Eesti uudised

Laupäevast peab alkohol poes seina taga olema (83)

Toimetas Triinu Laan, 31. mai 2019 09:04
Foto: Aldo Luud
1. juunist jõustuvad alkoholi väljapanekupiirangud, mis kohustavad paigutama alkohoolsed joogid kaupluses teistest kaupadest eraldi ning piirama alkoholi nähtavust väljastpoolt müügikohta.

Alkohoolsete jookide väljapaneku piirangute eesmärk on vähendada alkoholi tarbima kallutavate tegurite mõju just haavatavamatele gruppidele: alaealised, noored, lastega pered, alkoholsõltuvuse ja alkoholitarvitamise häirega inimesed.

Samal teemal

Alkohoolsed joogid peavad olema kaupluses paigutatud teistest kaupadest eraldi nii, et tarbija ei peaks nendega vältimatult kokku puutuma. Muudatuse järgi ei tohi alkohoolsete jookide väljapanek olla lisaks väljastpoolt müügikohta märgatavalt nähtav ka ülejäänud müügisaalist, välja arvatud juhul, kui nende nõuete täitmine ei ole müügisaali suurust arvestades mõistlikult teostatav.

Alkoholi müügipiirangute nõuete täitmise üle teostab järelevalvet Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA).  „Kui kaupleja ei ole teinud vajalike ümberkorraldusi või on teinud seda ebapiisavalt, siis esmajoones küsime kauplejalt põhjendusi ja selgitusi,“ ütles TTJA peadirektor Kaur Kajak. „Meie soov pole kedagi karistada, vaid jõuda olukorrani, kus kaupleja täidab seadust ning muudatusedtäidaksid oma eesmärki. Samas, kui kaupleja on pahatahtlik ja ei tee TTJA-ga koostööd, siis peame käituma otsustavalt ja vajadusel ka ettevõtjat karistama.“

Muudatused puudutavad kõiki Eestis alkoholi jaemüügiga tegelevaid ettevõtteid. Kõik kauplejad peavad oma tegevuses olema vastutustundlikud ning järgima kehtivaid seaduse nõudeid.

Samal teemal

13.05.2019
ÕL FOTOD | Kas ja kuidas on kauplused oma alkoholileti ära varjanud?
31.04.2019
Alkoholisurmad maailmas: kui tõsine on olukord Eestis?
30.04.2019
Soome Eesti alkoaktsiisi langetamisest: Eesti tehku, mida tahab, meie ei pea neil sabas traavima
30.04.2019
Peapiiskop Viilma alkoholiaktsiisist: kui maksuraha Lätti viimine aitab kaasa alkoholi tarbimise vähenemisele, võib seda pidada ausaks hinnaks