Eesti uudised

Sotsiaalministeerium ei soostu leevendama hooldajate haridusele eitatavaid nõudeid

Hooldekodud püsti hädas: töötajaid napib, veel vähem leiab koolitatud hooldajaid

Asso Ladva, 26. mai 2019 21:20

109 KOMMENTAARI

h
Hooldustöötaja/ 29. mai 2019 07:09
Olles ise hooldaja võin öelda et õppimine hooldustöö erialal on mulle palju juurde andnud. Oleks vaid erahooldekodudes töötamisel antaks võimalust oma teadmisi rakendada. Abivahendite olemasolust võid vaid unistada, rääkimata korralikest vooditest, laudadest. Samuti ei maksa erahooldekodud seda tunnitasu hooldajatele, mis EÕL kollektiivlepinguga saavutatud. Seetõttu lähevadki hooldajad haiglatesse tööle, kus on võimalus rohkem teenida ja hoolduskoormus ühe hooldaja kohta väiksem. Haridusnõue ja seadustage ka hoolduskoormus ühe töötaja kohta.
s
sotsiaalabi töötaja/ 28. mai 2019 19:11
Kõik algab juba sõnast "hooldus". See on nagu autohooldus, kinnisvarahooldus jm. asja hooldus. Inimest abistatakse, hoolitsetakse, mitte ei tule teda hooldada. Ja just see abistamine ja hoolitsemine vajab rohkem teadmisi kui lihtsalt mõnede võtete selgeks õppimine. Kummaline on see, et ministeeriumisse minnakse nõudma seda, et antud töö ei vaja sellekohast haridust. Tuleks ikka minna selleks, et haritud inimesed tuleksid tööle ja saaksid väärikat palka, et teha kvaliteetset tööd. Aeg on eeskuju võtta Põhjamaadest, nii suhtumisel eakasse kui ka nenede abistajatesse.
s
Sass/ 28. mai 2019 10:32
Vabandust, kas te peate silmas Eesti praegust valitsust?
k
Kas/ 28. mai 2019 08:26
oli midagi valesti.Olgem ausad, osa inimesi kasutavadki elamiseks töötu abiraha, selle asemel, et tööle minna.Riigil mõtlemise koht.
s
SEE KÕIK ÕIGE/ 28. mai 2019 08:25
et ükspäev jääme kõik vanaks, aga riigil tuleks tõesti midagi ette võtta. Esiteks kaotada ära töötu abiraha, see ületab igasugused piirid (kui inimene kiidab, aga ma saan töötu abiraha peaaegu sama palju, kui oleks töötasu) ja selle kokkuhoiu arvelt tõsta nende tublide inimeste töötasu, küll siis töötajaid ka oleks, mitte ei elaks abirahast.
t
28. mai 2019 05:19
Töökorraldus oleneb väga palju juhatajast,enamus on kõik rumalad eluvõhikud,ei oska või ei taha tööd organiseerida,alluvatega suhelda töö paremaks korraldamiseks,arvavad,et omas ruumis arvutiga mängimine ja hea palga saamine ongi ainult nende töö.
o
otse allikast/ 27. mai 2019 23:32
Vabandage riigimaksude unustamise pärast! See polnud postituses peamine, lugege uuesti. Võtke vaevaks ja tehke paberil väike arvutus toodud arvudega 50-ne kohaga erahooldekodu kohta. Juba ühe hooldatava kohamaksumus katab ühe hooldaja palgakulu kuus. Varu peaks ju olema?
m
mis seal ikka/ 27. mai 2019 22:33
tõstame veel veidike ametnike palku seal riigikogus ja haigekassas ja võtame paberimäärijaid rohkem palgale.

l
Lp. Valitsus, KEI/ 27. mai 2019 22:15
siin on Teile mõtteainet ja oleks hea, kui Te hakkaksite sellega kohe tegelema kõrgemal tasemel, sest ükspäev jääme me kõik vanaks ja tahaks surra inimesena.
x
Xxx/ 27. mai 2019 21:50
Appi ! Vaadake kuidas kõik toimib naabrite juures. Eestil peab häbi olema kuidas meie inimesed surevad ära. Kõik peab olema reguleeritud seadusega riigi poolt , siis ei tule probleeme. Ise olen kõrgema meditsiinilise haridusega inimene ja ütlen , et Eestis hooldekodudega ja hooldushaiglatega on katastroof!!!
o
oioi/ 27. mai 2019 20:54
Kui hooldajad teeksid seal vaid oma tööd, siis oleks enam vähem okey ,nad jõuaksid igaühega tegelada ja ktt hoida. Küll aga ei jõua nad oma põhitööd teha,kuna neile on peale pandud veel nelja inimese töö.
o
oioioi/ 27. mai 2019 20:43
hooldajaks ilma erihariduseta ei sobi keegi. Geriaatria on omaette teadusharu - rakendus, mis on keskendunud vanemale eale iseloomulike haiguste ennetamisele ning ravile. Selleks, et vanureid hästi hooldada, pead ikka olema koolitatud ja teadlik, mida teed. Ja köige rohkem on vanuritele tarvis lähedust ja suhtlust. Sellega saavad köik hakkama, aga välismaalastel vöib keeleprobleeme tekkida
t
to loomulikult/ 27. mai 2019 20:28
soomes on hooldaja, siin lähihoitaja koolitus 2 aastat kestev öpe. See sisaldab erinevaid aineid, mis köik on haigete ja vanurite hooldusel hädavajalikud - aseptika, ergonoomia, ravimite annustamine ja jagamine, voodihaigete pesemine ja toitmine, haavade hoidmine, systimine, erinevate meditsiinis kasutusel olevate masinate kasutamine, seadusandlus jne. Kui seda haridust nyyd ei hinnata ja arvatakse, et hooldustööks piisab lyhikursustest, siis vastavat hooldust ka löpuks saadakse. Seda nii fyysiliselt kui vaimselt rasket tööd tuleb enneköike hinnata vääriliselt, siis tulevad inimesed ka alale
t
to naine 52/ 27. mai 2019 20:14
olen sama meelt. Lapsed vöivad oma vanemate eest hoolitseda kui nad seda tahavad, aga seda kohustuseks panna ei ole öige. Vahel vinduvad vanurid kymneid aastaid voodihaigena, nii jääb lastel elu töesti täiesti elamata.
b
Busa/ 27. mai 2019 19:45
Nagu kuulda oli: vastu on võetud seadus mis lubab vanuritel teed ületada punase fooritule ajal. Meede pidi hoidma riigile kokku miljoneid.
a
ainuke lahendus/ 27. mai 2019 19:23

b
Busa/ 27. mai 2019 19:22
Kus on raha lõhna, seal on aferistid. Rosimannusest olete kuulnud? Ärilised eesmärgid kõigepealt. Artikkel on nagu de javu, vaheta vaid tegevusala nimetus ja kõik kordub.
m
mõtleja/ 27. mai 2019 19:20
Pole päris nõus,et hooldajale elamine pärandada,siis tekiks olukord,et mida kiiremini teise ilma minnakse,seda rutem omand kätte saadakse.
m
Mädanik/ 27. mai 2019 19:19
Miks peab riik vastutama eraomanike peremeeste elu viimaste hetkede eest .
n
naine 52/ 27. mai 2019 19:16
Minu meelest on kuritegu panna töölkäivaid lähedasi hooldama oma haiget sugulast,sest selline asi rikub ka hea tervise juures inimeste elud. Lõpuks ei ole kellelgi enam normaalset elu.See ikka riigi kanda peaks olema, sest vanem haige inimene terve elu tööd rabanud,makse maksnud ja väärib vanaduses abi kui nõrgaks jääb.Saadan kohe teatud inimesed pe...e ,kes arvavad et miks küll nii südametu,et haige sugulase eest ei taha hoolitseda. Aga kes siis raha teenib ,et toit lauale saaks jne. Silmakirjalikud inimesed ei ole mulle kunagi sümpatiseerinud.
m
mõtleja/ 27. mai 2019 19:13
Kas tahate mõne tumedatvärvi poisi tagumikku pühkima tuua,unustage ära.
e
Ester/ 27. mai 2019 18:42
No nii minul on ülikool ja olen 50 ja töötan seal.
J
..lisaks/ 27. mai 2019 18:06
Ja pealekauba selliseid ridu, mis otseselt ei solvanud labaselt. Seal vaid kirjeldati elu-olu vanadekodudes,
h
huvitav/ 27. mai 2019 18:03
Siin on palju kellelegi konnasilmale astutud. Palju trükiridu on kadunud.

j
27. mai 2019 16:31
Ja Õhtuleht vastab? Miks te oma ülemuste käest ei küsi?
o
Otse allikale/ 27. mai 2019 15:47
Tere allikas, kas olete kuulnud, et lisaks palgale tuleb maksta ka riigimakse - brutopalgalt 600 euri *0,33=198 euri lisaks. Ka vanadekodus elekter valgustabja soe on sees? Need maksavad ka raha, muide. Kas linad on puhtad jne.... SINNA KAOBKI RAHA!
o
otse allikast/ 27. mai 2019 15:37
Hooldekodul pole enam nõuet palgata med.õde. Ravimid jaotatakse nädala kaupa ette. Olenemata, et hooldatava üldseisund muutub iga päev. Paljud hooldajad ei tea isegi käsimüügiravimitest midagi ja neilt ei saagi seda nõuda. Tõesti mõistatus - kui hooldatava toidupäev maksab 3 eurot, ravimid maksab lähedane ja hooldaja palk on 600 eurot kuus - kuhu jääb siis kohamaksumuse (750-1000 eurot kuus)hinnavahe???
e
Eks mine ja otsi/ 27. mai 2019 15:35
laiast ilmast seda "hooldaja tüüpi". Aga seniks aitaks väga hästi see, kui ettevõte organiseerib oma töötajatele koolituse ja kindlustab nad seejärel normaalse töökohaga. NB! Normaalsega, mitte miinimumpalga ja lõputute tasustamata ületundidega, 1 töötaja 3 eest.
E
"Ei taga teenuse paremat kvaliteeti"?/ 27. mai 2019 15:25
Ei taga jah, hoopis hullemat kvaliteeti tagab. Antakse patsiendile vale tablett - no mis siis, tablett on tablett, need eilsed olid ka valged.
a
Arabella/ 27. mai 2019 14:51
See vastab 100% tõele, hooldajal on eelmainitud lisakohustusi.
a
Arabella/ 27. mai 2019 14:49
Tõesti, 20 senti tunnis rohkem kui hariduseta töötajal.
a
Arabella/ 27. mai 2019 14:47
Aga mina saan 3.70 tunnis! Uhke tunne....

k
keskealine ja piisavalt tark/ 27. mai 2019 14:02
Populaarne pole see töö sellepärast,et ei teenita reaalselt rasket tööd tehes tööväärilist palka!Eesti inimene hooldas ja teenindas oma lähedasi juba ammusest ajast,mil olid veel talud.Elasid vanad koos noortega ja polnud hooldekodusid,kuhu nad sokutati eest ära.Ja pole mõtet loota sisserändajatele,võõral puudub soov hoolitseda ja olla empaatiline võõrast kultuurist inimese vastu...
s
saa aru!/ 27. mai 2019 13:55
Kust see palk tuleb???? hooldekodu kliendi taskust...
m
mis teha/ 27. mai 2019 13:37
Meie ministrile makstakse 100 000 aastas.Ja lisaks on ministritel nõunikud, abilised, kes nõu annavad ministrile. On raske leida leida sobivaid ministreid - pole teadmisi, oskusi vajalikke eelnevaid töökogemusi. Kes neid bakalaureuse ja magistritöidki teab, kes tegi. Ministrid. riigikogulased , riigiametite ametnikud ülipalkadega. Meie nõuame, et hooldajad oleksid välja õppinud, oskaksid. Aga ministrid ei oska. On hea, et 500 kuus saab maksta hooldajale. Need 500-sed kuluksid väga ära toompealastele ja riigiametite ametnikele. Tuleb jälle presidendi vastuvõtt.Kleidid...
l
loomulikult/ 27. mai 2019 13:36
suure haridusega inimene ei lähe seda tööd tegema ja veel nii väikese palga eest.need,kes juhendavad on sebinud omale normaalse palga.need aga,kes peavad seda rasket tööd tegema,saavad sandikopikaid.mis haridust seal töötamiseks on vaja,vaja on kursuseid,et õpetada inimeste hooldamiseks vajavaid nippe.
h
Hooldustöötaja/ 27. mai 2019 13:33
Minu palk alla 600 euri.ületundide eest ei maksta.pühade ajal ka topelt ei maksta.
t
töötaja/ 27. mai 2019 12:53
Muidugi ei jätku töötajaid sest hooldekodudele ja teistele peene nimega asutustele eraldatud raha läheb omanikeringi divitendituluks,aga mitte patsiendi paremaks hooldamiseks.Tõstke palka ja järjekord on ukse taga ,kelle seast valida.Nii kaua kui hooldusteenus on äri ja skeemitatakse sihtasutuste ja mtü-dega kvaliteet ei parane.
P
../ 27. mai 2019 12:50
Palk olgu 500 asemel 1500 ja usun, et töötajatest puudu ei tule.
t
27. mai 2019 12:31
tegelikult on paljudes hooldekodudes olukord ikka väga nutune,need inimesed kes seal töötavad väikese palga eest ,on enamus ise haigemad kui need keda nad peavad seal töstma ,keerama söötma puhastama ,hoolealused sageli suured ja kogukad,ise end ei suuda aidata,paljudel pole ka arusaamisega köik korras.Kes pole asjaga tuttav ei kujutagi ette milline koormus see on.Ega niisama keegi oma lähedast hooldekodusse ei too, kodus ei suudeta hakkama saada. Palju enam on vaja töötajaid.Olukord selles susteemis on alla igasugu arvestust.

m
Mõtiskleja/ 27. mai 2019 12:10
Abivahendid patsientide teisaldamiseks on ka oluline abi personalile. Laeliftid, mittestatsionaarsed liftid, et viia patsiente wc-sse või ratastooli või dussi alla jne. Kui nad ise ei jaksa enam
t
to: Riik olevat halb peremees/ 27. mai 2019 12:00
ära unusta ka ülemakstud juhataja asetäitjat. Nii seal asendamatutest töötajatest- nagu hooldajad- puudus tuligi.
j
27. mai 2019 11:52
jube töö alla 1500 brutto!
o
oioioi/ 27. mai 2019 11:32
Hooldajaks ilma ilma vastava erihariduseta sobivadki välismaalt tulnud inimesed.
o
oioioi/ 27. mai 2019 11:31
Palgas on asi ja selles ka, et hooldajale pannakse peale mitme ala töötaja töö hooldaja palga eest , nad ei jaksa lihtsalt.
a
arvaja/ 27. mai 2019 11:22
Loomulikult napib tööjõudu- eraettevõtjad ei maksa palka ja kes tahab või suudab seda rasket tööd teha 500 € eest. Niikaua, kui selles valdkonnas pole tehtud muudatusi, olukord paremaks ei lähe.
e
elli/ 27. mai 2019 11:16
ei ole õige et koolitatud hooldajaid pole..kunagi tegin vastavad kursused läbi ja otsisin töökohta..igal pool käisin..kuskil polevat vaja...
a
27. mai 2019 11:08
ansipi ajal oli kõik ''suurepärane'',siis ajakirjandus sellest vaikis.

i
irw/ 27. mai 2019 11:08
Mis sa tehed riigis, kus tehnika on tähtsam kui inimene. Autohooldaja teenib rohkem kui inimese hooldaja. Päästjate palkadest parem ei räägi. (Tõstke käsi kes on nõus seitsmesotise brutopalga juures oma eluga riskima). Ja ega liikluses on ka alati õigus autojuhil.
m
Mõtiskleja/ 27. mai 2019 10:20
m
Mõtiskleja/ 27. mai 2019 10:20
Neegerinsenerid ööle siis.
u
uss/ 27. mai 2019 10:10
Palka on ka vaja hooldajatele maksta. Ei saa kogu aeg ainult nõudeid esitada, isegi õigustatuid mitte, kui hooldajatele ei taheta inimväärset palka maksta. Esimese asjana peab sotsiaalministeerium kehtestama hooldekodudele kasumi piirmäära, millest rohkem hooldekodu teenida ei või. See tagab, et kehva teenuse eest ei võeta hingehinda. Võib olla on peale kasuminumbrite ülevaatamist võimalik hooldajatele isegi normaalset palka maksta.
u
uss/ 27. mai 2019 10:02
Esimese asjana tuleb hooldajate palganumber üle vaadata. Ei tasu loota, et 600-700€ palgataseme juures leiab tipp-spetsialiste. Sellise palga eest veab kui mõni suvaline inimene tänavalt tööle tuleb. Palka, et vaevalt tõstetakse, sel juhul läheb niigi kallis hooldekodu koht veelgi kallimaks. Ainuke lahendus on hakata Ukrainast hooldajaid tooma--aga need ei saa ju eesti keelest aru.
v
vana ja tark/ 27. mai 2019 09:56
üldse ei imesta miks pole selline hooldaja töö meil populaarne, miks? sest eesti inimene ei ole teenindaja ja hooldaja tüüpi, isegi ilma nende euroopa nõueteta ei ole leida lihtne empaatilist inimest seda väga rasket tööd tegema.Miks ta raske on? Kuna vaja on nii füüsilist jõudu ja veelgi rohkem hingejõudu omavat töötajat.Vaadake kasvõi haiglates, kui palju on medõdesid vene rahvusest ja palju eesti... Noorem põlvkond ei kavatse füüsilist tööd niigi palju teha, kui praegu veel töötav vanem põlvkond, nii et ilma sisserändajateta pole varsti kedagi võtta...!
t
to mõtiskleja/ 27. mai 2019 09:51
m
Mnjah/ 27. mai 2019 09:50
sotsiaalministeerium usub, et suudab paberil maailma paremaks muuta. Tegelikult teeb oma ebakompetentsuses ainult kahju. Lõpuks paneb hooldekodu uksed kinni ja kogu raskus jääb lähedaste kanda. Siis hakkab ministeerium vist neile ettekirjutusi tegema. Millegagi peab ju enda olemasolu õigustama. Iga regulatsioon peab lähtuma reaalsetest tingimustest. Kujutlustega saab ainult kommunismi ehitada.

r
Riik olevat halb peremees/ 27. mai 2019 09:45
Ometi on riiklikes hooldushaiglates palju parem kui erahooldekodus.Erahooldekodu peab ju kasumit teenima,samuti peab sugulasest juhataja teenima tuhandeid.
m
Mnjah/ 27. mai 2019 09:45
Mõni aeg tagasi oli jutt, et ülikoolide koolitatud sotsiaaltöötajad ei kavatsegi seda tööd teha, nemad tahavad juhtida ja õpetada, töö tehku teised ära. Ega siin ei aita ka haridusnõue. Ainult kohamaksumus läheb üles. Sotsiaalministeerium armastab aina nõudeid kehtestada, aga kas need vajalikud on ja mis tagajärjed neil on, see neid enam ei huvita. Ametnik istub laua taga ja usub end kõike paremini teadvat kui reaalsed töötegijad. Ehk tasuks ülikoolide õppekavad üle vaadata ja sotsiaaltöötajate koolitamine riigi kulul lõpetada. Ehk tasuks ka ülearused nõuded üle vaadata
k
kah õde/ 27. mai 2019 09:40
jahh õed on saanud hariduse veel nõuka ajal aga suurhaiglates ei saa enam selline õde töötada, peab omandama õe rakendusliku kõrghariduse. Nii et need õed kes s eal veel töötavad on ehk vana aja õed ja ei käi koolitustelgi, ei oma vastavat haridust.Kui ikka hooldekodus on tööl diplomiga 1976 aastatst siis...nohjah.
p
Palk / 27. mai 2019 09:38
OnOn normaalne haiglas,haiglas on ka normaalsed tingimused nt.25 haige kohta on 3 hooldajat.Hooldekodus 1.
v
Väga õige/ 27. mai 2019 09:36
Paljudes hooldekodudes on hooldaja ka medõde,koristaja,pesupesija,kokk jne.,palk aga on miinimum
k
ketcut/ 27. mai 2019 09:36
Mina vaataks üle ka õdede ja hooldajate pädevuse( seal on õdesid veel kes ei ole läbinud õe rakenduslikku haridust , hooldajad on suvalised inimesed tänavalt) .Olen au olla selliste asutustega seotud ja see mis seal vastu kumab ei ole normaalne.
t
Tavo/ 27. mai 2019 09:34
Hooldekodud on àriettevòtted,kus tàhtis on see, palju tasku omanilele làheb.
1
1000 eurot heal juhul/ 27. mai 2019 09:33
Kahe koha peal töötades.Paljudes kohtades ei maksta ka öö eest lisatasu ega riigipühal topelt,samuti mitte ületunnitöö eest 1,5 kordselt.

j
Just sugulased/ 27. mai 2019 09:28
On need,kes tõstavad kisakui palju mähkmeid kulub(nt.on vanuril kõht lahti).Mähkmete hind tuleb ju eraldi juurde.
e
Enamus/ 27. mai 2019 09:24
Hooldekodusid ei raatsi õde palgata ja süstimine ja ravimite jagamine jäävad hariduseta hooldajale - töötasin 2aastat hooldekodus,tean,millest räägin.Just sellel põhjusel on raske ka hooldajaid leida,nad ei soovi võtta vastutust olla õde,lisaks veel koristaja ja pesunaine
m
Maris/ 27. mai 2019 08:56
Sattusin nädal tagasi emaga samasse olukorda ja avatut uus hooldekoduLõuna Eestis, kus pole piisavalt töötajaid ,kus pole häirenuppu hooldataval ja ei tulda vaatamagi...pool ööd magad põrandal,selline Eesti riik,kohutav...kes ei hooli oma elanikest...häbi Sotsiaalministeeriumisse!
u
Uuring/ 27. mai 2019 08:27
Orjariik - põgenege, kes saab!
r
Rox/ 27. mai 2019 08:18
Neid asju ei määra põhiseadus.
h
hooldaja palk/ 27. mai 2019 08:14
e
ei ei jauram/ 27. mai 2019 08:12
põhitoiduks ikka piimasupp.
p
pomo/ 27. mai 2019 08:09
no ei jagu hooldajatele palka.vaja enne juhtkonnale maksa ja kui yle jääb siis ka midagi töötevijale

p
Pole ime/ 27. mai 2019 07:52
Niipalju saavad hooldavate pealt raha,aga palka ei jõua maksta.Eestis oleks pooled poed ja söögikohad kinni kui tööseaduses oleks kellast kellani ,päevast päevani ,kindel makstav tariif.Omanikud ei viitsi maksta rohkem.See on riigi tegemata töö.Rahvas oleks tervem,rahulikum ja veedaks peredega aega,mitte ei tormaks.
h
Hooldaja/ 27. mai 2019 07:44
Hooldustöö ei ole mitte vaid tagumiku korrashoid vaid palju palju midagi muud. Hooldaja õigete võtetega ja teadmistega töö on küllaltki raske, kes pole seda õppinud ei oska ette kujutadagi mida peab üks professionaalne hooldaja teadma ja oskama
h
Hooldaja/ 27. mai 2019 07:39
Õed on küll saanud hariduse aga hooldajad on enamuselt kohapeal saanud mingeid näpunäiteid. Vähestel on hooldaja kutse, selleks tuleb 2 aastat Tervishoiukõrgkoolis õppida. Ja ei ole sanitare ega põetajaid vaid ongi hooldajad.
k
Keerulisem/ 27. mai 2019 07:35
on hooldekodudega, sest seal surmaeelikud ise juba ei suuda enda eest olla. Vaja on valvurit ja arsti või õde, kes annaks jooksvalt abi. Kuid ka seal pole vaja ülemajandamist, kulu kindlasti oleks väiksem kui praegustes. Need kodud rajataks linnast välja linna lähedale või küladesse. Inimesed oleks looduse keskel, saaks omavahel suhelda ja loomigi hooldada.
r
RS2 to loe artikkel läbi./ 27. mai 2019 07:16
Ses asi ongi, et turumajandus, et keegi suurema palga peale ära ei läheks, tuleb omalt poolt palgaga üle Iüüa. Samas väljaõppinule, ennem kvalifikatsiooni tõendi kätte mitte anda, ennem kui koolituskulud välja teenib, või kinni plekkib.
m
Mädanik/ 27. mai 2019 07:10
Miks riigi kulul.Ikka ise tuleb maksta.Me nüüd omanike ja peremeeste riik.
t
To 00:18/ 27. mai 2019 07:08
Eks ta ole, õnn pole rahas vaid selle hulgas. ;)
r
RS2 to gerda/ 27. mai 2019 07:06
Kui sul oleks aru, siis teaksid, et vanaduspä'evadeks ei kogu sa endale midagi, sest seda sööb inflatsioon ja "fondide haldamise kulu" ära. Selle teise pinsi sammaga toetad sa hoopis nüüd ja praegu kõiksugu muidus öö j a t e st p u u k - p a r a s i i t e, ei midagi muud. Ja kui sa pärandad hooldajale korteri siis on väga suur tõenäosus, et leiad end pikema jututa kuuse all või hullemal juhul samast kuusest valmistatud kuue laua vahel.

m
Mädanik/ 27. mai 2019 06:36
Riik kasib ja toidab,Omaksed ajavad kinnisvarale küüned taha viina raha saamiseks.
g
gerda/ 27. mai 2019 05:09
On kasutamata võimalusi nende vanurite jaoks, kes saaksid kodus veel elada, kui oleks abiline, kes käiks tunni, paar tundi päevas, selle eest oleks võimalik enamusel maksta, kui keegi lähedastest ta pensionist osa ära ei haaraks. Kui inimesel on korralik korter, saab ta selle pärandada hooldajale Jne. Kahjuks puuduvad meil veel sellised arusaamised ja harjumused. Ka oleme liiga vaesed, lapsed vajavad korterit... Nõuka-ajast tulnud jäid ju riigi-pööramisega töötuks ja täiesti rahatuks, senine palk oli ikka olematu. Tulevased pensionärid saavad endale vanaduspäevadeks koguda. Kui aru on
a
arvasin,/ 27. mai 2019 03:53
et hooldekodus töötavadki vastava hariduse saanud õed ja põetajad.
m
M/ 27. mai 2019 00:35
Unista edasi. Tàielikku jama ajad palga suhtes
l
Lii/ 27. mai 2019 00:30
Ole Sots.ministeeriumiga nõus, et kindlasti on vaja haridusnõuet.Tegu on ikkagi töö inimestega, mis ei ole ainult mähkme vahetus vaid ka eetiline käitumine ja suhtlemine teise inimesega.
õ
õnn pole rahas/ 27. mai 2019 00:18
Katsuge mõista, et kõik raha kulub juhtkonna ülalpidamiseks ja hooldajad võiksid ikkagi patriotismist tööd teha.
j
Jauram/ 26. mai 2019 23:40
Makske edasi ,,KONKURENTSIVÕIMELIST MIINIMUMPALKA" ja siis saate nendestki lahti kes jäänud ! Nad, selle palga juures pole küll inimesed sest riik neid INIMESTEKS ei pea ... riik lausa sülitab neile näkku (palk!!!) ! (Räägin seda oma üle-elatule toetudes.)
k
Kerst/ 26. mai 2019 23:19
Miks need töötajad jätavad palju tegema on see, et töötajaid on ühes vahetuses ikka väga vähe. Mõne aja võib ju rabada aga kuskil on inimvõimete piir ja siis ei aita ka kõrgem palk oluliselt, kui sul iga päev selg ja kael valutab. Lisaks tekitab see töö pingeliselt tegutsedes ka vererõhu ja südameprobleeme.

d
daiska/ 26. mai 2019 23:11
Üks asi on palk, nõus. Aga hooldekodudes on hooldajate jutu järgi pandud paika ka kui palju või tihti tohib lamaval haigel mähemeid vahetada. Teatud aja tagant keeramises või asendi vahetamisest pole juttugi. Olen kuulnud, kuidas hooldajad oma nö. puhketoas istuvad ja arutavad, et täna jätame selle või teise asja tegemata. Jah, ei vaidle vastu, et x töötajad peavad tegema y töötajate töö, aga kui võtta tegelikkusele vastav hooldajate arv, siis oleks palgad - miinimum. Nokk kinni saba lahti või vastupidid. Ja uskuge, riigiisasid see ei koti, nende kukkur peab üle ääre ajama.
v
Välismaalate palgast oled kuulnud?/ 26. mai 2019 23:08
Elamisloa alusel Eestis töötavad välismaalased saavad keskmisest suuremat palka, teatud juhtudel peab välismaalasele makstav töötasu olema suurem Eesti keskmisest.
d
daiska/ 26. mai 2019 23:03
Mind kohe huvitab, mihuke hooldekodu maksab tuhat kätte ja annab tasuta söögi?
l
Loe artikkel läbi!/ 26. mai 2019 22:58
Millest suurema? Palk on ju paika pandud hariduse järgi! Lihtsalt töötajate puudus on. "... kui uus töötaja isegi leitakse, on nende koolitamine Koppeli jutu järgi kahe teraga mõõk: kui vajalik paber käes, lähevad koolitatud töötajad parema palga peale, reeglina haiglasse."
p
Palk/ 26. mai 2019 22:56
e
Ene/ 26. mai 2019 22:56
Kes tänapäeval tahab hooldajaks minna,lisaks põhjendatud süüdistustele saab sealt sageli kaela ka põhjendamatuid ja pahatahtlikke süüdistusi ja seda just hoolealuste lähedaste poolt.Kuna selles süsteemis on hoolealune klient siis kehtib seal sama reegel nagu kaupluses või mõnes muus ettevõttes et klient on kuningas kellele on kõik lubatud,ka sõimamine,lärmamine,hooldajale mittekuuletumine,kodukorra reeglite eiramine jne.Lisaks kõigele muule ettelaotud kohustustele on vaja palju trükkida arvutisse,kliendi oskused ja tegevused on vaja kõik päev lõpuks kirja panna ja seda ikka laialt lahates.
k
26. mai 2019 22:55
Kui on kolm põetajat tööl ja mingil põhjusel langeb see kolmas rivist välja,kaks põetajat teevad kolme põetaja töö,aga raha juurde ei tule,miks ei jagata kolmanda põetaja raha kahe vahel ära,igatahes nii on Tartus õendusabis.
n
Nõus/ 26. mai 2019 22:55
Kui inimene kodus hooldab oma lähedast, miks ei või hoolekodus kohapeal välja õpetada ilma med.haridusteta inimest? Väiksemas kohas pealegi kõik tunnevad kõiki ja kui oleks pretensioone töö kohta, siis lihtsalt ei sobi. Usun, et maakondades leiduks südamega inimesi, kes läheksid seda rasket tööd tegema.

s
Stella/ 26. mai 2019 22:54
Kui tunnihinne on 4.60 siis ei õnnestu kuidagi normtundidega 1000 välja teenida
n
26. mai 2019 22:50
No peale sooja südame on kindlasti ka vaja teadmisi. Mujal eus ei saa korralikku töölepingutki hooldekodus kui pole haridust. Ja muideks et saada hooldajaks peab paar aastat õppima.
t
töökassa/ 26. mai 2019 22:48
olge innovaatiline, rakendage kaugtööd
p
Paberiteta ex hooldaja olnud 12.aastat/ 26. mai 2019 22:47
Olin haiglas hooldaja ja tahtsin lisa teenida kodu lähedal hooldekodus aga ei saanud kysiti paberit,aga mõned kuud hiljem tuli haiglasse samast hooldekodust lamatistega(ja mitte väikestega)patsient. Niipalju siis kutsetunnistusest.
l
L/ 26. mai 2019 22:35
Eks aastate tegemata töö hakkab nüüd vilja kandma. Hooldusteenus ja hooldajate palgad peavad 21 sajandisse jõudma.Massiline kogus tööd kergendavaid mehhanisme, roboteid jne. Noored võiksid igatsugu totakate äppide asemel midagi praktilisemat leiutada.
k
Kui ser pole saladus, siis mis on kutsetunnistusega hooldaja palk?/ 26. mai 2019 22:12
a
Aili/ 26. mai 2019 22:11
Haridusnõuded peaksid tagama ka suurema palga!
p
palk palk ja veelkord palk/ 26. mai 2019 22:07
mu ema töötas hooldajana, sai 500 eurot kuus, koos ületundidega 600. siis tuli ära, sest see tõesti pole normaalne, lisaks pidi tegema veel mitmeid töid, mis pole üldse hooldaja töö. osad hooldekodud tundub et ei saa aru, mida hooldaja peab tegema. hooldaja EI OLE koristaja, hooldaja EI OLE laomajandaja, hooldaja EI OLE kokk

r
Raivo/ 26. mai 2019 22:00
Palk on väike ja selles töös on vaja sooja südant,mitte haridustõendit
p
Penzcar/ 26. mai 2019 21:52
Üks minu sõber ütles kuldse tõe riigi seisundi kohta. Arenevas riigis küsitakse inimeselt: Mida sa oskad, mida suudad? Stagneerunud riigis seevastu: Aga mis paber sul on? Kas ei tule tuttav ette?
j
ja sa tee ise hooldekodu/ 26. mai 2019 21:50
ning rüga seal 24h jutti, et saaks sandikopikaid teenida. kui see oleks nii lihtne ja kasumlik, nagu mahetoodete "kasvatamine" tehtaks seda iga nurga peal
k
26. mai 2019 21:37
kui ikka hooldajatele miinimumi pakutakse,pole ime,et vabatahtlike ei leidu.aga te võtke ukrainlasi,need rabavad teil paari grivna eest nii et vähe pole.
h
hoidja/ 26. mai 2019 21:35