Eesti uudised

ANNABELI TULEVIK? Ühena esimestest geeniravi saanud poiss on küll ratastoolis, aga elab normaalset marakratielu

Columbus Chronicle'i põhjal Viljar Voog, 8. juuli 2019, 05:07

113 KOMMENTAARI

u
Urmas/ 7. juuli 2019, 13:08
Eestlaste viga on see, et nad ei tunnista kõrgemat jõudu ja peavad end maailma nabaks! Mis mõte sellisel elul on? Eestlaste jumaluse punkt maailmas on nemad ise ja nad kummardavad oma EGO. Kui inimene ei tunnista mingisugust suuremat jõudu siis ei tule sellest elust ka midagi välja!
v
Vanasõna: Kui tahad et teised sind austaksid, siis kõigepealt austa iseennast!/ 7. juuli 2019, 16:29
Keda siis sina käsid kummardada? Brüsselit? Lõunast saabuvaid tuumafüüsikuid, insenere ning arste? Multikultit või meile imporditud vikerkaarelippu? Kui meie ise ennast ei austa, siis ei tee teised seda ammugi mitte! Vaata kas või ülemere Svenssoneid. Kui palju tõmmud "uusrootslased" neist lugu peavad?
a
Ain./ 7. juuli 2019, 09:52
Kas tõesti selleks on vaja kahte miljonit US.dollarit,et saada eluaeg abivajav laps?Hädaks lapsele enesele ,riigile ja vanematele! Õigem oleks olnud lasta tal minna,kõige vähem tahaks ise see eluaegne abivajaja olla! :(
p
7. juuli 2019, 19:59
Pooldad eutamaasiatki ? Kuid, tapmine on vale, tundetud saavad seda vaid. Elu peab arenema, paljusi haigusi on hakatud ravima ! Idiootseim, mis on, pole inimest, pole probleemi .
j
6. juuli 2019, 20:51
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
Misasja/ 7. juuli 2019, 01:07
l
7. juuli 2019, 20:02
Laste surmad on k6ige hullemad, vanasti surid lapsed peredes hulgi... Nyydsel ajal kahjuks on suremus taas liiga suur. Karistamatus k6ikjal, kuritegevus eriti, kuid halb med.abigi.
l
Liina/ 7. juuli 2019, 20:50
Kulla inimene, kaastunne.
y
6. juuli 2019, 19:57
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
7. juuli 2019, 20:06
Tegelt makstakse katsealustele. Edu igatahes sellele perele ja loodaks kuulda, kuidas la"heb edaspidigi. Ei tea, mis sest pisitydrukustki, Emily vist oli, keda kasuisa poolt va"a"rkoheldi, on saanud ?
i
Ise kah ratastoolis/ 6. juuli 2019, 19:35
Liialt optimistlik pealkiri. Normaalset marakratielu on ratastoolis küll raske ette kujutada. Mina ise näiteks pean vägagi paljust "normaalsest " loobuma.
m
Mille/ 7. juuli 2019, 08:05
kui ta elu on edaspidi ebatäisväärtuslik, kellele saab medeksperimendile beebina allutatud Annabel hagi esitada, kui eksperimendi tulemus teda ei rahulda? Ameerika arstidele? Oma vanematele?
k
Kati/ 6. juuli 2019, 19:25
Teeme nii, et nuud, laulupeo ajal jatame koik koledad motted ning aramastame koik eestlasi- olgu nad millised nad on.

p
Pupsu/ 6. juuli 2019, 19:00
Kõige humoorikam on muidugi kommentaaride vahel vilkuv õudusfilmi reklaam "Annabelle tuleb koju"... Teemasse vastates, leian, et on ääretult ebaõiglane panna nii suur summa ühe lapse raviks, mille õnnestumine on küsitav. Selle summaga saaks aidata kümneid ja sadu lapsi ja palju suuremal määral. Kahju. Positiivne on ainult see, et inimestel on siiras soov aidata.
k
K/ 6. juuli 2019, 19:20
Ja mis selle lapsega siis oleks pidanud tegema?
s
6. juuli 2019, 20:41
Selline ravi kuulub kategooriasse "inimkatsed" ja see on tahestahtmata kallis. Ilma eksperimenteerimata teadus ei arene.
m
Möh/ 7. juuli 2019, 01:09
Ja kust need kümned ja tuhanded oleks raha saanud? Riik seda summat ei eraldanud ja ma ei usu, et eestlased niisama kümnetele või tuhandetele annetama hakkaksid. Ära tüütab juba see kümnete ja tuhandete jutt.
k
7. juuli 2019, 20:08
Kui oleks oma laps, siis nii ei kirjutaks.
s
Sirje/ 6. juuli 2019, 18:51
See normaalna,vanem armastab alati seda last kes vajab rohkem tähelepanu ja abi,lootus sureb viimasena😢
k
6. juuli 2019, 17:35
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
h
6. juuli 2019, 19:23
Hullem kui korevrad jalad on sudametu inimene- nagu sina. Naed, laulupeol on kah igasugused. Ole siis Mihlel- vota haamer voi sustal ning mine nende juurde ja utle kuidas nad sinu elu talumatuks teevad ja tee oma 'heategu' ara.
m
7. juuli 2019, 20:10
Mida keegi piinaks peab ? On neid, keda hooldatakse suurema armastusega.
l
6. juuli 2019, 17:10
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
Maailmas on head ja küll ta hakkama saab/ 6. juuli 2019, 17:31
m
7. juuli 2019, 20:12
Meditsiin peab arenema, igayhel v6ib mistahes asju juhtuda, kuid yhiskond on nii tugev, kui tugev on n6rgim lyli !
l
lugeja53/ 6. juuli 2019, 17:07
Tean üht ratastoolis elavat naist Tartumaal.Seni kuni ratastoolis elava naise ema elas,oli see naine hooldatud,83 aastane ema vahetas oma 53 aastasel tütrel pamperseid ja hooldas muidu teda.Ta ei olnud päris voodihaige.Toas sai liikuda aga mõni aasta tagasi ema suri ja see naine jäi oma joodikust vennaga kahekesi.Nüüdseks on elu selline,et keegi vanglast vabanenud venna sõber kasutab seda invaliidi nii sugulisel teel ,kui ka pension on on joodikute käsutuses.Sots.tõõtaja,korraks käib ,vaatab üle ukse kõik on korras.Joodikutel hea jutt aga tegelikult on naine haudunud,pesemata
t
Teata palun sellest kuhu vaja. Ei tohiks ju raske olla/ 7. juuli 2019, 07:43
l
6. juuli 2019, 16:35
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
l
lootusetule l.lle/ 7. juuli 2019, 00:04
Sul on ajupuudulikkus. Mittetöötavad jalad on pisiasi selle kõrval.
K
,,A,,/ 6. juuli 2019, 16:34
Kurb, et sellistest ilmakodanikest lehes kirjutatakse. Aga mis ka ei toimuks sellises ühiskonnas! Alati otsi põhjust rahast.
t
Taat/ 6. juuli 2019, 16:20
Põhjusele- Kuidas saaks mürkidest vabaneda? Paku välja lahendus!
p
7. juuli 2019, 20:13

p
6. juuli 2019, 16:11
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
o
Oh issand/ 6. juuli 2019, 16:55
Põhjus on geeniviga, mis esines mõlemal vanemal, geeniviga ei sõltu mürkidest.
o
Oh issand-ale/ 7. juuli 2019, 10:59
Millest siis geeniviga sõltub? Sellisel juhul on evolutsioon üks suur geeniviga.
r
7. juuli 2019, 20:14
Radiatsioon on suurim geenirikete tekitaja ja seda on aina rohkem !
k
Kelli/ 6. juuli 2019, 15:37
Mina usun, kuna väga paljud annetasid just nii palju kui hetkel võimalik oli. Tehti seda südamega. Oli ka meil kõigil ühine suur lootus , et pisike tüdruk saab terveks. Siis see suur ÜHINE SOOV Aitab tüdruku paranemisele kaasa ja laps saab elada täiesti tavapärast elu.
u
Urmas/ 6. juuli 2019, 15:46
Aitab ainult usk ja looja! Ühine soov ei maksa jumala ja universumi silmis midagi, see on hoopis väljakutse jumalale! Vanemad palugu mõttes loojalt abi! Ega universum ei ole tekkinud suurest paugust!
e
6. juuli 2019, 15:36
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
to Ei saa aru/ 6. juuli 2019, 15:56
kustkohast sa Annabeli kohta sellist prognoosi lugesid?
K
Taat/ 6. juuli 2019, 15:34
Kõik Eesti inimesed,kui saate,siis toetage lapsukest!
n
nojah/ 6. juuli 2019, 15:03
kui ratastooli elu ikka saab normaalseks nimetada?
k
Kai/ 6. juuli 2019, 14:00
Kallid eestlased, kas teie lapsed kah teavad teie seiskukohti? Ma ei kujuta ette, et ma vaatan oma lapsele otsa ja utleks, et armastan vaid niikaua kuni sa terve oled. Kui peaks vastupidi minema, viskan su kuristikku. Kas te uldse annate aru, mida te raagite ja kus? Koike ei pea ju valja utlema vaid oma haiged motted saab ju endale jatta. Me oleme venelased oma mentalideedilt- mitte kuskil laane euroopas ei suudaks inimesed nii ebainimlikud olla. Moeldakse kuidas saab inimesi aidata mitte et kuidas ebavajalikust elemendist vabaneda. Annabel on eriline tudkruk kes suudab kindlasti oma elus palj
u
Urmas/ 6. juuli 2019, 15:48
Ma soovisin eutanaasiat endale, kui sellises olukorras oleksin!
u
Urmasele/ 6. juuli 2019, 16:25
Vot, siis raagigi iseendast! Vaga paljud kuulsad ja lahedad inimesed elavad kohutavate haigustega mis on kohutavad. Minu ema on juba 30 a. iga paev tugevatest valudes kuid surra ta kull ei taha. Jutus on on koik lihtne- muudkui sure ara kui elada ei joua. Saa aru, et selline motteviis on primitiivne ning udini kohutav. Milline ema/ isa suudab lasta oma lapsel piinarikkalt surra kuna temast pole mingit oiget elulooma. Mis jargmisena, koik pimedad, kurdid, vanurid, madala IQ-ga, kurjategijad jne?! Pole motet raakida, kuidas sa tegutseksid kui ise pole selliste valikute ees olanud.
u
Urmas/ 6. juuli 2019, 13:57
Ma ei tahaks, et ma lapsest saati ratastoolis elan ja ma sõltun kellestki, kes elu aeg mu mähkmeid vahetab ja peseb, ma sooviksin sellises olukorras eutanaasiat nagu Jane Paberit. Ratastoolis elamine on põrgu!
n
njah/ 6. juuli 2019, 15:06
kui elu lõpu peaks ratastoolis olema, seegi ei meeldiks eriti, aga lapsest saadik? Muidugi on mõnedes inimestes otsata palju eluenergiat ja nad elvad rahuldavalt ka ratastoolis. Ei tea, kas ise sellega hakkama saaksin?
i
Inimene/ 6. juuli 2019, 15:10
Kallis inimene! Täiesti võimalik, et see Donovan ei pea üldse mähkmeteski olema, sest suudab oma põit kontrollida. Ja kuna tal on normaalne mõistus ja käed töötavad (kuigi võibolla pole väga tugevad), võib ta vajadusel omal tulevikus ise mähkmeid vahetada. Tõenäoliselt ta vanemana saab endaga nii hakkama, et ei sõltu kellestki, mis sest, et ta peab ratastoolis olema. Teisele eutanaasia soovimine on sisuliselt mõrva soovimine, ära tee teiste eest valikuid. Soovitan ühtlasi tutvuda parapleegiaga inimeste eludega youtube's, saaksid palju parema ettekujutuse milline on ratastoolis inimeste igapäev
u
Urmas/ 6. juuli 2019, 18:26
Jube tore perspektiiv elada, ratastoolis kunstliku söötmisega ja loota, et ehk saan tulevikus ise endal mähkmeid vahetada, aga keha ei tööta, et saaksin endale nööri kaela panna!
u
Urmas/ 6. juuli 2019, 18:29
Ma saan Jane Paberit aidatud enesetapust aru, aga ma ei saa aru miks meie riigis see keelatud on???!!! Ratastooli aheldatuna ma valiksin iga kell süsti, mis mu magama paneb!
o
7. juuli 2019, 20:17
Oh hullematki, kui sinu hirmud, nt. m6rvar olla, sellised ei peaks elama.

k
kk/ 6. juuli 2019, 13:44
https://www.mprnews.org/story/2019/05/24/npr-at-2-125-million-new-gene-therapy-is-the-most-expensive-drug-ever
v
6. juuli 2019, 11:52
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
Mare/ 6. juuli 2019, 12:18
a
aga tänu neile/ 6. juuli 2019, 12:40
m
mittevillu/ 6. juuli 2019, 13:21
n
no/ 6. juuli 2019, 11:45
loodame väga, et väikesel armsal Annabelil läheb paremini! Jõudu ja lootust vanematele ja meile kõigile!
a
aga vot/ 6. juuli 2019, 17:00
k
6. juuli 2019, 11:36
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
kiviräck/ 6. juuli 2019, 12:31
"Mara" on tuletis allmaailmast, marraskuu, marrasnahk - kadu ja samas ümbersündimisevärk. Kratt - no see on tegelane, kes tassib perel varndust kokku, samas ettearvamatu ja ohtlik. Seega marakratt -- ettearvamatu, allilmaga seotud olend. Kas tahate, et teie laps oleks marakratt? jah, kapitalismi viljastavatesse tingimustesse see sobib
j
JJ/ 6. juuli 2019, 13:09
Kui miski arusaamatu sõna, otsige abi EKI.ee-st. Seal kirjas, et marakratt on paigalpüsimatu, vallatu (poisi)põngerjas, sama mis rüblik. Kuigi selle 3.a. kes praegu veel ratastoolis, pole võimeline veel ise toitu neelama ning esialgu ka vähese liikumisega, ei saa küll normaalseks marakratieluks nimetada. Sel ravimil on väga pikaajaline toime ja kuna katseidki hakati tegema alles mõned aastad tagasi, on ravimi võimest väga vähe teada, aga lootma peab paremat.
k
kiviräckule/ 6. juuli 2019, 14:39
Et siis sinu sõnade lahkamise järgi tähendab sõna huikama (valju häälega hüüdma, hõikama, hõiskama) venekeelsest sõnast mehe organ ja ekeeles sõnast röstitud teraviljast valmistatud toitu, oleks tähendus, et mees pistab oma organi kamasse? :)
e
etüm/ 9. juuli 2019, 01:38
http://eki.ee/dict/ety/index.cgi?Q=jmarakratt&F=M&C06=et

a
aru ma ei saa/ 6. juuli 2019, 11:10
Kuidas saab ratastoolis eleda "normaalset" marakratielu?
t
to "aru ma ei saa"/ 6. juuli 2019, 11:35
Proovi järgi, küll siis aru saad
n
naine/ 6. juuli 2019, 13:22
ma ei saa aru, kuidas saab öelda, et aru ma ei saa
r
6. juuli 2019, 10:45
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
i
Inimene/ 6. juuli 2019, 15:15
Kahekordselt ei pea keegi tulumaksu maksma. Inimesed, kes annetasid, annetasid selle oma tuludest ja nemad on riigile tulumaksu maksnud.
u
Urmas/ 6. juuli 2019, 16:03
Üldiselt maksustatakse annetused täies ulatuses tulumaksuga. Maksuvabalt saab annetada juhul, kui saaja on tulumaksusoodustuse nimekirjas. Annetusi peab deklareerima mõlemal juhul, kui tulumaksu makstakse või mitte. Seaduse järgi peab pere deklareerima annetusena saadud raha tuluna ja maksma tulumaksu, see kust annetajad raha said seaduse silmis Maksuametit ei huvita!!! Järsku annetas firma?
j
6. juuli 2019, 17:32
Jaksavad maksta, pole mõtet muretseda. Perel on piisavalt tulu pereisa ametiseisu järgi. Googeldage. Muretsema paneb hoopis tõsiasi, kuidas saab korraldatud järgmise kuid vaesest perest sündiva geeniveaga lapse rahakogumiskampaania.
k
6. juuli 2019, 10:24
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
Kros/ 6. juuli 2019, 10:49
Ära topi oma ristiusku siia.
s
S/ 6. juuli 2019, 11:14
Mida see ristimine aitab? Ainult kannatust tuleb juurde.
a
arvamus/ 6. juuli 2019, 10:21
Iga inimene on sündinud ja surnud tuhandeid kordi, nii siin kui teistel tasanditel, see et vanemad valisid nii endile, kui lapsele kannatused on nende valik. Surm ei ole mingi traagika, paljudele pääsemine kurjusest ja võimalus uuesti alustada.
t
6. juuli 2019, 10:09
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
n
narr/ 6. juuli 2019, 10:24
Unes nägid? Tüdruk on ta ju.
k
killuke/ 6. juuli 2019, 11:19
jõudnud oleme selleni et meil olevat sugu kõigest sotsiaalne konstruktsioon
p
Perspektiividest/ 6. juuli 2019, 10:03
Ratastoolis ON võimalik elada... kui selleks on tingimused loodud. Kui ratastoolis inimene pääseb ise üksi majast välja, nii et ei ole vaja abistajaid. Kui tal on spetsiaalselt kohandatud auto, millega ta saab ise sõita. Kui ta saab hariduse ja leiab sellise töö, mida ta saab ratastoolis teha. Rikastes riikides on see kõik võimalik. Meil siin paraku on perspektiiv küllaltki sünge, kui otsustada massiivse hulga kalestunud kommentaaride põhjal.
i
imikuna / 6. juuli 2019, 10:25
ei pääse keegi kuhugi, veel vhem autorooli.
p
Perspektiividest niipalju/ 6. juuli 2019, 10:53
Oled vist tulevikus üks suuremaid perspektiivide loojaid. Keda huvitab, see loob.
k
kui/ 6. juuli 2019, 15:09
lihased ei hakka normaalselt tööle, siis ei olegi midagi muud võimalik, kui vegeteerimine ratastoolis elu lõpuni. Loodame, et ravim toimib.
l
lilli/ 6. juuli 2019, 10:02
kui tahetakse(kindlasti tahetakse) oma last aidata ja päästa, siis ei küsita rahast, kuidagi ikka saab, peaasi, et laps terve.

l
Lissa/ 6. juuli 2019, 10:00
On ikka inimestel seda õelust, kadedust. IGA ÕIGE VANEM TEEB KÕIK, ET LAST PÄÄSTA. Need kadetsejad peaksid ise samasse olukorda sattuma, siis kuidas käituksite, kas lasekste lapsel surra, raha tuleb ja läheb, kui see päästab lapse on ta hea. Hoitke õelutsemisest ja kadedusest, te ei või iial teada, kus vajate ise abi. See võib juhtuda meie kõigiga iga hetk!!!!!
m
mall/ 6. juuli 2019, 09:30
Tore muidugi, et inimesed nii abivalmid olid võib olla tuleviku ravimitele annab ka midagi. Küsimus, millise raha eest see pere edasi elama hakkab, kui peres ratastoolis laps ja hiljem täiskavanu. Eestis palju näiteid, millises vaesuses elatakse, kui ise vananetakse, pole tööl saanud käia ja ratastooli ka enam vedada ei jõua. See on muidugi julm, aga mina oleks lasknud tal minna.
e
Ei saa sinu jutust aru/ 6. juuli 2019, 09:43
Ega vanemad ju töövõimetud pole. Mõnes peres on kümme last, kuidas nüüd see väikse Annabelli kasvatamine nii raske on? Miks nad oma last kasvatada ei saa, kui see ka ratastoolis on? Kas sinu jaoks on ratastool nii imelik asi? Puudega lapsi on päris palju, osa neist vajab pidevat lähedalolekut näiteks vaimse puude pärast.
m
mikk/ 6. juuli 2019, 11:07
Küll siis Kodutunne aitab
k
Kai/ 6. juuli 2019, 09:28
Huvitav, kuidas seda ravimit manustati, lapsel pole ühtegi jälge ei kanüülist, ei ühtegi plaastrit.Kas suukaudselt? Kuidagi väga kahtlane tundub kogu see kampaania.Eks tõde selgub aastate pärast.
k
Kuismoodi/ 6. juuli 2019, 09:50
sa selle lapse keha oled näinud, mm haaval läbi kohe käinud?
K
Ravi Zolgensmaga on ühekordne infusioon. / 6. juuli 2019, 09:52
Kus need kanüüli jäljed ja plaastrid peaksid olema? Kas sa ise pole kunagi veenist verd andnud või veenisüsti saanud, et arvad, nagu peaks plaastreid täis olema veel päevi?
t
Talle.... / 6. juuli 2019, 16:21
..... olevat ju 1 süst tehtud. Mis kanüül ja plaaster siia puutuvad.
t
6. juuli 2019, 09:27
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
Kohe näha,/ 6. juuli 2019, 09:59
l
Liina/ 6. juuli 2019, 12:01
On sul lapsi? Puudega sõpru või tuttavaid sul ilmselgelt pole, sest siis sa teaksid, et ratastool või mõni muu puue ei kahanda sära või rõõmu, mida inimene oma südame ja olemisega luua suudab.
h
Hanna/ 6. juuli 2019, 09:12
Mis te ilgute - tegemist oli ju ELU päästmisega. Keegi teist pole selgeltnägija, elame, näeme. Lapsed on plastilised olendid, kui nad sünnist saadik millegagi kasvanud, siis õpivad kohe kompenseerima. Täiskasvanud on need, kes nutavad taga kaotatut ja ei oska kohaneda. Tegemist ei ole teiega, niiet hoidke oma õelus endale.
ä
Ära aja sassi/ 6. juuli 2019, 10:58
Elu ei päästetud, keha päästeti! Siin see inimese rumalus välja paistab, sest arvatakse et ainuld kord elatakse.
t
to ära aja sassi/ 6. juuli 2019, 11:49
Tõesta, et mitu korda elatakse, ehk siis usun ka.
e
elu mõte/ 6. juuli 2019, 09:07
Ega keegi polegi midagi valesti teinud, vanemad teevad alati kõik mis võimalik oma laste päästmiseks, ja annetajad on suure südamega inimesed. Meditsiini mõttes on tegemist teaduse arenguga läbi katsetuste. Polemiseerida võib paljude asjade üle, aga tegelikult on asjade kulg normaalne.
ä
Ära aja sassi/ 6. juuli 2019, 11:02
Kui tänapäeva meditsiin oleks inimeste päästmiseks, oleks see tasuta. tänapäeva meditsiin on raha tegemiseks, kui keegi seejuures ellu jääb, on hästi.

t
6. juuli 2019, 09:05
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
K
***/ 6. juuli 2019, 09:14
Keegi pole käskinud sul midagi "plekkida", abistajad on teinud seda südameheadusest (julgen öelda, kuna jätsin ise vahele, seega ei kiida ennast).
n
nojah tegelikult/ 6. juuli 2019, 11:11
Küüniliselt mõeldes -- ka katseklaasilapsed peaksid Looduse poolt olema ied olemata; ka alla 500grammised enneaegsed looted peaks olema olemat, ometi nad elavad. Kuskohast läheb piir?
k
kuule, lihtrahva esindaja/ 6. juuli 2019, 11:13
kas sul pole muud eha kui arvutis tarka juttu ajada? Kui oled madalapalgaline ja-laubaline, siis ei ole sinult midagi võtta, et meditsiini kasvuraskusi kinni plekkida! Katsu ise ellu jääda, kui leiad sel sügavamat mõtet!
n
Nüüd siis ollakse pahase!?/ 6. juuli 2019, 08:44
Mina uurisin juba selle kampaania alguses, mida see haigus endast kujutab ja kui tõenäoline on ravi õnnestumine. Jagati ka siis linke, mis hoiatasid, seda haigust ei saa ravida, saab vaid muuta pisut kulgu ja pikendada lootust. Ma tegelikult loodan ise ka, et sünnib ime ja just see tüdruk on murranguks selle kurja haiguse ravis. Usun siiralt, et miskit head selles loos on, meie ühine hoolivus ja ehk ka sammuke edasi haigusega võitlemisel.
k
6. juuli 2019, 13:57
kahjuks on nii,et mis on määratud minema nii,seeka läheb kas varem või hiljem,aga läheb
i
Irma/ 6. juuli 2019, 08:10
See on eetiline teema. Kui sul endal oleks haige tita, kelle raviks on lootust, teeksid samuti nagu Annabeli vanemad. Kuidas vaatad pealt, kuidas su tita iga päevaga hääbub ja kustub? Seda saavad külma kõhuga arvustada vaid lastetud. Annabeli vanematel on rohkem ettevõtlikkust ja imesid juhtub ka. Ükski geneetik ei oska täna öelda, mis seisus on Annabel 5 või 15 aasta pärast, aga talle anti eluks VÕIMALUS. Ja teatud määral on ta ka teaduslik eksperiment ja eesti rahva heategevuse indikaator. Tähtis isik igal juhul. Seetõttu oligi tema sünnil suur mõte sees.
k
kah annetaja/ 6. juuli 2019, 09:09
Ja kui külma kõhuga vaatavad vanemad pealt nende päästetud lapse lastetust, seda ei oska keegi ennustada. Loodetavasti on jõudu noortel kokku jääda (enamasti ju üks murdub haigele lapsele pühendumises) ja kõige olulisem lapsest - kas on antud kauem elada, et toetada ja hooldada looduselt võidetut lõpuni hooldada.
n
Nõus / 6. juuli 2019, 09:56
Väga õiged sõnad, Irma!
s
Seda saavad külma kõhuga .../ 6. juuli 2019, 11:12
Vale jutt. Seda arvustavad inimesed, keda huvitab terve ühiskond ning selle tulevik. Kas need vanemad on nõus ühiskonda teenima kogu ülejäänud elu selle eest ,et ühiskond(või osa) nende lapse päästis ning läbi selle endale veel koorma kaela sai(sest selline laps võib vajada abi kogu elu ja mitte odavat)?
T
6. juuli 2019, 08:08
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
l
last aitamata jätta Aderi pärast...no ma ei tea, mul ei olnud kahju selles osaleda mingi kahtluse pä/ 6. juuli 2019, 11:21
n
naisuke/ 6. juuli 2019, 07:38
Raidol on inimlikult võttes õigus. Aga mida mõtlesid need sajad, kes aitasid 2 miljonit kokku saada, selles on küsimus. Kas ei ole olemas tõest arvamust taolise abi taustal? Arstid, teadlased- mida nemad tegid või oleksid pidanud tegema( loe: arvama, soovitama, nõustama) antud juhtumi kontekstis? Kas keegi võtab vastutuse vastata? Ei taha ju mitte ükski terve inimene väikesele lapsele mõningast paranemist...vaid lootsidki kõike...Kas on tegemist pelgalt vaid katsetamisega, lootuses parimat...saada.
n
no/ 6. juuli 2019, 09:15
miks te kõik siinsed arvustajad ei lugenud mõned päevad tagasi siinsamas ÕL ilmunud ühe arsti artiklit, kus kogu Annabeli haigus ja tema ravi antud ravimiga oli pea üksipulgi lahti seletatud.Ka ravimi väljatöötamisest ja kuidas see toimib. Tõenäosus terveneda on suur.
l
Loomulikult/ 6. juuli 2019, 11:14
On arstid asjaga nõus(vaikides), sest sellised juhtumid kindlustavad nad tööga kogu eluks.

m
6. juuli 2019, 07:16
Mis ikkagi saab ülejäänud sama haigusega lastest?
m
minu nimi/ 6. juuli 2019, 07:28
l
lea/ 6. juuli 2019, 09:04
Maailmas on ikka valu ja ilu käsikäes. On palju haigusi, mis pole ravitavad ja meditsiin ainult leevenda haige olukorda.. Looduse vastu ei saa.
r
Ravimitööstust ei maksa alahinnata/ 6. juuli 2019, 11:20
Annabellist tehti reklaami laps selleks, et edaspidi rahvas nõuaks haigekassal kõigi selliste juhtumite kinnimaksmist. Ja ravimitööstuse juhid elavad võis.
v
vastus kristiinale lugeja53/ 6. juuli 2019, 06:59
Sina kristiina ära võrdle ennast tõeliste ratastoolis olijatega.Sina saad ju ilma ratastoolita ka hakkama.sa ju liigud.Oled ainult mugav ja laisk,sõimad teisi ja arste.Tegelik viga on su peas.Sinu elul ei ole viga midagi.
k
Kristiina/ 6. juuli 2019, 16:27
Lõpetage ära see puudega inimeste ründamine. Ma ei jõua pikka maad ja arstid keerasid ka siseorganid nahka. Ma olen liitpuudega ja ära traumeeritud. Tunnen tugevat hirmu viimasel ajal kasvanud õeluse ees.
k
6. juuli 2019, 06:45
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
n
naisuke/ 6. juuli 2019, 07:40
Mitte vaid vanemate. Siin oli rahvas, suur osa inimestest osaline. Kas vaid pettus, pettumus? Kurb, väga kurb.
s
s.oooo/ 6. juuli 2019, 13:01
EI sa mõelda, et parem mitte ravida kuna vb tulevikus on ratastooli jne. Ikka tuleb loota, et kõik saab korda ja laps naudib tulevikus elu nagu kõik teised lapsed. Miks olla kohe nii negatiivne. See, et artiklis toodi välja see 1 laps siis kohe ei pea minema Annabliga.
t
teadja/ 6. juuli 2019, 06:03
Pole normaalne panna 2 milli huugama ja elada ratastoolis. See on piin nii toolis olevale kui kogu perele, rääkige mida tahate.
y
Yhe käega elu ei ole pooltki nii hull, pääsed maailma ise/ 6. juuli 2019, 06:47
Ratastoolis elu on yks piinavamaid elusid
s
s.oooo/ 6. juuli 2019, 13:02
Aga keegi ei tea, et nii temaga just läheb. Miks mõelda nii halbu mõtteid??
l
lugeja/ 6. juuli 2019, 06:00
Normaalne elu marakratil ratastoolis? On see normaalne jutt?
l
lugejae/ 6. juuli 2019, 08:01
temast võib sirguda uus Hawkins, nii et ei või iial teada...
l
lugejae-le/ 6. juuli 2019, 11:26
Millega see Hawkins meie elu paremaks on teinud või millega meid aidanud? Mustad augud, hirmus abi küll. Teadusism?
l
6. juuli 2019, 05:51
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
k/ 6. juuli 2019, 12:37
haiged inimesd tleks elimineerida. Küüniline iroonia
k
keegi/ 6. juuli 2019, 04:41
Lõpetage selle yhe tite teemadel uudiste treimine! Selle haigusega on ka väikeses Eestis palju rohkem lapsi kui yks ja ainus imetabane Annabel. Minul on teistest sama diagnoosiga lastest väga kahju! Teiseks. Kes vähegi meditsiinist teab, teab, et see absurdkallis ravim ei tee terveks. Saate aru, lapsel on vigased geenid, mitte põletik, mille saab välja ravida. Vigaseid geene ei paranda ka kümne miljoni dollari eest. Kisada meedias, et ravi oli täisõnnestumine....? Zolgensma statistika kohaselt on täisõnnestumine pikki aastaid ratastoolis liikumatu laps, keda voolikutega elus hoitakse.
v
Valve/ 6. juuli 2019, 05:09
Mis inimene Te küll olete? Kohutav mõelda.
õ
õnnestumine on see,/ 6. juuli 2019, 05:56
kui haige lapse vanemad rohkem lapsi ei tee, vaid pühenduvad ühe haige elusihoidmisele
v
valvele/ 6. juuli 2019, 06:19
Ta on realist. Aasta on 2019. Realist olemine ei tee sind kurjategijaks. Elu on päris lühike tegelikult, et üle mõelda. Keegi pole asendamatu. Inimesed lähevad ja tulevad.
a
Annabeli artikli all sedasama. / 6. juuli 2019, 06:49
See ilge naine kommenteerib iga jumala
s
sa, keegi/ 6. juuli 2019, 07:24
oled üks ütlemata rumal inimene kuigi ise pead end targaks.
t
tiia/ 6. juuli 2019, 09:27
Õigust räägite,, olgugi, et see on väga valus.
a
ahhpuhh/ 6. juuli 2019, 10:10
Annabel on väike, aga probleem hiigelsuur. Ei liialda, et tervet inimkonda hõlmav: kui kaugele tohib sekkuda elu edasiviimisele ( loomuliku viljastumise asemel homondus, katseklaasilapsed, superseks, viljatusravi kõikvõimalikud meditsiinilised viisid) ja elu kestmine (igal juhul elu säilitamine, teadmata, mis kvaliteediga see lõpuks kujuneb). Meditsiin muidugi areneb, aga inimühiskond mitte. Jäämegi vaidlema veel pikaks ajaks, kas meil on õigus aidata keaasa kellegi piinarikka elu tekkimisele ja kestmisele. Kuipalju tohib võidelda loodusega.
r
ratastoolis/ 6. juuli 2019, 02:48
marakratt elab normaalset elu. Nujah. Mis seal ikka kosta kohe.

v
Väga/ 6. juuli 2019, 02:03
Haige pealkiri kuidas on võimalik elada normaalset lapse elu ratastoolis see ajakirjanik on ikka väga haige ta peaks ise minema kuhugile ravile aga selle jaoks ei ole vist ka üle 10millist ravi.
n
Naudunelu,kuniks seda on/ 6. juuli 2019, 02:11
Arenenud maailmas, heaoluyhiskorras pole ka ratastool mingi katastroof
r
Raido/ 6. juuli 2019, 02:30
Ratastoolis ON võimalik elada normaalset elu ja ühiskond peabki aitama. Kuid geneetiliste haigustega, ei tohiks sekkuda. Ei tohiks sekkuda SELLISE "raviga", mis jätab surma asemel "juurviljaks". See on lubamatu ja ebainimlik. Minul ja mu naisel suri teine laps viiendal raseduskuul. Me leiname senini, 7 aastat. See on osa inimese elust. Haiguseid saab ravida, kuid Looduse/Jumala poolt määratuga tuleb leppida. Geenid on ligi 4 miljardit aastat vanad. Neid "ravida" on ohtlik mäng, mis lõppeb traagiliselt. Eriti juhtudel, kus "hoitakse elus" kedagi. See ei ole inimlik.Minu arvamus.
h
Harimiseks:/ 6. juuli 2019, 03:18
Juba lapse eostamise hetkel toimib looduslik valik. Kui on geneetiline viga spermatotsoidil ja munarakul, siis REEGLINA munarakk ei viljastu. Teine etapp on rasedus. Suur protsent rasedusi katkeb- põhjus sama. Mingi geneetilise sobimatuse geiss. Kolmas etapp: kui geneetiline viga on need kaitsemehhanismid läbinud- sünnib geeniveaga laps.
h
Harimiseks:/ 6. juuli 2019, 03:35
Kusjuures samal paaril võib olla korduvalt raseduse katkemisi. Nii mees kui naine on geneetiliselt täiesti terved. Raseduse katkemin3 tähendab lihtsalt et esimene kaitsemehhanism tõrkus, teine toimis- see laps ei pidanud sündima. Ja 99,999% juhtudel mõlemad kaitsemehhanismid toimivad.
s
skiso-autist/ 6. juuli 2019, 12:39
Ma ei ole ratastoolis, aga elu on nii pekkis, et... peatage maakera, tahan maha minna
t
Tõnu/ 6. juuli 2019, 01:29
Siin on ainult üks moraalne arutlusteema. Nimelt korjanduse ajal levis väide avalikkusele (loe: annetajatele), et imesüst tagab haiguse kadumise ja tüdrukukese normaalse arengu. See oli kampaania organiseerijate poolt tegelikkuse ilmselge ning räige moonutus.
k
Kristiina/ 6. juuli 2019, 03:04
Invaliid on ka inimene ning eks mõistus jääb ju selgeks. Hawking oli ALSiga
j
Just/ 6. juuli 2019, 08:38
Tunnistan ausalt, mina ei annetanud Annabeli raviks ühtegi eurot. Miks? Mul lihtsalt ei olnud seda võimalust, mul on omad lapsed toita ja katta, ülearust raha ei jää kätte, kuigi korduvalt mõtlesin sellele, et väga oleks tahtnud kasvõi väikese summaga õla alla panna. Nüüd aga selle uue informatsiooni valguses on isegi hea meel, et ei saanud annetada. Sest mis elu see ratastoolis on? P.S vaatamata kõigele soovin pisikesele Annabelile siiski parimat!
s
sina Just!/ 6. juuli 2019, 13:09
Kust sa võtad, et Annabeli saatus ongi selline nagu sellel poisil? Kuna Annabelil polnud haigus kaugle arenenud ja polnud nii veel kahju teinud siis tema tulevik võib olla hoopis teine. Mina annetasin ja ei kahetse hetkeks ka seda.
m
6. juuli 2019, 00:54
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
p
6. juuli 2019, 07:40
t
Tiit/ 6. juuli 2019, 00:41
Idiootlik pealkiri. See kõik ei ole normaalne mida tehakse ja paraku loodust üle kavaldada on võimatu. Muidugi hea äriidee miljonite eest jagada ähmaseid lootusi.
h
halloo/ 6. juuli 2019, 00:27
Normaalne marakratielu EI käi ratastoolis. Aga noh, mis mina loll siin olen või targutan. Eks ise teate paremini!
l
6. juuli 2019, 00:26
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
e
Ei hullu/ 6. juuli 2019, 01:34
Niiarvasingi et lyyakse kaabuga sodiks!!
e
6. juuli 2019, 00:07
Eesti naisajakirjanike ila on tappev mürk. Ärge lugege seda.
K
***/ 6. juuli 2019, 11:24
Kus sa siin naisajakirjanikku nägid?

i
./ 5. juuli 2019, 23:46
ikka jälgin eksperimenti huviga.
a
5. juuli 2019, 23:35
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
s
Sorry but.../ 6. juuli 2019, 00:48
Kui palju on enesetappe invaliidide hulgas vorreldes 'normaalsete' inimestega? Invaliidid tahaksid olla terved kuid mitte surnud.
k
Kristiina/ 6. juuli 2019, 03:07
Ei usu. Mina ei mõtle nii.
e
Eluaegne piin ja alandus/ 6. juuli 2019, 06:54
Elu ratastoolis on kohutav
e
ei mõista/ 6. juuli 2019, 13:11
miks te kõik kohe arvate, et Annabeli elu saab ka olema ratastoolis??? See, et toodi näiteks 1 laps ei tähenda, et nii lähebki.
s
5. juuli 2019, 23:22
Sellise megasuure rahaga siis ei lubatagi täielikku paranemist?
e
ei/ 6. juuli 2019, 09:39
p
Päike/ 5. juuli 2019, 23:18
Annabelile kõike head, oled minu südames. Usun kõik on hästi ja sul läheb ka hästi! Vanematele ,olete super!
r
5. juuli 2019, 23:12
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
r
Raido/ 5. juuli 2019, 23:23
Loodus ei "tooda" neid geeniveaga lapsi sugugi niisama. Sellel on mõte, evolutsiooniline mõte. Geeniveaga elusolendid sünnivad selleks et liiki puhastada. Olgu see liik inimesed või muud elusolendid. Kui raske geeniveaga isendid saaksid kõik suguküpseks (kunstlikult turgutatuna)- oleks kogu liik mõnesaja aasta pärast geneetiliselt haige ja sureks välja! See kehtib ka inimeste puhul. Tuleb leinata ja lasta õnnetul hingel rahus minna, tuleb hoolitseda kuni surmani ja leevendada piinu. Kuid piinu pikendada ja kedagi kunstlikult aastakümneid "elutsemas hoida"- see on sadism. Sorry😰
r
Raido/ 5. juuli 2019, 23:38
Ma ütlen lihtsamalt: sünd,surm,kaastunne, hoolekanne ja lein- see on osa inimeseks olemisest. See on see põhiline meis inimestena! Kuid..kui me hakkame Jumalat või Emakest Loodust mängima, kui me hakkame raske geeniveaga inimlapsi "aitama", et nad piinleksid, et nad elutseksid, ükskõik millistena, ükskõik kas nad ise tulevikus selle eest meid tänavad või neavad... Siis me ei ole enam inimesed!
v
./ 5. juuli 2019, 23:50
r
Raido/ 5. juuli 2019, 23:54
"Maragrat" pealkirjas.. Aga mida see "maragrat" arvab teismelisena? Kui saab aru, mida ema ja isa tema "päästmiseks" tegid? Kui saab aru, et ema ja isa pikendasid ta piinu, kui näeb teisi teismelisi kes on terved, kuid teda toidetakse sondiga?! Ja kui ta siis palub oma ema ja isa: "Palun, tehke korjandus ja saatke mind sinna Šveitsi eutanaasiakliinikusse ära".. Siis mis? Siis on ema-isa uhked? Uhked- näed, hoidsime 17 aastat ELUS TEDA! Ausõna MASENDAV😥 Kõik SEE
k
5. juuli 2019, 22:14
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
Kl/ 5. juuli 2019, 22:24
Laps saab geenid mõlemalt vanemalt.
k
kiki/ 5. juuli 2019, 23:06
Lapse geeid pärinevad mõlemalt vanemalt.
l
Lihtsalt./ 6. juuli 2019, 00:30
eestlasi on juba liiga vähe,kõik kaugelt sugulased, samad geenimustrid,sellepärast nii palju prob.lapsi.Terved lapsed tulevad eri rahvuse paaritumisel
g
geen/ 6. juuli 2019, 15:26
mina ja mu mees olime pealtnäha terved mõlemad. Minul katkes rasedus 3 korda. Siis lõpuks jäi pidama, aga sündis geeniveaga laps. Õnneks mitte küll ratastooli ja peast puudulik. Praegu ta ei julge ise sünnitada, sest kardab sama vea kordumist oma lapses. Hiljem abiellusin uuesti ja selle mehega saadud lapsed on terved. Seega võib geeniviga ilmneda ka lihtsalt geenide kokkusobimatuse tulemusena. Rumal juhus lihtsalt.

e
elu/ 5. juuli 2019, 22:07
Kuskil 15 a. pärast küsib laps , et miks see kõik vajalik oli ?
a
annabel/ 6. juuli 2019, 08:05
e
Elu/ 5. juuli 2019, 22:04
Elage üks päev korraga. Pisikesele palju tervist ja pikka iga.
j
jäin mõttesse,/ 5. juuli 2019, 22:01
kas nutta ükskord või nutta terve elu?
k
5. juuli 2019, 21:28
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
Kristiina/ 5. juuli 2019, 21:54
Kohutavad mees küünikud välja ujunud kes arvavad,et ratastoolis on elu läbi,eriti elektriratastooli ajastul. Need kes nii arvavad on tõesti 30 aastat ajas kinni jäänud ja ebahumaansed. Mis siis matta on etem või? Ega ikka pole küll.
r
ra/ 5. juuli 2019, 22:49
Kaua oled ratastoolis olnud et seda väidad?
k
Kristiina/ 5. juuli 2019, 23:35
Ratastoolis 2007 invaliid terve elu. Ärakasutamine haiglas mürki söötes ja hoiakud teevad piina palju enam kui puue ise.. Sestap paukusin ka siin julmalt.
a
Ajakirjaniku poolt selline kahepalgeline pealkiri. / 6. juuli 2019, 07:00
Väga vastik ja provotseeriv artikkel. Ratastoolis elu ei ole normaalne elu.
m
millisele/ 6. juuli 2019, 09:41
k
Kristiina/ 5. juuli 2019, 21:11
Hea lugu sest ega ratastooliga elu ei lõpe. Surmast pääsenud on kõik ja voodist väljas ka.
j
ja mis ta ravi/ 5. juuli 2019, 22:00
edaspidi kõik veel maksma läheb?
h
Hooldaja -ikka oma kodus./ 5. juuli 2019, 22:07
Kas on teil otsest isiklikku kogemus.Nutan,nutan ja küsin iga päev,miks et?
a
Andres/ 6. juuli 2019, 00:15
Ja mida sa ise vastu oled andnud? Oled kas või püüdnud midagi? Ei.
ü
6. juuli 2019, 00:21
Üks vend siin, Topkin, teeb ilma käteta ja ühe jalaga ujumises maailmarekordeid, sina lösutad oma elektrirattas ja aina nõuad ja sõimad. See mees ei saa kõrvalise abita wc´ki käidud, aga ei virise. Ei nõua kanepit jne.
k
Kristiina/ 6. juuli 2019, 03:12
jutt minust? Tänu elektrisele elada saangi. Kanepiga pole mingit tegemist. Teate r....
j
Jaans/ 6. juuli 2019, 06:50
Sa oled täielik maun ikka Kristiina.
a
Aga köige hullem oli selle naise iseloom. Aastaid teati et ahne, oli luxkodu, shoppas köik rahad,/ 6. juuli 2019, 07:12
Mul tuttav, kel vasak pool kehast halvatud. Ei pääse ise WC-sse. Öösel äratab mitu korda ja ta peab töstma WC potile. On 20 kg juurde vötnud. Enne ajuveresoone löhkemist oli töötu, jöu salaja viina ja suitsetas. Kerldus vereröhku alendavatest rohtudest, mis talle määrati. Körge vereröhk oli peamine syy. Elasid mehe ja lastega luxkodus, kunagi ei olnud saaduga rahul, veel luxum kodu peaks olema, haiglane shoppamine, mehega ei olnud kunagi rahul- tulemus- nyyd kui yle aasta pooleks halvatud, mees vöttis abielulahutuse. Naine nöuab ja palkab juristi et saaks vara ja raha rohkem,einöustuvarapooli
a
Andres/ 7. juuli 2019, 11:55
Allekõrs väidab, et tal ei ole kanepiga mingit pistmist. Kenderiga marss ikka on meeles?

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee