Juhtkiri

Juhtkiri | Autostumise teelt ärapööramine on vajalik (7)

ohtuleht.ee, 15. juuli 2019, 17:03
Foto: Martin Ahven
Mida tähendab Tallinna linnavõimu otsus peatada peatänava projekti elluviimine? Esmalt muidugi seda, et südalinnas peavad jalakäijad-ratturid leppima seniste kitsaste oludega. Projekti pildimaterjalides nähtud laiad kõnniteed ühes mugavate pinkidega ja varjulised pärnaalleed jäävad (vähemalt esialgu) kättesaamatuks unistuseks – tõsi, varemgi oli kahtlusi, kui mõnusad on need teed talvel, kui linn on hädas kitsamate teedegi puhastamisega. Teisalt pääseme vältimatust liikluskaosest, mis oleks kaasnenud tee-ehitusega ja põhjustanud palju meelehärmi ka siis, kui liiklejad uue tänavaruumiga alles harjuvad.

Mitmed võimalikud probleemid, mis oleksid projekti senisel kujul rakendamisega kaasnenud, on välja toonud Tallinna transpordiameti tellimusel tehtud uuring. Tunnistavad ju projekti autoridki, et esialgsel plaanil on puudusi – näiteks tuleks bussigraafikuid paremini hajutada, et ei tekiks olukorda, kus üksteise taga seisvad bussid blokeerivad terve ristmiku.

Ent uuring, mis olnuks suurepärane sisend peatänava projekti paremaks muutmisel, on muutunud mugavaks ettekäändeks, miks sellega mitte edasi minna. Enim näib linnavõimu häirivat, et projekt suudaks teenindada vaid 25% praegusest liiklusest. Või nagu resümeeris üks sotsiaalmeediakasutaja tabavalt: „2016: Tallinn saab endale uue Peatänava. Projekti eesmärk on vähendada kesklinna autostumist. 2019: Peatänava projekt peatatakse, kuna tänu sellele mahub kesklinna märksa vähem autosid kui praegu.“ Paistab, et linnapea Mihhail Kõlvarti juhtimisel on linnavalitsus võtnud seisukoha, et autode hulka kesklinnas ei saa vähendada. Üks esimesi märke uuest meelsusest oli otsus ehitada Reidi tee läbivalt neljarajalisena.

Ajal, kui kergliiklusvahendid koguvad meilgi kiiresti populaarsust ning paljud maailmalinnad ongi juba otsustanud anda neile rohkem ruumi parkimiskohtade ja sõiduradade arvelt, tõstatub paljude pealinlastegi jaoks küsimus, kas linnavõim suudab nende arengutega piisavalt kiiresti kaasas käia.

7 KOMMENTAARI

r
RS2 26. juuli 2019, 21:57
Tsiviliseeritud riikides, ENNE nn peatänavate välja ehitamist, tehakse ümbersõiduteed valmis, et need kellele südalinna asja ei oleei peaks sinna ka sõitma. Mail aga mõeldakse selle kehaosaga, mille küllest ühel linnapeal üks jäse küllest äram ä d a n e s. Siit ka umnmikud ja muu häda.
l
22. juuli 2019, 09:45
Linnavalitsusse sokutati ametisse pensionärist peaarhitekt, mis uuemaid arenguid te loodate.
Loe kõiki (7)

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee