Ostetakse seda mida müüakse ja seda toimeainepõhiselt, odavamalt. Nagu selgub pole isegi nõutava märgistuse olemasolul tagatud nõuetele vastavus. SIC! Tule taevas appi, nagu keegi ütles.
tegelikult
11. mai 2019, 10:28
Vanasti ju suvekumme (radiaale) polnud, kõik olid tänapäeva mõistes suure mustriga lamellid.
Kui ikka meelde tuletada, siis olid ka diagonaal rehvid tollel ajal olemas (load alates 1968).
Vabandan, et kommentaar ei puuduta kumme, kuid TÖLPA puudutas teemat autokoolituse alal. Käisin autokoolis Tartus Riia tänavas 1968. aastal. On meelde jäänud seik, kui oli pandud klassi ette statiivile veoauto radikas ja parasjagu kogus vett selle täitmiseks. Kes kallas osa vett radiaatori suudmest mööda, pidi ämbriga Emajõest vett juurde tooma. Kommentaariks noorematele, et dosool sellel ajal puudus, oli ka miski antifriis, kuid üldiselt lasti talvel tööpäeva lõppedes jahutussüsteemist VESI välja. Hommikul algas trall otsast peale. Leeklambiga soojendati sisselaske kollektoreid ja mootori õli
Tegelikule
/
11. mai 2019, 10:43
Mingeid lamelle vanasti kummidel polnud.
Imelik inimene. Mis muster siis vanasti kummidel oli? Lamell on ju mustri ja kummi segu tüüp, või on sul miski muu arvamus?
Jummala tõsi jutt. paarkümmend+ aastat tagasi sõitsime kõik samade vene kummidega (vabandust - rehvidega) aastaringselt ja häda polnud sugugi rohkem, kui praegu.
ah et jällegi rahva rahakoti kallale?? aga kas poleka aeg hakata riigikogus ja valitsuses tegama korrektiive-nagu näiteks vähendada riigikogulaste arvu 51,-le ja ministreid 2,-le? ka kuluhüvits nulli ja igasugused ,,,,preemiad,,ka nullida,,ja kommunistid köik igalt juhtpositsioonit minema,ka eks presidente pole vaja poputada rahasüstide ja pideva ,,,palgaga,,,
Kesk euroopa lamellitel on ka mäed ja lumehelbeke aga meil nendega sõita ei saa. Need on tunnustatud Saksamaal. Üle 5 kraadi külma ja jokk kiiruse indeks üle 170 ei kõlba
Pea igal nädalal liiklen Hollandis..ja tuleb tunnistada, et hollandlased on ka suure egoga ja teevad teedel nn napikaid! Ei saa teinekord omavahel läbi ja vihkavad välismaalasi! Suunatule mittenäitamise ümberreastumisel on nad samuti naabritelt äraõppinud! Nii, et pole vaja oma hollandit kiita! Veel lisan, et Holland on on suur vargapesa-veokite kallal käivaid kaake on seal kõige rohkem! Pole vaja mulle seletada et vargad on muulased-Hollandi kodanikud ja jutul lõpp!
teda huvitab vaid märgis rehvidel, kui osta ei jõua, ära talvel tööle sõida, istu kevadeni kodus, mis sest, et töökäsi ei jätku, majandusministrit see ei huvita.
et naastrehvid lõhuvad teekatet ja veoautod kaaluvad palju, järelikult teed kuluksid kordades kiiremini, lisaks topeltrehvid tõstaks kauba hinda, mille kõik tarbijad kinni maksaksid jne.
et juht valib sõidukiiruse ühel juhul, aga teistel juhtudel ei või valida. Kui on see printsiip, siis peaks olema alati, või siis juhti mitte süüdistada.
Veider on neid kommentaare lugeda. Enamikest käib läbi suhtumine, et juhtide sõiduoskus on stabiilne näitaja ja muutujad on rehvid ning ilm. No ei ole nii. Kõige suurem muutuja on juhtide sõiduoskus. Just see tegur mõjutab liiklusohutust kõige rohkem. Seni, kuni me seda enestele ei tunnista jäämegi jaurama rehvimustri ja teehoolduse üle. Lause - Juht valib sõidukiiruse vastavalt teeoludele ja enese võimetele - puudutab kõiki teisi, ainult mitte meid.
Tean seda ja Leedus juba tulevad sul probleemid naeladega...jutt polegi nael või lamellrehvidest-jutt on m+s-st ja see on tõsi! kulunud ja 17-10 aastased m+s-d on ohtlikud st nendega pole pidamist talvel! Minu arvamus on-naelrehvid või lamellid ja seaduses lubatud mustrisügavusega..10 aastat oleks piir rehvi vanusele! Veokitel talvisel ajal M+S-d ja mustri sügavuseks miinimum 5mm
veoautodel on..m+s-d ja toimib! Kui sa mõtleb peenemaid rehve, mis nõutavad näituseks Norras, siis mõtle natuke..mida ma talverehvidega Itaalias, Hispaanias peale hakkan??
norras on ikka teatud teed kettidega kohustuslikud, ega sa neid seal kogu aega all hoia. kui nüüd kehtestaks karmi nõude veokite talvarehvidele, siis kust sa arvad, selleks raha väetakse, ikka palgafondist
tuleb vija sissetulek elatus tasemele.auto on sandil abivahend mitte luksus.ja rehvid peaks olema ka normaal hinnaga.mitte juurde hindlusega 500 posse.enamusel ei ole ministri palka
tähendabki marginaalseid lisakulusid. Aga paraku sellest ei pääse. Põhjamaa elanikud vajavad majade soojustust, talveriideid, talvist autokütust, talverehve ja palju muud miljon pisiasja, mis aga maksavad paraku raha ja mitte vähe. Seepärast lõunapoolsete maade inimesed ongi alati õnnelikud! Needus on see, kui on 'au' sündida põhjamaale.
sina to:to 09:39 / täna, 09:49/ 11. mai 2019 12:47
vaatame talvel kuidas oma slikkidega mulle tagant sisse põrutad ja siis istud kenasti võlavanglas... soovitav oleks sul oma tiibu kärpida "maanteekuningas my.ass"
Mõtle ise, "tarkpea". Kui su kärakal normaalset talverehvi ning kette norrapiiril ette näidata pole, pole ka üle piiri asja. Miks meil "põhjamaal" midagi teisiti peaks olema? Olgu transiit või kohalik, vahet pole.
Tuleb teha jälle kliimastreik ja seni, kui valitsus võtab midagi ette,sest muidu nad ei liiguta endid. Ükskord peab selle kliimaga ette võtma midagi, ehk oli koalisatsiooni-lepingus midagi kirjas.
Enne jõuab pärale see düstoopia, et kõigile sõidukitele tehakse kohustuslikuks gps ning politsei peakorterisse pandud ekraanilt jälgitakse kogu Eesti liiklust onlines nagu lennujuhtimiskeskuses. Kui su auto kiirust ületab, saad elektrilöögi. Ok, üle pingutasin. Kiiruseületamine pole tulevikus võimalik, sest manuaalne autojuhtimine keelatakse üldse ära ja asendatakse isejuhtivate autodega. Teie turvalisuse 'tagamiseks' pole valitsejatel ühestki äärmusabinõust kahju!
Kõike korraga ei saa. Ikka tasapisi. Seda 17 aastat tehtud lollust annab veel aastaid parandada. See aeg oli vabariik nagu essumagnet. Kõik millest tulnuks hoiduda võeti hurraaga vastu ning mis tulnuks omaks võtta hoiti eemale kui katkust. Lisaks sahkerdamine ning karistamatu vargus. Põhjamaa, põhjamaa, põhjamaades nii veokitel kui bussidel korralik talvekas pluss ketid kohustuslikud, ilma nendeta näiteks norrasse asja pole.
Kui vahel linna sattun siis aina imestan linnavurlede sõidukultuuri üle, seal ei aita ei rehvid ega muu. Ei aita see suurem raha väljapressimine midagi, rehvimeeste lobi ainult
Ehk võrdled kiirusi ka. Mäletan kui esimesed "nisbid" sain(nii neid malelauamustriga rehve vist kutsuti) Lopa peal pidamine 08 all oli tavarehviga võrreldamatu....
Olen sõitnud autoga 33 aastat. vene ajal polnud kohustust sõita talverehviga ja ega neid võtta ka ei olnud ja ei mäleta et oleks sõidud sõitmata jäänud või kusagil kraavis olnud
Ikka see rooli ja istme vaheline tihend tuleb pidama saada
Kümneid tonne kaaluvad veoautod ja bussid sõidavad libedate suvekummidega edasi samas kui sõiduautode omanikke peedistatakse. Tundub et poliitikud on kahest kohast meelehead saanud.
Ega need nõukaaegsed universaalrehvid suuremad asjad polnud. Kuid sõitma õpetasid tõesti hästi. Tänapäeval utiilist leitud 5mm jääkmustrisügavusega rehvid on kindlasti paremad. Samas ei pea õigeks, et neid nüüd hüsteeriliselt ära tahetakse keelata. Vähendagu parem lubatud piirkiirust. Maanteel on igaaastaselt näha, kuidas kõiksugu veojõukontrollid, turvapadjad ja superrehvid tekitavad osades jõukates autojuhtides tunde, et aastaringi valitseb kuiv päiksepaisteline suveilm. Nii kui midagigi ses valemis ootamatult muutub tehakse selline avarii et oi-oi-oi.
Uskumatu, mida oli mu varasemas kommentaaris modereerida! Pean tõesti Taaviaasa algatust kuritegelikuks, vaesema rahva vastu suunatuks. Loodan, et riigikogu seaduse maha hääletab. Ehkki see on nõrk lootus, arvestades riigikogulaste palkasid.
Päris sedasi ikka pole. Poolas on naelrehv lubatud, kui lumi maas. Kui lund pole, siis keelatud. Seega, sõidad kuni lund on ja siis vahetad ära, kui poole poola peal lumi ära kaob.
Väga ilusti sõideti, siis lihtsalt õpiti ennem sõitma. Tänapäeval ostetakse load koos masinaga. Vaata liiklust ja näed, et 80% juhtidest pole liiklusseadusest midagi kuulnud ja need on kõik noored, kes peavad ennast maanteede kuningateks.
Vaadake kevadisi linnatänavaid. Ja ka mitte ainult, ka linnalähedasi maanteid. Te ju näete vagusid, kust pealmine kiht asfalti on üles kistud? Ja millal veel meie vaese riigi teede parandajad tulevad neid remontima? Hea kui suve keskpaigaks kohale jõuavad.
M ei saa aru kuidas vanasti sõideti kui polnud mingeid talvekumme, hea kui üldse kummid alla said. Mäletan selgesti seda jama kummidega, 47 aastat sõidukogemust.
Kas teil seal ei ole nagu mitte midagi kohe teha? Tahate midagi teha? Tegelege näiteks bussidega ja konkreetselt nende pasteldega millega nad aasta ringi sõidavad. Kui riigikogu ja minis_trihärrad ei tea siis nad veavad inimesi.
Lihtsam on talvehooldesse rohkem investeerida..hoidke teed libedavabad! Kuidas te kujutate ette välismaalt siia ja siit transiidina läbivatele autodele omi nõudmisi esitada-kas saadate piiridelt/sadamatest tagasi???
uus minister pukki sai nii kohe tuli esimene seadus millega autoomanikke pügada.Kas sellest veel vähe,et müüakse kallilt ärasolgitud kütust või sellest,et kindlustuse hind järjest tõuseb?Ja üldse tehku enne teedele ja tänavatele libedatõrjet.Avariides pole rehvid süüdi kui mingid pudrupead kihutavad hullumeelselt.
füüsikaseadustel pole kartmisega midagi pistmist. ega kiiremini sõitmine ei tähenda, et inimene on julgem, lihtsalt rumalam. mida kiiremini sõidad, seda suurem on kineetiline energia, seda väiksem on reageerimisaeg ohuolukordade puhul, seda suuremad võimalus sattuda õnnetusse ja seda suuremad kahjud.
järjekordne seadus, mille inimene peab omast taskust koheselt kinni maksma. Järjekordne seadus, kus inimest kangelaslikult kaitstakse ja turvatakse sunniviisil. Järgmiseks võiks vastu võtta seaduse, mis määrab ära millisest materjalist tohivad olla talvel kasutatavate jalanõude tallad. Aga seaduseid on meil muidugi "vähe", eriti selliseid, mis riigilt midagi ei nõua, ikka ainult inimeselt.