Mati VetevoolFoto: Tairo Lutter
Maaleht 28. märts 2019 08:23
Eesti juhtiv kalamüüja ja pereettevõte M. V. Wool sattus skandaali, kus Taani veterinaaramet süüdistas kaks inimelu nõudnud listerioosipuhangus just Eesti firmast pärit kala. Mis juhtus?

Ettevõtte juht Mati Vetevool selgitas, et taanlased keerasid Eestist saadud toodangu ise kihva, sest kirjutasid toote etiketile lubatust kõrgema säilitamistemperatuuri. Mehe sõnul on nemad skandaaliga seotud kalale seadnud kindla tingimuse, et kala säilimistemperatuur on kuni pluss neli kraadi, sest listeeria hakkab kasvama 4,3 kraadi juures, kuid taanlased olid kala säilitamise ülempiiriks seadnud 5 kraadi.

Vetevool sõnas, et taanlased olid eestlaste süü tõestamiseks laboris veel 13 partiid kala testinud, mille tulemused näitasid, et kui kala on õigel temperatiuuril, siis on kõik korras.

Kuigi Eesti turg ei ole skandaalile kuigi tugevalt reageerinud, ulatuvad skandaaliga kaasnevad kahjusummad sadadesse tuhandetesse eurodesse, ja neljapäeval on koos Euroopa juhtivad veterinaarid, et arutada, kes lõpuks ikkagi süüdi jäi.

Refereeritud artikli täistekst Maalehes.