Eesti uudised

Maasikakasvatajate liit: mürgised maasikad võivad olla võõrast päritolu (86)

LISA KOMMENTAAR

Valve 6. juuli 2019 05:45
Kartulid on nii üle väetatud, et kui potis keema hakkavad, siis vahtu on nii palju, et keeb üle poti ääre.
see vastus nüüd küll 4. juuli 2019 23:04
no näete nüüd, 4. juuli 2019 22:31
maasikaärikas on veel яott ka pealekauba,kõik on süüdi,peale nende.
CCC 4. juuli 2019 19:19
Oot, oot, kas vabanduseks on siis see, et maasikakasvataja müüs oma talu sildi all Eesti maasika asemel mingeid võõramaa marju? Ja see peaks olema hea selgitus asjale? Ajuvaba. Et ei mürgita ta niiväga midagi, tegeleb lihtsalt pettusega, see on kõik.
mis 4. juuli 2019 18:58
no aga selleks meil ongi ametid ja laborid hulga töötajatega, et kontrollida ja teha järeldused, siis pole sellist paanikat ollagi
16 : 10 4. juuli 2019 18:52
Kas Soomes tehakse iga kõhulahtisuse pärast kalleid teste . Labor töötab täie auruga seal Soooomes !
4. juuli 2019 18:39
samamoodi mürgitatud arbuusid ja kartulid, Anni talu kartul pani tervisele korraliku põntsu
4. juuli 2019 18:36
tervisekaitse, tarbijakaitse, kas saate ikka oma palga ilusti kätte. kõik on kõvasti kinnimakstud, niisugust sigadust ei olnud isegi õndsa sotsialismi ajal

4. juuli 2019 18:19
Ehk tõid närilised kõrval olevast kioskist?
4. juuli 2019 18:16
Ajalehes kirjutati et Eestist pärit õuntena müüdi tundmatu päritolu õunu, mis ei vastanud sildil olevale sordinimetusele
naine 4. juuli 2019 17:33
ma pole näinud veel ühtki eestlast,kes oleks ma viga tunnistand.Esimene asi,ikka keegi teine on süüd. Alati !
Sotsidel jälle jamad 4. juuli 2019 17:25
Äriregister näitab et Anu Jaanikesing on Sotsiaaldemokraatliku Erakonna liige
Ei 4. juuli 2019 17:18
osta,ega söö ühtki Kreeka maasikat,ega üldse seal kasvatatud produkti.Ma ei armasta neid vasakpoolsete vaadetega kreeklasi(kui väga pehmelt väljenduda) ja mul ei tule mõttessegi nende majandust kasvõi ühe sendiga toetada!
bcbbc 4. juuli 2019 17:18
kas siis peab minema põhja kallale
nvvn 4. juuli 2019 17:17
nõustun 4. juuli 2019 17:11
Täpselt, see, mida "oh naiivsust" kirjutas. Enda käkke proovitakse alati teistele kraesse keerata. Poolas puudub kontroll? Ütleb kes??? Ja ometi olid "Eesti maasikad" rohkem mürgised, kui "Poola maasikad".

4. juuli 2019 17:10
Selle saab geenitestiga selgeks et milliselt põllult kaup pärit on. Soomes on selline test tavapärane kui kellelgi mingeid juurikaid süües põhja alt lööb.
vihane 4. juuli 2019 17:09
Huvitav, et ikka laimab Poola maasikat, kuigi Poola maasikast leiti 10x vähem kemikaale. Kus on nende kasvatajate ja liitude esindajate eetikatunne?
Müstika 4. juuli 2019 17:01
Kuidas siis võõrad marjad sinna müügiputkasse said,kus kaubeldi isekasvatatud kodumaise kraamiga?
Oh Yeahman 4. juuli 2019 16:44
Kreeka maasikad olid mais üle mõistuse maitsvad ja soodsad.
väljendab sisemist mentaalset seisundit 4. juuli 2019 16:39
kõik nagu oleks aga ei ole ka
! 4. juuli 2019 16:35
14:57 Näete, kuis oma pudrumulgu tegi lahti kjesik elik hjelmeline!
oh naiivsust 4. juuli 2019 16:17
Poolas on korralikum kontroll, kui Eestis. Elan ise seal ja tean paremini, kui mingi kohalik Eesti põllumehetöll. Viga on selles, et oma vigu ei taheta siin tunnistada. Teiseks ostetakse Eesti kaupmehe poolt Poolast seda saasta, mis seal üldse kaubaks ei lähekski ja siis müüakse Eestis silmagi pilgutamata maha.
laborisse viiakse puhtad marjad 4. juuli 2019 16:11

mis tolku 4. juuli 2019 16:09
oma põllul puhas, aga juurde ostab hulgilaost eiteamillise päritoluga maasikat. Nii tehakse. Szolnoki väikesel turul müüakse Saarema kaupa, tegelt on enamus kaup hulgilaost ja nii teevad kõik/enamus.
mina oma rikutuses 4. juuli 2019 16:02
pean oluliseks kontrollijate pealelennu ajastust, just jõudsid eesti maasikad nii öelda turust osa saama:) ja mujalt importijate tuju rikkuma, aga maasikad on hoopis omaette lugu, mina neid väldin.
kus 4. juuli 2019 15:55
on nüüd noored kliima- ja loodusaktivistid? Probleem on peo peal teile ette toodud! Võiks minna turu ette, taluliidu ette, maasikakasvatajate liidu ette protestima!
võõras päritolu 4. juuli 2019 15:54
Siin meie maal on üleüldsegi liiga palju igasugust võõrast päritolu. Kui siit v õ õ r a d kõik minema kaovad, siis lähevad kõik muud asjad ka normaalseks. liiga pikka aega sov. jeeet. is.muse all elama sunnitud inimesed muutuvad mõned ise ka so.v,jettpetjateks
Mis vahet, 4. juuli 2019 15:52
kust väidab maasikasvataja maasikad olevat. Tavaostjale keerati käru. Ja selle ühe pärast on kõigil talunikel kott peas. Ostja ei pea vahet tegema, kes süüdi, vaid lajatama kõigile võrdselt. Las nüüd klaarivad omavahel, kes õige, kes petis. Müüjad! Igatahes põntsu panete teie endale ise!
Mingi veider oletuslik väljendusviis on tekkinud 4. juuli 2019 15:52
Eestlased ei räägi tavaliselt nii: võivad olla!?
Soomest 4. juuli 2019 15:51
Ei ole soome maasikad sugugi puhtad,oskavad ainult hingehinda küsida ja turul müüvad liitri kaupa, mis on tegelikult keelatud ja võrdsustub petmisega
Poolas 4. juuli 2019 15:48
puudub kontroll.Kas see õigustab Eesti Maasikakasvatajate seltsi liikmel müüa Poola marju.Seda enam kui on teadlik et võib olla mürgine!!???

Venelaste labori andmetel 4. juuli 2019 15:44
On kõige mürgisemad iisraeli ja jeemeni maasikad,meil ilmselt kreeka maasikate nime all.
Venelaste labori andmetel 4. juuli 2019 15:44
On kõige mürgisemad iisraeli ja jeemeni maasikad,meil ilmselt kreeka maasikate nime all.
viisakas 4. juuli 2019 15:40
...ei tea, kuidas oma rahva mürgitamisega lood on, aga keskturul müüakse talukauba sildi all lausa poolkülmutatud maasikaid. Kui keskturult koju jõudsin (40 min), siis maasikakarbid tilkusid punasest veest ja karbis olid jääkülmad maasikad, osad juba, mis üles sulanud, täiesti pehmed. Ilmselt peab enne ostmist käega katsuma temperatuuri mõttes. Müüs tore naerusuine tütarlaps. Kahjuks ei jäänud talu nimi meelde, kui on aega, lähen käin uuesti turult läbi.
Juku 4. juuli 2019 15:37
Kas pigem tuleb "järelaida" neid, kes napimas päikesevalguses punaseks peavad minema või neid, kel päikest priiskamiseni käes?
K 4. juuli 2019 15:36
Maasikate juurde kirjutada, et Eestis kasvatatud, ei ole just suur kunst. Keegi ei saa ju kontrollida.
4. juuli 2019 15:30
Jah, nägin oma aiaski õielõikuri tehtud tööd.
? 4. juuli 2019 15:27
kas enam luba ei taheta? Mõned aastad tagasi ikka turul taheti labori paberit. See aga nii kallis uuring, et need vanatädid, kes oma paari kilo, (tõesti mahemarjaga, mis endast üle jääb) enam turule tulla ei saanud.
Tiit 4. juuli 2019 15:26
Oletame, et maasikad olid voorast päritolu aga kuidas need siis selle maasikakasvataja letile sattusid, Eesti maasikate nime all?

hjelmeline 4. juuli 2019 15:24
need olid rehvormi maasikad! teised teevad ka!
Soome teeb DNAga kindlaks 4. juuli 2019 15:23
et soomlane sööb ainult ja puhast oma maa maasikat,eesti saasta ei söö enam,Poola oma pidi ka puhtam olema
Jan 10. juuli 2019 09:31
Ka soomlane müüb soome sildi all, Eesti maasikat :) mitte kõik muidugi, aga olen käinud kaasas, kui kaupa viidi sinna poole, ei tea kuhu iga nädalased tonn maasikat läks ja seal oli veel teisgi eesti müüjaid 🤔
petturid 4. juuli 2019 15:21
miks te panete Eesti maasikatesse üldse mürke?Ja räägite,et osta kodumaist.
madu 4. juuli 2019 15:20
Oh seda püha lihtsameelsust küll. Seadus seaduseks, tootjat huvitab eelkõige kasum, mitte ostjate tervis ning kuna vahele jäämise risk on väike, siis pannakse kemikaale topeltportsjon.
Oll 4. juuli 2019 15:16
3.juulil oli nende kahe leti taga virnades maasikakastid! Täna 4.juulil kell 10.00 polnud neil maasikaid müügil,ainult kartul,tomatid ja muu pudi.Kus on Sepatalu kõrtsi puhtad! maasikad.Kas sihilikult müüakse oma sildi all võltskaupa? Labor tuleb saata põllu peale!
Eesti 4. juuli 2019 15:16
kliimas ei kasva midagi ilma väetiseta.Lisaks on maasikaid vaja pritsida õielõikaja vastu.Mahetoodangu jutt on paras jura.
Mis ila te ajate 4. juuli 2019 15:15
Maaleleht viigu asi lõpule 4. juuli 2019 15:10
Mingu võtku põllult mitmest kohast pisteliselt maasikaid, karp pitseerige kinni maasikakasvatajaga koos ja uus uuring. Siis saab selgust. Praegu tõesti ei tea, kas talu perenaine valetab või on ta mingi eksituse läbi häbiposti sattunud (ja veab ka teised endaga kaasa).

kodanik 4. juuli 2019 15:05
ei usu ma meie ametnikke ega muid tegelinskeid,aeg on näidanud et olen öigel teel,
Jap 4. juuli 2019 15:03
Nii on Seal palju väiketalunikke, kes tõeliselt mahedad Ei saa nad toetust vaid omale Sageli olen teeservast ostnud, väga hää kaup
No 4. juuli 2019 14:59
Kas nüüd siis Me usume eesti maasikatesse
Eks ta ole 4. juuli 2019 14:59
Millest arvamus et Poolas pole taimekaitse seadusi?! Täitsa vale jutt! Selles riigis on maaelu oluliselt paremini korraldatud. Külad elavad, väiksed maakoolid alles. Ja ei mürgita seal keegi teeääri! Soovitan väga. Ilus loodus lisaks! Pomorski ja Podkarpacie.
Meie pole ju süüdi 4. juuli 2019 14:57
Kas mingi ringkaitse hakkas nüüd toimima?
! 4. juuli 2019 14:57
bulgaarija on jah, aga kas ise ka masikakasvatjaaaa?
4. juuli 2019 14:56
mina ei suutnud koolis visata ega tõugata ja ei suuda seda siiani, samas jooksin ja hüppasin hästi. Suviti jäeti mind pesapalli viskamises ja kuuli tõukamises suvetööle, kuid tulemusi ei tulnud. Viskasin ja tõukasin endale peaaegu varvaste peale. Samuti ei saa aru, missugused on õnnelikud kanad? Minu arvates on kõik linnud, keda kinnises ruumis peetakse õnnetud.
Masikas 4. juuli 2019 14:55

Jott u b ee 4. juuli 2019 14:55
Ebanormaalsust tahetakse normaalsuse pähe esitleda. Eriti tark nipp see pole, et kui Poola maasikaid müüakse kodumaiste asemel ja müüja teatab, et kohalik, Eesti maasikas. Lihtne ju kindlaks teha. Turult lödisid maasikaid ma ei osta!
Ikka 4. juuli 2019 14:54
Aetakse teiste peale, mina pole teinud Ei usu enam, kõik teised teevad aga meie puhtad Ei usu Usun vaid enda kasvatatud maasikatesse, mis turul olevatega võrreldes tõelised kribalad
Miiks 4. juuli 2019 14:52
Miks on tendents selle poole, et ebanormaalsust tahetakse normaalsuse pähe esitleda? Kõikides asjades ja igal alal toimub kohutav taandareng. Koristusfirmades, näiteks, kiidetakse koristajat, kes justkui TEEB KORISTAMISE liigutusi, kaameratest hea vaadata. Samuti on õpetajate amet elus üks tähtsamaid ja varematel aegadel olid õpetajad lastele eeskujuks oma väga hea käitumisega. Maasikate kohta nõnda palju, et keegi tahtis kellelegi sh.i.tta keerata. Mul on õnnestunud turult osta ka PÄRIS TÕELISEID meie maa maasikaid (muidugi ma tean, et see põllumees ei pane mürki taimedele).
Õun 4. juuli 2019 14:49
Kaitseme omasid aga edaspidi igal turul või mujal müügikohas tegutseval maasika - vaarika jms.marjakese müüjal kohustuslik labori aruanne kaasas
4. juuli 2019 14:49
mina ei usalda Eestis toodetud asju juba ammu. Petukraam, kuid mõni üksik aus võib ikka veel olla.
ostleja 4. juuli 2019 14:49
Just farmides endas olgu kontroll, turgudel müüakse jumalteabmida.
pruunleht 4. juuli 2019 14:46
no võtke kasvatajate taimedest proovid ja tulemused peaks kajastuma ka lehtedes
jah 4. juuli 2019 14:42
Nüüd hakkatakse eesti maasikakasvatajaid puhtaks pesema

kodanik 4. juuli 2019 14:40
See maasikakasvataja hämas Maalehes täiega,arvasti olid mitte Eesti maasikad.
Nüüd hakkatakse eestimaasikakasvatajaid puhtaks pesema 4. juuli 2019 14:39
Urmas 4. juuli 2019 14:36
Poola maha kritseldatud, all pool EESTI! Eesti-Poola liha, Eesti-Poola maasikas, Eesti- Hiina mesi, Eesti-Hollandi roos? Tont seda teab, mis on õige?
küll see linna inimene on reklaami ohver 4. juuli 2019 14:36
kõik oleneb sordist ja millal korjad.kõik enamus kasvab mullas. katsebaasis kivivilla sees.nn n ajal tulid vagunid bulgaarijast .kohale jõudes oli pool kaupa hukas
nonoh 4. juuli 2019 14:35
aga siis toimub ju petmine talu nime alt - mis see parem on? (omanik ise müüs turul???)
Kahtlane 4. juuli 2019 14:33
Kõik pole kuld mis hiilgab.
Ja pildil hind 4. juuli 2019 14:29
nii kõrge, kuigi praegu hooaeg, mitte esimesed varajased müügil. Samas hämmastab kui iluisad ja suured need maasikad on, mida müüakse, mul aias igas mõõdus, ilusaid suuri vaid mõni üksik.
olgu naad pärit mis tahes põllult 4. juuli 2019 14:28
kellel on maas pikad põllud kui korjad suure koguse ja realiseerimis aeg venib.korjatud maasikas seisab normaalsena 2 3 öö p järelikult tuleb pritsida et saaks 5 ndal päeval ka müüa

rashomon 4. juuli 2019 14:24
Mürgised maasikad pole meie, mürgine tapjakala pole meie... Meie olime üldse paugu otsas kui puu käis!
no 4. juuli 2019 14:20
et siis ju tegemist inimeste sihiliku mürgitamisega! Huvitav ,,kuidas nüüd reageeritakse?!
4. juuli 2019 14:13
No, kui ta need maasikad hulgimüüja käest ostis, siis ei näita põllult võetud proov midagi. Pettus on see, et ta neid Eesti maasika sildi all müüs. Aga selline tegevus on ju turgudel igapäevane.
Taat 4. juuli 2019 14:12
Õige hõlma ei hakka keegi! Kas mürgised maasikad kukkusid taevast ausa inimese letile?
mis see proov aitab 4. juuli 2019 14:11
kui ta ei müü ainult enda maasikaid.
Need kiidetud 4. juuli 2019 14:11
on kõige hullemad.Meie vallas mitu artiklit kus kiidetakse õpetajat kes karjub esimes kl.õpilase peale täiest kõrist kehalise tunnis!! Mitte et õpilane segaks tundi vaid lihtsalt natuke kohmakas
no siis on ju selge, et maasikakasvatajad viivad turule oma natukese ja ostavad juurde võõrast 4. juuli 2019 14:10
päritolu maasikaid ja müüvad raske raha eest. Olgu nii või olgu naa, enam ei usu ma kedagi.
Poleks esimene kord 4. juuli 2019 14:10
Kui maasikamüüja kohalike marjade hulka ka välismaiseid pudistab,et kasum suurem saaks.Kui oma peenralt ei korja,siis ei tea keegi kust maasikas pärit.

Maasikakasvatajate 4. juuli 2019 14:09
seltsi liige ja müüb Poola marju eesti marjade pähe.See on samasugune rikkumine Noored võtavad viimased sendid et lastele tervislikku marja osta.
Minge kasvataja juurde ja võtke proovid 4. juuli 2019 14:06
Kuidas võõras päritolu? Kindlalt oli ju maasikakasvataja oma. Tema jutt, et keegi vahetas maasikad ära võib jutustada oma lastelastele või 100 aastasele. Kui on kirjas Eesti maasikas siis on ka selle kasvataja oma. Lihtne minge sinna kus kasvatatakse ja võtke proovid. Siis on selgus majas.
Eesti maasikas 4. juuli 2019 14:03
Kes valetab ja varastab, see vangikongis lõpetab.