Eesti uudised

GALERII | Aasta ema: „Südamlikkus ja hoolimine on väärtused, millega lapsed ellu saatsin.“

Katrin Helend-Aaviku, 12. mai 2019, 22:25

75 KOMMENTAARI

k
K./ 14. mai 2019, 23:38
Teps mitte pole see nii, et oma lapsed esitavad. Ikka ühiskondlikud organisatsioonid saavad esitada kandidaadi.
m
Medvend/ 13. mai 2019, 20:08
Kas tegu pole mitte aasta vanaemaga? Muidu on päris hästi asjale pihta saanud, ikka tuleb eelkõige ennast kiita ja reklaamida!
õ
õde M./ 13. mai 2019, 17:09
Palju õnne, Mare! Olen väga liigutatud ja õnnelik,sest oled suurepärane inimene,heatahtlik ja sõbralik,suurepärane õppejõud üliõpilastele,meeldiv kolleeg õdedele.
t
To Peeter/ 13. mai 2019, 16:17
Täiesti nõus Sinuga.Mille poolest on see"ema" parem kui teised emad?Oleme oma peres üles kasvatanud 2 last,meil 4 lapselast.Oleme abielus olnud üle 40 aasta.Kas nüüd oleme halvemad kui see"aasta ema"?See on lihtsalt tavaemade solvamine.Vahe on selles et teatud inimesed lihtsalt trügivad püünele,rääkimata sellest kes neid "tiitleid" jagab.
a
Aasta ema/ 13. mai 2019, 16:06
võiks olla see kellel on 4-5 last ja perekond on koos püsinud vähemalt 40 aastat.
n
Nii et/ 13. mai 2019, 16:01
siis Eestis on ainult üks ema!Kes on need teised kellel on ka lapsed? lõpetage ära see ühe ema promomine.
t
13. mai 2019, 12:54
Täna valiti Rakveres aasta õde tiitli, pritsi ka talle pisut sapi peale, ära häbene, ole korralik eestlane
k
13. mai 2019, 12:47
Kes on süüdi, kui sa oled ainult kollase meedia klient

k
kah armastav ema / 13. mai 2019, 12:35
mhhh No ega minagi oma lapsi ei saatnud ellu kurjuse ja pättusega , eks ikka hoolimise ja armastuse ja südamlikkusega ja muidugi kõige paremate soovidega ... aga kui mõnes on nad ,,viltu kasvanud ,, ega needki vanemad paha ei tahtnud oma kallitele võsukestele ...
a
13. mai 2019, 12:13
Aga mida erilist Te siis sooviksite? Aasta ema, nagu mina aru saan, peab olema aastaks sümbol, emaduse eestkõneleja, just selline "keskmine", kellega samastuda, lihtne, soe, südamlik, hooliv, salliv, lisaks peaks suutma sellest kõigest ka kõnelda, soovitavalt grammatiliselt korrektselt. See ei ole mingi võistlus, võiks juba ükskord aru saada. Algusest peale on aktustel ette loetud taotlus, kus on öeldud, miks oma emale või isale seda tiitlit soovitakse. Alati on taotlejatest lapsed ka kohal olnud ja televisioonis intervjuu andnud. Tean sellest vaid teleri vahendusel, aga ikkagi.
s
Sajandi Armastus/ 13. mai 2019, 11:59
Iga päev toob mulle midagi uut- täna sain teada, et Aasta Ema kandidaadid esitavad tema oma lapsed. Teema mida "tüdrukud palkonil" nüüd arutlema hakkavad. Teiseks jäi mulle silma, et Aasta Ema saatis oma lapsed ellu väärtustega südamlikkus ja hoolimine...kas see on midagi erilist? Tänapäeval ehk tõesti. Nüüd oleme jõudnud emadega juba sinna generatsiooni. Oleks vaid elupäevi, väga tahaks teda millised on väärtused aastakese 10 pärast. Küll elu on huvitav!
h
13. mai 2019, 11:27
http://naisliit.ee/eesti-naisliit-ootab-aasta-ema-kandidaate/
v
13. mai 2019, 11:26
Vabandust, kes peaks olema see "ise"? Mingi järelvalveorgan või? Demokraatlikus ühiskonnas on kaks võimalust - kas taotled ise midagi või taotleb keegi kellelegi midagi. Vastava tunnustuse andja komisjon vaatab taotlused läbi ja otsustab. Aasta ema tiitlit annab naisliit. See ei ole mingi riiklik, vaid ühiskondlik organisatsioon. Kõrgetel kohtadel olijaid mu meelest aasta emade hulgas ei olegi olnud, on olnud taluperenaisi, arste, õpetajaid - nagu tänavugi. Pole olnud ühtki ministrit ega kantslerit. Ärgu unustatagu, et aasta ema peab aasta otsa esinema avalikkuse ees kui emaduse esindaja.
t
tegelikult/ 13. mai 2019, 11:01
lootsin ka mina,et kui juba üritus Paides siis ehk valitu kamaalähedasem naine.Kas need naised on vaja kellelgi esitada.Võiks ju ka ise ringi vaadata kogu Eestis.Suurem osa emasid ju ikka heade elukommetega kuigi võib olla mitte kõrgetel töökohtadel,lihtsalt tavalised Eesti emad.
0
09.41/ 13. mai 2019, 10:43
Nüüd küll olete võrdsed, sul samuti täna linnuke kirjas.
m
13. mai 2019, 10:41
Millised on ebatüüpilised kiiduskõned?

j
Järgmine aasta uuesti/ 13. mai 2019, 10:39
Kes keelab kandidatuuri esitamist? http://naisliit.ee/eesti-naisliit-ootab-aasta-ema-kandidaate/
ä
Ära põe/ 13. mai 2019, 10:36
Õnneks nemad ei ole õhtulehte komentaariumi kliendid, selleks lihtsalt ei jätku aega.
o
Ole ühiskondlikult aktiivne, ära vingu nurgas/ 13. mai 2019, 10:35
Kui on aeg, võta ohjen enda kätte ja tegutsr, milles küsimus
l
Loogik/ 13. mai 2019, 10:32
St kellel rohkem maksab, see on nõus aasta emaks kandideerida?
a
Aiast ja aiaaugust/ 13. mai 2019, 10:31
Ja kui annab tagasi, valitud aasta emaga oled igati rahul?
t
to 09:41/ 13. mai 2019, 10:20
no seda enam ei tohiks see sind nii rängalt puudutada, et lausa õelutsema võtab.
o
oi taevas, ain/ 13. mai 2019, 10:16
sa puhta kommunistide küüsis. Magada ikka saad rahulikult või teki all ka kummitamas?
a
13. mai 2019, 09:55
Aga kutsuge vanurite selts kokku ja tehke oma tiitel, keegi ei keela.

k
13. mai 2019, 09:54
Kusjuures, Naisliit on ise kogunud selle prestiiži ja saavutanud positsiooni - see ei ole mingi riiklik institutsioon, vaid altpoolt ise tekkinud liit, juba enne sõda vabariigi ajal, 1989.a. vist oli esimene sõjajärgne koosolek, kui tragid naised kutsusid Tartus kokku huvilised. Vanemuise saal oli rahvast täis.
i
ilmne/ 13. mai 2019, 09:50
ei saa igale naisele seda tiitlit anda. On neid naisi, kelle lapsede on virisajateke kasvatatud ja see on veidi ka ema teene. Räägi juttu mis on jutt, siis see näitab, et su ema on teinud lapse kasvatamisel head tööd.
h
hoolivus/ 13. mai 2019, 09:48
Õige valik.Mõistke,et kõigele lisaks peab tiitli omaja olema oma elukommetega eeskujuks kõigile,olgugi et peaaegu kõik emad väärivad austust.Tublid lapsed,pikaaegne abielu,HOOLIVUS,SÜDAMLIKKUS,
n
no / 13. mai 2019, 09:47
sinu kommentaar ütleb, et otsid vigu täiesti mõttetult ja eks peab ema tiitel sisaldama ka seda, et ta lapsed ei jorise kommenteerides rumalusi
n
no/ 13. mai 2019, 09:44
sinu emale and tiitel? Ehk viga lapses, kes viriseb tühja kommentaariumis.
t
To to 6.53/ 13. mai 2019, 09:41
Mind ei saanudki lapsed esitada, kuna ma pole ema.Lihtsalt ei meeldi see kõnepuldis paberilt ettelloetud nn.südamlikud kõned .Linnuke on kirjas.
s
selle kotserdi KORRALDUSEGA küll rahul olla ei saanud/ 13. mai 2019, 09:37
Nagu mingi hämarolek oleks. Estonias oli palju pidulikum, valgem ja säravam. Aastaema õnnitleti kohe peale kõne pidamist ja kingitused anti ka siis üle. Nüüd oli perekond viidud kuhugi hämarasse garderoobi nurka, kus teised oma mantleid sebisid. Seal hämaruses, kus pereliikmete nägusid polnud näha, võeti siis intervjuu ja anti kingitused üle. Pidulikkust oli vähe. Kontsert oli tip-top. Presidendist tehti lilleneiu, niigi palju tast tolku. Urisejad lugege statuuti. Jah, peab olema terviklik pere, ema peab olema elus midagi saavutanud ja lapsed haritud, mitte poetagused ...
a
ain/ 13. mai 2019, 09:26
miks on naisliidu esinaine kommunist?? andku maja öigele omanikule tagasi nagu peaks olema.aga kommunist ikka krahmab ju omale köik mis aga silma jääb!!!

p
part/ 13. mai 2019, 09:19
Praegu on otsustaja naisliit, kel raha, võim ja prestiiž. Loogem "Koduperenaiste ja Koristajate Liit" ja tehkem alternatiivne emavalimine. Meil ju kombeks, kunagi oli ka kaks miss Estoniat!
@
13. mai 2019, 08:48
@mati, hea ema peabki olema salliv, vähemalt oma laste ja pere vastu. Ilma selleta ei saa olla hea ema, olgu ta lüpsja või teaduste akadeemia akadeemik.
a
13. mai 2019, 08:44
Aga palun esita ta järgmisel aastal. Muidu ei tea keegi teda valida.
o
on aeg selgusele jõuda./ 13. mai 2019, 07:57
Miks pole siiani veel valitud aasta vanurit?
i
irw/ 13. mai 2019, 07:35
aga esita siis kandidaat, mis sa siin virised?
t
tere hommikust!/ 13. mai 2019, 07:34
Kui nii halvustavalt suhtutakse aasta ema valimisse, siis varsti keelduvad kõik kandidaadid selleks "Peksukotiks" olemast. Ja hääbubki see imelik aktuselaadne toode.
n
no/ 13. mai 2019, 07:17
miks end puudutatuna tundsid?
t
to 06:53/ 13. mai 2019, 07:16
igal lapsel ongi kodus aasta ema, keegi pole väitnud vastupidist. Miks sind siis häirib niikangesti üks sümboolne tiitel? Miks sinu lapsed ei esitanud sind kui nad teavad kui väga tähtis sulle see tiitel on? või ei tunne sa end ikkagi oma laste suhtes aasta emana, et nii kriitiline oled?

k
13. mai 2019, 07:10
Ka Minu ema võix olla Aasta Ema...
a
ain/ 13. mai 2019, 07:01
see ju selle kommunist oviiri tegemine-miks on kommunistid ikka esirinnas? andku maja tagasi öigetele omanikele!!!!!!! MAHA KOMMUNISTID !!!!!!!!!
s
13. mai 2019, 06:55
s
13. mai 2019, 06:53
See üritus tuletab meelde nõukaaegseid aktusi.Tüüpilised kiidukõned.Igal lapsel on kodus oma aasta ema.Võiks olla südaikum emadele pühendatud üritus.
t
13. mai 2019, 01:41
ä
13. mai 2019, 01:40
Ära kle äpu, esita kandidaatiks
t
Tänu Evele/ 12. mai 2019, 23:26
jälle natuke rohkem keelega kursis .)
t
to sama siin/ 12. mai 2019, 22:22
Sest inimestel puudub tähelepanuvajadus?

a
Aasta kommenteerija/ 12. mai 2019, 22:20
Nii et väike edevuse ja tähelepanuvajadusemoment on ka asja juures..Ei usu, et emad sellest midagi ei tea, et neid aasta ema valimisele on sokutatud.
h
Hetke / 12. mai 2019, 22:03
parima saab ainult spordis leida. Ja sedagi antud võistluse põhjal (samal ajalgi võib keegi mingil muul võislusel paremat tulemust näidata). Eks need parimate valimised on alati mõneti subjektiivsed (õpetajad, politseinikud, aasta arst, aasta ema, aasta isa, näitlejad jne). Alati jääb palju häid tunnustamata. Aga siiski on tore teha rõõmu. Kellelegi. Ja oma pere ringis oma ema (isa) parimaks nimetamist ei keela keegi. Ja tegelikult see olekski kõige olulisem. Märgakem oma lähedasi ja hooligem neist. Ja mitte ainult ühel kindlal päeval. Olen õnnelik, et olen oma lastele kallis ja oluline.
k
12. mai 2019, 21:30
Kas olete mõne neist kandidaadiks esitanud?
t
täna 19.26 :D / 12. mai 2019, 21:26
Nuujahh , sinu nimi sobibki väikse tähega , aga teisele kraaksatada , vaata peeglisse , ahhhaaaha
n
naljakas/ 12. mai 2019, 21:22
see üks on alati parem kui minu ema ja saab tiitli :):)
k
k.19,26-le / 12. mai 2019, 21:21
Ehh , kas suptropiga samastada on l a i m a m i n e . , mine kooli ja selleks siin kükitada ,et mõnele kommile. lollusi kribada , võta tbl. ja mine magama , homme äkki vaja karja minna , karjalaskepäev oli juba täitsa olemas ...:P
m
12. mai 2019, 20:25
Mis veidrad kommentaarid, ei jõua ära imestada. Vaadake, palun, aasta ema statuuti - seal on öeldud, et valitakse kandidaatide hulgast, kelle on esitanud sellesama ema lapsed. Nii et palun, esitage oma ema ja ta saabki aasta emaks! Siis ei ole vaja viriseda, et miks see või teine, või miks elus edasi jõudnud emasid tunnustatakse. Muide, see elus edasijõudmine nõuab ka tööd ja pühendumist. Aga siin kommenteerijad on pühendunud vist ainult kibestunud kommentaaride kirjutamisele, kahjuks. Ehkki päike paistab ja ilus päev.
r
rahunege maha/ 12. mai 2019, 20:16
neid tiitleid jagataksegi teatud ringkonnas ja vastavatele inimestele.

j
"Oma pere jaoks on tal lõputult soojust ja hoolitsust . . . "/ 12. mai 2019, 19:58
ja et siis ülejäänud emadel nagu pole seda - no sel juhul tõesti medalit väärt !!!
m
MIDA TA SIIS NII VÄGA ERILIST TEINUD ON ?/ 12. mai 2019, 19:55
et on 3 last ja ka lapselapsi ja ongi kõik . . . ?
k
kas keegi 10- või 7-lapse ema/ 12. mai 2019, 19:52
ei võiks seda olla . . . ???
s
sama siin/ 12. mai 2019, 19:46
miks ei ole kunagi aasta ema keegi nõudepesija või koristaja või lüpsja jne. . . . ???ainult need rikkad tõusikud . . . :(((((
t
tiia/ 12. mai 2019, 19:26
sarnasust pole kuskil. Inimese perekonnanimi kirjutatakse suure tähega. Pole ilus teisi laimata.
s
Selgitan/ 12. mai 2019, 19:07
Kellega suhleb, poliitilised vaated, kas lapsed on sallivad jms- kriteeriume on ikka mitmeid.
v
valige sundüürnike ema/ 12. mai 2019, 19:06
kes tühjade käte ja lastega pidi eestist " öigluse taastamise nimel " lahkuma. Ja töötas end üles ja kasvatas lapsed. Ei tohi..kuradile kaljulaid oma valikutega!
e
Eve/ 12. mai 2019, 19:02
Guugedasi ÕS 2019, seal ka ei miskit herjamise kohta. Soome keele sõna herjata = solvata. Eesti murrete sõnaraamat väidab, et Kuusalu ja Halljala kandis tähendab herjama: põlgama, kõrvale tõrjuma. Aga kust saarlased ja setud seda teadma peaksid. Presidendi kõne peaks ikka olema arusaadav ilma sõnaraamatutes tuhnimata.

m
M/ 12. mai 2019, 18:53
k
Kuidas seda/ 12. mai 2019, 18:47
küll mõõdetud on, et ta teistest emadest parem on?
m
mitte/ 12. mai 2019, 18:46
oma kambast, vaid nende seast, kes on kandidaadiks esitatud. Seda saab teha igaüks, ka sina.
n
no/ 12. mai 2019, 18:43
hakkab jälle pihta nagu ikka igal aastal. No miks sa siis ei esitanud mõndagi neist 4 lapselisest emadest tiitli saamiseks? Kas sa tõeasti arvad, et Aasta Ema on valitud kõigi eesti emade seast? Ei, ikka nende seast, kes on töökaaslaste, sõprade jne poolt üles seatud. Ka üks sümboolne tiitel teeb siis teised emad kehvemaks?
p
Palun tölkida/ 12. mai 2019, 18:38
ma olen juba paar aastakest Eestimaalt eemal ja ei saa vist enam keelest aru. Mis tähendus on "selmet lihtsalt herjata"-l. Üks söna kolmest on mulle veel tuntud, aga ülejäänud 2?
s
seda et/ 12. mai 2019, 18:36
tean päris mitut 4 lapse ema. mille poolest on nemad kehvemad? lapsed kõik tublid ja töökad. ilmselt ei ole tutvusringkond see??
e
12. mai 2019, 18:35
Ei otsita ju head ema, vaid ema , kes on karjääri teinud.
k
krabu / 12. mai 2019, 18:29
see oleks nagu suptrop , väga sarnane , või ongi nime vahetand või kaksikõde kohe võinii

j
ja ühel aastal/ 12. mai 2019, 18:27
selgus, et aasta ema oli tegelikult peres türann, nii et üks laps põgenes perest.
p
Peeter/ 12. mai 2019, 18:09
Lõpetage ära see aasta emade-isade ja vanaisade valimine. Iga ema, kes on oma lapsed armastuse ja hoolivusega üles kasvatanud, on hea ema. Eestis on ka kümnelapselisi peresid, kus emad lapsi kasvatavad. Kas üks ema on nüüd "aasta ema" ja kõik ülejäänud emad on vähemväärikad? "Aasta ema" peaks olema sümboolne sündmus või äramärkimine, aga mitte ühe inimese tituleerimine. Ja mis ta isadegagi teismoodi on.
m
Margot/ 12. mai 2019, 18:07
Kersti Kaljulaid näeb väga hea välja !

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee