Poliitika

VARJATUD RAHASTUS? Isamaa valimiskampaania mahud ei klapi reklaami eest makstud summaga (10)

Eesti Ekspress, 24. aprill 2019 11:06
Foto: Tiit Tamme
Parteide deklareeritud reklaami kulusid ja Emori mõõdetud reklaamimahtusid võrreldes torkab silma anomaalia, mille järgi on Isamaa konkurentsitult enim reklaami teinud, kuid partei ise näitab teistest palju väiksemat reklaamikulu.

Lihtne võrdlus – Reformierakond deklareeris valimisreklaamide kuluks 1,1 miljonit eurot ja Isamaa 652 000 eurot, kuid Emori mõõtmised näitavad, et Isamaa tegi samal reklaami ligi 30 protsenti rohkem kui Reformierakond. Selline anomaalia ei kehti vaid oravatega võrreldes, näiteks Keskerakond deklareeris valimiskampaania kuludeks 915 000 eurot, kuid taas on Isamaa reklaamimaht Keskerakonna omast 60 protsenti suurem.

Selgitusi on kolm: Emori andmed on vigased, Isamaa meedia- ja reklaamipartner teeb enneolematult head tööd ja kaupleb meediafirmadelt välja meeletuid allahindlusi või siis tegi Isamaa lihtsalt sohki ja sai varjatult lisarahastust.

Isamaa peasekretär Priit Sibul viitab teisele võimalusele ja kiitis erakonna meediapartneri suurepärast tööd.

Refereeritud arikli täistekst Eesti Ekspressis.

Samal teemal

17.03.2019
Ainsa Isamaa liikmena uue valitsuse vastu hääletanud Ladõnskaja-Kubits: andsin signaali konkreetsele erakonnale