Eesti uudised

RIA tunnistab Olerexi andmelekke avalikustamisel tehtud vigu, kütusefirma sõnul polnud tundlik info haavatav (5)

Toimetas Hindrek Pärg, 16. juuli 2019, 17:06
Foto: Martin Ahven
Eelmisel nädalal ilmnes Eesti kütusefirmat Olerexi puudutav andmeleke, mis osutus algsest infost märksa väiksemaks.  

Olerex kirjutas teisipäeval Facebooki, et IT turvaeksperdi töövõtteid kasutades olid haavatavad osade kütusefirmade äriklientide vähekriitilised andmed, mis on suures osas kättesaadavad ka avalikest andmebaasidest. 

Ettevõtte sõnul polnud haavatav tundlik info, sealhulgas erakliente puudutav info, kasutajanimed, paroolid, tehingute andmed, pin-koodid ja pangakaartide. 

Samal teemal

"Kui esialgu oli RIA-l alust arvata, et andmeid laaditi alla 71 erinevalt IP-aadressilt, siis täiendav info ning veebiserveri logide analüüs näitab, et andmed on ühel korral alla laadinud üks inimene, kelle isik on Olerexile ja RIA-le teada," kirjutab Olerex.

Nende sõnul töötab info alla laadinud info Eestis ühe tunnustatud ettevõtte infoturbespetsialistina, kes kinnitas, et hävitas juba andmed, ei ole neid avalikustanud, edastanud kolmandatele osapooltele ega kuidagi kuritarvitanud.

"RIA on alustanud riiklikku järelevalvemenetlust, mille eesmärk on kontrollida Olerexi infosüsteemide ning nendega seotud infovarade suhtes turvameetmete rakendamist. RIA ja Olerex teevad järelevalvemenetluse läbiviimisel tihedat koostööd," seisab postituses. 

RIA tunnistab Olerexi andmelekke käsitlemisel tehtud vigu

RIA pressiesindaja Helen Uldrich sõnas portaalile Geenius, et hea tava kohaselt kuuleb menetluse algatamise kohta teine osapoolt otse ameti käest, ent Olerexi juhtumi puhul kuulsid ettevõtte töötajad sellest möödunud neljapäeval meediast. 

Pressiesindaja sõnul on õppetunniks seegi, et info muutub, mistõttu tuleb paremini avalikkusele selgitada, et tegemist on esialgse infoga ja anda mõista, et see võib muutuda ja täieneda.

“Parandame omavahelist infoliikumist, pean silmas just kaasatud osapooli ning veenduma selles, et oluline info jõuab neile mitte meedia vaid teisi kanaleid pidi,” lubas ta.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee