Eesti uudised

NOOR EMA: miks peab rõdul suitsetamas käima?!

Ohtuleht.ee, 2. aprill 2019, 10:14

127 KOMMENTAARI

k
Kristi/ 4. aprill 2019, 17:08
Aga oled sa mõelnud, et naabritele ka ei meeldi kui su titt röökima pistab-, vaevalt, et sa ta igakord kui kisama pistab õue “ jalutama” viid. Mulle ka suitsetajad ei meeldi aga iga asja pärast viriseda, umbes, et ärge keegi nüüd hingake-, mul titt majas.
p
Paljud/ 4. aprill 2019, 10:46
noored suitsetavad, aga kui rasedaks jäävad, siis hakkavad nõudma, et teised ei suitsetaks!
õ
Õigus puhtale õhule/ 3. aprill 2019, 09:35
Soomes on probleem lahendatud nii, et KÜ otsusega keelatakse elumaja rõdudel ja siseruumides suitsetamine, vastav otsus tehakse kõigile nähtavaks ja teatavaks. Keelust üleastujad riskeerivad KÜ-st väljaheitmisega - st peavad oma eluruumidest loobuma.
t
to Õigus puhtale õhule/ 3. aprill 2019, 09:56
Kas arvate, et kõik järgivad seda? Meie majas olid isegi nö keelumärgid igal korrusel ja kirjad välja, kuid leidub ikka neid, kes sellele vilistavad.KÜ-st välja viskamisega, peaks ka meie seadused muutuma.
ü
Ülevalt naaber./ 3. aprill 2019, 07:29
On ,väga ebameeldiv küll,aknaid lahti hoida ja kinni panna,kui keegi tossab ja haiseb,koguaeg ei saa ja jõua.Rumalust ja ülbust neis on.Ja oma rõdu ,kui sellist pole...reeglid ühised.Kui väga nauditakse oma saasta ja tossu ,tõmmaku suur kilekott ka pähe,et midagi saastväärtusest kaduma ei läheks...ja surm saabuks ka kiiremini...see ju teine eesmärk neil.
i
Ivar/ 5. aprill 2019, 12:02
t
Tints suvelinnast !/ 2. aprill 2019, 22:51
Tõesti ! Minu korter ja rõdu ning maksan oma elamise eest üüri ! Sina tegele oma probleemidega oma kodus , lumehelbeke ! Ma just lasin rõdul persekäraka - haiseb raisk ... ei tunne või !?
a
Anne/ 2. aprill 2019, 21:58
Lasime panna rõduaknad klaasist ja mure sai murtud.
m
Meie majas oli sama lugu,et konid loobiti rõdule,kus oli maas rõdukate,kuhu olid tekkinud augud.Lasi/ 2. aprill 2019, 21:56
n
Naaber/ 2. aprill 2019, 20:46
… ei tea, kas suitsetajad ise ka usuvad oma ajuvabasid seletusi……mhh...totter ju möelda , et sina, suitsetaja, nüüd oled õige inimene ütlema kui palju sellest suitsust naabri korterisse kandub…….????????? Ei ole isekamaid inimesi , kui korterelamute- suitsetajad… võrdleks selliseid inimesi purjus juhtidega… ja minuarust peaks olema kriminaalselt karistatav tegu!!!!!!!! Igaüks võib oma tervisega teha mis tahab-mitte kellelgi ei ole õigus teise inimese elu ja tervise üle otsustada. Ja korterelamus pead sa alati arvestama naabritega!!!
õ
Õiglane meel/ 7. aprill 2019, 00:36
Just.Ja korterelamus peab naaber olema ka teadlik seadustest,mitte leidma endal olevat õiguse kellegi üle nuriseda kuna see suitsetab rõdul!Kas see keegi suitsetab viriseja rõdul või enda üürikorteri või veel enam,isikliku kprteri rõdul?Arusaadavalt naaber või naabrid suitsetavad enda rõdudel või akna peal.Seega lihtne valem-see ei puutu viriseja korterisse!Mitte keegi ei ole tema territooriumil õhku reostanud.Kui on valitud korterelamus korter siis tõepoolest tuleb arvestada ka naabri omandiga ja temal selles omandis olevate õigustega.Kui ei meeldi naabrite tegevus,peab maja ostma!!!

l
Lumehelbekeste hädad/ 2. aprill 2019, 20:25
Naljakas, kuidas seda nn Lumehelbeksest põlvkonda kõik ümbritsev häirib. Mäed ja nende majad on olnud juba pea viiskümmend aastat, mitmed põlvkonnad on üles kasvanud. Aga nüüd on äkki probleemid. Mäed on samad, majad on samad, rõdud on samad. Järelikult on probleem inimestes. Ja muidugi ka selles, et muudeti RIIGI poolt inimestele kingitud korterid kinnisvaraks. Ja nüüd need lollikesed, kes omandavad kinnisvara ühisomandis tahaksid ennast tunda omanikena. Kallikesed. Ühisomandis olevas omandis on sinu oma vaid toas olevad asjad ja toa õhk, Ülejäänu on ÜHISOMAND.
:)/ 2. aprill 2019, 20:53
"Ülejäänu on ÜHISOMAND"????...…mmmhhh…. just sellepärast peadki ju arvestama rõdul suitsetades teistega .....et see on ühisomand….!!!!
t
tõepoolest/ 2. aprill 2019, 15:45
s
Suvaline Siim/ 2. aprill 2019, 15:38
Osta kuivati... Milleks see rõdu siis on... Hakkan toas suitsu tegema w... Ei meeldib siis koli mujale..
t
Teeline/ 2. aprill 2019, 19:57
Oma tuppa sa suitsuhaisu ei taha, lähed rõdule, miks siis teised peavad seda tahtma.
m
Mari/ 2. aprill 2019, 15:05
Pead ikka korra püüdma naabritega vestelda sel teemal..tehku nt nö teisel pool maja suitsu kui korteri plaan seda lubab või siis tõesti õues..ja kui see ei aita siis tasub nt ühistu esimehe jutule minna kui ühistu olemas on. Olen ka ise muide suitsetaja ja katsun ikka teistega arvestada sest see,et minu valik on (tegelikult halb harjumus jne)suitsetada siis ma ei eelda,et teised seda tolereerima peaks.
o
osav/ 2. aprill 2019, 14:54
Keelaku ära reklaamipausid. Nii kui reklaamipaus hakkab olen mina suitsuga köögiaknal
m
Muti Pluti/ 2. aprill 2019, 14:25
Meil pole rõdusid ja inimesed käivad maja ees suitsu tegemas, mis siis segab neid, kelle aknad on madalamal ja uste poole. Seega see, et rõdul keelad ära ei lahenda ju mitte midagi, siis segatakse kedagi teist. Vanasti suitsetati kõikjal, isegi arst võttis tuhatoos laual vastu ja keegi ei jorisenud. Mul naabritel käivad lapselapsed külas. Karjuvad nagu homset poleks ja jooksevad nagu kari elevante. Need päevad ma lihtsalt kannatan ära, sest ise ma elan korteris. Alati on keegi, keda teiste elu segab, aga kui on vaja puntras koos elada, siis tuleb tolerantsi kasvatada!
a
Andu/ 2. aprill 2019, 14:01
Ehk siis tuleb kehtestada reegel, et suitsetada tohib ainult 500m kaugusel asustatud aladest! Siis ei häiri kedagi eksole.... harju ära
e
E/ 2. aprill 2019, 16:37
Miks peaks harjuma, suitsetamine on ülimürgine ka kõrvalseisja jaoks? Et suitsetame ka tuisend inimesed haigeks?
t
Teeline/ 2. aprill 2019, 19:59
Miks mittesuitsetaja peab suitsetamisega harjuma? Teeks vastupidi.
a
Alex/ 3. aprill 2019, 16:43
Aga miks peab inimene kannatama tittede kisa?see samuti hakkab tervisele kui pägarikud röögivad nii ööd kui päevad.
m
Mina tahan ka aru saada?/ 2. aprill 2019, 13:33
Mismoodi tubakasuitsu lõhn mürgisem on tänavalt tulevate autode vingugaasist? Teema oskavad kõik üles võtta, keegi aga ei argumenteeri. Usun, et tubaka suits on mürgine. Aga autode gaasidest pole kunagi nii palju kära tehtud. Ja autode heitgaasid on kindlasti mürgisemad.
l
Lihtne argument/ 2. aprill 2019, 19:44
Kõige lihtsam argument on see, et seni kuni me oma tsivilisatsiooni uuesti inimese ja koormaloomade lihasjõule üles ei ehita või elektriautodele üle ei lähe, on sisepõlemismootorid paratamatu pahe. Aga suitsetamine on suitsetajate ja ka kõrvalseisjate tervist kahjustav sõltuvuskäitumine millel ei ole peale tubakatööstuse nuumamise mitte kellelegi mitte ühtegi kasulikku külge.
l
Lihtne 19.44/ 2. aprill 2019, 20:39
Tänapäeval peab olema lihtsalt salliv, nagu iga päev väidetakse. Homondus on ka omale ja partnerile tervist kahjustav sõltuvuskäitumine ja sellel pole ühtegi kasulikku külge, olgugi, et mul kästakse seda tolereerida.

k
2. aprill 2019, 13:20
kalalõhn nämma, suitsuhais vui..
b
Brita/ 2. aprill 2019, 13:04
Ma viisin ükskord duššimati kuivama rõdule. Ükskord tuppa tagasi läksin tooma oli see täiesti koni auke täis.
b
Brita!/ 2. aprill 2019, 13:34
Sa ära kustuta konisid vaiba sisse! Või oli kohe auke täis!
M
./ 2. aprill 2019, 12:54
Mida te kurat virisete, ostke oma maja ja keegi kusagil ei suitseta. Täpselt nii vastati mulle kui olin hädas väikese lapse ja jõhkra remondiga alumiselt korruselt. Elad kortermajas, pead leppima sellega, et sa jagad seda elukohta paljude teiste inimestega. Nii lihtsalt ongi, elad kortermajas, siis pead leppima nende ebamugavustega , mis sellega kaasnevad. Suitsetajatel on avalikes kohtades ammu elu põrguks tehtud.. Iga teine tuleb ligi manitsema, et suitsuhaisu siin ja seal. Nüüd keelame kodus ka veel rahulikult olemise ära ? Nokk kinni saba lahti teema see.
m
Mann/ 2. aprill 2019, 12:44
Olen ise sama asjaga hädas. Kevadel ja suvel kui aken enamus aega lahti, tuleb päevas mitu korda tuppa kellegi sigaretihais. Sulgen siis küll kohe akna, aga suitsuhais on juba toas. Ühistu koosolekul selgus, et ühistu ei saa aknal ega rõdul suitsetamist ära keelata. Suitsetamiskeeld rõdudel on olemas Lätis ja ka Leedus võetakse see ilmselt vastu. Millal Eestis? https://www.postimees.ee/6498746/leedu-plaanib-keelata-suitsetamise-kortermajade-rodul
M
.../ 2. aprill 2019, 14:40
Meie lisasime ühistu üldkorraeeskirjadesse punkti, mis keelab rõdul/trepikodade ees suitsetamise. Otseselt see ei aita, aga vähemalt sai vastava plakati trepikoja seinale panna ja inimestele öelda, et nad tutvuks maja sisekorraeeskirjadega. Mul õnnestus igal juhul osa tossutajaid õue suunata, vähemalt oma trepikoja omad, kellele oli hea lihtne ukse taha minna. Aga jah, kahjuks neile suurt midagi teha ei saa kui nad p..sse saadavad su selle jutuga. Nüüd õnneks ei ela enam korteris.
p
Pille/ 2. aprill 2019, 12:42
Olen Kirsiga ühel nõul. Mul on ala-ilma rõdul suitsukonid. Need,kes minust kõrgemal elavad,viskavad konid lihtsalt alla - aga nendest kustutamata konidest võib ju ka põleng tekkida. Rõdudel suitsetamine tuleks rangelt ära keelata!!!!
e
Elanik/ 2. aprill 2019, 12:41
Kui kell 5 öösel v kell 7 hommikul kellegi laps kisab, karjub, ulub - no ajab ikka suitsule küll ja pigem teen vaikselt rõdul kui jooksen 5dal korruselt alla ja tagasi ülesse
3
321/ 2. aprill 2019, 12:38
üks asi on suitsetamine,teine asi on ,kui need samad ajuhälvikud loobivad konid suitsupakid ,koni otsad ,nagu selgeks tehti viimati üle rõdu alla , endal konidest rõdupiirdele sissepõlenud augu, rõdule ei saa midagi panna ,kunagi ei tea kuna tuulehoog koni-koniotsa aknast sisse puhub,ela tulekahju hirmus
j
järjejutt/ 2. aprill 2019, 12:35
tublid noored emad kaitsevadki oma lapsi,see ei ole niisama tümps kostev teisest toast, vaid vastuvõitlus suitsetajaga, kes laseb suitsutossu lapse elutuppa , oma rõdult...

k
k./ 2. aprill 2019, 12:34
iseenesest ei saa inimesi minna keelama, mida tema omas kodus teeb. kui on rõduga korter ja suitsetaja pealekauba siis ega 2-lt korruselt (näiteks) iga kord alla kõndida, kui rõdu on olemas, ei hakka nagu ju. Samas võidakse väljas suitsetada aga ikka võib suitsuhais tuppa kanduda. samamoodi võin ju minna ja öelda naabrile et ära küpseta kala sest see lõhn on häiriv.
l
Lõhn või hais?/ 2. aprill 2019, 12:40
Siin tekibki vahe arusaamades. Inimkond on lihtsalt valinud halvalõhnalise ja vastupidise variandi. Ei soosi ma kumbagi väidet. Aga kujutage ette, tubakasuitsu lõhn on paha, lõhnaõli oma aga hea. Tean inimesi kellele on väga vastu, ka tervislikult, lõhnaõlide lõhn. Temaga aga ei arvestata, sest see pole ju hais, on lõhn. Nii ka vastupidi. On margi tubakad, mille lõhnu peetakse heaks. Tähtis oleks, ära vihastu teise arusaamiste peale!
l
lõhnaõli/ 2. aprill 2019, 14:42
Suur vahe on selles, kas lõhn on ebameeldiv või kahjulik! Peeruhais on ka vastik, aga tervist see ei kahjusta, suits kahjuks kahjustab.
y
yxmees/ 3. aprill 2019, 13:17
Keegi ei prae sul kala IGA PÄEV 20x päevas!
l
Lea/ 2. aprill 2019, 12:25
Miks pean mina vanaimene õue jalutama minema, kui mul selleks kallis rõduga korter ostetud
t
to Lea!/ 2. aprill 2019, 12:42
Aga sa ei peagi! Keegi, isegi seadus, ei käse sul õue minna!
m
Mann/ 2. aprill 2019, 12:47
to Lea: Esiteks on jalutamine kasulik ja sinu sigaretisuits ei pea kahjustama teisi inimesi. Väga egoistlik oma suitsuhaisuga teiste tervist kahjustada.
t
to Mann!/ 2. aprill 2019, 13:14
Kust sa tead, et Lea suitsetab? Vot see on juba sinust inetu vingumine! Lea võib olla teeb akna lahti, et värsket õhku hingata, väljast tuleb aga kala praadimise lõhn lõhnaõli segudega koos.
y
yxmees/ 2. aprill 2019, 14:27
Tüüpiline eestlane, miks MINA pen midagi tegema, las teised teevad parem. Jalutamine on kasulik, suitsetamine mitte, ma küsiks ka et miks MINA pean maksma kinni suitsetajate ravikulud? Suitsetamine on muideks seniajani surma põhjustaja nr.1 maailmas
1
123/ 2. aprill 2019, 12:17
Sedasi ei olegi võimalik elada, et kõik üksmeelel ning rahul oleksid. Ühte häirib üks asi, teist teine asi. Mulle tuleb seinte või lõõride kaudu ka teise inimese suitsuhais õrnalt tuppa, aga ei häiri nii jubedalt. Sellisel juhul peaks tänaval, poe ees, bussipeatuses ja igalpool suitsetajatega mölisema. Ega see ka mõnusam poleks kui trepikoja esine suitsetajatest kubiseks. Kuhu need suitsetajad siis minema peaks? Loogiline et toas tänapäeval enam eriti ei harrastata suitsetamist. Seda suitsu nüüd nii palju ka ei teki kui keegi aknal või rõdul suitsetab.
1
123/ 2. aprill 2019, 12:18
Ja palju hullem on see kui keegi ülemine koguaeg klopib oma kodinaid ja see sodi ja karvad alumistele rõdudele lendavad. Aga mis teha, kui inimesel juba selline harjumus on, siis ega miski ümber ei muuda teda.
h
hh/ 2. aprill 2019, 14:44
Infoks, bussipeatuses ongi suitsetamine keelatud ja normaalsed poed on ka selle oma ukse ees ära keelanud!
v
Veel/ 2. aprill 2019, 12:16
hullem on see, kui suitsetatakse korteri tualettruumis. Paratamatult imbub sealt suitsuhais teistesse korteritesse.
1
12:16!/ 2. aprill 2019, 13:17
Sul siis nii hõre tualettruum? Remondi ära! Aga ära tule ütlema, et kõigil korteritel sama ventilatsiooni lõõr.
m
Minu nimi/ 2. aprill 2019, 12:16
Inimesed ei saa jätkuvalt aru, et kortermajas elamisega kaasnevad omad võlud! Naabrid häirivad Sind, ex Sina häirid naabreid ka! Kui elamistingimusi muuta võimalik ei ole, siis neela alla, või sülita välja, aga ära nämmuta!
m
Meeli/ 2. aprill 2019, 12:09
mind häirivad pidev laste trampimine, koerte lõugamine, tittede kisa. Kas ma peaksin siis kuhugi kaebuse kirjutama. Kui sellele noorele emmele ei sobi ühismajas elada, koligu ära maale. Ei maksa nii viril ja leppimatu olla. Vanasõna ütleb - kellele ei meeldi, läheb ära. Nõuka ajal oldi õnnelik, kui saadi mingigi omaette elamispind, aga nüüd virisevad ja vinguvad need noored iga pisiasja üle. Õppige elama ja ka teiste inimestega arvestama. Ärge olge mingid egoistid ja lumehelbekesed.
m
Mann/ 2. aprill 2019, 12:50
to Meeli: kui sinu lapse tuppa tuleks naabrite sigaretisuits, lepiksid rõõmuga sellega? On asju mida ei saa muuta (tittede kisa) ja on asju, mida saab muuta.
n
Naaber/ 2. aprill 2019, 11:49
Mind häirib jälle hirmsasti naabri peeretav kass. Pole mul rahu päeval, ega ööl.
m
mitte suitsetaja/ 2. aprill 2019, 11:30
Olen ise olnud suitsetaja aga nüüd olen sellest pahest prii juba 13aastat.Ma ei kannata enam suitsuhaisu mitte grammi väärt.Meie peres ei tossuta mitte keegi,kuid seda tehakse meil kõvasti kortermajas.KÜ-s on seadustatud ,et ei tohi suitsetada akendel,rõdudel ja trepikodades.Kuid seda ignoreeritakse nagu süda lustib.Ehk aitaks,kui teha karmim seadus nt. selline,et kes eirab teha korteri üür kallimaks.Ehk hakkavad kaaskodanike austama.Alatasa konid rõdul ja samuti koristaja peab maja eest ja tagand korjama seda saasta.
m
mitte 11.30/ 2. aprill 2019, 22:28
Imelik arusaamine sul ,tõstame suitsetava naabri üüri, siis kannatad ta suitsetamise ära?

k
kant/ 2. aprill 2019, 11:25
on lausa imetlusväärne kui lõpmatutes variatsioonides väljendub inimlik lollus.antud eksemplar on eriti mahlane.
j
jung/ 2. aprill 2019, 11:30
kolleeg ei ole teiega nõus.Tegemist on täitsa tavalise tsimboga kellele keegi õnnetu on lapse teinud.Inimeste peale kaebamine,neile märkuse tegemine,see on tsimbo tavaline eneseväljendus.vanasti öeldi selle kohta ,tähtis nigu rase lids
f
fakt/ 2. aprill 2019, 11:24
kui sa rõdul suitsetad, lase oma toss purki
v
vana päss/ 2. aprill 2019, 11:17
Suitsetamine pandi põlu alla üsna hiljuti. Varem oli see soositud tegevus nii kohvikutes, kontorites kui kuluaarides. Koos suitsu tegemine aitas sõbruneda, probleeme arutada jne. Indiaanlased, kes rahupiipu tõmbasid, ei teadnud selle kahjulikkusest midagi! Olid hea tervisega, pikaealised. Hoopis hullemad hädad on stress, üksindus, rahapuudus, teadmatus tuleviku suhtes, koristamata linnatänavad (pisikuidusid täis rögastavatelt kaaskodanikelt), ärasolgitud toiduained... Selle peale tahaks küll paar rahustavat mahvi tõmmata
O
****/ 2. aprill 2019, 14:20
Oleneb kus elad. Minu kodukohas ei ole suitsetamine küll populaarne olnud ja eriti halvasti suhtuti naiste suitsetamisse.
l
Lugeja/ 2. aprill 2019, 11:14
Lumehelbekesed. Rõdul suitsemine ei kujuta naabritele küll ohtu. Ainus mis nendeni võib jõuda ongi vaid tubaka iseloomulik aroom, kuid mitte kahjulikud vingugaas ega tahm. Seda esineb linnaõhus küll palju, aga pärit on see autode heitgaasidest ja korstendest, mitte naabri pisikesest sigaretist.
o
2. aprill 2019, 11:28
Ohtu ei kujuta, võib-olla, aga häirib tugevalt. Naabri rõdu on mu magamistoa kõrval, ventilatsiooniavast tuleb suitsulõhn sisse. Suvel tahaks ööseks akna lahti jätta, aga ei saa, sest naaber käib öösel rõdul suitsetamas ja suits tuleb mu aknast sisse. Rõdul pesu kuivatada samuti ei saa, sest suitsulõhn jääb tõesti riietele juurde. Ja muide, seadusega on rõdul suitsetamine keelatud, st kohaliku omavalitsuse määrusega.
E
/ 2. aprill 2019, 11:35
Erinevaid inimesi häirivad väga erinevad aroomid. Mul ajavad tihti südame pahaks naabri toast ja ventilatsioonist tulevad toidulõhnad. Mis rõdul pesu kuivatamist puudutab, siis rõdu ei ole selleks ette nähtud koht, ning ka see on kohalike omavalitsuste poolt enamasti keelatud. Pealegi ei talu paljud naabrid ka kõrvalkorterist pidevalt tulevat pesupesemise haisu.
k
Kati/ 2. aprill 2019, 12:11
Lugesin ühest targast artiklist et kui tunned sigareti iseloomulikku aroomi siis seal on ka kahjulikud ained.Artikkel oli sellest kuidas lapsi hoida tubakamprgist eemal.Vot tarkur---mine oma lumehebekeste jutuga .....
i
2. aprill 2019, 12:34
Ikka kujutab küll ohtu. kui ülevalt loobitakse alla põlevaid konisid. Hea, et juhtusin kodus olema, meie rõdul hõõgus vaip!!!!!!! oleks tööl olnud,,,,, ei taha mõelda.
n
nii ongi/ 2. aprill 2019, 11:10
kui sa ikka oma rõdult teise korterisse avatud akna kaudu mürgist tossu sisse lased, siis oled ju pahatahtlik ja teistega mittearvestav ja väärid karistust.Suitseta oma toas niipalju kui tahad, suletud akendega, suitsuvingu sisse lahmides, aga austa mittesuitsetajaid.
a
Aga miks/ 2. aprill 2019, 11:10
alkohoolikuid nii ei karistata? Pidutsevad kõva häälega, haisevad alkoholist, on mustad, kasimatud. Kui räägitaks neist ka samavõrra? Miks just suitsetajad kõigile jalgu jäävad? Ja lõpuks: Vähitekke põhjuseid poe keegi veel avastanud, kõik aga teavad, kuidas vähk tekib. Igaüks vastutab oma tervise eest!
l
loogika/ 2. aprill 2019, 14:46
Sest alkohoolik kahjustab enda tervist mitte minu oma.
l
Loogikule 11.10/ 2. aprill 2019, 22:39
Sellisel juhul oled sa väga põdura tervisega sündinud kui teisel rõdul leviv suits veel sinu tervist kahjustab. Ma olen 65 a vana ja sellest 48 suitsetanud, tervis väga hea, käin iga päev tööl ja kõik ok.
m
Maria/ 2. aprill 2019, 11:10
Täiesti hulluks ajab naabri paarikuune titt. Käin öövalvetes haiglas ja koju tulles magada ei saa. Päev läbi laps lõugab ja ka öösiti. Otsustasin puhkama minna....lennukis lõugas üks titt terve 6 tundi. Kohutav!!!!
s
2. aprill 2019, 11:29
Selle vastu on olemas kõrvatropid. Igas apteegis müüakse, aga ka lennujaamas.
t
to 11:29!/ 2. aprill 2019, 13:22
Sinu jaoks aga on nina tropid!
k
Kas moderaator/ 2. aprill 2019, 13:23
pole tõesti ninatroppe näinud? Küsi veesportlaste käest!
1
11.29-le/ 2. aprill 2019, 22:42
Kui kisa vastu on kõrvaklapid, siis minu teada on müügil ka maskid mis hoiavad ära kahjulike ainete sissehingamise.
a
Arvaja/ 2. aprill 2019, 11:08

h
H/ 2. aprill 2019, 11:05
Jah kui ma ise suitsetan ja söön küüslauku siis on kõik okei aga kui keegi kõrval haisutab siis jsh jubedad putukad
k
keelame/ 2. aprill 2019, 11:03
ja mitte ainult ei keela ära - vaid paneme nad vangi ka. suitsetajad on kõiges halvas süüdi mis maailmas on. õnneks küll ühiskond on aru saanud, et suitsetajate kohta võib ükskõik mida öelda - ja üldistavalt võib nad kõik ühte patta panna - sest nad kõik on halvad. Ja nad peavad rohkem maksma ka. Nii et igasugune mõnitav või halvustav märkus nende kohta on teretulnud.
a
Aga / 2. aprill 2019, 11:16
normaalne inimene ei hakka ju ennast mürgitama ja ringi käijes rõvedat lehka eritama. Kahjuks aga suitsetajad ise ei saa aru kui jälgid nad on mittesuitsetajatele...
t
to Aga/ 2. aprill 2019, 13:53
Normaalne inimene ei vala end üle lõhnaõliga, normaalne inimene ei tarvita rõlgelt lehkavaid pesuloputusvahendeid, normaalne inimene ei tarvita vängeid puhastusvahendeid ega topi oma tualetipoti "lõhnapallikesi". Lisaks veel mõned nõudepesuvahendid: kord saatsin ühes söögikohas toidu tagasi, sest taldrik lehkas Fairy järele. Kui ma, ebanormaalne inimene, ei suitsetaks ka, ei saaks nende haisude pärast vist üldse elada.
t
to agale/ 2. aprill 2019, 14:48
Ma ei kasuta lõhnaõli, pesugeel on lõhnatu, wc-s pallikesi pole. Kas ma võin nüüd öelda, et suitsuhais on rõve ja häiriv ja kõigele lisaks veel tervisele kahjulik?
a
Aga 11.16/ 2. aprill 2019, 22:46
Kahjuks ei saa ka need titeemad ja mittesuitsetajad aru, et kui suitsetamine ära keelata, siis kaob ka sealt laekuv aktsiisiraha riigikassast ja pole lasteraha maksta neile emmedele.
g
grrr/ 2. aprill 2019, 11:02
Üldse on moodne inimene nõnda pehmo ja hellik ,et varsti võib tubaka lugeda keemiarelvaks:D:D
t
to grrr/ 2. aprill 2019, 12:21
aga miks peaks üldse rõdul või akna peal tossama, kas sellepärast, et tuppa jääks muidu suitsuhais. aga mõtleks oma halli ollusega, et kas teine tahab tuppa sinu suitsuhaisu
m
minul ajab südame pahaks/ 2. aprill 2019, 10:57
ühistranspordis ja kinnistes ruumides parfüümi järele haisevad naised. kellele ma kaeban?
v
Vale/ 2. aprill 2019, 10:57
Seadus ei keela rõdul suitsetamist. Rõdu on korteriomaniku omand ja ta võib seal suitsetada. Jurist on varem selgitanud https://kasulik.delfi.ee/news/kasulikselgitab/jurist-vastab-millised-on-minu-oigused-rodul-suitsetavat-naabrit-korrale-kutsuda?id=79056842
m
Mzk/ 2. aprill 2019, 11:36
Mittesuitsetaja omand on siis ju ka puutumatu ja tubakahais ei tohiks saada sinna tungima.
i
i./ 2. aprill 2019, 12:01
Meie majas on rõdu kasutuskorraga korteri külge liidetud. Omand seega mitte, ainukasutaja jah. Aga rõdul suitsetaja suit läheb täpselt rõdu kõrval oleva naaberkorteri lastetoa vent tuulutuse august sisse.
l
lugeja/ 2. aprill 2019, 12:54
Lätis ja Leedus on rõdul suitsetamine keelatud juba.
t
to vale/ 2. aprill 2019, 15:54
Ei, rõdu ei ole korteriomaniku omand, see on ühistu omand (90% juhtudel) ja omanikul on kõigest kasutusluba.
k
Kanepimees/ 2. aprill 2019, 10:56
Suitsetan korteris, keegi mind korrale kutsuda ei saa 😀
o
Offendi/ 2. aprill 2019, 10:56
Ei pea seda taluma, korteri ühistu saab võta vastu, et majas, ega akende peal, rõdul ei tohi suitsu teha.
l
lugeja/ 2. aprill 2019, 11:17
Oleneb korteriühistust ka, sest koerteriühistu tegelased ei vaevu isegi treppi sõitvate autodega tegelema, siis veel suitsetajatega.
m
mida saab kü reaalselt teha, kui tal lihtsalt varba peale lastakse? mitte muhvigi/ 2. aprill 2019, 12:40
v
vana ja tark/ 2. aprill 2019, 10:55
Saan sellest murest TÄIESTI aru, see on jäle probleem.Suitsetajad ongi üks hullemaid õhusaastajaid, aga lahendust sellele tgl ei ole muud, kui - koli ära, ausalt ,aga kas on kindel, et seal ka neid tossutajaid pole...?! Mina kolisin, seni on seal normaalne, aga kindel ei saa kunagi olla. Suitsetamise võiks maksustada, see oleks kõigile kasulik.KÜ peaks seda korraldama, remondirahad saab ruttu seljuhul kokku, üldiselt on suitsetajad ka reostajad.
1
1/ 2. aprill 2019, 11:11
Suitsetamine ongi ju maksustatud ja üsna kõrge aktsiis on suitsudel .

v
Vähk/ 2. aprill 2019, 10:51
Suitsetamine on üldse jällegi üks inimkonna rumaluse näitaja.Suitsetamine on ju raha põletamine,kahjustab tervist ja seda ka kaaselanikel,pigi hais riietel ja suus,kollased hambad.Äravisatavad konid on paljude tulekahjude põhjustajateks ja muidugi prügi tekitajad.
1
10:51!/ 2. aprill 2019, 11:04
Ja vaata, mis nägu veel joodikud välja näevad! Aga keegi ei keela, ei kritiseeri, ei kutsu kokku üldkoosolekut. Üldse pole kellegi asi. Peaasi, et vaiksem on kui naabri lapse nutt.
m
Moderaator! / 2. aprill 2019, 11:05
Kui söödik kõlbab kirjutada, miks joodik ei kõlba?
i
Iks/ 2. aprill 2019, 12:02
Eks raha pòletamine ole kòik siin elus. Sòòmine, joomine jne. Kas sellel noorel emal on korteris ainult ùks aken mis viib ròdule ja kust tuba tuulutada. Àkki teeks teise akna lahti mis poleks ròduga seotud. Ja igaùhte hàirib naabrite puhul midagi. Kùll làrm peod lòhnad-haisud lapsed. Mis me siis teeme. Làhme kòik metsa elama et saaks ùksi olla?
e
Ei pea/ 2. aprill 2019, 10:51
Võid ju ka toas suitsetada!
s
soovitus/ 2. aprill 2019, 10:50
Teema tuleb võtta üles ühistu üldkoosolekul - selleks tuleb muidugi enne juhatusega asjast rääkida. Kindlasti on teisigi, keda need rõdul suitsetajad häirivad.
m
Mann/ 2. aprill 2019, 12:57
to soovitus: sai meie ühistu koosolekul teema üles võetud,aga praegu ei saa ühistu suitsetamist rõdudel keelata. Selleks peab tulema valitsuse määrus. Lätis ja Leedus on see juba vastu võetud.
t
to Mann!/ 2. aprill 2019, 13:27
Uurisin spetsiaalselt sinu jaoks Läti ja Leedu seadusi. Ja mida avastasin? Sa puistad süüdimatult valet!
n
2. aprill 2019, 10:49
Naaber suitsetab meie vannitoa ka haisu täis, vanasti suitsetasin ise ka, isegi taksos kui sai
1
10:49!/ 2. aprill 2019, 11:14
Miks sa lubad siis naabrimehel oma vannitoas suitsetada? Ära hakka nüüd ventilatsioonist targutama! Iga korteri jaoks on oma ventlõõr.
j
jaan/ 2. aprill 2019, 10:48
Toetan keeldu suitsetada akendel, rõdudel, trepikodades ja trepikoja ukse ees. Ning asi ei ole vaid suitsus. Visatud, kaugele lennutatud, hooletult pillatud koni võib tekitada paksu pahandust naabrite rõdudel ja ka korterites kui neil on tuulutuseks avatud aken.
l
lepi korterieluga, sinu titt häirib teisi ka!/ 2. aprill 2019, 10:47
no meid häirivad veel rõdul vaibakloppijad, iga nädalavahetusel nonstop remonditegijad, haukuvad koerad, trepikotta kraami (kärusid ja rattaid) jätvad elanikud, prügikasti kõrvale mööblit jätvad kodanikud, pidutsevad noorukid, nuttev titt tuvisid (ja rotte) toitev mutt, aknast toitu alla loopivad inimesed ja norskav naabrimees. Kellele ma kõigi nende peale kaeban? Kõigile neile on seadused?
t
To lepi .../ 2. aprill 2019, 12:19
osad tegevused on neist loomulikud, osa on mittesoovitatavad ja osa on tervist ja heakorda rikkuvad.
t
teada/ 2. aprill 2019, 10:43
teada probleem. näiteks käivad paljud küll suitsetamas majast väljas, aga ei viitsi minna akende alt kaugemale, ja siis see toss tuleb mööda majaseina üles ja lahtistest akendest sisse. kui trepikoja sissekäigul on varikatus, siis need tossutajad kogunevad vihmase ilmaga kõik sinna alla. sest see katus ongi mõeldud suitsetajatele mugavaks äraolemiseks
m
Miks, miks?/ 2. aprill 2019, 10:39
Eks sa proovi rõdu all suitsetada!
m
miks/ 2. aprill 2019, 10:50
Ma ei suitseta ja seega ei proovi aga sellest probleemist ei saada aru. Minul oli juhtum kus töllid hakkasid kortermaja alumisel rõdul grillima. Ega selle linnas on selle tegemistega alati probleem kui naaber teeb lõket või grillib on see kohe tunda kõrgemal asuvates korterites. Head kevade algust! Head tossutamise algust!

q
Qwert/ 2. aprill 2019, 10:36
Mida ütleb seadus, ja samas, miks ei reageeri korteriühistu antud asjas?
1
10:36!/ 2. aprill 2019, 10:51
Väljaspool maja välisseina, ehk majast väljas, suitsetamise seadus ei kehti!
v
Vastik/ 2. aprill 2019, 10:36
Mittesuitsetajana täiesti mõistan kirjutajat. Ise vaevlen juba pea 15 aastat tossutajast naabrinaise terrori all. Olen ka inimesega rääkinud, aga paraku mingit muutust pole. Kusjuures see inimene võiks vabalt suitsetada maja ees, aga teeb seda ikkagi maja taga terrassil ja praktiliselt iga 10-20 minuti tagant.
v
vastikule/ 2. aprill 2019, 11:12
Kui oled 15 vaevelnud midagi ette võtmata, siis oled ilmselt masohhist. Nõuanne, hakka ka ise suitsetama.
S
.../ 2. aprill 2019, 14:52
Soovitan ajastada oma vaibakloppimise tema suitsetamise ajaks, vaata ainult, et hästi tolmune vaip oleks ;)
n
nõustun/ 2. aprill 2019, 10:33
täiesti nõus pahameele avaldajaga, sest minul sama lugu, aknaid lahti hoida ei saa, kõrval rõdul on padusuitsetaja, suvel eriti, iga 20 min. tagant käib suitsetamas , värske õhu asemel saad tuppa tugeva suitsuhaisu.Endal värske õhk toas, mürgitab aina teisi, sellised peaksid ka rahatrahvi saama, ehk siis hoolivad ka teistest
e
ei nõustu 10.33/ 2. aprill 2019, 22:59
Mis imelikud korterid teil virisejatel on, korteril ainult üks aken ja see õnnetuseks ka tehtud naabri rõdu kõrvale, ning isegi tihendeid pole, et kõik naabri suits tuleb tuppa?
a
Ann/ 2. aprill 2019, 10:31
Seadus ei luba rõdul suitsetada ju, kleebi info trepikotta üles!
n
Nipi Tiri/ 2. aprill 2019, 11:32
Eesti Vabariigi põhiseaduse § 32 sätestab, et igaühe omand on puutumatu. Tubakaseaduse § 29 p 19 keelab suitsetada vaid korrusmaja nendes ruumides, mis on korteriühistu liikmete poolt üldkasutatavad, see tähendab, et suitsetada ei tohi korterielamu koridorides, trepikodades ja muudes üldkasutatavates ruumides, nt liftides, keldrites ja pööningutel. Rõdudel suitsetamine ei ole keelatud. Lahendusena võivad korteriomanikud nimetatud küsimuse võtta päevakorda korteriomanike üldkoosolekul, kus kõik korteriomanikud peavad jõudma kokkuleppele suitsetamise keelamise kohta rõdudel.
t
to nipi/ 2. aprill 2019, 15:47
Vale, rõdu on ühistu omand tegelikult.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee