Blogiauhindade jagamine

MARILYN JURMANI BLOGI | Mõni kaheaastane räägib täislausetega, aga Rumi ei ütle veel oma nimegi

Marilyn Jurman, 5. mai 2019, 14:54

84 KOMMENTAARI

a
Aili./ 6. mai 2019, 10:59
Ära muretse. Hakkab rääkima ja siis juba niipalju ,et imestad kust ta selle kõik võtab - tuleb nagu paisu tagant . Lapsed arenevad erinevalt kes hakkab varem käima , kes varem rääkima. Räägi temaga ise palju lihtlausetega .Räägin kogemustest ema - ja vanaemana .Kannatust ja kõik .Kolmeselt hakkab kõik tulema .Kannatust !
k
6. mai 2019, 08:12
Kui ütleb, et "emme jobu", siis on mingigi lootus!
s
Seda/ 6. mai 2019, 07:07
ta ikka ütleb, et "emme pähh!".
m
6. mai 2019, 06:19
Ma keelduks samuti nii haige nime välja ütlemisest.
m
Mari/ 6. mai 2019, 07:06
Soome tal täiskasvanuna igatahes ei maksa minna, sest soome keeles tähendab "rumilus" koletist.
K
@ Mari/ 6. mai 2019, 07:21
Kõik inimesed pole nii kitsarinnalised ja saavad aru, et igal pool ei ole sama keel.
j
Juhani/ 6. mai 2019, 07:30
Õnneks võib tänapäeval täiskasvanu ise otsustada mis nime kannab. Saab ju vahetada, ei pea Emme vaimukusega lõpuiani olema ...
m
mis ikka/ 5. mai 2019, 23:42
e
Ema/ 5. mai 2019, 20:45
Loen ja imestan! Teil pole üldse vahet,keda mõnitada!? Vot nüüd on piinlik!
b
Blogger/ 5. mai 2019, 20:45
See on tavaline, kui ema tegeleb põhiliselt blogimisega.
m
5. mai 2019, 20:16
Mõtleb kas nimeks on Rumi või imuR (oleneb kummalt poolt lugeda)
o
5. mai 2019, 20:24
Oleneb kui palju sinus kurjust
s
6. mai 2019, 06:58
Saker on muidugi suht karm nimi.

m
mees/ 5. mai 2019, 20:07
laps sai aru,et tal vanemad on laus o i n a d ja panid talle jubeda nime.
k
Käthlin/ 5. mai 2019, 20:25
On küll jaapanlastel jubedad nimed
l
Lemmi Nummi/ 5. mai 2019, 20:00
Kuidas on võimalik koertega lapsi saada .
a
5. mai 2019, 20:25
m
5. mai 2019, 19:38
Marylin, aga kas sa seda kuuma triikraua nippi oled proovinud?
t
5. mai 2019, 19:56
Tõhus võtte, oma laste peal proovitud, eks ju
a
Aix/ 5. mai 2019, 19:24
Tere Marylin J. Asi väga lihtne. Mul pojaga kunagi sama seis. Käisime nina-kurgu arsti juures, kes tuvastas 2-e aastasel pojal adenoidid. Pärast oppi poiss oleks nagu paisu tagant pääsenud, vuras teine sõnu ühtejärgi nagu varrukast. Öösel magas suu lahti, kergelt norsates. Ära kaota lootust. nagu Kaika Laine ütles: sellestr saame jakku. Tublid olete. Kui toimib, siis lähme välja sööma. Terw. Aix
j
jajah/ 5. mai 2019, 19:16
See eest räägib ema palju.
e
5. mai 2019, 19:57
Ei tea, ei ole temaga tuttav
t
Temaga tuttava all miinustele/ 5. mai 2019, 20:27
Teie olete? Ausalt? Tema õelad sõbrannad? Ju vist.
t
tütar tundub sul ikka mõistusega olevat/ 5. mai 2019, 19:06
aga sinu kohta seda küll öelda ei saa .sa oled ikka poolearuline ,kuigi sa sellest ise veel aru ei saa.
p
Palk ja pind/ 5. mai 2019, 20:00
Ainult eriti arukas inimese suudab nii vigaselt kirjutada.
j
Jurmanile/ 5. mai 2019, 18:55
Kas sul südametunnistus ei piina eestimeelsete eestlaste mõnitamise pärast. Inimesed muretsevad kalli isamaa saatuse pärast ja sina käid meie üle blogides irvitamas.
n
Nu nu/ 5. mai 2019, 20:03
Kas sind südametunnistus ei piina, imesed muretsevad kalli isamaa saatuse pärast aga sina siin käid Jurmani mõnitada
n
no/ 5. mai 2019, 20:31
see18:55 kommenteerija on raske puudega "eestimeelne eestlane", nüüd juba siia, selliste teemade juurde ka kolinud
e
ery to Jurmanile / täna, 18:55/ 5. mai 2019, 20:52
Pr. Jürman pole kunagi mõnitnud eestimeelseid eestlasi, helmejugend pole eestimeelne, vaid kamp kremlilie kasulikke idi..te
t
to Nu nu/ 5. mai 2019, 23:41
Jurman mõnitas eestimeelseid ikka suure mõnuga. Aga talle seda öelda ei tohi, kohe üks tolerast kukub ründama. Et peab siis Jurmanile aitäh ütlema eestimeelsete mõnitamise eest.
t
to no 20.31 ja ery 20.52/ 5. mai 2019, 23:43
Palgaline kommentaator jõuab ka igale poole. Provokaatoril kohe haigus iga teema all õelutseda.
a
Autistliku lapse ema/ 5. mai 2019, 18:37
Kirjelduse järgi võiks öelda, et lapsel on autistlikud jooned. Need lapsed eelistavadki inglise keelseid sõnu ja pigem no, kui jaa öelda. Räägivad mingit omakeelset juttu, millest vaid ise aru saavad. Mõned ei hakkagi rääkima. Lisaks hakkavadki nad hiljem potil käima, riietumise osas on oma kindel nägemus ja harjumustest raske loobuda jms.
i
Indrek2/ 5. mai 2019, 23:19
Autismil on tugev seos soolestiku mikrofloora puudujääkidega, just kirjutas GBs edukatest katsetest mikrofloora transplantatsiooni kohta mis omasid märkimisväärseid positiivseid mõjusid. Ehk siis - laps pole õigel ajal õigete bakteritega kokku puutunud.
n
Normaalne / 6. mai 2019, 00:18
Kaheaastane laps ei peagi veel rääkima, küll jõuab.

n
nii ongi/ 5. mai 2019, 18:36
armasta oma last sellisena, nagu ta on
t
to Oioi/ 5. mai 2019, 18:44
Lapse ema mõnitab Eestist hoolivaid eestlasi ju, nii kuidas jaksab.
m
Mari/ 5. mai 2019, 19:01
Sina võid ju armastada, aga kas ka lapse lasteaia- ja koolikaaslased teda aktsepteerivad? See on omaette kurb lugu.
o
Oioi/ 5. mai 2019, 18:28
Valus on lugeda kui õelad ja rõvedad inimesed siin kommenteerivad. Kaheaastast puudega lapseks sõimata ja lapse ema mõnitada on ikka piir, kust enam üle minna pole võimalik. Oksele ajate🤮
s
selleks/ 5. mai 2019, 20:33
on võimelised 18:44 kommenteerija sarnased olevused, kes muud ei oskagi teha.
t
to selleks 20.33/ 5. mai 2019, 23:47
Palgaline, mina pole Jurmani lapse kohta mitte midagi kirjutanud, minusse tema laps ei puutu. Seevastu Jurman on küllalt kirjutanud eestimeelsete eestlaste vastu vihakõnesid, neid Õhtuleheski avaldatud.
n
No, täitsa jobu/ 5. mai 2019, 18:17
Milleks kommenteerida raha eest enda lapse (ala)arengut kogu ilmale? Mehel pole ka pükse jalas, et oma arutule edevusele piir panna.
n
N37/ 5. mai 2019, 18:23
Alaarengut? Tõesti, küll ei tea, kes teist see täitsa jobu on...
a
Ah soo/ 5. mai 2019, 20:05
Kohe diagnoos ja puha, irw. Milline täie mõistuse juures olev täiskasvanu inimene teiste lapsi mõnitab
t
to No täitsa jobu/ 5. mai 2019, 20:34
oled küll täitsa jobu, pole kahtlustki
t
to 16:17/ 5. mai 2019, 21:26
miks sina oma alaarengut siin tervele ilmale demonstreerid?
j
Juku/ 5. mai 2019, 18:14
Jah, pane veel mõni vaktsiin otsa muidu hakkabki veel äkki rääkima
v
Vaimne puue võib mitte kaugele kukkuda/ 5. mai 2019, 18:07
Meil naabrinaisel ei olnud arvutit, jasvatas last, pagan, 1,5 aastaselt suhtles, 2-sel täiesti arukalt..., huvitav, miks peab oma lapse arenu presenteerimisele nii palju aega kulutama, selle kulutatud ajaga, saaks laps rohkem räàkima õpetada.
k
kah naine/ 5. mai 2019, 17:54
See tolerast võiks lihtsalt lapsele rohkem aega pühendada,selle asemel et eestimeelsetele oma kulti-multit promada.
e
ery to kah naine ( mees, kes tunneb end naisena ? )/ 5. mai 2019, 18:09
ehk siis, keda antud teema huvitab, pole eestimeelne ? helmejugend ei saa rahu, vaja ikka rünnata, aga kui nende kohta tõtt öeldakse, on kiun taevani
t
to ery 18. 09/ 5. mai 2019, 18:46
Palgaline provokaator iga artikli all rahvuslasi sõimamas. Pühapäeval ka teed " tööd ". Mine tootvale tööle parem, laiskvorst.
7
77 Küll jõuab!/ 5. mai 2019, 17:42
Meie poiss oli 3 aastaseni täitsa vait ,aga nüüd räägib ülearugi. Helilooja Schumanni abikaasa kuulus klaverikunstnik abikaasa Klara Wick ütles esimesed sõnad alles 5-selt.
r
rumiIus/ 5. mai 2019, 17:35
kurb, et see emme istub aga arvutis ja kiunub, miks laps ei arene, tassib last mööda maailma ja väntsutab siia-sinna. kui laps ei arene ja kaheselt ei oska rääkida, siis on kas mingi vaimne puue (loodan, et tal pole) või kodu, mis lapse arengut ei toeta, vaid pärsib. kurb, aga nii on.
s
sul / 5. mai 2019, 17:41
o
olen käinud palju lapselapsega logopeedi juures/ 5. mai 2019, 17:49
Ütleb, et põhiviga, mis vanemad teevad, on et lapsi kasvatab teler ja multikad. Laps ei pea ise üldse rääkima ja mõtlema, lihtsalt vaatab. Meil nii oligi. Ta ütles, et tema juures käis vene rahvusest viie aastane poiss, kes ei suutnud üldse lauseid kokku panna ja kõneleda. Tuli välja, et ta vaatas hommikust-õhtuni vaid inglise keelseid multikaid ja vanemad olid rahul, laps oli vait. Oskas ainult mõned inglise keelsed laused, mis olid multikatest meelde jäänud. Aju ju kängub.

r
5. mai 2019, 17:33
raamatu järgi polegi mõtet lapsi kasvatada, ajad end ilma-asjata segadusse, iga lapse areng on individuaalne, tähtis on see, et laps oskab mõelda, rääkima hakkab ta niikuinii.
M
Miks küll NIIII/ 5. mai 2019, 17:24
Miks maailm on nii eba õiglane Nuuks
ü
Üks laps/ 5. mai 2019, 17:21
polevat kuni 5. eluaastaani piiksugi teinud. Järsku hakkas tarka juttu rääkima. Vanemad olid jahmunud: miks sa varem ei rääkinud? laps vastas: varem ei olnud millestki rääkida.
v
vana nali/ 5. mai 2019, 17:51
aga eks ta ole, ikka kõlbab, kui muud pole öelda. Probleem on tõsine.
k
kunagi/ 5. mai 2019, 17:17
oli selline lugu,et naabril laps oli juba 6-aastane ja ei rääkinud ühtegi sõna ainult kuulas mida teised rääkisid kuni ühel päeval õues mängides märkas poiss,et maja põleb ja hüüdis seda kõva ja selge häälega.kõik jooksid lapse juurde ,ja jäid imetlema ,et laps räägib nüüd.küsimusele et miks varem midagi ei öelnud vastas poiss,et polnud ju midagi tähtsat öelda aga nüüd maja põleb ja ma pidin seda teile ütlema.aga kahjuks sellel ajal kui kõik last imetlesid põles maja maha.
k
kiisuke mäu/ 5. mai 2019, 17:09
tegele oma lapsega, mitte ära istu arvutis, blogis, sa arvutiga vaikides räägid, sama teeb su laps ja jääbki sõnaahtraks, endal võiks nii palju taipu olla, et aru saada-laps vajab ema,aga sinu jaoks on arvuti su laps
h
Hakkan tegutseda/ 5. mai 2019, 17:12
Alustan piinamisega, küll sõnad tulevad
n
naisuke/ 5. mai 2019, 17:08
vahel oleneb täitsa nimest ka:)
ä
äkki/ 5. mai 2019, 17:08
pole lapsel midagi tarka veel öelda.
h
Hirmus / 6. mai 2019, 00:26
Väga kole nimi lapsele pandud
t
5. mai 2019, 16:57
Taani Rõivas olevat kaheaastaselt juba "Tõde ja õigust" lugenud ning peast piiblit tsiteerinud
m
miks ma ei imesta/ 5. mai 2019, 17:36
muidugi, see imelaps ajas ilmselt juba 3aastaselt naiskolleegidele kätt püksikutesse ja kui need nõus polnud, lükkas basseini. mis varakult selge, seda teed elu aeg.

m
Mammi/ 5. mai 2019, 16:42
Ju tal pole midagi tarka öelda. Vaikimine kuld, rääkimine hõbe.
l
Lugesin ,/ 5. mai 2019, 16:41
et laps peab nägema ema näolihaste liikumist, siis ta õpib ka ise oma näolihaseid sarnaselt liigutama. Arvan, et lugema või rääkima peaks näoga lapse poole. Aga iga laps areneb erinevalt.
t
to Sinu geenid/ 5. mai 2019, 16:36
Kumb geen...? Kui Sinu arvates on inimesel 2(kaks) geenid, oled kindlasti haruldus ja see selgitab kõik Sinu kohta!
1
16.36/ 5. mai 2019, 17:14
Sul rohkem ei saa olla kui need 2.
p
Piinlikku sja esitab. Aru ma ei saa/ 5. mai 2019, 16:33
m
mina olen kuulnud/ 5. mai 2019, 17:38
et psühhopaatidel polevat piinlikkustunnet. huvitav, kellel veel, ta ei saa ju olla psühhopaat? või saab? tean tegelikult ühte psühhopaati, kes on imeline seltskonnahing ja rõõmupall.
t
tõdemus/ 5. mai 2019, 16:22
Mõni lapsevanem ainult mökitab aga seda on nii palju, et peab kindlasti teistele kuulutama !
v
Vanavanama/ 5. mai 2019, 16:22
Pole mõtet muretseda. Minu üks lastelastest oli juba peaaegu 3-ne kui veel ei rääkinud. Ometigi olid tal mõned aastad vanemad vend ja õde. Võibolla ta ei pääsenud nendega suhtlema. Ta hakkas ootamatult rääkima kui emaga kahekesi kodus olid. Ta oli 4-ne kui hakkas ise lihtsamaid suurte tähtedega tekste lugema,5,5-selt soovitasid õpetajad teda kooli panna, kuna ta luges isegi ajalehtedest temele tundmatuid tekste. Nii see läkski.
j
jeah, vanamammi/ 5. mai 2019, 17:39
mõnus kuulujutuke sul. tõde pole selles küll miski.
e
5. mai 2019, 16:19
ehk on sama lihtsameelne kui emagi?
l
Loogik/ 5. mai 2019, 16:27
Kui ei räägi, siis on lihtsameelne?
t
to loogik/ 5. mai 2019, 17:40
vabalt võib olla, hulgipuue sel juhul, rääkimispuue on üks nende teiste seas, mis tast lihtsameelse teevad. samas emme ju räägib, liigagi palju.
1
17.40/ 5. mai 2019, 20:13
Ja mis diagnoos on sul endal? Isiklikult arvan, et krooniline seksi puudus, miks muidu nii tige
m
minu laps/ 5. mai 2019, 16:18
ei rääkinud ka sellevanuselt. aga kui lõpuks hakkas siis k,p, t oli nii puhtalt , et probleemi polnud. küll hakkab siis kui tema tahab.

r
Räägitakse,/ 5. mai 2019, 16:12
et paljud asjad tulevad geenidest.Sellisel juhul ei olegi oodata,et laps väga arukas tulla saaks kui ema selline ees on.
s
Sinu geenid/ 5. mai 2019, 16:29
Huvitav kumb geen vastutab inimeste solvamise eest.
t
to sinu geenid/ 5. mai 2019, 17:41
kas oma arvamuse või mulje välja ütlemine on ikka solvamine?
1
17.41/ 5. mai 2019, 20:15
Mul on jäänud mulje, et sul on vaimne puue ja korralik.
m
Maire Valgma/ 5. mai 2019, 16:04
Tundub, et selliseid postitusi tehes on vajadus tähelepanu keskpuntis olla ja blogida lihtsalt blogimise pärast. Nõustun ,,vanaema" kommentaariga
m
Miks ise sõna võtad?/ 5. mai 2019, 16:08
Milline vajadus paneb sind kommenteerima? Vajadus kellelegi halvasti öelda?
t
Tore lugu vihkamise vahele./ 5. mai 2019, 16:01
Inimesed mis teil viga on?kas peab koguaeg kedagi vihkama?väga tore naine ja tubli emme.minu laps saab kolm ja ka veel väga hästi ei räägi.mis siis lõpp asi ju.iga asi omal ajal.
p
Peab, ses see on/ 5. mai 2019, 16:30
e
ega ei ole küll/ 5. mai 2019, 18:22
p
pigem/ 5. mai 2019, 18:22
t
to Tore lugu vihkamise vahele/ 5. mai 2019, 18:48
Tõesti ei mõista, miks Jurman niimoodi eestlasi vihkab. Ise elab Eestis , aga kirjutab eestimeelsete eestlaste vastu vihakõnesid.
s
Seeeest 60-nekaheaastane(või kui vana sa olidki?)/ 5. mai 2019, 16:00
r
Rumi muidu mosleminimi / 5. mai 2019, 15:46
Tavaliselt hakkab laps hilja rääkima, kui ema vahetpidamata ja seosetult patrab. Laps ei suuda sellist sõnamulinat lihtsalt meelde jätta, veel vähem korrata. "Oi vaata päike paistab kiisu kõnnib ära puutu seda kühvlit ma pean nüüd suppi keetma pane püksid jalga jne.." Soovitus emale, räägi vähem, palju vähem, aga konkreetsemalt.
e
Eks jaapanlased ju moslemite rahvas, irw/ 5. mai 2019, 16:37
The name Rumi is a girl's name of Japanese origin meaning "beauty, flow, lapis lazuli".
t
to eks jaapanlased.../ 5. mai 2019, 17:45
lõid rumi googlesse ja nägid seost jaapaniga vaid? islamiga ei näinud? nojah, ega mida ei taha näha, seda ei näe :D ausalt öeldes vaene lapseke, soome keeles näiteks on rumiIus peIetis, eesti ja soome on väga lähestikku, tuleks siiski mõelda. aga noh.
1
17.45/ 5. mai 2019, 20:17
Ja mida Rumi tähendab araabia keeles?
s
Selle asemel, et arvuti taga / 5. mai 2019, 15:40
saasta toota võiks parem oma lapsega tegeleda....AASTA EMA....
v
Valel leheküljel on need kurjad kommijad siin. Miks arvate , et kõik tegelikkus on saast ja / 5. mai 2019, 16:11
m
5. mai 2019, 16:38
v
Vanaema/ 5. mai 2019, 15:32
See on küll häbi, et mähkmed. Puhas vanemate laiskus
v
viisakas/ 5. mai 2019, 15:26
...ma arvan, et laps on tulevikus üsna õnnetu(pahane), kui kuuleb kusagilt, mida tema ema on tervele ilmale kuulutanud. Mõned asjad võiks ju enda teada hoida või siis spetsialistiga konsulteerida.

k
Kati/ 5. mai 2019, 15:25
Võib pöörduda logopeedile, sealt saab väga vahvaid ülesandeid mida kodus teha ja need toetavad kõne arengut. Kõige suurem areng toimub lastel 3 kuni 3,5 aastani ja siis on hea seda ise aidata. Soovitan Ülle Kuusikut 👌
m
Mõte/ 5. mai 2019, 15:22
Need on kristall ajastu lapsed need on üle meeleised ehk väga sentsitiivsed lapse.Peale indigo laste sündi hakkasi sündima kristall lapsed aastast 2000.sellest on ka kirjutatud raamat KRISTALL LAPSED
a
appi/ 5. mai 2019, 15:17
Lõpetage ära see eestlaste vihkaja blogi avaldamine.
a
anna abi jah/ 5. mai 2019, 15:26
millal ja kus see vihkamine?
v
võta abi/ 5. mai 2019, 16:02
e
ery to appi/ 5. mai 2019, 16:44
t
to anna abi jah/ 5. mai 2019, 18:49
Palgaline, loe Jurmani eelnevaid blogisid. Mõnitas eestimeelseid eestlasi, kuidas jaksas.
j
Jutupaunik/ 5. mai 2019, 15:15
t
to ery 16. 44/ 5. mai 2019, 18:51
Palgaline, kui sa ei salli eestlasi, siis netis palju muukeelseid kommentaariume. Sa ei pea siin käima oma viha välja elamas.
v
Viski/ 5. mai 2019, 15:14
j
5. mai 2019, 17:49
jõi rummi,ajas rinna kummi ja lõi trummi...
v
Vana koolikiusaja/ 5. mai 2019, 20:19
Koer karva ajab, kombeid mitte
e
ema puue / 5. mai 2019, 15:11
võib jääda lapselegi külge . Jürmanni väljaastumisi arvestades pole seegi võimatu.
s
su/ 5. mai 2019, 15:18
enda puue on piisavalt suur, et nii teise lapse kohta ütled.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee