Seisukoht

Seisukoht | Kuidas töötab klikimasin? (1)

Jarmo Jagomägi, sporditoimetuse reporter, 8. juuli 2019, 16:19
Ajakirjandus on muutunud. Isegi selle ajaga, kui siinkirjutajast noorreporter seda ala kuus aastat tagasi tudeerima hakkas. Ilmselt muutub veelgi.

Eelkõige oskan ja julgen siinkohal sõna võtta spordiajakirjanduse kohta – see on valdkond, kus ise töötan. Võiks öelda, et tekkinud on lausa uus žanr: isiklikud suhted. Ja mitte atleetide või sporditegelaste omavahelised, vaid ajakirjaniku ja sportlase või lausa žurnalistide ja/või väljaannete vahelised arveteklaarimised.

Üha sagedamini võib leida veebiväljaannetest sotsiaalmeedia seinale sobivaid vaidlusi või dialooge. Üks avaldab, teine vastab. Sageli saavad aga sellised üllitised oluliselt rohkem tähelepanu kui mõni märkimisväärne tulemusuudis.

Siinkirjutaja ei võta kohtumõistja rolli. Ajakirjanduses töötades tean, et klikk on oluline ning toota tuleb seda, mis keskmist inimest huvitab. Seetõttu ajavadki mind muigele kümned kui mitte sajad kommentaarid eelmainitud artiklite juures sisuga: „Keda see huvitab?!“

Ilmselgelt keskmist lugejat! Sellepärast ongi esiuudis peamiselt infotühi tüli, intriig või arveteklaarimine, mitte see, kuidas mõni meie atleet hea tulemuse tegi. Artiklite järjekorra määrab reeglina klikkide arv. Nii lihtne see ongi. Mida külvad, seda lõikad. 

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee