Eesti uudised

Baltika Eesti tootmisüksuste sulgemine Lasnamäel ja Ahtmes mõjutab umbes 340 töötajat.

KÕIK! Moetööstus Baltika lõpetab Eestis tootmise ja koondab 340 töötajat

Ohtuleht.ee, 18. märts 2019, 09:51

92 KOMMENTAARI

r
Reformivastane prole/ 21. märts 2019, 12:39
No aga riigis toimuvate protsesside juhtimiseks on ju riik? Poliitikud peavad tagama kohalikele (mitte välisärikatele) tingimused, et raha ega inimesed maalt minema ei põgene!
p
Prole/ 21. märts 2019, 12:37
No aga riigis toimuvate protsesside juhtimiseks on ju riik? Poliitikud peavad tagama kohalikele (mitte välisärikatele) tingimused, et raha ega inimesed maalt minema ei põgene!
p
Prole/ 21. märts 2019, 12:37
No aga riigis toimuvate protsesside juhtimiseks on ju riik? Poliitikud peavad tagama kohalikele (mitte välisärikatele) tingimused, et raha ega inimesed maalt minema ei põgene!
t
Tervishoiunõunik/ 19. märts 2019, 10:34
Tootmine viiakse lapstööjõudu kasutavatesse riikidesse?
n
naanu/ 19. märts 2019, 09:48
ah, et õmblusteenust ostetakse nüid sisse euroopast, hr. milder näeb vist und odavatest euroopa õmblusmamslitest, ärka üles bossike!
a
alma/ 19. märts 2019, 09:46
kui varemalt sain endale baltikast korraliku kostüümi aga peale seda kui tibidisainerid hakkasid rohkem peenematele -nii kaalult kui ka olemuselt-riideid disainima peale seda mul nende moe juurde asja polnud,Hinnad ka röögatud,olen alati nõus kvaliteedi eest maksma aga kui asi üle võlli-tänan ei.
b
Beibedel/ 19. märts 2019, 08:57
oli oma nägemus moest (a´la mina ja sina ja meie sõbrannad), aga mitte maksujõulisest (ja tänaseks kaotatud) ostjaskonnast.
p
Pipart sulle keelele!/ 19. märts 2019, 08:51

n
Nii ongi,/ 19. märts 2019, 08:49
kui oled suurem kui 42, siis paki end ajalehte, jookse paljalt ringi või telli Hiinast riideid (seal tehakse mistahes suurusele ja kasvule, kusjuures täiesti korralikke). Meie kaubandust vaadates tekib küsimus, miks on vaja toota kaupa, millele pole turgu ja miks ei toodeta kaupa, millel oleks turgu.
k
Kodumaine/ 19. märts 2019, 08:40
on seal ainult tootmispind ja tööjõud. Kõik materjalid ja vahendid on import. Arvuta uuesti.
r
rikkurid, saage ometi aru,/ 19. märts 2019, 03:43
kui läheb tõsiseks jamaks, olete kaotajad teie, nii nagu toimus Prantsuse Revolutsioon 1789a. kui arvati ka, et tööline pole inimene ja siis oli vesi ahjus. Reeglina ajalugu kordub ja ma tulen ise teile järgi.
k
KEI võimule/ 19. märts 2019, 03:39
ja saame vaeseid tööinimesi kaitsta, keda vihkab reform. Peame rikkuritele kehtestama ka seadused, mis ei hävitaks ühiskonda ja ei läheks kodusõjaks.
e
Ehh/ 19. märts 2019, 00:01
Pole sellest mehest kunagi midagi arvanud, suht kruuda taoline tegelane, äri suutis niikaua teha, kui ärastamisest saadud varad otsas on. Tean temast ka ainult äripäeva kiidulugude järgi, pigem peaksid teod mehest rääkima.
k
Kapitalism/ 18. märts 2019, 23:37
Kui meie tööjõule hakatakse pisut väärikamat palka maksma, siis paljud firmad viivad tootmise siit välja. Otsitakse riike, kus saaks kasutada orjatööjõudu.
w
w4/ 18. märts 2019, 23:14
kas sina ostaksid baltika ülikonna, kui see 2 000€ maksab? kui ei ostaks, siis ära siin majandusest targuta.
w
w4/ 18. märts 2019, 23:12
palju õnne! seda läheb siis, kui KEI võimule tuleb, teil rohkesti vaja.

j
jaamaülem/ 18. märts 2019, 23:00
Eesti ei usu Meelis Milderi patukahetsust. Tegu on kahtlusteta rohkem poliitiline kui majanduslik.
m
Milder/ 18. märts 2019, 22:22
Ütles, et Bulgaaria õmblejad õmblevad sama hästi! Aga tunduvalt odavamalt ( seda ta muidugi ei öelnud) Ja nii ongi
n
Nagu selgitati/ 18. märts 2019, 21:35
siis Ukrainas kordi odavad toota. Ukrainlased on meie tööjõu turu täis solkinud ja nüüd viiakse viimased töökohad ka siit ära sinna!
e
eksole/ 18. märts 2019, 20:11
selge see, et liiga kallid riided. milleks sellist asja siis üldse toota. hea, et kinni pannakse. inimestel, kes seal töötavad soovitan aga kohe sealt ära minna. las siis vaatavad ise, kuidas oma asjadega aasta lõpuni seal saavad.
k
Kduhf/ 18. märts 2019, 19:56
Ja miks ei peks ettevõte teenima kasumit. Teenida kahjumit või olla nullis pole nagu mõtet
5
52jf/ 18. märts 2019, 19:54
Ei saa, läheb hullemaks. Aga kannatame selle jama ära ja vaatame mis juttu siis räägite.
k
kustutate, siis uuesti/ 18. märts 2019, 19:30
KEI valitsema ja saame korra majja.
m
Maali/ 18. märts 2019, 18:55
Tänapäeval omanikud on ahned ja tahavad palju kasumit saada,lihtsam on kolida tootmine Rumeniasse,või Ukrainasse kus tootmine mitu korda odavam kui Eestis.Sangar tegi eelmisel aasta kevadel samamoodi

o
olid meil sangari teksapüksid/ 18. märts 2019, 17:29
nüüd käiakse hiina närudes ja torupükstes
k
Kati/ 18. märts 2019, 17:06
Eks müüakse välismaalastele.
a
ajalugu ei alanud 20.a eest/ 18. märts 2019, 16:57
siinmail oli ka oma tööstust küll ja veel.
h
Hugo/ 18. märts 2019, 16:55
Ära unusta, et paari ruupia eest tööd rabav indoneeslane garanteerib ka selle, et sinusugusel on raha endale normaalse hinnaga arvuti, iphone ja riided selga osta. 15-euroste Hiina jalatsite parandamise eest võtab Eesti kingsepp 15 eurot. vot selline on Eesti palgatase. kui kõik asjad tehtaks valmis Euroopas, siis me neid asju osta ei jaksaks. aga nullharidusega tegelased arvavad, et kõrged palgad ja odav kaup saavad ühekorraga ja ühes riigis olemas olla. oh püha lihtsameelsust!
e
eestimaise austaja/ 18. märts 2019, 14:53
Selline tunne, et tegeleti ületootmisega, iga kord kui Veerenni poodi sai minna, siis justkui vanakraami kauplus. Ja näiteks pikk ja sale mees ei saanud sealt midagi. Paar brändi ülehinnatud.
k
K/ 18. märts 2019, 14:37
Pange veel kallimad hinnad, siis ehk ostetakse. Hinnad juba sellised, et poe uksest sisse ei jukge astuda, ime siis, et tuleb tootmine lõpetada. Ja üsna palju ka selliseid tooteid, et vaadates mõtled: milleks on nii palju ilusat kangast ära raisatud!
o
18. märts 2019, 14:13
p
P/ 18. märts 2019, 13:59
Kahju. Samas, nii palju kui seal poodides käidud on, no ei ole meeles. Kas asi on selles, et valmistati noortele suunatud asju. Või esemeid, mis mõjuvad ainult komplektina. Igal juhul fakt, et südamelähedaseks ei saadud. Proovige ikka veel aga paluks uurida rohkem, mida rahvas vajab. Ja mis numbreid. Hea meelega ostaks meie kraami.

a
Annaks rohkem tööd/ 18. märts 2019, 13:44
Eesti koolidesse kohustuslik koolivorm, mida hakkab tootma ainult Baltika.
j
jaja/ 18. märts 2019, 13:41
midagi ilusat nad ei teinud. vt. näiteks seda koledat lillat kleiti pildil. vähemalt 340 inimest saavad normaalsele tööle.
q
Qwert/ 18. märts 2019, 13:29
Tere tulemast turumajandusse ehk kapitalismi! Pinnal püsib see, kes oskab voolus ujuda.
o
Odin/ 18. märts 2019, 12:59
Ega kgbžnik ikka rõivatöösturiks kõlba.
n
nojaa/ 18. märts 2019, 12:52
Ega naised tööta ei jää, hooldekodudesse hooldajaks võiksid minna, mida ehitatakse siin nagu seeni peale vihma.
v
viimane aeg/ 18. märts 2019, 12:46
p
Puhtalt kätte/ 18. märts 2019, 12:33
Üks arvukatest reformidest muutis ettevõtete reinvesteerinud maksuvabaks! Miga Googel arvab - mis riiki välisärikad siinteenitud kasumid paigutavad?
v
Vedler2/ 18. märts 2019, 12:26
https://ekspress.delfi.ee/kuum/valispangad-viivad-eestist-valja-ule-miljardi-euro-aastas?id=71905827

g
googel/ 18. märts 2019, 12:23
Hhahhhh haaa Väidate, et raha pole kusagilt saada aga välispangad viivad siit maksudeta välja 2000€ minutis! ??? Kas istute selle raha väljavoolu toru peal või? Kas Eestis on mingi eurode trükimasin või?? Kuskilt peavad need eurod ka sisse tulema. Kuule ära, siis hoia pangas raha vaid hoia padja all või kolme liitrises purgis. Midagi pole kuulnud sellest, et sinu hoiused on garanteeritud. Kas sellest ei tea midagi, et tulumaksu maksvad kõik pangad kasumilt, maksavad maksud ära ja viivad raha välja. Sa ju kah, kui maksud makstud palga pealt, siis kihutad Lätti raha napsu järele
P
.../ 18. märts 2019, 12:07
Pole need hinnad midagi nii hullud, kuna vähemalt Bastioni tooted peavad aastaid vastu, nii kvaliteedilt kui ka disainilt. Ja kuna mul on vaja päris tihti ka rahvusvahelistel kohtumistel käia, siis on väga hea alati "põhimõtte pärast" Eesti brändi tooteid kanda. Tegelikkus on lihtsalt selline, et Armanit, Bossi jms ei jaksa osta. Kahjuks Ivo Nikkolo kvaliteet ei vasta hinnale ja ka disain ei pea ajale vastu :( Enamus kiirmoe tooteid kaotab liiga kiirelt viisaka vormi ja näevad peale mõnda kuud juba päris odavad välja.
l
LHV/ 18. märts 2019, 12:03
Loodetavasti on olemas ka kolmas varisant!?
k
kj-le/ 18. märts 2019, 12:00
Väga hästi analüüsitud. Vb on jamade põhjus vale pangandus ja peaks selles osas tagasi vaatama Laari aegadesse?
k
kurb/ 18. märts 2019, 11:58
Bastioni pikaajalise kliendina olen kurb kui see bränd kaob. Kvaliteet ja lõiked olid pisut paremad kui Montonil ja Mosaicil, kuigi viimastel aastatel on ka Bastioni toodangu lõiked muutunud sirgemaks/mehelikumaks. Peaks vist disaineritele meelde tuletama, et reaalsuses on naisterahvastel rinna- ja vööümbermõõdul päris arvestatav erinevus ja seda võiks toodete välja töötamisel arvestada. Kahjuks on Ivo Nikkolo tooted olnud alati väga halvasti istuvate lõigetega ja pahatihti ei sobi lõikega ka kasutatud materjal (kas õmblused kisuvad või hoiab ebaloomulikult vms).
k
Kahju./ 18. märts 2019, 11:54
Globaliseerumine. Selle läbi hävib nii palju: kodumaine tootmine, kaubandus, puhas sport, perekonnad. Miski pole enam oma ja puhas. Kahju. Eesti vajab "restarti".
t
Tööjõudu ei peaksi raiskama halva juhtimisega ettevõtetes/ 18. märts 2019, 11:53
Tööjõud olevat ju defitsiit?
j
jälle IT spetsialiste rohkem. Kadri tubli töö/ 18. märts 2019, 11:52

k
kriuks/ 18. märts 2019, 11:52
olen nõus. Samuti on kudumitel normaalne koostis. Ei ole kõik lihtsalt sünteetika nagu on hiina kaup.
k
Kui see on uus masu/ 18. märts 2019, 11:50
siis sellises ma tahaksingi elada,brüsselis.
s
Sellist asja / 18. märts 2019, 11:49
ei otsustata nädalaga,ega ka aastaga.Ettevalmistused juba ise võtavad aega aastaid.Kommitehase pseudomaakas ära solva terve mõistusega maakaid.
a
argo-reformarile/ 18. märts 2019, 11:45
Need võrgurahad kuluvad rohkem Eleringi uute maasturite ostmiseks, kui pensioniteks. Väidate, et raha pole kusagilt saada aga välispangad viivad siit maksudeta välja 2000€ minutis!
b
burger/ 18. märts 2019, 11:45
"Pigem tuleks importkaubale korralik tasu peale panna ja kodumaist soodustada maksude alandamisega"??? Kuidas võib küll nii väikese haridusega olla?? 90% ulatuses toodangu tegemiseks moodustab importkaup - seadmed, materjal jne. Tõsta jah importkauba hinda, siis kindlasti läheb lõpptoodang odavamaks. Mine kooli ja õpi selgeks toote hinnakooslus ja ära aja siin kolme klassi haridusega juttu!
v
Vc/ 18. märts 2019, 11:41
Rõivaste tootmine on suures enamuses Aasias. Paratamatu tee. Hea kui syydetaks hoida tootedisain, turundus jms HQ töö Eestis. Rootsi on hea näide, kus kergetööstusega seotud inimeste arv ei ole vähenenud kuigi tootmine juba ammu odavamatesse maadesse üle viidud. Toot oskavad paljud arendus ja turundus nõuab rohkem nutti :-)
a
argo-reformarile/ 18. märts 2019, 11:41
Need võrgurahad kuluvad rohkem Eleringi uute maasturite ostmiseks, kui pensioniteks. Väidate, et raha pole kusagilt saada aga välispangad viivad siit maksudeta välja 2000€ minutis!
m
Mia/ 18. märts 2019, 11:40
Jälle suur töötute armee ...

v
vot, kui tõtt räägid/ 18. märts 2019, 11:34
Sinu kommentaar ei vasta meie reeglistikule.
t
Teisest otsast/ 18. märts 2019, 11:34
Probleem ei ole kõrgetes hindades vaid madalates sissetulekutes ja riigi üldises vaesuses. Huvitav, kuhu on Eestist rahad kadunud?
t
Teisest otsast/ 18. märts 2019, 11:34
Probleem ei ole kõrgetes hindades vaid madalates sissetulekutes ja riigi üldises vaesuses. Huvitav, kuhu on Eestist rahad kadunud?
v
vaata kust tahad aga lambad ikka koos/ 18. märts 2019, 11:33
Pigem tuleks importkaubale korralik tasu peale panna ja kodumaist soodustada maksude alandamisega. Ainult nii suudame made in chinaga võistelda aga eks ju lihtne käega lüüa ja öelda, et küll homme paistab mis saab aga siis on juba liiga hilja midagi parandada, sest china on juba niigi kogu maailma hõivanud oma mitte kvaliteetse kaubaga. Jõudu oinastele lammasteks muutumisel.
p
palgatõus/ 18. märts 2019, 11:18
selle unustasid ära. Palkade osa tootes on ligi 50%. Ega ettevõttes ei tööta ainult õmblejad ja ülemused. Muud tööjõudu on ka ja mitte vähe. Eesti keskmine palk pidavat olema juba 1000 midagi. Pane sinna kõik riigimaksud, aktsiisid jm otsa. Keegi ei osta meil enma nii kallist toodet.
e
18. märts 2019, 11:18
eks paari ruupia eest päevas tööd rabav indoneeslane on firmale loomulikult kasulikum kui eurooplane,kellele tuleb normaalset raha maksta.ainult et neid aasias toodetud kaltse ei taha enam keegi,maailmas on suured laod odavaid hiina riideid täis,pole lihtsalt turgu.
k
kj/ 18. märts 2019, 11:18
kahju. Tootmine on kõige keerukam ja raskem majandusharu. Alati, kui lõpetab mingi tööstusettevõte või põllumajandusettevõte töö on halb. See näitab, et majanduses tevikuna ei lähe hästi. Majandus ei saa baseeruda ainult vahendusel ( milleks on ka pank= rahavahendus) ja reklaamil. Tootja loob väärtusi.
h
Hmm/ 18. märts 2019, 11:17
Mosaic on ainus bränd, mille seelikud on hästiistuvad.

k
..../ 18. märts 2019, 11:17
kui ikka hiigelkasumeid taheti kohe juba esimeste aastate möödumisel,siis pole ju ime,hinnad laes,debiilsed ,tootmistööl olijad aga ehtsad orjapalgal,ikka vähe -hiigelhinnad,väiksed palgad,ikka VÄHEEEE,kas juba lastelaste lastele tahavad omanikud kõik kindlustada,oi orjaaeg alles,see vahe polnud isegi 1900 aastatel nii hull.
p
panku/ 18. märts 2019, 11:16
"lisaks koorivad veel võõrpangad"??? Tahate nagu 90-ndatel oli, kui Hansapank ja Maapank ja mida nad seal omad Eesti pangad oli ja laenuprotsent 8-10% + marginaal. Seda tahate tagasi?
t
to Baltika/ 18. märts 2019, 11:15
ära siis taha palgapäeval tasu
m
mati/ 18. märts 2019, 11:15
Milder on aastakümneid Baltikas kahjumit kuhjanud, nüüd lõpuks on sussid püsti, väikeaktsionäridele minu kaastunne.
t
to koalitsioonilepingu tegijatele/ 18. märts 2019, 11:14
kallid sisendid on jah, kuid mitte need, vaid tööjõud
a
argo/ 18. märts 2019, 11:14
"Eestis mõtlesid ärikapuugid veel lisaks välja EL kõrgeima elektri võrgutasu." ??? Äkki mõtleksite ise välja, kuidas "tasuta transpordiks" ja pensionideks raha saada
k
kolis/ 18. märts 2019, 11:13
kergetööstus Soomest ja Rootsist 20 aastat tagasi siia, sest tööjõukulud olid väikesed. Nüüd kolib kergetööstus minema Eestist, sest toodete hind ei ole konkurentsivõimeline idapool toodetud asjadega. Nii kaob kvaliteet, sest selle eest ei taha keegi enam maksta. Täna üks särk, homme teine.
m
marks/ 18. märts 2019, 11:12
Eks neid firmasid tuleb ribu-radapidi järgi. Eestis on liiga kallis toota ja liiga kõrged maksud. Nii, et tuult tiibadesse

j
18. märts 2019, 11:12
Just: toodetakse olematutele inimestele. Turg 100 ja enamakilostele, laiapuusalistele või suurebüstilistele on tänapäeval arenev turg igas maailmaotsas.
p
puuksärid/ 18. märts 2019, 11:11
imelik kust ikka tulevad hiigelhinnad, peab ikka umpa olema,kui osta igapäevaseks kasutuseks hiigelhindadega moodsa vormiga kuid ikka pulstide sarnaseid. Mõtetu ju,kui prouad ja härrad on ja 6000-20000.-kohtade peal,kus midagi eriti pole tööd teha,siis olgu mannekeenideks kui tahavad,kuid tavakodanik peaks olema oma ausa tööga teenitud alla 2000.-palgaga ikka natuke mõtlev ja oma raha hindav,et ei kulutaks rikkuritest omanike kaukaid toites oma isiklikku teenistust.Tean paljusid tavafirmade omanikke, kes ise saanud oma kasumi ja ei kulutata isegi muud riieteks,kui taaskasutusest, aus õige äri.
e
eesti mutt, rahaga/ 18. märts 2019, 11:10
Tahtsin just öelda, et tehke palun nr 46/48 ja ostjaid on igast kandest rohkem, eestlasi, venelasi, soomlasi jne. Proovin õhinaga nr 46 lambanahast kasukat, reaalsuses on see ikka nr 42!
p
pöörlev maksususeadus viib tundmattusse/ 18. märts 2019, 11:10
kuidas päästa firma? Eestis puudub võimalus,et kulutused oleksid tuludega kaetud
t
Teet/ 18. märts 2019, 11:08
Loe artiklit enne kommenteerimist!
w
Wifi/ 18. märts 2019, 11:00
Eestis mõtlesid ärikapuugid veel lisaks välja EL kõrgeima elektri võrgutasu. Varsti tuleb veel veetorude- ja õhutasu?
p
18. märts 2019, 10:57
Palju Maarjamaal neid rahakaid keskealisi on? Ja kui on, siis ostavad nad välismaalt soodsamalt.
e
elementaarne/ 18. märts 2019, 10:55
Nad toodavad riideid inimestele, keda Ida-Euroopas ei eksisteeri. Noored, pikad ja kõhnad tüdrukud eelistavad odavamat kiirmoodi, aga keskealistele jõukatele kontoriprouadele ei lähe miniseelikuga kostüüm nr 36 enam selga.

t
Tüüpiline reformide järelmõju/ 18. märts 2019, 10:53
Hinna ja kvaliteedi suhe kohalikele ei sobi, puudub ostujõuline keskklass, maksusüsteem on ettevõttevaenulik, lisaks koorivad veel võõrpangad.
e
ehk vaataks/ 18. märts 2019, 10:45
juhtkonna palgad üle esiteks.
m
Mises/ 18. märts 2019, 10:39
Riik paisub, erasektor kahaneb. Edu!
e
ehh/ 18. märts 2019, 10:35
õmblejaid on igale poole vaja, nende töötasu on nii väike ja tamp suur. parem otsigu tasuvam koht.
i
ikka modereerimisele/ 18. märts 2019, 10:35
kui ütled, et sihilikult lasti põhja.
s
see on suurepärane näide, kuidas hästitöötav ja suure nõudlusega toodangut tootev tööstus põhja last/ 18. märts 2019, 10:33
Baltika toodang oli nõutav kõikjal. Siis võeti tööle beibedest moedisainerid, kelle käe all hakati tootma eblakaid tooteid teismelistele. Rahakad keskealised jäeti mängust välja. See on sihipärane ja tahtlik töö hävitada kõik, mis töötas.
b
Baltiika/ 18. märts 2019, 10:23
Ikka paneme Eestis kõik kinni ja kolime Hiina,seal saab ju peaaegu tasuta tööjõu
t
Tarbija/ 18. märts 2019, 10:21
Iga toote hind tulevikus koosneb siis ilmselt tasust 5.00 EUR-i hiina õmblejatele (ilmselt vähemgi) ja kogu raha igalt tootelt transpordi,tootearenduse, disaini ja kvaliteedi kontrolli eest Baltikale. Suprema! Toodetel aga sildid materjali kohta: 100% polüester, mitte pesta, keemiline puhastus keelatud ?!?!?! Kuhu edasi Baltika?

k
koalitsioonilepingu tegijatele/ 18. märts 2019, 10:20
hakkavad kallite sisendite hinnad mõju avaldama - elekter koos oma aktsiisi ja võrgutasudega, kütuse hind jms.
h
Halloo, KEI koalitsioon/ 18. märts 2019, 10:14
KEI võiks ju Baltika omanikel lasta veidid vastu punnida. Kohe-kohe on EKRE võimul ja siis saab Baltikast suur ja võimas tööstusharu, mis eestlastele õiglasi palkasid hakkab maksma:)
a
Arumaeisaa mis baltikas toimub/ 18. märts 2019, 10:13
Paarkümmend aastat töötab kahjumis,iga aasta annavad investorid miljoneid.on see mingi kaval rahapesu masin?
k
18. märts 2019, 10:10
Koondatud saavad jällegi naised ehk naistööjõud.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee