Eesti uudised

HÄIREKESKUSE MEEDIK: „Kui beebiemad räägivad, et tita magab nende kaisus, siis tahaks appi karjuda!“

Liina Hallik , 20. mai 2019 08:30

87 KOMMENTAARI

u
Udujutu kuulaja/ 20. mai 2019 14:51
Arengumaades ja mitmel pool mujal magavad kõik lapsed emadega koos ja neid ei magata seal midagi surnuks! Palun uurige ja lugege. Need üksikjuhtumid on väga harvad ja põhinevad tõesti kas alko või narkojoobes vanemate süül. Hoopis rohkem on hällisurmasid nendes riikdies kus vaktsiinidega alustatakse väga vara. Nt Jaapanis lõppesid hällisurmad kui lükati vakts. 2.aastaseks saamiseni. Jaapanis magavad lapsed oma vanematega ühes voodis kuni teismeliseeani. https://perejakodu.delfi.ee/beebi/beebiga-samas-voodis-magamine-ja-ta-iga-vaaksu-peale-kaissu-votmine-kas-see-on-oige-kasvatusviis?id=71510665
b
babuška./ 20. mai 2019 11:44
k
Kassi / 20. mai 2019 10:48
annab õra magada.Pane 4a.laps kassi peale ja vaata mis juhtuma hakkab,Enne pane lapsele talvekombe selga!!
e
Emme/ 20. mai 2019 09:57
Arvasin ka selles lämmatamise hirmus alati, et beebi magagu oma voodis. Kuigi teadsin, et kaisus magamine on talle parim (turvatunne, immuunsüsteemi areng.. jne). Esimestest öödest poole magas oma voodis. Väga rahutult. Võtsin ta enda kõrvale. Sättisin meid magama nii, et tema oli voodi peatsi pool ja mina kolisin oma padjaga tema keha kõrgusele. Parim otsus - magame mõlemad hästi, toidan teda tihti, kui ta alles nihelema hakkab ja naudin tema lähedust. Sellises asendis ei kujuta ette, kuidas oleks võimalik teda ära lämmatada.
o
olehh/ 20. mai 2019 09:32
Tiina on kindlasti Häirekeskuses selline nina püsti kõiketeadja :D
k
Kiirabitöötaja/ 19. mai 2019 23:29
Loen neid netikommentaare ja imestan.. Üks lollim kui teine. Internetis on hea klähvida, aga reaalsus on midagi muud. Tänapäeva emmed ei suuda isegi lapsele palavikualandajaid anda, annustest rääkimata. Kiirabi kutsutakse iga väike nohu, köha ja aevastuse peale. Olen täiesti nõus Häirekeskuse meedikuga, sest puutun selliste ''emmedega'' ise kokku, tagajärgedele ei mõtle keegi ja kui reaalselt on ühel hetkel erakorraline situatsioon käes, võib olla juba hilja.
ö
Öövalve/ 19. mai 2019 18:46
Tundub et su vahetus hakkab lõppema? Ja ei olegi miskit kasulikku teinud..
v
Vanake/ 18. mai 2019 18:26
Ju on õigustatud see appi karjumine kui ta peab tegelema tagajärgedega.

v
Vanaema/ 18. mai 2019 12:53
a
18. mai 2019 10:56
t
to Naine/ 18. mai 2019 09:11
Mõtlesin sama, et ei tea, mis aine mõju all küll ollakse, et lastega nii juhtub. Kõik minu neli last on minu kaisus maganud - see on LOOMULIK, ei tulnud mõttessegi neid kusagile eraldi tõsta, hoopis see on julm mu arust. Tahaks ise appi karjud nii ignorantse mõtteavalduse pärast nagu peakirjas.
t
to mädanik/ 18. mai 2019 07:27
lapsed on korralikult üles kasvatatud, kuid laps otsustas oma last ilma reegliteta kasvatada, kuna tema vanemad olid ranged ja talle see vahel ei meeldinud, kuna sunniti teatud asju tegema (koristama, nõusid pesema, rohima)
v
vanaema/ 18. mai 2019 06:17
Mina lahendasin asja oma lastega nii: Titevoodi ema voodi kõrval. Hoidsin pulkade vahelt lapsel käest kinni. Ja kõigil oli turvaline.
p
pille/ 17. mai 2019 23:46
mina oligi mugav. ma tahtsin ka magada. laps kaisus oli palju lihtsam. nüüd pole lapsed memmekad ,vaid iseseisvad noored inimesed.
k
kahe lapse ema/ 17. mai 2019 23:43
kuule ma proovisin istudes öösel last sööta. oleksin maha kukutanud,sest nii väsinud olin. võtsin enda kõrvale peale seda kogu aeg ja mingit probleemi polnud. laps magas hommikuni ja mina ka. lisaks mees magas teisel pool last ja keegi ei lämmatanud last ära.
e
ema/ 17. mai 2019 23:40
mul ka mõlemad magasid minu ja mehe vahel. mingit probleemi polnud.

2
2 teismelise ema/ 17. mai 2019 23:37
sama siin. ja mitte sellepärast ,et ei tahtnud kaugel olla. aga ma sain ka nii magad. süüa tahtis ,sain une pealt sööta. ükskord keeras laps end mehe selja alla peaaegu. mõlemad lapsed suureks kasvatatud ja elus terved. no krt. ei saa olla nii lumehelbeke.
t
to ost / 17. mai 2019 23:32
Ma ei pruugi teada aga aiman. Ja olgu jumal tänatud et Teiesugune sealt lahkunud on, vähemalt rahvas ei kannata.
e
emade/ 17. mai 2019 23:07
ja tütarde side on kadunud. emad pole enam võimelised tütardele oma kogemusi edasi andma. kasvav feminism seda ei lubagi.
n
naine/ 17. mai 2019 22:57
Ja nii ongi! Isegi rampväsinuna ei lämmata sa oma beebit ja "maga teda ära!? Mis siis loomariigis sünniks? Põhjus on muus, kahtlustan alkouima või muud hooletust. Vastik lausa kuulata sellist juttu ja seda räägib meedik! Võiks ikka teada, miks sellised asjad juhtuvad. Kindlasti mitte seepärast, et väsinud emme oma lapse lämmatas lihtsalt väsimusest!
l
Laen/ 17. mai 2019 22:37
No sellisest sõnakasutus eest ongi arusaadav et keskkond ei vastanud isiksusele. Usun, et kollektiiv ei kaotanud sinu näol kedagi.
m
Müük 20.49/ 17. mai 2019 22:25
Näri muru kui asjast aru ei saa, helbeke !!
a
Annile/ 17. mai 2019 21:37
Siis oled ebakindel ja poleks vaja lapsi teha
j
Jaksasin mina oma lapse tuppa minna teda toitna, jaksad ka sina/ 17. mai 2019 21:36

r
Raa to raale/ 17. mai 2019 21:32
Tõesti mu tütarde titad magasid ka paar kuud peale sündimist minu tütarde kõrval.Lapse magab tõesti kas väga joobes või väga rahulik naine.Lapselapsed juba 6--13 aastased.Soovitan ka nendel ,beebid enda kõrvale võtta.Beebi kuuleb ema südamelööke ,mida on 9 kuud kuulnud,ja magab rahulikumalt.Minu ema lapsed magasid ka minu ema kõrval 9 last ja tema emal 12 last.Kedagi ei magatud ära.
k
Kui ikka suur lai voodi niiet lapsel oma koht seal siis küll ühes voodis magamise probleemi ei näe./ 17. mai 2019 21:01
n
Naine/ 17. mai 2019 20:58
Ausalt, ei kujuta ette, kuidas nii raske unega saaks olla. Mul titt kolib mõnikord öösel mu kaissu, sest ärkab ja muudmoodi enam magama ei jää. Samas need ööd on minu jaoks piin: magaf ja samas ei maga ka, kogu aeg samal küljel, iga lapse liigutus läbi une ajab "ärkvele", st tead kogu aeg, et ta on külje all. Kujutan ette, et lapsi äramagavad vanemad võtavad kangeid unerohtusid. Siis oleks küll selline hirmus õnnetus võimalik.
m
Mälestus/ 17. mai 2019 20:56
olin vist 4, kui magasin vana suure kassi ära. See oli ammu, siis olid voodid kitsad
m
Müük/ 17. mai 2019 20:49
Alati on võimalik parem koht leida töötamiseks, kui ei sobi keskkond 👈Asendamatuid ei ole.
t
To Rii/ 17. mai 2019 20:45
Mis aineid tarbid? Mul 2 last kaisus kasvanud...üks magas mingitel aegadel ainult tiss suus. Kui oleks pidanud last võrekasse tõstma vms, siis oleks totaalselt magamata ja depressioonis olnud. Samal ajal oli uni aga väga kerge, nii et laps kaisus reageerisin igale ta liigutusele. Emad on erinevad ja kui pole joodik-narkar või mingi haigusega, siis pole probleemi.
k
Kas see artikkel peaks nüüd eeskuju andma v mis?/ 17. mai 2019 20:45
Aga kas ta siis ka appi karjub, kui tita lamamistooli magama jäetakse? Alles oli artikkel, kus tootja kutsus tagasi lamamistoolid, kus titt end keerates ära lämbus? Palju neid surmasid tuli, enne kui lamamistool tagasi kutsuti?
a
Aga/ 17. mai 2019 20:39
suur osa siinsetest ei saa arugi, imiku kõrval magamine tundub lausa loomulik

r
Rii/ 17. mai 2019 20:37
aga kui neist neljast oleks üks Sinu all lämbunud, siis Sa siin praegu ei kireks.
o
oioi/ 17. mai 2019 20:36
Milline haridus on Teil, kui seda üldse ongi
m
Mees lihtsamalt veel/ 17. mai 2019 20:34
jah, neid juhuseid on palju, ka Eestis. Täiskasvanud inimesed nagu ilma ime...
n
neid / 17. mai 2019 20:32
on palju, Sa teada ei tahakski...
m
Manni/ 17. mai 2019 20:31
Kas neil, kes on oma lapse ära maganud, on eelnevalt selline tunne olnud, et magab imiku ära?
t
T./ 17. mai 2019 20:29
Ka sel aastal on üks sellin õnnetus juhtunud, ema ei olnud joobes.
n
naine to tjah/ 17. mai 2019 20:05
Enne kui beebi enda vahele magama võtsime, uurisime statistikat ja ka arstilt ja mujalt hankisime infot, et kas tohib ja ega see ohtlik pole, kõik allikad kinnitasid, et mitte ja meile see sobis, 2 last meie vahel maganud ja see on meile mõlemale mehega sobinud! Mis neist lastest siis saada, kui juba titeeas lükkaks ikka eemale ja ära. Ikka võrevoodisse vastsündinu ja soovitavalt ka teise tuppa, eks?!
n
Njah/ 17. mai 2019 19:56
Minu laps magas ka mu juures, aga külje all mitte. Aga ma olen ka jube kehva unega ja lämmatamist ei oleks kindlasti ette saanud tulla.

o
OST/ 17. mai 2019 19:42
HÄIREKESKUSE MEEDIK: tahaks appi karjuda!" Ja karjuti üle saali jne , kõigil närvid krussis, tänu sellele, et tehti suur kolhoosisaal. Politsei, PV, Häirekskus - hullumaja. Väga ebameeldiv töökeskond...........oli !!
a
Anni/ 17. mai 2019 19:31
...kui mul lapsed väiksed olid magasid nad minu kõrval ja asi ei olnud mugavusest tingitud vaid ma tundsin end kindlamalt, kui nad olid minu kõrval!
i
ilmne:/ 17. mai 2019 19:25
kes miinustavad, need juba usuvad sellise äpi olemasolusse..
a
Anni/ 17. mai 2019 19:21
Minu mõlemad lapsed magasid titadena minu kaisus. Ma ei tahtnud neist kaugel olla. Polnud ka kunagi sellist tunnet, et neile peale magaksin.
m
Madis Milling/ 17. mai 2019 19:10
Kahjuks tuleb tõdeda, et õpitud abitus süveneb. Kui olin veel gümnaasiumis riigikaitseõpetaja, nägin kuidas igal uuel aastal oli klass järjest rohkem abitum. Oskused on üks asi. Oskused on õpitavad. Olulisem on vaimne abitus. Ei suudeta keerulistes olukordades mõtelda ja sellest tulenevalt ka tegutseda. Loomulikult ma üldistan. Igas klassis oli ka "teravaid pliiatseid". Ma kardan, et homme on meil põlvkond kes arvab siiralt, et verejooksu sulgemiseks on kindlasti mingi äpp olemas ja piisab sellest kui telefon panna haavale...
l
Loen ja imestan/ 17. mai 2019 18:49
Mis rasket tööd need tänapäeva Emad teevad, et surnu uni on , ei kuule ega näe? Titelappe pole vaja pesta, , masin peseb sipukad, tumme ei keeda, pesu ei triigi , nõusid peseb masin või on koik mustad nõud kuhjatud kraanikaussi! On neil peedi- või kartulipõlluväljad?Veel 30 a tagasi jõudsid emad koike ise teha. Ei mäleta küll, et lõputu magamine oli esmane
n
Naine 50/ 17. mai 2019 18:38
Ükski Ema ei maga eales nii sügavat und, kui neiuna(ehk joodik või narkomaan).ta on ema ja uni on nagu linnul.Tänapäeval on inimestel nii laiad voodid. Pole nõuka aeg, kus noorpaar alustas ämma äramagatud diivanil oma pereelu.Laps vajab lähedust.samuti on beebile olemas voodi 25 cm ääretus, mis võib vabalt olla kus iganes, ka lennukis.
m
Mai/ 17. mai 2019 18:23
Meil oli titade jaoks algul korv, mida sai tõsta oma voodi juurde.

t
tõsine/ 17. mai 2019 18:21
Mina võtan ajalehti maja juures vanapaberikonteinerist, täitsa puhtad ja värsked. Ja ka vanu uudiseid on huvitav lugeda, saab teada, et see või teine teema on juba unstatyd või risti vastupuduseks kirjututud. Beebiga koos magamise kohta-- neli last olen sureks kasvatanud, koragie magand nad ööund minu kõrval. Kartsin väga seda teha. Päeval pikutasime see-eest alju kõrvuti.
e
esmaabi/ 17. mai 2019 18:17
ja veel talle suust-suhu hingamist tegema... kunagi esmaabikoolituseltekkis meil selle üle vaidlus, koolitaja ütles, et pange taskurätt vahele...enam vist seda meetodit elustamisel ei kasutata? On ka variant et oskamatult kannatanut liigutades võib talle rohkem viga teha (näit kaelatrauma puhul närve vigatada nii et ta jääb halvatuks), samas tuleks kannatanu külili keerata, et ta oksesse ei lämbuks või keelt kurku ei tõmbaks... keeruline värk.
m
Mii/ 17. mai 2019 18:06
Kas on olemas statistika ,kui palju lapsi on ära magatud vanemate poolt.
r
ra/ 17. mai 2019 17:33
kas sa poest saad ka ajalehti tasuta? Mida sa halad
v
Vanaema / 17. mai 2019 17:31
Kui sa oled valmis et selline õnnetus sinuga iial, ma ütlen iial ei juhtu, maga edasi titaga. Kui kasvõi mõni protsent on selleks tõenäosuseks siis hakka varakult pisaraid korjama ja valmistu halvimaks. See on sinu laps ja otsusta ise, pärast on hilja kahetseda
t
to Šokeeritud/ 17. mai 2019 17:13
No ikka tohid aga sa pead arvestama sellega, et sa tõstad oma lapse enneaegse surma tõenäosust mingi hea 20-50x. Kui sa oled oma mugavuse suurendamiseks nõus selle kompromissiga leppima, siis pane sodiks!
š
Šokeeritud/ 17. mai 2019 16:51
Taevas halasta, kas nüüd ei tohi ema enam oma rinnalapse kõrval magada ka? No kuulge, see on kõige lihstam ja mugavam magamisviis. Kui laps ärkab öösel, siis saab talle rinda anda, ilma et peaks voodist tõusma ja pärast saab kohe edasi magada. Mõnikord, kui laps öösel ärakab, piisab lihtsalt ema rahustavast puudutusest, et ta uuesti magama jääks. Kui tõesti mõnel haruharval juhtumil on ema oma lapse ära lämmatanud, siis see ei tähenda, et kõik emad peaksid sellepärast lapse kõrval magamisest loobuma. Iga päev juhtub kuskil mõni autoõnnetus - kas me loobume selle pärast autoga sõitmisest??
K
?/ 17. mai 2019 16:32
Keegi ei käsi puutuda, kutsu abi , lihtsalt Helista ja kutsu abi, kas seda on palju palutud?

a
A/ 17. mai 2019 16:22
Emal on lapsega side ja ei saagi last imetades sügavalt uinuda. Purjuspäi ei peaks aga lapse juures olema
a
Ann/ 17. mai 2019 16:21
Loomulikult ei ole normaalne väikse tite kõrvalt end purju juua... kui ema pole ravimite mõju all, on kõige parem laps kaisus magada.
n
Nojah/ 17. mai 2019 16:18
Sôltub vâga emast, mul on lapse kôrval olnud alati nii kehv uni et iga viimanegi krôps äratab, lapse lâmmatamine tundub ilmvôimatu.
t
täitsa juhtunud isegi eestis/ 17. mai 2019 16:15
https://www.ohtuleht.ee/189548/magav-ema-lammatas-beebi
K
?/ 17. mai 2019 16:14
Kõik, kes maas lamavad, ei ole narkomaanid.On suhkruhaigeid, südamehaigeid, me eis aa selga pööratas ellepüärast, et lihtsalt oletame ja kohe ise diagnoosi paneme.lihtsalt helista ja kutsu abi.Niimoodi, kui kutsud krva näoga kajakale, kes istub katusel ja jänesele, kes on pargis ja porgandit ei taha süüa.Näited elust enesest.
m
mo krt, ah et siis/ 17. mai 2019 16:13
sõna karqas õigesti kirjutatult läheb modele? no tõesti, ei tundu arukas. hiir hüppas ja kass karqas on isegi LASTELAUL! poolearuIised õhtulehes!
K
?/ 17. mai 2019 16:12
Keegi ei käsi sul suust suhu hingamist tegema hakata võõrale inimesele, aga abi peaksid ikka kutsuma.Ma usun, et ise paluksid jumalat appi, kui peaksid ise samas olukorras olema või sinu väga lähedane inimene.
n
no mis krt, mis sõna nüüd ei sobi modele?/ 17. mai 2019 16:11
läinud ligi, et vaadata, äkki vajab abi, aga see karqas jubeda karjatusega mul püksisäärest kinni, ise irvitas, et sai mind ehmatada. enam ei lähe ma kunagi ligi, mida iganes, mina ei lähe.

m
ma olen korra/ 17. mai 2019 16:10
läinud ligi, et vaadata, äkki vajab abi, aga see kargas jubeda karjatusega mul püksisäärest kinni, ise irvitas, et sai mind ehmatada. enam ei lähe ma kunagi ligi, mida iganes, mina ei lähe.
o
ootoot/ 17. mai 2019 16:09
kui ma kedagi ei puutu, siis TAP.PA ma teda sellega küll ei saa. ta võib ära surra, seda küll. ikka ja jälle peab küsima, millise harid(t)usega on õhtulehes ajakirjanik?
M
?/ 17. mai 2019 15:57
Milleks on olemas telefonid, et kutsuda abiKuidas saab olla nii julm ja ükskõikne?
k
Kris/ 17. mai 2019 15:50
Tahtsin isegi täpselt sama kirjutada. Dollarid silme ees ja sealt kaugemale ei näegi
j
Just nimelt/ 17. mai 2019 15:49
Titevoodi saab ju vanemate voodi kõrvale, külg külje vastu panna.
k
korduvalt on TV-s hoiatatud, et ei tohi puutuda võrrast lamajat - võib olla narkomaan/ 17. mai 2019 15:35
ja siis on käitumine ettearvamatu ja ohtlik lähedal seisjatele.
h
Helistaja/ 17. mai 2019 15:26
Majaelanik keeldus õigustatult, ka mina ei tahaks puudutada võhivõõrast lamavat meest, just sellepärast ma meedik ei olegi
r
RAA/ 17. mai 2019 15:05
Mingil ajal--kaua aega tagasi--oli artikkel et maades kus laps magab , ema kõrval ei tunta nn.hällisurmasid.Minu 4 titte magasid kõik minu kaisus.

k
kalev/ 17. mai 2019 14:54
ja sellise artikli pealt tahab õhtuleht teenida, uskumatu kapitalistlik m6tteviis....
k
küll kiirabi teab parem/ 17. mai 2019 14:23
Emainstinkt ei lämmmuta last, ikka ema keha. Ja lämbumine on imikute surmapõhjus nr 1 ( liiga pehme matrats või padi, täiskasvanu keha)
t
Tjah/ 17. mai 2019 14:19
Beebid peaksid magama ikka oma beebipesas (vanema kõrval kasvõi) või oma hällis vanema voodi kõrval. Väsinud lapsevanem võibki sellele vastsündinule peale vajuda, seal pole palju vaja ju, nii pisikesed ei suuda peadki veel hoida.
l
Lapse ema/ 17. mai 2019 14:09
Igal emal on olemas emainstinkt ja kaisus magamine on täiesti loomulik. Kusjuures ka isadel on see instinkt olemas (va alkoholi või mõnuainete tarbimisel) seega peab ikka mingi muu põhjus olema miks neid lämbumissurmasi niipalju on.
m
mall/ 17. mai 2019 13:33
Tiinal on kaks toredat last: tütar ja poeg, teismeeast väljas.
k
ketcut/ 17. mai 2019 13:21
Looda õnnele ja juhusele, et see meedik sinu lapse pärast ei peaks nutma.
p
Pets?/ 17. mai 2019 13:12
n
narkopilvede/ 17. mai 2019 13:09
puhul on sama lugu ja see on eestis viimastel aastatel isegi hullemalt levinud kui alkohol

k
kui tundub, löö risti ette/ 17. mai 2019 13:04
Noh tead, sul on vedanud, kui lapsed on elus, teistel nii ei vea
m
17. mai 2019 13:04
mulle tundub, et Sul ei ole lapsi.
k
karm töö/ 17. mai 2019 13:02
Seal üldse närvid on pidevalt pingul
p
Pets/ 17. mai 2019 13:00
Sügava unega inimene ei tohi kunagi beebit enda kōrvale võtta. Samutu lämmatatakse laps kui ollakse eelnevalt alkoholi tarvitanud. Siis magatakse nii sügavalt, et ei saada aru. Napsune isa peaks olema nii tark et magab selle öö siis diivanil.
k
ketcut/ 17. mai 2019 12:50
Julm ikka kui laps magab su kõrval ja ärgates oled ta ära maganud, väga kurb.
l
Lapsevanem/ 17. mai 2019 12:46
Lapsele on parim oma voodi ema-isa lähedal.
k
Kas/ 17. mai 2019 12:46
seda räägitakse tihti, et närvid nii pingul on?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee