Eesti uudised

KAUA VÕIB! Mobiil-ID oli jälle maas, asjaosalised kehitavad vaid õlgu (23)

Kalle Valge, 25. juuni 2019, 16:59
Mobiil-IDFoto: Stanislav Moškov
Mobiil-ID töö oli häiritud täna pea poolteist tundi, kui Telia SMS-keskuses tekkis ootamatu viga. Tõrkeid levis ka teiste operaatorite mobiil-ID kasutajatele.

 

Mobiil-ID teenuse arendaja SK ID Solutionsi lisateenuste ärijuht Liisa Lukin tunnistas, et mobiil-IDga on häireid ikka juhtunud. Põhjused jagunevad kaheks: kas on viga midagi rakenduse ehitaja infosüsteemidega või on probleem operaatori SMS-keskustega, mida sõnumid peavad läbima.

 

Samuti märkis Lukin, et mobiil-ID rakenduse infrastruktuur pärineb aastast 2007 ning rakenduse tehnoloogia on sama, mis toona. Samuti on riskifaktoriks, et osapooli on palju – operaator, võrk, mast.

 

Ärijuht selgitas, et nende lubadus kliendile on, et tööajal ei ole teenus mingil juhul maas kauem kui 45 minutit – see aga ei hõlma operaatoripoolseid tõrkeid, mida nemad omalt poolt ennetada ei saa.

 

Telia kommunikatsioonijuht Raigo Neudorf kinnitas, et probleem sai alguse tõepoolest Telia SMS-keskuse tööst, kuid harilkult kulub sarnaste vigade likvideerimiseks kuni pool tundi. Suurt probleemi lühiajalised tõrked tema sõnul ei tekita – pigem on tegu ajutiste ebamugavustega.

 

"Tehnoloogia puhul on keeruline see, et mure, mis esineb täna, ei pruugi järgmine kord olla üldse seesama – kunagi ei tea, mis täpselt aset leiab," kommenteeris Neudorf. "Töö selliste probleemide ennetamiseks käib igapäevaselt."

 

Kella 15.15ks oli Telia SMS-keskuse töö taastunud ning mobiil-ID töötab tõrgeteta.

Samal teemal

10. mai 2019, 15:57
Tallinna kiirabi juht: mobiil-ID katkestus segas meie tööd, aga see ei olnud fataalne
10. mai 2019, 11:08
Mobiil-ID tõrked on kõrvaldatud
12. oktoober 2018, 11:44
Mobiili-ID teenused olid tõsiselt häiritud

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee