Eesti uudised

MOOTORISPETSIALIST BIOKÜTUSEST: trimmeri ja sae eluiga pikendavad heaperemehelik kasutamine ning õiged valikud (19)

Juhan Haravee, 13. mai 2019 20:25
EKSPERT: Hans Rämmali hinnangul ei too biolisandiga kütuse kasutamise nõue kaasa mingit katastroofi. Tõsisemalt tuleb hakata vaid mõtlema ise kokku segatud kütuse säilitamisele ja oma armsa väiketööriista hooldusele.  Foto: Teet Malsroos
„Enamik sigadusi tehakse ikka parimate kavatsustega,“ väidab rahvasuu, tegemata vahet, kus ja millal on need kenad kavatsused saanud oma sisu ja vormi. Euroopa Liidu kliimapoliitika näeb ette, et aastal 2020 peab liikmesriikide transpordisektoris kasutatavates mootorikütustes olema biokütuste osakaal vähemalt 10% koguenergiast.

Euronõude taga on üllas ja arusaadav soov vähendada õhusaastet, mida tekitab kogu maailmas üha kasvav autopark. Bioetanooli on mootorikütusele lisatud juba varemgi ja lihttarbija pole sellest suuremat numbrit teinud. Hammaste kiristamine on saatnud pigem hinnatõusu. Biolisandi kohustusliku kümne protsendini jõutakse aga alles nüüd ning et see puudutab transpordisektori kõrval ka kütusetarbijate laiemat ringi, on eri ühiskonnakihtides kuulda juba ärevusenoote.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

19.08.2019
Kas biolisandi kohustuse kaotamine kallutab kütuseturgu ebaausalt Alexela kasuks?
09.08.2019
Majandusministeerium vabastab kütusemüüjad biokomponendi lisamisest
20.04.2019
Kas kardetud biokütus tõrjub turult bensiinimootoriga muruniidukid?
08.04.2019
Kas muruniiduki surm on biokütus või tapab selle hooletus?