Eesti uudised

Graafik: selgusid Balti riikide lemmikkaubamärgid! Eestlaste esikoht kuulub kodumaisele brändile 

Toimetas Johanna-Kadri Kuusk, 17. juuni 2019, 13:45
Kalevi toodeFoto: Mari Luud
Kantar Emori küsitlus kõigis kolmes Balti riigis näitab, et lätlaste ja leedulaste lemmikkaubamärgid on kohati üsna erinevad Eesti elanike  kui lõunanaabrid hindavad rohkem tehnikabrände, siis eestimaalased pigem meediakaubamärke ning kodumaiseid tegijaid. 

 

Kantar Emori juhteksperdi Aivar Voogi sõnul on Läti ja Leedu tarbija jaoks olulisemad tehnikatootjad, nagu näiteks Apple ja Samsung, aga Läti edetabelist leiab ka Nike´i. Eesti elanikud hindavad aga lõunanaabritest enam meedia- ja digimeediabrände, nagu YouTube, Google ja ERR. Tõsi, Leeduski jõudis tänavu esikümnesse rahvustelevisioon LRT.

Voogi sõnul on siiski neli kaubamärki – Maxima, Swedbank, Google ja YouTube –, mis on kõigis Balti riikides suhteliselt sarnasel positsioonil. „Eestis on ainsana esikümnes ja lausa esimene Kalev, mida saaks kõrvutada Läti Laimaga, mis on samuti pika ajalooga ja mütoloogilise tagapõhjaga, ent viimasel ajal mitte nii edukalt turundatud,“ märkis Voog. „Kõik see näitab, kui oluline on mistahes ettevõtmise puhul nimevalik  – oli õnnelik juhus, et 1948. aastal sai maiustuste vabrik nimeks just Kalev, näiteks Leedus oli Kaunas Confectionary Fabric, mis kõlab nagu Tallinna Piimakombinaat – sellist ettevõtet on  keerulisem brändina müüa.“ Laima asemel kerkiski Lätis nüüd meeldivaimaks kohalikku päritolu toidubrändiks hoopis Karums.

Leedu puhul torkab silma ka Lidli viimaste aastate edu, mullu oli peal Lidl, tänavu napilt nende enda Maxima. Voogi kinnitusel on üsna tõenäoline, et kui Saksa säästukett asub Eestis tegutsema, on Lidlil asja ka meie esikahekümnesse. Eesti inimesed peavad praegu meeldivaimaks jaeketi kaubamärgiks Maximat, millele järgnevad Coop ja Selver. Lätlased hindavad kõrgelt ka Rimit.

Lätis tõrjus Samsung liidripositsioonilt seda mitmeid aastaid hoidnud Swedbanki, ainsa kohaliku kaubamärgina on seal esikümnes telekommunikatsioonifirma LMT.

Aprillikuine uuring viidi läbi Eesti, Läti ja Leedu 15–74-aastase elanikkonna seas. Valimi suuruseks oli vähemalt tuhat inimest riigi kohta. Igas riigis kaasati uuringusse 160 –170 kaubamärki. 

Kantar Emor on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Emor kuulub üleilmsesse turundusteabe kontserni Kantar, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee