Kommentaar

Marko Kadanik | Elektriratas – kas tõesti surmariist?

Marko Kadanik, toimetaja, 22. mai 2019, 18:28

68 KOMMENTAARI

k
Karl Joonas Ilustrum/ 7. juuni 2019, 17:40
Elektri jalgrattad on surmarelvad ja need ei tohiks maailmas olla.puhka rahus Jüri Aarma😭
ö
24. mai 2019, 22:24
öösel on see koht ikka valgustatud või,muidu ta p ad ennast nende raudpiirete otsa ära kah.
v
vana autojuht/ 23. mai 2019, 20:09
Iga liiklusvahend kätkeb endas ohtu. Aga miks mõnega õnnetus juhtub, teisega aga mitte, selle põhjus peitub pigem ikkagi antud liiklusvahendi juhi kahe kõrva vahel. Ise ma roolis olles mobiiliga ei räägi. Põhimõtteliselt.Ei hakka oma tähelepanu hajutama. Aga see eest olen korduvalt sattunud situatsioonidesse, kus vaid kiire reaktsioon ning hea pidurid on halvima ära hoidnud. Kui mõni reaalsust eirav ning virtuaalmaailmas hõljuv jalajäija vales kohas ja ootamatult ette astub või rattur ette keerab.
v
vana jalgrattur/ 24. mai 2019, 01:26
Täpselt samad sõnad. Ainult et minu reaktsiooni ja pidureid testivad peamiselt autojuhid. Kusjuures ma ei süüdistaks virtuaalmaailma, vaid lihtsalt lohakust. Peateele sõidetakse kõrvalteelt ette tüüpiliselt sellepärast, et autojuht otsib sõidukit, kellele teed anda, kuskilt kilomeetrite kauguselt, aga sisuliselt oma nina alla ei taipa üldse vaadata.
n
no/ 23. mai 2019, 19:42
liiklusseaduse kohaselt on elektrijalgratas mootorsõiduk ja sellega tohib sõita mööda sõidu- või jalgrattateed, mitte kõnniteel...
o
oot oot/ 23. mai 2019, 18:27
kui seda ülesõitu iga päev läbida, siis peaks teadma, et linnapoolt saab rahus raudteele sõita, pole vaja takistust läbida. mul on väga hea kuulmine ja kuulda on tavaliselt vaid vihinat, midagi ei rapu ja kui lastakse siis vilet aga tihti tuleb lihtsalt sahinal rong. tava rattaga on selle ülesõidu läbimine võimalik vaid nii, et kiirus on aeglasem kui kõndides ja ainult vaata vasak-parem, vasak-parem. eelmine nädal ma läbisin seda, minu ees üks väike poiss rattal, isa rattaga oli teise raudtee peal, aga Trt poolt tuli rong, hästi, et poiss kohe kuulas ja seisma jäi
s
23. mai 2019, 17:30
See inimene ,kellega telefonis räägiti,kindlasti kuulis rongi vilet,ta võis öelda,kuule rong on tulemas aga reageerimiseks oli väga vähe aega.

p
poleks ju raske/ 23. mai 2019, 15:55
välja selgitada kes algatas viimase kõne, kui helistati sise, siis ju see süüdi
p
poleksile/ 24. mai 2019, 20:42
Miks Te arvate,et SEE süüdi on?Kas ta teadis,kus Jüri on ja millega just nüüd tegeleb?
f
faradi/ 23. mai 2019, 15:31
Uued elektrirattad on nii vaiksed et rongijuhid ei kuule neid.
v
Viga artiklis/ 23. mai 2019, 14:23
Luites ei ole ÜLESÕIDUKOHTA, vaid on ÜLEKÄIGUKOHT, mis tähendab, et ükskõik milliselt kõnniteel lubatud liikurilt tuleb MAHA ASTUDA ja ületada raudteed JALGSI oma liikurit käekõrval talutades. See annab võimaluse oma liikuri hinnaga - seda vajadusel maha jättes ja paari kiiremat hüpet tehes - päästa oma elu.
k
k/ 23. mai 2019, 14:35
Teiselt poolt jalgrattaga sõitmine annab seal võimaluse paari kiirema liigutusega koos liikuriga teisele poole raudteed jõuda. Aga kui mõni peab normaalseks ülekäigukohta, kus jalakäija peab kiiremate hüpetega rongide eest põgenema, mis siin ikka arutada. Eks näiteks lapsevankri võib ka maha jätta, et paari kiirema hüppega ennast päästa.
t
To k/ 23. mai 2019, 15:50
Lapsevankri mahajätmine oleneb, kes seal sees on, kui on tydruk ve mustanahaline beebi siis võib
k
kuule k/ 23. mai 2019, 15:52
on välja toodud õnnetuse põhjus, aga paljudele ei jõua see kohale, kahju et videot ei panna netti üles õppematerjalina, usun see raputaks natukesek ajak nii mõndagi
k
k/ 23. mai 2019, 16:52
See et keegi on kuskil telefoniga rääkinud, ei muuda antud ülekäiku mitte millegi poolest ohutumaks. Ma näen, et siin hinnatakse kõrgelt raudtee ületamise juhendit, mille järgi raudteed tuleb ületada jalgsi selleks, et asju maha jättes kiirete hüpetega loetud sekundite jooksul kurvi tagant 90ga ilmuvate rongide eest põgeneda. Sõidan ka sealt vahel rattaga üle, muuseas rangelt torutõkete vahelt, sest Veerenni on muidu mõnus vaikne tänav kesklinna sõitmiseks. Mina saan sealt nende väheste sekunditega üle "uhada", aga mind on varemgi pannud imestama, kas seal on tõesti võimalik ohutult üle minna
k
k/ 23. mai 2019, 16:53
... lapsevankriga või liikumisraskustega inimesel
d
doh/ 23. mai 2019, 13:33
need piirded tunduvad teist eesmärki täitma. jääd nende alas hoopis aeglasemalt ülekäiku ületama
s
Süüdi on elekter,/ 23. mai 2019, 13:26
aga see elekter, mis oli pugenud telefoni sisse. Autojuhina ei saa ma aru, kuidas on üldse võimalik, et riigi raha eest korraldatakse kampaaniaid autojuhtide süüdistamiseks, jättes tähelepanuta Tõelise Probleemi; kõrvaklappide-, handsfree jms kasutajatest jalgsi ja rattaga liiklejad. Väidan: telefoni käes hoidev autojuht on liikluses väiksem (kordades väiksem) oht, kui ülaltoodud seadmeid kasutav jalakäija või rattur. Paraku on politsei prioriteet püüda autojuhte, kui karistada rattureid ja jalakäijaid
t
Theodora/ 23. mai 2019, 13:07
Minu meelest öeldi, et rong ei andnud vilet.
h
Horros/ 23. mai 2019, 14:45
Olgu kurt oled aga, et ka pime ... kirjutati, et lausa kaks korda.

a
aru ma ei saa/ 23. mai 2019, 12:43
kas surmariist on see, mida ise juhitakse, võis siis see, mida juhib keegi teine
o
Ootan ka juba surma. / 23. mai 2019, 11:26
1. Ülekäik - süüdi 2. Rongi kiirus - süüdi 3. Elektriratas - süüdi 4. Ekre - süüdi 5. Raudtee ületamise ajal telefoniga rääkimine - pole kindel.
e
ei imesta/ 23. mai 2019, 11:39
kui ekre lõpuks süüdlaseks tehakse... nende valitsemisajal ikkagi juhtus õnnetus.
n
Nips/ 23. mai 2019, 11:14
Vene ajal olid sellised asjad nagu sääreväristajad või mopeedid. Eks see elektriasjandus on samasugune abimootoriga jalgratas. Ikkagi teistsugune, kui harilik asi - mootoriga abivahend. Ohtlikum. Juhitamatum. Artiklis eksitakse ka ühes mõistes: tegu pole ülesõidukohaga vaid ülekäigukohaga. Seda tuleks kasutada ainult käimiseks. Väga kahju, et selline kohutav õnnetus toimus. Heli- ja valgussignalisatsioon oleks sinna hädavajalik!
k
Kes ikka otsib, see seda leiab./ 23. mai 2019, 14:30
Ei aita ka need helid ja valgused selliseid “kotkaid”. Seda uljamalt nad pedaali tallavad, sest teavad, et peavad minuti või paar rongi taga passima - see oleks ju kõige mõttetumalt raisatud aeg nende elus.
t
23. mai 2019, 11:08
tuleb välja, et vastutus lasub elektriratta tootjal, või hoopiski inimesel, kes mistahes sõidu ajal moblaga helistab, versioone, oi, oi, kui palju...

l
lihtsalt üks mõte/ 23. mai 2019, 10:55
et kui tavalise ratta oleks saanud pidama, siis elektriratta pidama saamiseks läheb vast rohkem aega. Lisaks ehmatus kui äkki rongi nii lähedalt näed.
l
23. mai 2019, 10:43
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
h
hmm/ 23. mai 2019, 11:10
Selgemast selgem on see, et ta ei kuulnud rongi ja ei kuulnud rongi isegi siis kui see vilet lasi. See telefoniga rääkimine ei ole oluline, sest teine kõrv on vaba. Probleem on seal selles, et rong tuleb 90 km tunnis nurgatagant ja jõuab ületuskohale 5 sekundiga. Enne seda ei ole inimesel mingit võimalust rongi näha. Seal on ka kaks rada, kui rong on alles kurvis, siis on raske arusaada milliselt rajalt tuleb. Seal peab olema foor mis annab nii heli kui valgusega märki rongi tulekust ja need rauad teelt tuleb ära koristada. Need põhjustavadki õnnetusi.
h
hmm/ 23. mai 2019, 11:11
Eesti on valmis kulutama ohutusreklaamidle miljoneid, aga ühte foori paigaldada ei suuda. Eestis on kõik on äraspidine kus süüdi peab olema ohver, aga mitte see kes raudteed valdab. Eestis on tohutult raudtee ülesõite kus pole mingeid foore, tõkkeid ja nähtavus on väga väike. Süüdi on alati autojuht, aga eesti raudtee ei tee ohutuse nimel mitte kui midagi.
m
23. mai 2019, 10:37
Meie ühiskonnas on arvamus,et kui juhtum on seotud tuntud persooniga,siis on inimlik eksimus või lohakus ja tähelepanematus kindlalt välistatud.....
j
23. mai 2019, 11:17
ja mõnele väljavalitule on kõik lubatud ja antakse kõik andeks. Lugege meenutusi Maalehest: https://maaleht.delfi.ee/news/maaleht/uudised/juri-laks-nuud-pariselt-ara?id=86277363 Tuleb välja, et see(?) ratas oli Maalehe rahadega ostetud, nii et ehk süüdistame hoopis seda? Ja sõitis ta sellega lausa toimetuse ruumides, sest väljas oli varem mingi ratas ära varastatud. Miks seal just sõitma pidi, mitte käekõrval lükkama? Sama arusaamatu ka see, miks pidi sõitma raudteele, samal ajal veel ka telefoniga lobisema.

K
./ 23. mai 2019, 09:47
Korra proovinud.Kui seda paremat käepidet keerasin,hüppas momentselt paigalt.Ei enam taha. Ligi 50 aastat tsiklisõidustaazi ei aidanud. 1000cc tsikkel liigub ka jãrsult kui tahad aga pidurisüsteem on hea. Eks seal õnnetuses miskit juhtus,et pidurdada ei õnnestunud ja kõik halvad asjad kokku langesid.
s
selle/ 23. mai 2019, 11:18
kiire reageerimise pidi saama maha võtta..
e
Eino Taruk/ 23. mai 2019, 09:16
Elektrividinaid on väga palju. Ütleks, et elektritõukerattaid on juba rohkem kui väntamissimulaatoreid.
e
23. mai 2019, 09:05
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
s
sest muuta midagi ei saa./ 23. mai 2019, 09:50
Rongijuht on sellises äkkolukorras hoopis reisija
k
kroon/ 23. mai 2019, 09:57
to ei saa aru: ...milleks vassida, tuleb ausalt öelda, et süüdi oli inimene ise... Õigesti arutled. Kui aus olla, siis käesoleval juhul ei ole midagi arutledagi - kõik on ilma uurimisetagi selgemast selgem, käib mingi VASSIMINE. Parem võiks arutleda, et kuidas pärast sellist vassimist peaks täiesti süütu rongijuht oma elu elu lõpuni edasi elama ... mingi ühe nn. "jo_u" tõttu (... arvan, et lisaks on tal ka ju pere olemas). See selleks...
v
viiner/ 23. mai 2019, 09:02
Ei ole kileviiner, aga teisi alandada pole tõesti ilus, sõidan ka maanteerattaga tööle ja ka vabal ajal, kiirus on miski 35-40 vahest ka rohkem ja mis teha kui jalg nii raske on.
k
Kileviinereid kaitstes/ 23. mai 2019, 08:47
Tundub, et sportlike rattafännide vastasleeri on lisandunud lisaks autojuhtidele veel ka jalgratta sugulased elektriliselt liikuval jalgratta moodi asjal. No ei ole tõesti ilus siin alandada treenivaid rattureid, tõstes oma kruiisi mopeedi tavalikesse kõrgustesse....
j
23. mai 2019, 08:33
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
s
Sebija/ 23. mai 2019, 09:47
Kahjuks süveneb see tendents viimasel ajal ka autojuhtide seas. Mul täpsed andmed hetkel puuduvad, aga liikluspilti vaadates ma julgen arvata, et tänasel päeval juba ligi pooled autojuhid ei tule raudteed ületades autost välja ning ei lükka autot käekõrval. Nad nagu üldse ei mõtle, millist ohtu see kujutab kui niimoodi otse üle ristuva raudtee sõita. Ükskord ma nägin kui isegi politsei ise sõitis sedasi üle liiprite. Millist eeskuju see annab?
a
AJ/ 23. mai 2019, 12:05
Jalakäija liigub 4-5 km tunnis ja jääb ülekäigul rongi/auto ette-alla. Rattur liigub olenevalt osavusest 15-20 km tunnis ja jääb ülekäigul rongi/auto ette-alla. Auto liigub olenevalt jala raskusest ülekäigul 20-40-50.... ja jääb rongile jalgu.. ja saab pihta ülekäijale... Püüdke siit leida põhjus-tagajärje määrangut. Olen nõus, et määrang on tõesti "kõrvadevahe" e. riski hindamine-välistamine.
s
sebijale/ 23. mai 2019, 13:19
sama ajuvaba kommentaari kirjutasid juba eile, ei ole vaimukas, usu. Ise kindlasti arvad vastupidi.

r
rattaga/ 23. mai 2019, 08:33
Milleks üleüldse need elektrirattad? Ja veel metsas sõitmiseks nagu siin keegi kirjutas. Minul on jalgratas ja ikka selle jaoks, et füüsilist koormust saada maanteel või maastikul väntamiseks. Elektrirattal istutakse ju sama passiivselt kui autos. Aga mis sest enam. Õnnetus on juba juhtunud.
a
Ainult siis. / 23. mai 2019, 11:29
Mina näen elektrijalgrattal ainult ühte pointi. Kui sa oled kuhugile hiljaks jäämas ja ei taha higiseks vändata, siis on elektrijalgratas ideaalne.
o
Oswald/ 23. mai 2019, 14:05
Tundub, et Sa ei jaga teemat. Minul on turjal sutsu üle seitsmekümne ja veelneli-viis aastat tagasi ei olnud 90-100 km jutti sõita mulle mingi probleem. Siis aga ühel hetjkel hakkas süda tunda andma. Ostsin igaks juhuks elektriratta, et kui enam vändata ei riski, viib aku mind ikka turvaliselt koju. Ja nii ongi, et osa teekonnast vändates, osa aku abil. Tõsi, mõnele on elekriratas vaid mugavus, aga arvan, et suuremale osale inimestest on see eluliselt vajalik. Tahad ju ikka loodusesse vändata ja sealjuures ka elu ja tervise juures koju tagasi jõuda.
e
ex-postiljon/ 23. mai 2019, 19:50
Elektrirattaga oli mõnus ajalehti laiali vedada. Said kiiremini koju kui teised, tavaratturid.
m
23. mai 2019, 08:32
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
e
ee/ 23. mai 2019, 10:20
Kui sillal pole kergliiklust lubavat märki, siis naine oleks pidanud talutama ratast käe kõrval.
o
Ohutus vs kilekotiseeklid/ 23. mai 2019, 11:04
Õige riigi suhtumise ja hea tahtmise juures saab ülesõidukohad muuta täiesti ohututeks nagu arenenud riikides! Paraku on reformid Eesti vaeseks muutnud :(
f
Force major/ 23. mai 2019, 08:30
Arvan,et asi pole rattas.Asi on halbade asjade kuhjumises ja neid tuleb ette.Mõnes mõttes force major.Telefon heliseb ja viimasel 20'nel aastal ta muud ei teegi ja vastamata jätta ei saa,sest kõne on töölt ja tähtis.Ja me pole loodud multi taskijateks või rööprähklejateks ja tähelepanu ei jagu kõigile tegevustele.Ja nii juhtub,et kaitseingel on korraks ära ja inimese aeg meie seltsis,saab otsa.Mälestus ei saa.Seda jätkub veel kauaks,sest on,mida mäletada.
k
23. mai 2019, 08:19
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
o
Oswald/ 23. mai 2019, 14:07
Nii palju kirjavigu ühes lauses. Kuule, ära tule enne kommenteerima kui pole korralikult kirjutama õppinud.
m
23. mai 2019, 06:52
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
e
ei ole ohtlik/ 23. mai 2019, 09:56
üks on loomulik surm ja teine on vägivaldne
t
Tundub,et süüdlaste hulgast puudub veel Putin./ 23. mai 2019, 04:37
j
Juulius/ 23. mai 2019, 07:17
Kaabusid pole kah veel süüdistatud.

t
23. mai 2019, 00:49
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
o
Oswald/ 23. mai 2019, 14:11
Endises Kalamaja surnuaias, mis muudeti viiekümnendail pargiks, on alles jäänud üks kabel kuhu on paigutatud ka mõned hauaplaadid. Ühel hauaplaadil on kirjas inimese nimi ja teade, et "jäi tramvai alla". Aasta oli siis 1922. Kuulujärgi esimene inimene Tallinnas kes jäi trammi alla ja hukkus.
e
22. mai 2019, 23:19
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
Täpselt nii/ 22. mai 2019, 23:53
Mul on paar tuttavat ,eelega teind seda, läind vihmaga sõitma, et taevariiki saada läbi elektrijalgratta, kristlased.
n
Näpukas/ 22. mai 2019, 23:53
o
Oswald/ 23. mai 2019, 04:44
Olen sõitnud elektrirattaga üle kolme aasta ja on tulnud sõita nii vihmas kui lumes. Ja ka äikese ajal. See, et elektrirattaga sõites saab elektrilöögi on võrdne jutuga UFOde nägemise kohta. Kui ikka asja ei jaga, pole vaja siin kommenteerida ja totakat juttu rääkida. Elektrirattalt ei ole võimalik saada surmavat elektrilööki.
t
to Oswald!/ 23. mai 2019, 06:19
Kui kaks teevad silmnähtavalt pulli, siis üks oss ikka leidub, kes selle õnge läheb!
k
kannatanu/ 23. mai 2019, 11:45
Vihmase ilmaga sõites teab sadulal olema teflonkate mis isoleerib sõitja rattast. Mul on alati kaasas kõrgepingeindikaator. Rattale lähenedes veendun, et ratta osad ei ole pinge all. Kui pinge on olemas siis viskan eemalt rattale maanduri, vastraadi mis on vaiaga maasse löödud.
a
Ants/ 22. mai 2019, 22:34
Keegi hädaldas ka äsja kusagil mujal elektriratta ja nn ussi teemadel, et kui keeruline jne. Päris reaalsus on see sama fotol kõige parempoolsest sildiga postist vasakult, seal on ju ka rada näha, mida kasutatakse ja lahkutakse sama moodi, kui veab, üle rööbastiku. Tehke see uss obligatoorselt läbitavaks ja varbavahedega auto juhtimine ja puukingadega rattaga sõitmine pole hea mõte.
k
k/ 22. mai 2019, 23:43
J.A. tuli teiselt poolt, kus "uss" on obligatoorselt läbitav ehk see "uss" antud juhul ei andnud mitte midagi juurde. Mina isiklikult läbin neid "usse" täiesti vabatahtlikult, ka nt Järvevana teel, kus jalgratturil on vaba voli sõita ka sõiduteel. Minu eriline lemmik oli Kitseküla "uss", mis eeldas väga kitsal alal 180-kraadist pööret raudteega paralleelseks, mille järel saab üle õla vaadata, kuidas rongiga lugu on, aga see "uss" kahjuks ehitati ümber liiga lihtsaks.
a
Andres/ 22. mai 2019, 22:27
Tähtis on tähelepanu jaotamine.Sõites ükskõik millise liiklusvahendiga olgu tähelepanu juhtimisel. Rööprähklemine on toonud ja toob ka edaspidi kaasa õnnetusi.
s
22. mai 2019, 20:52
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
22. mai 2019, 22:02
õ
Õige!/ 23. mai 2019, 11:05
Liikluses ja ka elus on tegelikult üks reegel: ära sega teisi.
F
.../ 22. mai 2019, 20:45
Faktid on need, et ta rääkis mobiiliga ja et rongijuht lasi signaali korduvalt. Kõik ülejäänud on tühi kära.
t
to: .../ eile, 20:45/ 23. mai 2019, 08:19
ja kui see selgus, siis natuke aega lubati ka kommenteerida, nüüdseks on aga kõikide nende artiklite kommentaarid kadunud ja kommenteerimised lukus. Ju siis ei soovita, et inimesed võtaks õppust! Lihtsam on kõike ja kõiki teisi süüdistada... Vaid sellepärast, et liikluskuulekuseta tuntud ja austatud (ka minu poolt) isik jäi seekord omaenda käitumise ohvriks...
a
Aadu/ 22. mai 2019, 20:37
Eriti pop on olla internetis rattal, silmad ja käed moblal ja jagada kõnniteed jalakäijatega. Nädalaga saaks vähemalt Tartus selliseid näiteid videosse oma jagu. Elektrirattad samale teele pannes tooks ikka päris korraliku kondipuru. Saksamaal on siiski korralikult kõnnitee ja rattatee värviliselt eraldatud, mis kahjuks on meil veel väga paljudes kohtades tegemata. Kiirelt peaks selle teemaga enne uusi ohvreid ühelepoole saama.

e
e. / 22. mai 2019, 20:35
Olen ühe elektriratta lõpuni kulutanud. See oli toodetud enne EL-i määrust, mis lubas el.mootoril lülituda vaid pedaalimisel. Mu rattal sai pedaaliandurit nupust välja lülida ning sõita 'gaasirulli' keerates nagu mopeedil. Kasutasingi üksnes viimast režiimi, sest pedaaliandur osutus (nt ristmikul seisatades) liiga ohtlikuks. Piisas, kui andur peatumise ajal pedaali sättides aktiveerus ning el.mootor tõukas ratta paigalt, ristmikule. Ei tea, milline ratas oli Jüril, kuid et ta sai korraga sõita, manööverdada ja helistada, näis el-mootor olevat pedaalipõhine. Mul olnuks mõlemad käed lenksul.
s
Selleks on el rattal ju olemas pidur. Ei liigu ta kuhugi kui pidurit peal hoiad./ 23. mai 2019, 08:10
i
imho/ 22. mai 2019, 19:56
Elektriratastel ja -tõukeratastel tuleks keelata sõita kõnniteedel ja kergliiklusteedel.
r
R/ 23. mai 2019, 15:17
Tõukerattad sõiduteel? Päris segi?
v
Vaja siis vändata/ 22. mai 2019, 19:13
On siis vaja selle rattaga sõita kui asi ohtlik on. Minanäiteks, käin jala või sõidan autobussiga. Põlvi ära ei lõhu ja võib rahus unistada, hajameelne olla.
s
22. mai 2019, 19:03
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
to: sass/ täna, 19:03/ 22. mai 2019, 20:25
ja lisaks oli seal kohas elektriratta seljas, mitte nii nagu nõutav - ratas käekõrval. Elektriratta süüdistamist ma ei märganud - küll aga jäi kommentaaridest korduvalt silma, et kallis kadunuke ei olnud oma liiklusharjumustes just seaduskuulekas, samal päeval varem nähti teda punase tule alt läbi vuramas. Kõik halvad asjad koos ühes kohas ja - rongijuhist tehti tema tahte vastaselt .... Kurb, tohutult kurb!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee