Eesti uudised

TELEFONID ON PUNASED: Kuressaarde ja Kärdlasse ei saa juunikuust lennupileteid osta (9)

Viljar Voog, 15. mai 2019, 14:19
HIIUMAALE: Kärdla liini hanke tulemus on kindel ja leping saab peagi allkirjastatud. Eero Vabamägi/Postimees/Scanpix
„Pole otseselt oluline, kas lendab Transaviabaltika või mõni muu firma – meile on see puhtalt äriline projekt. Oluline on see, et reisijad tahavad lennata ja praegu ei saa nad osta pileteid 1. juunile või kaugemale,“ nendib praegu Tallinnast Kuressaarde ja Kärdlasse lendava firma esindaja Rene Must, et nende klienditeeninduse telefonid on punased.

Maanteeameti kehtivad lepingud Tallinnast kahele suursaarele lendamiseks saavad otsa maikuuga. Aprillis lõppes mõlemal liinil riigihange, mille tulemusel kuulutati võitjaks praegugi saari teenindav Leedu firma Transaviabaltika, kuid Kuressaare reisidele kohustati neid tooma senisest 19kohalisest lennukist kaks korda suuremat masinat.

Samuti Kuressaare liini hankel osalenud Nordica sõsarfirma Regional Jet vaidlustas õnnestunult otsuse. Nüüd kaebas maanteeamet omakorda vaidlustuse edasi halduskohtusse. Mängus miljonite eurodeni küündivatele dotatsioonisummadele ootab ees seega veel vähemalt üks vaatus.

Lihtrahvas peab kogu etendust kuulama suletud uste tagant, sest saali neid ei lubata. Piletimüük on avatud vaid 31. maini ehk kolme nädala pärast saartele lennata soovijad jäävad praegu pika ninaga. „Meie klienditeenindajad vaid sellega tegelevadki,“ ohkab Must, et inimesed muudkui pärivad piletite kohta. Ent kuna allkirjastatud lepinguid pole, ei saa firma ka midagi teha.

Maanteeameti liiklusdirektor Meelis Telliskivi selgitab hetkeolukorda: „Olemasolev vedaja Transaviabaltika on esitanud omapoolsed pakkumised lepingu pikendamiseks (transpordiseadus näeb ette võimaluse lepingut praeguse vedajaga pikendada kuni kahe aasta võrra. Õhtulehe andmeil käib praegu jutt dotatsioonisumma paariprotsendilisest tõstmisest – V.V.). Praegu käib õiguslik analüüs, kas ja mis tingimustel lepingusse läheme,“ sõnas Telliskivi. „Maanteeamet teeb omalt poolt kõik võimaliku, et reisija jaoks ei muutuks midagi ning vedu jätkuks ka siis, kui uue lepingu sõlmimine viibib.“

Viimane jutt oli oluline saarlastele. Kärdla liinil lepingu allkirjastamine võib olla aga tundide küsimus ja siis saaks senine vedaja piletimüügiga jätkata.

Kui kauaks saarlased oma suuremat lennukit võivad ootama jääda, ei tea keegi ennustada. „Keeruline on hinnata kohtuvaidluse pikkust, küll aga esitame nädala jooksul taas omad argumendid ja jääme halduskohtu otsust ootama,“ sõnas Nordica kommunikatsioonijuht Toomas Uibo, et nende jätkuval hinnangul tegid nad Kuressaarde lendamiseks Leedu firmast parema pakkumise. „Protsessi lahendus ei ole praegu meie käes, kuid valmisolek pakkuda Kuressaare liinile uus ja värske lennuk ning kvaliteetne teenus, on jätkuvalt olemas.“

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee