Mingi proge lülitas üsna halbades tingimustes välja KÕIK neli peamasinat! Automaatika, inimese abiline arvas, et nii on ainuõige. Neli masinat korraga ei lülitu välja mingi masinate endi rikke tõttu vaid seda korraldab automaatika.
Järgnevalt juhtus see, et automaatikale ehk softile ei meeldinud midagi ja ta ei lasknud masinaid taaskäivitada.
Juhtus see, et tegelikult töökorras peamasinad seisid, laev 9m lainetes, 30 m/sek tuules.
Olukord, mis peaks olema välistatud?
Aga ei ole...
Ega see külili olev kaubalaev poleks aidata saanudki. Päästepaate sellise lainega teise laeva juurde ei saada. Ja kui endal veel palgikoorem pardal ringi jalutama hakkab, siis...
Mis aga oleks juhtunud, kui kruiisikas oleks karidele triivinud? Kui karid on veepinnal näha, peaks olema tegu nii madala kohaga, et seesugune mürakas sinna kuidagi üleni uppuda ei saa.
Maailma meredel seilab kümneid superlaevu, millest aeg-ajalt osa satub õnnetustesse. Samas pole veel raugenud hoog ehitada veelgi suuremaid nn veepealseid ujuvlinnu. Paneb mõtlema...
Mul sama lugu. Oleks saanud jälgida inimesi ja nende käitumist, sest sellistes olukordade avaldub tegelik iseloom. See joonistub filigraanselt välja. kõvad mehed teevad püksi selle otseses mõttes, miniatuursed naisef võtavad olukorda rahulikult, suured vaalad hädaldavad jms.
Aga ma oleks just tahtnud seal laevas olla ja oleks edasigi. Seiklus ju! Kui kõike karta ja muretseda, siis pole isegi kodu kindel koht, sest statistiliselt sureb kõige rohkem inimesi oma kodus.
Ei vajanud keegi seal otseselt päästmist. Mõned kergemad vigastused lihtalt. Aga et vältida meedia pasundamist, siis pidi meeskond miskit tegema. Pole seal häda midagi. Natuke kõigutab ja kõik.
laev liigub omal joul praegu kaldast eemale,juba paarkymmend miili eemal,soidab 3 solmese kiirusega ja teda saadavad puksiirid,yks isegi 90 meetrine kerepuksiir.tuul on tugevamaks läinud,20-25 m/sek ja laevakapten ootab avamerel,kui torm vaibus,et siis sadama soita.Koik on kontrolli all....