Eesti uudised

ÕL VIDEO | TÄNAVAKÜSITLUS: mida arvate ideest rajada Eestisse tuumaelektrijaam?

Kalle Valge | video: Martin Ahven, 13. juuni 2019, 18:13

88 KOMMENTAARI

õ
Õudne/ 26. juuni 2019, 09:47
küll kui kommi ära kustutavad, ei saa elada enam, jubedad neti-sõltlased.
ö
Ökonoomne/ 26. juuni 2019, 09:45
e
Ei/ 26. juuni 2019, 09:44
e
Ei noh/ 23. juuni 2019, 00:13
tere hommikust! Tänavaküsitlus tuumaelektrijaama kohta? Arvate, et spetsialistid ainult tänaval kõnnivad? Minge küsige hullumajast ka!
t
tuleb vahet teha pooldajate ja vastuseisjate siiruses, harituses ja seejärel tehniliste oskuste tase/ 19. juuni 2019, 13:42
t
Tähtis on asukoht! / 16. juuni 2019, 01:09
Ikka sobib.... Pärnu kandis oleks yks suvemaja krunt kuhu see vöiks sobida.... Ilusti suvemajakese körvale.
r
RS2 to teadja/ 15. juuni 2019, 23:33
Akadeemik Endel Lippmaa, tõeliselt TARK inimene, oli tuumajaamast otsevastupidisel arvamusel.
t
Toslem/ 15. juuni 2019, 03:23
Loomulikult sobiks Eestisse tuumajaam selle võiks ehitada kuskile Arhankelski osariiki.

y
14. juuni 2019, 16:56
o
14. juuni 2019, 16:50
Ohutu radioaktiivsas ? Seda pole, ega tule kunagi. On paremaid ja oluliselt kasumlikumaid, taastuvad energiad nimelt.
t
14. juuni 2019, 16:47
Tuumaelekter on nagu p6levkivigi, jama, mis tulen keelata. Taastuvenergia vaid.
a
arvamusvabadus/ 14. juuni 2019, 14:28
Ainuõige otsus ja tuumajaam koos koostööjaamade võrgustikuga. Kuid tuuleenergia tootmine praeguse tehnoloogiaga tuleks ka lõpeteda.
v
Viru Võrukas./ 14. juuni 2019, 12:44
See tuumaelektrijaam peaks täna juba töötama ja elektrit tootma. Põlevkivi ahjuajamine on kuritegu eesti rahva vastu. Ka õlitootmine põlevkivist on laus raiskamine. Põlevkivist saab toota palju kallimaid materjale kui õli, seal peitub suur osa mendelejevi tabelist. Seda tuleb kompleksselt vaadata, kuidas ja mida põlevkivi töödeldes saab. Meil ei tegelda sellega, ainult nn teadlased vinguvad, et neile ei anta raha, tehku midagi riigi ja rahva hüvanguks ning siis küsigu raha.
t
Teadja/ 14. juuni 2019, 12:41
Muidugi mis siin mõelda, Üks väliseestlane tegeles USA-s konteiner tuumajaamadega, pakkus Eestile aga meie geeniused toompeal ei saanud hakkama. Pealegi need ei olegi nii hullusti kallid. Need on väikesed ja ohutud, Eestile kuluks 4 tk. neid. Akadeemik Raukas juba ammu soovitas aga toompeal need näitlejad, sportlased ja ajaloolased ei tea ju sellest midagi!!!!
n
Nipit/ 14. juuni 2019, 11:44
Loomuliklt tuleb kiiresti ehitada aatomielektrijaamu, mitte üks ja suur, vaid mitu ja väiksed
m
must huumor/ 14. juuni 2019, 11:23
ütlesin ju, et Leningradi oblastis on jaam. Lugeda ei oska või?

t
to Kristina Praegu ähvardab meid pigem Osmussaare 1976.a. kuni 4,7 magnituudine raputus/ 14. juuni 2019, 11:06
Milleks Fukušimaga hirmutada? Eesti ei asu mandrilaamade serval nagu Jaapan või Kalifornia. Siin olid muud põhjused. Iga geoloog teab, et enne jääaegu oli siin kiltmaa, mitusada meetri kõrgem kui praegu. Nii polnud Soome lahtegi, oli vaid ürg-Neeva jõgi kanjoniga. Jääajal vajutas jäämass Maa sellelt kohalt veidi mõlki. Nii et mannerjää taandudes 12-13000 aasta eest olime madalamal, Pandivere oli vaid saar. Ja nagu kummipallilgi, hakka Maa raskuse kadumisel tagasi kerkima. Tõus oli ebaühtlane, esines ka suuri maavärinaid. Pingeid ja tõus vähenevad.
l
Lihtsurelik/ 14. juuni 2019, 10:54
Minu arvates on pidevalt tõusvate CO2 kvootide ja "rohelise" energia hinna puhul kõige õigem rajada ökonoomne ja loodust minimaalselt saastav tuumajaam.
õ
õhulossidest/ 14. juuni 2019, 10:28
On hulga muidki unisusi, mis on unisusteks jäänudki. Öitsevad õunpuud Marsil ja asulad teistel planeetidel. Tuuma- ja footonmpootoritega ülikiired ja kaugele lendavad raketid, inimese eluea pikendamine mitmekordselt. Ravi kõigist haigustest. Fotosüntees. Et ehitame masinad, kuhu pane muudkui sisse süsihappegaasi, vett ja energiat ning toitmuudkui tuleb torust välja - üleüldine küllus! Inimese külmutamine ja tulevikus ülessulatamine. Termotuuma-elektrienergeetika. Kliima parandamine. J.n.e. Millest 50-60 ndatel kirjutati. Ja mis pidanuks prognoositult praegu juba käes olema.
k
kristiinale, õhulossidest/ 14. juuni 2019, 10:17
Ootamisega võibki ootama jääda. Maal pööningul sattus mulle pihku patakas vanu ajakirju. 50-60 ndatest. Kus oli pikk artikkel termotuuma-elektrienergeetikast. Mingist konverentsist juhitava termotuumareaktsiooni alal. Kus nõukogude teadlased hooplesid - meie lahendame probleemi 20 aastaga! Kui vaja, siis ka 10-15 ga. Ning irvitati pessimisti, USA "vesinikupommi isa" Edward Telleri üle, kes arvas, et kulub oma 50 aastat. Praeguseks on möödunud juba 60 aastat, kui juhitavast termotuuma-reaktsioonist ja -elektrijaamadest pole ikka veel õhkagi. Seega ei saa unistustele panust teha. Võib jäädagi.
n
Noo/ 14. juuni 2019, 10:08
Nii rumalat tänavaküsitlust annab otsida. Kas Reformi tagatoas mõeldi välja järjekordne lollus või.
i
Idavirulane/ 14. juuni 2019, 09:51
Eesti võimalus on põlevkivist loobumine ja kasvõi osta odav energia sisse. Ja mitte varjata oma kasumiahnust CO-kvootide taha, mis justkui ei laseks kasutada Vene elektrit. Põlevkivi saab ükskord niikuinii otsa. Paarkümmend aastat veel jätkub, kui me muidugi ei soovi lisaks Ida-Virumaale üles sonkida ka Lääne-Virut ja poolt Harjumaad. Kui vaadata aga EE plaane keskenduda õlitootmisele, siis selline see Põhja-Eesti saatus ilmselt on. Kiire raha.
k
küüditaja/ 14. juuni 2019, 09:21
hea,et ainult kommi kustutavad
e
ei ole tasuta nagu transport/ 14. juuni 2019, 09:19
väga nõus,siis meil ka oma pomm tuumaga puha ning rahulikum magada

i
Idavirulane/ 14. juuni 2019, 09:04
Meil arvatavasti ei muutu sellest midagi. Kaevatakse edasi, ainult et õli jaoks, elekter kallineks edasi, keskkonda reostatakse edasi jne. Ja tuumajaam on meil kohe piiri taga niikuinii.
k
?/ 14. juuni 2019, 08:42
kas siis kui olen vastu, kustutatakse komm ära?
j
Juku/ 14. juuni 2019, 08:40
Portatiivsed lahendused tuumakütusel töötavate laevade näol on juba täna olemas. On olemas ka ohutumal tuumakütuse, tooriumil töötavaid seadmeid. Samuti arendatakse seadmeid, mis suudavad kasutada vanema põlvkonna jaamade kütuse jäätmeid. Mõningane praktiline toorme rikastamise kogemus on Sillamäel olemas.
t
Tuuma Jaam/ 14. juuni 2019, 08:28
Mina arvan poliitiliselt korrektselt nii, et kuna idee on hetkel valitseva koalitsiooni idee, siis see ei kõlba kuhugi. Kui oleks ettepaneku teinud reformierakond, oleks see suurepärane idee.
l
lihtsam/ 14. juuni 2019, 08:08
oleks leningradi oblast äravallutada, saaks narvatagused maad tagasi ja ka tasuta elektrit
v
Võts/ 14. juuni 2019, 07:22
mõtle, et kui lähed üle tee võid auto alla jääda.... ja ei saagi üle tee.
a
Ando/ 14. juuni 2019, 07:20
Soomes tänu tuumakatele kohalikud ei teagi,palju elekter maksab,ütlevad küsimise peale,et pole mõtlemist väärt.Odav on.
t
tonga/ 14. juuni 2019, 06:35
Tahame elada , tahame korralikult saada palka aga ei lase ehitada ühtegi tehast oma teritooriumile kuna nad saastavad meie loodust.tulge mõistusele. me elame 21 sajandil ja tahestahtmata need tehased tulevad. tulevad ka aatomi elektrijaamad kui me ei taha elada nagu elasid meie vanavaemad , lõketule ääres

t
Tiit/ 14. juuni 2019, 06:25
Eesti ettevotted tuumajaama ehitusel rehepappi tegemas, Ukraina ehitajad praaki tegemas. Sellest tuleks vägev tuumajaam.
t
Tiit/ 14. juuni 2019, 05:12
Naabrite odav gaas otse on räpane ja paha. Sama gaas läbi vahendajate ja palju kallimalt on hea ja puhas.
t
to must huumor/ 14. juuni 2019, 02:53
Narvast 30 km edasi on see oht meie jaoks juba ammu - ammu. Tundub, et sa pole Eestit ümbritsevate tuumajaamadega üldse kursis.
m
must huumor/ 14. juuni 2019, 00:37
Tulge mõistusele. Saasteala Tšernobõlis on tänaseni kui suur? Ei tasu unustada, et Leningradi oblastis töötab täpselt sama käitis. Modernsemas Fukushimas, kui suur on saasteala? Nüüd tehke väike rehkendus ja mõelge Eesti pindalale. Kui midagi juhtub, siis kuhu me läheme?!
f
Fredy/ 14. juuni 2019, 00:18
Seda reostust tekib lihtsalt niivõrd vähe (ühe inimese kohta umbes Rubiku kuubiku suurune kogus), et selle võib rahulikult sügavale maa alla matta. See ei sega seal kedagi ja ei võta ka palju ruumi.
n
naabrite gaas/ 14. juuni 2019, 00:17
kõlbab ju kogu euroopale,miks mitte meilegi,ikkagi palju puhtam kui põlevkivi ja odavam ka veel.Euroopa boikott on ju miraaž ei tea milleks.
k
Kristiina/ 13. juuni 2019, 23:22
Eesti ainus võimalus põlevkivi+ tuul. Tööstus,riiklikudsüsteemid põlevkivi ja eratarbimine tuulel,meretuulel täpsemalt või LNG gaasijaam leedu eeskujul linnadest ca 10km koos trammiühendusega.. Lisaks tuleb matta raha ITERi ehk rahvusvahelisse projekti mis tegeleb vesinikureaktori väljatöötamisega. Tuleb looda,et 2sajandiga leitakse lahendus. Meid on vaid miljon. CO kvootide vastu tuleb olla kui põlevkivijaam vastab nõuetele nagu Eestis.
r
RS2 to sulasoolreaktor. / 13. juuni 2019, 23:20
See neljanda põlvkonna tehnoloogia, on paraku nii toores veel et on ohtlikum kui mitu Tsernobõlit korraga.

r
RS2 / 13. juuni 2019, 23:18
Tuumajaam üks SUURIMAID reostuse allikaid. Sust tuumajäätmete reostus kestab pärast veeö aastatuhandeid ja nendega igal pool ollakse nagu Iits lapsega hädas, ja kuna midagi asjaliku välja mõelda ei suudeta, siis lihtsalt peidetakse probleemi eest pea liiva sisse peitu.
k
Kristiina/ 13. juuni 2019, 23:13
Maavärinad pole inimese hallata. Ka Gotlani ja stocholmi vahelt merest on leitud murrang mis vähem kui 10000 a. tagasi põhjustas värina magnituudiga 8. Intraplate tüüp. Läti metsa pilbastanud F2 tornaado oli mullu. USAs on F3 kuni F5. Eestil pole resurssi ehitada jaapani kõige värskemate standardite ja Fukushima järgsete normide kohaselt. Elastikbetooni ja armartuuri kogu juba meeletu+ spetside palkamine ja tööjõu probleemid mis Olkiluotos ilmselged.
õ
Õige/ 13. juuni 2019, 23:12
Ärme tee midagi, kuni Brüssel ütleb. Paneme EE kinni ja Lõpetame musta vene energia ostu, ning ootame , ehk saame kallimat energiat osta. Tundub, et meil pole normaalselt mõtlevaid inimesi. Meid päästab ainult tuul ja päike. Tulge mõistusele, kassiülikoolide teadlased.
v
Valdis/ 13. juuni 2019, 23:00
k
Kristiina/ 13. juuni 2019, 22:54
Osadel nimed puudu,eriti noortel. See pole hea signaal Eesti kontekstis kus noored on argpüksid. Ei poolda ja nõustun esimese kommijaga,et kunagi ei tea kuna Emake loodus keerab vängelt. Rootsi 8magnituudine maavärin 8300 a. tagasi või mullune tornaado Läti põhjaosas on head näited miks pigem karta.
t
toas on 0 kraadi/ 13. juuni 2019, 22:26
k
. pilk tulevikku/ 13. juuni 2019, 21:50
korralikul ning rangel ekspluateerimisel on tuumajaam siiski suhteliselt ohutu. ja antud juhul arutatakse mitte mõne vananenud tüüpi, vaid vist hoopiski uue, ohutuma põlvkonna ja väiksema reaktori ehitamisest. Kunagi tuleb lõpuks ikkagi tuumaelektrile üle minna.Fossiilsed maavarad on piiratud ja ainult tuule ning päikesega kogu energiavajadust kahuks ei rahulda. Seda enam, et energiavajaduse tipptunnid ei ühti tuulelt ja päikeselt saadavate võimsustega.
t
tuumareaktorite ohutusest/ 13. juuni 2019, 21:39
Põhimõtteliselt oli isegi Tšrnobõli reaktor suhteliselt ohutu. Kuid ainult juhul, kui seda sihipäralt ning eeskirjade kohaselt kasutada. Tookord oli viga mõningate teadlaste ja inseneride mütsi all. Kes hakkasid tuubi radioaktiivseid jääke täis reaktoriga lihtsalt ekspermenteerima. Lülitati välja avarii-kaitsesüsteemid ja tehti riskantseid katseid põhimõttel, et eks vaataame, mis asjast välja tuleb. Aga tuli üks suur pauk ja väga palju radioaktiivseid saastejääke. Jaapanis oli jälle see viga, et tuumajaama rajades ei nähtud ette tugeva maavärina ning eriti just suure tsunami võimalust.

s
Sulasoolareaktor!!!/ 13. juuni 2019, 21:32
Nendele, kes ei tea tehnoloogai arengust midagi, sooviksin meelde tuletada, et olemas on ka 4. põlvkonna tuumaelekti jaam, mis kasutab kütuseks eelmise pōlvkkonna tuumaelektijaama jääke. Samuti töötab see tuumajaam atmosfääri rõhul, mis teeb Ta kordades ohutumaks. Ka ülekuumenemis oht on viidud sesl nullilähedale.
k
Kuumarabandus?/ 13. juuni 2019, 21:09
Arenenud maad ikka plaanivad just aatomi-jaamad kinni panna ridamisi ja üle minna taastuvatele energia allikatele. Midagi kuulnud 0-energia majadest, päikesepaneelidest jne., palju vöimalusi on. Kui nende arendamiseks anda väike osa sellest summast mis aatomijaamale läheks oleks elu ilus. Aatom on köige hullem maailma laastaja üldse. Kuhu te need jäägid matta tahate siin Eestimaa peal. Kas Läänemerre uputada ja asi lahendatad? Must manner ka seda sodi enam ei taha, makske peale palju tahate. Küll need lapsed ja lapselapsed tänavad seda pölvkonda, kes aatomijaama siia rajab.
a
ab/ 13. juuni 2019, 21:09
Tuumajaam on juba ajast ja arust, kosmose ja plasmaenergia on palju efektiivsemad! Tuleb lihtsalt uurida ja teha!
t
to 19:37-le/ 13. juuni 2019, 20:41
Ekre-s nii totusid pole. Otsi oma sõprade seast...
e
ettepanekule/ 13. juuni 2019, 20:39
t
to siilile .../ 13. juuni 2019, 20:38
Milles Kadrioru loss süüdi on? Et Peeter ehitas?
t
to fANNY/ 13. juuni 2019, 20:36
No kui ikka suvalised vennad hakkavad tuumajaamas oma eksperimente korraldama, sii mis mõte on ehitajaid süüdistada? Sa ikka tead, miks see jaam õhku lendas või ajad niisama udu?
ä
Ära võrdle banaanivabariiki Šveitsiga!/ 13. juuni 2019, 20:34
Sealses riigis on keskmine palk ka nii 6-7x kõrgem kui meil ooniamaal.

t
Taas algab see vana plära/ 13. juuni 2019, 20:28
kerjusriiki seda ei tule,raha pole
l
loomulikult..../ 13. juuni 2019, 20:21
....tuleks ehitada, aga ainult mitte vene tehnoloogijat kasutades.
t
to Võhikud on saanud võimule 19. 59/ 13. juuni 2019, 20:14
Palgaline, kas sa pole märganud, riik on ammu põhjas, nii põhjas, kui veel olla saab. Sinu leivaisad - emad on põhjalaskmiega ammu hakkama saanud.
a
13. juuni 2019, 20:13
arvestades hetkel valitsuse vastu rünnakuid,,,siis,,,kas on midagi selle vastu,,,EI
e
e-Eesti annab teada/ 13. juuni 2019, 20:07
Minu e-seadmel on juba 16 tuuma!
f
fANNY/ 13. juuni 2019, 20:06
JA UKRAINLASED HAKKAVAD SEDA MEILE EHITAMA, EKS JU? tSERNOBÕLI MÄLETATE?
t
Tuuma-tuhamägi igasse linna!/ 13. juuni 2019, 20:05
Kas modele ei meeldi tuhamäed, et kustutab?
S
../ 13. juuni 2019, 20:03
See probleem oli käsitlusel 1970 -el ja nimelt vesiehituse inseneride loengutel tutvustati ironiseerivalt Moskva ideed rajada Aej Võrtsjärve äärde kust saaks gradiiride jahutusvett võtta.Mingu kuradile-Shveits kui tipptehnoloogia maa mõtleb tuumajaamadest loobumise peale.

i
inimene/ 13. juuni 2019, 19:59
Kui esitatakse küsimus, küsitluse mõttega, et arvamust teada saada, kas poolt või vastu, siis pole vaja hakata inimest pinnima, et miks ja miks...Las ehitavad.
t
to karin/ 13. juuni 2019, 19:57
kui sa sündisid,siis midagi juhtuski.pole enam karta vaja
t
Tuum/ 13. juuni 2019, 19:56
Elektrit on ju vaja. Tuumajaam on hea ja ohutu. Kõige mõistlikum oleks kasutada olemasolevaid põlevkivijaamu, aga kui "õhubisnes" seda enam kasutada ei lase, siis mõistlikuselt järgmine oleks tuumajaam.
t
T.Rex/ 13. juuni 2019, 19:52
Kui meil laieneb elektritransport ja hajaasustus läheb ahiküttelt üle elektriküttele (soojuspumbad), kasvab tarbimine oluliselt (mitte küll kordades) ja tarvis oleks 2-2.5 GW jaama. Eelistatult rahva-aktsiaseltsina.
r
Rahvas on/ 13. juuni 2019, 19:39
peale Tšernobõli katastroofi araks tehtud. Tegelikult on tänapäeva tuumajaamad ohutud. Ja reguleeritavate võimsustega reaktoritega.
a
Ainuke/ 13. juuni 2019, 19:37
tuumavaba laiguke Maal on Prantsuse Guajaanas!
o
OBUNE/ 13. juuni 2019, 19:37
Kus SeeJobu täna kah on, kes peaaegu iga päev elektrit saab tasuta punkt kom puugaasi reklaamib?
ü
13. juuni 2019, 19:31
ühest küljest ega väga ei arva - aga teisest küljest stabiilset energiaallikat on ka tulevikus vaja.

m
Muss O`Lini/ 13. juuni 2019, 19:23
Suurusehullustus ei ole küll hea märk.. Miljoni inimese jaoks tuumaelektrijaam? Arvestades, kui kiiresti arenevad elektrisäästutooted (valgustid, kodutehnika, päikesepaneelid) ja lisaks lihtsalt inimeste roheline mõtteviis, langeb elektritarbimine aastaks 2030 veel kordades. Kellele me siis selle tuumajaama ehitame? Euroopale, ja tuumajäätmed jätame endale?
m
maidu/ 13. juuni 2019, 19:14
Meil ehitajaid küll, pole vaja lasta välismaalastel kalli hinna eest seda meiele müüa. Usun, et poole miljoniga teeksid meie ehitajad selle ära. Ekre peaks ära lõpetama selle raha pumpamise.
s
13. juuni 2019, 19:09
See "Eesti tuumajaam" hakkaks endast kujutama mingi maailmas kõva tegija tuumajaama kes ehitab selle Eesti Vabariigi terrirooriumile ja hakkab selle elektrit lollile eestlasele maailmaturuhinnaga müüma viies ise kogu kasumi vabariigist välja.
m
Modele!!/ 13. juuni 2019, 19:06
Täielikult vastu.Mis siin modereerida kui olen tuumajaama vastu!!!
h
Helme!!!/ 13. juuni 2019, 19:05
Ära seda juttu küll aja!! Kaotad palju valijaid!!!
k
Karin/ 13. juuni 2019, 18:36
See ohtlik ju, kui midagi juhtub...
g
Geena/ 13. juuni 2019, 18:26
Siin pidi ju tuumavaba tsoon olema

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee