Eesti uudised

Minister Taavi Aas: talverehvide nõudeid tuleb viia vastavusse Eesti kliimaga

Toimetas Katrin Rohtla, 11. mai 2019, 08:46

104 KOMMENTAARI

b
Busa/ 21. mai 2019, 08:20
Ostetakse seda mida müüakse ja seda toimeainepõhiselt, odavamalt. Nagu selgub pole isegi nõutava märgistuse olemasolul tagatud nõuetele vastavus. SIC! Tule taevas appi, nagu keegi ütles.
s
Spetsialist/ 19. mai 2019, 02:05
Peaaegu õige. Kuid ainult Toompea on kiimas. Saaks veel pugeda sinna B-sse.
s
Sõidumees/ 19. mai 2019, 01:59
tegelikult 11. mai 2019, 10:28 Vanasti ju suvekumme (radiaale) polnud, kõik olid tänapäeva mõistes suure mustriga lamellid. Kui ikka meelde tuletada, siis olid ka diagonaal rehvid tollel ajal olemas (load alates 1968).
a
Aadu/ 19. mai 2019, 01:53
Vabandan, et kommentaar ei puuduta kumme, kuid TÖLPA puudutas teemat autokoolituse alal. Käisin autokoolis Tartus Riia tänavas 1968. aastal. On meelde jäänud seik, kui oli pandud klassi ette statiivile veoauto radikas ja parasjagu kogus vett selle täitmiseks. Kes kallas osa vett radiaatori suudmest mööda, pidi ämbriga Emajõest vett juurde tooma. Kommentaariks noorematele, et dosool sellel ajal puudus, oli ka miski antifriis, kuid üldiselt lasti talvel tööpäeva lõppedes jahutussüsteemist VESI välja. Hommikul algas trall otsast peale. Leeklambiga soojendati sisselaske kollektoreid ja mootori õli
k
Kulund kummi proff/ 19. mai 2019, 01:38
Tegelikule / 11. mai 2019, 10:43 Mingeid lamelle vanasti kummidel polnud. Imelik inimene. Mis muster siis vanasti kummidel oli? Lamell on ju mustri ja kummi segu tüüp, või on sul miski muu arvamus?
a
Aadu/ 19. mai 2019, 01:28
Pole asjaga kursis, kuid kui meie talvel hakata naastudega Euroopasse sõitma, kui kaugele siis jõuab, ilma et jama kaela ei tule?
õ
19. mai 2019, 01:24
Õigust räägid. Ära sõda, kui rehv ei vasta. Küll import - töölised ajavad asja ära.
v
Vaenemees/ 19. mai 2019, 01:17
Kust Sina tead, et Taavi ei tea, et enamusel pole ministri palka? Ah?

v
Vaenemees/ 19. mai 2019, 01:12
Ära urgitse! Taavi on puhas, nagu prillikivi. Ets ise ütles.
i
Isand Silekumm/ 19. mai 2019, 01:10
Jummala tõsi jutt. paarkümmend+ aastat tagasi sõitsime kõik samade vene kummidega (vabandust - rehvidega) aastaringselt ja häda polnud sugugi rohkem, kui praegu.
a
Aadu/ 19. mai 2019, 01:02
Jaa-jah, söömine lõpetada, kaob essumine iseenesest
a
Aadu/ 19. mai 2019, 00:57
Usun, et talvekummid peavad olema, kuid Taavi Aas pole sugugi oluline siinjuures.
j
jah/ 13. mai 2019, 11:42
mingi märgis võiks olla otsaees :).
m
Mats./ 13. mai 2019, 07:56
Riigikogulaste palgad tuleb siduda miinimumpalgaga, annetused erakondadele võrdsustada altkäemaksuga, riigikogulaste kuluhüvitis kaotada ja erakondade riiklik rahastamine lõpetada.
a
ain/ 13. mai 2019, 07:24
ah et jällegi rahva rahakoti kallale?? aga kas poleka aeg hakata riigikogus ja valitsuses tegama korrektiive-nagu näiteks vähendada riigikogulaste arvu 51,-le ja ministreid 2,-le? ka kuluhüvits nulli ja igasugused ,,,,preemiad,,ka nullida,,ja kommunistid köik igalt juhtpositsioonit minema,ka eks presidente pole vaja poputada rahasüstide ja pideva ,,,palgaga,,,
ü
üks / 12. mai 2019, 22:03

r
Rehvimees/ 12. mai 2019, 20:33
Kesk euroopa lamellitel on ka mäed ja lumehelbeke aga meil nendega sõita ei saa. Need on tunnustatud Saksamaal. Üle 5 kraadi külma ja jokk kiiruse indeks üle 170 ei kõlba
v
veokijuht/ 12. mai 2019, 20:25
Pea igal nädalal liiklen Hollandis..ja tuleb tunnistada, et hollandlased on ka suure egoga ja teevad teedel nn napikaid! Ei saa teinekord omavahel läbi ja vihkavad välismaalasi! Suunatule mittenäitamise ümberreastumisel on nad samuti naabritelt äraõppinud! Nii, et pole vaja oma hollandit kiita! Veel lisan, et Holland on on suur vargapesa-veokite kallal käivaid kaake on seal kõige rohkem! Pole vaja mulle seletada et vargad on muulased-Hollandi kodanikud ja jutul lõpp!
m
mustri sügavus ei mängi rolli olgu või 9 mm/ 12. mai 2019, 19:10
kui aeg ümber ongi jokk.ja kui rehv ei pea ei aita ka nastad .nastad on abiks mitte kraapimiseks
o
onkel/ 12. mai 2019, 18:30
Imestan, et seda senini ei taibatud teha.
a
Ago/ 12. mai 2019, 17:27
Ministri mõistus Eestis peaks ikka vastama mingitelegi nõuetele
s
Siis / 12. mai 2019, 14:43
uue korra kohaselt ei pea rehv vastama mitte rahvusvahelistele nõuetele, vaid Eesti Politsei nõuetele....?
2
25a elanud hollandis,/ 12. mai 2019, 13:18
No Eesti liikluskultuur on nagu venemaal !
t
Teen ettepaneku Taavile/ 12. mai 2019, 11:57
talvel liiklemine üldse ära keelata, siis ei juhtu ka õnnetusi teedel.

t
ta on bürokraat,/ 12. mai 2019, 11:47
teda huvitab vaid märgis rehvidel, kui osta ei jõua, ära talvel tööle sõida, istu kevadeni kodus, mis sest, et töökäsi ei jätku, majandusministrit see ei huvita.
k
kasvõi sellepärast,/ 12. mai 2019, 11:44
et naastrehvid lõhuvad teekatet ja veoautod kaaluvad palju, järelikult teed kuluksid kordades kiiremini, lisaks topeltrehvid tõstaks kauba hinda, mille kõik tarbijad kinni maksaksid jne.
e
ei tohiks olla nii,/ 12. mai 2019, 11:40
et juht valib sõidukiiruse ühel juhul, aga teistel juhtudel ei või valida. Kui on see printsiip, siis peaks olema alati, või siis juhti mitte süüdistada.
n
Nii on/ 12. mai 2019, 10:21
Veider on neid kommentaare lugeda. Enamikest käib läbi suhtumine, et juhtide sõiduoskus on stabiilne näitaja ja muutujad on rehvid ning ilm. No ei ole nii. Kõige suurem muutuja on juhtide sõiduoskus. Just see tegur mõjutab liiklusohutust kõige rohkem. Seni, kuni me seda enestele ei tunnista jäämegi jaurama rehvimustri ja teehoolduse üle. Lause - Juht valib sõidukiiruse vastavalt teeoludele ja enese võimetele - puudutab kõiki teisi, ainult mitte meid.
h
Hm/ 12. mai 2019, 09:32
Talina esikorruptandi arglikud katsetused ministrina suuremate summade kokku kühveldmiseks, ei muud.
9
90 km/h täna/ 12. mai 2019, 08:58
Nõukaaeg ei olnud piirkiirust, täna on
k
Kirjutaja/ 12. mai 2019, 00:36
Iga asi oleneb inimesest . On neid kes saavad ka planguks kulunud rehviga talvel hakkama ja on ka neid kes ei saa 10mm. sügavuse mustriga hakkama .
l
Lamell / 11. mai 2019, 22:45
Tarbijal ei tule ju mingeid probleeme, müüjatel mure mida ebastandartsete rehvidega peale hakata.

a
ab/ 11. mai 2019, 22:24
Ennem peaks paika panema ülalpeetavate ja ülalpidajate palga proportsioon!
s
sorry! / 11. mai 2019, 21:06
t
to Iirc/ 11. mai 2019, 21:05
Tean seda ja Leedus juba tulevad sul probleemid naeladega...jutt polegi nael või lamellrehvidest-jutt on m+s-st ja see on tõsi! kulunud ja 17-10 aastased m+s-d on ohtlikud st nendega pole pidamist talvel! Minu arvamus on-naelrehvid või lamellid ja seaduses lubatud mustrisügavusega..10 aastat oleks piir rehvi vanusele! Veokitel talvisel ajal M+S-d ja mustri sügavuseks miinimum 5mm
t
to nii lihtne/ 11. mai 2019, 20:46
Oot ja sa usud, et nii hakkab ka juhtuma? Oled ikka väääga optimistlik, et usud sellise korra ehk seaduse jõustumist!!
h
huvitav jah!/ 11. mai 2019, 20:36
veoautodel on..m+s-d ja toimib! Kui sa mõtleb peenemaid rehve, mis nõutavad näituseks Norras, siis mõtle natuke..mida ma talverehvidega Itaalias, Hispaanias peale hakkan??
n
11. mai 2019, 18:51
Nõukaaegne rehv oli nii pehmest segust et oleks võrreldav praeguse lamelliga. Loogish, et niisugusega saab aasta läbi sõita.
k
Kuule põhjamaalane/ 11. mai 2019, 18:38
Aitame sind veidi: marginaalne =äärmine, servmine; tähtsusetu, kõrvaline.
v
vaesed/ 11. mai 2019, 17:36
ongi need, kes peavad pappi köhima et rikas rikkamaks saaks

e
eks hiina rehvid on juba kvaliteetsed ja odavad/ 11. mai 2019, 15:41
tuleb neistkuidagi lahti saada ja sundida ostma kalleid rehve. Liiklusõnnetused juhtuvad aga hoopis inimfaktorist lähtudes.
p
peaks natuke/ 11. mai 2019, 14:49
taavi rahaasju uurima, kas tema rahakasutus ikka on jõukohane?
e
Ei ole marginaalsed/ 11. mai 2019, 14:20
Lisakulud on üüratud, riietele, küttele, elamute ja ,uude hoonete soojustamisele ja ka toidule.
t
to veokijuht/ 11. mai 2019, 14:15
norras on ikka teatud teed kettidega kohustuslikud, ega sa neid seal kogu aega all hoia. kui nüüd kehtestaks karmi nõude veokite talvarehvidele, siis kust sa arvad, selleks raha väetakse, ikka palgafondist
m
mina/ 11. mai 2019, 14:08
tule sõida talvel kõrvalteedel ja siis tee oma pudrumulk lahti
i
ikkagi huvitav/ 11. mai 2019, 14:08
Soovitasin Aasal vastu võtta seaduse,et saapatallad oleks ka mingi märgiga tähistatud,aga läks modereerimisele.Miks veoautode pole all talvrehve?
t
taavile/ 11. mai 2019, 13:52
tuleb vija sissetulek elatus tasemele.auto on sandil abivahend mitte luksus.ja rehvid peaks olema ka normaal hinnaga.mitte juurde hindlusega 500 posse.enamusel ei ole ministri palka
t
Teeline/ 11. mai 2019, 13:24
tegelikult / täna, 10:28 Vastupidi, radiaal sobis rohkem talveks,oli pehmema küljega,kui diagonaal.

t
Teeline/ 11. mai 2019, 13:17
Pane meil ketid peale, siis kuuled,milline seakisatõuseb.
p
põhjamaal elamine/ 11. mai 2019, 13:16
tähendabki marginaalseid lisakulusid. Aga paraku sellest ei pääse. Põhjamaa elanikud vajavad majade soojustust, talveriideid, talvist autokütust, talverehve ja palju muud miljon pisiasja, mis aga maksavad paraku raha ja mitte vähe. Seepärast lõunapoolsete maade inimesed ongi alati õnnelikud! Needus on see, kui on 'au' sündida põhjamaale.
t
Teeline/ 11. mai 2019, 13:16
nõukaaegne /täna, 11:41 Võid sa tänapäeval 90 sõita,võisid ka nõukaajal.Keegi ei käsi sul pedaali põhjast läbi suruda.
s
sina to:to 09:39 / täna, 09:49/ 11. mai 2019, 12:47
vaatame talvel kuidas oma slikkidega mulle tagant sisse põrutad ja siis istud kenasti võlavanglas... soovitav oleks sul oma tiibu kärpida "maanteekuningas my.ass"
r
Rahva papp tasku/ 11. mai 2019, 12:47
Olgu all kasvõi 10 k eurine talverehv. Suurel kiirusel ei aita midagi. Selge rahva koorimine jälle.
v
veokijuht/ 11. mai 2019, 12:37
Mõtle ise, "tarkpea". Kui su kärakal normaalset talverehvi ning kette norrapiiril ette näidata pole, pole ka üle piiri asja. Miks meil "põhjamaal" midagi teisiti peaks olema? Olgu transiit või kohalik, vahet pole.
v
Võru Virukas/ 11. mai 2019, 12:32
Vanasti ja vanasti ! Siis polnud ka selliseid saamatuid ja autosi liikus ka tunni jooksul vaid kümmekond tükki .
n
no/ 11. mai 2019, 12:29
Tuleb teha jälle kliimastreik ja seni, kui valitsus võtab midagi ette,sest muidu nad ei liiguta endid. Ükskord peab selle kliimaga ette võtma midagi, ehk oli koalisatsiooni-lepingus midagi kirjas.

q
QQ/ 11. mai 2019, 12:28
Õige , pole meitel talve ega midagi . Ainult üks lirts-lörts !
n
naastrehvid ei lõhu teid vaid kitsad rekkate rehvid/ 11. mai 2019, 12:16
n
ni nalja saab/ 11. mai 2019, 12:15
misasi see Taavi Aas on? hakkas sõnavõtme,ons teadlaseks hakanud?
k
11. mai 2019, 12:13
Kliima pidi ju soojenema, talverehvi kasutusaeg peaks siis samuti lühenema.
p
Pange aga pealegi/ 11. mai 2019, 12:00
oma autodele REHVID (hobuvankril on raudrehvid) alla ja las ülemused mõtlevad midagi uut välja, kuidas lihtinimesi peedistada!
e
e. / 11. mai 2019, 11:58
Enne jõuab pärale see düstoopia, et kõigile sõidukitele tehakse kohustuslikuks gps ning politsei peakorterisse pandud ekraanilt jälgitakse kogu Eesti liiklust onlines nagu lennujuhtimiskeskuses. Kui su auto kiirust ületab, saad elektrilöögi. Ok, üle pingutasin. Kiiruseületamine pole tulevikus võimalik, sest manuaalne autojuhtimine keelatakse üldse ära ja asendatakse isejuhtivate autodega. Teie turvalisuse 'tagamiseks' pole valitsejatel ühestki äärmusabinõust kahju!
x
xxx/ 11. mai 2019, 11:55
riigil on vaja trahviraha saada ja mida rohkem,seda parem....
x
xxx/ 11. mai 2019, 11:53
no-jah,aga taavi aasal ei seda asja seal pea ja jalge vahel....

v
veokijuht/ 11. mai 2019, 11:50
kuule jobutibu. Kui sa ise oma elust ei hooli, on poogen, aga tore, et sind teiste elusid kaalule panna ei lasta. Igati tervitatav seadus.
v
veokijuht/ 11. mai 2019, 11:47
Kõike korraga ei saa. Ikka tasapisi. Seda 17 aastat tehtud lollust annab veel aastaid parandada. See aeg oli vabariik nagu essumagnet. Kõik millest tulnuks hoiduda võeti hurraaga vastu ning mis tulnuks omaks võtta hoiti eemale kui katkust. Lisaks sahkerdamine ning karistamatu vargus. Põhjamaa, põhjamaa, põhjamaades nii veokitel kui bussidel korralik talvekas pluss ketid kohustuslikud, ilma nendeta näiteks norrasse asja pole.
m
Maakas/ 11. mai 2019, 11:46
Kui vahel linna sattun siis aina imestan linnavurlede sõidukultuuri üle, seal ei aita ei rehvid ega muu. Ei aita see suurem raha väljapressimine midagi, rehvimeeste lobi ainult
M
.../ 11. mai 2019, 11:45
Midagi ta ei müü, ärikad viskavad utiilihunnikutest peale, tarivad siia ja kaubastavad kallimalt, kui mõne parema uue rehvi saaks.
n
nõukaaegne/ 11. mai 2019, 11:41
Ehk võrdled kiirusi ka. Mäletan kui esimesed "nisbid" sain(nii neid malelauamustriga rehve vist kutsuti) Lopa peal pidamine 08 all oli tavarehviga võrreldamatu....
r
rumalad/ 11. mai 2019, 11:28
k ostetud kasutatud talverehvidega kannatab vabalt veel kaks talve ja kaks suve söita ja raha jääb ülegi
o
11. mai 2019, 11:02
Olen sõitnud autoga 33 aastat. vene ajal polnud kohustust sõita talverehviga ja ega neid võtta ka ei olnud ja ei mäleta et oleks sõidud sõitmata jäänud või kusagil kraavis olnud Ikka see rooli ja istme vaheline tihend tuleb pidama saada
ü
Üks mees/ 11. mai 2019, 10:57
Kümneid tonne kaaluvad veoautod ja bussid sõidavad libedate suvekummidega edasi samas kui sõiduautode omanikke peedistatakse. Tundub et poliitikud on kahest kohast meelehead saanud.

r
Refi agent/ 11. mai 2019, 10:57
Kas eelkommenteerija arvates peaks vaesem rahvas ennast talvel sodiks sõitma?
t
tibu/ 11. mai 2019, 10:54
alles sai ministrika ja juba hakkab autoomanikele/juhtidele keerama?
e
e. / 11. mai 2019, 10:46
Ega need nõukaaegsed universaalrehvid suuremad asjad polnud. Kuid sõitma õpetasid tõesti hästi. Tänapäeval utiilist leitud 5mm jääkmustrisügavusega rehvid on kindlasti paremad. Samas ei pea õigeks, et neid nüüd hüsteeriliselt ära tahetakse keelata. Vähendagu parem lubatud piirkiirust. Maanteel on igaaastaselt näha, kuidas kõiksugu veojõukontrollid, turvapadjad ja superrehvid tekitavad osades jõukates autojuhtides tunde, et aastaringi valitseb kuiv päiksepaisteline suveilm. Nii kui midagigi ses valemis ootamatult muutub tehakse selline avarii et oi-oi-oi.
t
Tegelikule/ 11. mai 2019, 10:43
Mingeid lamelle vanasti kummidel polnud.
e
e. / 11. mai 2019, 10:35
Uskumatu, mida oli mu varasemas kommentaaris modereerida! Pean tõesti Taaviaasa algatust kuritegelikuks, vaesema rahva vastu suunatuks. Loodan, et riigikogu seaduse maha hääletab. Ehkki see on nõrk lootus, arvestades riigikogulaste palkasid.
a
Antikristus/ 11. mai 2019, 10:30
Nõuded talvele tuleb üle vaadata. Uuele valitsusele see pehmo Ukraina soolaga talvelöga ei sobi.
t
tegelikult/ 11. mai 2019, 10:28
Vanasti ju suvekumme (radiaale) polnud, kõik olid tänapäeva mõistes suure mustriga lamellid.
t
Tölpa/ 11. mai 2019, 10:25
Kes kardab, sõitku bussiga, mitte ärgu tolknegu tee peal teistel jalus!!!

t
Tölpa to iirc/ 11. mai 2019, 10:23
Päris sedasi ikka pole. Poolas on naelrehv lubatud, kui lumi maas. Kui lund pole, siis keelatud. Seega, sõidad kuni lund on ja siis vahetad ära, kui poole poola peal lumi ära kaob.
t
Tölpa/ 11. mai 2019, 10:22
Väga ilusti sõideti, siis lihtsalt õpiti ennem sõitma. Tänapäeval ostetakse load koos masinaga. Vaata liiklust ja näed, et 80% juhtidest pole liiklusseadusest midagi kuulnud ja need on kõik noored, kes peavad ennast maanteede kuningateks.
v
vaat/ 11. mai 2019, 10:08
Vaadake kevadisi linnatänavaid. Ja ka mitte ainult, ka linnalähedasi maanteid. Te ju näete vagusid, kust pealmine kiht asfalti on üles kistud? Ja millal veel meie vaese riigi teede parandajad tulevad neid remontima? Hea kui suve keskpaigaks kohale jõuavad.
k
kahjuks/ 11. mai 2019, 10:05
Kaasaja inimesed on minetanud iroonia, satiiri, farsi ning paroodia äratundmise oskuse.
v
Viru Võrukas./ 11. mai 2019, 10:02
M ei saa aru kuidas vanasti sõideti kui polnud mingeid talvekumme, hea kui üldse kummid alla said. Mäletan selgesti seda jama kummidega, 47 aastat sõidukogemust.
i
iirc/ 11. mai 2019, 09:55
No Poola ja Saksamaa nõuavad naelrehvide eemaldamist, kui tahad sealt läbi paarutada.
t
to 09:39/ 11. mai 2019, 09:49
v
vasja/ 11. mai 2019, 09:48
Nagu üks tuttav ütleb, kelle kasupoeg aina sõiduautosi sodiks sõidab, et põhjuseks ei ole kiirus vaid rehvid on jamad!!!

n
nii lihtne see ongi ja ei midagi uut siin ilmas/ 11. mai 2019, 09:47
kui vaja siis ostavad nõuetekohased papud alla või lähevad koju tagasi
e
et siis/ 11. mai 2019, 09:39
Kas teil seal ei ole nagu mitte midagi kohe teha? Tahate midagi teha? Tegelege näiteks bussidega ja konkreetselt nende pasteldega millega nad aasta ringi sõidavad. Kui riigikogu ja minis_trihärrad ei tea siis nad veavad inimesi.
s
Sina to:täna, 09:06/ 11. mai 2019, 09:39
Pane oma pudrumulk kinni kui sa just hauakaevaja ei ole.
m
multikultilane/ 11. mai 2019, 09:35
Meie ei pea mitte eripärasid arvestama vaid kogu Euroopaga globaliseeruma. Ning ootama mida Brüssel ütleb!
p
Paju Taat/ 11. mai 2019, 09:34
Eestis pole kliimat , on si tt suusailm .
e
enne mõtle, siis ütle!/ 11. mai 2019, 09:34
Lihtsam on talvehooldesse rohkem investeerida..hoidke teed libedavabad! Kuidas te kujutate ette välismaalt siia ja siit transiidina läbivatele autodele omi nõudmisi esitada-kas saadate piiridelt/sadamatest tagasi???
n
Nagu/ 11. mai 2019, 09:32
uus minister pukki sai nii kohe tuli esimene seadus millega autoomanikke pügada.Kas sellest veel vähe,et müüakse kallilt ärasolgitud kütust või sellest,et kindlustuse hind järjest tõuseb?Ja üldse tehku enne teedele ja tänavatele libedatõrjet.Avariides pole rehvid süüdi kui mingid pudrupead kihutavad hullumeelselt.
v
Veikole/ 11. mai 2019, 09:29
Kas elutegevus sai Otepää ümbruses alguse seoses naastrehvide kasutusele võtmisega ?

f
füüsik/ 11. mai 2019, 09:25
füüsikaseadustel pole kartmisega midagi pistmist. ega kiiremini sõitmine ei tähenda, et inimene on julgem, lihtsalt rumalam. mida kiiremini sõidad, seda suurem on kineetiline energia, seda väiksem on reageerimisaeg ohuolukordade puhul, seda suuremad võimalus sattuda õnnetusse ja seda suuremad kahjud.
o
ohjah/ 11. mai 2019, 09:22
järjekordne seadus, mille inimene peab omast taskust koheselt kinni maksma. Järjekordne seadus, kus inimest kangelaslikult kaitstakse ja turvatakse sunniviisil. Järgmiseks võiks vastu võtta seaduse, mis määrab ära millisest materjalist tohivad olla talvel kasutatavate jalanõude tallad. Aga seaduseid on meil muidugi "vähe", eriti selliseid, mis riigilt midagi ei nõua, ikka ainult inimeselt.
k
11. mai 2019, 09:06
Keelustage naastrehvid. See teede lõhkumine on hullumeelne. Kes kardab, sõitku 70 km/h.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee