Maailm

Stjuardess: pidin reisijaid kraedpidi põlevast lennukist välja viskama! (44)

Tõnis Erilaid, 6. mai 2019, 22:50
PÄRAST ÕNNETUST: Foto on tehtud lennuki sabaosa sisevaatest.Foto: Reuters/Scanpix
Moskva Šeremetjevo lennuväljal rohkem kui 40 inimese elu nõudnud õnnetuse ajal said kangelasteks kolm reisisaatjat, kes tegid kõik mis võimalik reisijate kiireks evakueerimiseks põlevast lennukist. Nad suutsid päästa mitukümmend inimest.

„Jäin ellu ainult tänu stjuardessidele,“ tunnistab põlevast reisilennukist SSJ 100 pääsenud Dmitri Hlebuškin. „Tüdrukud seisid pimedas ja suitsu täis kabiinis. Temperatuur üha tõusis, aga nad ei andnud alla – tõid inimesi avariitrappide juurde ja õpetasid, kuidas neid pidi maha saab.“

Lend SU1492 Moskvast Murmanskisse pidi Šeremetjevo lennuväljalt õhku tõusma kell 17.50 kohaliku aja järgi, kuid hilines ja sai stardiloa alles kell 18.03. Pardal oli 73 reisijat ja viis meeskonnaliiget. Õhulaev oli kerges ülekaalus, kaaludes lubatud 41 asemel 42 tonni. Meeskond pidi juba kaheksa minuti pärast lennujuhtidega ühenduse pidamiseks vahetama raadiosagedust ja minema hiljem üle avariikanalile.

Kell 18.30 maandus peaaegu täis kütusepaakidega lennuk uuesti Šeremetjevos. Ränkade tagajärgedega.

Rahe ja välk

Samal teemal

„Kui tõusime õhku, jõudsime peaaegu kohe pilvedesse. Vastu lennukit tagus rahe, siis kärgatas midagi, lüües hetkeks ümberringi kõik valgeks. Edasi läks kõik väga kiiresti. Maandusime ja kusagilt tungis suitsu sisse. Leeke veel ei olnud, need tekkisid pärast teist või isegi kolmandat kokkupõrget maaga, sest lennuk hüppas maandumisrajal nagu kits. Alustasime inimeste evakueerimist niipea, kui seisma jäime. Lennuki sees veel leeke ei olnud, kuigi kõik karjusid, et põleme. Tirisin inimesi lausa kraedpidi avariiväljapääsu juurde ja lükkasin nad trapist alla,“ meenutab üks stjuardessidest.

Lennuki vastu maandumisrada põrganud ja seejärel kiiresti põlenud sabaosas ei suutnud 21aastane reisisaatja Maksim Moissejev kinni kiilunud avariiväljapääsu avada ja hakkas rahvast ettepoole juhatama. Paljud aga tahtsid hoolimata keelitamisest oma käsipagasi kaasa rabada. Nende taha jäi inimesi kinni. Mõni pääses, mõni mitte. Leekidesse jäi ka Moissejev.

Aerofloti kinnitusel suutsid stjuardessid lennuki eesosast reisijad välja saada 55 sekundiga. Instruktsiooni järgi oleks neil olnud aega poolteist minutit.

Automaatika ütles üles

Haiglasse viidud lennuki kapten Deniss Jevdokimov rääkis ajakirjanikele, et pärast Superjetti tabanud välgulööki ütles automaatika üles. „Ühendus lennujuhtidega katkes. Suutsime selle reservlainel taastada, kuid ühendus oli kõikuv ning kadus ajuti. Pidin maandama lennuki täis paakidega, sest tiirutada ja kütust põletada poleks Moskva kohal olnud tark tegu.“

Uurimine püüabki välja selgitada, kas välgutabamus võis lennuki rivist välja viia või oli tegu lendurite suutmatusega olukorrast välja tulla ning seetõttu kiirustades tehtud maandumisega. Mõnedel andmetel ei sähvinud välgud sel ajal lennuvälja juures ega 40 kilomeetri raadiuseski.

Uurijad peavad välja selgitama ka selle, miks lennuk maandus ligi 1400 meetrit stardiraja algusest kaugemal ja miks ei suutnud kapten seda sujuvalt teha. Tõenäoliselt oli rajal hüplemise tulemus šassii purunemine. Metallitükid tungisid mootorisse ja kütusepaakidesse ning lahvataski põleng. Esimesed tuletõrjujad olid kohal minuti-poolteise pärast, kuid leegid suudeti täielikult maha suruda alles 18 minutit hiljem. 

44 KOMMENTAARI

t
Tuunar 7. mai 2019, 21:35
On ikka täielik rumalus inimene matta või ära põletada, tuleb aeg kus hakatakse surnutest midagi tuunima, aga praegu tavai!
i
iljušin 7. mai 2019, 16:00
Iga päästetud kohvri kohta tuli üks hukkunu. Karm tulemus. Käsipagas tuleks salongis üldse keelata nagu naistel tikkkontsad.
Loe kõiki (44)

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee