Eesti uudised

Eestis on tänavu juba 18 leetrihaiget ja vaktsineerimata on sajad lapsed

Perearst Karmen Joller: leetrid on üks kõige nakkavamaid viirushaigusi üldse!

Asso Ladva, Sirje Maasikamäe, 13. juuni 2019, 21:55

62 KOMMENTAARI

n
N/ 15. juuni 2019, 08:12
Miks ta sellest ei räägi,kust see haigus meile tuli...ukraina võõrtöölistega,sellest kirjutati eelmine nädal.
v
14. juuni 2019, 20:12
Viimase lõikuse teeb ebola, hoidke silmad kinni! https://www.youtube.com/watch?v=X_u6ixxT7lw
n
nakatanu/ 14. juuni 2019, 15:07
Vaadake nüüd ette,et see Joller jälle leetrites Ekret süüdistama ei kuku.See ju temal kombeks.
t
Tiit/ 14. juuni 2019, 14:57
Tooge rohkem Ukrainast tööliseid. Tooge murjamitest spetsialiste ka, siis hakkavad veel eksootilised haigused levima.
2
14. juuni 2019, 15:16
2014. aastal olid puhangud Kõrgõzstanis (7500 haigusjuhtu), Bosnia ja Hertsegoviina on teatanud 5340 haigusjuhtumist, Venemaal ja Gruusias oli kummaski riigis ligi 3300 haigestunut. Itaalias oli ligi 1700 ja Kasahstanis 540 haigestunut. Baden-Württembergi tervishoiuametkonnad on registreerinud 23 leetrite haigusjuhtu. Tüüringi liidumaal on tervishoiuministeeriumi teate kohaselt nakatunud 138 last ja täiskasvanut, enamik haigusjuhte on seotud Erfurdi kooliga, kus ametnike soovitusi vaktsineerimiseks ei võetud kuulda.
t
14. juuni 2019, 15:18
Tšehhi Vabariigis esinenud puhang torkas silma selle poolest, et 171-st kinnitatud haigusjuhust 68 olid tervishoiutöötajad (41 õde, 11 arsti ja 16 hooldajat) ja 81 protsenti olid vanemad kui 20 eluaastat. Lätis haigestus 31 inimest Riias ning Latgale, Pieriga, Vidzeme ja Zemgale rajoonides, kellest 71 protsenti olid vanemad kui 20 aastat.
m
14. juuni 2019, 15:19
Mitmes Euroopa riigis jätkus 2017. aastal leetrite epideemiline levik. Haigestumise kõrge tasemega seisid silmitsi Rumeenia, Itaalia ja Belgia, haigestumise tõusust andsid teada Kreeka, Poola, Saksamaa ja Suurbritannia.
r
rashomon/ 14. juuni 2019, 14:38
Mulle meenutab see naisterahvas (vähemalt fotodel) Liisi Koiksoni.:)
h
Hahha/ 14. juuni 2019, 14:23
Ravimifirmade poolt kinnimakstud kloun
t
Teletohter/ 14. juuni 2019, 14:21
Kõige nakkavam on liberaalne idiotism, sellese on nakatunus inkorpore reformierakond ja sotsid, selle esimene tunnus on vaegmõtlemine ja eneseimetlus.

m
M/ 14. juuni 2019, 13:40
Eelmine aasta suri eestis kaks pisikest last tuberkuloosivaktsiini tüsistustesse, kaks said vist verevähi. Mitu last on surnud leetritesse? Haigused on jubedad ega soovi neid kellelegi, kuid praegune süsteem pigem hävitab tervist, kui aitab
t
To lll on valus olla/ 14. juuni 2019, 13:00
Kas artikli lõpus viiteid ja uuringuid vaatasid? ...täiesti aktsepteeritud ja teaduslikud
t
To lll on valus olla/ 14. juuni 2019, 13:02
Just temasugused kujundavad oma arvamuse artikli pealkirjade järgi. Oluline et peavoolumeedia pealkiri talle ütleks, mida arvama peab
k
Kustutatud kommentaarist/ 14. juuni 2019, 13:37
Artikkel on siis 10. juuni telegrammis, kus räägib, et mumpsi ja leetrite läbipõdemine vähendab vanemas eas infarktiohtu ligi 30 ja onsuldiohtu 17%.
t
14. juuni 2019, 13:57
Telegramm mõne jaoks on nagu piibel
t
To loll on valus olla/ 14. juuni 2019, 12:59
Kas vaatasid artikli lõpus viiteid ja uuringuid? ...täiesti teaduslikud ja aktsepeeritud. See, et need peavoolumeedias ei kajastu, see on määrav. Sinusugused teevad järeldusi pealkirjade järgi, see on sinu “laiapõhjaline” ja “teaduslik”.
a
aga/ 14. juuni 2019, 12:45
minu kommentaar kadunud.Kellele kasulik
p
14. juuni 2019, 13:57
l
Liina/ 14. juuni 2019, 12:09
Väga hea, et nakatunud lapsed on olnud piisavalt tugeva immuunsussüsteemiga ja haigusele vastu pannud tüsistusteta. Minu onu põdes lapsena vaktsineerimisvastaste poolt süütuks nimetatud mumpsi, mis muutus meningiidiks. Onu sai igavese ajukajhustuse ja ei taastunudki. Ei olnud 19. saj. Oli nõuka aeg, kui antibiootikumid ja muud ravimid olid kõik saadaval. Selline asi muudab tervet perekonda ja suguvõsa. Annaks õnne, et üksi pere ja vanemad ei peaks sellist valu läbi tegema. Olge ettevaatlikud, kui räägite haiguste süütusest, see võib halvasti lõppeda.
t
To valus on lll olla/ 14. juuni 2019, 11:55
Kas artikli viiteid vaatasid? ...täiesti teaduslikud viited ja uuringud. See, et sellist infot peavoolumeedias ei kajastata, see ongi määrav! Ja sinusugused suudavad ainult pealkirju ning hüüdlauseid lugeda, millest siis “laiapõhjaline” ja “ teaduslik” arvamus kujundada.
k
Kartelliarst/ 14. juuni 2019, 11:54
Meie esindaja saab alati sõna
r
14. juuni 2019, 11:51
Ravitööstus on äri see on fakt, aga imelik on vaktsiinivastaste hoiak, et leetrid kergesti ravitavad ja vaktsineeritakse ainult raha pärast. Samas kui leetrid kallal, siis pöördutakse ikka tavameditsiini poole, mitte ei nuusutata enam eetrelikke õlisid ning ravita leetreid šamaanitrummiga. Ravimine ilmselgelt kallim kui vaktsineerimine, väga vildakas loogika.
n
14. juuni 2019, 13:13
Nad lihtsalt ei tea, mis on leetrid, arvavad et need samad punetised, mis tõesti reeglina on kerge haigus (va rasedatel)

k
Kuule "loll on valus olla"/ 14. juuni 2019, 11:16
on tõesti...teisi halvustades näitad seda, mida enda juures püüad varjata...
n
nõuka/ 14. juuni 2019, 11:08
ajal haigestusid kõik meie pere lapsed leetritesse.Raviti haiglas.Raske haigus muidugi,kui kõik on arenenud,ka arstiteadus.Elasime maal,kust nakkuse saime,ei tea.Hiljem hakati vaktsineerima.Lastele tehti vaktsineerimisi koolides.Kõik oli tasuta.
t
Tiit/ 14. juuni 2019, 11:02
Vaktsiinid on selleks et valgete inimeste sigimist piirata.
a
Aga põeme neid haigusi hoopis teriveks.../ 14. juuni 2019, 10:42
Leetrid on tavaline nakkushaigus, milleks paanika? Usas ollakse nii hirmutatu haiguste suhtes, et seal on tuulerõugetest ka tohutu paanika. Külvame aga hirmu ja kasvatame paaikat. Usas on täisealiseks saamiseni ette nähtud umbes 70 vaktsiini ja teist nii haiget rahvast on raske leida. Lugege 10. juuni telegrammist, kuidas leetreid ja mumpsi põdenud inimestelon ligi 30% väiksm tõenäosus infarktile ja 17% insuldile.
l
Loll on valus olla/ 14. juuni 2019, 10:53
"telegramm" on muidugi teaduspõhine kirjandus. nad teavad TÄPSELT, kuidas asjad käivad. "peavool", "äraostetud", "ravimifirmad" jms. Usume "telegrammi"!
p
peeter/ 14. juuni 2019, 09:52
p
Peale kesta sisu ka?/ 14. juuni 2019, 10:47
Ravimitööstuse käsilase kesta ei tahaks nimetada ilusaks.
j
Joller/ 14. juuni 2019, 09:47
k
Kui sulle/ 14. juuni 2019, 11:48
arsti nägu või nimi ei meeldi, ei tähenda see veel, et tema jutt vale oleks.

e
Endine lastearst/ 14. juuni 2019, 08:52
Nõukogude ajal olid leetrid üsna tavaline lastehaigus ja ei surnud ükski laps meil. Mis hirmutamine nüüd toimub. Vaktsineeritud tavaliselt ei põe või kui, siis kergemalt.
o
osaliselt vaid nõustun/ 14. juuni 2019, 11:43
just nõukaajast mäletan, et paljud mu tuttavad ja ka ma ise haigestusin leetritesse just pärast selle haiguse vastu vaktsineerimist... kulges suht raskelt, raskemini isegi, kui ilma vaktsineerimata oleks põdenud. Tuleks siiski mõelda sellele, et vaktsineerides leetrite vastu, ühiskond pigem levitab seda haigust.
p
punetised/ 14. juuni 2019, 13:16
SINA küll ei ole lastearst olnud
t
to osaliselt vaid nõustun // 14. juuni 2019, 13:20
"..kulges suht raskelt, raskemini isegi, kui ilma vaktsineerimata oleks põdenud". Kuidas sa tead mis seis oleks olnud vaktsineerimata olukorras
p
Pro filaktika/ 14. juuni 2019, 08:45
Parim on mitte lasta inimesi Eestisse, kes on sellisest piirkonnast, kus leetrid tavaline. Ja üldiselt inimesed, elades inimesena ... hoolitsevad enda füüsise ja vaimu eest ning ei vaja igasugu haigusi ning ei haigestu neisse. Me ise loome omale haigused ...
m
Mitte lasta?/ 14. juuni 2019, 10:19
Kas keelame reisimise nendesse piirkondadesse, kus leetreid esineb, või ei lase neid enam sealt tagasi koju? Ning vaimu ja füüsise eest hoolitsedes oleme nakkushaiguste eest kaitstud? Inimesed üldse koolis ei ole käinud?
t
to mitte lasta/ 14. juuni 2019, 11:34
Valesti said aru.Pole vaja ukr ainast siia tuua võõrtööjõudu elama.
t
to to mitte lasta/ 14. juuni 2019, 11:57
Kas leetrid on ainult Ukrainas, või saavad seda levitada ainult ukrainlased?
t
to mitte lasta / täna, 11:34/ 14. juuni 2019, 14:12
2014. aastal olid puhangud Kõrgõzstanis (7500 haigusjuhtu), Bosnia ja Hertsegoviina on teatanud 5340 haigusjuhtumist, Venemaal ja Gruusias oli kummaski riigis ligi 3300 haigestunut. Itaalias oli ligi 1700 ja Kasahstanis 540 haigestunut. Baden-Württembergi tervishoiuametkonnad on registreerinud 23 leetrite haigusjuhtu. Tüüringi liidumaal on tervishoiuministeeriumi teate kohaselt nakatunud 138 last ja täiskasvanut, enamik haigusjuhte on seotud Erfurdi kooliga, kus ametnike soovitusi vaktsineerimiseks ei võetud kuulda.
v
Vanur/ 14. juuni 2019, 08:32
Suured vastased kui haigestute, siis palun makske kõik haiglaarved ja raviarved ise. Milleks teile arstid kui doktor Googel on suurem autoriteet kui arstid.
v
14. juuni 2019, 08:39
Vanur, palun maksa oma raha eest omale pensioni.
r
Reformide tagajärg/ 14. juuni 2019, 09:42
Hoolimatus riigis tekivad ka hoolimatud ja mitte kedagi usaldavad kodanikud.
t
to vanur/ 14. juuni 2019, 14:41
kõik suitsetajad, ülekaalulised, narkomaanid, alkohoolikud jne maksavad ka ise oma raviarved, eks
v
Vaktsiinid/ 14. juuni 2019, 08:31
EI ole saatanast!Veider on kogu selle asja juures see,et eestis näib olevat ainult üks(!) perearst ja selleks on Karmen Joller!
n
Nõus/ 14. juuni 2019, 12:23
Tahaks vahel ka teisi arste teleris näha või nende arvamusi lugeda. Pole vähimatki Jolleri vastu, kuid ainult ühte arsti pidevalt näha on ka igav.
t
to nõus/ 14. juuni 2019, 14:13
Kuidas sa kannatad ära sama perearsti, võiks ju iga nädal uus olla.
p
14. juuni 2019, 08:08
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
j
Joller/ 14. juuni 2019, 08:18
Hullu, ümmargust juttu ajas mürgitatud puu ja juurviljadest, naerul näoga valetas, ta ei ole arst vaid petis.
õ
14. juuni 2019, 09:34
c
C/ 14. juuni 2019, 07:59
Joller siin, Joller seal, ainult mitte perearsti keskuses.
j
14. juuni 2019, 07:40
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
Muud/ 14. juuni 2019, 07:59
pole öelda? Äkki soovitad MMS-i?
a
Arst./ 14. juuni 2019, 07:26
Selle jutu peale tulevad igasugu Inga Petersonid ja Liis Raad kisama, et vaktsiinid on saatanast.

o
Ok/ 14. juuni 2019, 06:58
k
14. juuni 2019, 02:13
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
o
oi/ 14. juuni 2019, 05:38
ja sina kindlasti oled tark seda hindama.
m
Millest/ 14. juuni 2019, 07:55
sa kloun räägid? Millest Sa selliseid järeldusi eetika suhtes teed?

k
14. juuni 2019, 00:52
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
l
Lapsevanem/ 14. juuni 2019, 01:07
Lapsevanemad, kes oma lapsi ei vaktsioneeri, tuleb VANGLASSE panna! Mad on oma laste mõrvarid!
a
Aga/ 14. juuni 2019, 02:15
vaktsineerivad oma lapsi need, kel iseseisev mõtlemine ei ole väljaarenenud.
e
14. juuni 2019, 00:46
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
Misasja/ 14. juuni 2019, 07:56
sa sonid? Piinlik pole peast nii vigane olla?
e
14. juuni 2019, 00:43
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
14. juuni 2019, 07:14
Tãnapäeva inimeses pole raskeid haigusi näinudki... ja juba praalivad. Vanasti suri pea igas peres m
n
Na/ 14. juuni 2019, 07:17
Vanasti suri pea igas peres mõni laps vaktsiinvälditavasse haigusesse. Siis oli peredes 8-12 last. Kui see on meie jaoks ok, siis laseme käia. Rumalad inimesed...
t
to 7:14/ 14. juuni 2019, 09:27
ole rahulik, ka sina oled leetrid läbi põdenud, rääkimata suremisest
E
@, 09:27/ 14. juuni 2019, 13:09
Ei, mina ei ole leetreid läbi põdenud, aga küll punetisi, ja see on minu veneaegses haiguslooraamatus kirjas.
J
13. juuni 2019, 23:50
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
p
Patsient/ 14. juuni 2019, 00:13
Räägi sellest ebastabiilsusest täpsemalt
m
miinustele 00:13 all/ 14. juuni 2019, 13:05
d
13. juuni 2019, 23:07
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
s
14. juuni 2019, 00:13

K
./ 13. juuni 2019, 22:57
Kas me sellist Eestist tahtsimegi!
r
Reaalsus/ 13. juuni 2019, 22:49
Terves Eestis pole vaktsiini. Jaanipäevaks ehk tuleb.
l
Liisa/ 13. juuni 2019, 23:12
Laste jaoks on küll, on nii perearstikeskustes kui ka kooliõdede juures (see on tasuta) . Apteegivõrgus küll ei ole, osta ei saa.
h
13. juuni 2019, 22:42
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
s
Summadest/ 14. juuni 2019, 00:14
h
Hundile/ 14. juuni 2019, 05:41
kui suure summa ta sinu käest kooris?
n
No/ 14. juuni 2019, 11:03
Sul Hunt tuli jälle RAHA meelde. OK.
k
13. juuni 2019, 22:15
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
l
Liisa/ 13. juuni 2019, 23:09
Muuseas, ei pea praegu vaktsineeritud lapsed end täiskavanueas üle vaktsineerima. Seda tüüpi vaktsiin, mis meil 1993. kasutusel on, on Lääne-Euroopas ja Põhja-Ameerikas juba 1970ndatest kasutusel, ja ei ole küll selgunud, et täiskasvanud peaksid ennast selle leetrivaktsiiniga üle vaktsineerima. Väga püsiv kaitse tekib.
1
10 päeva hirmu/ 14. juuni 2019, 00:15
Sa räägid punetisest või leetridest?
o
Oeh/ 14. juuni 2019, 07:58
1
10 päeva hirmu/ 14. juuni 2019, 10:57
Kloun oled! ! 10 päeva (heal juhul) rasket haigust ja hirmu, see haigus võib nakkuda ka beebile või nõrgema immuunsusega inimesele. Sel juhul lisandub hirmule lein.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee