Eesti uudised

Lapsevanem kurdab: pirtsakad bussijuhid ei luba lastel bussis süüa ega juua

Ohtuleht.ee, 20. mai 2019 10:01

210 KOMMENTAARI

t
Taavi/ 9. juuli 2019 14:26
Väga õige, et ei tohi. Süüakse laua taga, mitte bussis,kinos ega teleka ees.
a
Aimar Jukkum/ 24. mai 2019 19:55
Busside logistika organisatsioon Eesti Reisibussid on oma kodulehele lausa üles pannud, et JUUNI kuus me busse välja ei rendi, esiteks sellepärast et soovitakse saada väga viimasel minutil bussi, teiseks kahjuks ei suuda lapsed bussi puhtaks jätta ja järgmisele kliendile etteantav buss jääb räpaseks. Bussijuhil on ette nähtud seadusega puhkeaeg, ning talle ei maksta selle eest - et ta seda iga pausi ajal "roogib". Ning polegi bussifirmal maksta - sest hind soovitakse ajada minimaalseks! Kuna busse on vähe, siis jätamegi õiguse ise klienti valida ja nõudeid karmistada!
u
Ulakas/ 23. mai 2019 21:25
Et siis nagu bussi rendis ei sisaldu bussijuhi palk, tule jumal appi, kus maailmas teie küll elate.
u
Ulakas/ 23. mai 2019 21:17
kui tegu on ekskursiooniga , siis tavaliselt nad teisele ringile ei lähe. Seega bussi koristamisega ei peaks probleeme olema. Samas on täiskasvanud palju hullemad, juues alkohoolseid jooke ja seda maha ajades. Seega küsimus kust lapsed oma eeskuju saavad?
v
Valdo/ 22. mai 2019 23:01
No see on küll täitsa vale jutt. Kas te tõesti maksate bussi tellimisel bussijuhile sularaha??. Ei usu. Või kui seda teete, siis solgite meie bussiteenuste turgu. Soodustatud petmist, maksude mittemaksmist jne.
j
21. mai 2019 22:08
Jah ,olen nõus,et bussis ei peaks sööma.Aga tõukekad.Mõtle natuke kui laps sõidab näiteks Tallinnas õismäelt -balti jaama ,kas ta peab siis sinna kõndima ,sest teile see ei sobi. Ilmselgelt ei ole te isegi nõus kõndima.Bussis paljud ei liigu keskosast kaugemale vaid piiravad ukseesise ära .
m
massakas/ 21. mai 2019 21:40
Ei pea isegi tagumikku toetama, tänav on täis kohvitopsiga kulgejaid. Tõesti hämmastav - ühelt poolt pole kunagi varem olnud nii palju tervislikust toitumisest jutlustajaid ja nende tõdede kummardajaid ja järgijaid. Teiselt poolt peab süüa saama järjest enam igal pool mujal kui söögilaua taga.
e
Endine bussijuht/ 21. mai 2019 20:34
Võin omast kogemuset rääkida, kus kümne päevasel reisil sain korduvalt noomida ja lausa sõimata ühelt õpetajalt, kes proovis igati mulle selgeks teha, et lapsed (16-18a. tüdrukud) peavad saama süüa siis kui tahavad jne.ja et nemad ju maksavad bussi eest ja neil on see õigus....kuigi tegime peatuseid a2h tagant. Nii et väljamõeldisega kindlasti tegu ei ole!!! Selliseid inimimesi mul erinebatel reisidel päris palju olnud.

p
putukas/ 21. mai 2019 14:32
vaata Mr.X - õnnestunud ekskyrsioon ei seisne einult selles et istume bussi ja sõidame kusagile vaatame midagi ja sõidame tagasi - õnnestubnud ekskursioon peab tagama ka selle et söögipoausid on planeeritud ja ette väklja otsitud ja kui rahvast rohkem ka telefoni teel kokkulepitud või kirjaliku broneerinu esitamisega söögikohtadesse. A tundub et sinu x aju ei suuda selle peale tulla - seega võta telk ja ratas ja mine parem matkama küll loodus sind toidab.
v
viisakas/ 21. mai 2019 14:23
...bussijuht teeb õigesti. Transpordivahend pole söögilaud. Iseasi on paar lonksu vett janu kustutamiseks. Tänapäeva noortel vanematel puudub igasugune söögikultuur. Mitte ainult ekskursioonil ei taha lapsed bussis süüa, vaid see on igapäevane kasvatamatus ka näiteks hommikuti kooli sõites. Buss on koht, kus süüakse, juuakse, mäkerdatakse, värvitakse silmi ja huuli ja kammitakse. Äkki võiks siis veel mõnda intiimsemat kehapesu ka bussis sooritada? Head noored vanemad, õpetage oma lastele kombeid ja õppige ise ka!!!
b
Bussijuht/ 21. mai 2019 13:38
See on nii valus teema,et ei oskagi kohe kuskilt alustada. See meeletu söömine bussis on probleem.kui ma teen päeval kooliekskursjooni mingi 3-4h ja laps valab mul paar istet joogiga üle ja õhtul on vaja teatri minna,ja bussis kõik 50 kohta välja müüdud.kas need 2,kes peavad kilekottide peal istuma on õnnelikud?või kes saab istme alt oma sukkadesse nätsu mis sinna hommikul istme külge sokutati?! Turvavööd,mida nüüd kõik nõuavad, lapsed topivad neisse igasugu jama nagu kommipabereid ja muud prahti ja siis need enam ei tööta.osad õpetajad on kohe väga konkreetsed ja ei luba bussis süüa ja nii on
v
vabandan see ju eu koolitus/ 21. mai 2019 12:48
meil helme kk nr 30 õpetati ka esteeikat ka mehanisaatoritele.kui lõunatad traktoris peab olema puhtus.söö kus tahes aga hoia puhtust
s
..../ 21. mai 2019 12:29
m
Ma ei kuule ma ei näe / 21. mai 2019 12:27
Mis me lastest räägime.Olen küll ja küll näinud kuis täiskasvanud kah pugivad bussis kuigi silt endal nina ees,et bussis süüa ja juua ei tohi.Kuigi see juua on jah nats valesti kirjutatud :D Peks olema juua võib vett :P
a
aga/ 21. mai 2019 12:09
Tallinna ja ka näiteks Tartu liinibussid on ära reostatud nn parmude poolt, kes om taarat ja toidujäätmeid veavad. Neile ei julge märkust teha muidu nii sõnakad bussijuhid (lapsi on ju lihtne sõimata, need ei julge vastu hakata) ega ka pileteid kontrollivad muponaudid. Laste osa on siin ikka väga väike.
t
to: Mati/ 21. mai 2019 11:49
mõned sohvrid tõmbavad seisuplatsil mõnuga bussi suitsu täis ja siis tulevad liinile. Või siis astuvad sammu-kaks bussist välja ja seisavad esiukse juures ning kimuvad mõnuga. Nii tegi näiteks Tartus nädalavahetusel 25. liini bussi juht, seistes Raudteejaamas. Samal päeval tuli Soola peatusest liinile buss, milles oli, vähemalt lõhna järgi otsustades, korralikult tobi tehtud. Nii et pole need bussijuhid nii süütukesed midagi. Laussuitsetamine roolis olles, mis oli nõukaaja lõpus ja vabariigi algaastail igapäevane nähtus, on nüüd tõepoolest suuremas osas kadunud. Aga mitte 100% liselt.

n
naanu/ 21. mai 2019 11:17
küsimus on nagu ikka rahas, egas soliidne mees - bussijuht ju ise koristama hakka, aga raha koristamise eest puhtas bussis on hea küll tasku panna ja mitte anda koristajale...
j
joh/ 21. mai 2019 08:19
söömine on meeldiv tegevus ja aitab tublisti rasva koguda. Paks laps - ilus laps.
h
hiiuvana/ 21. mai 2019 07:34
Bussis söömine on jama. Vaadake kui palju parklaid on teede ääres, tehku seal oma söögikord ja ei pea see suu ka koguaeg matsuama
o
Olen/ 21. mai 2019 07:07
ise püsireisijana juhtide poolt. Lapsevanemad ei kujuta ettegi kui kiiresti riknevad istmekatted, kui laps lapse järel rasvase piruka istmele paneb. Samuti kraabivad lapsed mis tahes kättesaadavaga eesistet, see on nagu haigus. Ikka katsetatakse, kuidas miski katki käib. Samuti joonistatakse igale poole. Kui nii 20 lastekarja bussist üle käib, siis milline näeb see buss esialgsena välja? Aastas tuleb 2 korda istmekatteid vahetada. Minge vaadake Tallinnas liinibusse, kus erinevas riietuses seltsimehed on päevast päeva sõitnud.
m
mõtlemisvõimetutele/ 21. mai 2019 06:47
kas keegi neist bussijuhi sõimajatest on nõus istuma oma peoriietes õllemärjale või võileleivapurusele istmele ,kust eelmine reisija on just lahkunud, sõidu ajal ju koristada ei saa
b
Bussijuht/ 20. mai 2019 23:44
Kuule pirtsakas "lapsevanem". Aga kes pärast selle laga ära koristab-kas Sina ? Kõik jäägid on põrandal,hea seegi ,hullem kui istmete vahel või peal. KÕIGEPEALT õpetage oma lapsed KULTUURSELT KÄITUMA ja siis TULGE VINGUMA.
k
Kahe lapse ema/ 20. mai 2019 22:55
minu poeg ütles,et mingit peatust polnud enne piiripunkti ja seal ka ei saanud väljas süüa. sõit kestis 9 tundi Venemaale. On ka selliseid bussijuhte, kes ei tah mingit peatust teha. Võib -olla tõesti lasteaia lapsed ja algklassi omad ei suuda puhtust hoida. Igatahes 9 tundi söömata ,joomata olla on üle mõistuse.
t
Teeline/ 20. mai 2019 22:44
maali / täna, 11:23 See saab olema kliendi teema , aga ilmselt ei jõua keegi sinu vingumist ära kuulata, millist hinda bussifirma nõuab.

t
Teeline/ 20. mai 2019 22:38
Aga mina juhina ei soovi isegi tasu eest sinu lapse s i t t a koristada.
t
Teeline/ 20. mai 2019 22:32
kahe lapse ema / täna, 11:57 Ükski reis ei kesta peatumata 7 tundi. Kas teeb bussijuht pausi, või vahetatakse juhte. Seda saab teha kohas, kus lapsed bussist välja, kõhud täis, ja edasi.
h
Huvitav arusaam/ 20. mai 2019 22:09
Õige on, et emad- isad koos lastega tund aega koristavad. Või maksavad lisarahad ja tellivad koristaja. Õpetaja ega kasvataja pole jõnglaste toatüdruk. Bussijuht ka mitte. Lapsevanema kohustus on õpetada oma laps ühisruumis käituma ja teiste inimestega arvestama, mitte endale tentsikuid otsima. Antud lapsevanem püüab oma lapse kasvatamisest kõrvale hiilida.
t
Teeline/ 20. mai 2019 22:07
Mati / täna, 11:42 Mõiste ise ei ole ajas muutunud, küll aga on muutunud sisu.
t
Teeline/ 20. mai 2019 21:27
Tänapäeva bussides peaks nagu konditsioneerid olema. Mis palavusest siin jutt käib?
t
Teeline/ 20. mai 2019 21:11
Siin käib jutt ekskursioonibussist, mitte ühissõidukist.
a
aga kui/ 20. mai 2019 21:10
aga kui sajab või on talvine väljasõit jõumaale pakase ilmaga, kas sii kah vabasse loodusse?
l
Laiskur/ 20. mai 2019 20:53
Ma söön kodus ka voodis ning mõnikord on supp ja konservid ümber läinud. Aga see ei ole probleem, sest siis saab voodipesust ja madratsist jaanituld teha.

v
Vanaema/ 20. mai 2019 20:48
Olgu pealegi, lapsed võivad hommikul kõhu täis süüa ja peavad tund-paar niisama ka vastu, teevad söögipeatusi vahepeal. Aga eks see teeb jälle teekonnale kuluva aja pikemaks...Nii et nii ja naa. Ei usu, et lapsed on aiva kui põrsad, kui nendega inimese kombel suhelda ja reeglid paika panna. Seda peavad muidugi tegema lasterühma saatvad täiskasvanud, mitte bussijuht. Kuid palju hullem mingist õnnetust munavõileivast on see kohutav viha kõige vastu ja ennekõike laste suunas....Kuidas neist lastest nõnda inimesed saavad kasvada, kui me neist üldse lugu ei pea ...
m
Mis/ 20. mai 2019 20:48
terest te räägite ,nüüdselajal ei räägi keegi isegi oma söidu sihtmärgist sõnagi,ole nagu loomaarst seal roolitaga ja arva kuhu sõita soovitakse.
j
20. mai 2019 20:47
Juua peab lubama.söömine on bussis mõtetu .kipub rohkem pudistamisrks muutuma
v
vastik lugeda/ 20. mai 2019 20:42
Millises koolis sellist õigekirja õpetatakse? Sellise kirjaviisiga isikul küll peanupp ei jaga.
s
20. mai 2019 20:04
See on õnneks vähempakkumise teema.Kas bussireis on koht kus sente lugeda.Ja kui hind on reaalne,siis tellijale jääb mulje,et kui saab kokku hoida,siis las lollike bussifirma koristab,peaasi,et algul on odav
j
just,/ 20. mai 2019 19:55
võid oma istme kasvõi iga päev eri joogiga läbi immutada
p
Pooldan bussijute/ 20. mai 2019 19:39
Mis siin pirtsakusega tegemist on ja see mamma peaks natuke mõtlema ka, mitte tegelema vabakasvatusega (ülepea kasvamisega) Sööma peab kodus või selleks ettenähtud kohtades. Buss pole see koht! kes nende noorte järel bussi kasib ja istmeid puhastab?
b
bussi reisija/ 20. mai 2019 19:38
Bussidesse tassitakse kõike tõukerattad kõndimis kepid õlut juuakse avalikult söömisest rääkimata mobiiliga räägitakse oma isiklike kodu probleeme ja seda näevad ja kuulevad kõik inimesed tasuta TEATER .olen tõukekaga vastu sääri saanud suure sinise muhu.

m
Muuvi/ 20. mai 2019 19:18
Õieti teevad!Kinos võiks ka söömise ära keelata.Õudne!!!!!!!!
k
kossa/ 20. mai 2019 19:10
huvitav,et moderaator selliseid debiilseid kommentaare läbi laseb.kui on asjalik kriitika,sii võetakse maha
p
Paranka vs. baranka/ 20. mai 2019 19:02
Kas 1. klassi lapsed loevad õhtulehte?
v
v/ 20. mai 2019 18:21
Haige ühiskonna uus pealesurutis, oma kodus tee mis tahad, nii õpetagi oma järglasi. Kõik mis ei ole inimlik, ära suru teistelegi pähe, et see sigatsemine inimlik on. Sõõda oma lapsel kodus kõht täis.
n
nõuk a kogemusele / 20. mai 2019 18:15
Viin oli desinfitseerimisvahendiks ja samas ka parfüümiks- ehk olite ise kahtlaselt lõhnastunud ja kõrvalistuja lasi märjukese jooksma, et leevendust saada. Hea, et sind Wismari haiglasse ei saadetud- EKRE miitinguni oli veel aastakümneid ees!
m
20. mai 2019 18:05
Mis se bussisõit asjasse puutub!?
u
uskumatu/ 20. mai 2019 18:04
Miks sa lased jobudele oma tarka last sõidutada!?
m
mis/ 20. mai 2019 18:03

n
no/ 20. mai 2019 18:02
söömine pole igavuse peletamiseks!
h
hehehee/ 20. mai 2019 17:57
olime jah korralikud kooliekskursioonidel- bussiaknad käisid lahti ja soga lendas aknast välja. Ükskord peeti meie kooli ekskursiooni buss Pärnus kinni miilitsa poolt, kuna see sai isiklikult pihta. EÕM-is olles sai bussisõidu ajal jalgrattur õllepudeliga pihta(14-17 me rühmas siis olime).Mõnikord oli ka bussijuht maani täis- üks jäi isegi juhilubadest ilma- no oli see vast sõit- bussi tagumise otsa rahvas kolis peale esimest laeall käimist ettepoole, kuna seal len Polnud tol ajal mingeid nutividinaid ja filmi vaatamise võimalusi- selles osas ei saa küll öelda, et kaasaja lastel bussis igav on
n
no/ 20. mai 2019 17:56
pole imestada! Mina, täiskasvanu, püüdsin Prisma bussis , Tartus, (kui to veel käis) kommi suhu pista ja sain sõimata. Bussijuht KEELAS selle ära!!! Põhjenduseks; bussis on SÖÖMINE keelatud!!!
n
Nojah/ 20. mai 2019 17:13
Vanasti korjasid lapsed oma toidujäänused ise kokku! Täna loobitakse buss sodi nii täis, et pärast sellist läbu istmeid enam puhtaks ei saagi.
t
tundub et need kommijad/ 20. mai 2019 17:00
lagastavad ka oma köögis ja igal pool ning hüppavad üle oma laga.
t
20. mai 2019 16:36
Tellige sigala buss,pole mingeid muresid.
b
Buss pole söögikoht/ 20. mai 2019 16:32
Lugesin siin põgusalt reageeringuid sellele loole ja ei märganud, et keegi oleks maininud üht põhjust mitmest, miks süüa ja juua ei tohi bussis jne. Üks asi on puhtus ja teiste reisijate puhtus nagu siin mainitakse, aga teine asi mida ei lugenud kuskilt on ka liiklusohutus. Mis juhtuks, kui peaks juhtuma avarii ja su laps parajasti sööb ja joob sel ajal....... Ja need reeglid kõik ka ühistranspordi määruses kirjas, mida tohib teha ühistranspordis jne. See ikka minu teada iga firma enda teha täielikult pole.
j
Juhan./ 20. mai 2019 16:22
Sellised on meie lapsevanemad mõtlevad miks minu laps ei saa seda ja teist neil on õigused kohustusi ei arvestata neid keegi ei täida ka.

l
lapsed EI OLE tatikad!/ 20. mai 2019 16:15
k
Koma pole kirjavahemärk./ 20. mai 2019 16:13
Mis kella see bussijuht lastele annab? Kõik saavad kella või?
t
tjah/ 20. mai 2019 16:10
...ja poes ka vaja ju ikka enne maksmist juua-süüa, niiiii nälg ja janu olevat.....
t
To lea/ 20. mai 2019 15:59
Koolidelt võtavad bussijuhid enamasti musta raha, kõik käib sulas. Võivad natuke koristada siis ka.
m
märkus/ 20. mai 2019 15:52
tegelikult oli vabaduskasvatuse isaks papa Rudolf Steiner, aga see selleks. Steinerpedagoogika küll matsutavaid notsusid ei kasvata
k
kui juht/ 20. mai 2019 15:49
peab pärast istmed lahti kruvima, et need keemilisse puhastusse viia, kes siis bussi seisuaja kinni maksab? Ja sul tuleb sellel ajal jala käia ekskursioonil.
a
agale/ 20. mai 2019 15:46
Saaremaale sõidetakse vahepeal praamiga, kus on ka toitlustuskohad, wc jne. Bussis ei tohigi praami peal olla.
m
marki/ 20. mai 2019 15:44
eriti kui see kohv on tuline

r
Ruts/ 20. mai 2019 15:43
asi pole selles, kas kõht söödi hommikul täis. Söömine on suuresti asendus - ja selskondlik tegevus, bussis näksitakse ka igavusest ja lihtsalt niisama. Ja kui kellelgi on midagi head kaasas, tahetakse ampsu jne
p
Peegel/ 20. mai 2019 15:41
Ise me neid nutiseadmeid ja arvuteid nii väga ihaldame, nüüd peame ka tagajärgedega tegelema. Ja ise me neid välismaa imesööke ja kokakoolasid ja pungil poelette ihkasime, nüüd peame ka tagajärgedega tegelema. Ise me ihkasime ikkest lahti, nüüd peame vabaduse varjupoolega tegelema. Ise me....
e
20. mai 2019 15:29
Eestis on lodeveus , lohaksu ja räpakus kasvanud üle pea. Poel lugu, mis rahvusest juntsud ja nnede vanemad on. Lgastamine käib kõikjal täiega. Vaadek ka jõukaet autosid, prhati ja toiduümrisedi vedeleb kõikjal. 80 protsent lastest tuleb väga lohakatest ja hoolimatutest kodudest . Jõukatel käivad laset tagant kodus korsitmas palgalised, vaesemad elavd prügis. Vaadake paneelmajade ümbrust. Kõikjal vedelevead toudupakendid, kommipaberid, ka koridorides. Milline maame ees, sellin elodev võsu järel.Kasimatsu enda ümber on saanud laia ulatuse.
j
Ja hiina turistid/ 20. mai 2019 15:28
jätavad pärast bussijuhile jootraha. Saksa omad ka, kuigi nad ei lagastanud.
m
mamma/ 20. mai 2019 15:19
tänapäeva lapsevanemad ei oska ega viitisigi kodus süüa teha. Aeg kulub nutiseadmetele nii vanematel kui lastel. Sellepärast jõlgutaksegi igal pool kõrrega topsid ja krõpsupakid käes.
k
kanaemmedele/ 20. mai 2019 15:16
õnneks ei ol meil vabakasvatus seadusega sätestatud.
h
Hiiumaa mees/ 20. mai 2019 15:03
Eestlastel on mingi imelik komme külge hakanud. Igal pool, kuhu tagumiku toetub peab kohe sööma hakkama - kinos, ühistranspordis jne.
l
L-le/ 20. mai 2019 14:59
Sina lapsevanemana pead garanteerima, et sinu laps see MÕNI pole, kes hommikul ei söönud. Bussisõidu ajal VEE joomine EI OLE keelatud. LAPSEVANEM peab garanteerima, et TEMAST JA TEMA LAPSEST ei jää mitte ühessegi bussi/rongi/lennukisse/taksosse/rendiautosse jne mitte mingisugust prahti. See on kodune kasvatus.

n
naine siit/ 20. mai 2019 14:56
Laps sööb ja joob kodus kõhu täis. Bussid pole söömise-lagastamise kohad, kas lapsevanemad ostavad uued istmekatted pärast või?!
o
oh/ 20. mai 2019 14:18
Buss ei ole söökla. Reisi planeerimisel arvestatakse peatustega. Veresuhkur ei ole lastel probleem- kui mõnel on, siis on tema erand ja üks tükk leiba.
a
ann/ 20. mai 2019 14:13
miks küll see kommipaber või mõni muu rämps peaks põrandal olema? Lõppude lõpuks peaks igaüks oma sodi ise ära koristama ja söömiseks võib teha peatuse ja võtta einet värskes õhus. Tegelikult ei meeldi üldse, et tullakse bussi ja kohe hakkab söömine ja vetsu kasutamine, nagu oleks nädal söömata ja wc-s käimata. Veepudelit pole küll keegi kunagi keelanud. Ärge dramatiseerige.
m
marika/ 20. mai 2019 14:11
Nüüdse aja lapsed ei ole nii korralikud kui me olime omal ajal , Praegu on ,mis käest kukub see sinna ka jääb ja sõna nad ka ei kuule
a
arvamus/ 20. mai 2019 14:10
pikk reis bussis istudes, võib muutuda igavaks, selle peletamiseks, hakatakse sööma, jooma, õpetajal tuleks lastele selgeks teha,millal söömiseks vahepeatus teha, igavuse peletamiseks aga, võtku viisijupp ülesse ja kõik laulavad, bussijuhil rõõmus meel , kellegi tuju ei saa rikutud
k
kaasaegsele/ 20. mai 2019 14:02
hea sõna välja mõeldud - nutistunud pilk!
t
Türklane/ 20. mai 2019 13:54
Ega ikka koristab küll, minu tütar vähemalt on saanud sellest aru, et enda järgi tuleb koristada ja lägastada ei tohi.
p
pärast ei sa heal juhul kuuaega enam süüja, halvemal juhul maandud mulda sööma./ 20. mai 2019 13:53
Need käepidemed mis ühissõidukis on paigaldatud on kõige nahkus ohtlikumad asjandused üldse siin elus, nii et ära kohe mitte toppi oma käsi suu ligi, nii palju peaks ikka peanupp jagama.

h
haa/ 20. mai 2019 13:51
istmete pesust võid Eestis aint unistada
k
Ka bussijuht./ 20. mai 2019 13:48
Kas see murelik lapsevanem on kordki pärast laste vedamist bussi koristanud.Kõik söödav ja söödamatu prügi mööda autot laiali-keskel on ju vaip-.Cola prügitopsis,kasutatud näts pingi sisse istutud,aknad tatised jne.Järgmine reis võib olla kultuuriinimestega juba paari tunni pärast.Jõudu koristamisel.
m
Maamees/ 20. mai 2019 13:46
Buss ei ole restoran. 24/7 ei pea ju ka kogu aeg sööma. Bussisõiduks võib ju väikese vahe teha. Reeglina on nendel noortel ka toidurida järel. Kes siis koristab? Kasvatus algab ikka kodust. Sellistel lastevanematel tuleks endal veel koolitee ette võtta ja käitumise ABC endale selgeks teha.
p
popcorn/ 20. mai 2019 13:40
kinos söövad d.e.b.i.i.l.i.k.u.d.
n
nohhh kas me enda nimed graveerime ? Jääb mälestuseks jne.../ 20. mai 2019 13:22
see pole küll Taevaskojas aga kuula seda kohta vene keeles: https://youtu.be/cOGzbx6n6eo?t=393
t
täna 12.14 le/ 20. mai 2019 13:16
Miks laps pole hommikust söönud?! Lapsevanemata hoolimatus ja tegemata töö. Minu ema ei lasknud lapsena meid kuhugi pikemale minekule ilma söömata.
n
20. mai 2019 13:16
no ja mis sa siis teed kui laps pühib enda rasvaseid käsi istmekatesse? Mida sa teed viljastaval iseiesvuse ja laulupeo 150 juubeliaasta ajastul?
a
20. mai 2019 13:13
aga kes selle pärast ära koristab? pealegi, on tegemist bussiga, mida täna kasutavad pudistajad aga homme prouad, kes tahavad teatrisse sõita. ja siis mine sinna näkkavasse bussi. tõsi koristaja koristab ära. aga kas iga päev peab istmete pesu tegema? buss on sõitmiseks, mitte söömiseks.

l
linnamees/ 20. mai 2019 13:10
Kõik on ju hinnas ja kokkuleppes kinni. Kui te lapsevanemana maksate bussi koos selle sööklana pidamiseks, ehk bussi puhastus täiendava teenusena, eraldi kinni, siis ei ole keegi selle vastu, et buss pärast ekskursiooni kartulisalatist ja morsist lirtsub. Aga siis ei ole ka lapsemamma õigus vinguda, et buss nii kallis on. Muul juhul on buss ainult reisimiseks ja seal ei sööda, mis laste puhul tähendab alati laga. Ja ükski laps ei korista enda järgi laga ära - mitte kunagi. Seega tellige kallim teenus ja kõik on rahul.
l
Leida Pepsi/ 20. mai 2019 13:07
p
20. mai 2019 13:03
Pole midagi hirmsamat kui sõita bussis, kus keegi midagi vängelt lõhnavat sööma asub. Ma söön ka vahest kartulikrõpse või rasvas praetud pirukat vms, kuid kinnises väikses ruumis on nende hais võigas. Mäletan oma kooliajast ekskursiooni, kus mõned võtsid koheselt peale bussi väljumist oma toidukotid välja ja kukkusid mugima. Ühele klassikaaslasele oli kaasa pandud keedumuna. Jällegi, maisev ja tervislik toit, kuid lõhn bussis lihtsalt jube. Kui tõesti diabeetik, siis võta igaks juhuks kaasa mõni komm või muu mitte haisev, kleepup või pudisev toit/jook. Ja vee joomist ei keela nüüd küll keegi.
s
see/ 20. mai 2019 13:01
no alt postitus oli mõeldud jutuks, et milline eeskuju või silmakirjalikkus reisil. Aga miks bubbis tegelikult lisaks lagale ei ole ilus süüa on tõik, et need snäksid mida kaasa veetakse on spetsiifilise lõhna ja maitsega ja neid süüakse ohjeldamatult, ühel hetkel hakkab see mittetraditsioonilist teedpidi tahtma väljuda kehast ja palju õnne siis ülejäänud seltskonnale, kes sellest vaimustuses pole. Palju lapsi niigi ei kannata bussisõitu, seda raskem on neil reisi taluda ja nautida krõpsulõhna või muu toidulõhna pilves.
m
Mimm/ 20. mai 2019 13:00
Tola! Mitte põrsad ei mäletse, vaid su põrsalaadne laps mäletseb!
i
20. mai 2019 12:59
iseäranis paksud on tüdrukud.
j
Jah/ 20. mai 2019 12:58
Sööme,joome ja koristame.
m
Marko/ 20. mai 2019 12:50
SEE POLE LAPSEVANEM KES NII TOTAKAID ASJU KURDAB

v
vat on tase seltsimeestel lastevanematel./ 20. mai 2019 12:49
och,kui laps lahkub kodust söömata ,on süüdi nipsakas bussijuht!
k
Kriss/ 20. mai 2019 12:47
See õpetagu ja koristagu ise, kui korralikult õpetatud ei saa, kes kaasa järelvalvet tagama võeti. Bussijuht küll ei pea laste jäetud segadust koristama. Sama kehtib igalpool mujal. Koristajad on palgatud, et tagada üldine korrashoid, mitte, et teiste järelt koristada. IGAÜKS KORISTAB ENDA JÄRELT ISE!
p
pirtsutaja/ 20. mai 2019 12:47
siilile on selge, et bussis salateid, praade, kooke ja muud paremat ei aeta näost sisse- aga emmekene. issikene ei saa seda heaks kiita. Neile meeldib räpane buss enam.
p
pirtsutaja/ 20. mai 2019 12:45
lugupeetud lapsevanem, K E S kasib bussist jäätmed ja tühjad pudelid-karbid-paberid ? Toidujäänused on peened ja hästikasvatatud latsekestele vajalikud, aga istmed ja põrandad ei saa sellest aru nii kui bussijuhidki.
a
aga/ 20. mai 2019 12:37
minge, sööge, kuis jaksate!
l
L-le/ 20. mai 2019 12:35
Vett juua ei keela keegi. Ja selle eest, et laps söömata kodust välja ei läheks, peab hoolitsema lapsevanem.
t
Tohoh/ 20. mai 2019 12:35
sel juhul on Teil Eesti piirid läbi käimata
v
20. mai 2019 12:34
vanasti ei olnudki cocat ja krõ psu

t
to põhimõtted?/ 20. mai 2019 12:31
ega mõni inimene kahjuks muud ei oskagi kui haukuda.
1
123/ 20. mai 2019 12:26
Iga nii haritud lapsevanem peaks teadma kuidas laste söömine võib lõppeda, eriti veel kuskil bussis. Kes pärast bussi puhtuse eest vastutab? Loomulikult on juhid tüdinenud busside räppamisest ja keelavad süüa. Kuid kindlasti on mõne bussifirmaga võimalik kokkuleppele jõuda, et pudelist juua ikka tohib.
v
väljamõeldis/ 20. mai 2019 12:25
Loomulikult pole buss koht, kus sööma hakata. Tegelikult ma arvan, et see on väljamõeldud jutt, üks normaalne lapsevanem ei hakka ju vinguma asja üle, mis on siililegi selge.
e
ei ole nii/ 20. mai 2019 12:22
sul, Mimm, on vist v--t--uviha kõige üle. Kevad ju, sirel õitseb, lapsed rõõmustavad koolist priiks saamise üle. Kui sul endal oleks laps, siis sa ei peaks teda paksuks mäletsevaks põrsaks. Muide, põrsad ei mäletse, lehmad küll
m
Mann/ 20. mai 2019 12:22
Palava ilma korral bussis vett juua ei keela kindlasti ükski bussijuht. Ei pea joogiks olema kleepuv limonaad ja joogiks pudisev küpsis või kartulikrõps. Mis aga kommipaberitesse puutub, siis see on kindlasti väga vale valik, sest kui mitte enne, siis pärast kommi söömist oksendavad lapsed kindlasti. Teemaalgataja kirjutab, et vanemad maksavad bussijuhile palka - no tule taevas appi... ei maksa. Bussijuhile maksab palka bussifirma. Vanemad maksavad bussi hoolduse, kütuse ja muu sellise eest.
r
Raha/ 20. mai 2019 12:18
Bussijuht kasseerigu igalt vanemalt 10€ ette garantiiks. Kui buss peale ekskursiooni puhas, saavad lapsevanemad raha tagasi, kui pole puhas, läheb raha puhastuseks.
m
Mõni ei too midagi / 20. mai 2019 12:15
l
laps peab sõitma kaks tundi kuumas bussis ilma, et ta saaks lonksugi vett juua./ 20. mai 2019 12:14
Tulemus on, et lapsed minestavad. Väga on vaja, et lastel oleks võimalik süüa võileib ja juua vett. Mõni pole hommikustki söönud. Meie koolis oli täpselt sama. Õpetajad/saatjad peaksid garanteerima koos lastega, et buss jääb puhtaks. Pärast vaatavad koos bussijuhiga üle ja kui midagi on määritud, siis tuleb kulud tasuda.

o
Oswald/ 20. mai 2019 12:12
Model pole ju haridust rohkem kui mõni klass ja lisaks on talle abiks pandud arvutiprogramm kuhu on sisestatud kõik sõnad mis võivad (ei või) olla solvavad, ropud, jne,. jms. Ja siit see totakas modereerimine mis ei tea Põhiseaduses kirjas olevast sõnavabadusest midagi. See, et meil pole tsensuuri, on vaid ilus jutt, ei muud.
t
Täiskasvanu/ 20. mai 2019 12:12
Ja kirjake on juures: "selle nätsu jättis siia täiskasvanu" või "selle prahi viskas maha täiskasvanu!" :D
k
Kaidi/ 20. mai 2019 12:10
Kuupealt kirjutaja.Kellele seda làga vaja on mis jààb peale sòòmist.Sòòmisest mààrdunud kàed pùhitakse vastu istmeid ,kardinaid.Kas arvate ,et bussijuht on see kes seda làga peab hakkama koristama..Bussijuhina ma seda kohustust ei vòtaks,pikem lahkuksin tòòlt.Miks laps peab kogu aeg sòòma,niigi ùletoidetud.
b
B.J./ 20. mai 2019 12:08
Tahaksin sellele kõigele lisada,et ainult lapsed pole sellised vaid väga paljud täiskasvanud on ka sellise käitumisega,et karju appi.Väga hea näide on see,et vaadake,mis toimub üldiselt bussides,palju leiate prahti ja palju on igale poole suratuid nätsusi jne.Bussis söömine pole ok.Eriti sõidu ajal.Väike snäkk pole veel hullu aga nagu ka teiste poolt mainitud pudisevad,kleepuvad toidud ja joogid on sellised asjad mille üle võiks mõelda,et mida kaasa panna/võtta. Siin kohal peaks olema mõtlemist meile kõigile.
m
Mimm/ 20. mai 2019 12:07
Tänapäeva lapsed on sellised paksud põrsad, et natuke mäletsemata-luristamata olemist kuluks neile marjaks ära.
k
Kord peab olema./ 20. mai 2019 12:07
Asi ei ole pirtsakuses. Buss ei ole lihtsalt kõige õigem koht, kus süüakse. Söögiks kindlasti veel burgeri rämpstoit, kes teie järgi koristama peab. Lapsi tuleb maast madalast õpetada, et liiklusvahendites ei sööda, sealhulgas ka omapere autos.
o
Oswald/ 20. mai 2019 12:05
To lugeja: Ütleksin siin, et sina, lugeja, oled mõistuse poolest vaid tavaline lugeja. Selleks, et ekrelaseks saada, pead veel arenema ja arenema....
P
.. Loll jutt. / 20. mai 2019 12:04
Pole ma kunagi näinud bussiroolis suitsetavat juhti

v
vana ja tark/ 20. mai 2019 12:04
Millegi pärast ei imesta, et söömist ja joomist bussis peetakse pirtsakuse näitajaks.Need lapsevanemad , kelle lapseke peab närima kogu aeg midagi, võiks ise maksta koristamis tasu otse bussifirmale.Lapsed ja ka osa vanemaid kodanikke on nii näljased, et isegi linna bussis ei suudeta ilma söömata 20 min sõita. Meie peres ei sööda ka oma autos, see pole eetiline ja nii on.
õ
õpetaja/ 20. mai 2019 12:04
Bussijuhtidel on õigus. Buss pole söögikoht. Lapsele tuleb kodus enne reisi korralikult kõht täis sööta. Bussis võib lubada ainult vett juua turvalisest veepudelist. Vanal ajal olid bussid teistsugused, nüüd on istmed kenade katetega, mida tõepoolest on bussijuhil peale lastereisi raske kleepuvatest maiustustest ja jookidest puhastada. Tuleb kokku leppida peatuspaik, kus lapsed süüa saavad. Pirukad, šokolaad ja kaasapandud kohupiimakreemid pole küll toit, mida bussis süüa ja istmeid määrida.
a
Aadu/ 20. mai 2019 12:02
Söömine on saamas igavusest asendustegevuseks. Kinost tuli kamp 12 aastaseis välja ja saputas paberkoti põhjast popkorni ja soola jääke maha .. tehes vaippõrandale sellist muinasjutu leivapuru rada.. endal nalja nabani.. kui ütlesin et lõpetagu reostamine oli tatikute nägu täpselt selline et "kus on politsei.. võõras onu räägib minuga" . Vot selliste laste issie-emmedega tahaks silmaringi laiendamise põhjusel küll suhelda. Mis trauma nemad lapsepõlves saanud on?
k
kurimuri/ 20. mai 2019 11:59
sa ei kujuta ette, milliseks su õpetatud laps võib kambas muutuda. Nii tore on õunasüdamikke ja saiatükke loopida, ja gaseeritud joogiga sab palju nalja, kui see bussis ülessoojenenuna pudelst välja laeni paiskub!!! juhuu! Väökacõit on vahva!! Seal võib teha kõike, mida kodus keelatakse. Kas või kakin bussipõrandale.
k
kahe lapse ema/ 20. mai 2019 11:57
Kui ikka reis on 7 tundi( mu poeg käis Venamaal ekskursioonil), siis on loogiline, lased tahavad süüa vahepeal. nõue oli,et kogu buss peab puhtaks jääma. kaasa lubati võtta toitu, mis ei määri bussiistmeid jne. saadi hakkama küll.
l
20. mai 2019 11:55
Lisaksin veel seda, et asi ei ole tegelikult söömises ja joomises, vaid toidu ja joogiga mängimises. Olen ise näinud Tartus loodusloo muuseumis umbes 10-aastaseid sealtsamast ostetud veepudeleid põrandale asetamas ja neile siis peale hüppamas, nii et kõik kohad, terve Vanemuise 46 ülikooli õppehoone fuajee, oli mullivett täis. Õnneks vett ja mitte limonaadi. Ja see kohutav lärm, mida umbes 20 last suutis tekitada. Garderoobitädil viskas üle, ta astus nende juurde ja küsis, kas lastele meeldiks, kui mõni vana professor pikali kukub nende tekitatud libeduse pärast. Natuke tõmmati vaiksemaks.
s
sirel/ 20. mai 2019 11:51
just sellepärast kahetsen, et ei le enam plastikust või dermatiinist bussiistmeid. Need kasvased püüüšist istmed varjavad sadu sarvaste sõrmede ja tatise nina jälgi, vahest isegi täitinge.... prrrr.
j
just-just/ 20. mai 2019 11:46
nosstalgia! Vene ajal kestis reis Tartust Pärnusse 4 tundi. Nii mõnigi reisija avas oma moonakoti kus keedumuna, sprotivõileib jne.

e
Eelpool/ 20. mai 2019 11:44
on palju olulist juba öeldud, aga juurde võiks veel lisada, et kõik probleemid algavad koduse kasvatuse puudusest ja kahjuks on puudunud kodune kasvatus ka neil lapsevanematel, kes praegu lagastamist õigustavad. Reisijate kaitseks võib öelda, et ei ole OK kui bussijuht roolis suitsetab, ka see fakt näitab millegi puudumist. Õnneks ei ole antud asi väga levinud. Viisakus peab olema kahepoolne, näiteks päev otsa bussis olnud Hiina turistidest ei jää maha ühtegi jälge, et bussis üldse keegi olnud oleks ja on olnud ka selliseid laste gruppe. Veelkord, kõik on kasvatuses kinni.
n
Nop/ 20. mai 2019 11:44
Kasvtamatud nagad vajavad rihma ja seda iga päev...
p
papa waldorf/ 20. mai 2019 11:43
algselt oli XX saj algul termin "vabaduskasvatus", mis vastandus drillile ja kindlale veendumusele, et laps räägib siis, kui kana p-s--b. Kahjusk on nüüd jõutud teise äärmusse.
m
Mati/ 20. mai 2019 11:42
Vabakasvatuse mõiste ei ole ajas muutunud. Vt ka https://www.tlu.ee/opmat/ka/opiobjekt/RKP6007/Pohilised_kasvatuskasitused/vabakasvatus.html
m
mida?/ 20. mai 2019 11:39
päriselt? loomulikult tuleks kohe teatada sellest, see küll normaalne pole. kuigi seetõttu nüüd bussis süüa ka ei peaks lubama, et mõni teine bussijuht äkki suitsetab bussis :D
t
tegelikkuses/ 20. mai 2019 11:37
siis needsamad vinquvad lapsevanemad lähevad ise järgmisse bussi, kus keegi on lagastanud oma lastega ja kukuvad vinguma, et buss on must. aju ei ole, no mis teha.
m
misasja? mis sõna nüüd modele läks?/ 20. mai 2019 11:35
kirjutasin nii: ju.ua peaks olema lubatud vaid puh.ast ve.tt, kui läheb ma.ha, kui.vab ära. mis sõna siin nüüd kasutada ei tohi lumeheIbekeste meelest?
r
rein/ 20. mai 2019 11:35
Pirtsakale lapsevanemale. Bussijuht teeb õigesti. Keegi ei soovi ju pärast võsukese poolt lagastatud kohale istuda

j
juua peaks olema lubatud vaid/ 20. mai 2019 11:34
puhast vett, kui läheb maha, kuivab ära lihtsalt.
k
Kui tõepoolest/ 20. mai 2019 11:32
sõidetakse sõimeealiste lastega pikka maad (pole küll kuulnud, aga ei välista), siis tehakse söögipeatusi vastavalt vajadusele.
n
naisuke/ 20. mai 2019 11:32
Päeva nael! Rumalad lapsevanemad jälle lubavad autos söögi- joogiga lagastada! Toredad bussijuhid sellised!
m
mina arvan nii/ 20. mai 2019 11:31
et napakad lapsevanemad ei suuda oma lastele õpetada, kus on söömise koht, tulevad ja sit.tavad busse. kas su jõnqlane sureb nälga, kui bussis ei saa krõpse õgida? vabakasvatus ei ole kasvatus.
p
Pets/ 20. mai 2019 11:31
Vanasti ei söödud krõpsu ja cocat bussis :D Ju on vanakooli bussijuht.
m
Mati/ 20. mai 2019 11:30
Kas on mingeid fakte ka, või lämisete niisama? Ühissõidukis on juba ammu keelatud sees suitsetamine.
m
Mati/ 20. mai 2019 11:28
Ei lämise siin vabakasvatusest, kui ei tea, mida see mõiste tähendab. Vabakasvatus ei tähenda seda, et "kõik on lubatud". Vabakasvatus tähendab, et laps osaleb temaga seotud asjade otsustamises ja ka VASTUTAB oma otsuste eest.
n
20. mai 2019 11:24
Need on vabakasvatuse lapsevanemad kes alati vinguvad ja virisevad,nende võsukestele on ju kõik lubatud.

j
Ja lõpuks/ 20. mai 2019 11:24
visatakse see kilekott koos pudiga põrandale.
m
maali/ 20. mai 2019 11:23
kui bussifrma otsustab selliseid erivedusid pakkuda, siis tuleks ka kõik kaasnevad probleemid lahendada. kes ja millal bussi korda ( tehniline seisukord, esteetiline ja sanitaarne seisukord jne. ) seab, ei peaks olema kliendi teema. Söömise-joomise ja WC, kui see bussis olemas on, kasutamise keelamine sõidu ajal.
a
Ai jummal!/ 20. mai 2019 11:21
Nüüd sõnasid vist ära! Teatrisse jah pole see pidev söömine veel jõudnud. Veel.
r
Riigistkahmaja/ 20. mai 2019 11:20
Aga mis teha, kui ajuvaba emmekese arvates on loomulik, kui laps bussis ja tänaval ja kodus põranda täis lagastab, määrdunud käed istme külge pühib ja kommipaberid maha loobib. Selleks ju alati keegi, kes tema järelt koristab
r
R.s.m.s/ 20. mai 2019 11:20
Saab süüa bussis kui osata mitte kallata jooki sülle/istmele ja ei sodita rasvaste sörmedega/kätega istmeid. Kuna lapsed on lapsed, nad ei oska nii hästi end süües kontrollida juhtub äpardusi et jook lihtsalt kogematte läheb sülle ja rikub istmekatte. Ja toittu satub istmele. A kes puhastab ? Ja istmete puhastamine on kallis ja aegavöttev töö. Mina olen bussijuhi poolt. Ja kuna tuleb niikuinii teha wc peatusi saab minna sööma selleks möistlikku kohta. Ei ole probleemi.
e
20. mai 2019 11:20
b
Bussijuht/ 20. mai 2019 11:19
Vaevalt saad koolijuurest minema söita,kui juba kröpsud ja joogid väljas,seekohe nagu haigus.Pole ma keeland lasteaia lastel,kellel kasvatajad ja vanemad kaasas seisu ajal süüa.Aga koolilasele räägi vöi ei,aru nad ei saa,et ärge ajage istmetele ja pörandale.Ei ole sellised köik,aga paari sellise pärast ei luba kellegil.Ei jöua ju söidu ajal jälgida ja söidu löpus on köik lagastatud.Ja olen hakand juba vaatama,millise söidu vötan vöi ei.
l
20. mai 2019 11:16

l
lastega koos/ 20. mai 2019 11:15
Kallis 34 aastat vana Hanna, sina olen juba selles vanuses, kus peaksid asjale pihta saama. Mina olen lastega pidevalt sõitnud (20+ aastat), selline töö, ja olen raudselt bussijuhiga sama meelt - bussis ei söö, krõpsud on keelu all kas või rõveda haisu pärast, igasugused küüslauguleivakesed samuti. Lapsed teavad ja ei ole probleemi. Ei sure su laps nälga, kui ta tund või kaks on söömata, aga juua ei ole keelatud. Kes küll tahab järgmisel reisil sinu lapse mäkerdatud iste kasutada, sest võib juhtuda, et buss kohe peab järgmisele reisile minema.
l
Las to lapsevanem/ 20. mai 2019 11:13
ostab omale bussi. Vedagu ja söötku oma bussis, keda tahab. Ise remondib, koristab. Siis kirjutagu uus artikkel bussis söömisest. Kui mõistusele pole kohta loodud, siis sinna ei anna kuidagi seda ka lisada.
e
20. mai 2019 11:12
Ei ole bussijuht,aga ütlen ,et matsutamine bussis ei sobi,see peaks olema reegel,kes koristab põrandale kukkunud palasid,tulgu vingujad lapsevanemad ja koristagu ise, väga hästi saab teha vahepeatusi,et siis süüa,söögikohad olemas,aga mitte bussis
k
20. mai 2019 11:11
Keegi ei taha mustaks lagastatud istmetel hiljem istuda. Söömiseks tehakse söögipeatusi.
m
20. mai 2019 11:10
Mis ekskursioon see on, kui süüagi ei tohi? Meil omal ajal olid ikka kilu- ja munaleivad juba enne nahka pandud, kui buss sõitma jõudis hakata. Ok, see oli iroonia - loomulikult ei pea bussis kogu aeg sööma. öäek - just meenusid nõuka-aegsed rongid, kus vene babuljad arutasid oma kompsust lahti keedetud munad, praetud kanad ja sibulad. Ning need üle vaguni levinud aroomid...
l
lugeja/ 20. mai 2019 11:09
Väga õige ja õiglane nõudmine. Buss ei ole söökla ega baar!
n
Nipitiri/ 20. mai 2019 11:08
Bussi tuleks paigaldada suitsuandur(juhi kohale) ja kaamera mis jälgiks juhi käitumist.
m
mm/ 20. mai 2019 11:08
tänapäeval propageeritakse mälumist kõikjal. Ükski "päkapikk" ei suuda kinos filmi vaadata ilma et ühes käes pirakas pang popkorniga, teises Coca-Cola lurr. Teleka vaatamiseks soovitatakse ikka köögis võileibu valmistada, mäluge, mäluge, mäluge... Tanklad on muutunud rohkem sööklateks ja alkopoodideks, kus ka bensiini saab osta, hea et vähemalt mõned automaattanklad on olemas.

b
20. mai 2019 11:07
Bussides ei lubata kellelgi süüa ja peale vee, midagi juua. See on normaalne
n
Nipitiri/ 20. mai 2019 11:06
Aga miks bussijuhid(kaugsõidu) roolis olles suitsetavad? Liiga tihti näen seda, peaks lõugama minema.
m
Mati/ 20. mai 2019 11:05
Lühike vastus: võimaliku janu tekkimisel sobib kõige paremini vesi (olgu siis mulliga või ilma) ning kellel on veresuhkruga probleemid, neil on alati taskus kas mõni karamellkompvek või ka puuvili. Kõik muu kas pudiseb laiali, kleebib maha loksudes, lõhnab kellegi jaoks ebameeldivalt või määrib. Lisaks - kui midagi kuhugile kukub, siis see ka sinna jääb. Ma saan täiesti aru bussifirmadest, kes keelavad bussides süüa-juua. Muuseas, enamik neist asjandustest, mida bussis tarbitakse, on ka igati ebatervislikud. Aga sellest tehti juba enne juttu.
m
mõistuse hääl,/ 20. mai 2019 11:05
ma mõtlen alati, kas on vaja seda lille korjata. milleks, et ta sureks, las elab ja õitseb. Milleks vaja arutult jhh neid korjata.
j
jah/ 20. mai 2019 11:04
Buss ei ole liikuv söökla. Tundub ,et lastevanemad on alles ise lastemeelsed kes ei taipa kus ja millal on mõistlik mida teha. Kas te olete nõus kinni maksma iga reisi salongi puhastamise plekkidest?
l
lõputu tarbimise/ 20. mai 2019 11:04
arutud tagajärjed, eriti mõtlemisvõimes. Kes küll omi järeltulijaid hoogsalt abituks õpetavad, iseseisvas elus tegusalt toimetulemise asemel... Raha ja eraettevõtluse ajal pealegi, liigagi mugavaks muutunud sõiduvõimaluste ajal. Oma autos-diivanil laske lastel ja lemmikloomadel teha, mida soovite. Bussides on igapäevaste sõitudegi ajal suust pudistatut, nätsutatut istmete küljes, sealt reisija riiete küljes. Korra pidamise alused tulevad kodust, vanemad peavad ka ise koos oma lastega bussides sõitmise alused omandama, eraautode istmed olgu täis mida tahes, nagu omanikule meeldib.
j
juula jöhvikas/ 20. mai 2019 11:03
Kodus ,söögilaua ääres on söömine, loomulikult bussis ei lagastata...
e
erinevus varasemast rikastab/ 20. mai 2019 11:03
enam ei ole minevikuajad mil lapsi võis töökasvatuse ja eluettevalmistuse jaoks koduseid töid tegema panna nagu marju korjata, muru rehitseda jne. Oleme küll Euroopast taga, aga järgi jõudmiseks pole meil paraku pääsu sellestki, et seadusega reguleerida et last ei tohi sundida hommikul enda voodit ära tegema jne.

x
xx/ 20. mai 2019 11:02
Meeldib sõita puhtas bussis. Aga tundes ja teades kooliõpilasi, siis igal juhul peab olema bussis söömine keelatud. Kuigi linnaliini bussides on söömist-joomist keelavad sildid, siis on jube vaadata neid läbustavid lapsi, kes oma krõpsudest rasvaste kätega nühivad istmeid ja jookidega läbustavad. Sama vastik trend on viimasel ajal topsidest kohvi luristavad daamed ja beibed. Rahulikuks kohvijoogiks peaks ikka aja leidma. Kord oli ühel beibel tops ilma kaaneta ja lagastas sellega teised reisijad täis. Kahjuks bussijuhid täis linnaliinibussides seisvate reisijate vahelt ei näe, mis toimub.
a
aga/ 20. mai 2019 11:02
v
20. mai 2019 11:02
Vee joomist pole küll ùkski bussijuht keelanud.... aga jah söök ja muud joogid keelatud ja see väga õige. Kel terviseprobleemid, saab eelnevalt bussijuhilt loa mõne ampsu või muu joogi tarbimiseks. Ja nii lihtne see ongi😀
k
Kaasaegne/ 20. mai 2019 11:00
Krõpsu, koolat ja nutti näppida - selline ekskursioon tavaliselt välja näeb! Ja kui küsin hiljem lapselt, mida nägid- vaatab otsa nutistunud pilguga...
e
ei/ 20. mai 2019 11:00
Koristama tuleb vanematel kodus lapsi õpetada. Buss ei ole tööharjumuste lihvimiseks. Kes eemaldab need plekid, mis sinna istmetele kogunevad? Teil Lastevanematel läheb väga kulukaks kui teil tuleks peale igat reisi kinni maksta bussi salongi puhastus. Ma arvan ,et te ei tahaks, siis kunagi enam reisida. Buss ei ole liikuv söökla. Iga asi toimugu selleks ettenähtud kohas. Vahel tundub küll, et lastevanemad on ise alles lapsemeelsed kes ei saa aru mida millal ja kus teha.
m
muhv/ 20. mai 2019 11:00
Ja õigesti teevad, et ei luba. Mina keelaksin ära ka kinos söömise ja joomise. Teatris millegipärast ei sööda ega jooda.
p
põhimõtted?/ 20. mai 2019 10:59
ja sa printisipiaalse inimesena sellest kuuldes, milline on naabrinaise suhtumine... et enam sa temaga ei suhtle
d
diabeetikud on vähesed/ 20. mai 2019 10:56
peamised veresuhkru probleemid on lastel küll selles, et see on (magusa) söömisest liiga laes

m
mõistuse hääl/ 20. mai 2019 10:52
No nii, mu mõistlik ettepanek läks kommenteerimisele. Jutt oli sellest, et loodusest ei peaks arutult lilli kaasa kahmama, mis bussis kurvalt närbuvad. Ja et seda teevad ka täiskasvanud. Aga see oli ilmselt liiga jube jutt......
t
T/ 20. mai 2019 10:51
Tõesti tõeline piin olla paar tundi ilma Cola -ja krõpsudeta.Enne sõitu võiks õnnetu lapsevanem lapse kõhu täis sööta, mitte näksikotti bussi kaasa anda.
e
Elevant/ 20. mai 2019 10:50
Tänapäeva, ärahellitatud inimeste mured.. Mina olin poisike (laps), siis vabal päeval mängisime eakaaslastega päev otsa palli, sõitsime ratastega, tegime ka vist mingeid koerustükke. Aga sööma minemine oli küll viimane asi, millele mõelda. Vast õhtul tuli söömine meelde. Tänapäeval ei suuda 2-3 tundi laps söömata olla isegi lihtsalt bussis istudes, kus mingit energiakulu ju polegi..Ja mis "söök" see bussis on - coca, Snickers, kartulikrõpsud? Edu teile laste tervise rikkumisel!
m
mõistuse hääl/ 20. mai 2019 10:50
Kordan veel kord -- sest kordamine on tarkuse ema enne ekskursiooni tuleb reeglid paika panna. Et lapsed ei käituks nagu vabadusse pääsnud loomakari. Vene ajal oli kole komme näiteks Taevaskojas oma nimesid liivakivikaljudele kriipida. Lastele meeldib ka lilli (kullerkuppe ja varsakapju jm) krahmata, mõtlemata, et need ei püsi kuumas bussis. Pärast on buss närbunud õisi täis. Muide, seda teevad ka täiskasvanud. Kord sõitsin looduse Omnibussiga Lahemaale rändrahne vaatama, paljudel olid peod pärast pääsusilmi ja kullerkuppe täis..... mis närbusid kurvana
v
20. mai 2019 10:47
vanasti lapsed ei s1ttanud ka nii palju kui tänapäeval.ja kui praht maha lendas,siis kuulasid sõna kui õpetaja või bussijuht selle üles käskis tõsta ja prügikasti panna.praegult saadetakse täiskasvanu lihtsalt ptsi ja sa ei saa pägalikule mitte midagi teha.pealegi polnud tol ajal nii palju ka erisugust rämpstoitu ja pakkeprahti.
v
20. mai 2019 10:44
Väga õige,buss ei ole söökla.
m
mõistuse hääl/ 20. mai 2019 10:43
Ka sel temal nagu kõigil teiselgi tuleb lähtuda tervest mõistusest. Lastele peab eelnevalt segitama, et jäätist, kreemikooki, magast vurtsuvett jm, mis võib bussiistmeid ja kaaslasi määrida, sõidu ajal ei tohi tarbida. Kuid saiake, küpsis, õun, puhas vesi on lubatud.Õpetatud laps hoiab oma toidul kilekoti all, et midagi sülle ega põrandale ei pudiseks. Samas olen ka mina vastu, et laps sööb krõpse ja pühib rasvased sõrmed istme külge. Seda juhtub kahjuks sageli.
v
Vp./ 20. mai 2019 10:41
Bussides on ka istmed, kuhu pudeneb toitu. Kes tahab istuda toiduga määrdunud istmel?

o
20. mai 2019 10:41
Olen poolt, et ei tohi. Vanasti olid nahkistmed, tõmbasid lapiga puhtaks ja uus grupp sisse. Lisaks olid ka lapsed viisakamad. Ekskursiooni tehes planeerige peatusi, kus saab bussist väljuda.
e
Ewa/ 20. mai 2019 10:40
lapsed söövad krõpse ja joovad magusaid jooke ja osadel läheb süda pahaks, pigem tõesti väike peatus.
l
Lapsevanem/ 20. mai 2019 10:39
Kas kurtja peab silmas söömist seisvas bussis? Sellisel juhul on ilmselt võimalik söömise ja koristamise osas kokkuleppele jõuda. Kui aga jutt on sõitvas bussis söömisest, siis on tegu küll väga vastutustundetu lapsevanemaga. Mõtlemiseks: jook enda ja kaaslase riietel, bussi istmel; toiduplekid riietel; lämbumisoht hingamisteedesse sattunud toidu tagajärjel, teravalõhnalised toidud kinnises ruumis, mis pole kõikidele talutavad jne. Kõik pered siiski veel ei söö autos ja kodus diivanil. Ka ekskursiooni või õppekäiku planeerides on hea tahtmise juures võimalik leida aeg söögipeatuseks.
s
samuti bussireisija/ 20. mai 2019 10:37
õige kah- ega kodus diivanil ei lösutata, bussiga sõidab teisi inimesi samuti...maast madalast on vaja oma võsukesi juhtida ja suunata elementaarselt viisakalt käituma!
j
jah/ 20. mai 2019 10:35
Normaalne on, et juua ja väikest suupistet võib süüa. Reis on teinekord pikk, lastel lähevad kõhud tühjaks ja tõepoolest võib paha hakata. Osa bussijuhte elab ilmselt mingis oma maailmas, et keelan, käsin jne. Samas kulistavad isegi mõnuga limonaadi ja seisuajal suitsetavad bussi täis. Nagu poleks ise lapsed olnud või poleks neil lapsi? Ilmselt on asjad sealmaal, et bussi tellimisel tuleb eraldi tellida ka sõbralik bussijuht!
s
Sass/ 20. mai 2019 10:34
Saku SAMATI omad on aga poolearulised, kiirendan-pidurdan, lihtsalt niisama, vahepeal põrutan vastu teeäärt aga peaasi, et põnev oleks...
h
H/ 20. mai 2019 10:34
Kui laps ei suuda max 2,5 tundi (Eesti piires peaks piisama, et punktist A punkti B jõuda) istuda bussis ilma söömata, siis tahaksin teada, et mida nad üldse suudavad. Isegi imikute söögikorrad on pikema vahega.
a
arvamus/ 20. mai 2019 10:33
tuleks teha üks vahepeatus, kus lapsed väljuksid bussist kohta, vabasse loodusesse, kõik lapsed nosigu seal kaasavõetud toidupoolist, joogipoolist, bussijuhtki saab oma selga sirutada ja vajadusel suitsetada. Puhkepaus peetud, metsaalune rämpsust puhas, kõigil hea olla, janukustutamist, aga bussis keelata ei tohiks.

j
Jj/ 20. mai 2019 10:32
Osades bussides kirjad üleval, et söömine ja joomine keelatud.
m
Milko/ 20. mai 2019 10:31
Jälle jutt selles võtmes "kui mina veel noor olin" . Saa aru, kallis inimene, et tänapäeva lapsed on väga erinevad kui vanasti, ei hoolita kellestki ega millestki. Ja kui lapsel veresuhkruga probleemid, küll on mingi pastill selle jaoks, mida saab bussis võtta. Kui pikad need bussisõidud siis on, et ei suudeta söömata olla? Räägime siis mingi 10h jutti sõidust või milles mure? Ära kasvata oma lapsest memmekat kes jumala eest ei võiks püstijalu või lageda taeva all süüa.
h
haigevärk/ 20. mai 2019 10:30
ekskursioonil on ju ometi peatused ja vaatamisväärsuste vaatamine ja tehke siis ometi siis söögipaus ka .Ei pea kogu aeg sööma-jooma. Ja pole seda söömist ka vanasti bussis lubatud. kommi või limpsilonksu võtmast sul keegi keelama ei tule
b
bussis tuleb kinnitada turvavöö olemasolul turvavöö/ 20. mai 2019 10:29
Ise tahtsite euroopa liitu. Nimelt võib bussis süües ja juues toit kurku minna. Seepärast ei ole selline asi euroopa liidus ette nähtud. Kõik on hästi ja heade kavatsustega mõeldud euroopa liidus.
j
ja kui/ 20. mai 2019 10:28
mõni kleepuv asi istme peale kukub, kuidas seda puhtaks saad? Tihti magustoiduks pulgakomm. Jne. Aga miks peaks bussijuht kellegi okset veel puhastama? Vahel on nii, et tulles sõidust tuleb kohe järgmist tellimust täitma sõita, kuidas tänaval oksest puhastada? Jne.
n
no/ 20. mai 2019 10:27
see kirjutis on samas stiilis kui minu naabrinaine käis oma lapse lasteaiarühmaga Mänguasjade muuseumis ja oli pärast šokeeritud, et mõtle, mingi muuseumimutt ei lubanud lastel mänguasju katsuda ja manitses kui lapsed mööda muuseumi jooksid ja kisasid. Olevat mingi lastetu vanamutt vist. Vot selline suhtumine meie helbekestest lapsevanematel
k
20. mai 2019 10:26
Koristamine on bussifirma kohustus. Elementaarne kohustus. Mitte ainult söömine ei jäta maha prügi vaid mitmed teised tegevused mis keelatud pole. Kuna need bussifirmad ajavad vist mugavuspoliitikat siis ongi keelamine esimene lahendus.
h
Hmm/ 20. mai 2019 10:26
Normaalne, et ei lubata: paljud ei oska enda järelt koristada. Olen kuulnud lapsevanemast, kes ei lubanud peale ekskursiooni lõppu oma lapsel bussis mahavisatud rämpsu ära koristada põhjusel, et "see ei ole sinu töö".

k
20. mai 2019 10:25
Kas bussifirma esindajad on kitsid juhile koristamise eest maksma? Ilmselt keelavad nad söömise ja joomise üldse ära, et asi lihtsamalt laheneks. Vot selline on tööandja siis EV-s!
l
lea/ 20. mai 2019 10:21
laske lastel oma autos süüa- juua, ega siis lapsed paigal pole, sahmimine käib siia sinna, buss ei sõida stabiilselt ühel kiirusel
t
20. mai 2019 10:20
Tund aega pärast reisi koos kasvatajate-õpetajatega bussikoristust, siis söögu.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee