Eesti uudised

Helme: vaja on viljakas eas naisi

EESTI AASTAL 2045: Tallinn ajab inimestest üle, maakonnad surevad välja (70)

LISA KOMMENTAAR

Jööt 26. juuni 2019 14:13
ain 25. juuni 2019 08:38
miks on eesti saaste nii suur? kes müüs kvoote ja sai tagasi elektriautod? kes olid valitsuses?nüüd siis on rahvas süüdi-saastavad??!!
Tea 25. juuni 2019 08:12
Maakondades tuleb taastada ravisaamise võimalus kohapeal mis oli varem likvideeritud.
Ot 25. juuni 2019 08:08
Tallinnas tehakse tööd inimeste heaolu nimel. Tallinnas on pikemat aega olnud suurepärane valitsus. Läheb aega enne kui maakondades saab parandatud need vead mida kaks eelmist valitsust on teinud.
marks 24. juuni 2019 22:43
vene riigitehased ju samuti lasti ära lammutada , mitte ei riigistatud . Lamutamise ministri koht peaka ka riigi valitsusse kuuluma. Ja nüüd on hilja ääremaadel noored kadunud , kõige noorem valla elanik on 75 aastane Leida.
nunnu 24. juuni 2019 12:15
kes suunas ja kas selle eest maksma ka sellele moderaatorile peab
EESTI 24. juuni 2019 10:57
Jeebus 24. juuni 2019 00:43

23. juuni 2019 23:32
Meie riigil on see viga, et poiste sünde pooldatakse veidi rohkem, kui tütarlaste sünde. Aastal 2017 sündis tüdrukuid 638 võrra vähem, 2016 aastal sündis tüdrukuid 657 võrra vähem, ja aastal 2018 sündis tüdrukuid 323 võrra vähem. Ehk kolme viimase aastaga on tüdrukuid sündinud 1618 võrra vähem. Põhjus ei peitu üldse kliimas, toitumises, joomises, magamises või millegi Kuu faasist, vaid riigi poolt antud käsk meditsiinile, et kui minimaalselt peab poisse sündima tüdrukutest rohkem. Tänapäeva meditsiin suudab muuta loote varajases faasis lapse sugu. Ultrahelianduriga südamelöökide arvuga.
pohlad 23. juuni 2019 22:11
Eks siis lürbivad seal kõik rõõmsalt koos Ülemiste järvevett lennukihetmetega ja kiidavad riiki ja valitsust. Mõni õnnelikum oma kaevuga saab radooniga gaseeritud vett rüübata ja eluiga kasvab hüppeliselt.
Eesti edulugu 23. juuni 2019 19:33
Mõhk 23. juuni 2019 18:36
Maaelus nagu igas muus elus on tõusud ja mõõnad ja head ning halvad perioodid, sest elu ongi pidevas muutumises. Maakonnad ei sure kindlasti välja, pigem võib mõni maakond muutuda tööstuspiirkonnaks ja sealsed maaelanikud kolivad siis mujale maakohta.
Mõhk 23. juuni 2019 18:33
Unustasin lisamata: ja kes pruulivad ise koduõlut või villivad veini ning kes tahavad lapsi üles kasvatada eluterves keskkonnas. Elu reegel on: kõik, mis muutub haruldaseks, muutub samal ajal väga väärtuslikuks ja ihaldatuks. Maaelu sellisel viisil nagu 100 või 30 aastat tagasi enam ei tule, aga tuleb uutviisi maaelu ja ma olen pigem kindel, et tulevik on väga head elukeskkonda pakkuvate väikelinnade, mitte suurlinnade päralt.
Mõhk 23. juuni 2019 18:23
Igal korralikul maakal - ma mõtlen päriselt maal, mitte väikeasulas elavaid inimesi - peaks loomulikult olema kodus relv (paljudel näiteks jahipüss) ja inimene ise peaks olema väheke kõvemast puust kui keskmine mömm.
Me ostame kõik toidu sisse! 23. juuni 2019 18:12
https://www.youtube.com/watch?v=Nun7ftprv6I
visionäär 23. juuni 2019 18:03
Maaelu ei sure välja, see lihtsalt muutub ja 2045 ei ole enam vaja suurema osa tööde jaoks kodust välja minna, vaid saab tööd teha distantsilt. Mõned füüsilist kohalolu nõudvad tööd jäävad muidugi alati. 2045 on meil rohkem põllu- ja karjamaad, kuid vähem põllumehi ja karjakasvatajaid, tootmine on oluliselt efektiivsem. Maale on elama asunud kontingent uusmaakaid, kes teevad kodus arvutiga tööd ja kasvatavad oma neliu peenart kartulit, kahte peenart maasikaid ja natuke herneid ning maitsetaimi, lisaks tomateid kasvuhoones. Just need tüübid annavad tulevikus põhilist tooni maaelus.

.... 23. juuni 2019 17:39
Elage Tallinnas või 23. juuni 2019 17:30
Kapa-Kohilas, eestlane on nii töökas, et tapab ennast ja oma pere tööga ära. Aga vot enda elatustaset tõsta ei kavatse. A.H.Tamsaare.
:-) 23. juuni 2019 17:29
Tallinna linn siis peab tolerantsemaks muutuma, esimene kartulipöld neile kohe üldse ei meeldinud. Aga kui köik on linnas, siis kes see pöldu harib? Vöi linnasurad loobuvad söömisest?
Rikkamad 23. juuni 2019 16:46
inimesed,mitte ei hakka maid kokku ostma,vaid on juba ostnud,nii,et eriti midagi enam osta polegi.10 aastat tagasi oli müügis massiliselt ,,lobudikke"mille ümber oli üsnagi arvestatava suurusega maatükk(3-10 ha),kuid nüüd sellist enam ei leia.Rikkad inimesed üldreeglina ei elagi linnas,vaid kusagil linna lähimas ümbruses,kust saab lühikese autosõiduga linna,kuid põhiline elu toimub maal!
P 23. juuni 2019 16:32
Ei usu eriti, sest selleks ajaks hakkab ka lollimatele kohale jõudma, et puhas elu on elu pikkuse ja kvaliteedi garantii. Rikkamad inimesed hakkavad maid kokku ostma ja taludes elama, sest see elu on kvaliteetsem.
23. juuni 2019 16:28
Alles täna räägiti raadios, et inimesed peaksid valmis olema kriisiolukorraks, et oleks varutud toitu ja kuidas käituda jne. Kui on nädalaid elekter ära, mida seal wc või vannitoas teha. Äkki oleks ikka hea, et maal ka elu oleks. Salvkaev olemas, käimla õues, pliiti saaks kütta puudega. Võiks mõelda ka selle.
agsag 23. juuni 2019 16:24
inimesed ongi pidevas liikumises. kedagi ei saa sundida paikseks a la "sina ja su pere ning muud lähedased PEAVAD elama SIIN!" hoopis suurem mure inimeste liikumise pärast peaks olema see meeletu mõttetute ametnike ja spetsialistide ning ekspertide armee, keda maksumaksjad ülal peavad ja kes maksumaksja raha laristavad rumalate / ilmselgete järelduste tegemiseks.
uurige sõbrad ajalugu. 23. juuni 2019 16:24
Ka President on juba mitmeid kordi öelnud , et rasked ajad olla saabumas. Rasketel aegadel aga on turvaline elu vaid linnades.

N55 23. juuni 2019 16:21
plaanin Tallinnast maale minna lähiajal, mis jutt, et maaelu sureb välja? just viimasel ajal muudkui lähevad inimesed siit ja keegi ei kavatse tagasi tulla. noored jah võib olla, saab kõrtsides käia jne, aga maaelu ei hääbu. sealt tuleb hea söök, terved inimesed ja normaalne mõtlemine.
mis ta siis ikka nii rumal 23. juuni 2019 16:17
Peale Põhja-ja Liivisõda oligi elu võimalik vaid linnades. Need üksikud , kes suutsid maal ennast metsades varjata, nendel jäi hingeke,näljaga pooleks alles.
kantseldaja räägib sulatõtt 23. juuni 2019 16:14
Tõesti, tõesti on saavutatud stabiilne ja kindel hinna -ja maksutõus ning järjepidev elatustaseme langus.
No nüüd kui kesk ja EKRE 23. juuni 2019 16:12
on Eesti elu oma kindlatesse kätesse haaranud, võime kindlad olla , et maakonnad mehistuvad ja vallad hakkavad haljendama. Raamleping viib meid uuele õitsengule.
juku 23. juuni 2019 16:11
Küll kunagi tuleb suur kukkumine, kui inimesed aru saavad, et toit ei tekkigi iseenesest poodidesse.
N52 23. juuni 2019 16:10
elasin 40 aastat 45 tuhande inimesega linnas ja 12 aastat olen elanud 4 tuhande elanikuga linnas ja olen surm-kindel. et ei eal ! mitte iial ei ela ma Tallinnas.
sell 23. juuni 2019 16:05
oravate regionaalpoliitika tagajärg
mehele 23. juuni 2019 15:56
Maaelu suretavad välja ikka maakad ise. Joomine, läbustamine, lõhkumine,. Keegi ei keela sul talu pidada, kasvõi oma naabrite maad kokku osta ja suurfarm teha. Ei jätku mõistust ja pealehakkamist? Aga selles pole küll keegi teine süüdi.

P.y 23. juuni 2019 15:28
See on nüüd ääretult rumal jutt , maal ja ise tehes ongi siis veel elu võimalik . Selleks ajaks on erinevad loodus katastroofid küll lõppenud kuid keeruline endiselt ...
skeptik 23. juuni 2019 15:23
Jah, ka ühetoalise korteri üüriminegi võtaks terve pensioni. Üür pluss komunaalmaksed. Aga ostmine Tallinna, Tartusse või Pärnu oleks taevani üles kruvitud hindade taseme tõttu utoopia. Vähemasti maainimesele. Ja mingile maapenskarile ükski pank nagunii vastavat laenu ei võimaldaks. Aga kuhugi Kapa-Kohilasse või Viivikonda kolida ei ole kah mõtet - ka need on väljasuremisele määratud. Nagu küladki.
Kantseldaja. 23. juuni 2019 15:04
No ,ja mis siis. Me elame muutuvas maailmas. Kõik muutub. Ka meie ise. Ainult meie valitsus on jätkuvalt muutumisvõimetu. Vähemalt on mingi stabiilsus kuskil olemas. Hurraaa!!!
Jään maale! 23. juuni 2019 15:02
Ei sure vàlja...mina ka jàän maale....välis maale
sõna on vaba? 23. juuni 2019 14:52
Kirjutasin 2 kommentaari maaelu väljasure(ta)misest. töökohtade kaotamiset, võimu kaugenemisest. Kaks, sest ühte ei mahtunud mahupiirangu tõttu ära.Maareformidest. Et kes sellest võitsid, kes alt läksid ning kes pügada said. Aga see leiti olevat sisu poolest ebasoovitav ja võetigi moderaatorite poolt maha ise olen maal sündinud ja kasvanud, nõukogude ajal ära linna kolinu ja EW ajal taas maale tagasi tulnud. Ja peab plaani nüüd taas linna minna, kui ainult finantsid vaid seda lubaksid.
Nõus eelmisega 23. juuni 2019 14:51
Mul on maja Tlns ja ka maakodu. Tln.s pole kordagi mulle hoovi tungitud, lõhutud, varastatud, naabrid ei joo ega peksa naisi, lapsi ja koeri. Maakodus on pilt vastupidine- nii kui selja keerad on midagi varastatud või puruks pekstud, pool küla joob ennast käpuli igal nädalavahetusel. Pole enam tahtmist maale suvitama minna- nagunii on jälle laamendamas käidud.
Tanga 23. juuni 2019 14:45
mitte, et tuumaelektrijaam plahvatas , vaid hoopis sellepärast , et rohelised ja kliimaaktivistid on autod ära keelanud või neid ei toodetagi enam . Alernatiiviks on siis hobutrammid .
23. juuni 2019 14:40

Vanga 23. juuni 2019 14:22
2045 kütus maksab 15 eur liiter , Bolti autod oskavad lennata , tulevad tagasi hobutrammid , sest Narvas plahvatas tuumaelektrijaam .
Juku 23. juuni 2019 14:22
Kui see nüüd nii täpselt teada on, siis pole muud kui liikuma hakata. Ei ole ju mõtet vastutuult siristada. Pealegi on varem kohalejõudnutel suurem valik.
@Mädanik 23. juuni 2019 14:11
Ajaloolane L.Vahtre on kirjutanud,mida ta peab kommunismi suurimaks kuriteoks.Ei olegi massimõrvad,vaid tõsiasi,et kommunistliku elulaadi tulemina on miljoneid väärastunud mõttelaadiga indiviide. Ma nõustun temaga 100%.
m55 23. juuni 2019 14:09
Nagu adun,oled mees 55 aastane.Mina olen 68 aastane mees.Olen töötav penskar.Ja su kommunismi reklaam ajab vihale.Otsi tööd,kui vähegi mõistust peas.
Paraku. 23. juuni 2019 14:06
Ei ole see vaid Eestis.See on ülemaailmne tendents.
Paraku. 23. juuni 2019 14:03
On mu meelest Tallinn üpris turvaline linn.Heakene küll-toimus tulistamise juhtum.Aga lugedes,mida väikelinnades ja asulates toime pidevalt pannakse-pole Tallinnal viga. Muidugi-oleneb,millises asumis elad.Minu kodukant Sääse asumis on küll turvaline.
Olevik Tulevik 23. juuni 2019 14:02
täpselt , nii see on , pildil olevad majakesed maal . Tallinnas on jälle punased vaibad ja staaride kokkutulekud .
Viljandlane 23. juuni 2019 13:58
ka kõige košmaarsemas unenäos ei läheks ma tallinna elama!Mulle ei meeldi selline sagimine ja eriti vastu hakkab paljurahvuselisus!

Mädanik 23. juuni 2019 13:56
Maal mida näed on erakätes.Miks omanikud ootavad et keegi teeks peremehe elu ilusaks.Soovitan maainimestel hakata tööle.
ise ju 23. juuni 2019 13:55
noored mögisevad, et 600eest maal tööle ei hakka. keda te praegu süüdistate. tööandjad liduvad kõik tallinna ja rahvas lambakari järel.
Mädanik 23. juuni 2019 13:50
autot osta ei suuda ,siis maal enam,juba praegu ,elada pole vöimalik. Selle eest on raha küll mida kõrist alla lasta.Siis maal mingit vaesust.
Tallinnas sündinu 23. juuni 2019 13:36
ja seal umbes 40 aastat elanuna, nüüd elan juba üle 20 aasta mujal.
naistele 23. juuni 2019 13:35
on tööd alati, võib-olla küll mitte külas, aga lähiümbruses küll. Näiteks Kuusalu Grossi pood pandi kinni, kuna pole töötajaid.
M.Närep 23. juuni 2019 13:33
Kõige sagedamini pandud nimi: Mohhamad järgneb ogolulu - berliin ms. sealt see üleajamine. milleks meil politsei on kui umbkeelsed taksojuhid panevad eng? seadus lubab nad välja saata EU on viisavaba aga mitte- ...
m55 23. juuni 2019 13:30
Aga mida ulguda , see on kapitalism , turumajandus , vabadus millest laulsite lauluväljakul . Tõsi on , et tööliste elu oli kergem ENSV ajal . Nüüd läheb olelusvõitlus aina karmimaks , inimesed kaotavad töö ja kodud .

23. juuni 2019 13:17
jah,kahju on kull ,kui nii läheb.eestimaa oma metsade ,pöldude linnulaulu ,rahu ja vaikusega on hidamatu aare,mida kunagi hakatakse igatsema,mitte iialgi ei koliks linna ,aga kui maarahva elu tehakse vöimatuks,puuduvad elementaarsemad vöimalused,kui autot osta ei suuda ,siis maal enam,juba praegu ,elada pole vöimalik.Jäänud on vanemad inimesed,kes veel suudavad oma elu korraldada,kui need lahkuvad ,siis paljudes kulades vaikus.Ilusat jaanipäeva.Elame veel.
- 23. juuni 2019 12:56
23. juuni 2019 12:54
Jaanipäeva käima lükkan üle jaanitule hüppan sõnajala õisi nopin tüdrukul neid põue topin... Jaanipäeval liha söön seale sõbrapatsu löön õlut valan otse vaadist küpsekala püüan paadist... Kiigel tüdrukud kõik reas uhked pärjad on neil peas mehele ka läheb täna naabritüdruk hästi vana... Jaanipäeval nagu tavaks väike vihm on päevakavas muidu Jaan see muutub härjaks kui ei kasta ennast märjaks... Jaanipäeval Jaanikad teevad väikest paanikat Soomest sõitis siia Jussid ja kõik Jaanid läksid sassi...
ja enamik 23. juuni 2019 12:53
eesti inimestest on üleilmsete protsessidega kaasajooksu ohvrid, vaestena kitsaks jäävates linnades, kus sotsiaalprobleemid alles "kuhjuma" hakkavad kui maal, kus rohkem ruumi, ent viimased mohikaanlased surevad lihtsalt välja. Juhid puha välismaise koolituse-täiendõppega, hulk viimaseid aastaid vaid eneste sissetulekuid kasvatades, riigi ülesannet jaotamisega hakkama saada ei suudeta-taheta-osata-juleta täita... vastutamine täiesti võõras termin üsna käsen-keelan ajal. Turg on subsideerimiste-dotatsioonide-eurotoetustega solgitud, olelusvõitluse ajaks sobiv seisund. Riik?
jätk maaelu kohta 23. juuni 2019 12:52
Populistlik maareform oli vajalik maaelu koos hoidvate ühismajandite lammutamiseks. Ja krabajatele ning petistele rikastumiseks. Sogasest veest püütakse suurimad noosid. (kapitali esialgse akumulatsiooni periood) Oli ju selge, et enam meil popsitalud läbieilöö. Talu loodi varem sajanditega, vähemalt aastakümnetega. Loodi ränga töö ja loobumiste hinnaga. Nüüd aga puudusid nii oskused, aeg, vajalik tehnika, ennastsalgav tööjõud, vajalik raha, riiklik toetus ja muu. Nii et 90% alustajatest pidigi laostuma. Ja maale jäid alles vaid kajamõisa mõõtu suurtalud. Aga needki kõrvuni pangavõlgades.
mees 23. juuni 2019 12:51
loomulikult suretavad välja. Siis nad saavad maad odavalt kokku osta ja rumalad inimesed müüvad kõik võileiva hinnaga maha. Kuidas muud moodi kätte saada maid inimeste käest.
Valija otsutab 23. juuni 2019 12:49
kas valib elu väljasuretajad või need, kes sellele suudavad piiri panna !
Välja surev maaelu 23. juuni 2019 12:42
Maaelu on lihtsalt juba pikka aega spetsiaalselt välja suretatud. Maal on suletud lasteaiad, koolid, klubid, apteegid, postkontorid, raamatukogud, kauplused, teeninduspunktid, pangakontorid, ambulatooriumid j.n.e. Kohalik omavalitsus on kaugenenud ja ümber kolinud kümnete kilomeetrite taha, linnadesse. Bussiliiklus on viidud miinimumini. Seega on ära kaotatud eelkõige just naistele sobivad töökohad. Et tahad tööd? Mine linna? Tahad normaalset elu, infrastruktuuri ning lastele haridust? Mine linna!

Lõpetage 23. juuni 2019 12:41
Tallinnas tasuta transport ja linna rahvaarv kohe kukub kolinal :).
23. juuni 2019 12:41
Kõik ei taha actioni, paljud tahavad vaikust, rahu ja ej taha naabri maja aknasse vaadata
Depressiooni linn 23. juuni 2019 12:39
kõlvart teeb 23. juuni 2019 12:34
uus kolõvani tallinnast. see ju selgelt näha
www 23. juuni 2019 12:32
Ei sure, loodus ja loomad tulevad asemele.
!!! 23. juuni 2019 12:32
Eks see siis olegi see idealiseeritud SUUR TALLINN, millest omaaegne linnapea hr. Mõis ja mitmed teisedki on rääkinud.
Eino Taruk 23. juuni 2019 12:29
Ja mis seal teha on? Kõik action on kolinud linnadesse.