Eesti uudised

Laisad ja viletsa ettevalmistusega õppurid on taas ummistanud sõidueksamite järjekorra (62)

Egert Pärna, 3. juuni 2019, 12:19
Maanteeameti b-kategooria sõidueksami auto. Foto: Mati Hiis
B-kategooria riikliku sõidueksami järjekorrad on veninud taas kohati lausa kolme kuu pikkuseks. Minevikus tarvitusele võetud meetmed ei ole lahendust toonud, halva ettevalmistusega korduseksamile tulijad ummistavad eksamiajad ja sunnivad ka hea ettevalmistusega eksaminande kuid järjekorras ootama.

Hetkel ei paku maanteeameti broneerimissüsteem näiteks Tallinnasse mitte ühtegi vaba aega järgmise kolme kuu jooksul. Kõige kiiremini pääseks praegu eksamile Pärnus, kus esimene vaba aeg on juuli alguses. Kuid teistes linnades pääseb eksamile alles augustis. Pikad järjekorrad valmistavad suurt tuska just tublidele õppuritele, kes sooviks omandatud oskustega võimalikult kiiresti eksamile pääseda, sest kolme kuu jooksul võib ilma piisava praktikata sõiduoskus rooste minna.

Samal teemal

“Lõpetasin mai lõpus Tallinnas autokooli, kuid eksamiaega ei saa kodulinna isegi kirja panna, kuna järjekorrad on nii pikad. Oleksin valmis eksamile minema kohe, kuid kui pääsen sinna alles sügisel, siis pean kindlasti lisatunde võtma. Lubade tegemine on niigi väga kulukas ettevõtmine. Nüüd pean jälle juurde maksma, sest järjekorrad on nii pikad,” kurdab 24 aastane Tiit.

Maanteeameti eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa sõnul on pikkade järjekordade põhjuseks juhikandidaatide nõrk ettevalmistus. “See ei võimalda eksamit sooritada esimesel või teisel katsel. Seetõttu on korduseksamite arv suur, mis suvisel perioodil ooteajad pikemaks venitavad,” põhjendab Vanamõisa.

“Hetkel on meil kõikide kategooriate lõikes läbi viidud 15 254 sõidueksamit. Selle on sooritanud 7150 isikut. B-kategoorias oleme läbi viinud 12 101 eksamit ja sooritanud on selle 5001 isikut. Ülejäänud on kõik korduseksamid,” lisab ta.

Vanamõisa sõnul on eriti kurb asjaolu, et korduseksami sooritab ainult 34% juhikandidaatidest. “Seda tingib asjaolu, et pooled täna eksamile tulijad ei ole ette valmistunud ja ei ole liikluses ohutud. Eksami vastuvõtmisel on tähtis juhikandidaadi kvaliteet, mitte kvantiteet.”

Eksamiosakonna juhataja sõnul ei ole neil võimalik olukorra parandamiseks uusi meetmeid tarvitusele võtta, kuna probleemi alge ei ole ole eksamineerimises. “Võtame kõik eksamile tulijad vastu (nii esmakordsed kui ka korduseksamid). Kaudselt oleme mõjutanud seda koostöös koolidega, informatsiooni jagamise ja määruse (teooriaeksami) elulisemaks tegemisega. Hetkel ei ole uus määrus veel jõustunud (uus teooriaeksam kehtib 3. juunist - toim), aga meil ja koolidel on selles osas suured lootused parenemise suunas. Eksamineerija ja autokooli õpetaja on selles protsessis osalised, aga vastutus tulemuse eest lasub ikkagi juhikandidaadil,” tõdeb ta.

Olukorra leevendamiseks kehtestas maanteeamet 2017. aastal reegli, et korduseksamile tulijad peavad pärast ebaõnnestunud katset kuu aega ootama. Vanamõisa sõnul andis see lühiajalise tulemuse ja sõidueksami läbivus tõusis, aga pikemas perspektiivis “sõid” korduseksamid need ajad ikkagi ära. 

Proovi ka ise järele, kas saad hakkama uue teooriaeksami tegemisega!

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee