Krimi

Rongijuht: see pole üllatav, et keegi Veerenni pimedas kurvis rongi alla jäi (84)

Marvel Riik, 21. mai 2019, 15:01
 Tiina Kõrtsini
Õhtulehega vestelnud rongijuhi sõnul on Veerenni ülekäigul tihti ohtlikke olukordi, kuna Ülemiste poolt tulevad rongid jäävad pimeda kurvi taha, mistõttu ei näe ega teadvusta liiklejad alati selle tulemist. Kuna ülekäigul puudub signalisatsioon, peab juht lootma, et liikleja kuuleb rongivilet. „Kui pilt ei muutu, siis neid avariisid jääbki seal olema,“ ütleb rongijuht.

Teelõik Veerennis, kus näitleja Jüri Aarma rongi alla jäi, on rongijuhtide seas halva kuulsusega. Ülemiste poolt tulevad rongid kiirusega 90km/h ning kui liiklejad ronge pimeda kurvi tagant ise ei märka, jääb loota vaid rongivilele. „Vedurijuht ei tea sealt ohtu oodata. Ta teeb endast kõik oleneva, annab vilet ja eeldab, et liiklejad on seda kuulnud ning peatunud,“ selgitab anonüümseks jääda sooviv rongijuht.

Veerennis ülekäiku ületav liikleja võib vilet kuulda, kuid ei pruugi. Rongid sõidavad üpris vaikselt, kuid kiirelt ning kui piisavalt kõrvale ei vaadata, ongi loodud tingimused õnnetuseks.

Samal teemal

Kõige eespool nimetatu juures rõhutab rongijuht aga seda, et ülekäigul puudub signalisatsioon, mis võiks turvalisust oluliselt parandada. „Eesti Raudtee tahtis selle kinni panna, sest ligemale kilomeeter Ülemiste poole on suurepärane tunnel, kuid tuldi vastu Tallinn-Väikese ja Veerenni kogukondadele.“

Rongijuhi sõnul jääbki Veerennis õnnetusi juhtuma, kui olukord ei muutu. „See on hästi tihedasti kasutatav ülekäik,“ ütleb ta. „See, et keegi seal rongi alla jäi, pole üldse üllatav.“

Kes tahab rongijuhiks saada, peab vaikimisi arvestama, et saatuslikud õnnetused käivad tööga paratamatult kaasas. Rongijuhtide seas liigitatakse neid kahte lehte: kas inimene ei näinud rongi või oli tegu enesetapuga. „Õnnetused juhtuvad väga kähku, alla kolme sekundi – sa ei jõua midagi mõelda,“ räägib rongijuht, kes on ka ise õnnetustesse sattunud.

Kui on juhtunud õnnetus, ei ole rongijuhil muud teha, kui teatada sellest dispetšerile ja päästeametile, kontrollida sündmuspaika ning oodata, kuni talle antakse roheline tuli, et edasi sõita.

84 KOMMENTAARI

L
:-)) 24. mai 2019, 00:36
Lasteaed on siin jälle koos. Raudtee teadlased ja liiklus eksperdid.
t
Tõsiselt valus on lugeda õelaid kommee 23. mai 2019, 19:18
Väga valus on lugeda, kuidas siin osad tegelased lgp. Jüri Aarmat mõnitavad, solvavad, jne. Ka teie võite oma elus eksida, ei tasu teiste peale oma õe...
(loe edasi)
Loe kõiki (84)

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee