heal ajal sõid lapsed maavanaema ja-isa pool marju otse peenralt, kõik olid rõõmsad. Nüüd kahtlusta igat ampsu juba.
m
memmele/ 17. juuli 2019, 11:26
turul müüdud maasikad käivad paljude inimeste kätest läbi,kes käib maasikakorjamise ajal võsas ja pühib lepalehega tagumikku.Trakotr,mis sõidab maasikapeenarde vahet,käib vahepeal laudas sõnnikut vedamas ja põllule laotamas.Küll on ikka mõnel inimesel puhyusest omamoodi arusaam. Teen selgeks,miks turult ostetud mees massikaid süües oksendas.Ka mina võin kõhulahtisuse saada pesemata marju süües,sest neil võib leiduda baktereid,mis kõhu lahti teevad.Puhta veega pestes tuleb maha suurem mustus,aga mürgised pestitsiid jäävad koore pinnale.SPETSIAALNE PUUVILJA SEEP:
m
memmele/ 17. juuli 2019, 11:36
SPETSIAALNE PUUVILJA SEEP.Söögisaaoda on suurepärane abimees nii mustuse,bakterite kui mürkide- puu- ja köögiviljade pinnalt eemaldamiseks.Soodalahuse valmistamine:1 teelusikas söögisoodat lahustatakse 1,5 l vees ja segatakse hoolega .Valminud lahusesse tuleks panna puuviljad,köögiviljad ja marjad umbes 10-15 min.et kõik jääkained viljade koorelt lahtuks.Eriti oluline on nende toiduainete puhul,mida koos koorega tarbitakse.Samas vajavad pesemist paksema koorega viljad,banaanid,ananassid-nimelt kanduvad pesemata kätega koorelt bakterid kätele,muutes tervise seisukohalt koorimise mõttetuks...
m
maakas/ 17. juuli 2019, 16:43
kasutage domestost, see pidi hävitama kõik batsilllutikad! kas pesta maasikad domestosega või pärast söömist võtta pits domestost? Vot selles on küsimus!!!
m
Maali/ 17. juuli 2019, 10:38
Töesti raudse tervisega.Oksendas sisikonna välja aga öhtulehte jöudis ikka.
õ
17. juuli 2019, 10:56
Õl jälle hoo sisse saanud..Iga päev treitakse üks hullem kui teine lugu.Paanikakülvajad olete teie ise.Las asjatundjad tegelevad sellega.
h
17. juuli 2019, 10:25
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
d
dads/ 17. juuli 2019, 12:05
Miks sa kohe eeldad et pesemata? Kilo värskeid marju päeva jooksul ei ole mingi kogus. Kui keegi 1l õlut ära joob ei teki ühiskonnal küsimusi, et miks nii palju. Mis see kilo maasikaid siis kahjulikum on kui kaks pudelit õlut?
k
17. juuli 2019, 10:02
Kas meie laborid on nii magedad, et ei suuda mürke eristada või on neile antud keeld neid tuvastada?
j
17. juuli 2019, 13:51
ju otsitigi analüüsidega konkreetseid keemilisi ühendeid, mis taimemürkidena kirjas. Kuid ei otsitud baktereid-viirusi, mis tegelikult kõhulahtisust tekitavad. Nüüd hea öelda, et keemiliste ühendite kooslus selline, et kahjustuseks tuleb korraga süüa terve koorem. Samas tõsiseks tervisejamaks piisab ühest maasikast, kus just see kõige rängem haigustekitaja-viirus/bakter. Pole kuulnud uudislugusid sellest, et keegi oleks kuskil teinud (turul) müügis oleva toorkauba bakteriuuringuid. Noroviirused ja salmonella on mujal levinud ka marjadega, ka külmutatud marjadega.
p
Pese ka maasikaid, aga veel kindlam on kui: / 17. juuli 2019, 09:55
Enne kauplemist-ostmist söögu "kaupmees" ise üks maasikas ära. Nii -selliseid proove- olla tehtud juba keskajal, sest kuningad söötsid õukonnanarre enne kui ise sööma asusid. Laste lemmikul Zorrol, oli kogunisti hea vaistuga koer, viimane ajas laua mürgitatud hõrgutistega ümber. Mis ajas elame, petturid ei hooli rahvast?!
p
proovijatest/ 17. juuli 2019, 15:12
Ma neid proovijaid ikka vaatan seal turul. Üks mutt sööb iga päev ennast "proovides" täis, nii et müüja ta nagu kärbse alati ära ajab, ütles, et too käib aastaid niiviisi söömas! No kilo panevad need proovijad päevas nahka küll.
õ
õige/ 17. juuli 2019, 09:55
poola maasikate söömine on karistatav aga müümine ei ole,paras teile poola põllumeestele,nüüd saate oma vilju maitsta!
m
17. juuli 2019, 09:53
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
j
Jõhvika-mix/ 17. juuli 2019, 20:47
Sõin ükskord teismelisena ära 3 kilo maasikaid. Muud ei juhtunud kui kole metallimaitse tuli suhu.

m
moisei õliõisile/ 17. juuli 2019, 09:45
tagasihoidlik küsimus,kas peab olema Lauaviin või kõlbab mõni teine sort ka?Mul nimelt on ainult Läti Mõrnajat?
m
Mul millegipärast/ 17. juuli 2019, 10:07
k
karsklane/ 17. juuli 2019, 21:02
kogus ,siin on tähtis kogus
t
tibu/ 17. juuli 2019, 09:42
nojah, aga see on selle tulemus,et meil on karistused igasuguste pätitegude ja petmiste eest lausa olematud....
k
Kära ei millestki/ 17. juuli 2019, 09:37
Olete eluaeg neid välismaa maasikaid söönud ja pole teil häda midagi olnud, nüüd peale ühe poliit tellimusartiklit kisa taevani, kõik hakkavad surema.Pole häda midagi, peske ikka enne söömist marjad puhtaks ka, hügieen enne kõige.
k
17. juuli 2019, 10:16
kahjuks ei ole võimalik sellise pesemisega lahti saada võimalikest ohtlikest bakteritest/viirustest, mis toorkraamil olla võib. Nagu mujal maailmas juba juhtunud, võib selline reostus lõppeda isegi surmaga, E.colil juba tuntakse mõnd sellist tüve, mis inimese mullatoidule saadavad. Väike ja vaene Eesti, kus teadlaskonda riiklikult alavääristatakse, ei suuda teha piisavalt ei kontrolle ega analüüse. Nii tulebki ise olla teadlik ja osata end ise ka kaitsta. Ja see pole argument, et vanasti oli ka ja ei olnud midagi - vaat ei olnud vanasti sellist intensiivtootmist ja kiiret üleilmset transporti
h
Hapukurk/ 17. juuli 2019, 09:36
Protesteerin! Praegu on aus hapukurgihooaeg, aga minule ei pöörata üldse tähelepanu! Ikka need ülbed maasikad-punakuued trügivad esile! Nõuan hapukurkide elu aktuaalset kajastamist leheveergudel. Või muidu ajame tarbijatel kõhud plurisema, näis, kas siis saame kuulsaks.
e
17. juuli 2019, 09:36
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
i
Ida-Viru "pärtel"/ 17. juuli 2019, 15:13
Jätke Pärtli talu rahule, seal ei kasvatata maasikaid.
e
Et/ 17. juuli 2019, 15:48
Ega sepa talu ka ei kasvata aga müüb ikka.
p
pallapoolik/ 17. juuli 2019, 09:34
Piisab, kui paaril maasikal on väike hallituseplekk. Muidugi sõltub seedeelundite tundlikkusest.
p
Paanika-jaanika/ 17. juuli 2019, 09:31
Öökisin terve nädalavahetuse ilma igasugu maasikateta. Ega see on ju ilmvõimatu, et onu kuskilt lihtsalt mingi kõhuviiruse võis saada...

t
tartlane / 17. juuli 2019, 09:30
Tuttav käis kunagi mitu aastat tagasi oma tuttava maasikakasvataja käest maalt marju ostmas. Suurel põllul olid maasikad suured ja ilusad, lapikesel põlluribal väikesed.Muidugi tahtis ostja ilusamaid ja suuremaid marju. Omanik oli öelnud, et ei neid ei anna ta küll tuttavale , et need on ainult turu jaoks. Suur põld oli olnud puhas ja ilma ühegi umbrohuta. Teine põld oli olnud rohtu kasvanud. Tundub nüüd, et selle inimeste mürgitamisega tegeleti juba aastaid tagasi, Raha, ainult raha!
k
kõhuvalu/ 17. juuli 2019, 09:26
Minul tekitasid küll sel aastal maasikad kõhuvalu. Pesen marjad alati hoolikalt üle ja esimesel paaril korral ei seostanud kõhuvalu üldse maasikatega kuna varem pole seda olnud, kui asjale pihta sain ja maasikate söömise lõpetasin, kadus ka kõhuvalu. Ps kuna maasikad ei ole just minu kõige lemmikumad, siis ei söönud neid üldse palju korraga.
j
Ja.../ 17. juuli 2019, 10:58
... see kõhuvalu tekkis pärast seda, kui sa lugesid artiklit sellest, et marjadelt leiti mürki? Kas sa tõesti oled nii naiivne, et arvad, et varasematel aastatel olid kõik mürgivabad Eesti maasikad???
m
Mul sama lugu/ 17. juuli 2019, 15:14
Ostsin varasuvel kilo Kreeka maasikaid. Pesin ära ja sõin neist vast ainult paarsada grammi ära. Pärast oksendasin tundide kaupa välja ning kõht oli veel ligikaudu nädal aega korrast ära. Tean veel ühte inimest, kes samuti maasikate peale oksendas.
t
to: Mul sama lugu/ täna, 15:14/ 17. juuli 2019, 20:31
selliste seedehäirete taga on enamasti justnimelt kas bakteri- või viirusnakkus. Ja kui nii juhtub, siis tuleb ilmtingimata sellest ametnikele teada anda - niisugused nakkused ei ole naljaasi! Sõltub haigustekitajast, kuid kui juhtub olema justnimelt E.coli inimesele väga ohtliku tüvega, siis võib selline nakkus ka elusid võtta! Tõsiselt! Õppige ometigi selgeks - toortoidult ei ole võimalik nakkustekitajaid maha pesta (kui neid saadusi just peale pesemist ei koorita), ainus, mis aitab, on kuumutamine!
a
Annika/ 17. juuli 2019, 09:11
Kui eesti maasikad segatakse sissetoodutega siis on need mürgised ja ei tohi müüa kui aga ostan ainult sissetooduid kas need ei ole siis mürgised?
j
Jes/ 17. juuli 2019, 09:10
j
Jh/ 17. juuli 2019, 09:09
Sõin terve karbi neid nn mürgitatud ei juhtunud midagi ärge ajage lihtsalt jama
o
17. juuli 2019, 09:08
organismis võis endas mingi reaktsioon tekkida, kui ootamatult värsket saab. minul ka mõnikord lööb kõhu lahti, kui midagi värsket ja suures koguses söön.

t
tartlane/ 17. juuli 2019, 09:02
Kui ostad eesti maasikaid, siis paljud ei pese neid enne söömist (erinevalt välismaa maasikatest). Kuid kui eesti maasika pähe ostad välismaiseid ja jätad need pesemata? Ja kui näiteks laps sööb neid? See on ikka täielik sigadus, et ostjaid sel moel petetakse! Südamerahuga pannakse sildile EESTI MAASIKAS, kuid tegelikult sissetoodud kraam, mida on kastetud või pritsitud kes-teab-millega. Eks tulebki otsida endale turumüüja, keda usaldad, mõne tuttava käest võtta või ise kasvatada.
m
17. juuli 2019, 09:29
Miks Te Eesti maasikaid ei pese? Pesema peab kõiki maasikaid, vahet pole, kust need pärit on. Isegi koduõue omi peks pesema.
t
to: täna, 09:29/ 17. juuli 2019, 10:19
ei ole võimalik kraani all pesemisega eemaldada võimalikku bakteri/viirus-saasta või keemiat! Maasikaid lihtsalt pole võimalik niimoodi pesta. Ainus kindel meetod - tarvitada sellist toorkraami, mille kasvatamisega on ise kursis või siis tarvitada kuumutatult.
m
mustikas/ 17. juuli 2019, 10:25
Kus kasvatada ? rõdul või , kui elad kortermajas , nagu enamus eestimaalasi elab ... aga muidugi nüüd on paljud poeümbrused neid ,, mahemaasikaid ,, ja muid mahedaid kaupu täis ja mis maksavad muidugi poole rohkem ,kui poest ostes , selle ostetaksegi poest ,olgu siis mis ta ka seal poleks .Reedel sõitsime Ülenurmest läbi ja olid kaks müüjat , ühel olid maasikad , aga see müüja ei saanud vist eestikeelest muhvigi aru ,ainult kob ises ,et 6 jevru karp ,aga maasikad oli väga suured ,kus tema sai ,kui eesti maasikaid eriti nagu polegi ? aga poeümbrusi ei kontrolli keegi , mis viga müüa nii ...
a
am/ 17. juuli 2019, 08:59
Mul pole kunagi maasikas mingit okse refleksi tekitanud.Ehk sõi korraga liiga palju.Naine sööb ka päevas kilo jagu,ei mingit okset. Aga miks panna sellist eksitavat pealkirja.Kas tõesti ei osata enam normaalselt kirjutada.
i
Irw/ 17. juuli 2019, 09:38
Meil on nii et naine sööb kilo Sepa talu maasikaid ja oksendab ja siis söön mina okse ära. Nii maitsvad mammud ju.
k
Kilo Kalur/ 17. juuli 2019, 09:57
Kilo maasikaid päevas annab 500 lisa kilokalorit päevas. Suve lõpuks on sul juba 5 kilo raskem naisuke. Palju õnne!
k
Kilo kalurile/ 17. juuli 2019, 11:02
Kas sa arvad, et ta sööb seda lisaks muule toidule? Ehk sööb muu toidu asemel?
v
Vahet pole / 17. juuli 2019, 08:56
Jooge maasika liksi ülearu ja oi kui paha...
m
Maasika-Klaarika/ 17. juuli 2019, 08:43
l
17. juuli 2019, 08:42
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
l
läti sõnnikule/ 17. juuli 2019, 09:09
ei no sina oled meil tedja nüüd, krt läti on soojem maa, päikest rohkem, ja sina tead ikka millega lätlased pritsivad. Pigem on ahne eestlane raha nimel kõigeks valmis.
o
Ossa/ 17. juuli 2019, 08:42
Oot oot,mees nüüd ilma sisikonnata
l
Lehe ruumi täita, ärge tehke paanikat!/ 17. juuli 2019, 08:27
Äitab ehk, iga üks püüab kuulsaka saada ja

j
17. juuli 2019, 08:25
ju ei otsitud õiget asja!Taimekaitsevahendite asemel oleks tulnud otsida bakterireostust!Näiteks E.coli on tõsine tegija,väga suur perekond,kes liigiomaselt aitab meil kõigil elus püsida,kuid mille tüved võivad samas meid ka teise ilma aidata.E.coli saastamist on viimastel aastatel maailmas omajagu kuulda,sagedamini näiteks lehtsalatiga levivat.Üks õudne E.coli puhang oli Kanadas Walkertonis,kui paduvihmaga imbus kraanivette vanast sõnnikuhoidlast E.coli selline tüvi,et mõni suri,mõni sandistus, mõni vajas uut neeru,et elus olla: https://en.wikipedia.org/wiki/Walkerton_E._coli_outbreak
j
17. juuli 2019, 08:37
ja veel, ingliskeelset lisalugemist: https://fsi.colostate.edu/strawberries/ Guugeldades tuleb ridamisi artikleid, kui 2011.aastal USAs Oregonis suri 1 ja haigestus 15-16 inimest E.coliga saastunud maasikatest. Üks tänavune lombitaguste toiduohutuse uurimiste tulemuste kokkuvõte: https://www.foodsafetymagazine.com/news/strawberries-spinach-and-kale-top-2019-e2809cdirty-dozene2809d-list/ Koduse pesemisega ei ole kindlust, et kõigist ohtlikest bakteritest saab lahti, abiks on kuumutamine. Ehk siis - tänapäeval on mõistlik vältida igasugust tundmatu päritoluga toore kraami söömist.
t
to:täna, 08:25/ 17. juuli 2019, 08:37
eks see suur virtsa laialivedu teeb varsti sama, sõnnikuga polnud kunagi muret aga virtsa ei tohtinud laotada... mäleta ajalugu
v
17. juuli 2019, 08:23
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
17. juuli 2019, 08:27
Maasikast tingitud allergiat oli tavaliselt väikelastel, täiskasvanutel enam mitte.
a
arvan nii/ 17. juuli 2019, 08:22
Maasikas sisaldab päris palju hapet, nii et vahest sõi mees mid mammusid lihtsalt liiga palju korraga ja magu sai "üledoosi". Isiklikult ei saa maasikat eriti süüa, lõuad tõmbuvad krampi nagu sööks sidrunit. Lapsena sõin kord suure kausitäie maasikaid, paar tunni pärast oksendasin pesukausitäie löga välja. Kui teen suhkruga toormoosi, siis saan maasikaid paremini süüa. Mõned on aga täitsa allergilised maasikate suhtes.
s
saarlane/ 17. juuli 2019, 08:15
See maasika jama on ju igaaastane,kaupluste ees(Saaremaa) müüakse seni, kuni tulevad müügile meie omad maasikad,Kreeka maasikate nime all ja äkki muutuvad mingiks taluks need müügikohad???Õnneks meie turul on müüjad tuttavad ja ei sahkerda nende väljamaa maasikatega,samuti kamuude saadustega. Imestan ,meil ministeeriumid igasuguseid asjapulki pilgeni täis,kuid millega tegelevad???
P
,,A,,/ 17. juuli 2019, 08:14
Peale võltsingute midagi saada polegi! Nii kaugele oleme oma heaolu ühiskonnas jõudnud. Olgu siis maasikad, mesi vorst või!
m
möhömm/ 17. juuli 2019, 08:24
kas me sellist Eestit tahtsime!? Jaa, tahtsime, vabatahtlikult ja lauluga.
j
Jaa/ 17. juuli 2019, 11:13
Pakkuda saab ainult seda, mida ostetakse. Ostja valik tingib sellise olukorra.
k
Küsija/ 17. juuli 2019, 08:09
Allergia on võimalik. Maasikate mürgitamist ei usu. No ei usu.
s
17. juuli 2019, 07:30
see tõsi eesti maasikad on mürgised,ka mina tundsin valu kõhus öösel,mina ostsin need Tartust Sadamaturult,ärge ostke enam eesti omi,las viskavad sigadele,vaesed sead,ja hind on meie maasikatel ka pöörane,las söövad ise omi maasikaid
e
17. juuli 2019, 08:13
Erinevalt Eesti maasikas on Soome oma kohalikku päritolu ja väga maitsev. Mitte mingi vesine kärakas.

m
maalt ja traktoriga/ 17. juuli 2019, 07:24
Eks kõigis marjades ole mingil määral mürki. Küsimus on koguses. Seda võib olla palju, aga seda võib olla, et peab tonni paar enne ära sööma kui mingi mürgituse saab, kui saab. Ehk peab veel rohkem ära sööma. Mis aga antud jutu Priidikusse puutub, siis kilo maasikaid pintslisse pannes võtab põhja alt ära raudselt küll. Vahest piisab ka poolest kilost. Sama lugu on kõigi marjade ja puuviljadega.
m
Maalt/ 17. juuli 2019, 07:32
Sul kogu aeg mingi rida taga. Vist põhi alt ära ja pritsib välja.
m
maalt ja traktoriga/ 17. juuli 2019, 07:39
Ära pabista minu tervise pärast. See on raudne võrreldes sinu omaga, mis ei kesta isegi teiste verbaalsust.
j
juku/ 17. juuli 2019, 06:53
Kui ikka kilo maasikaid ära sööd, siis peabki kõht lahti minema, pole mingit mürki vaja.
k
köige/ 17. juuli 2019, 06:48
hullem,kui muujad valetavad ja segavad maasikaid.olen ise ostnud ka välismaised maasikaid,aga köige hullem on valetamine maasikate päritolu kohta.
v
valetatakse/ 17. juuli 2019, 08:15
ja mitte ainult maasikate kohta, praktiliselt kõige kohta. Eriti hull lugu on keskturul, seal pead jälgima, et ei petetaks kaubaga, kaaluga, tagasiantava rahaga. Balti Jaama turul on veidi parem olukord, Nõmmel pole ammu käinud, ei oska öelda.
m
Miks ainult marjad?/ 17. juuli 2019, 06:34
Kogu Eesti elu on mürgine!
h
Huumor/ 17. juuli 2019, 06:29
j
Jokk/ 17. juuli 2019, 06:22
Senikaua kuni raha on Jumal ei muutu midagi ja maasikad on tilk meres.
w
Www/ 17. juuli 2019, 06:15
Linna inimesed kardavad kui katku 😂 ei juhtu ega oksenda neist keegi lambukesed

m
Mats/ 17. juuli 2019, 06:15
Jälle sulepeast väljaimetud ilma igasuguse tõendusmaterjalita lugu , mis võib juhtuda iga inimesega. Kui mingi teema on üles võetud, siis andke aga agu juurde. Ikka samas stiilis, et kõik nis põllul kasvab ja on taimekaitsetöödega seotud ei kõlba enam süüa!
e
Exkeemik/ 17. juuli 2019, 09:00
50% tõenäosusega ei olnud analüüs tõene. Ei ole laborid eksimatud. Nüüd puhkuste aeg, analüüsi võis teha keemik, kes tegi seda esmakordselt. Ka see töö vajab kogemusi.
m
17. juuli 2019, 06:12
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
17. juuli 2019, 06:31
Meedia süü on müüdi loomine et eesti maasikad on ilma igasugu mürkidetta. mingit vahet pole, eesti või kuskilt mujalt.
w
Www/ 17. juuli 2019, 06:09
Seagripp, linnugripp, maasikagripp ja ei tea mis sada grippi veel sööge ja nautige mida re ulute koguaeg ei tapa see kedagi
k
Kas/ 17. juuli 2019, 06:04
kõik on mürgised? Loomulikult pole, probleem on suuresti just selles, et meid igal pool ümbritsev maailm koos omade oluliste komponentidega muutub tasahilju meile üha negatiivsemaks. Õhuaugud, kliima soojenemine, hoovused muudavad trajektoore jne. on palju üksikuid komponente, mis koos mõjutavadki planeedi üldist olukorda. Ja see, et mõni aednik kasutab rohkem, mõni vähem keemilisi väetisi jne, pole määrav üldistamiseks.
e
e l e k t r i t s a a b t a s u t a b l o g s p o t c o m/ 17. juuli 2019, 05:06
Pestitsiidide asemel kasutatakse roboteid ja lepatriinusid jms. Samuti maasikate korjamiseks kasutatakse roboteid. Robotite kasutamine lahendab probleemi. Ajaleht otsib vaid sensatsiooni,selle asemel pakkugu lahendusi.
p
Paanika jaanika/ 17. juuli 2019, 09:35
Palun räägi mulle, kuidas petsitsiidi asemel kasutada robotit? Kas nt šampooni asemel saab ka robotit kasutada või näiteks siis, kui kohvis on suhkrut liiga vähe?
p
Professor / 17. juuli 2019, 04:35
Oehtuleht oma pealkirjaga kôige suurem paanitseja! Eestis ei kasvagi maasikad. Eestis kasvavad kôrvitsad.
m
17. juuli 2019, 04:19
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
r
17. juuli 2019, 05:01
Rumalat juttu ajad, metsas taimi piisavalt.
b
bläkk/ 17. juuli 2019, 02:52
Tuleb kontrollida farmerite raamatupidamist. Kes on keemiat ostnud, see söögu ise oma sodi.

K
:)/ 17. juuli 2019, 02:05
Kõik maasikad on väga halvad, tooge need kõik mulle
o
ostke jah/ 17. juuli 2019, 01:46
seda mürki hästi kallilt.
N
17. juuli 2019, 01:06
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
l
17. juuli 2019, 05:03
LIDL mis on trooja hobune viib elu sinnapoole.
p
pseudotoit / 17. juuli 2019, 07:27
Seni, kui sadu tonne toitu minema visatakse, ei ole meil plastmass-toitu vaja!
t
to Ats/ 17. juuli 2019, 14:53
Kas emme urvaplaastrit ei teinudki?
t
tervislik/ 16. juuli 2019, 23:37
Kas me sööme üleüldse midagi, milles pole mürke, antibiootikumide jääke, igasugu e-aineid. Juurvilja ja marju ehk saab veel oma aiast. Aga kodulehma, siga ja lammast ju enam pole olemas.
k
Kogemus/ 16. juuli 2019, 23:33
Pole just maasikaid ostnud, need kasvavad omal aias. Viimane suurem oksendamine toimus paar aastat tagasi, kui keetsin poest ostetud kana. Hakkas mõned tunnid selline paha olemine ja aina oksendasin. Pärast oksendamisi hakkas taas parem. Iial ei tea, mida poest saad ja mida sisse sööd. Pärast seda olen hakanud vältima kanaliha ostmist.
k
Kuuuurija/ 16. juuli 2019, 23:18
Analüüsi oleks pidanud võtma oksest. Sest söödud mürgikogusest annavad aimu ära söödud marjad, mitte söömata marjad. Isegi kui samast kastist võetud olid. Võimalik, et pealmised marjad olid üle pritsitud mingi hallitusevastase mürgiga, et kast kauem pealt ilus välja näeks.
j
16. juuli 2019, 23:12
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
j
Jaanile/ 17. juuli 2019, 00:23
No mingitest mürgijäänustest see küll ei olnud. Ei ole vaja paanitseda. Kui tekib mürgitus, siis peab seda ikka parajal jaol olema. 300 grammis küll mitte.
k
Kuuuurija/ 17. juuli 2019, 00:31
Üks riknenud mari võib esile kutsuda oksendamise.
T
./ 17. juuli 2019, 01:09
Taibukas poiss. Tallinn tuleks t arastada, et ülejäänud Eesti e llu jääks. Aga muidu väga huvitav ja täpne kommentaar.
v
värsked ja vanad segamini=varjatud hallitus, mis on väga rõve ja saab aru alles marjade söömisel, / 17. juuli 2019, 16:20
v
Volli/ 16. juuli 2019, 22:57
s
Sinuga nõus/ 17. juuli 2019, 00:27
Me sööme ju maasikaid siiski kokku nii vähe. Need peavad siis ikka täis mürke olema, ag amitte mõne taimekaitsevahendi jääke mikrokoguses. Olen vanem inimene ja mäletan, kuidas kasutati DDT-pulbrit, mis on ammu keelatud ja väga mürgine. Kõik mu selle aja sugulased on elus ja liiguvad hoogsalt 90. eluaasta poole või üle selle. Kui arvestada seda, mida kõike iga p'ev autode heitgaasidest saame, siis mõni maasikas ei tapa kedagi.
V
./ 17. juuli 2019, 01:12
Vaat Vollile paneks 100 pöialt. Taevas hoidku - lumehelbekesi mürgitatakse. Soovitan soojalt - kasutage m m si:)
i
irw/ 17. juuli 2019, 05:35
sa sinuga nõus äkki raputad ka veidi tusti omale leivale- elad ehk saja aastaseks
n
nii/ 17. juuli 2019, 08:23
tekitataksegi paanikat, hirmu jne.

t
Tervisemees/ 16. juuli 2019, 22:42
1 kg marju korraga ja tõenäoliselt esimest korda sel aastal - iga normaalne seedeelundkond ajab end tagajalgadele. Aga meediale: selliseid Priidu sündroome ei peaks kajastama. Odav hooajalise populaarsuse taotlus.
o
O3/ 16. juuli 2019, 22:32
tegelikult on elu ja elada üldse mürgine
j
Jah/ 17. juuli 2019, 00:28
Rohkem mürgitavad meid halvad ütlemised ja sõnad kui mõni maasikas.
1
1 kg korraga pintslisse/ 16. juuli 2019, 22:31
k
Kuuuurija/ 16. juuli 2019, 23:24
Kes siis kiloga piirdub? Suuri marju on kilos 20...30 tükki. Maitsvaid marju võib korraga mitu kilo ära süüa, ega juhtu midagi.
k
koduaias/ 17. juuli 2019, 10:01
koduais sõõn vähemalt kilo vaarikaid, natuke maasikaid ja teine kilo kirsse otsa. on võimalik häid marju küll ca kuni kolm ilo pintslisse pista. oma kogemus. kusjuures - koduaia marjad mõjuvad kui kaalulangetusdieet - kuid ei pane kunagi oksendama. seega- siin siiski turult ostetud kauba mürgistusega tegemist.
ü
16. juuli 2019, 22:30
Üldse ei imesta,mõned aastad tagasi pandi rapsile mürki mesilased surid.Kasutatti Eestis keelatud aineid pritsimiseks.
v
väike farmer/ 16. juuli 2019, 22:29
No milleks ometi paanika? Ilmselt on sulid juba aastaid skeemitanud ja inimestele öko pähe sodi müünud. No mitte kuidagi ei usu, et see on selle suve "draama". Aga mind isiklikult see ei sega. Söön kasti või kaks, eesti või välismaa, tervis ikka 5+. omal ka lapike maad maasikate all aga neid himustavad hoopis ripslased ja muud tõugud, kellest ilma keemiata paraku kuidagi ei vabane... las siis nemadki naudivad seda ökomökot :)
t
To; väike farmer/ 16. juuli 2019, 23:23
Küll Sa oled kõva mees, söö s..ta kui soovid.
j
Jah, kõik Eesti marjad/ 16. juuli 2019, 22:28
Punane, must ja valge sõstar, Tikrid-karusmarjad,vaarikad, pohlad, jõhvikad, murakad, mustikad, pihlaka marjad jne.
j
Jaan/ 16. juuli 2019, 22:23
Kõik ei ole, oma põllult korjad siis ei ole mürgised. Aga tõsi on ka see, et ilma taimekaitseta sa Eestis maasikat ei saa. Nüüd ongi asi selles kes pritsib , millega pritsib ja kunas pritsib? Kui sa teed seda selle järgi mis " naised saunas rääkisid" ja preparaadi tood kusagilt Vähearenenudarengumaalt siis juhtub jah igasugu imelike asju. Siin kehtib tõde , et kui asjast ei taipa ei ööd ega mütsi ära parem näpi. Muidu oled lihtsalt " hull keemik " mitte maasikakasvataja
a
aed/ 17. juuli 2019, 02:49
Mul on aias igasugu marju. Maasikad, vaarikad, kirsid, sõstrad... SAAB KÜLL ILMA IGASUGUSE MÜRGITA!
m
mürki nimetatagu ikkagi MÜRGIKS!/ 17. juuli 2019, 10:05
mis taimekaistevahend? nõme nimetus - mitte kaitsevahend vaid mürk. nagu see "Kaitsevahend" on mürk kahjuritele ja ka kasulikele putukatele (mesilased surevad), sama moodi on "Taimekaitsevahend" MÜRK inimestele ja loomadele, liblikatele, mesilastele.
m
mürki nimetatagu ikka MÜRGIKS/ 17. juuli 2019, 13:59
sellise jutu eest saaks koolist eksmati.Mürk on see mida sina välja pritsid. Põllumajanduses on taimekaitsevahendid. Nii nagu on lastekaitse, loomakaitse nii on ka taimekaitse.Aga nagu ma ütlesin kui ikka asjast midagi ei tea ära palun näpi. Tühja sellest mis sa omale teed aga teistest on kahju.
e
e l e k t r i t s a a b t a s u ta b l o g s p o t c o m/ 16. juuli 2019, 22:21
Pestitsiidide asemel kasutatakse roboteid ja lepatriinusid jms. Samuti maasikate korjamiseks kasutatakse roboteid. Robotite kasutamine lahendab probleemi.

e
Enn/ 16. juuli 2019, 22:16
j
ja/ 17. juuli 2019, 08:25
samakat võib ajada klaaskommidest. töökaaslane kunagi tegi.
e
Enn/ 16. juuli 2019, 22:15
ei söö marju , ei maitse see sõnnik, vorsti tuleb süüa!!!
k
küsimus pole mürgitamises/ 16. juuli 2019, 22:07
vaid teatud säilitusainetega töötlemises. Mida säravam mari välja näeb seda...… ja terviseameti test tunnistabki puhtaks
a
16. juuli 2019, 21:11
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
Täitsa mahedad/ 16. juuli 2019, 21:59
Rebased on ju nendele mustikatele lasknud
m
16. juuli 2019, 22:32
Mustsõstrad üldse ei ole suured
t
tEm/ 16. juuli 2019, 21:11
Kes ei müü, nagu mina, nende maasikad on puhtad.
p
pragma/ 16. juuli 2019, 20:57
ei, eesti maasikad ei ole.. aga keegi ei tea, millised just need eesti maasikad on..
p
Priidu/ 16. juuli 2019, 20:54
kerge naps alati, siis on ka tervist.
v
vesi/ 16. juuli 2019, 20:53

d
Dr. Aadu Kadakas/ 16. juuli 2019, 20:40
Ärevushäire. Sõi maasikad ära ja siis meenusid mürgised maasikad - joppenpuhh, nüüd ma suren ära.. Oksendamine on esimene võimalik valik.
s
süsimust iroonia/ 16. juuli 2019, 20:38
millest see kisa-kära? tavalised täissünteetilised eesti maasikad - ei idane, ei mädane! :DD

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee