Eesti uudised

Maasikate päritolupettuse ohvriks on langenud ka maasikakasvatajate liidu juht

ÕHTULEHE TURU-UURING: kuidas nii, et Eesti maasikad tulevad turule Leedu rekas?

Henry Linnard, Risto Berendson, 9. juuli 2019, 21:30

271 KOMMENTAARI

p
Pirni sööja/ 12. juuli 2019, 05:17
Petised peab vahele võtma ja neid rängalt trahvima, ikka tuhandete eurodega. Küll see aitaks korda majja lüüa.
e
eesti maasikas my ass/ 11. juuli 2019, 14:30
aga kus on ametnikud??? vastus. neid ei koti
e
Ehh/ 11. juuli 2019, 11:25
noh eesti rekkaid ei olnud võtta ja seega rentiski leedust rekka vaid üheks päevaks ja kohe jama üleval...
n
näita eestis maasikatalu/ 11. juuli 2019, 15:10
kust lausa rekkatäie maasikaid saad korraga laadida ja koht turul kus seda müüa!?? Pigem ikka müüjad kopereerunud ja tellisid korraga hulgi seda kama Leedust-Poolast!!
n
Nahapall/ 11. juuli 2019, 06:34
Tulge vaadake Viimsisse Maxima ette maasikate letti. Maasikad on suured nagu ping pongi pallid ja kirjas julmalt EESTI MAASIKAS. See lihtsalt on juba täiesti julm pettus, aga enamus usub, et see on Eesti maasikas. :))
t
tark rahvas / 11. juuli 2019, 06:03
Eestlased on üks omapärane rahvas? Kiidab targa näoga aastaid-aastaid "eesti" maitseid, kui sööb "peenelt" import tooteid
ä
Ära usalda / 12. juuli 2019, 05:15
Aga kust me teame, et need müüjad on enamus petised? ...nüüd vähemalt on asjad klaari.
k
külmkappi/ 10. juuli 2019, 22:57
tulgu või rongiga,aga hea oleks kui eestimaine oleks ning meie sõnniku lõhn man,siis ostan
m
Milles küsimus/ 10. juuli 2019, 21:38
j
Janya/ 10. juuli 2019, 22:59
Euroopa on ära lörtsitud
k
Kõu/ 10. juuli 2019, 21:23
Mina tänan kirjutuste lugemise eest kõiki "kribajaid! Meeleolukaid õhtuid edasigi! :)

k
Kõu/ 10. juuli 2019, 21:17
Palun autasustada neid, kes KA lubasid kartulikoori süüa: kus mehed nüüd?:::::::::
j
Jälle ma Kõu.:)/ 10. juuli 2019, 21:01
Nõus, sellist "perse saatmist" EI SUUDA KA uueks aastaks tõestada, et nii oligi! Seda, et seaduse kaitsena või nii :):):)
k
Kõu/ 10. juuli 2019, 21:11
OOtan avaldust, et ikkagi ongi pohhhghui me kogukonnast!
a
Aga noh/ 10. juuli 2019, 20:55
Ka turumüüjatel võiksid olla makseterminalid, väheneks sularaha hulk käest kätte ja on ülevaade kauba tegelikust kogusest.
k
Kõu/ 10. juuli 2019, 21:14
Ulme oleks ju mõelda, et sama kasutaksid "ettevõtted": vabandan väljenduse eest üldse.
t
Tõde/ 10. juuli 2019, 20:49
Poolast tuuakse varsti ka sõnnik meie põldudele, mis te virisete! Lätist toovad janused endale janukust utust, elu nagu lill!
Õ
...../ 10. juuli 2019, 23:08
Õige jutt. Ega poolakas omale nn. euronormidele sõnnikuhoidlat ehitama küll ei hakka. Poola põllumees laotab sõnniku põllule mitte nn. " hoidlasse " :)
k
Kõu/ 10. juuli 2019, 20:49
Assa kurja, siia võiks "perse saatmise ju ära peita! :)
k
KÕU/ 10. juuli 2019, 20:33
t
10. juuli 2019, 20:33
tURU UURINGUD? :):):):):):):) mEIL ON VIIMASEL AJAL KÕIK KASVAMA HAKANUD: BANAANID, SIDRUNID JA ARBUUSID. tÄNAN Ei!!!!!!
ü
ühesõnaga/ 10. juuli 2019, 20:11

a
Ammu Teeada/ 10. juuli 2019, 19:55
õhtuleht on ajast maha jäänud
n
naine/ 10. juuli 2019, 19:33
Või Poolast siis Leedu masinaga.
m
maakas/ 10. juuli 2019, 18:22
Ainuke koht Tartu maal, kus saab kohalikku maasikat osta on Vasula tee otsa lähedal jõgeva Maantee ääres! Seal Udo müüb tõesti eesti maist päritolu maasikat, ploome ja õunu. Kindel GARANTII! Soovitan!
o
10. juuli 2019, 18:21
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
kle / 10. juuli 2019, 19:05
helmiline, sinu reiting on 0 (null)!
a
Andrus-Jesaja Anzip/ 10. juuli 2019, 18:19
Ka maasikaärikad on FIE-d ja neilegi kehtivad kõik rehvide tehtud soodsad seadused.Et märkis Leedu asemel tootjamaaks Eesti,noh,selle eest tööandjate seaduse järgi tuleb karistuseks tootjamaa märkida see,kus maasikad tõepoolest kasvasid.
f
FIE/ 10. juuli 2019, 19:06
valgusta pisut, mis soodustused on FIE-del? Või plõksid tühja, kejekenpüks EKRE-st?
k
Kõu/ 10. juuli 2019, 20:37
Jutt jumala asjakohane! Mis vingume eetris? :)
b
Buratino/ 10. juuli 2019, 18:10
mis maa see nüüd oligi, kus jälle pisut segadust?
k
Kõu/ 10. juuli 2019, 20:58
K
......../ 10. juuli 2019, 17:24
Kummaline on see, et meil pole nii palju eestimaal põldusi kus kasvataks maasikaid, kartulaid ja igasugu juurvilju kui turgudel ja kaubandus kettide müügil on. Aga igal pool on sildid eestimaine. Sama lugu on meega. Mee äri tehti juba krooniaegu, toodi Ukrainast suurtes 40 liitrites alumiiniumist piimanõudes eestisse. Tolli töötajatel polnud siis " silmi " kuskil ja pole tänase päevani. Nüüd on veelgi lihtsam " eestimaist " kaupa sisse tuua ja maha müüa.
k
10. juuli 2019, 19:38
Kas need, kes oma meepurkidega suurte kaubandusmarketite ees müüvad, on samuti võltsi kraami müüjad?
t
Tavakasutaja vahet ei tee/ 10. juuli 2019, 21:02
Jah enamus Hiina suhkruga segatud mesi
t
to täna, 19:38/ 10. juuli 2019, 23:12
Mitte kõik aga osa mesinikest kindlasti
o
10. juuli 2019, 16:57
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
o
on on/ 10. juuli 2019, 18:24
Täitsa tavaline hujjar.

a
Aga / 10. juuli 2019, 16:46
Mina lähen nopin Harjumäelt kartuleid Praegu peab veel ootama, aga kindlalt eestimaine
ä
ära/ 10. juuli 2019, 16:54
m
maakas/ 10. juuli 2019, 18:25
Ilmselt üks väheseid kohti, kus saab Eesti päritolu kardulat osta?
p
Probleem olemas/ 10. juuli 2019, 16:14
Aga asjade käik ebakorraektne. Kui maaleht võttis proovid ebausaldusväärselt ning Vet.Amet kinnitab, et konkreetne talu on puhas, siis oleks aeg maalehel küsida, kas endine peatoimetaja aitas kaasa, et "mürki" leiti just sotsist maasikasvataja letilt. Rääkimata, et amet ütles ka nende proovide kohta, et midagi üle piiri ei olnud
p
Probleemi ei ole!/ 10. juuli 2019, 18:26
Proov võeti väga usaldusväärselt. Kas labor pani shitta?
1
123/ 10. juuli 2019, 20:40
Kui vet. amet võttis põllult proove siis selleks ajaks seal muidugi midagi rohkemat pole alles.....
t
Taat/ 10. juuli 2019, 15:50
Miks otse minna,kui ringi ka saab ja palju kallimalt!
t
Taat/ 10. juuli 2019, 15:37
Tulgu kas-või Hiina autoga,aga turul peab olema maasikatel päritolu maa silt!
m
Mutt/ 10. juuli 2019, 17:07
No on ju silt- Eesti maasikas, polka
m
/ 10. juuli 2019, 17:39
s
10. juuli 2019, 18:55
Silt on ju-- Eesti maasikas või eestimaine maasikas
i
Imelik/ 10. juuli 2019, 15:30
Kuhu on kadunud need ametnikud, kes turu kaupa kontrollivad? Kui vale sildi all ei oleks eesti maasikaid müüdud, ei peaks meie kasvatajad pille kotti panema. Just lugesin, et Harjumaale on jäänud 2 suurt talu, kes maasikat kasvatab. Kui palju neid turul tegelikult on?
l
labor/ 10. juuli 2019, 16:46
Kaubakontroll maksab raha! Turukontroll võib ainult viibutada, et banaan pole õige kujuga...
m
maakas/ 10. juuli 2019, 14:48
Tõepoolest , inimesed võiks kasvatada endale toitu ise.,natuke pealehakkamist ja tahet, palju tervislikum kui virisemine.
p
Praeguse aja Eesti reaalsus/ 10. juuli 2019, 15:15
Kaugeltki igaühel lihtsalt pole võimalust endale ise toitu kasvatada. Tahtmisest üksi ei piisa.
m
maakas/ 10. juuli 2019, 18:27
Lasnamjael kasvatage rõdu pääl!
t
Tavaline kauplus lageda taeva all/ 10. juuli 2019, 14:46
Kunagi, isegi mitte väga ammu, oli turg koht, kust rohelisema ja looduslähedasema mõttelaadiga inimene sai osta kvaliteetset ja kodumaist toidukaupa. Sageli mahepõllumajanduslikke saaduseid. Müüja oli ühtlasi ka tootja - teadsid, et see kartulimüüja kasvatas kartulit oma põllul, sealiha tuli oma laudast.. Ajasid müüjatega ka paar sõna juttu, oli tore ja mõnus turuhommik. Nüüdseks on saanud turust lihtsalt vahendustegevuse koht, kus müüakse kõige odavamat Poolast, leedust ja Lätist kokkuostetud kaupa topetvahekasuga edasi. Klassikaline turg, kus said osta kohalikku mahetoodangut, on kadunud.
m
maasikas/ 10. juuli 2019, 16:53
..... kus müüakse kõige odavamat Poolast, leedust ja Lätist kokkuostetud kaupa topetvahekasuga edasi. vanasti nimetati selliseid tegelasi spekulantideks, ja tegevus oli karistatav.
t
tegelikult / 10. juuli 2019, 14:07
on asi mugavuses. Võtke kätte ja kasvatage ise oma toit. Maasikad, marjad, kartulid. Ah et ei ole aega, aga võtke aega tervise nimel, jätke mõni üritus käimata ja rohige, kaevake, koristage. Aga pole maad, ka maad on vast mõne kauge sugulase või tuttava juures kindlasti ja vaevalt ta keelakski seal teil ise toimetamast. Või kui see on ikka väga keeruline, siis otsige endale üks tubli maapere, kelle juurest saab kõike tarvilikku osta, aga makske siis ka õiglast hinda, mida see töö (loe teie mugavus) väärt on. Pidage lugu ausatest nn maakatest, kes kasvatavad tarvilikku tooret toiduks.
s
10. juuli 2019, 14:10
Selleks peab olema ka turvaline koht ja maalapi valve. Mitte nagu ühel tuttaval, kelle kartulipõld oli eemal ja saagi koristamise ajal olid võõrad ette jõudnud. Kasvata ja näe vaeva, aga vilju nopivad vargad.
m
10. juuli 2019, 14:25
Maad on majade ümber nii et tapab. Ainult et moes pole mitte marjapõõsad ja maasikapeenrad, vaid tutt-sile pügatud muru. Sest moekate uusperenaiste deviis on et "maasikaid ja marju saab nüüd poest ja turult".
m
Marko/ 10. juuli 2019, 14:44
Muidugi on mõistlik kõik ise kasvatada - kraam värske, tuleb odavam ja tead, mida sööd. Samas kui kõik ise potipõllumeheks hakkavad, kellele neid turge enam vaja läheb ja kuidas maakas omale lisaraha teenib? Praegu probleem on selles, et need ebaausad kauplejad rikuvad ära ka "ausate maakate" maine, sest enam ei või 100% kindel olla, kas tegu on kohalike marjadega või on need kusagilt odavalt sisse toodud ja kalli hinnaga ritatakse eestimaise maasika pähe pritsitud marju müüa! Kas see on siis normaalne?
t
tegelikult / täna, 14:07-le/ 10. juuli 2019, 16:47
Küll need kasvatajad ka kasvatavad---endale! Mul pole aknalaual midagi kasvatada.
M
, 14:10-le/ 10. juuli 2019, 16:49
Ma tean, et Kostivere inimestel on maalapid kuskil...Lihtsalt kasvatavad vanast ajast peale, keegi pole neid ära ajanud. Ja ka Kehras minu teada on mingid kohad,kus potipõllundust harrastatakse. Aga katsu sa Tallinnas seda teha, kui muud ei tehta, siis segi pekstakse ikka.

q
QQ/ 10. juuli 2019, 13:52
Pane silt et eestimaine ja juba kiidate et kodumaine on nii hää .
v
van/ 10. juuli 2019, 13:38
esiteks doteerib leedu välisriigis sõitvaid veokeid ja busse,et maksud koju toodaks,sellepärast veavad tallinna turiste ja valga maasikaid kah leedukad. see on meie riigi tegemata töö. alles seejärel tuleks rääkida turumaffiast,et eesti tootjatelt ostetakse vaid väike osa ja leti alt lisatakse juurde iga teine kast poola maasikaid,mida maksuametile ei näidata,sest kohalikult tootjalt ei saa osta suuri koguseid mustalt. mõlemad nii päris kui salakaup saabuvad turule läti või leedu veoautoga
j
Joosep./ 10. juuli 2019, 13:33
Kõik kaupmehed-ärimehed on sulid.
u
Urmasele/ 10. juuli 2019, 13:23
SSSR ajal olid ka pikad veokid täitsa olemas ja "nimeks" oli neil Sovtransavto
u
Urmas/ 10. juuli 2019, 13:39
Eestis neid ei olnud ja eestlased ei teadnud toona neist! Me vaatasime toona Soome TV saateid ja kõrva jäi rekka, sovtransavto nime ei suudaks ka välja hääldada, rekka on lihtne ja soome-ugri nimi, sovtransavto puhul läheb keel sõlme, vene keel on väga raske hääldada!
s
See urmas/ 10. juuli 2019, 15:22
paistab olevat ikka tõsise vaimupuudega.
u
Urmas/ 10. juuli 2019, 21:05
https://www.youtube.com/watch?v=m3UOtcNBpFw Ma olen iseseisev ja Rokka taoline inimene.
t
Tahaks näha ka seda Leedu rekat/ 10. juuli 2019, 13:18
s
SEE/ 10. juuli 2019, 13:15
on see,et maatööd ei hinnata ei austata ja maainimesi peetakse teisejärgulisteks inimesteks. petised ja sahkerdajad on asemele tulnud,kes tahavad kohe ratsarikkaks saada.ja määrivadki ausate inimeste nime.
k
-/ 10. juuli 2019, 17:22
kuna midagi pole keelatud
s
sina saate dokument 28päeva/ 10. juuli 2019, 13:10
meerikuid peab olema 28päeva .saate leht vastavalt koormale,meeriku järgi saab marsuudi alguse ja lõpu
t
turuvarblane/ 10. juuli 2019, 13:03
super hind, Eesti maasikas! Naturaalne, öko!
t
Turult eesti öko või mahemaasikat ilmselt küll ei saa, tavamarja võib juhtuda.../ 10. juuli 2019, 15:14
v
!/ 10. juuli 2019, 18:15
värske maasikas, täna ommikul toodu..., noh ainult kuu aega tagasi Kreekas korjatud.

l
leedu ja läti/ 10. juuli 2019, 12:34
transport on lihtsalt odavam kui eesti oma,milles küsimus.
m
Mis asjad on/ 10. juuli 2019, 13:20
e
Ehk kontrollid on nii vähese kontrollimisega / 10. juuli 2019, 12:31
Turgudel on müüjad kes teavad täpselt kus tuleb kaup???!! Ja kus nad kokku ostavad!!
o
Ostja/ 10. juuli 2019, 12:29
Tartus müudi ka eesti ploome aga olid leedu ! Maximas olid samad ploomid müügis ja seega järeldasin et kodumaisest ploomist asi kaugel!!! See oli eelmine aasta
p
Paul/ 10. juuli 2019, 12:18
Kolime linnadesse, varem oli ikka maal mõni memm kust tulid marjad õunad ja muud juurikad see oli puhas omamaine kaup ka talupidamine on äri.
t
Toslem/ 10. juuli 2019, 12:09
Huvitav mis asi siis sadulhaagis on?
u
Urmas/ 10. juuli 2019, 11:54
Mis see reka on??? On ikka, rekka! Rekka on soome keelest Eestimaale mugandunud sõna mis võeti põhja-eestis kasutusse seoses Soome TV vaatamisega. Rekka tähendab soome keelest Eesti keelde tõlkides pikka veokat. Eesti keeles võibki kirjutada pika kongiga veoauto, reka on värdsõna! Toona SSSR ajal meil ei olnud selliseid pikki veoautosi ja sellepärast meil omakeelne sõna puudus. Või oli "kaugsõidu veoauto" Soome keeles on rekka, eesti keeles pikk veoauto! Aga "reka"? See sõna ei tähenda midagi?
u
Urmas/ 10. juuli 2019, 12:03
https://www.youtube.com/watch?v=1UNOVFVOpDM Rekkameestest tegi parodiseeriva laulu omal ajal "Meie mees". Ega ta ei teinud seda "rekameestest!" Ikka rekkameestest. Reka on värdsõna, mis ei tähenda midagi!
u
Urmasele/ 10. juuli 2019, 12:04
"Reka" on siiski õige variant. Vaata ÕS-ist, kui ei usu. http://www.eki.ee/dict/qs2013/index.cgi?Q=reka&F=M
h
huvitav huvitav/ 10. juuli 2019, 12:08
Midagi ei tähenda,kuid kõik teavad?
u
Urmas/ 10. juuli 2019, 12:36
Igastahes kui näiteks Youtube sisestada rekamees, siis ta parandab kohe ära ja pakub rekkamees https://www.youtube.com/results?search_query=rekkamehe+elu Ega me ÕS järgi ei ela!!! Pikk veoauto on ja oli rekka ja kaugsõidu autojuht on ja oli rekkamees, mitte mingi "rekamees!" ÕS paneb ka vahel segast, aga eks see parandatakse ära!
u
Urmas/ täna, 11:54-le/ 10. juuli 2019, 13:03
Rekka on soome keeles, eesti keeles ongi reka. Uurisin kunagi semiootikult.
u
Urmas/ 10. juuli 2019, 13:15
Viimane kommentaar ei ole minu kirjutatud ja ma jään oma seisukoha juurde, et kaugsõidu veoauto on rekka mitte mingi reka! ÕS paneb puusse, keegi ei ütle rekkamehe kohta rekamees! Urmaseid on palju ja edu kommenteerimisel!
h
huvitav huvitav-le/ 10. juuli 2019, 13:23
u
Urmas/ täna, 13:15-le/ 10. juuli 2019, 13:24
Kui sa oled soomlane, sii jää muidugi. EEstlane peab oma grammatikat tundma.
õ
ÕS võib ju kirjutada/ 10. juuli 2019, 13:41
ÕS võib ju kirjutada, aga inimesed ei kasuta sõna "reka", räägivad ja kirjutavad ikka "rekka". Küll see ükskord ka ÕS-i jõuab.
e
Eesti keele puhtus/ 10. juuli 2019, 14:37
See, et mingi värdsõna on pandud ÕS-i sisse, ei tähenda veel seda, et see sõna kasutusel on. Seal on ka teisi värdsõnu sisse pandud, mis "leiti" uute sõnade "sõnausel" (mis on veel hullem värdsõna kui "reka").
t
Teeline/ 10. juuli 2019, 18:39
Ah et SSSR-i ajal polnud pikki veoautosid? Kas sa tollel ajal ikka olemas olid?
p
pubed keeleteadlased solgivad / 11. juuli 2019, 02:04
ja ÕS on tõesti nüüd reka

h
heiki herman soome/ 10. juuli 2019, 11:17
eelmise kommentaari jätk... põllul küpseda, teenivad liigad hiigelsummasid odava poola maasikaga, mida müüakse kallilt rootsis, rootsi maasika sildi all... olukord on nii mahukas, et seadusmehed on loobunud isegi võitlemast tuuleveskitega... palju pettusi on ka mustikate, vaarikate, seentega, samuti sügisel õuntega... poola masstoodete vastu on enamuses raske võidelda, seoses ka kahjulike euroopa seadustega ja piiridega...
h
heiki herman soome/ 10. juuli 2019, 11:16
taoline pettus pole ju esmakordne, vaid laialt levinud viimased aastad kõikides põhjamaades... ja tekitanud ka suuri probleeme kohalikele maasika kasvatajatele... lausa suured kriminaalsed liigad on näiteks vallutanud rootsi, millised müüvad enamasti odavaid poola maasikaid kõikjal turgudel, tänavatel, teede ääres, linnades ja külades... enamsti võltskarpides kirjadega, et rootsi maasikas, samal ajal kui rootsi maasikad alles küpsevad... eriti tulus äri kelmidel on rootsis jaanipühade ajal, mil paljudes kohtades viimasel ajal rootsi enda maasikas pole veel jõudnud
k
10. juuli 2019, 11:15
Küll on raske elu me maal. Sulitegemisega ei jõua kaugele. Kindlalt edasi!!!!!
a
Ants/ 10. juuli 2019, 11:14
Mis siin imelikku,Eesti maasikad lihtsalt kasvavad Leedus,seal on soojem kasvatada.
o
oi huumorit/ 10. juuli 2019, 11:05
nagu teised kaubad nt. liha on eestimaine.
k
Kas on suur vahe?/ 10. juuli 2019, 11:01
e
et siis/ 10. juuli 2019, 11:13
sulle võib valetada, kui vahe pole suur?
i
ikka on / 10. juuli 2019, 11:27
Eesti marjadel on kordades rohkem ahnust sees.
m
maakas/ 10. juuli 2019, 18:18
vahe on suur ja karvane! kuidas sa veel seda ei tea, kas mingi vähemus?
m
modereerimisest/ 10. juuli 2019, 10:43
Huvitav, et kui ma kirjutasin võltskaupade müügist kui petturite bisnesist ja avaldasin kahetsust, et meil sellisel puhul mõjuvad karistused praktiliselt puduvad, siis moderaator modereeris selle kohemaid. Arvas seega vihakõneks? just nagu esindaks ta siin petturite huve. Et nendele kannale ei astutaks.
m
mul oli sama lugu/ 10. juuli 2019, 13:51
ä
äri ei anna häbeneda!/ 10. juuli 2019, 10:39
Eks ju müüjate ja vahendajate põhieesmärk olegi kasumit teenida ja mida enam, seda parem. Kasum on aga lõpphind, millest on maha arvatud kõik kulud. Seega, mida odavamalt kaupa kokku osta, seda rohkem saab vahelt teenida. Kahjus minnaks kasusaamise tuhinas aga pettusele, salates maha kauba tegeliku päritolu ja müües teda kohaliku värske toodangu pähe. P.S. kahjuks on meie seadused selle koha pealt leebekesed. Näiteks keskajal või tabatud võltkauba müüja üsnagi range karistused saada.
i
imelik/ 10. juuli 2019, 11:24
kahjuks ei puuduta see vaid maasikaid, pettus käib ka lihaga ja kontrollid soodustavad seda

p
puuvili/ 10. juuli 2019, 10:38
õigustage aina valetajaid ,ka maasikad on vahetatavad
j
Julge väita,et enamus kommentaaride päritolu samuti teadmata aga müüakse kodumaise pähe./ 10. juuli 2019, 10:32
o
On asju, mida on lihtne kontrollida,/ 10. juuli 2019, 10:55
näiteks rahvus. Mürkkemikaalide jäägid maasikais nende alla kahjuks ei kuulu..
k
kas tõesti / 10. juuli 2019, 10:31
on ajakirjandus tööle hakanud?
n
No/ 10. juuli 2019, 10:52
Hilja juba. Maasika aeg saab läbi.
l
Lol/ 10. juuli 2019, 10:25
Teada ju et turgudel ja laatadel ongi kõik susser-vusser aegade algusest saati.Paljud müüvad mingite talude nime alt mida ei eksisteerigi(ise on lihtsalt vahendaja)
a
aga see ongi aus ja õige/ 10. juuli 2019, 10:32
Euroliidu demokraatlik majanduse arendamine ning lihtinimeste mürgitamine
a
aga/ 10. juuli 2019, 11:24
arvad, et kauplustes on kõik aus kaup, usu edasi
l
Leedu jt. rekkad/ 10. juuli 2019, 10:23
selle järgi ei saa vaadelda, kauba saatedokument on oluline. 1.rekka haagised on vahetatavad ja teise riigi haagis võib rendis olles liikuda enamuse aja mujal; 2.logistilise ettevõtte filiaal on Eestis, on rekkad sealsete numbritega- ka Eesti rekkad sõidavad nt. aastaläbi Rootsis jne. Uuringuid tuleb teha loogikas
s
10. juuli 2019, 10:33
see nii ja naa , kuid siiski Euroliidu demokraatlik lähenemine
v
Veelkord - / 10. juuli 2019, 10:59
probleem pole RIIK vaid MÜRGID. Olgu maasikad või Tšernobõlist - kui need on MÜRKIDE (väetised, herbi-, pesti- jm tsiidid, raskemetallid, radioaktiivsus jne) VABAD, siis söön ma neid heal meelel. Olgu või EESTI MAASIKAS, kui see on mürke täis, ma seda EI SÖÖ.
k
kk/ 10. juuli 2019, 11:26
saatedokumendid? paber ju kannatab kõike
v
Vaatleja/ 10. juuli 2019, 12:15
Kahjuks on SM Simson halvanud Baltikumis Eesti veonduse konkurentsi võime, siis ei olegi midagi imestada, kui tellid koju toidu selverist ja selle toob sulle läti numbritega sõiduk, sest nende toetused on Lätis suured, Eestis aga ainult maksud.
j
Jääks teema juurde/ 10. juuli 2019, 15:27
ja otsige Eestist kasvõi üks maasikakasvataja, kelle juurde üleüldse rekkaga asja oleks.
o
ole hea ja loe kabotaaži eeskirju/ 10. juuli 2019, 20:04
Rootsis üldse palju skeemitatakse-ka 45h pausi ei nõuta-see konkurentsi mõttes jumalast väär!!
t
to kk/ 10. juuli 2019, 20:06
jah, paber kannatab, aga tänapäeval internett ja äriregister ning muud võimalused kiirelt tõde või valeandmeid kontrollida!
n
Nässu Stroomist/ 10. juuli 2019, 10:18
Ka minu koera .konserv virutati vaakum.pakendisse,lipu.märk peale peale toodetud jeestis.kõik on jokk.
t
tähtis lipu märk , see ka eesti inimestele kõlbulik/ 10. juuli 2019, 10:35
see ongi Suur Euroopa parim toit inimestele
t
tartlane/ 10. juuli 2019, 10:02
Iseenesest poleks ju vahet, mis maasikat sa müüd, aga pane ikka ausalt päritolumaa juurde. Inimene saab siis ise otsustada, kas ta ostab kohalikku või importi. Praegu müüakse odavat kraami kalli kodumaise pähe. Pärast tehakse veel suuri silmi, et temal kõik oma põllult korjatud. Peaks uurima nende müüjate raamatupidamist ja kirjavahetust, kas seal on transpordifirmade arveid? Või käib kogu arveldamine autojuhtidega sularahas? Maksuamet, kus teie silmad on?
s
see ongi meie Euroopa/ 10. juuli 2019, 10:36
tähtis osav äri rumalale eestlaste kallal
s
10. juuli 2019, 10:53
Selle kohta ütleb meie maasikakasvataja, kes ise müüb turul mitme letiga, et see puha laim, tema maasikad on puhtad, näete ju et kontrollitud. Ise aga ilmselt tirib teiselt poolt piiri maasikaid turule, et müüa eestimaiste pähe ning siis aetakse proovivõtjate pähe, et maasikad on ära vahetatud.
a
Ausus.../ 10. juuli 2019, 11:04
Juurprobleem ongi ju see, et tõelised väärtused (nt AUSUS) SEGAVAD raha teenida. "... meie Euroopale" - rumal on see rahvas küll, kes ei suuda oma riigi ametkondi tööle panna, sest mürgivaba toidu tagamine kaubanduses on riigi julgeoleku küsimusena ESMANE, ALUSKÜSIMUS.
t
10. juuli 2019, 09:45
tundub jah, et lugu on selline, et müüme kodumaise talu nime all, võõramaa kaupa. kui asi jamaks läheb, siis kutsume kodupõllule proove võtma ja selgub, et voilaaa, ongi puhas kaup... aga tegelikult, ammu teada tõde, ausalt rikkaks ei saa.
n
Nossov/ 10. juuli 2019, 09:50
Seepärast Luunja kurk nii sigakallis ongi, et kaugelt toodud. Peab ärikaid mõistma, kasum tuleb kätte saada, midu ei tasu selle jamaga tegeledagi.

t
Tiit/ 10. juuli 2019, 09:41
m
mell/ 10. juuli 2019, 09:47
luunja kurk tuleb hollandist,olen ise vedanud,sildid tulevad ainult eestist
j
Jep/ 10. juuli 2019, 09:52
Ka Peipsi sibul tuleb Belgiast. Olen ise laadinud veokilt maha kaupa, mis tuli otse Belgiast ja meie kauba kõrval olid kõrged alusetäied sibulaid, võrkudel sildid peal "Peipsi sibul".
t
tartlane/ 10. juuli 2019, 10:33
Me just sõpradega imestasime, et miks pole Luunja kurgil enam seda head lõhna, maitset ega krõmpsu sees nagu vanasti oli. Kui kurgid imporditakse, siis on nad nädal aega teel olnud, pluss seisnud kusagil laos ja hiljem poeletil, nii et lõpuks vaatavad sulle letilt vastu kollaseks tõmmanud Luunja kurgid, mil pole enam mingit maitset. Tagajärg: rahaahnusega kaotatakse viimasedki ostjad ja võite oma kodinad kokku pakkida.
j
10. juuli 2019, 10:35
Just vaatasin Läänemere Tervisemaja koridoris üleval lett kus müügil maasokad jm. Sibul täpselt selline nagu peipsi oma aga päritolumaaks pandud Poola. Kas meie poodides müüdav Eesti või peipsi sibul on ilka kohalik? Mingi ülevabariigiline petmine. Riik peaks selle patupesa segamini peksma.
e
10. juuli 2019, 10:56
eesti sibula lõikamine ajab kohe ka pisarad silma. välismaa sibul mitte.
t
Tiit/ 10. juuli 2019, 11:59
Ka Hollandist? Minu sugulane rekkajuht veab kurki Hispaaniast.
n
naine/ 10. juuli 2019, 09:32
maasikas maasikaks aga kust võtta head maitsvat kollast kartulit ? Mingi maitsetu plöga on viimasel ajal müügis....Kust te Tallinnas kartulit ostate muidu ?
t
Täpselt ei tea./ 10. juuli 2019, 09:37
Aga arvan, et ikka Leedu rekkadest.
a
arvamus/ 10. juuli 2019, 10:32
Rekka võib ju Leedu oma olla, aga kaup ikka Poolast, ka maasikad.
u
Uud/ 10. juuli 2019, 11:07
Tallinnas ongi keeruline selle maitsva ja kvaliteetse toidiga. Mul, maal elades, pole sellega kunagi muret. Kas kasvatan ise, ostan head kraami naabrilt või häda pärast poest.
e
10. juuli 2019, 09:31
j
just/ 10. juuli 2019, 10:26
nii, et eestimaalased, ärge uskuge-kõik, mis läigib, ei ole kuld!
v
Varsti/ 10. juuli 2019, 09:30
Luunja kiled Hollandi kurkidel ja kõik taas matsutavad.. aaastast aastasse
s
sealne töötaja/ 10. juuli 2019, 10:38
nii see käinud juba 7 aastat ja aru te niikui nii ei saa
j
ja/ 10. juuli 2019, 09:24
no mis seal imestada ..nii on olnus kogu aeg ... ega muidu ei öelda ,et see pätude vabariik .
s
see laari algatus/ 10. juuli 2019, 10:39
nii see juba 30 aastat olnud
a
aga ära ole siis pätu/ 10. juuli 2019, 11:06
oled ju kodanikuna vastutav oma riigi toimimise eest. Või ei ole? Ja kes siis on?
O
@ 10.39 -le/ 10. juuli 2019, 11:49
Oli ju küll kunagi niisugune jutt, mis öeldi, et meil polegi midagi vaja kasvatada (ega vaeva näha ega tööd teha) > et me ostame kõik sisse. Ma ei tea, eestlane on alati aus inime ja korralik põllumees olnud. Palun Teid, eestlased, hakkame õige otsast peale, pole vaja tolle kogu maailma hullusega (loe: ahnusega, teistele ärapanemisega) kaasa minna. Oskasime ennevanasti oma metsade, maade, talude, perekondade eest hoolitseda, oskame nüüd ja edaspidi ka.
o
Otto/ 10. juuli 2019, 09:21
Maasikatel ei ole enam maasikate l lõhna, ma ei usugi et need Eestist pärit on. Maantee äärest ostsin lapselt ja see oli hoopis midagi muud. Eiran juba nüüd turgu, pole mõtet kasumiahneid kelme toetada.
s
Sa võid ju minna/ 10. juuli 2019, 11:09
ise põllulegi korjama, maasikas on ju seal värske ja ilus. Kuid MÜRGID on juba seal! Point pole ju niivõrd MAITSES, ILUS ja VÄRSKUSES vaid TAIMEMÜRKIDES, mis mõjuvad kahjustavalt nende sööjale!
k
kusti/ 10. juuli 2019, 09:19
Talveks ostan otse kasvatajalt (kuigi hind on veidi kõrgem), siis ei ole pettust karta. Niisama söömiseks kõlbab turukaup küll, odavam ja kättesaadavam.
i
Imin/ 10. juuli 2019, 10:01
Mis väljend?! Niisama söömine... Räägi kuhu siis need kvaliteetsemad topid :) või teed kallima marjaga suhkru moosi???
M
---/ 10. juuli 2019, 10:07
Mis need talvemaasikad siis on? Need pole "niisama söömiseks"?
h
Hah/ 10. juuli 2019, 10:32
Ja kasvataja käest ostad samuti mitte eestimaist ainult kallimalt (artikli point! )
k
kusti/ täna, 09:19-le/ 10. juuli 2019, 13:10
Kasvataja kasvatab sinu tarbeks eraldi maalapil, ilma mürkideta?
e
ehh/ 10. juuli 2019, 09:18
ega loll pole see, kes müüb, loll see, kes ostab. nii oli, on ja jääbki..
v
valel on/ 10. juuli 2019, 09:38
lühikesed jalad..nii et natuke petad ja edasi kas sinised silmad või kulutad kohtuuksi! Jajahh!

l
Leedu veokitest/ 10. juuli 2019, 09:16
Olen vedanud Eesti registris oleva veokiga Soomes toiduaineid, Norrast Rootsi tsinki, Rootsist Soome ülikallist elektroonikat jne. Kas veoki registrinumbri järgi toodeti see siis kõik Eestis? Mis loogika ajakirjanikel on?
s
sinule loogika/ 10. juuli 2019, 09:49
Leedu veokiga võid teises riigis sisetööd ehk kabotaaž vedu teha, aga peale kauba mahalaadimist ja kolm laadimist nädalas! Peale selle pead riigist lahkuma! Saatedokumendid peavad juhil kaasas olema ja viimase 28 päeva omad! Ehk siis, on tollil lihtne kontrollida-mida veokijuht 28päeva jooksul vedas ja kust kuhu!! Veoeeskirjade rikkumisel võib firma kaotada litsensi! Sina vedasid kaupu ühest riigist teise-kas oled tõesti nii rumal või mängid..Jah leedukal on võimalus kaubana maasikaid sisse tuua ja kuskil eestis juurde laadida ning turul kliendile mahalaadida-siis müüa õelgugi klientidele!
e
Eriti targale!/ 10. juuli 2019, 09:58
Sa tuled minule selgitama, kuidas asjad käivad? Nt- leedukas võttis Hispaaniast kauba ja viis selle Valka, edasine töö aga on Tallinn- Soome. Selle asemel, et ajada tühja masinat Valgast Tallinna, võetakse Lõuna- Eestis kaup peale ja laetakse Tallinnas maha, et siis juba Soome sõita. Selle paarisaja kilomeetriga kuluks tühjalt kütust ca 70 liitrit, juhi palk jms. Selle väikese sutsakaga on see kompenseeritud ja jääb ülegi. Iga arukas logistik käituks nii kui on aega selleks ja ei pea otse sadamasse kihutama. Edasi võin Soome- Rootsi, Taani- Norra jne kasvõi aasta sõita, rikkumata midagi.
v
vedas/ 10. juuli 2019, 10:11
s
Sellele, kel vedas/ 10. juuli 2019, 13:59
Singid on su emal ka ülekaalulisel naisel. Norras veetakse ka tsinki, märksõnaks on Odda.
t
to eriti targale/ 10. juuli 2019, 17:06
Just tarkpea! Jutt on Eestis sees kaubaveost ehk siis Leedu numbrimärgiga auto tohiks peale kauba mahalaadimist Eestis teha 3 laadimist nädalas, kui ta need kaubad ka Eestis maha laadib! Kombineeritult võib rohkem st kui vahepealauto lahkub riigist! Loe ERAA lehelt kabotaaži kohta kehtivat seadust! Muideks sakslane on hakkanud tihedalt oma riigis sisevedusid tegevaid ullikesi püüdma! Skandinaaviast tulnud haake sadamast võtmine ja jätmine saxa reisi jooksul on juba laadimine! BAG-i politseinikel lihtne teedemaksu aparaati jälgida! Kui võõras pole nädala jooksul Saxast välja sõitnud, siis..
j
jajahh/ 10. juuli 2019, 17:09
kindlasti leedukas sõidab Eestis tallu maasikaid laadima ja öösel turule neid kauplejatele mahalaadima!! Nii ve??
t
to eriti../ 10. juuli 2019, 17:12
Vaata pilte..soolo külmik maasikatega!! Kindlasti möödaminnes laadis maasikaid Eestis! Naer saalis!
m
mis siin eriti targaga vaielda/ 10. juuli 2019, 17:13
toll või politsei kontrolligu saatedokumente ja kohe on selge, kust maasikas pärit!
a
Arvo/ 10. juuli 2019, 09:10
Väga lihtne, ei söö rämpsu, selle raha eest saan 2 kilo liha.
õ
Õhtuleht 2 aastat tagasi/ 10. juuli 2019, 09:21
Liha samasugune rämps. Kõik keemiat täis. Maail on nii keemiat täis, et putukad maailmast kadunud. Kirbud, kes sinu verest toitusid. ongi juba välja surmud
n
Nii/ 10. juuli 2019, 09:03
Valelikke inimesi meil jätkub neid on ka müüjate seas ja kontrollitakse vöhe.
v
Vaat siin ongi point -/ 10. juuli 2019, 11:12
Riigi toimimise näitaja on, kuidas ta suudab tegeleda oma julgeoleku ohustajatega - toidu mürgitajatega.
e
ettepanek/ 10. juuli 2019, 08:55
aga moodustage kodukas (lõustaraamatud pole mõtet toetada) Riias nähtud. Paar nädalat ja maasikate hinnad on kolmekordsed (kuna neid lihtsalt ei jagu).
v
Volli/ 10. juuli 2019, 08:55
Tublid olete Õhtulehe reporterid! Küsige Põllumajanduseameti töötajatelt, et miks nad ei täida nende endi poolt välja antud määrust kaupade päritolumaa teavitamisest ostjatele. Tarbijakaitse ütleb, et nemad ei tegele turul müüdavate kaupade kontrolliga. Tuleb välja, et sellega ei tegele tegelikkuses keegi. Milleks neid suuri ametkondi siis vaja on? Tartu turg on importkaupa täis ja kõik on Eestimaine. Põllumajandusameti kontrolli pole Tartu avaturul enam mitme aasta jooksul nähtud. Miks? Lettidel on importkaup: põlduba, kurgid, lillkapsas, nuikapsas, tomatid, maasikad, kultuur mustikas.
j
Juhan/ 10. juuli 2019, 09:11
Jätke nokkimine. Tartu on üdini eestimaine linn.
s
Salliv Sall/ 10. juuli 2019, 09:12
Eestis võib igasugu asju
e
ehh/ 10. juuli 2019, 09:17
ostsin hommikul "eesti maasikaid", üle 4 euro kilo, õhtuks olid pehmed...
v
Veelkord,/ 10. juuli 2019, 11:14
põhiprobleem pole juba ammu PÄRITOLUS (kuigi ka seda pole ilus valetada), aga MÜRKIDES, mida on kasvatajal vägagi ahvatlev põllule laotada!
t
Tomat/ 10. juuli 2019, 08:50
sama on paljude asjadega, kasvõi taimed......
t
tomatist/ 10. juuli 2019, 13:13
Tomat ei kõlba ammu koera saba allagi.Kui ise oma peenralt ei võta.
n
nii kurb, et/ 10. juuli 2019, 08:50
petturlus ongi eesti nokia. eestlasi petetakse ja mõnitatakse.
p
Petturlus oli, on ja jääb./ 10. juuli 2019, 11:15
Küsimus on ju selles, kuidas riik sellele vastu astub!
e
Ehh/ 10. juuli 2019, 08:46
Halloo!! No kust Teie kukkunud olete-kas heaoluyhiskonnast?? Koguaeg ju nii myydud-leedu -poola ja ka kreeka maasikaid on myydud koguaeg eesti maasika pähe...no kyll nyyd tehti avastus....see ju aaataid juba nii-sama lugu kõigi muude põllusaadustega-kartul,kurk, tomat ....õun...)))
õ
õlle pealt kokku hoitud/ 10. juuli 2019, 09:24
varem ei olnud meil raha, et maasikaid osta

j
just/ 10. juuli 2019, 08:30
turgudel enne müümist peakski kontrolli tegema,
e
EUROLIIT on võimas Liit/ 10. juuli 2019, 08:42
aga meie oleme Euroliidus ja müüme ja Leedu ja Poola maasikaid juba alla ! 1 EURO kilo eest
t
+++++/ 10. juuli 2019, 08:52
turu omanik peab pettuste eest vastutama aga omanik on jaan tootsi abikaasa ja miljonär, ju siis ikka ei vastuta millegi eest.
k
kes neid jõuab kontrollida?/ 10. juuli 2019, 09:55
Kui said petta korra, siis järgmine kord ära osta ja räägi sõpradele tuttavatele ka..ongi jokk peagi meie nn ärimeestel-naistel!
e
EUROLIIT on võimas Liit-le/ 10. juuli 2019, 13:14
Nii võimas, et meile, idaeurooplastele, kõlbab viletsam kvaliteet igas asjas!
p
10. juuli 2019, 08:27
Pole kunagi uskunud, et suured müüjad saavad kasvatada ilma väetisteta.Sellepärast ostan odavat välismaist. Tean, mida saan.Ja nüüd ei ole pettunud.
u
ullike oled?/ 10. juuli 2019, 13:15
Välismaal siis kasvatatakse ilma väetiseta?
m
mott/ 10. juuli 2019, 08:21
turgude tegevust ei kontrollita, ei kauba päritolu ega käivet. nagu vanal heal kurikaajal, kus abilinnapead turu ümbrikute peal kosusid - lihtsalt raha liikumine on täna erinev. ma olen kuulnud et omavahel kaubavahetamine on siiani hea tava s-t üks müüja ütleb teisele et tal hea hinnaga suur partii - võta osa omale .. sulas muidugi, vanale kamraadile krediiti
k
Küll osatakse/ 10. juuli 2019, 08:17
teha reide "kõik puhuvad". Miks ei saada korraga tervet turgu "puhtaks rookida"? Aga sellepärast, et turud on ajast aega rahaallikad olnud. Nii, et ametnikud! Vaataksite õige peeglisse?
k
kõik puhuvad-jah lihtne/ 10. juuli 2019, 09:58
maasika paned puhuma ve? Võtad turul maasikast süstlaga proovi jooksed laborisse ja teed selgeks kohe et maasikas on tõepoolest pärit Kullerkupu talust..
e
Eks me kõik pea peeglisse vaatama/ 10. juuli 2019, 11:20
meie oma riigi (maksuraha kasutamise) tõhusus sõltub meist kõigist. Kuidas saada toimima julgeoleku juurküsimus - müüdava toidu mürgivabaduse tagamine?
m
maasikad on minu/ 10. juuli 2019, 08:12
lemmikud alati olnud ja nüüd miskipärast ma üldse ei taha neid ilmselt on keha targem kui mõistus ja marjad ei lõhnaa ka enam nii nagu vaja,
v
vaevalt sa pestitsiidijääke/ 10. juuli 2019, 11:21
maitsemeelega tuvastad... kui mitte maasikais siis muus toidus, mida sööd.
j
JJ/ 10. juuli 2019, 08:07
Põhjanaabrid juba mõni aeg tagasi, kaitsmaks omatoodangut, teevad tuvastamiseks, kust kaup pärit, teste: https://eestinen.fi/2019/06/soomes-valja-tootatud-meetod-aitab-eristada-soome-maasikaid-eesti-omadest/
t
Toidutehnoloog/ 10. juuli 2019, 10:45
See on nii kallis test et ei usu et nad seda rohkem kui korra kuus ja pisteliselt tegema hakkavad... Ja need keda testitakse teavad seda ette, peale mõne meie "seenemüüja" võib-olla...
i
10. juuli 2019, 08:03
igasugu sahkerdamist ei saa kull noukaaega lukata,sest praegused ärimehed ja naised kasvanud eestiajas,aga sahkerdada osatakse kordades rohkem,petetakse igatmoodi,,see ongi kapitalism kus teistel naha ule körvade tombamine on loomulik,seda tegijam oled
n
no kuule/ 10. juuli 2019, 08:11
esti ajas inimesed on enamasti juba surnud,sul on vale arvestus, alatus ja petmine tuleb ikka ja alati nõukaajast,kõik halb muide
a
Aga miks?/ 10. juuli 2019, 08:32
Nendes riikides,kus kunagi sovettsotsialismi pole olnud,nii ei tehta?
r
Rakvere Lihakombinaat/ 10. juuli 2019, 08:03
k
kinnitan/ 10. juuli 2019, 08:13
pärineb enda keemiakombinaadist
j
jah/ 10. juuli 2019, 10:01
pakendil-toodetud eestis! Kust aga tooraine pärit, see pole tähtis ju!

p
10. juuli 2019, 07:58
Pole tähtis kus maasikas kasvatatud,millises riigis,tähtis on see,et meie proovivötjad vötaks proovid öigel ajal ,enne ei tohiks ukski mari jöuda muugiletile kui pole selge proovi tulemus.,siis oleks köik öige,aga praegu ju enne maasikad muudud ,siis saad teada kas oli köik korras.
a
Arvan.../ 10. juuli 2019, 08:24
..et kui tuleb kaup(toidukaup) üle piiri Eestisse,siis enne ei tohigi müüki panna,kui pole Veterinaar ja Toiduamet kontrollinud.Igal müüjal turul olgu müügiluba välja pandud müügikohas,kus kirjas ka kauba päritolu st.antud sertifikaat Veterinaar`st või Toiduamet`st.Kaua lastakse inimesi petta igasugustel afferistidel?
s
soovitan soojalt!/ 10. juuli 2019, 11:00
L.O.L. Ostke ainult laboris säilivuskatse läbinud maasikaid!
M
"Arvan"-ile:/ 10. juuli 2019, 11:24
Me ei pea arvama vaid teadma. Mis sa räägid, ongi õige - toidu kontroll peab päriselt toimima. KUIDAS seda saavutada, ongi tuumprobleem.
s
10. juuli 2019, 07:46
Soomes müüakse soome maasikat ja pärit.....Eestist.
t
Toidutehnoloog/ 10. juuli 2019, 07:54
Kulla inimene, need on need samad ukraina maasikad, eestlased ainult vahendavad.... samamoodi tuleb oliiviõli Põhja Aafrikast kreeka kaudu Euroopasse.... Jah, Ukraina, sest isegi Poolaga pole siin midagi pistmist
s
Seda/ 10. juuli 2019, 07:43
sahkerdamist on olnud alati.1989 oli mul ülimalt korralik kartul omal maas aga sain loomasöödaks väga ilusaid(välimuselt)kartuleid kartuli sorteerialt.Sorteerisin need läbi ja proovisin neid varumiskontori kaudu realiseerida,kuid proov näitas kohutavalt suurt nitraadisisaldust.Viisin oma kartulit proovi jaoks ja öeldi,et too niipalju kui kulub-need ülipuhtad.Muidugi sokutasin kolhoosikartuli selle proovi sildi all müüki,sest kasum oli 100%-ise ma ei maksnud neist midagi...
ä
Äris paraku nii/ 10. juuli 2019, 10:23
neid asju just aetakse. Ettevõtluse ideaal on "lõppematu kasum 0-kuluga". Mis "ärihaid" ja "-hunti" seda saavutamast piirab? Nagu looduses kiskjat - teine kiskja (murdmisalad on jagatud) ja saaklooma arukus/kavalus. "Lammaste" kaitsel oleks seega tänuväärne, kui mürkaineid saaks toidus kiirelt/mugavalt analüüsida otse "südmuskohal" - turul. Keemikud - kas teete ära?
p
Parem/ 10. juuli 2019, 07:36
ikka, et Leedust, kui hoopis Venetsueelast.....Ja see, et mujalt jne., tänane maailm, eriti rahvusvahelise äri need punktikesed, mis just primaarsed pole, on sedavõrd ähmasteks ja kergesti manipuleeritavateks kujunenud, et alatihti puudub seos nii-öelda etiketil teoreetiliselt kirjutatu ja reaalselt tegelikult olemasoleva vahel. Siin ka Eesti-Leedu mummud.
h
ha ha ha / 10. juuli 2019, 07:33
Kuidas selle logistikaga Eestis oligi? Eesti kaupleja viib vara hommikul Tallinnas toodetud kauba Tartus asuvasse kesklattu, et see siis sealt kiirelt samal hommikul Tallinnasse poodidesse tuua. See on logistika a la Estonia!
o
Ok/ 10. juuli 2019, 07:20
See ongi see eesti mahepõllundus
j
jah/ 10. juuli 2019, 08:57
ei osta ammu enam mahetooteid, sest see on pettus... lihtsalt kallim.
p
potipõllumees/ 10. juuli 2019, 07:16
eks naabrite saadused kasvavad samuti põllul nagu meilgi ainult sordid erinevad
ä
ätt./ 10. juuli 2019, 07:06
Turg on turg.Juba vene ajal vaatasin kuidas keskturul müüdi ühest kastist tomataimi-peremogat ja valget klaari.Mõned päevad tagasi müüdi tänavamüügis ühest kastist nii poola kui eesti maasikaid !
o
ostja/ 10. juuli 2019, 08:46
Turul nii , seda mida küsid t ä p s e l t . ka saad , targem on enne müüjalt küsida mis ja kus ,mitte enda soovi avaldada , on see siis taimed või maasikad .

h
.../ 10. juuli 2019, 06:30
https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=TJZBXPnBzy8
ü
10. juuli 2019, 06:12
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
n
Nii Eesti moodi!/ 10. juuli 2019, 06:30
Kisa käib taevani aga kokkuvõttes vaibub kõik vaid sisinaks. Ükskõik, kuhu vaatad, ainult korruptsioon.
j
Juura/ 10. juuli 2019, 06:50
See ei ole fakt,kuna ajakirjanik ei ole pädev selliseid proove võtma ja seega ei saa midagi tõstada.Ja ehk ajaski asjad sassi.
t
to juura/ 10. juuli 2019, 07:02
Igatahes on fakt, et nii juhtus, mida ajakirjanik räägib! Miks niisugune tulemus saadi ongi vaja selgitada. Või tahad öelda, et kui ametlikud paberid (proovid) on korras, võib sigadusi teha?
t
TK/ 10. juuli 2019, 07:07
Kasulikum on kohe välismaiseid maasikaid ja muid frukte-juurikaid osta -niinimetatud eesti ja mahe toodang, mida kalli raha eest müüakse on üks suur pettus ja pärit samadelt välismaa põldudelt .
j
Juura ei jaga/ 10. juuli 2019, 08:12
halli karvagi. Igaüks võib ostetud kauba proovideks laborisse viia. Ei tee proove ajakirjanik, vaid labor, Juura! Miks sul sealt nii sile on, kus teistel ajukortsud?
j
jah/ 10. juuli 2019, 08:59
see müüja, kes teadis, et petab inimesi, peaks vangi minema.
t
Tark Mees Taskus/ 10. juuli 2019, 04:42
Eesti maasikad peaksid praegusel tunnil juba Riiast Tallinna poole vurama :)
s
sama oli ja ehk on/ 9. juuli 2019, 23:39
luunja kurgiga, mida veeti Hispaaniast Eestisse! Loomulikult me kõik nägime poes, mis maksis luunja kurk ja hollandist toodu! Ahnus mis muud! Aga, eks elu õpetab! Tavaliselt lõpetavad petjad nii ehk naa miinustes st pankrotiga!
k
Kurgisõber/ 10. juuli 2019, 08:33
Mis puutub luunja kurki, siis hispaania kurgist on tal täiesti erinev maitse ja struktuur, samuti välimus. Isegi eesti erinevatel tootjatel on kurgid erinevad. See on sortide ja kasvatustehnoloogia erinevusest.
t
to kurgisõber/ 10. juuli 2019, 10:10
Sel juhul on enamus kurgisõpradest rumalad, kes ei tee vahet! Mu sõbrad on Hispaanias laadinud ja kurgikastidel luunja etiketid..et siis pole vaja!
a
Aga mis on pankrot? Ega's/ 10. juuli 2019, 10:31
petja rahast ilma jää. Tehakse uus e/v ja kõik kordub uuesti.
m
maiasmokk/ 9. juuli 2019, 23:13
Sõidad põllule, maitsed, lased värskelt korjata ja siis saad häid maasikaid. Mina enam turule ei lähe, pidevalt sain petta.
e
eriti öösel on hea/ 10. juuli 2019, 05:52
käid erinevate kasvatajate pöllud läbi ja muudkui aga korjad
o
Ohoh!/ 10. juuli 2019, 10:35
Sul on siis ikka LAIALT aega käes! Kaua see aega võtab, toiduaineid mööda põlde sõites otsides - see pole ju reaalne! Ja pestitsiidi-herbitsiidi jms jubedusi reeglina maitses ei tunnegi, st maitseb ülihästi, aga mürgid saad kenasti kehasse!
l
9. juuli 2019, 23:13
Leedu masinaga eesti maasikad? Kaiki on kunnossa! See on lihtsalt selline seltskonnamäng.
k
10. juuli 2019, 06:58
Küllap põhjendatakse, et osteti transporditeenust sisse.
<
9. juuli 2019, 23:11
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
n
nii ongi/ 10. juuli 2019, 09:02
ametnikel on puhkus. viitsib jah mingi ametnik minna turule kaupa kontrollima.

a
Agronoom/ 9. juuli 2019, 23:01
Mis vahet seal on kust see maasikas pärit, miks te arvate , et Eesti maasikas teistest parem on?
r
rumal jutt suhu tagasi!/ 9. juuli 2019, 23:12
Mis vahe mis vahet? Kui vahet pole, siis ütlegi ostjale, et sinu müüdavad maasikad on pärit Leedust! Mida on vaja siis valetada??
v
vahet pole tõest/ 9. juuli 2019, 23:13
peaasi et päritoluriik oleks õieti ära märgitud
k
Kõige paremad maasikad on põhja norrast,Altast-tea kas seal kivi otsas miskit ongii?:D/ 9. juuli 2019, 23:18
p
pragma/ 9. juuli 2019, 23:39
....peaasi et päritoluriik oleks õieti ära märgitud.... äkki ikka ÕIGESTI ?
t
Tu rumal jutt suhu tagasi/ 10. juuli 2019, 02:00
Miks arvad, et Eesti maasikas peaks teistest maasikatest parem olema. Oled tark, siis tea seda, et Eesti kasvatajad väetavad ja mürgitavad veel hullemini kus iganes. Osta ja ära virise.
t
Tölpa to kõige paremad..../ 10. juuli 2019, 03:42
Pole Altas olnud muidu kui läbisõidul, seega ei tea kas seal maasikad kasvavad. Aga Harstadis olen paar suve olnud ja seal on maasika hooaeg september-oktoober. Kardan, et altas ei saagi maasikad valmis kuigi mine tea. Tana Bru-s nad kasvatavad veel ise kartuleid ja asju, aga seal ma maasikate kohta ei küsinud. Maasika põlde otseselt silma küll ei hakanud, kui kolm kuud Tana Brus olin.
m
Ma / 10. juuli 2019, 06:15
Tegelikult on vahe olemas, hinnavahe. Eriti alguses, esimeste marjade tuleku ajal. See ongi üks peamisi võltsimise põhjusi
t
to tu../ 10. juuli 2019, 10:16
osta või ära virise! Sa ei mõista teemat üldse! Jutt on pettusest, mitte erinevate maade maasikate kvaliteet! Eriline frukt oled ikka!
k
Küsimus pole ju/ 10. juuli 2019, 10:40
selles, miks inimesed nii arvavad vaid KAUPMEESTE VALES. ARVATA võib mida iganes, see pole kuritegu. Aga VALE ON VALE.
M
@ agronoom/ 10. juuli 2019, 11:53
Mis vahe on ? Hinnavahe on . "Kodumaine " bränd on kallim .
p
Pensionär./ 9. juuli 2019, 23:00
Enam ei oska imestada ka. Küll Poolast, Leedust, aga kõik vastavad, et ikka Eesti maasikas. Nad oskavad öelda isegi talu nime ja kust maasikas pärit. Kus need kontrollid siis on, kes kontrollimise eest palka saavad?
a
10. juuli 2019, 02:04
Avapõllu maasikas on Poolas ja Leedus juba selleks aastaks otsas.
k
Kontrollid?/ 10. juuli 2019, 10:42
Istuvad mugavasti laua taga. Kes siis ebamugavat ja ohtlikku tööd teha tahab? Kui ta juba ametnikuks on saanud? Palju see palk on? Palju altkäemaks on?
a
anna arutust/ 10. juuli 2019, 12:29
eesti maasikas peabki kallim olema.sest sisaldab rohkem mürki.Ise nägin naabrimemme aidas 10 liitrist R-kanistrit.
m
Mis te/ 9. juuli 2019, 22:56
naiivikut siis arvasite? Eks eelistage "eestimaist" kui oma raha peale vihased olete. ;)
r
Raha/ 9. juuli 2019, 22:45
Mina olen kapitalismi jumal.
s
sain kehva maasikat/ 9. juuli 2019, 22:36
Ostsin ka eesti maasikaid pool oli juba käärinud poola omad olid paremad
p
Päris mürke (pest. jääke)/ 10. juuli 2019, 10:45
inimmeeled ei suudagi registreerida - seepärast nad nii kuratlikud ongi. Pigem ongi need "nii ilusad, maitsvad ja head!" just kemikaalijääkidega!
m
Marek/ 9. juuli 2019, 22:25
Uurige põhjalikult kust te maasikaid ostate...
n
Näh/ 9. juuli 2019, 22:34
Mis sa targutad? Nagu seda oleks kuidagigi võimalik kontrollida
s
Spa/ 9. juuli 2019, 22:03
See, et su põld on puhas, ei tähenda, et välistatud on võõra maasika edasimüük. Turul liigub räigelt sularaha ja tegelikest kogustest pole kontrollidel aimugi. Võib olla müüvad 4× rohkem, kui toota suudavad.
m
marks/ 9. juuli 2019, 23:18
Ei ole , tellis leedust transpordi , tuli odavam.Kelle asi. Aga keegi pahatahtlik oli maasikad rekkale unustanud. Ei meil pole sellega asja ( tsiteerisin Simsonit )

p
Palun täpsustada/ 9. juuli 2019, 21:59
kas see Sepakõrtsi perenaine langes Maalehe algatatud ajakirjandusliku aktsiooni ja pettuse ohvriks?
h
huvitav/ 9. juuli 2019, 21:51
kas tegu on varjatud jälgimistegevusega?
k
kord on kord/ 9. juuli 2019, 23:17
ja kui korda ei austa, siis müümise luba ei ole vaja taotleda! Nosi oma leedu maasikaid ise! Kui petad ükskord, siis petad ka teine ja kolmas kord! Toiduainete päritolumaa on kohustuslik avaldada ja jutul lõpp!
i
igasugu liitudes/ 9. juuli 2019, 21:50
ongi suurimad skeemitajad ja vargad... turusolkimine algab peast.
s
Skeemitajaid/ 10. juuli 2019, 10:48
ja vargaid on olnud, on ja saab olema igalpool. Küsimus on - kuidas me sellele reageerime?
<
9. juuli 2019, 21:48
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
n
nõus/ 9. juuli 2019, 23:18
anna teada ja saame kokku!
a
ab/ 9. juuli 2019, 21:39
Leedu veoteenus on odavam! Kama kaks, kes veab!
o
odavusest nagu näha./ 9. juuli 2019, 21:47
odavaim leedukas liigutab, odavaim ukrainlane noppib, aga mammu on kõige kallim.
t
To ab/ 9. juuli 2019, 23:01
Aga kas odavamal Leedu veoteenusel Eesti sisetöö tarvis litsents kah on? Vastasel juhul, kui meie ametkond IoII poleks oleks see "odavale" vedajale kalliks maksma läinud, kuni pankrotini välja.
t
to To ab/ 9. juuli 2019, 23:22
Eesti siseveo litsentsi pole olemas! On EU liikmesriikide veoeeskiri ja see lubab veo litsentsi omaval liikmesriigi veokifirmal teise liikmesriigi sisevedudel sooritada 3 laadimist nädalas!
h
9. juuli 2019, 21:37
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
s
Siiski täpsustan:/ 10. juuli 2019, 10:53
probleem pole siin mitte niivõrd "tavakodanikus" vaid riigi toimimises - kuidas riik seda väga tõsist probleemi - oma kodanike tervise kahjustamist - väldib?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee