Eesti uudised

Aktivist linnavalitsuse läbi surutud laiemast Reidi teest: „See on petmine ja ei ole aus!“ (26)

Viljar Voog, 19. juuni 2019, 16:19
Teele Pehk loodab, et linnavalitsuse ees hakatakse igal kolmapäeval meelt avaldamas käima - nii nagu neljapäeviti käiakse Stenbocki maja ees või reedeti teevad noored kliimaaktivistid.Foto: Viljar Voog
Mihhail Kõlvart murdis Tallinna aktivistidele antud sõna ja Reidi tee 200meetrine lõpulõik, kus asub praegu Narva maantee ja Pirita tee ristumispaik, saab mõlemas suunas ühe sõidurea juurde. Linnapea sõnul peaks ummikute vältimine rohelise mõtteviisiga sobima, aktivistid peavad seda aga tagurlikuks sammuks.

Reidi tee tuleb sellisena, nagu see algusest peale planeeritud oli. Vahepeal, peaaegu poolteist aastat, suutsid rohelised ja kodanikuühendus „Merelinna kaitseks“ vankrit tüürida selles suunas, et Kadrioru pargiga külgnev tee oleks planeeritust kitsam ja sõiduradasid vähem. Viimasel hetkel kiskus uue juhiga linnavalitsus aga ohjad enda kätte tagasi.

Samal teemal

Kõlvarti sõnul oli linnajuhtide tunnetus kogu aeg selline, et laiem Reidi tee on mõistlikum lahendus. Nõu küsiti ka TTÜ teadlastelt, kelle analüüs tuvastas, et kitsam variant töötaks tõesti pudelikaelana ja tekiksid ummikud. Nõnda visati üle aasta tagasi aktivistidega tehtud kompromiss aknast välja ja naasti algse plaani juurde.

„See on petmine ja ei ole aus,“ kurtis urbanist Teele Pehk, kelle vedamisel kogunesid paarkümmend inimest kolmapäeval linnavalitsuse ette meeleavaldusele. „Linnavalitsus vastutab selle eest, et kõigil tallinlastel oleks hea elada: mitte ainult autojuhtidel, vaid ka jalakäijatel, jalgratturitel ja eakatel, kes tahavad mereäärses pargis käia.“ Pehk rõhutab, et kui varasemalt lepiti Tallinna juhtidega kokku, et linna sisenevate autode arv hakkab kahanema, siis TTÜ uuring võttis alguspunktiks hoopis autoliikluse kasvu.

„Meie eesmärk ei ole luua autodele täiendavaid võimalusi ja kahjustada keskkonda. Vastupidi, me soovime, et autod väljuksid sadama piirkonnas kiiremas korras linnaruumist. Sujuv liiklus on palju parem lahendus ka keskkonnale,“ selgitas Kõlvart oma seisukohta, et ummikus istuv ja töötava mootoriga õhku saastav sõiduk ei tule kellelgi kasuks.

Pehki vastuargument on aga see, et kui rohkem ruumi teha, siis leidub alati ka autosid, mis selle ruumi täidavad. „10 000 autot tulevad laiema Reidi teega iga päev südalinna juurde,“ väidab aktivist. „Linnaplaneerimine ongi strateegiliste valikute küsimus ja tulevikku vaatav tegevus. Mida Tallinn teeb on väga lühiajaline ja lühinägelik.“ Pehk näeks laiema tee alternatiivina ühistranspordi kui teenuse arendamist ja parema rattateede võrgustiku loomist.

Kõlvart mõistab, miks rohelise mõtteviisi toetajad temaga rahul pole: „Ma saan aru, et emotsioon on negatiivne ja seda emotsiooni me aktsepteerime, aga otsus on vastu võetud ja arvame, et see on õige.“

Reidi tee valmimist uus plaan muuta ei tohiks – praeguse ajakava järgi avatakse see täies mahus liiklusele novembrist.

26 KOMMENTAARI

t
Tallinna elanikud 22. juuni 2019, 08:25
Probleem on et see tee on tehtud laiskvale viimsilastele kes ei jaksa bussiga sōita ja toob nende auto tallanasse. Me ei taha teie autod Tallinnas.
s
siim 20. juuni 2019, 11:46
jumal küll sa vaata ja karista neid aktiviste nii et nad tummad oleksid ja natuke möistust peas
Loe kõiki (26)

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee