The New York Times kiidab Eesti sõidujagamisteenust
„Igas piirkonnas on omad tegijad,“ kommenteerib Bolti 25aastane looja Markus Villig tõsiasja, et mõnes riigis, näiteks Poolas ja Keenias, kaotab Uber järjest rohkem sõitjaid konkurendile Eestist. „Uber ei teinud Ida-Euroopast ja Aafrikast enda jaoks prioriteeti, sest neil oli mujal suuremaid lahinguid pidada.“ Nüüd üritab Uber neis piirkondades sõitjaid ja juhte igasugu pakkumistega tagasi meelitada. Mõnest vähem kasumlikust paigast on Uber ka lihtsalt lahkunud. Vahel ostab ta konkurentide firmad ja äpid üle.
Samal teemal
Uberile ei tee peavalu vaid eestlaste Bolt. Kus iganes maailma suurim sõidujagamisteenus kanda kinnitab, vupsavad kohe välja ka kohalikud konkurendid, kes pakuvad reisijatele soodsamat sõitu ning tihti ka juhtidele soodsamaid tingimusi. Eelmisel aastal kaotas Uber konkurentide tõttu ülemaailmselt umbes 1,8 miljardit dollarit (1,6 miljardit eurot) ja pidi kulutama umbes 14,3 miljardit dollarit (12, 75 miljardit eurot). Need kaotused lähiaastatel ilmselt suurenevad. Juba on Bolt võtnud sihikule Uberi kantsi, ühe vähestest kohtadest, kus Uber kasumit teenib: Londoni.
Samas kirjutas Eesti meedia möödunud aastal toimunud Bolti (toona veel Taxify nimega) juhtide streigist. Umbes sada autojuhti avaldas meelt, kuna äpi uus hinnasüsteem kahjustas nende sissetulekut ning kehtestas osades piirkondades kõrgema hinna, soosides seega teenusepakkumist ennekõike neis paigus. Loe sellest lähemalt SIIT.