Eesti uudised

Looduskaitse selts käib Rail Balticu trassi pärast kohut (27)

Siim Randla, 29. märts 2019, 05:45
Kodanikuühendus Avalikult Rail Balticust, mittetulundusühing Eesti Looduskaitse Selts  ja Eesti Geograafiaselts esitasid halduskohtule kaebuse Harju, Rapla ja Pärnu maakonnaplaneeringute kohta, millega määrati kindlaks Rail Balticu raudtee trassi asukoht ja praegu käib vaidlus ringkonnakohtus.

Kaebajad rõhutavad, et nad ei ole iseenesest Rail Balticu rajamise vastu, ent soovivad, et seda tehtaks dokumente varjamata, keskkonda ja inimasustust säästval viisil ning asjakohaste uuringute põhjal. Praeguses planeeringumenetluses ei ole analüüsitud kõiki asukohaalternatiive. Eelkõige pole seal hinnatud senise raudteetrassi koridori ärakasutamist. Kui vana raudteetrassi kasutataks vähemalt osaliselt ära, vähendaks see keskkonnale põhjustatvat negatiivset mõju, mis kaasneb uute alade kasutuselevõtuga paratamatult. Ette heidetakse sedagi, et keskkonnamõjud tehti kindlaks ebapiisava info põhjal. Paljudele kohtus esitatud vastuoludele ja puudustele on juhitud tähelepanu ka planeerimismenetluse jooksul, kuid menetlejad on  neid arvestanud.
Kodanikuliikumise Avalikult Rail Balticust juhatuse liige Priit Humal märkis, et uue ja olemasoleva trassi keskkonnamõju all ei peaks mõtlema ainult looduskeskkonda , vaid ka inimkeskkonda. Näiteks peatused, mis praegu on asulates sees või servas nihkuvad kilomeetrite kaugusele, mille tõttu paljud loobuvad rongi kasutamisest, sõnas ta. 
Humal märkis, et käimasolevas kohtumenetluses nõudis kohus rahandusministeeriumilt dokumentide esitamist jaanuari lõpuks, kuid ministeerium viivitas esitamisega üle tähtaja ning nõudis nende varjamist looduskaitsjate eest. „Ringkonnakohus selle nõudmisele ei allunud,“ rääkis Humal.
Peale antud kaebuste vaidlustasid maakonnaplaneeringud ka Kangru külaselts ja kaks eraisikut.

Samal teemal

24. juuli 2019, 11:30
Rail Balticu kohtuvaidlus kaevati edasi riigikohtusse
18. aprill 2019, 11:01
Rail Balticu vahearuanne: rongid hakkavad sõitma 2026
26. märts 2019, 20:05
Riigi makstav rekordhüvitis garaažiomanike nukrat meelt ei paranda
25. märts 2019, 18:29
Kiri | Lükkame Rail Balticu ehitamise edasi

27 KOMMENTAARI

k
keegi 1. aprill 2019, 18:16
Mida väiksem kiirus, seda väiksemad nõuded ja kohati on nõuded ka samad, näiteks asulate piirkonnas. See on niigi selge igasuguse raudtee juures.
k
keegi 1. aprill 2019, 18:16
Mida väiksem kiirus, seda väiksemad nõuded ja kohati on nõuded ka samad, näiteks asulate piirkonnas. See on niigi selge igasuguse raudtee juures.
Loe kõiki (27)

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee