Eesti uudised

60aastane naine kaebas Tartu linnavalitsuse kohtusse, kuna tema asemel valiti tööle 28aastane

Toimetas Johanna-Kadri Kuusk, 27. märts 2019, 10:13

195 KOMMENTAARI

m
mingi.../ 12. september 2019, 00:12
..linnavalitsuse päss valis noore tibi, et kätt püksi ajada.
k
Kõik on võimalik/ 29. märts 2019, 19:38
Kui lugeda avalikku postitust Fb-i seinal, siis küll positiivset kuvandit ei teki. Nimelt, seal ironiseeritakse maastikuarhitektide üle ja piinlik on lugeda nii kibestunud kommentaari. Endise EPMÜ vilistlasena see küll ei rõõmusta, vaid paneb imestama!
t
Tartlane/ 28. märts 2019, 14:20
Kandideerijate diskrimineerimine mistahes pöhjustel ei ole sallitud! Kaotada tuleb osata ja suuta olla röömus ka teiste edu yle!
t
Tartlane/ 28. märts 2019, 14:18
Miks peaks olema aastakymneid linnavalitsuse arhitektuuriosakonnas yhe ja sama perekonna liikmed tööl? Aeg-ajalt on vajalik teha ka konkursse, et leida sobivaimad ja uudse lähenemisega töötajaid. Kahtlemata on andekaid, meeldivaid, suure potentsiaaliga inimesi väljaspool teatuid perekondi. Kuigi seda on vist osadel inimestel raske uskuda/arusaada. Konkurssidel konkureerides on ju ette teada, et ainult yhele tehakse tööettepanek koostööks ja sedagi on raske ette hinnata, kes vöidab (ei tea ju konkurente ja nende tugevusi), seega peab olema reaalselt valmis jääma teisele-kolmandale kohale.
m
Mõtiskleja/ 28. märts 2019, 10:18
Või peaks sallima kuulutused, kus on välja toodud vanuserühm, kes võivad kandideerida, nt. vanuses: 29-31 eluaastat, punapäised ja eelistatult pikkuses 162-166 cm? Või hoopis: inimesed (sõltumata soost, elukutsest) vanuses 60+ ja töökoha saab vanim kandideerija. Oletan, et see oleks diskrimineerimine. Diskrimineerimine kas vanuse, rassi või mistahes erakondliku kuuluvuse/mitte kuuluvuse tõttu on taunitav. Aga mingi mõistlikkus ja reaalse olukorra adekvaatne tajumine peaks ju olema lubatud? Absoluutselt kõike ja kõiki asju maailmas saab kahtluse alla seada, aga kas see on vajalik ja õige?
m
Mõtiskleja/ 28. märts 2019, 10:08
Mida see noor inimene peab tegema, kes on nt pädev, heade oskustega ja igati parim/hea kandidaat kohale, kuhu kandideerivad ka 50+, 60+ ja 70+ inimesed? Kas teda võidakse nt diskrimineerida vanuse tõttu? Või peaksid sõltumata oskustest kõige vanem kandidaat saama töökoha (nt filoloog kandideerib matemaatika lektori kohale?). Kas see on õiglane? Kas on sellisel juhul õiglaselt koheldud vanuselt teisele või kolmandale kohale jäänut? Hakkamegi kõike vaidlustama ja kahjutasusid välja nõudma. Kuhu me nii välja jõuame?!
k
kahjuks/ 28. märts 2019, 09:51
See on mustale tööle odava orjatööjõu hankimise legaalne viis.
k
Kah läänlane/ 28. märts 2019, 09:37
Sama siin. Kandideerisin riigiametisse, 12 inimest kohale, tundsin ka osasid neist kandideerijatest, enamus magistrikraadiga, aga nii 50 aastased inimesed. Valituks osutus 20+ inimene, kellel paraku veel õpingud pooleli, seega ei vastanud inimene kuulutuses olnud nõuetele, kus nõuti kõrgharidust. Küll aga selgus, et koha saanu ja konkursi korraldaja FB sõbrad.

k
K/täna,06:57 le/ 28. märts 2019, 08:46
Ma nõustun kommenteeria K/täna,06:57-ga Reformi ja Sotsi poliitikud tahavad "töökäsi" Eestisse tuua,aga eestlastel endalgi pole ju tööd või siis ütlen nii,et: tööd võid teha aga palk(raha) peab endal olema. Omast kogemusest võin öelda,et vaesusin Eestis töölkäimisega nii,et suutsin palgast säästa ainult niipalju,et sain osta üheotsa pileti Soome. Rakvere lihakombinaat HKScan töötab ju orjatööjõuga.Tööliste steigist võitis ainult Anne Meri,kellel tõsteti palka.Sõnakuulelikud said tänutäheks piruka.
k
K/ 28. märts 2019, 06:57
Seda teemat tuleks korralikult uurida. On ikka jabur, kui ühest otsast on probleem, et töòkäsi pole ja teisest otsast põlatakse ära kõige elukogenumad. Täiesti haige.
v
viisakas/ 28. märts 2019, 06:27
vanus ei ole see mõõdik, mille alusel inimest töösituatsioonis hinnata. Riik kaotab niisuguse vanuselise sildistamise tõttu väga palju tublisid, haritud, teovõimelisi ja vastutustundlikke töötajaid. ...aga see on õige, et personalivalikul võetakse sageli tööle nn kambajõmm, kelle vanus on juhile omasem ja et ta jumalapärast juhist targem poleks, sest siis paistab ju juhi napp tarkus paremini silma.
e
E./ 28. märts 2019, 01:54
ETIS-ses kajastuvad akadeemilised töökohad, mitte igasugused. Kõnealune proua töötas viimastel aastatel eralateaia juhatajana, nii et töötu ka küll ei olnud.
t
Tubli tartukas!/ 27. märts 2019, 23:20
Toetan kahel käel! See teema tuleb ühiskonnas lahti rääkida ja ma oleksin väga pettunud, kui see naine kohtus kaotaks. Eestis ei ole ühtki teist nii hullu diskrimineerimist, kui seda on ealine.
j
jep/ 27. märts 2019, 23:14
Eestis on räige vanuseline diskrimineerimine! See nähtub juba töökuulutusi lugedes. Näiteks "võtame tööle meie nooruslikku kollektiivi..jne", kust vanemaealistel tasub ilmselgelt eemale hoida või "sobib ka pensionärile", kus selgub, et pakutakse tööd põhiliselt koristajatele ja loomulikult vaid madalaima tunnihinnaga...
m
Mädanik/ 27. märts 2019, 23:03
Mingu siis mõne lihtsama töö peale.Kus on öeldud et mingid vanatädid peavad vanuigi saama mega palka.
k
Ka 50+ naine/ 27. märts 2019, 22:03
Kui tööandja valib parimat töötajat, ei ole tähtis ainult haridus ja kogemus, vaid ka see, millise isiksusega on tegu, kuidas sobitub uus töötaja kollektiivi. Arvestades, et tegemist on Aasta Feministiga 2014 ja ühe väga aktiivse sõnavõtjaga Virginia Woolf sind ei karda! grupist võivad kolleegid veidike peljata edasist töörahu püsimist

e
eimi/ 27. märts 2019, 21:55
meil on liiga palju üleharituid, kuna kõrghariduse ( rakend. ) saab juba 3 aastaga. Noortel on raske leida tööd, kuna pole töökogemusi (kust nad neid siis peaks saama ). Vanad värisevad oma kohtade pärast . Samas oleks vaja avaliku teenistuse töökohti vähendada. Pensioniiga tõuseb. Kuhu need töökohtade nõudlejad kõik suunata. Antud juhul, kui inimesel on juba doktorikraad, oleks ta pidanud juba akadeemilisemat tööd silmas pidama, mitte aga mingiks vanem -ametnikuks trügima. See sobibki rohkem noorele väiksema kogemusega inimesele.
t
to Küssa/ 27. märts 2019, 21:43
Kas on valikut? Siin pole nõus või mitte nõus olemisega mitte midagi teha. Kõiki potentsiaalseid tööandjaid, kes ei palka, ka ei saa kohtusse kaevata. Kulukaks läheb. Vist.
t
Tutvused, sugulased, tutvused ja jätkuvalt ikka sugulased ja ka sõbrad...:-)))/ 27. märts 2019, 21:28
k
küssa/ 27. märts 2019, 21:22
to maakas: Sina ise oled nõus 60-selt hakkama ümber õppima ja suvalisse ametisse asuma?
s
selliste kohtade peale on omad joped juba olemas,/ 27. märts 2019, 21:18
konkurss korraldatakse puhtalt formaalsusest.
n
naisele/ 27. märts 2019, 21:09
Ilmselt puudus Teil oskus ülemusele saba liputada
v
vestlusele tuleb ikka kutsuda,/ 27. märts 2019, 20:59
siis näed ka näost näkku, kas inimene on normaalne.
t
Töötaja 50+/ 27. märts 2019, 20:56
Tööandja on isegi nii võimukas, et sunnib töötajal isegi lahkumisavaldust kirjutama, Kurvastab see, et seda teevad ka koolijuhid. Ometigi peaksid just nemad seisma TÕE ja ÕIGUSE eest. Kui on mõnest õpetajast lahti saada, hakatakse vähendama tema koormust.

k
kaikki on kunnossa/ 27. märts 2019, 20:56
l
Lugeja/ 27. märts 2019, 20:50
Kui tööandja tahab tööle võtta tuttava või teadliku taustaga inimese, siis ega keegi ei keela ju seda teha. Ainult et siiks võib ju tööle kutsumas käia ainult tuttavatele pakkumisi saates, avalikke pakkumisi ei ole siis ju vaja. Iga kandideerija kulutab kandideerides mingi osakese oma väärtuslikust ajast - no milleks siis konkurss, kui nagunii on vaja tuttavat ja lihtsalt taustakandideerijatel jääb mõttetu ajakulutus ära.
l
Lugeja to Lgp "Lugeja"/ 27. märts 2019, 20:43
Minu kommentaar oli suunatud suhtumisele, et pikaajaline töötu on ebavõrdses olukorras ja seda otseselt ka avaldatud suhtumise tõttu. Mitte selle tõttu, et ta kas ei ole sellelaadset tööd varem teinud või ei suuda pakutavat tööd muudel põhjustel teha. Antud juhtumit, kus proua vaidlustas töölevärbamise protsessi, ma ei kommenteeri, selleks on liiga vähe infot, kuid inimesel on ometi õigus enda eest kohtusse pöörduda. Loomulikult on nõudlikke ametikohti, kuid siis peavad olema need nõuded ka tööpakkumistes välja toodud. Tihti on seal ka selliseid, mis on ainult hinnangulised.
k
27. märts 2019, 20:10
kohe hirm on saada vanemaks kui 50.eks siis lähen röövliks kui tööd ei leidu,kerjama ja pudeleid korjama ma igatahes ei hakka.
t
27. märts 2019, 19:55
tal oli vist enne seda oma firma
a
Ants/ 27. märts 2019, 19:43
no ahelas oli proua kindlasti, CCCP ajal juba perega linnavalitsuses töötas. Iseasi on, et Tartu linnavalitsuses ongi sihuke kummaline personalipoliitika. Meenub alles, et kõrgele ametikohale valiti sarnaselt praeguse juhutumiga, oma inimene, ehk aselinnapea elukaaslane. Olen ka arhitektuuriosakonna konkursside kohta kuulnud vähe kummalisi seiku. Eriti ajast kui seal üks keskharidusega tegelane osakonda juhatas.
l
Lgp "Lugeja" / 27. märts 2019, 19:38
Iga inimene on väärtuslik, sõltumata kui kaua töötu tööotsijana on olnud! On selge ka see, et kõrgete nõudmistega töökohtadele (mida kahtlemata kohalikud omavalitsused ka on) on suurem konkurents ja pika-ajaline töötus ei ole ilmselgelt positiivne kasutegur. Otsitakse reaalse töökogemusega inimesi, kõrghariduse dokument on üks eeldus ainult paljude nõuete jadas. Samuti isikuomadused ja muu sotsiaalsed valmidused on tähtsad. Isiklikult arvan, et peab ikka enesekindlus olema eriti kõrge kui noort (äkki samamoodi "ealine diskrimineerimine", aga nooruse tõttu?) kritiseerida.
v
vale otsad jah/ 27. märts 2019, 19:28
Sellises vanuses tibi püsib kõige rohkem aasta ja siis on kõht ees ja dekreedis. Pensionieelik püsib nagu raudnael.

a
Aga milleks siis oli vaja tõsta pensioniiga 65-ni?/ 27. märts 2019, 19:14
Kasvatamatu mats noorena kirub vanemaid inimesi, vanemas eas asub kiruma noori.
l
Lugeja/ 27. märts 2019, 19:05
Hämmastama panevad need isikuomaduste otsijad. Inimene läheb tööle, tööülesandeid täitma mitte isikuomadusi demonstreerima! Või on tänapäeval nii, et kambas kambavaimuga teeme ka midagi. Ju siis tööd, mida teha polegi kui peab pidevalt kellelgi meeldima.
n
N60+/ 27. märts 2019, 18:55
Ei pane juba ammu vanust (ei kasuta just seetõttu ka kuulutuste portaale) ega kooli- ega tööaastaid (vaid vahemikud). Oskuste ja kogemuste alusel (120% soovitust) kutsuti kolmandas voorus ka vestlusele. Tulemus: "Olite meie tugevaim kandidaat, aga me seekord ei palkagi ikkagi kedagi." Nädal hiljem oli sama kuulutus taas üleval. Kui SEE pole vanuseline diskrimineerimine, siis mis veel?
l
Lugeja/ 27. märts 2019, 18:53
Oh kui vahva, et töötul tööotsijal on loomulikult palju raskem tööd leida kui töökohta vahetaval inimesel ja olgem sallivad! Uskumatu kohe! Etkes töötuks on jäänud, peabki tagasi lükatud saama. Miks? Inimene võib olla tööst eemal tervise tõttu, perekondlike asjaolude tõttu vmt. Ja siis lükkame ta eelarvamuse tõttu kohe alaväärsete hulka. Suurepärane näide eesti ühiskonna kahepalgelisusest.
s
Sama/ 27. märts 2019, 18:24
r
Rõõmus ininene/ 27. märts 2019, 18:24
Jube tuttav artikli sisu.isegi 60 aastase vanus ei mängi siin rolli,kui ka noorematele ei anta tagasisidet,töölevõtmisest rääkimata.Olen viimase poole aasta jooksul kandideerinud Läänemaa erinevatesse firmadesse,tulemus null.olen mõnele tagasi kirjutanud,et palun selgitage,mida siis puudu jääb.No ülbusel pole piire.Olen endale sõna andnud,et saadan selle maakonna pikalt ja otsin tööd mujal Eestis,see on mul õnnestunud.Pole siin ka ime,kõik on sugulased ja üks klann kõik.
m
maakas/ 27. märts 2019, 18:21
Mida on nüüd siin targutada. Valiti see, kes valijatele sobis! Naisterahvas võiks tegeleda ümberõppega. Väga palju vajatakse veoautojuhte, kokki ja kondiitreid! Omnivas on ka pidevalt vabu töökohti pakkuda!
a
arvaja/ 27. märts 2019, 18:21
Paistab ,et praegu kõiges selles süüdi see ,, hea tuttav ,, kes asja niii tuksi keeras ja asja suure kella külge keeras ,et paras ka see ,, hea tuttav ,, ka sulg sappa panna ,kes selle pahanduse turunaiste tasemel kokku keeras !!! Poolekõrvaga kuulis , Keegi Naine Saunas Rääkis , see väga kõva agentuur.

i
imestaja - minestaja / 27. märts 2019, 18:14
Aga kes ütleb ,et see pensionieelik ei olekski kaiem töötanud ,kui pensionini ja siis , läinud ta ongi , kui ta 8 aastat niiisama tiksunud , miks ta nüüd enne pensionile minekut niiiii hädasti sinna tükkis , no mida muud kui avastas ,et vaja pension vaja väljateenida kuskil töötades ja muidugi väga näotu , kui tööle ei võeta muidu ,kui vaja kohtuga end tööle nõuda , inetu , väga inetu lugu ...aastaid on aga arukust ??
a
27. märts 2019, 18:01
A kui olef 50 aastat linnavalitsuses tiksund siis tahas veel..
t
Taustauuringust/ 27. märts 2019, 18:00
Töötasin sellises ettevõttes, kus omanik andis halvale töötajale maailma parima iseloomustuse ja hea töötaja materdas maatasa. Tegemist oli teenindajatega.
a
aeg ei peatu/ 27. märts 2019, 17:34
Ükskord saavad ülbikud ise kah vanaks. Ja siis on hala ning tänitaine kohe lahti.
n
naine 50+/ 27. märts 2019, 17:27
Kunagi kandideerisin samuti töökohale kuhu olid kõik nõudmised täidetud. Oli mitmeaastane töökogemus ja oskusi nõutust isegi rohkem. Vastuses teatati, et mul puuduvad vajalikud oskused.
m
mammi/ 27. märts 2019, 17:21
Enda ninast kaugemale nägijad on haritud inimesed. Ärge ajage segi haridust saanud inimesega. Paraku puudub enamus noortel haritus, kuigi haridust on.
t
to mmm/ 27. märts 2019, 17:19
n
Nojah/ 27. märts 2019, 17:19
Tartu reformaritest linnavalitsejad koguvad palgale ustavaid parteiteenreid, mitte oma erialal tunnustatud spetsialiste.

j
juudas/ 27. märts 2019, 17:15
..oli olemas ju tuttav ja talle ka lubati koht ,aga kesse ikka tahab heast kohast loobuda
h
hj/ 27. märts 2019, 17:14
Oi tänapäeva noored on väga ensekindlad ja arvavad, et nad on kõige targemad ja tähtsamad. Kohe lajatavad nõudmistega ja kriitikat ei talu.
x
xx/ 27. märts 2019, 17:10
võimalik, et oli "sobiv" kandidaat olemas juba enne konkursi välja kuulutamist. nähtud küll, kuidas need asjad tegelikult käivad.
t
tobi/ 27. märts 2019, 17:08
ega see otsus õige ole---aga kui valida on siresäärne tibi või pensionieelik siis paraku kipub otsus ikka särasilmade kasuks langema!!!
e
27. märts 2019, 16:58
Ega sellist suhtumist kohtab ka erasektoris, kus sul ikka minna on, ukse taga on järjekord. Töötajate hirmutamiseks kuulutati koguaeg tööjõudu läbi töötukassa või pandi tasuta kuulutusi Kuldsest Börsist kuni laadaleheni välja ning kutsuti vestlusele, kuigi nende jaoks polnudki mingit vajadust. Siis aga selgus, et suvel puhkuse ajal pani 5 noort inimest lahkumisavalduse lauale ja ka vanemad hakkasid enda järel uksi sulgema.
k
Konkreetset juhtumit ei oska kommenteerida, kuid kirjeldan oma kogemusi:/ 27. märts 2019, 16:51
Otsisime meiegi teatud valdkonna spetsialisti. Olime väga õnnelikud, kui avalduse esitasid mitmed suurepäraste cv-dega spetsialistid. Kuna pidin vahepeal eemal viibima, siis ei kutsunud neid kohe vestlusele, vaid palusime eelnevalt lahendada kodutööna ühe praktilise ülesande. Õnn oli, et saatsime ülesande kõigile, kes vähegi nõuetele vastasid - selgus nimelt, et kõige lootustandvama CV-ga spetsialistid (sh üks doktorant) ilmutasid lausa uskumatut asjatundmatust (või ei suutnud end arusaadavalt väljendada). Samas andis see meile muidugi objektiivse aluse nende väljapraakimiseks.
u
uudistaja/ 27. märts 2019, 16:41
Mul on kurb uudis +30 ärplejatele. Te kõik jääte iga päevaga vanemaks ja 10. aasta pärast leiate ka end "muldade" seast. Seniks edu!
e
Eelistaks noori/ 27. märts 2019, 16:33
Ega ikka vanale koerale juba uusi trikke ei õpeta. Eelitaks ka pigem ''puhtama lehega '' nooremaid inimesi , keda saab paremini oma käe järgi suunata ja õpetada kui vanemat inimest, kes on kinni oma aastatega omandatud teadmistes ja ideedes ja arvab , et tema teeb ja oskab alati kõike paremini. Olen väga palju näinud juhtumeid , kus tuleb noorem positiivne täis elujõudu ja hakkamist noor aga vanem inimene kõrval sellise energiaga ei ole. Paraku tänapäeva ühiskonnas selliseid vanemaid inimesi väga ei kohta, kes oleks täis sellist energiat ja oleks valmis nägema enda ninast kaugemale.

k
Kõik oli teisiti/ 27. märts 2019, 16:21
Heal vanal vene ajal oli kõik vastupidi. Kui noor läks kusagile tööle, siis koolioskustega polnud seal midagi teha. Tuli ümber õppida (kohanduda), et tehases teha oskaks. Vanemate kolleegide peale vaadati alt üles austusega, sest neil olid oskused ja pikaajaline töökogemus!
t
Teist korda sinna ennast pakkuma enam kohe kindlasti ei lähe!/ 27. märts 2019, 16:18
Europagarisse võetakse ka tööle ainult nägude järgi. See, et sul on eelnev töökogemus ja tunnistus, ei ole neile alati piisav. Ja kohalik tööhõiveamet ajab lihtsalt häma, et sinna on alati tööjõudu vaja ja tööle saate kindlasti. Tegelikkus on hoopis midagi muud.
t
Teate ka/ 27. märts 2019, 16:14
et töölevõtmisel arvestatakse sellega, kas olete juba toiduahelas (kellele varem juba pugenud) või mitte. Minagi kandideerisin üne ministeeriumi osakonnajuhataja ametikohale, aga kuna ma toiduahelas ei olnud, siis vastati, et sa kõlbaks ministriks, aga poliitiline minister on meil juba olemas.
m
milles probleem?/ 27. märts 2019, 16:14
Kas nooremat ei tohi kandidaadina eelistada, et siis on "vanuselõhe" vms?
m
Mall/ 27. märts 2019, 16:10
Kunagi ühte töökohta kandideerides olid ka mul kõik nõuded täidetud. Sain äraütleva vastuse, töövestlusele mind polnud kutsutud. Kui esitasin järelpärimise enda mittesobivuse kohta (vastuses viidati, et valiti kõige sobivamate hulgast), sain vastuseks: "tööle kandideerijaid oli palju". Väga põhjendatud vastus? Imestama paneb ka tihti esinev märkus, et "ühendust võetakse vaid sobivate kandidaatidega". Kusjuures pole öeldud, millal see viimane tärmin on.Nii et inimene aga oodaku?Nii palju siis austusest tööletahtjate vastu.On ikka raske liigutadanatukeendasõrmekesi ja saata copy paste-ga vastus?
l
läksin tööle/ 27. märts 2019, 15:59
Kui mina 25- aastaselt läksin "pehmele" kohale tööle, olid seal enamasti kõik minust vanemad, kuid tänu nende töö-ja elukogemustele vaatasin neile alati "alt üles," kuigi olin neist pikem. Austus vanemate ja nende kogemuste vastu!
m
Mall/ 27. märts 2019, 15:46
to nõus mimmiga: Ja kust sa võtad, et inimene on nõus iga asja peale kaebekirju kirjutama? Sina oled neid ise lugenud või??? Või tegeled laimamisega?
t
to Muri/ 27. märts 2019, 15:46
miks sa arvad, et võit on kindel. kui oleks vastupidi otsustatud, siis oleks sellel nooremal õigus vanuselisele diskrimineerimisele ju

k
K/ 27. märts 2019, 15:45
Hea, et seda kajastatakse. Loodetavasti aitab kaasa vanuse diskrimineerimise vähenemisele asutustes!
5
59/ 27. märts 2019, 15:40
Krt tehke omale selgeks, et vanuse asi on siin laest võetud, kui keegi talle ei suvatsenud vastata ja põhjendada, kust ta selle järelduseni jõudis - daami enda oletus...
e
exametnik/ 27. märts 2019, 15:26
Praegugi on palju selliseid kov-i ja riigisektori ametnike tööpakkumisi , mis tuleb välja kuulutada, aga tegelikult on uus inimene sellele kohale ilma konkursita juba olemas.Tutvused, erakondlik kuuluvus ja onupojapoliitika kestavad ikka edasi
d
Diplomid ja töökogemused enam ei loe. Kas see pole mitte diskrimineerimine?/ 27. märts 2019, 15:20
Pensioniiga meil muudkui tõstetakse. Samas pensioni-eelikuid enam tööle võtta ei tahta. Firmajuhid ei pea selliseid enam inimesteks. Milles siis ära elada? Tuleb hakata töötuks. Ja minna töötukassasse. Ning sealt minna sinna tööle, kuhu sind saadeta suvatsetaksekse. (muidu jääd abirahast ilma) Kas Maksimasse kassiiriks või. koristajaks. Tehasesse konveieriliinile. Või suurtallu hallparuni juurde lauta, näiteks lüpsinaiseks.
m
mk/ 27. märts 2019, 15:19
mmm-dele: Ju teil pole olnud temaga kokkupuudet, et peate teda konfliktseks inimeseks... Ma saaks veel aru, kui ta oleks oma 'iganenud sissejuurdunud arvamusi' ja kompromissitust demonstreerinud töövestlusel, aga ei, talle ei antud isegi seda võimalust.
t
to mmm/ 27. märts 2019, 15:18
ja sina, onu, oled loomulikult see kõige õigem, selle üle otsustama? Sinusuguseid targutajaid onusid on kommentaariumid täis.
j
Jah 60/ 27. märts 2019, 15:17
"võibolla on tal Tartu peal.." aga võib olla ei ole tal Tartu peal probleeme, kuidas sa siis oma mõtet põhjendaksid?
v
vunts/ 27. märts 2019, 15:17
Ilmselt toiduahela tagumises otsas- linnaviletsus.

k
kodanik/ 27. märts 2019, 15:16
Kui oled 50+ ,siis ühes riigiasutuses ülemusel selline suhtumine, et ei ole vaja staažikale, töökale, alati abivalmile töötajale palgatõusu ,ei ole vaja uute noorte töötajate väljaõpetamise eest tasuda ja lisatööd tuleb ka kõik ära teha ilma tasu saamata, sest kuhu tal ( ametnikul ) ikka sellises vanuses minna on, küll ta kõik tööd ära teeb kui tahab edasi töötada ja kui nii ei meeldi, siis astugu minema, sest järjekord uutest noortest tulijatest on pikk ( selline suhtumine oli ühes riigiasutuses ).
v
vunts/ 27. märts 2019, 15:14
See on stiilinäide Klaasi ja reformipartei poolt juhitavas Tartus.
n
nõus mmm'iga/ 27. märts 2019, 15:03
Sellinne kaebamine/kaeblemine räägib ju enda eest. Sa võid olla ükskõik kui hea spetsialist aga kui sinuga ei ole meeldiv koos töötada, siis sa ei osutugi valituks. Väikses Eestis tunnevad nagu nii kõik kõiki... Kes sooviks sellise inimesega koos töötada kes iga asja peale kukub kaebekirju koostama?
s
Soome/ 27. märts 2019, 15:02
s
See 28aastane/ 27. märts 2019, 15:01
T
😁😁😁/ 27. märts 2019, 14:52
n
Nii peabagi tegema siin orjamaal./ 27. märts 2019, 14:51
s
Siis peab riik neid koolitama./ 27. märts 2019, 14:51

r
Reet/ 27. märts 2019, 14:49
to Marika: Kui Itaalias tõsteti pesnioniiga, oli kohe rahvas tänavatel protestimas. Samuti Venemaal. Meil tehti see nii rahulikult ära, keegi õieti ei protestinudki. Liiga leplik ja rahulik on eestlane. Nii et EKRE juhtide hoiatus võimalikust rahvarahutustest küll nomenklatuuris ei peaks hirmu tekitama.
o
Oh jah Viividele/ 27. märts 2019, 14:46
Kas teie meelest kirjutavad riigikogu või valitsuse liikmed igale tööandjale ette, palju sellele või tollele töötajale palka peab maksma?
n
nõndaks/ 27. märts 2019, 14:44
to irw: Ja kui palju ja mis oskusi on siis noorematel inimestel? Oskavad nutitelefonis mänge mängida? Tean paljusid ettevõtjaid, kes ütlevad, et otse koolist tulnud nagadega pole midagi peale hakata.
m
mmm/ 27. märts 2019, 14:41
Tädi on ülekvalifitseeritud ja konfliktne nagu näha. Temaga poleks normaalne koostöö võimalik, sest ta pole valmis kompromissideks ja suruks peale oma iganenud sissejuurdunud arvamusi.
m
mk/ 27. märts 2019, 14:35
Merike on väga tore ja tark inimene. See, et teda isegi vestlusele ei kutsutud, näitab, et ju oli koht juba ette planeeritud kellelegi....
m
Marika/ 27. märts 2019, 14:32
Pensioniiga lükatakse aina kaugemale. 60+ kandideerib 20-30aastastega, kuid eks tööandja eelistab ikka nooremaid. Samuti on puuetega inimesed nüüd sunnitud tervetega tööturul kandideerima. Teadagi, kes võidab. Üldse ei imesta, miks on meil nii palju kibestunud ja pettunud inimesi. Aga taolised konkursid on tihtipeale lihtsalt üks formaalsus, mida peab tegema. Näiliselt tehakse tööpakkumine ja kõik saavad kandideerida, kuid tegelikult lollitatakse inimesi, sest oma inimene on neil juba ammu olemas!
ä
äärepealt oleks koha saanud/ 27. märts 2019, 14:32
Tegelikult Kaunissaare kvalifitseerus igati, aga füüsiline etteaste, kohustuslik tants bikiinivoorus, polnud päris see mida eeldati.
a
Asi ei olnud ju selles, et ei valitud. Vaid selles, et oli viis kandidaati ja teda ei kutsutud isegi/ 27. märts 2019, 14:28

n
Nojah/ 27. märts 2019, 14:27
ega Omniva (s.t. kunagine Eesti Post) vastamise osas parem pole -- endal tore kogemus olemas, ega meil ju ühest silmast pimedat invaliidi hoolimata kõrgharidusest postisorteerijaks ju ei võeta, liialt haritud eks ju, kuid puue teeb enamikel töökohtadel töötamise niigi võimatuks, nagu näiteks ei saa autot või muud transpordivahendit juhtida (s.t. teisi ja ennast ohustamata, kuid töötukassal on sellest nii või naa suva, sest sellele asutusele ei lähe inimeste turvalisus ju korda).
i
Irw/ 27. märts 2019, 14:18
Enamuse selles eas inimeste oskustega pole midagi peale hakata.
s
27. märts 2019, 14:17
Sapuhist eurolibedik teeb uusi seadusi ja võtab vakra taoliseid tööle
e
eriti veel/ 27. märts 2019, 14:14
nutikat kus pidevalt näppupidi sees, kuid pane registribaasi uuendama on jokk.
k
Kui pole inimest, siis pole ka probleemi/ 27. märts 2019, 14:11
Pensionimineku ea on riik küll varmalt aina kaugemale veeretama, et ei peaks pensioni maksma. Samas kui siin riigis käib igasugune diskrimineerimine (vanus, rahvus, seksuaalsättimus, puue jne.), siis pigistab ta probleemi ees silma kinni. Öeldakse, et oma õigusi kaitske vaid kohtus. Kohtusse minek nõuab raha ja see on ajakulukas. Kui riik probleemiga tegelema ei hakka, siis 50+ inimestel meie tööturule ei ole asja. Samas vingutakse, kuidas meil on suur töökäte puudus. Sõnad ja teod ei lähe kokku.
t
to Ragnar/ 27. märts 2019, 14:03
Loe artiklit ja püüa loetust aru saada.
t
to Viivi/ 27. märts 2019, 13:58
Miks siis riiki ja valitsust põhjata, kui tööandja palka ei taha maksta?
õ
õigesti/ 27. märts 2019, 13:53

m
Mari/ 27. märts 2019, 13:52
to kiki: suuremates töövahendusportaalides on esimese asjana sinu sünniaja lahter. Sa ei saa oma CV-d salvestadagi kui oma sünniaega sinna ei pane. Miks tööinspektsioon seda ära ei keela??? Ja inimese kooliskäigud, töötamised - sinna taha peaks ka siis panema ainult nende kestuse, mitte aastaarvud.
n
naised/ 27. märts 2019, 13:42
on sellised riigipiruka juures olevad kohad kõik ära hõivanud.
n
Nimetu,eatu./ 27. märts 2019, 13:37
Mis see keskkond siia puutub? Tööd on vaja teha ,mitte seltskonnaelu elada. Tean just neid 60-a. kes on kaugelt targemad oma töös kui koolipingi nühkimise lõpetanu.
r
Reet/ 27. märts 2019, 13:30
to Kah 60: ta on väga abivalmis ja empaatiline inimene, nõustab vähihaigeid, ja nende omakseid. Ning on üldteada,et toimub meil vanuseline diskrimineerimine. Erafirma juht võib valida ükskõik mis näitajate järgi endale töötajat (kuigi seadus keelab igas vallas ealise diskrimineerimise), aga teine asi on riiklikud ja KOV asutused. Siin EI TOHI olla onupojapoliitikat ja mingit diskrimineerimist.
s
Seda et/ 27. märts 2019, 13:25
Soovolinikule pandi juba aastaid tagasi ülesandeks ealise diskrimineerimise vastu võitlemine, kuid sellest pole siiani kuulda olnud kuigi vanuseline diskrimineerimine ja mitmesuguste ettekäänetega vallandamine 50+ aastates käib Eestis täie hooga. Nii et esimene julge naine, kes asja ette võttis. Nii et edu talle!
v
Viivi/ 27. märts 2019, 13:24
to Viivi Jah kõik ei mahu tööle valitsusse ja riigikokku, ka tööandjad asuvad Eesti Vabariigis ,mitte Ukrainas.
k
Kas oled rahul kui sulle ka 60-aastasena nii öeldakse?/ 27. märts 2019, 13:23
a
Arvata vöib.../ 27. märts 2019, 13:19
...et see inimene oli öiges parteis ja öige inimese sugulane vöi peretuttav. :D

k
Kah 60/ 27. märts 2019, 13:19
Vanematel inimestel see probleem kindlasti kummitab, aga konkreetselt see proua ajab küll mulli tahtlikult suureks - kui prouale ei vastatud, ega põhjendatud, siis kust võtis ta et teda vanuse pärast ei võetud, võibolla on ta Tartu peal üldtuntud probleemne inimene või lohiseb järel mõni luukere millest tv-s ei räägitud, varjante on palju... Jääb mulje, et tööandja lausa oli kohustatud ta võtma`?????
t
Tegelikult/ 27. märts 2019, 13:19
CV-s ei pea vanus kirjas olema, aga vahel nõuavad fotot.
r
Reet/ 27. märts 2019, 13:14
Et siis mõni arvab, et taustauuringul kuuleb kandideerija kohta absoluutset tõde? Võibolla tööandja ise oli kiuslik ja nöökis inimesi? Kui töötaja on näiteks mingite oma õiguste eest tööl seisnud, siis küllap enamus tööandjaid pärast tõrvavad seda töötajat kahe suupoolega. Olge nende taustauuringutega ettevaatlikud.Te ei tea tegelikke tagamaid, asjaolusid. Inimesed on väga subjektiivsed. Tööandja ei näe tavaliselt palki oma silmas.
J
..../ 27. märts 2019, 13:13
Jah,ega tänapäeva enamus noortest usaldusväärseid ja kohusetundlikke töölisi saa.
J
..../ 27. märts 2019, 13:13
Jah,ega tänapäeva enamus noortest usaldusväärseid ja kohusetundlikke töölisi saa.
p
Paistab nii/ 27. märts 2019, 13:12
Et see 27aastane sai oma töökoha siiski enneaegselt ja sellised asjad tulebki avalikustada. Teglikult on see vaid jäämäe tipp, vanuse pärast diskrimineerimine käib täie hooga suurtes ja justkui lugupeetud firmades siin Eestis.
n
Noh/ 27. märts 2019, 13:05
Eks see "boss" valis tööle säärejooksu, mitte teadmiste järgi. KAhjuks juhtub tihti veel. Selles ongi asi ja samas kurdetakse spetsialistide puuduse üle, keda peaks kasvõi Aafrikast sisse tooma.
s
Signe/ 27. märts 2019, 13:04
Pidevalt on uudistes, et tööandjad ei leia töötajaid ja vaja neid mujalt sisse tuua. Kuid kui kuulad keskealiste juttu, siis nendega ei taha keegi tegeleda ega tööle võtta. Ehk keskealine on väga hädas, kui ta töö peaks kaotama. Keskiga oleks nagu mingi haigus või nakkus! Aga inimene teeb tööd, mitte tema vanus! Ja eks me kõik saame iga päevaga vanemaks ja targemaks.

m
Maimu/ 27. märts 2019, 13:01
No aga tegelikult ikka pensionieelikutel on raske tööle saada.See on tõde.Töötukassas pakutakse igasugu koolitusi ja muud,aga egas firmad ikka neid vanureid enam oma kollektiivi soovi.Olen ise niinimetatud vanur ja tean,kui raske on tööd leida.Noored firmaomanikud koondavad just neid vanureid ära ja võtavad tööle silesäärseid noori,kellel puuduvad tööalased kogemused.Aga vähemalt silmlale ilus vaadata ja küll pikapeale ka koolitatud saavad.
v
vana ja tark to keskealine jne.../ 27. märts 2019, 13:00
Kus teil näha, et ta isikuomaduste tõttu ei sobinud..?! Oleks inimest kutsutud inervjuule, siis veel, et ei sobi tiimi, aga seal polnud kohtumist ja cv järgi ju parim kandidaat..Tgl sellised vanemad spetsialistid on ca 10 aastat parim tööjõud, kui haridus ja pädevus vastavad kohale, välimus samuti oluline, kuid sellel proual pole ka välimuses midagi viga! Noored tihtipeale sellised hädised ja kustunud välimusega, ainult et arvutit jagavad hästi...!
m
Marek/ 27. märts 2019, 12:56
vähemalt vastati. Maxima on aga selline tööandja, kes isegi ei vaevu vastama kas osutusid valituks või mitte. Ma ei imestagi enam, miks Maxima poekettides on ka teenindus nii kehvaks läinud.
k
Keskealine välismaalt/ 27. märts 2019, 12:52
Vaatasin saadet, ega suutnud mõista, kust tuli kandideerinud prouale ettekujutus, et teda on ea tõttu diskrimineeritud? On täietsi reaalne, et inimene arvab subjektiivselt, et ta on "parim kandidaat" teatud ametikohale, seda reaalselt olemata. Enese liig kõrge hindamine ei ole ka alati positiivne...Võimalik, et on tehtud taustauuringut ja küsitud eelmistest töökohtadest arvamus iskuomaduste kohta? Ja need isikuomandused ei ole sellised, mis võimaldaksid seda tööd tiimis teha? See kõik on oletus ega põhine faktidel, eks. Kurb kui hakatakse lihtsalt kohtu uksi kulutama ja argumendiks on "vanus".
t
to pensionär/ 27. märts 2019, 12:51
Sellepärast, et 'sellises vanuses' teeb ka doktoritööd ja on kõigiti pädev vastutaval kohal töötama.
m
mart/ 27. märts 2019, 12:50
Mis sa mammi kaebled, varsti aeg pinsile minna, anna parem noortele võimalus tööd teha.
t
to Viivi/ 27. märts 2019, 12:47
Kas sellele mehele maksis palka tööandaja või riik ja valitsus???
t
to Ragnar/ 27. märts 2019, 12:47
Inimest ei kutsutud ju vestluselegi, kuidas nad tema isikuomadusi said teada?

r
Ragnar/ 27. märts 2019, 12:44
Sa võid olla nii ükskõik kui kvalifitseeritud, aga kui su isikuomadused tiimi ei sobi, siis su väärtus kollektiivile on suht väike. Mingi hariduspaberike ei näita, mis inimene sa tegelikult oled ja kas sa sobid või ei sobi, see näitab lihtsalt sinu pädevust asjadest aru saada.
m
maamammi/ 27. märts 2019, 12:44
ja me räägime tööjõupuudusest! Räägime ka eakamatele, et rakenduge töösse. Pealegi oleks huvitav teada, kui kandidaadil on doktorikraad ja pikk töökogemus, aiis MILLISED paremad küljed oli tööle võtud inimesel ?
k
kiki/ 27. märts 2019, 12:42
miks üldse CV-s peab vanus kirjas olema.Otsitakse ju parimat spetsialisti vastavale ametikohale ja oluline oleks ainult erialane pädevus
v
Viivi/ 27. märts 2019, 12:41
Mis siin rääkida 60 aastasest kui 46 aastasel mehel ei pikendatud tähtajalist töölepingut sellepärast et nõudis palganumbriks 1400 kuid samas asutuses on tööl 3 ukrainlast, kes saavad sama palga kolme peale kokku. Millest me räägime ! Hoiame Eestlased näljapajukil Eestis . Hea Valitsus ja Vabariik !!!
S
10:21-le/ 27. märts 2019, 12:41
Sina, irw, oled tõesti siin kommentaariumides ainult "irw".
n
naisuke/ 27. märts 2019, 12:40
Ikka väga tark naine. Ei pea olema nii, et KOV- ides töötavad onupojad ja täditütarde sõbrannad, mis kahjuks on juurdnud. Irw ka arvab, et tal on õigus irvitada, aga näitab oma rumalust.
a
Aga sa õpi mõni võõrkeel selgeks ja loe ise. Muidu jälle usud ainult seda, mida sulle "teadjad" ette/ 27. märts 2019, 12:38
i
Issand-le/ 27. märts 2019, 12:38
Ei ole. Inimene tahtis "meeldivalt" halvasti nähvata.

s
sõna sekka/ täna, 11:44-le/ 27. märts 2019, 12:36
Kas su juured on Kesk-Aasiast, küsiks selle peale?
ä
Äkki/ täna, 12:06-le/ 27. märts 2019, 12:34
"...on proua lihtsalt liiga tark?"---küllap see põhjuseks ongi, targale ja kogenule ei saa nina peale hüpata, palga ja preemiaga nöökida, ennast temast rumalamana näidata jne.
p
pensionär/ 27. märts 2019, 12:33
mis trügib sellises eas inimene vastutavale töökohale, varsti pensionile jäämine, kas uhkus ei luba lihtsamat tööd teha.
K
12:08-le/ 27. märts 2019, 12:32
Kunagi oli Eestis kohtukeiss,kus vanaisa jättis ühe lapselapse pärandusest ilma, sest too abiellus n.egriga.Selle peale ütles isegi ükskohalik n.eger, et "naerukoht, inimene pärandab,kellele tahab ja jätab ilma,kelle tahab"
o
on/ 27. märts 2019, 12:29
siit välja paista kaks aspekti linnapea eelistustes- vaja 3 korda nooremat ja 3 korda lollimat, kes teaks vaid kuidas käsku täita, see tarkus ja kogemus pole ahvatlev...
o
onon/ 27. märts 2019, 12:29
Särasilmne pers.konsultant teatab kah osavõtlikult, et tänapäeval on inimesel 3-4-5 erinevat karjääri, selleks tuleb mitmeid kordi uus eriala omandada. 60- aastane võib omandada läbi täiendava koolituse näiteks kärulükkaja või puhastusteenindaja elukutse.
o
onon/ 27. märts 2019, 12:29
Särasilmne pers.konsultant teatab kah osavõtlikult, et tänapäeval on inimesel 3-4-5 erinevat karjääri, selleks tuleb mitmeid kordi uus eriala omandada. 60- aastane võib omandada läbi täiendava koolituse näiteks kärulükkaja või puhastusteenindaja elukutse.
i
Irw/ 27. märts 2019, 12:29
Kui naine ei saa mehele siis kaebab kohtusse.

t
Triin/ 27. märts 2019, 12:28
Endast targemat ei tohi tööle võtta
a
Ants/ 27. märts 2019, 12:28
Õnneks noored ei taha enam tööd teha, seega mõn vast peaks joppama :)
l
linnaviletsus/ 27. märts 2019, 12:28
Selleasemel, et mujalt tööd otsida, on proual aega rahasummasid nuputada ja tuhandeid kirja panna, mida kohtus küsida...muidugi- kes julgeb temale ei öelda !?
j
Juhini ei jõuagi need CVd, mida personalispetsialist välja ei vali./ 27. märts 2019, 12:09
i
issand/ 27. märts 2019, 12:09
Ka mina olen siis vanamemm!
õ
27. märts 2019, 12:08
Õigus või mitte, aga kui sind ei taheta, kuidas saab kohtu kaudu ennast tööle. Sellist asja kuulen esmakordselt. Riigiisad peaksid sellega, et 50+ inimesi eriti tööle ei taheta, arvestama. Pensioniiga on juba praegu liiga kõrgele tõstetud.
ä
Äkki/ 27. märts 2019, 12:06
on proua lihtsalt liiga tark? Rumalad ülemused värisevad kompetentsemate isikute ees, see öönestab nende enda autoriteeti. Tark ülemus loob endale meeskonna parimatest ja ainult koordineerib tööd, ta ei pea vajalikuks ise köige targem olla.
e
ei ole kombeks, / 27. märts 2019, 11:55
et meil oma eriala spetsialiste hinnataks. Vaatame või valitsuse poole, kus rahandusministriks on kehalisekasvatuse haridusega mees ja selliseid näiteid on oi, kui palju. Ja nii need vankrid ka kraavi poole veavad.

k
Kati/ 27. märts 2019, 11:54
Rootsis toimus täna öösel plahvatus!!! Õhtuleht palun uudiseid
k
kust sa tead/ 27. märts 2019, 11:53
kui mõnus see keskkond seal on.
t
tartlane/ 27. märts 2019, 11:53
Radari intervjuus ju ütles see linnavalitsuse noorsand, et see inimene poleks nende sekka sobinud ?! Aga sobis siis baka maastikuarhitekt? Olen endamisi juba ammu imestanud, miks peaegu kõik Tartu uusehitused on musta või muidu tumedat värvi, aga ju siis noortel on praegu must moevärviks? Et ikka enamasti hallis ja pimedas kliimas oleks ka linn depressiivselt tume ja pime? Norrakad seevastu oma kliimas oskavad küll linnades hinnata heledust ja värve.
s
siis riik / 27. märts 2019, 11:50
ärgu nõudku pensioniea tõusu. meil ikka pooletoobised valitsuses.
a
Anne/ 27. märts 2019, 11:49
Eks ta nii ole,et igal juhil on visioon oma kollektiivist ja ehk see motivatsioonikiri tõi noore inimese isiksuse täpselt nii välja, kuidas juhile meeldis, ehk on tehtud ka taustauuringut--- keegi teab kedagi, kes teab kedagi....head ja "head" soovitajad teevad oma töö.
p
pensionär/ 27. märts 2019, 11:47
j
27. märts 2019, 11:45
s
sõna sekka/ 27. märts 2019, 11:44
Tööandjana võtaksin tööle tuttava või inimese , kelle taustaga olen teadlik ning ei pea sellega , keda ei tunne , vaeva nägema. Mingit diskrimineerimist sellest pole vaja otsida !

p
pensionär/ 27. märts 2019, 11:44
Näe vanus, unustasin öelda mõnda tarka asja veel, et ega kraad või diplom ei tööta, ikka inimene . Teiseks, ütles üks väga tark ärinaine, kui sa näed, et keegi teeb midagi sinust paremini, siis ära tee seda. Kolmandaks, kuidas too daam seda kohtus tõestab, et keegi teine, kes tööle võeti, ei valda antud tööala paremini, kui tema seda teinud oleks ( kraadid ja diplomid antud juhul ei loe).
a
Aadu/ 27. märts 2019, 11:40
Kilplaste vabariik. Meil vähe spetsialiste, ometigi neid tööle ei võta. Meil vaja tööjõudu sisse tuua, ometigi neile oalka ei maksa (Lusti saade) jne jne.
i
ilma väiteta/ 27. märts 2019, 11:39
väga hea loodame pretsedenti
s
Siret Kotka/ 27. märts 2019, 11:35
kari käspereid soovitan heita pilku Jõhvi vallandatuile,kus repinski juurib välja inimesi,keda asendab oma tuttavate ja tuttava tuttavatega.loob nn. jõhvi toiduahelat,et kindlustada oma valitsemine pikkade aastate jooksul
e
Eakaaslane/ 27. märts 2019, 11:32
Väga-väga tubli naine! Soovin edu!
t
teerull/ 27. märts 2019, 11:30
Poliitikud töötavad või saja aastani ja keegi ei köhi.Noored teevad mingi OÜ saavad toetusi ja käivad tööl kord nädalas ja seegi mitme peale jagades,palk täis koha eest.Keegi ei kontrolli.Mingi tibi tuleb ülikoolist ,ligi 60 a. lükatakse kõrvale,et tuttavatele kohti saada.
a
Atsile/ 27. märts 2019, 11:30
kas 60-aastane tipp-spetsialist on kiuslik vanamemm? Ma ei saa sellest suhtumisest üldse aru, pidevalt hädaldamist kuulda, et ei ole spetsialiste Eestimaa peal, vaja neid sisse tuua. Samas spetsialiste tööle ei vöeta. Mitte ainult sel juhtumil, tean mitmeid selliseid olukordi.
r
27. märts 2019, 11:29
rumal ja enesekeskne boss järelikult.

k
kuule/ 27. märts 2019, 11:28
sina oma kirjaoskusega ei sobi isegi Maxima kassasse.
s
Siret/ 27. märts 2019, 11:24
to Nojah: olen sama mõelnud. Vaatan ettevõtte omaniku vanust ka ja siis otsustan. Aga ärgu need tööandjad kurtku siis, et pole töötajaid võtta. Tuleb välja, et me tihti ikka ei ole "kõigi Eesti". Ja noored saavad ka ükskord vanemaks paraku. Ka need tööandjad, kellele on VANUS tähtis.
p
poliitiku vanus/ 27. märts 2019, 11:23
Aga poliitikud saavad ametis olla kõrge vanuseni ,kui nad oskavad vait olla või lobiseda nagu sauna eided ,kätt tõsta käsu järgi ,käivad sirgelt ja kui on sõpru ,kes nende poolt hääletavad.Nii nad istuvadki volikogudes ja riigikogus ja täidavad kohta oodates kopsakat palgapäeva sisuliselt mitte midagi tehes.
p
pärnakas/ 27. märts 2019, 11:21
Kusjuures tegemist ei ole "kiusliku vanamemmega"! Olen Merikesega tema Pärnu aegadel koos töötanud - igati meeldiva suhtlemisega väga asjatundlik spetsialist. Nii et barrikaadidele!
s
Siret/ 27. märts 2019, 11:20
Kas motivatsioonikiri on töölevõtmisel nii olulise tähtsusega? Et kes paremini ja ilusamini kirjutab, ongi kohe sobiv??? See on ilmselt vahel lihtsalt hea vabandus, et vabaneda mittesoovitud kandidaadist ja sokutada ametisse mingi oma subjektiivse valiku põhjal valitud inimene.
s
Siret/ 27. märts 2019, 11:17
Tubli tegu! President ja ka üks erakond kuulutavad, et "iga inimene loeb". Aga inimene kantakse meil vahel maha ainuüksi vanuse tõttu. Olen ka Tartu LV-sse ühele spetsialisti ametikohale kandideerinud kunagi, olid kõik vajalikud näitajad täidetud, aga ei kutsutud ka isegi vestlusele mitte. Samas tean, et on tulnud Tallinnast inimene ja ilma igasuguse konkursita leiti töökoht. Eks neis omavalitsustes taandubki töölesaamine tihti parteilisele kuuluvusele ja tuttavate olemasolule institutsioonides. Ongi vahepeal vaja teha parteilist puhastust, et korruptsioonipesasid ja onupojapoliitikat lõhkuda.
n
naine/ 27. märts 2019, 11:17
Jah, Tartu Linnavalitsus: ref ja kesk. Aga Merike kuulub minu teada Isamaasse. Seepärast siis nii tehtigi, kahju! Olen kuulnud küll, et pr. Merike on väga tasakaalukas ja tore naisterahvas. Edu Teile, Merike!
k
kah kuuekümnene/ 27. märts 2019, 11:12
Sellises eas tööd leida on loterii. Ja tõesti, kõigepealt saavad tööle sõbrad ja tuttavad, konkursid formaalsed, sest seadus käsib nii. Tubli ja hakkaja naine.

p
palgavahe/ 27. märts 2019, 11:10
järelikult tööandjad tahavad rohkem maksta, meeste palgad pidid ju kõrgemad olema :)? Mõtle tegelike põhjuste üle.
v
vaene penskar/ 27. märts 2019, 11:08
Mul oli sama probleem, CV-dele isegi ei vastatud, kuna riik ka toetust ei maksnud, siis läksin eelpensionile. Aga kui oleksin tööpakkuja, siis sellele naisele tööd ei pakuks, eks tihti uuritakse ka inimese tausta ja äkki tal halb iseloom, ei saa töökaaslastega läbi, intrigant jne. Seda avalikult ju ei öelda, kuna uurimine ilma tema loata on ebaseaduslik, aga ka riigiettevõtetes tehakse seda ikka, kuulsin ise ükskord pealt, kui olin personalitöötaja juures ja lugesin töösisekorra eeskirja.
n
Nojah/ 27. märts 2019, 11:08
See pigem "võitlus tuuleveskitega", sest tihti juba kuulutustes on kirjas, et "ootame oma nooruslikku meeskonda..." ning see paneb näiteks minuvanuse (peagi 60) kohe mõtlema - pole mõtet kandideeridagi...
n
Nii on/ 27. märts 2019, 11:02
Väga tubli! Kui ikka tööiga on 65aastani, siis tuleb ka vanemaid inimesi tööle võtta. Kui riik ei suuda seda tagada isegi avalikus teenistuses, siis tuleb pensioniiga langetada.
E
/ 27. märts 2019, 11:01
Et kedagi konfliktseks kuulutada, on vajalik psühholoogi või psühhiaatri vastav diagnoos. Siin aga taheti sellisel juhul seda isegi inimest nägemata teha...
m
maalt ja obesega/ 27. märts 2019, 10:58
Teksti järgi tegemist ei ole meil pensionäriga, vaid mingi noore kontorir.otiga, sest eakas inimene nii ei kirjuta. Eakal inimesel on teadmisi ja kogemusi, mida koolist ei saa. Neid saab vaid elust endast, ja see knowhow ehk oskusteave on hindamatu.
m
Muri/ 27. märts 2019, 10:57
Tubli naine! Jõudu talle ebaõiglusega võitlemiseks. Võit on kindel, aga sellele töökohale ilmselt enam ei tahaks minna, eks... Nii tublil inimesel soovitan teha eraettevõtte. Kuuekümnesed teevad nii mõnelegi kolmekümnesele silmad ette, kahju, et tööandjad nii kitsa silmaringiga on.
õ
Õige,/ 27. märts 2019, 10:55
sellel teemal tulebki rääkida. Kui töölevõtja on selline 20ndates eluaastates, siis ongi suhtumine, et kõik, kes üle 40, on muldvanad ja ei kõlba. Ja endiselt on tugev trend see, et kandidaatide hulgast eelistatakse mehi.

l
lugeja/ 27. märts 2019, 10:53
Seepärast, et oma suva järgi tegutsemine on meie riigis lubatud vaid seal, kus see pole keelatud. Seadusi tuleb järgida. Avaliku sektori tööandja vastutab lisaks rahva ees ja on kohustatud tegema ühiskonnale parima, mitte omale meeldivaima valiku.
e
Ei ole/ 27. märts 2019, 10:51
konfliktne inimene. Aga see, et vestlusele isegi ei kutsuta tööalase pädevuse kohaselt parimat kandidaati, ei ole õige.
i
Irw/ 27. märts 2019, 10:46
See artikkel on out kiuslikele vanuritele.Tehke veel midagi sellist ja vaadake mis on tulemus.
i
ilus/ 27. märts 2019, 10:43
rohkem ideid sarjast "Riigimehed" - kasutage julgesti :)
t
to Naisliikumine/ 27. märts 2019, 10:39
Esiteks peab 60 aastane veel mitu aastat töötama ja teiseks ei ole mõistlik doktorikraadi omandavat inimest tööturult kõrvale jätta. Muudkui tahetakse võõrtööjõudu sisse tuua aga omad noored ja vanemad töötajad, lastega naised tõrjume tööturult välja?
v
Vähemalt / 27. märts 2019, 10:38
vastati. " Ei osutunud valituks " Pärnu haiglas ei suvatseta isegi mitte vastata.
v
vana ja tark/ 27. märts 2019, 10:38
aga on ju ebaõiglane, kui inimese pädevus on täiuslik, haridus samuti, kogemused kah, ainus põhjus, et 60 aastane ei ole tore kolleeg 27 aastaste kambas...Kuna palju juhte on noored, siis sealt see probleem algabki või laieneb...Eestis on see vanematesse inimestesse suhtumine ikka väga põlastusväärne...Seda muuta on väga raske protsess, noored eriti on loonud töökeskkonna oma kambavaimust lähtuvalt ja nii on!
m
mida ma siis valesti kirjutasin, kas kaeban ka diskrimineerimise pärast kohtusse?/ 27. märts 2019, 10:37
Kirjutasin, et ükski 27 aastane ei palka tööle 60 aastast, sest nende arvates on neil juba muld suus. Teiseks ei palka keegi oma alluvusse endast targemaid. Tõin ka näite, mida kõrvaltvaatajana nägin: kogenud IT töötajate asemel palgati endast nooremad tudengid, kes ei jaganud ööd ega mütsi. Head kustutamist!

t
to pensionär/ 27. märts 2019, 10:36
Kui inimene teeb doktoritööd, siis ilmselgelt suudab ta kiirelt mõelda, uutmoodi suhelda ja kaasa mõtelda. Selge eelarvamus, et juba 40 + on täiesti dementsed ega saa millastki aru.
p
pensionär/ 27. märts 2019, 10:33
See kõik oli, diplomid saadi nooremalt, koolitused olid nooremalt, praegune aeg nõuab hoopis kiiret mõtlemist , uusi strateegijajid ja uutmoodi suhtlemist ja kaasa mõtlemist. Nooremad on küll otumad, et pole väljaõpet ja arusaamist aga nende töötahe ja reageerimine, super kiire arvutiga sinasõber olemine, teeb nende töö toredaks. Vanadus ei ole haigus...Noorte päralt on tulevik. Prouast on muidugi kahju, millegipärast.
h
H/ 27. märts 2019, 10:31
Nojah aga teisi töö kohti kah on näiteks müügioperatorspetsalist maksima kassase need kõrgharidusega tegelinskid vahest istuvad pool elu kodus ja unistavad taevamannast heh
r
reene/ 27. märts 2019, 10:31
Miks tööandja ei või vabalt valida, kohe on diskrimineerimine?
t
Too reene/ 27. märts 2019, 17:24
Vot ühel päeval oled 60 ja siis mõistad
ü
ükski 27 aastane ei võta tööle 60-aastast, nende arvates on neil juba muld suus/ 27. märts 2019, 10:30
Teiseks ei võeta tööle endast targemaid. Olen seda protsessi kõrvalt näinud: kogemustega 40 aastaste meeste asemel valis "boss" endast nooremad tudengid, kes ei jaganud i-d ega a-d.
n
Naisliikumine ,,töökoht igale naispensionärile,, !/ 27. märts 2019, 10:28
Nendime, taunime mõistame hukka!
j
ja kui teda oleks tööle/ 27. märts 2019, 10:26
võetud oleks keegi teine kohtusse andnud nii, et ... kui ei võeta, ära trpgi, sest sellisel juhul saad ebameeldiva meeskonna, sest oled vägisi end toppinud.
õ
õige kah/ 27. märts 2019, 10:25
muidu võetakse ainult kellegi tuttava tuttavaid sinna vegeteerima.

õ
õige kah/ 27. märts 2019, 10:24
muidu võetakse ainult tööle kellegi lehma lellepoegi kes ainult palga pärast seal vegeteerivad.
i
Irw/ 27. märts 2019, 10:21
Mida järgmisena saab lugeda.et kas ei võeta tantsule.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee