Eesti uudised

Tallinna-Helsingi tunnel Rail Balticuga ei ühendu. Projekt seisab valitsuse ja TTJA taga (21)

Kalle Valge, 18. juuni 2019, 19:51
Visionäär ja Tallinn-Helsingi tunneliprojekti eestvedaja Peter Vesterbacka tutvustas Tallinnas projekti hetkeseisu.Foto: Robin Roots
Tallinna-Helsingi tunneliga seotud projekti FinEst Bay Area visionäär ning maailmakuulsa mobiilimängu „Angry birds” kaaslooja Peter Vesterbacka rääkis Tallinna linnavolikogus peetud arutelul projekti uusimatest suundadest ja tulemustest.

FinEst Link tunnel ühendaks omavahel kahe linna – Tallinna ja Helsingi lennujaamu. Samuti on kahe riigi vahele kavandatud veel kaks peatust, nende hulgas ka 50 000 elanikku mahutama hakkav tulevikulinn. Projekti eestvedajad on nimekate koostööpartneritega rehkendanud, et tunneli füüsiline ehitus saab valmis juba kahe aastaga.

FinEst Bay Area projekti 103km pikkune tunneli valmimise oodatav tähtaeg on kavandatud 2024. aasta detsembrisse. Idee, mis sai alguse Tallinna tehnoloogia ja idufirmade ürituselt Latitude59, on kolme aastaga jõutud projekti teise faasi. Esimene faas, projekteerimine, lõpetati ettenähtud ajaga ning nüüd seisab ees teine, 2017. – 2019. aastasse kavandatud planeerimine ja lubade taotlemine. 

Visionäär ja Tallinn-Helsingi tunneliprojekti eestvedaja Peter Vesterbacka.Foto: Robin Roots

Just lubade taotlemine on Vesterbacka sõnul kõige suuremaks takistuseks. „Selline projekt nõuab  eri poolte koostööd ning koos töötamist. Eraettevõttena selle läbiviimine on lihtsalt midagi, mida pole varem tehtud ning juba see on väga ebatavaline,” ütles ettevõtja.

Vesterbacka sõnul on see suur eelis, kuna avalikus sektoris on nii aruandluse- kui ka muid kohustuslikke protsesse nõnda palju, et need võtavad väga palju aega. Nemad saavad aga eraettevõttena aega kokku hoida ja projektiga kiiremini tegutseda.

Tunnelit ei plaanita praeguse seisu järgi siduda Rail Balticuga. Küll aga ütlesid kõneisikud, et allveeraudtee ehitatakse Euroopa Liidu 1435 mm rööpmelaiusega mitte Soomes kasutatava 1524 mm standardi järgi. Samuti pole nad veel Rail Balticu juhtidega arutlemiseks ühe laua taha istunud, kuid ühel päeval oleks selline pikk ühendus kindlasti abiks.

FinEst Bay Area Eesti-poolse partneri, advokaadibüroo Sorainen vandeadvokaat Paul Künnap kommenteerib: „Uuringute käimalükkamiseks Eestis on vaja algatada kaks menetlust – üks neist puudutab hoonestusluba ning teine riigi eriplaneeringut. Riigi eriplaneeringu menetluse peab algatama valitsus ja hoonestusloa menetluse tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA).”

21 KOMMENTAARI

a
Arne 12. juuli 2019, 20:42
Mis te virisete, ise lasksite LASNAMÄELE VENE MOSKVA alluvusega kiriku ehitada- see on ehtne RUSSKI MIR eestis. Et sellest vabaneda tuleb relvi täristada, vaevalt meie rahvas seda enam suudab. Selle ellimineerib suur HIINA kogukond, kes on haritud rahvas, aga mitte mingid paljasjalgsed aafriklased.
ü
Ühendage 19. juuni 2019, 19:25
see tunneliraudtee parem Ülemiste kandis Tartu suunale ja RailBaltica kukub läbi , aga kodanikud võidavad
Loe kõiki (21)

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee