Poliitika

Yana Toom: oleksin nõus vanakuradiga diili tegema, ehk EKRE-ga valitsusse minema, kui eestikeelsele õppele üle ei minda ja halli passi omanikud saavad kodanikeks

Televeeb, 15. märts 2019, 20:06

359 KOMMENTAARI

v
Vasja (Jaan)/ 19. märts 2019, 12:22
Hääletage kõik Yana Toomi poolt Europarlamendi valimistel
v
Vasja (Jaan)/ 19. märts 2019, 12:21
Yana Toom on jätnud meie (kes me valisime Teda Europarlamenti) huvid täitsa hooletusse. Ei ole Ta käinud ei Venetsueelas, Moldaavias, Krimmis meid esindamas ja andmas kohapeal toetust tõelistele demokraatlikele jõududele. Me ei saa enam tema poolt uutel Europarlamendi valimistel hääletada.
j
Just,/ 19. märts 2019, 08:18
Yana Toomi sugused, kes kasutab riigivastast poliitikat,pandi veneajal vangi!
K
?/ 19. märts 2019, 08:13
Kuidas saab Yana Toom olla Eesti Europarlamendi saadik? Mida või kedata seal esindab? Ei saa olla sellist saadikut eestis!
t
Teadjamees/ 18. märts 2019, 21:13
Kallis Yana Toom, palun koli Veenusele!
s
sa ei ole konservatiiv / 18. märts 2019, 11:12
vaid RE-broiler.Teile on vägagi iseloomulik valetamine ja vale nime all esinemine.
j
just/ 18. märts 2019, 11:09
70 000 umbkeelset häält, kellele võib udu ajada kuna nad ju riigikeelest aru ei saa
l
lihtne ju/ 18. märts 2019, 11:07
Yana ei taha et venelased eesti keelt oskaksid, sest siis oleks neile raske vale propagandat ajada

t
Toom on nagu Putini robot./ 18. märts 2019, 08:37
Tehku oma partei ja majandagi-Kaljulaid saaks ka kaasa uluda.
p
pole mõtet/ 17. märts 2019, 20:05
neile seda pähe määrida,sest tulevikus saab eesti riigikeeleks niikuinii vene keel,kuna igal aastal laseme ühe väikelinna jagu venekeelseid riiki.nagu öeldakse zadnost pogubit gospodina!Ja võib olla oleks aeg oma juurte juurde naasta soome ugrilastena ja mitte lasta enam Babülooniast põgenenud Haldei sektil ugrilasi omavahel tülli ajada!
n
17. märts 2019, 16:58
No kas liberaalse hulluse Brüssel või Omski oblast , ega seal vahet pole. Mõlemal pool sõimatakse oma rahvust austavaid inimesi fašistideks. Üsna koomiline
r
17. märts 2019, 16:55
ref ole hea ja mine pese keskerakonna aknad puhtaks, sul sõrmed nagunii värvised
n
no/ 17. märts 2019, 15:03
Iga riigis alaliselt elav kodanik peab ikkagi riigileelt oskama! Kuidas teisit see veel selgeks saada, kui mitte selles keeles õppides?Või peakuju ei võimalda õppida? Need 70+ aastat siin elanud "vabastajad" ei oska ju enamuses sõnagi keelt ja nende järglased ei saakski teisiti riigikeelt selgeks! Hallipassimehed tehku kodakondsuse saamiseks ikkagi eksam ära, miks neile umbkeelsetele kodakondsuse niisama peaks kinkima?
e
e/ 17. märts 2019, 14:10
no seda daami ei taha näha eesti riigi valitsuses, hakkab oma joru ajama, et kõik peab olema nii nagu tema tahab, loodan, et Ratasel ja teistel jätkub kainet mõistust
m
mingi/ 17. märts 2019, 09:36
venestamine päevakorras vä?
s
17. märts 2019, 08:58
see type on idariigi vanakuradiga ammu juba diili teinud.

k
17. märts 2019, 08:06
Kui Toome Jaana peeglisse vaataks, siis näeks ta just seda saarvede ja sabaga tegelast, kes eestit uppi üritab keerata. Sellise teksti autor ei seisa, ega polegi kunagi eesti ega eestluse eest seisnud, kahju.
m
17. märts 2019, 08:00
Mis Brüsselisse, Omski oblast on selle koht.
m
M.- Len Propagandist/ 17. märts 2019, 07:59
Meie lubadused, no saage nüüd aru on ainult valijatele udu ajamiseks. See oli vahend, et riigipiruka nosimise juurde saada. Muu ei huvita! Noh pistame need lubadused kalevi alla ja 4 aasta pärast kireme seda sama edasi. Keerutame seda sama plaati. Egas need valijad eriti arukuselt ei hiilga - nagu valimistulemus seda kinnitas.
p
17. märts 2019, 07:58
Pole sa mingi eestlane, tavaline vatnik ja oma kõõma jana võta kaasa ning bisduita oma uroodinasse.
e
EILE 18.43/ 17. märts 2019, 07:48
sooviks teada, kes on nende välismaal olevate noorte protestijate eestvedaja. Temal ja ka nendel noortel tuleks sügavalt mõelda , enne kui mingi " märgi" maha jätad. Väga palju on neid KEI poolt hääletajaid kes läksid siit reformikate poolt kehtestatud võimu pärast,et peresid toita. Ka sina noor inimene pead ehk olude sunnil kodumaale tagasi tulema ja just soovid abikätt KEI valijatelt, mitte otseselt võimul oleva erakonna poolt. Sa oled valinud selle tee, et omandada haridus, parem elu, aga ära unusta, et sinu KODUMAA on siin, mida püütakse iga hinna eest lõhestada ja oled üks nendest.
m
Muretu/ 17. märts 2019, 07:34
Vanakuradiga diil on Yanal juba ammu tehtud.
a
ain/ 17. märts 2019, 06:27
miks on valitud kommuniste va mitte-eestlasi riigikokku?
v
v/ 17. märts 2019, 00:27
Aga kes ütleb selle protsendi , kui palju on tõde. kui palju olete oma rahva ja kodumaa huve tegelikkuses kaitsnud? Näitlemisoskuse tahe ja suursugune päheõpitud partei jutt või kuhu te sellega kinni jäänud olete Ärgake ometi ülesse ja tehke ometi seda, mis paneks arengutaseme tõusma ja lõpetate inimesevihkamise? Lapsed mida õpivad sellest? Tulevad samasugused ja veel hullemad võitlusjanulised ja tõekuulelikuse musternäidised? Aga kuulekas inimene -parim rünnaku vahend neile kellel puudub usk oma rahvasse, vaid vaja ülesse kütta. Aga vabaduse eest võitlesid kõik, nüüd siis kadunud koostõõvõi

m
mees/ 17. märts 2019, 00:06
Jana , sina mine oma Brüsselisse tagasi ja asi tehtud
v
Vanamees/ 16. märts 2019, 22:01
Eks ta ole, peaasi et saaks edasi Brüsselisse jääda ja vene hegemooniat arendada. Seegi tema poolt siinöeldu kinnitab seda minu väidet.
l
lootus/ 16. märts 2019, 21:15
ongi aeg keskerakond eestistada ja kord maksma panna,loodan et see koalitsioon õnnestub ja rohkem vene keelt probleemiks ei tule eestis
e
Ei saa aru/ 16. märts 2019, 21:14
kas Delfi on sarnaselt Ref iga punased jooned maha pannud - võrdsed - võrdsemad - võrdseimad .
m
mitte üks täismõistuslik inimene ei taha Jaana Toomi ministriks/ 16. märts 2019, 21:09
r
R.Vaba/ 16. märts 2019, 20:26
Venemaal ei minda kindlasti üle eestikeelsele õppele. Head teed minna!
k
kodakondsus ära võtta!/ 16. märts 2019, 19:54
Toomi ootab ammu väävlivann põrgus. Tal diil vanakuradiga ka ammu tehtud.
t
Tauri/ 16. märts 2019, 19:52
Sinu valijad saadame koju tagasi.

k
Küsi 9 aastat õppimiseks, s.t alates esimesest klassist HEA keeleõpe. / 16. märts 2019, 19:19
REFID tahtsid ju et kool oleks KOHE eestikeelne, ehkki ise ei suutnud lastele 17 aasta jooksul korralikku keeleõpet tagada
t
Teeline/ 16. märts 2019, 19:03
Siit siis järeldus, et refid lubasid Toomile venekeelsed koolid säilitada ja halli passi omanikele kodakondsuse anda, sest Yana tahtis ju reffidega leivad ühte kappi panna.
y
Yana on.../ 16. märts 2019, 18:50
...tubli ja otsekohene inimene,aga miks Te ,Yana,sellest aru ei taha saada,et riigikeel tuleb selgeks õppida,kui tahad võõrsil elada.Kui eestlased Siberisse küüditati,õppisid kõik vene keele selgeks.Meie külast viidi üks perekond,puruvaesed olid,aga poeg oli vist Kaitseliidus olnud.Nüüd ,aastakümneid hiljem,oli küla kokkutulek ,see pere oli tagasi kodumaal,aga vene keel oli neil selge nagu vesi.Endal peaks ju ka parem olema elada,kui aru saad,mis ümberringi toimub. Millest see jonnimine ,ei saa aru.
q
qq/ 16. märts 2019, 18:47
Sa ju tegidki juba vanakuradiga diili, kui reetsid Savisaare. Mida sa enam ulud?
k
küsimus toomile/ 16. märts 2019, 18:34
Miks nõukogude venemaa kõigile maale saabunud Saksa sõduritele kodakondsust ei andnud? Ei andnud teie, ei anna meie ka.
z
zilibõli tri ban-d. i,,ta/ 16. märts 2019, 18:30
need kolm on ehtne vene troika.
p
Parim komissaar Jana Toom!/ 16. märts 2019, 18:29
Venemaa rahastab terves maailmas kõiki parem- ja vasak äärmuslasi ehk oma viiendaid kolonne Prantsusmaal, Itaalias, Ungaris, Austrias ja mujal, muidugi ka Eestis, kus püütakse nii Euroopa riike ja Euroopa Liitu iga hinna eest SISEMISELT õõnestada ja lammutada.
t
tavaline inimene/ 16. märts 2019, 18:28
Head Eestimaa inimesed,palun kas oskate öelda,mis meil riigis praegu toimub?Ajalehed kihavad artiklitest,Ringvaates Marina Kaljurand kutsus rahvast barrikaadidele,Keskerakond läheb vaata,et kohe pooleks!Enne on ju ka olnud valimisi ja alati on ju keegi kaotanud!Miks nüüd selline kaos on tekitatud?Kas tõesti sellepärast,et Kaja Kallas koos oma issiga enam ei saa riigi piruka juurde?Isegi näitlejad on mängu võetud ja teevad mingit tobedat teatrit.Olen alati neid kommentaare lugenud,aga kirjutan esimest korda,sest lihtsalt ei talu seda poliit tsirkust!

k
16. märts 2019, 18:23
kui see punapeav..en..el.a.ne saaks, tõm.-baks ta juba täna punase k a l ,,t su Hermanni torni ja läheks siis tantsides ja hõisates soola-leiva ja punaste nelkidega vene vägedesid tervitama. H..e--lm--e--d-e ja Ra.tasega on tal ühine ülesanne - muuta Eestimaa jälle Venemaa kolhoosiks ja siis eesti rahvas, nagu oli stalini plaan, peale nende kaasajooksikute endi, kõik töökad ja ausad eestlased 100%liselt Siberisse küüditada.
m
mis jälle kesikkremli modedele ei meeldi/ 16. märts 2019, 18:17
Sinu kommentaar suunati modereerimisele.
v
vanaema/ 16. märts 2019, 18:09
Õnneks pole neid Jaana liitlasi kuigi palju. Eile oli tore saade -Roaldi nädal. Loodan et paljud seda nägid. Meil on juurde kasvamas uus põlvkond mitte eesti rahvusest. Nad õpivad hoolega eesti keelt, üks väike poiss vestleski eesti keeles. Laste vanemad õpivad hoolega eesti keelt, et saaks eesti keeles suhelda. Kui Jaana hoolealused ei taha,pole katki midagi,meil on odavat tööjõudu vaja lihttöödeks.
l
Lembi/ 16. märts 2019, 17:33
Ekre peab saama valitsusse, sest EKRE tundub praegu ainukene mõistlik valik Ja EKRE ega Helme ei ole natsist.Hoiab eemal pagulased Eestist.
m
Miks./ 16. märts 2019, 17:05
Lp.Yana. Eesti keele õpetamist ongi vaja juba lasteaiast alustada. Ma ei saa aru Eestis 50 aastat elanud vene rahvuses inimestest, kes ei saa elementaarsestki eesti keelest aru. Ma ei räägi Ida-Virumaa omadest, vaid Tallinna elanikest. Töötan teenindajana ja pean selgitama, mida tähendavad sõnad allkiri, eesnimi, perekonnanimi jms. Aga mina eestlasena pean vene keelt oskama. Miks?
m
miks/ 16. märts 2019, 16:53
kõik seda ekret kardavad nagu tuld,kas on karta kui midagi saladust välja tuleb kui nad valitsusse saavad.
e
Eesti kodanik/ 16. märts 2019, 16:01
Ka kõige lollim eestlane pole sellega nõus, Kremli saadikult peab Eesti passi ära võtma!
s
s/ 16. märts 2019, 15:40
kui on eesti keel selge--siis palun ja eestimaal peab olema eesti keelne õpe kui sa seda ei taha siis pole sul midagi siin eestis teha

s
suur paks/ 16. märts 2019, 15:38
koIhoosnik käis toomi jüngritele keelt kõrva ajamas: https://www.postimees.ee/6409887/helme-maaris-venelastele-mett-moka-peale
v
väike taks/ 16. märts 2019, 15:24
Kui hall pass vahetada EV passi vastu, siis sellega kaasneb automaatselt õigus osaleda riigikogu valimistel. See on Yana tegelik eesmärk - 70000 häält endale saada.
i
IKKA/ 16. märts 2019, 15:20
RE lemmik, Kallase valitsuse välisminister.
p
pohmell/ 16. märts 2019, 15:15
Yana!Ära enam peale võta?
v
võeh/ 16. märts 2019, 15:02
täpselt samal põhjusel nagu rahvaliidu kolhoosnikudki
m
16. märts 2019, 14:52
Mulle ka meeldiks kui vanakurat ta enda juurde ära võtaks.
b
bioloog/ 16. märts 2019, 14:46
Kui kõik on siin juba niikuinii sildistatud siis on meil tegemist anatoomikuga.
k
keelele tehakse liiga/ 16. märts 2019, 14:45
Venelased kasutavad eesti keelt vigadega, ka mulle see ei meeldi. Siiski teeb mind märksa murelikumaks see, mis toimub kommentaariumides, kus eestlased ise oma keelt solgivad. Pole sellist keelereeglit, mida ei rikutaks. Eriti paistavad silma ekre-meelsed trollid, kes kohe üldse kirjutada ei oska. Seis on õudne!

k
kuidas võimalik/ 16. märts 2019, 14:45
ja kohe kaua. kogu kesikute kamp on seda teinud kümneid aastaid. nüüd saatanaga puntis. miks ta on üllatunud.
k
kolhoosnik/ 16. märts 2019, 14:45
Toom on nagu pidupäeva teine päev.Pole võrreldav Rattaga.Ratas on jõuline,soliidne ja vaoshoitud härrasmees,Yana nagu rohkem kolhoosi tädike,samas suuvärk pole ka kiita,esinduslikkust pole kusagilt näha.
o
Otsa vaeseke/ 16. märts 2019, 14:44
Kas oli väga valus, kui selliseks jäite?!
õ
õige/ 16. märts 2019, 14:41
v
Vastuseks küsijale/ 16. märts 2019, 14:29
Väljasureva hõimu keel? Millegipärast kõik nii ei arva,sh.ka mina. Minu noor sugulane on ajutiselt Shotimaal ennast täiendamas. Talle pakuti võimalust õpetada seal eesti keelt, huvilisi oli piisavalt. Ta tegi valiku nendest, kes eesti keelt üldse ei valda, ilmselt isegi ei teadnud midagi Eestist. Suvel kui ta koju tuleb kuulen täpsemalt kuidas on läinud.
n
nii on/ 16. märts 2019, 14:25
ei maksa liialdada seltsimees toom,sinu jutt ei maksa midagi,oli ju kord kus pidid erakonnast lahkuma aga ju siis raha ja toiduahel sundisid ümber mõtlema ja lähed ka vanapaganaga voodisse kui saad selle eeest helde tasu kuigi sa ise annad vanakuradi mõõõdu välja,riigivastane vene nats
n
nii on/ 16. märts 2019, 14:25
ei maksa liialdada seltsimees toom,sinu jutt ei maksa midagi,oli ju kord kus pidid erakonnast lahkuma aga ju siis raha ja toiduahel sundisid ümber mõtlema ja lähed ka vanapaganaga voodisse kui saad selle eeest helde tasu kuigi sa ise annad vanakuradi mõõõdu välja,riigivastane vene nats
s
selgitus/ 16. märts 2019, 14:22
see on sinusuguste ullikeste pöördesse ajamiseks, et saaks sinu hääle kontrollitud opositsiooni sisse ära lukustada

k
16. märts 2019, 14:20
Küsige keskerakonna juhtide käest:)
o
orav/ 16. märts 2019, 14:18
o
oeh/ 16. märts 2019, 14:17
öelge mulle? kuidas on võimalik, et selline isik eesti poliitikas on ???
n
naine/ 16. märts 2019, 14:13
Jana võiks selgitada, milles seisneb Ekre kuratlikkus, milleks niisama sildistada.
õ
Õnneks/ 16. märts 2019, 14:01
on venelased erinevad. Need,kes tulid pärast sõda N-Liitu ja Eesti Vabariiki tulijad ei ole päris sarnased. Esimene kontingent tuli võidetud rahvast valitsema,need ongi okupandid. EV-sse tulijad on majandusemigrandid,kes põgenevad vaesuse eest ja on ka neid, kes põgenevad Putini reziimi eest.Tahaks loota,et meie poliitikutel jätkub tarkust neid eraldi kohelda. Sellepärast ma eelistangi kolmikliitu Ratase juhtimisel. Kui Ratas suudaks suunata venelastest hilisemigrante ja ekrelasi omavahel suhtlema,oleks suur võit meile kõigile.
h
haha/ 16. märts 2019, 14:00
Kui ta saaks muudaks ilmselt Eesti hümni ka tagasi vabade liitude jorinaks..
t
toomepuu/ 16. märts 2019, 13:59
Ei tea kes teda üldse valib? tutvusringkonnas nii mõnigi vene rahvusest inimene ,kes seda Toomi absoluutselt ei seedi.. Ajab oma imelikku eestlusega mitte kattuvat agendat ainult..
t
Tubli / 16. märts 2019, 13:51
Yana.Tee vene erakond juba ära.Kohe kõigil oleks kergem

t
Toomike/ 16. märts 2019, 13:49
Yana!Elad ikkagi eesti riigis mitte venemaal ja peab ka austama selle riigi seadusi.Kõik vene keelt kõnelevate inimestega on arveststud siin riigis.Peavad oskama eesti keelt.Puhas tõde ka see,et venemaal peab oskama vene keelt,sest tolles riigis teisiti pole võimalik.Yana peab küll ennast väga targaks,kuid enda nina eest kaugemale ei näe.Olen eestlane ja tahan,et järgnevad põlved ka seda oleks.Natuke austust võiks ka üles näidata,kui elab eesti riigis.Pole paha!
k
konservatiiv/ 16. märts 2019, 13:44
Jana on TUBLI , ajab õiget asja!
d
diil juba tehtud/ 16. märts 2019, 13:43
1
16.oo/ 16. märts 2019, 13:43
Balti Jaam kell 16.oo Rong > Leningrad > Moskva > rongid pooltühjad, pilet ei ole kallis
k
keskerakonna valija/ 16. märts 2019, 13:31
Proua Yana Toom!See on väga hea mõte teha uus erakond vene rahvusest inimestele ja teie saate kindlasti sinna esimeheks!Mina valin ja 4 aasta pärast Keskerakonda,aga siis juba sellist kus teid ei ole!Ja EKRE valijaid tuleb 4 aasta pärast juba 200 000!Nii tore ju!
v
vanamemm/ 16. märts 2019, 13:28
Tead Toom, mina ei elaks sinuga heameelega isegi mitte ühes riigis----kuid oled siia kutseta saabunud ja kodakondsusegi valega saanud. "Hea Lastetuba" aga tähendaks teisiti tundjate-mõtlejate suhtes sallivuse ülesnäitamist, põlisrahva otsuste aktsepteerimist, mitte nende keele ,seega kogu rahvuse väljasuremise ootamist, oma reeglite kehtestamist võõras kojas, ülbitsemises ja nüüd Kallastega ühte paati ronimises--kuigi need on teid alati äärmuseks nimetanud.
k
Kodanik/ 16. märts 2019, 13:20
siinsest kultuurist arusaamine. 25 aastaga on selgeks saanud, et eesti keelt ei õpetata, ega tahetagi vene keelstes koolides õpetada ja seega tuleb õpetamiseks ette võtta teised meetmed. Poliitikud, kes siin vehivad mandaadiga, et kaitsevad vene keelse elanikkonna huve, peaks hakkama tegelema selgitustööga, et eesti keele oskamine on privileeg ja emamaalt eemal elades tulebki ja on loomulik olla teistsugune venelane. Me, eestalsed, oleme nii väike rahvus, et selle rahvuse säilimiseks ongi vaja eestlastel hambaid näidata suure klobaliseerumise peale.
k
16. märts 2019, 13:17
Ka.kakoivad Suitsu sea kotid Koomavastane šampoon Kreekäpali tort (kreeka pähkli) Mood ja kondoom (Moet & Chandon) Importnaistenahast käekindad Allhinnatud naiste dressid Pähklikoore jäätis Külmutatud ka.kaplgad Jämesool (müüdi soola) Seefiir Kapuutsinom (capuccinomaitsega sefiir) Kuumsuitsu loheribi (isegi lõheribi on veider toode) Kuivatatud särk (kalaletis) Keskturu kioskis müüs venelannast müüja mõni aasta tagasi kondiitritoodet "Napoleoni kübar". Sel oli hinnasilt kirjaga "Napoleoni kääbu". Sõna "kääbu" oli hiljem õigemaks parandatud ja lõpptulemus - "Napoleoni käbu".

s
Super hea arvamus!/ 16. märts 2019, 13:16
Ja kui nad sinna ei taha minna, siis las keevad Sinu katlas!
s
saatsin teele - Venelaste „eesti keele- ja kirjaoskus“ eesti kaubanduses. Keraamiline kohikann jne/ 16. märts 2019, 13:16
miks moded ei avalda kirjutisi, mis on juba väga paljudes ajalehtedes avaldatud
r
rhs/ 16. märts 2019, 13:16
Tahab iseendaga diili teha? Kurjuse kahestumine.
k
Kodanik/ 16. märts 2019, 13:14
Kodakondsus ei ole asi, mida antakse. Kodakondsust peab ise soovima vahetada või saadakse see sünnijärgselt.Meil on siin suur hulk elanikke, kes ei soovigi ennast määratleda kodakondsuse järgi, sest nii on mugav elada. Ei saa täiskasvanud inimesele peale sundida kodanikuks olemist, kui seda ei soovita. Aga, riik ei tohiks ka soodustada selliste elanike olemasolu siin. Riik, kes soovib oma pinnale lojaalseid kodanikke ja elanikke, peaks kogu oma asjaajamise sättima nii, et kodanikuks pürgimise soov tekiks ja püsiks. Üheks selle tingimuse täitmiseks on eesti keele oskamine ja
i
Issajummelikene/ 16. märts 2019, 13:02
Kirsabuhvaikad tahavad ju KÕIK seda. Kui nad siia maale sisse marssisid, siis nad saabusid ju NSVL-tu. Kui Eesti taasiseseisvus, siis nad kiristasid/kirusid ja ootavad siiani, et rodinamaa saabuks neid ku raadite/fazzshistide käest päästma. Muide, ja nad ei varjagi seda.
i
Issajummelike/ 16. märts 2019, 13:00
Vabandage, kuidas Te nõndamoodi üleüldsegi küsite? Kirsabuhvaikad tahavad ju KÕIK seda. Kui nad siia maale sisse marssisid, siis nad saabusid ju NSVL-tu. Kui Eesti taasiseseisvus, siis nad kiristasid/kirusid ja ootavad siiani, et rodinamaa saabuks neid ku raadite/fazzshistide käest päästma. Muide, ja nad ei varjagi seda.
1
11:56 järg / 16. märts 2019, 12:58
ja küüditasid oma ORJASID Siberisse. Nüüd seda võimu neil enam aga ei ole. Nüüd on hoopis nende ENDISED ORJAD OMAS VABAS RIIGIS PEREMEHED! JA SEE NENDE venelaste SOVINISTLIKKU HINGE JA AJUSSE MITTE IIALGI EI MAHU! Hunt jääb alati hundiks!
j
juba avaldatud / 16. märts 2019, 12:56
väga hea kommentaar hundid/ 14. juuni 2016, 22:05 Teadaolevalt vahivad hundid, eriti aga vene hundid ju ikka metsa poole. Olgu neil siin nii rikkalik ja rasvane toidukauss, nii ilus ja jõukas elu kui tahes, aga nendel puudub see kõige tähtsam - neil puudub TÄIELIK VÕIM EESTLASTE ÜLE! Vene okupatsiooni ajal olid venelased ju suurimad võimumehed, nemad pidasid ennast siis üleval nagu oleksid nad mingi ÜLEMRASS. Ja eestlased ja muud väikerahvad olid loomulikult nende ORJAD - kolhoosi pärisorjad ja vabrikute orjad ja muud orjad. Ja nii need okupantidest venelased keelasid, käsid, poosid ja lasid..

m
16. märts 2019, 12:53
moded, kas Eesti vanasõna - hundid vahivad ikka metsa poole . on nüüd KEELUSTATUD?
s
Sellisel juhul/ 16. märts 2019, 12:52
too eesti naine ju salgas maha oma rahvuse, vanemad, vanavanemad. Ta enam ei olnudki ju eesti naine, too naine muutus seega vene naiseks. Ja muide, vastupidiseid näited on Eestis ka küllaga: tagasihoidlikke eesti poisse on ära võrgutanud temperamentsed vene tüdrukud ja ikkagi hakkavad rohkem vene keeles rääkima, vene mentaliteeti omandama ja üleüldse venepärasemalt käituma. Jott, u, beee ja ee.
e
Et/ 16. märts 2019, 12:47
Kuule troll kes sa siin erinevate nimede alt kirjutad.seleta palun miks vekre.miks seostatalse ekret venemaa ja mingi muu uduga?et nad tahavad vene koolid eestikeelseks teha?et nad ei taha mittekodanikest kodanike teha?minu mäletamist mööda oli keskerakond see kes vene liikumisega lepinguid zõlmis ja keda muukeelsed jumaldavad.mis see ekre siia puutub?
v
vana tõde moderaatoritele ei meeldi?/ 16. märts 2019, 12:45
kõik h u n d i d, siin siis kõik vene h.un.d.i.d Eestimaal, sööda neid nii hästi kui tahad, vahivad ikka metsa e. Venemaa poole. Sellised teevad selleks kõik, et ometigi saabuks Eestisse Putini punane laev, m ü.ües ennast kasvõi - nagu siin see Ü ä ä n, vanak..u..r..a..d..i..le endale maha. Sellele aitavad kaasa veel igasugused rattad koos äsjaostetud `pärlitega` e. h--e--l--m--e-sdega.
t
Tundub?/ 16. märts 2019, 12:26
Vabandage, ah, et Teile ainult tundub?
i
ilus eesti keel/ 16. märts 2019, 12:23
Töö juures venkadele õpetasin eesti keelt: Tere. Alguses nad ütlesid: tjeje. Agaramad, kes mitu korda kordasid, said tere selgeks. Ja head aega nad ütlevad ka, aga see on väikese aktsendiga ae ja ea ühend hästi välja ei tule, aga pole viga. Järgmine: iljusat pj(ä)eeva on ka juba peaaegu õigesti. Selleks on keeleeksamiks muidugi mõista vähe, aga hea, kui mõned üritavadki mulle (sulle) vastata eesti keeles. Eestlased ise ka ju lähevad kohe venekeelsetega suheldes vene keelele üle. Kui mulle venka ütleb, et räägi vene keeles, siis ma vastangi talle ka samamoodi: palun ütle eesti keeles. Kõik
p
Peeter/ 16. märts 2019, 12:15
Mis alusel see Toom üldse Eesti kodakondsuse sai? Seda tuleks uurida. See on ebaseaduslik nagunii! Vaenlase agendile ei anta kuskil kodakondsust.
t
16. märts 2019, 12:12
Toom mingu Venamaale ja võtku oma hallivatimehed kaasa. Ilma kohalikku keelt oskamata ei saa ühelgi maal hakkama. Mingit kodakondsust ei tohi okupantidela anda- mitte mingil juhul. Toom lasku või vanakuradil omale taha panna.

k
Kas/ 16. märts 2019, 12:01
r
ristik/ 16. märts 2019, 12:01
Oh, see diil ju ammu tehtud.
l
lilli/ 16. märts 2019, 11:50
õppige ükskord riigi keel ära, ega üheski teises riigis ei saa te omale mingeid eritingimusi nõuda.
y
16. märts 2019, 11:42
Yana on omas elemendis , ta teb juba kunas ja mida kuskil öelda aga samas see ei kohusta millekski , käitu ikka nii et nutsule lähemale saaks, siin ei ole määrav kellega koos.
b
B/ 16. märts 2019, 11:36
Ära soga - A Väga hästi Jana teadis, et reformiga see läbi ei lähe! selle tõttu rehvormile EI öeldi
b
B/ 16. märts 2019, 11:34
Vastupidi, Jaana teadis, et rehformiga seda ei saa, selle tõttu rehvormile ei öeldi ja asuti isamaalitsikute ning helemelistega...
h
Hunt/ 16. märts 2019, 11:34
Hüään jääbki seda ootama!
a
A/ 16. märts 2019, 11:29
Järelikult Reform ,siis kõike seda Toomile lubab ,et erinevalt EKRE-st Toom Reformi tahab ! Sel juhul - EI Reformile ,eestluse hävitajale !

t
Tana Yoom/ 16. märts 2019, 11:29
Lugesin ja kohe tuli silme ette MR saade, kus ta nii püüdlikult üritas venelaste tagumikku lakkuda ja EKREt maha teha. Keegi EKREst olevat väitnud, et venelased on: "...parasiteerivad prussakad". Sellist sodi lugedes tahaks küsida, mida siis EKRE valesti ütles?
j
Jana on/ 16. märts 2019, 11:27
s
See artikkel/ 16. märts 2019, 11:25
s
Serõi Pasport Bljaa/ 16. märts 2019, 11:20
Hallipassimeestel ei ole seda Eesti passi naher vaja. Eesti passiga ei saa nii lihtsalt Venemaale odavat kraami tarnima! Kõik iivanid, kes meil firmas töötavad, nii eestikeele oskusega kui ka ilma, ei ole sellest passist huvitatud. Küll aga meeldiks neile kui piir oleks avatud ja tšuh naade keelt ei peaks isegi mitte kuulama. Eriti ülbed on "pagulased" Ukrainast.
s
See/ 16. märts 2019, 11:14
Lehm jäägu parem sellest välja. Mingeid Vene koole juurde ei tule ja mingid laisad venelased suvalt kodakondsust ei saa
k
kesik/ 16. märts 2019, 11:14
Olge rahulikud, kõik need nõudmised on Ratase poolt dobroo saanud?
m
16. märts 2019, 11:10
Miks Te selles üldse kahtlete?

w
ww/ 16. märts 2019, 11:10
noored ei pursi ja ei saagi paljudele kohtadele kandideerida, sest vene keelt nõutakse. Pannakse kehva eesti keelega venelane hoopis.
v
Veidi lihtsameelselt mõtlevale ajele/ 16. märts 2019, 11:09
Mida Jana Toom teeb? Vene partei teeb, sest siis ei ole venekeelsetel enam keskerakondsa vaja:) Või arvate Te tõsimeeli, et keskerakonna valija, kes seni on olnud 80% venekeelne, jääb keskerakonna selja taha?
h
hehh/ 16. märts 2019, 11:09
Putinit tõesti huvitab Janutska? Hahaa Ja ainus info Kremli tuleb läbi Toomi?
a
aje/ 16. märts 2019, 11:08
Kompromisse kunst? Ratase pakuti võrdseid võimalusi välja arvatud peaministri magus troon ja kukkus titatsema. Kas see on siis õige, et ajad valijatele kärbseid pähe, kuidas erakonna eesmärgid on need ja need ja kui valitsusse saad, siis näitad keskmist näppu - meid need eesmärgid enam ei huvita, need olid vaid valijate häälte saamiseks.
v
valijale 8:44/ 16. märts 2019, 11:06
300000 oli sinusuguste märg UNENÄGU!
v
valijale 8:44/ 16. märts 2019, 11:06
300000 oli sinusuguste märg UNENÄGU!
a
aje/ 16. märts 2019, 11:05
Kompromisse kunst? Ratase pakuti võrdseid võimalusi välja arvatud peaministri magus troon ja kukkus titatsema. Kas see on siis õige, et ajad valijatele kärbseid pähe, kuidas erakonna eesmärgid on need ja need ja kui valitsusse saad, siis näitad keskmist näppu - meid need eesmärgid enam ei huvita, need olid vaid valijate häälte saamiseks.
k
Kes on Yana Toom/ 16. märts 2019, 11:04
Kas ma saan õieti aru? Inimene, kes on roninud kõrgele valitsusse, töötab ihu ja hingega vastu sellele, mida Eesti Riik on püüdnud saavutada iseseisvaks saamise aegadest. Kas ma olen midagi vahele jätnud ja nüüd otsustatakse Eesti minemist tagasi NSVLi koosseisu?

j
16. märts 2019, 10:59
Jaan, punased jooned kuuluvad KaKale, olgu nad siis pashast või shitast või millestki muust...
v
Vanaema/ 16. märts 2019, 10:58
Kommentaare lugedes sai selgeks, et J.Toom ei sobi poliitikuks, vähemalt meie riigis. Poliitik ei tohi olla lõhestaja. On öeldud, et poliitika on kompromisside kunst.Poliitik peab oskama kõigiga rääkida, ka oma suurimate poliitiliste vastastega. Kui see oskus puudub,siis läheb poliitika tänavale. Valimised näitasid,kellel on oskus ja kellel mitte. Kajal ja Jaanal see oskus puudub. Neil on veel väga palju õppida. Kaja on noor,ehk veel jõuab,Jaana peaks valima endale sobivama ameti. Üks sobiv koht oleks hooldekodudes seltsiks vanuritele, kes ei oska eesti keelt.Nad tahavad suhelda.
m
mEElsus/ 16. märts 2019, 10:48
Kes idealiseerib idapiiri tagust? Kes tahab korruptsiooni, valelikkust, sõnavabaduse piiranguid, alistamist, ebaõiglust, totalitarismi, vaenu-, vallutus- ja vihameelsust? Vaid see, kes on läbi ja lõhki ise seda kõike eelmainitut.
j
16. märts 2019, 10:46
Jaana Toom on aktiivne, uhke ja kõrgelt haritud naine. Kui tema nõudeid ei täideta võib ta lõpuks pöörduda Putini poole vene erakonna ja vene keele kaitseks. Vene kogukond on Eestis küllaltki suur.
õ
Õige/ 16. märts 2019, 10:45
ü
Üx/ 16. märts 2019, 10:40
Vene tiib ehk jaanalinnu tiib kõrgele õhk ei tõsta.
m
?/ 16. märts 2019, 10:40
milleks neile mingi väljasureva hõimu keel ja kombed? ülikoolid juba inglise keelsed, suhtlustasandil probleemi pole, kõik pärismaalased pursivad vene keelt, kõik kaup, mis poeriiulitel - seal ka vene keel olemas!
s
Saada see sõnum 1.aprillil, see polegi enam kaugel./ 16. märts 2019, 10:36

k
kroonik/ 16. märts 2019, 10:35
Kui halli passi omanik oskab suhtlustasandil eesti keelt ja ta austab Eesti riiki, ei näe ma probleemi, mis tal ei võiks olla Eesti pass. Hariduse teema algab juba lasteaiast ja algkoolist peale ning ma tean küllalt vene inimesi, kes on probleemideta ära õppinud eesti keele ja soovivad siin riigis elada. Milles küsimus, kui ma lähen välisriiki elama, on täiesti loomulik, et õpin ära sealse keele ning hea tahtmise juures on see aastaga selge. Probleem pole mitte 100% eestikeelne haridus vaid see, kuidas muud rahvusgrupid seda vastu võtavad ja poliitik Toom sellele küll kaasa aidata ei soovi.
m
16. märts 2019, 10:34
l
lugeja/ 16. märts 2019, 10:33
m
16. märts 2019, 10:29
me arvame, et neile hallipassiomanikele, kes suudavad ilma aktsendita öelda "jüriöö ülestõus", võib kodakondsuse anda lihtsustatud tingimustel! :P
e
?/ 16. märts 2019, 10:28
ekre tegutseb siis vene riigi huvides? võimalik
k
16. märts 2019, 10:26
Kui hallipassiomanikud saavad kodanikeks, ei ole Toomil, Kõlvartil jt keskerakonna häälemagnetitel keskerakonda enam vaja, sest siis saab nende moodustatav vene partei keskerakonna venekeelsete hääled endale. Palju õnne, Ratas.
h
halli/ 16. märts 2019, 10:26
Hali passi omanikud ei taha Eesti riigi kodanikeks saada. Kui nad seda oleks tahtnud, oleks ammugi saanud.
e
ekre valija/ 16. märts 2019, 10:16
kas J. toom ajab meie asja?

p
palja kõnekeelega Eestis head tööd ei saa, poemüüjaks ehk või hooldajaks./ 16. märts 2019, 10:09
Kas eesmärk on siis venelased madala palgaga tööjõuks suruda?Kuid Eestis sündinud venelased võiksid kodakondsuse saada küll, sissetulnud peaksid tegema eksimi.Nii on ka mujal riikides.
v
Viljandi/ 16. märts 2019, 10:08
Aga sa Yana Toom võid lahkuda.
8
8.18/ 16. märts 2019, 10:08
Nad ei suuda keelt õppida,sest ei ole õppimisvõimeline rahvas.
m
maakas/ 16. märts 2019, 10:07
Jana Toom - kindlasti lase koalisatsiooni lepingusse kirjutada: 1. kõigile kodakondsus 2. õppetöö keel vastavalt lapsevanemate soovile 3. ülikoolides venekeelsed rühmad, alustuseks seda arstiteaduskonnas ja stomotoloogi erialal 4. teatud piirkondades teiseks riigikeeleks - vene keel! siis vene keel saab EL ametlikuks keeleks 5. viisavabadus Venemaaga!!!
t
tõesti/ 16. märts 2019, 10:06
tundub , et Toom ei tegutse sugugi venelaste huvides, vaid Eesti riigi vastu.Ta soovib, et Eesti riik oleks hoopis Venemaa.
v
Vladimir, kas sul häbi ei ole ?/ 16. märts 2019, 10:05
Vladimir, kas sa koju ei tahaks minna ? Miks sa elad riigis,mis sulle ei meeldi ? Keegi ei hakka sinusuguste pärast riiki muutma.
m
ma ei tea/ 16. märts 2019, 10:04
kas me ikka vajame poliitikuid, kes on kasu huvides valmis kasvõi vanakuradiga diili tegema.Poliitik peaks mõtlema ikka riigi ja rahva kui terviku huvidele.EKRE on hetkel ainus kes seda teeb.Vene riigi huvides oleks mõistlik tegutseda Venemaal.
y
Yana,mõtle oma rahvuskaaslastele !/ 16. märts 2019, 09:58
Tundub,et Yanal on mängus omad huvid ega mõtle oma rahvuskaaslastele. Mida Yana ise teeks praegu,kui eesti keelt ei oskaks ? Kui Eestis elavad venelased õpiksid ära eesti keele oleks neil endil kergem elada ja ei tunneks end kõrvalelükatuna. Kui alustada keeleõpet juba lasteaias,siis läheks kõik raskusteta-loomulikult. Näiteks mina õppisin lapsena vene keele oma lapsepõlve sõbrannalt.

l
Lühidalt/ 16. märts 2019, 09:58
Suurvene jultunud shovinist....Eesti Vabariigi hävitajate ussipesa bande
h
Huilo/ 16. märts 2019, 09:50
m
maakas/ 16. märts 2019, 09:49
Halli passi mehed saavad nüüd kindlasti kodanikeks! Keele oskus ei ole nõutud. Kõigele vihjab see EKRE nn punaste joonte häma. Need jooned tuleks neil ümbernimetada - pashajooned...
j
Jaan Kaera/ 16. märts 2019, 09:48
k
Kõva sõna/ 16. märts 2019, 09:34
Yana annab mõista, et ta on ostetav ja ootab reformikatelt pakkumisi. Ta võib kaasa võtta veel mõned "vene tiivast".Niipalju siis põhimõtetest.
a
Arvamus./ 16. märts 2019, 09:31
Yana Toomil on õigus. Venelastel on vajalik õpetada selgeks eesti kõnekeel. Emakeelt peaks inimene oskama paremini. Siin küsimus kirjanduse õpetamises. Vene kirjandus on maailmakirjandus. Samuti muusika, kunst jne. Põlvkondade kaupa ei saa inimene jääda migrandiks.
j
16. märts 2019, 09:28
m
Meister / 16. märts 2019, 09:23
Baaba Yanale sobivad väga hästi keeleoskamatud venekeelsed inimesed. Lihtne on ju manipuleerida massiga, mille infokanalid asuvad idapiiri taga ja kes oma naabriga suhelda ei oska, sest ei valda kohalikku keelt. Valimistel hääled garanteeritud.

r
16. märts 2019, 09:12
Reikop on hakanud janatoomi EP valimiskampaania juhiks?
i
idavirulane/ 16. märts 2019, 09:00
Kahjuks ei luba meie poliitkorrektne moderaator-tsensor kirjutada, mida mõned kirjaoskuse ning kuultuuri toojad siinkandis eesti keelest arvavad.
v
vl / 16. märts 2019, 08:59
Miks selline inimene veel siin valitsuses ikka on ja häält tõstab rahva rahadega.Kui talle ei meeldi eesti keel ,siis on vabadus osta üheotsa pilet moskvasse!
i
idavirulane/ 16. märts 2019, 08:58
Mõni tolleaegne, nõukogude korrast läbi imbunud inimene on seniajani veendunud et vene keel on rahvusvahelise suhtlemise keel, ülimuslik. Ja et teised on "nooremad vennad", kellele nemad tõid kirjaoskuse ning kultuuri. Ja et on alandav hakata õppima ning suhtlema mingis t š u hh n aa de arusaamatus ja barbaarses keeles.
m
Ml/ 16. märts 2019, 08:58
r
rein/ 16. märts 2019, 08:53
vanakuradid siin Eestimaal on vormilt eestimaalased aga hingelt kremli venemaalased. Ja hea on, kui kattevari hakkab neilt hajuma
s
südamest mida üks vene koll välja käib huvitav miks ta Venemaa l. ei ole / 16. märts 2019, 08:52
v
Vello/ 16. märts 2019, 08:49
Pakun välja, et see on Piderossija.

e
Ei/ 16. märts 2019, 08:46
Yana, kas sa tõesti arvad, et koalitsioonis Reffiga saad oma tahtmist?
v
valija/ 16. märts 2019, 08:44
Yana, sul on valida veel 4 erakonna vahel kelle rüppe potsatada, või tee uus erakond ,näe Talvik teeb igal valimistel uue erakonna, proovi ,sinu poolt hääletajaid jätkub venelaste seas. Ära mõnita Eesti inimesi,keda on uues loodavas koalitsioonis üle 300000 tuhande pooldaja.
s
Selge see et Tšernogorova on eesti keele vastane. Eesti Vabariik on talle kogu aeg pinnuks silmas./ 16. märts 2019, 08:41
v
Vello/ 16. märts 2019, 08:39
Hea näha, et alaareng pole häbiasi ... Vahe on suur, üks on alaarenenud veliiki vatnõi mir ja teine on maailm ...
t
tead vasja, / 16. märts 2019, 08:33
r
rein/ 16. märts 2019, 08:33
kui eesmärk on ühtne riik, siis ka riigikeel peab olema ühine ja eestis on selleks eesti keel.
n
nii ongi/ 16. märts 2019, 08:32
kraabi või idanaabrit, peaasi et saaks EESTI riigikeeleks vene keele
k
keskerakonna valija/ 16. märts 2019, 08:26
Proua Yana Toom!See sinu vastuseis lõppeb sellega,et sa ei sõidagi enam Brüsselisse pärast valimisi!Sind lihtsalt ei vali sinna keegi!

n
Nii on ka kõik teisetes riikides./ 16. märts 2019, 08:26
l
laura/ 16. märts 2019, 08:23
Just kodakondsust tahavadki. See ongi kõige tähtsam,sest siis saab valida iga kord ja omale meelepäraseid inimesi,kes trambiks maha põlisrahvuse sel maal.
j
juku/ 16. märts 2019, 08:21
keel polegi probleemiks..hallist passist ei taheta loobuda!
a
aga/ 16. märts 2019, 08:18
kes keelab hallipassiomanikel keel selgeks õppida, miks teile eritingimusi on vaja
t
tibu/ 16. märts 2019, 08:17
nii mõnedki eestlased mõtlevad samamoodi AINULT selle vahega,et saaks selle Jana Toomi Eestist minema
l
laura/ 16. märts 2019, 08:16
Just võin kohe näite tuua. Eesti naine läks vene sõjaväelasele mehele ja too ei lubanud kodus eesti keeles rääkida. Ema rääkis oma kahe tütrega ainult vene keeles. Ise töötas veel kooliõpetajana.
j
jälgia/ 16. märts 2019, 08:10
Yana toom vingugu vähem!Kui ei meeldi talle midagi,siis venemaa suur ja lai.
j
Jossif Vissarionovits/ 16. märts 2019, 08:09

m
mari/ 16. märts 2019, 08:08
y.toomi avaldused on riigivastased,lõhestavad ühiskonda ja õhutavad vaenu y.toomil tuleb eesti kodakonsus ära võtta ,mille andis talle e,savisaar 2005.a. anda talle hall pass tagasi ja balti jaamas rongile panna,kaasas kohver ja samovar
a
amat/ 16. märts 2019, 08:07
Loodan, et see isk iialgi Eesti valitsusse ei saa, aga mine sa seda reffi ja sotse tea!
l
leokuku/ 16. märts 2019, 07:58
ppa-l on hetgel käsil kodakondsuse ära võtmise kampaania.äkki peaks üle vaatama milliseid eriteeneid seltsimees toom edgarile tegi kodakondsuse saamiseks ja kas need ikka olid koakonsust väärt,teab üldse keegi millised need eriteened olid?
j
jana tahab/ 16. märts 2019, 07:54
et domineeriv hall rahvas vahetaks Riigikogus eestlased välja?
t
TK/ 16. märts 2019, 07:51
t
16. märts 2019, 07:50
Tundub, et reikop on toomi fännama hakanud. Nagu toom jala Tallinnas lennukist maha paneb, nii reikop ta telesse kutsub, et toom saaks oma demagoogiat külvata.
t
TK/ 16. märts 2019, 07:47
t
TK/ 16. märts 2019, 07:45
Kes ei taha keelt õppida, seda võiks riik toetada Narva piiripunkti viimisega. Venemaal on ju "suur ja võimas " au sees.

t
TK/ 16. märts 2019, 07:39
Unistada ju võib. Mine ära venemaale.
v
võbeleb/ 16. märts 2019, 07:38
tegelikult on suur osa venelasi vaikselt, vihaselt, sisinal ootel, et ......need eestlased teeks ruumi ja olen kuulnud ka "mida need eestlased meieta teeksid?!"
o
ohtlik persoon/ 16. märts 2019, 07:35
kes on nõus üksta kõik kellega, üksta kõik milliseid lepinguid sõlmima kui ainult oma tahtmised saaksid täidetud.
t
Tegelane pidavat edasi Vene kodanik Litvinova olema../ 16. märts 2019, 07:35
Viimane aeg on ekslikult väljastatud Eesti pass annulleerida...Nõuame inimeste võrdset kohtlemist. Kahjurile prrivileegide tegemine on naeruväärne..
k
kohutav/ 16. märts 2019, 07:35
Kas on veel kuskil maailmas riiki, kus saadakse elada rahus nii, et riigikeelt ei osta?Selle inimese eesmärgid on nii selged. Lisaks on tal veel suur mõjujõud Euroopas liberaalidele, kes on nõus proua pilli järgi tantsima ja riigi siseasjadesse sekkuma. Liberaalidel ja kremlimeelsetel on ühine vaenlane. Kas ka ühine eesmärk?
t
16. märts 2019, 07:34
Toom on väljapressimise peal väljas.
k
keda huvitab / 16. märts 2019, 07:32
polegi vaja sind valitsusse
m
mida/ 16. märts 2019, 07:29
Kas ma tõesti lugesin valesti või mis toimub. Eesti keele õppele oli vaja üle minda juba 90 ndatel . Siis poleks praegu Toomi suguseid kes loodavadki ma ei tea mida aga on Eesti riik ja õpe peab olema eesti keeles. See inglise keele teema millest siin kommentaariumites liigub on lihtsalt see , et telekast on kõik filmid ingliskeeles. Eesti riik ja Eesti keel. Kui Toomile ei meeldi siis Vene keelt kõnelevad inimesed ei ole kaugel.

m
mx35/ 16. märts 2019, 07:25
Jekaterina /jana .. Kas venemaal saab ilma vene keelt oskamata kodakondsuse? Ütled et ei saa! Kas siis eestis peaks olema TEISITI et riigi keelt oskamata saadakse kodanikuks? EI pea. Selles osas kehtivad samad põhimõtted mis sinu lemmikriigis venemaal...
v
Venemaa eestlane/ 16. märts 2019, 07:25
Põhjus selles, et kunagi vaatasid venelased eestlaste peale ülevalt alla ja olid valitsejad. Poodides ei teenindatud kui vene keeles ei küsinud. Dokumentatsioon oli venekeelne, vist mäletate. Polnud kellegi asi kuidas keele ära õpid! Oli raske küll! Nüüd on ajad muutunud aga osa vene rahvast ei lepi sellega. Nemad loodavad, et nende aeg tuleb tagasi ja sellepärast ei õpigi eesti keelt.Kuid selle pika ajaga oleks ikka midagi pidanud külge jääma! Aga ei ole! Mina olin 7 aastat Soomes ja räägin ka soome keelt ja kui lähen Ameerikasse, siis seal räägin inglise keelt.
o
Ok/ 16. märts 2019, 07:24
Miks sundida inimesi eesti keelseteks? Rehvorm muutis ülikoolid inglise keelseteks, aga neid ei huvita mitte eestlased, vaid mujalt tulnud õpilased, et nende pealt teenida
o
oo/ 16. märts 2019, 07:19
Eesti rahvusriik on suures osas venekeelne. Neid ei huvita Eesti Vabariik. Lapsed ei saa gümnaasiumistki eesti keele oskust ja see on vene kodude teene, kus kannatlikult oodatakse . Mida? Suur osa territooriumist on juba venekeelne. Kui kaua on vaja, et see täielikult venestub valitsuse saamatuse abil. Ja kiirendus on "tööjõu" sissevedu. Oh, ega eestlased niipea ei kao. Jääb ju neile ERM, Roc Almare, muuseumid, arhiivid.. Ainult - mis ülesanne anda Eesti Kaitseväele? Kelle eest kaitsta, kui kõik toimub iseeneset.
õ
16. märts 2019, 07:13
ÕL tulevane L.- ja moderaator
m
mhh/ 16. märts 2019, 07:07
aga sa Yanake oled ju juba võimu ja rahaahnusest vanakuradiga diili teinud, mida veel tahad parem mõtle sügavalt selle peale kuidas ja miks on võimalik sinu käejoonte pealt sinu elu välja lugeda, järsku pead elu lõpul veel kellelegi aru andma, ehk sõltub see sinu pärastine saatus sellest mis seal kirjas - kas sünnid tagasi maale beebina või hoopis hoovikoera kutsikana? ka piiblis on vastav tsitaat sees
j
joh/ 16. märts 2019, 06:58
kõik hallipassilased Eesti kodakondsuse! Saaksid ometi kõik valima. Kui palju on neid, kes ei valda ka kõige primitiivsemal tasemel eesti keelt ja valivad. Ei tea mida või keda? Eesti Vabariigi põhiseadus ei kehti. Ja seda ongi toomidel vaja.
õ
Õelus/ 16. märts 2019, 06:57
Pr.Toom tahab kunagi tahab kunagi naeratada ja kiita, et tema oli see, kes tôi Eesti venelastele õnne ôuele ehk jättis neile vene keele ja andis kodakondsuse. Ja kûsin _ kas venelased ise tahavad Eesti kodakondsust? Järgmisena hakkab Pr.Toom nôudma teiseks riigikeeleks vene keelt. On seda vaja?

a
aaa/ 16. märts 2019, 06:52
kes sinu käest yldse midagi kysib Jana? no nii tähtsaks ikka läinud. ah et vene keelt kõnelevale inimesele E V seadused ei kehtigi? pole ju mitte mingit probleemi. õpi ära riigikeel.tee eksam ja oledki hallist passist prii. ah et vanad ei suuda oppida. vabandust aga eesti riik oma seadustega on juba 30 aastat pea eksisteerinud ja praegused 70esed olid õppimisvõimelised30..40..ed.kes aga EI TAHTNUD õppida lootes. et ega see riik ja keel niikuinii kaua ei kesta..nagu TEIEGI arvate lugupeetud proua
t
16. märts 2019, 06:49
Toomi suguste pärast toimuvadki massitulistamised. L0llid ajavad üle ääre.
u
uskumatu/ 16. märts 2019, 06:38
Yana Toom nimetab tublisid ja haritud inimesi vanakuraditeks! Kelleks ta ennast peab? Kas tema on kuninganna Venemaalt? Kes peab venelasi õpetama? Nad ju ei tahagi õppida! Kui mina lähen Moskvasse elama, mind ei ole vaja õpetada, ma õpin ise. Selles võib kindel olla. Isegi jaapanlased, kes tulevad Eestisse, õpivad iseseisvalt eesti keele ära. Uskumatu! Varem austasin Yanat, kuid nüüd on minu jaoks tühi koht.
e
eieieiei/ 16. märts 2019, 06:24
Iga hallipassi omanik kes ei austa riiki kus eab EI PEA saama kodanikuks, kodanik on siiski ustav oma riigile, kui hakata varasest noorusest õpetama eesti keelt siis täisikka jõudes ei teki üldse probleemi millise riigi kodanik sa oleksid, juba praegu inteligentsemad venelased räägivad eesti keeles, see madal kiht(ka noored) kes kodust on kaasa saanud suhtumise milleks meile eesti ja tema keel ei vääri kohe kindlasti kodakondsust -ei kommentaari...
h
16. märts 2019, 05:19
...../ 16. märts 2019, 05:16
░░░░░░░░░▓▓▓▓▀█░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░▄▀▓▓▄██████▄ ░░░░░▄█▄█▀░░▄░▄░█▀ ░░░░▄▀░██▄░░▀░▀░▀▄ ░░░░▀▄░░▀░▄█▄▄░░▄█▄ ░░░░░░▀█▄▄░░▀▀▀█▀ ░░░░░░█░░░░░░░░▄▀▀░▐ ░░░░▄▀░░░░░░░░▐░▄▄▀ ░░▄▀░░░▐░░░░░█▄▀░▐ ░░█░░░▐░░░░░░░░▄░█ ░░░█▄░░▀▄░░░░▄▀▐░█ ░░░█▐▀▀▀░▀▀▀▀░░▐░█ ░░▐█▐▄░░▀░░░░░░▐░█▄▄ ░░░▀▀░ ░░░░▄▄▀
a
Aarne/ 16. märts 2019, 04:26
Jana sa ei pea olema Eesti poliitikas
j
ja sina, 02:12/ 16. märts 2019, 04:03

j
jah/ 16. märts 2019, 04:00
n
Nende kodu on N S V Liit/ 16. märts 2019, 03:31
Monsa. Vereõiguse järgi kodakondusega toimib Eesti Vabariik. https://et.wikipedia.org/wiki/Ius_sanguinis Kohaõiguse järgi kodakondusest mõtlevad ja unistavad sisserändajad. https://et.wikipedia.org/wiki/Ius_soli Mitte ainult ei unista vaid tegutsevad ja raiuvad Eesti aluseid. www.siseministeerium.ee/et/uudised/maaratlemata-kodakondsusega-vanemate-lapsed-saavad-edaspidi-kodakondsuse-sunniga 18. detsember 2015 - 9:56 "1.jaanuarist jõustuvate kodakondsuse seaduse muudatuste kohaselt saavad määratlemata kodakondsusega vanemate Eestis sündinud lapsed Eesti kodakondsuse edaspidi automaatselt."
m
Monsa/ 16. märts 2019, 03:07
Proua Too m, kas Teile ei ole kunagi pähe sähvatanud, et tegemist on väga väikese rahvusega? Meil ei ole muud võimalust enese alalhoidmiseks kui see, et kes omastab meie kultuuri, keele, ja olemise, selle võtame omaks, ja võõrd kes tahavad oma juurte juurde jääda, need jäävad külalisteks. Oleks ju tore, kui meid oleks 50 miljonit. Aga vat meid on ca 1 miljon. Meie veri on segatud jumal teab kui paljude veredega, seega me ei karda võõrast verd. Küll aga tahame hoida seda omapärast sajandite jooksul kujunenud ja sellel maalapil elanud inimeste olemust.
s
Sinu kommentaar suunati modereerimisele./ 16. märts 2019, 02:27
T o o m: “Võib-olla juhtub i_m_e ja H e l m e ja S e e d e r ütlevad, et ei tule üleminekut 100% eestikeelsele õppele ja homme saavad kõik h a l l i d p a s s i d kodanikeks." H. ja S. ei ole i_m_e-mehed. I.M.E.-mehe tütar on K a j a, temaga ei ole vaja oodata ja loota.
l
lugeja/ 16. märts 2019, 02:21
digilehe paigutus ikka jube huvitav. tähtsa poliitartikli kõrval artikkel "Menopausiga võib kaasneda kaalutõus 10-13 kg
p
Pille/ 16. märts 2019, 02:14
Kõige vastikum on, kuidas Toom isamaalisi mõnitab. Kust võtab üldse sellise jultumuse rahvuslasi mõnitada ? Ikka väga ülbe on see Toom.
p
Pr. Toomile/ 16. märts 2019, 02:12
Ei maksa oma valijaid kilbiks tuua. Kas mitte proua Toomil polnud Narvas probleem. Suur osa Narva volikogu venekeelsest tiivast astus Keskerakonnast välja. See toimus ju ammu enne valimisi, rääkimata praegustest kõnelustest. Ongi aeg vene parteri loomiseks.
t
to irw 00.18/ 16. märts 2019, 02:12
Provokaator alati provotseerimas, nagu ustav pioneer.

t
Toom ja venelaste huvid/ 16. märts 2019, 01:47
Vene noortel on Eesti kõrgkoolides õppimine kohutavalt raske, kui eesti keelt ei oska. Toom tahab sellise olukorra jätkumist, mis oluliselt piirab vene noorte võimalusi. Eesti keele omandaksid lasteaias ilma mingi vaevata. Hall pass võimaldab ilma viisata reisida itta ja läände, kellele selline elustiil sobib, miks nad peaksid pingutama keeleeksamit teha, et pärast viisa eest maksta.
p
peale keele ta neile midagi muud ei pakku./ 16. märts 2019, 01:13
See tädike ida linnades pani paraja põntsu parteile oma häältega, puht vene keelega seal tänavaid korda ei sa ja palk üle 400 euri ei tõuse.
1
1/ 16. märts 2019, 01:01
a soomes van..tidel selliset küssat ei teki, körvad peadligi ja öpivad
ü
üldiselt/ 16. märts 2019, 00:54
Valida on, kas säilib praegune olukord e status quo v hakkame vene koole eestikeelseks tegema. Ei imesta, kui siis mõne aja möödudes meenutatakse seda status quo`t kuldse rahuajana. Et siis nagu päriselt unistate panna venekeelses keskonnas venekeelset kooli eesti keeles õppima? A miskit targemat pole teha?
n
nuvot/ 16. märts 2019, 00:48
samahästi võiks siinjuures küsida, et oled sa tehisintellekt või inime
m
Miks see vene baaba ikka veel sõna võib võtta?/ 16. märts 2019, 00:46
n
no/ 16. märts 2019, 00:35
ega seda Narvat tegelikult Eestile vaja ei olekski!
m
Max/ 16. märts 2019, 00:32

m
Max/ 16. märts 2019, 00:32
m
Max/ 16. märts 2019, 00:32
o
on/ 16. märts 2019, 00:27
edasi-kuidas püsib meeles eesti keel Narvas elanikul kui ta saab aastas korra kokku eestlasega ja selleks ajaks on õpitu meelest läinud, lihtsalt pole vaja rahasid raisata mõttetutele kursustele kui sellega midagi ei saavutata.Tasapisi lasteaiast peale keelega heade eestikeesete õpetajatega, mis on probleem, sest paljudki ei taha sellest kuuldagi aga vaja on, kusjuures järgmised 25 aastat tuleb siis pingutada nii nagu seda pole meil üldse tehtudki-nagu lenin ütles-õppida,õppida,õppida...kus õpetaja on?.
p
päev korraga/ 16. märts 2019, 00:23
Ma ei saa aru, venelased ju õpivad inglise keelt ja räägivad ka seda keelt. Miks nad siis ei saa õppida eesti keelt, kui elavad Eestis? Keegi ei surugi nendele seda kohe peale, et pead kohe selles keeles õppima hakkama. Olgu siis juba koolid eraldi ja eesti keel on siis nagu võõrkeel, nagu inglise keel. Ja kui elatakse siin, siis õpitakse ka keel selgeks.Ega siis poole õppeaasta pealt ei tehta selliseid muudatusi.
o
on/ 16. märts 2019, 00:22
seni nii, et ei räägi eesti keeles vaid kõnelen emakeeles ja keegi ei saa sundida ei venelasi ega sakslasi ega muid rahvusi rääkima omavahel eesti keeles sest see oleks shovinism mitte demokraatia ja sealt pole kaugel hitlerimoodi moodustis natsionaalsotsialism.Keelt peab tundma aga õppimine käigu ikka emakeeles kuigi meie riigis elavad 100+ rahvuse esindajat, ei saa kõigile väikestele kooliharidust anda nende emakeeles...meie riigiisadel oli 25 aastat aega õpetada lasteaiast peale eestikeelset õpet ja koolid oleks juba täiseestikeelsel õppel kuid siin on mitu konksu-kuidas püsib meeles Narva
j
Ja kui eesti mees võtab vene naise,siis ei räägi isegi lapsed eesti keelt./ 16. märts 2019, 00:17
t
tule taevas appi/ 16. märts 2019, 00:16
Elame Eestis, oleme Eesti kodanikud ja muidugi peame kehtestama eestikeelse õppe! Millest on Toomil raske aru saada?
m
mhh/ 16. märts 2019, 00:12
minu meelest on vana toom mingisuguse kahtlase tegelasega juba ammu selle diili teinud. aga kes ikka rohkem kisab kui mitte kahtlane tegelane ise.

k
kahjuks / 16. märts 2019, 00:05
nii on. Isamallidu reiting sulab nagu kevadine lumi.
õ
Õppigem ajaloost./ 16. märts 2019, 00:04
Minu vanavanemad olid venelased. Ostsid I Eesti Vabariigi ajal talu. Nende lapsed läksid loomulikult kohalikku eesti kooli. Kui suureks said, võtsid ka kohalikud mehed-naised. Ega maal polnudki muud valikut. Nii käis integreerumine - ilma loosungiteta. Meil kodus oli ainult eesti keel. Koolist sõltub palju. Kool ja kaaslased kujundavad lapse meelsuse rohkem kui kodu. Ja muidugi, kui mees võtab eesti naise, siis ema ei hakka ju lastega võõrkeelt purssima.
o
on ikka frukt see Toom/ 16. märts 2019, 00:01
Ta ikka ei saa teisiti, kohe peab Ekret mõnitama. Mis õigusega mõnitab võõramaalane isamaalist parteid ?
y
16. märts 2019, 00:00
Yana ime orava pähklikotte
l
Lüpsja / 15. märts 2019, 23:59
Kuule tramm mis teema sul nende plusside ja miinustega on? Teenid dollareid, rublasid või euroseid nende plusside ja miinustega?
k
15. märts 2019, 23:59
Kuule tramm mis teema sul nende plusside ja miinustega on? Teenid dollareid, rublasid või euroseid nende plusside ja miinustega?
l
lahendus/ 15. märts 2019, 23:58
Üanal on valijaid vaja,et oleks keda esindada ja kelle "huve" kaitsta,et ikka tööd oleks. Keeleõpe peab olema kohustuslik.Eestis räägivad kõik eesti keeles!Kui ei sobi,siis saab alati sinna minna,kus ei pea eesti keeles rääkima.
v
Vasja/ 15. märts 2019, 23:58
Uskumatu ülbik! Elame ju Eestis. Isegi Soome, Venemaasõbralik riik, õpetab seal elavaid oma vabariigi emakeeltes. Mis NL taastamisoperatsiooni Toomka korraldab ja dikteerib siin. Häbi nendele venekeelsetele, kes 28 ja + aastaga siin pole kohalikku keelt selgeks õppinud.

m
Mati tasku/ 15. märts 2019, 23:56
+,++,+++++×÷=/_££¥₩!@#$$%^^&**()☆☆-,---- modele tähenärimist ja kustutamist,äkki on tükitöö
v
Vanakurat/ 15. märts 2019, 23:48
ma tean ühte riiki,kus kindlasti eestikeelsele õppele üle ei minda ja halli passi omanikud saavad kodanikeks. Vihje nr.1 See riik asub Tallinnast 201km kaugusel. Vihje nr.2 Google maps pakub sinna sõiduajaks u 2h 19minutit.Vihje nr.3 Selle riigi emakeel on venekeel.Rohkem vihjeid ei annaks,muidu on vastus liiga lihtne.
k
Kommentaar./ 15. märts 2019, 23:44
Tean päris mitmeid täiesti normaalseid venelasi kellele meeldib Eestis elada ja peavad täiesti normaalseks, et nende lapsed õpivad Eesti koolis. Need lapsed on oma klassis ühed parimad. Olen päris kindel, et nendel lastel on tulevik hea ja õnnelik. Selge on see, et venelased räägivad omavahel oma keeles, aga austusest Eesti riigi ja eestlaste vastu on ikka viisakas õppida ära eesti keel.
a
appi/ 15. märts 2019, 23:41
Misasja ? Sina ei pea üldse valitsusse minema, siin on Eestimaa ja sina ei ole eestlane. Uskumatuid ülbikuid on võõramaalaste seas.
m
Muidugi, mastaabid suuremad/ 15. märts 2019, 23:39
Tundub, et niiii laiahaardelistel inimestel see ksenofo ja düsto väikeriik on liiga kitsas. Suurel Venemaal mastaapsemad võimalused.
k
keda huvitab, mis Rootsis/ 15. märts 2019, 23:32
Eestis tähendab see samm vägisi keeleõpet ja sinna ongi jama maetud. Et siis nagu loodetakse viia suur kool üle eestikeelsele õppele?? Et siis nagu päriselt?
n
Nemad ei tahagi mingit Eesti kodakondsust/ 15. märts 2019, 23:29
Nemad ootlevad siia Vene võimu tagasi >> issanda püha taevas (ja põrgu kah veel), kui 50 või 60 aastat pole tahtnud, miks neile seda siis peale peab määrima?
j
Jojo/ 15. märts 2019, 23:28
krdi hyääna kas sa oled peapeale kukkunud vä?Mine oma vattidest valijatega moskva taha metsa ja tehke seal oma tiblavabariik.Eestis kui tahate elada elate meie kommete,tavade ja seaduste järgi!!!

h
15. märts 2019, 23:28
Hallipassi omanikel üsna ükskõik. Ei viitsi isegi taotleda aga Janal on neid miskipärast vaja?????
e
Ei võiks/ 15. märts 2019, 23:26
Nendel on suurepärane võimalus oma ustavust kinnitada ja kodakondsust saada oma p ä r i s kodumaal. Tegelikult arvavad nemad siiamaani, et eestlased lihtsalt niisammmmma moe pärast tegid oma riigi ja nad ootlevad siia nõukogude võimu tagasi.
v
väike taks/ 15. märts 2019, 23:24
Venemaalt kui NSVL õigusjärglaselt ei õnnestu kuidagi Venemaa kodakondsust saada, kuigi olen sündinud NSVL-s. Saatsin oma NSVL-i passi koopia Venemaa saatkonda Tallinnas juba 6 aastat tagasi ja ei kippu ega kõppu sealt poolt. Yana, kas saad aidata?
s
Stir/ 15. märts 2019, 23:23
Stirliz luurajana rääkis ka välismaal puhtalt välismaa keeles.
t
Turumutt/ 15. märts 2019, 23:21
Kadaka turu venekeelsed müüjad sovetskii ajal puhusid kaikki suomea . Minkä takia? = mille pärast, miks? Tol ajal käis Eestis palju soomlasi. Iseasi, muidugi, kuivõrd õigesti need turu-müüjad soome keelt rääkisid, aga purrssisid nõnda arusaadavalt, et soomlased aru said.
v
väike taks/ 15. märts 2019, 23:20
Yana! Miks sa tahad säilitada Eestis segregatsiooni. Ma saan aru, et see on venelaste poolt soovitud segregatsioon, kuid ... mitte tavaks Euroopas. Kasu saad sa pigem isiklikult, kui hoiad venelased eemal eestlaste inforuumist. Kogu Rootsi saab hakkama ilma teisekeelse koolita. Ühiskond on otsustanud, et kõik lapsed käivad lasteaiast kuni gümnaasiumini ühtselt töötavas rootsi keelses koolis. Ja sellega on välistatud, et kasvav põlkond ei oska riigikeelt ja istub seotud kurtide kõrvadega oma sateliidi kaudu saabuvas inforuumis. Miks sa võitled rahvusliku segregatsiooni säilitamise eest?
t
to 20.17/ 15. märts 2019, 23:17
Provokaator, sa oled tülgastav.
h
huvitav.../ 15. märts 2019, 23:16
....kas kapo annab toomile ka juurdepääsu riigisaladustele?Või juba on?

t
to 20.17/ 15. märts 2019, 23:16
Provokaator, sa oled tülgastav.
t
to nojah 21.29/ 15. märts 2019, 23:12
Provokaator jälle platsis. Nagu alati.
i
irw/ 15. märts 2019, 23:11
kas vene kolhoosnik võttis oma rahvuskaaslasest tsivilisatsiooni oma tiiva alla ja pakkus kauba peale passi ka veel? eestlastele ajavad need lõngused küll teistsugust keelt kõrva sisse
t
to to ekrelane/ 15. märts 2019, 23:09
a
Andres/ 15. märts 2019, 23:08
Arvan, et Yana Toom ongi poliitikas juba natuke nagu läinud aasta lumi. Kolme õe afäär läbi ei läinud, ei ta julge uut avantüüri. Ja kui Reformierakonda läheb, kaotab oma valijate hääled üldse. Võib-olla üritab saada Eesti 200 liikmeks, aga sel juhul kaotab Eesti 200 oma eesti valijad.
t
to valija.../ 15. märts 2019, 23:07
...pole sa EKRE poolt kunagi hääletanud ja mida siin nõuda kui pole veel valitsustki.
z
Zumin/ 15. märts 2019, 23:06
Vana kurat ei tea isegi kuidas edasi minna... .
u
uskumatu, mis tegelikult toimub/ 15. märts 2019, 23:04
Tegelikult võivad liberaalid võimu nimel Toomi ettepanekutega nõustuda. Kolmikliidu koalitsiooni kõnelused on tõmmanud maskid maha, võitlus Ida Virumaa eestikeelse hariduse nimel valimiskampaania ajal ei maksa enam sentigi.

a
Andres/ 15. märts 2019, 23:02
Toomi õige koht näib olevat Reformierakonnas, kellega tal Euroopa Parlamendis juba ongi leivad ühes kapis.
j
Jana Toom/ 15. märts 2019, 23:02
Kui leiate vana-kuradi,siis mingegi kokku,eestlastel kama!
k
k.....vanaema.../ 15. märts 2019, 22:59
...tahab lapselapsega diili teha?
r
reede/ 15. märts 2019, 22:57
Toom paneb segast Hallipassimehed ei tahagi meie passi sest halliga saavad vabalt nii itta kui läände Naljakas mina pole vene koolis õppinud aga vene keel kui vesi Mis puupead need venelased siis on Ingliskeele saavad selgeks aga eesti keelt õppida ei kõlba Üldse on see keelejura vaid Narva ja Tallinna probleem Naaber mul venelane aga lapsed lasevad sulaselget eesti keelt Miks küll Jana venelasi nii alahindab
e
ei/ 15. märts 2019, 22:56
et selle all vähemalt mingigi pigimütsi kvoot täidetud saaks
m
15. märts 2019, 22:56
Mina hääletasin isamaad. Elus enam ei lähe valima!!!!
m
Mati tasku/ 15. märts 2019, 22:53
Vanakurat sooviks ikka neitsisid,aga unistada ju võib
i
irw/ 15. märts 2019, 22:53
aga mis mõte peaks ühel kontrollitud opositsioonil üldse olema? oskad sellele vastata või töllerdad niisama siin ringi ja raiskad kõigi aega?

i
15. märts 2019, 22:48
Ise räägib po estonski ilusti.Järeldan,et täidab moskva tellimust.
l
Läti on meist edukam/ 15. märts 2019, 22:42
Läti president Vējonis kuulutas välja koolide lätikeelsele õppele ülemineku seaduse. Keskkoolis (10.-12. klass) toimub õppetöö ainult läti keeles, välja arvatud ained, mis on seotud emakeelega (emakeel ja kirjandus). Üleminek toimub järk-järgult. 2019./2020. õppeaastal tuleb 80-protsendine lätikeelne õpe tagada põhikoolis vaid seitsmendates klassides, 2020./2021. õppeaastal seitsmendates ja kaheksandates klassides ning 2021./2022. õppeaastal juba kogu põhikoolis. Sama käib keskkooli kohta.
s
Sentinel/ 15. märts 2019, 22:34
Oportunist, keskmiselt nutikas, kuid labimäda ja salakaval. Üks suur puudus ka - süües kasvab isu ja suur tükk ajab suu lõhki, kuna vana koer aga uusi trike enam ei õpi, siis paari aasta pärast on kas võõral maal varjupaika otsimas või siin riigivastase tegevuse eest puuri pistetud. Hetkel aga paratamatu, kui paha häda.
e
eestlane/ 15. märts 2019, 22:31
Halli passi omanikud võiks kodanikeks saada peale seaduses ettenähtud tingimuste täitmist, kindlasti tuleb sooritada keeleeksam
v
Valija/ 15. märts 2019, 22:29
Ekre peab nõudma kõikide venekeelsete kanalite sulgemist, muidu ei tule sellest eestlusest midagi välja. Kui Ekre ei nõua seda koalitsiooni läbirääkimistel, siis järgmine kord ma Ekre poolt ei hääleta!
e
Eestlane/ 15. märts 2019, 22:26
Täpsustagem asja. Vaja pole neile keda ei huvita eestimeelsus. Ärgem üldistagem. Minu vanaisa jäi siberis ellu tänu heale vene rahvusest kohalikule paarile. Tulles tagsi oli raske, sest niiöelda paljudkohalikud eestlased olid küüned ta isiklikule varale taha ajanud. Eestlane pole niisama sõna. Selle taga on suurem mõte. Küsimus on inimeses endas, lõimumises.

i
Ise nagu vanakuradi vanaema/ 15. märts 2019, 22:24
Usun teda,et vanatyhjaga diili teeks.Teeks ka Putiniga eestist ensv
o
ob/ 15. märts 2019, 22:21
Uks lahti - toom välja - uks kinni. Ja nii ongi.
m
15. märts 2019, 22:20
Mina ei saa ausalt öelda aru, miks sellele pisikesele hulgale, kes polegi tahtnud Eesti kodakondsust, peaks selle andma? Mis neile sellest kasu on? Mitte midagi. Ainus kasu on selles, et siis nad saaksid Jana Toomile riigikogu ja europarlamendi valimistel veel rohkem hääli anda. Nende endi elus ei muutuks absoluutselt mitte midagi.
k
Kodanik/ 15. märts 2019, 22:20
See Yana elab vaid omakasu eesmärgil, suur lubaja ja valetaja, kui need halli passiga eesti keele eksami ära teevad siis saagu kodanikeks
ä
Ähh/ 15. märts 2019, 22:16
Kui me läbime selle eksami Y Toomiga, hakkab paistma rahu. Eestimaal.
v
Venelane/ 15. märts 2019, 22:16
Sul ju avalduses sõna kodakondsus valesti kirjutatud. Küsisid kodakonsust, juba neil ei olnud seda pakkuda
r
Raido/ 15. märts 2019, 22:16
Seda venelaste eestikeelsesse kooli sundimist mina ka ei toeta. Ma ei tahaks Tallinnas elades, et pool mu lapse klassist oleksid venelased. Pole kindel,kumma rahvuse mõjud ja kombed seal peale jäävad. Aga oma hallide passidega olgu vakka! Keegi ei keela neil üsna lihtsat eesti keele eksamit ära teha ja kodanikuks hakata. Kui ise ei taha, pole vaja järelikult!
p
pott/ 15. märts 2019, 22:10
oh jummel, kõik kes tahavad vene keeles õppida, mingu venemaale õppigu seal või ladina keeles. meil siin on üldharidus ainult eesti keelne, kordan veel kord; ainult eesti keelne.

a
Art/ 15. märts 2019, 22:10
Provokaator peab lihtsalt provotseerima, kuis muidu- sai ju ta valimistel venelastelt poole vähem hääli kui enne, ei tea milles asi-pakun et venelased on üht-teist temast teada saanud, millest pole poliitkorrektne rääkida.
e
Eestlane/ 15. märts 2019, 22:05
Hoolimata sellest et sündisin ja kasvasin eestis ning tegin nõutavad eksamid ei saanud ma kodakonsust. Vastus oli et see pole õigus, hoopis võimalus ja eesti riik võib sellest keelduda. Tänu EKRE LIIKMELE sain kodakonsuse. Sula tõsi ! Ja sellepärast austan ja usun EKRET. MIDA veel tahta erakonnalt. Jah ta ei jaga niiöelda sinist passi, aga miks peakski. Mina olen eestlane vene juurtega. Austan ja hindan eesti keelt ja riiki ning ei mõista miks see peaski teisiti olema. Elagu eesti !
s
Siin / 15. märts 2019, 22:02
ongi see küsimus,et kui minu imeilus venekaunitar tahaks Eestisse elama tulla ,siis me seoks oma pere tuleviku Eesti elu ja keelega,fännaks oma koduriiki ühesõnaga.Kui Jana Toom tahab Eesti ühiskonda lõhestada,siis minu soov on ühendada,võtta mõtetud pinged maha ja elada sõbralikult koos.
s
Soks/ 15. märts 2019, 21:59
A mis Solzenitsõn välja uuris- vist et vene juudid, mitte venelased tahtsid maailma vallutada.
k
Kui / 15. märts 2019, 21:55
ma läheks suurepärasesse riiki Venemaale elama ja naudiks imeilusa kaunitariga pereõnne,siis poleks küsimustki,et soovida oma lastele head,paneks nad venekeelsesse lasteaeda ja kooli,loogiline ju. Ma ei mõista,miks venekeelne elanikkond tekitab mingi keeleõppe pärast siin nii suurt probleemi?? Pole ju mõtet,elama sõbralikult koos selles toredas riigis,ajama koos Eesti asja ja kõik ongi hästi.
v
15. märts 2019, 21:55
venes on yanal kõik õigused garanteeritud aga sinna tema ei taha,miks,tüüpiline vene jonn
j
Jakobson/ 15. märts 2019, 21:52
sa ei saa poindile pihta! Halli passi omanik kodanikuks-see tähendab topeltkodakondsust, kallis inimene! Saxamaal, USA-s, Austraalias miljonid venelased millegipärast ei nõua emakeeles koolitamist!? Siin väikeses Eestis aga soovib Toom ja Co meile ülevalt alla vaadata! See oli kunagi nii ja head aega..
h
hallivati mees/ 15. märts 2019, 21:50
pole neile mingit eesti kodakondsust vaja ja kuritegu oleks seda neile anda

n
Noo/ 15. märts 2019, 21:48
Sõbranna Kaja lubas kolme aastaga venekeelse hariduse kaotada polegi põhjus oravaid vältida?
n
no kuna need venelased veel/ 15. märts 2019, 21:47
eesti keele ära õpivad,kui mitte lasteaias ja koolis
i
Irooniline lugejakiri/ 15. märts 2019, 21:46
Aga ehk hoopis tõmbate nahher tagasi sinna, Yana Igorevna, kust papa-mama Eestisse laekusid? Koos ülejäänud "hallide passidega"!
t
to ekrelane/ 15. märts 2019, 21:43
näita see koht tema jutus, kus ta sind, ehk siis ekret, tümitab? Ta ütleb ju, et ekre pole see erakond, kellega tema tahaks koalitsioonisolla, et tema valijad ei annaks talle seda andeks. Ja see ongi kogu tümitamine,Sina ja teised sinusugused ekrekummardajad tümitate oma kaasmaalasi reformierakonnast selliste sõnadega, et hoia ja keela. Või teda on tümitatud. Tegelikult küsiks, kas sa ikka lugesid ka enne kui kommenteerima hakkasid, vaevalt. Võin öelda, et pole Toomi ega KE fänn aga labast lahmimist ka ei poolda.
k
Kammaijaa/ 15. märts 2019, 21:42
Anatoomi itk käib tõsiselt närvidele.
a
astra/ 15. märts 2019, 21:41
rääkisin ühe vene mehega- tal on hall pass ja ta väga rahul, saab ilma viisata venemaal käia ja ka euroopas liikuda. talle sobib. kardan, et paljudele sobib.
e
ei meeldi see toomi mõte./ 15. märts 2019, 21:39
kui venelane tahab vene keeles õppida, peab piiri taha minema.
o
okupant on okupant/ 15. märts 2019, 21:36
Tambovski volk sööb stepivorsti;) on ennast siin eestimaa pekki nii täissöönud ja paks, mis sellest hallist passist.

i
Irw/ 15. märts 2019, 21:35
Ilma Keskerakonnata on Toom jt tühi koht. Seega juhul kui nad lähevad teistesse erakondadesse on see nende poliitiline enesetapp. Uut venemeelset tõsiseltvõetavat erakonda ei teki. Toom on juba seda proovinud.
l
Lembitu pealuu/ 15. märts 2019, 21:35
Eks keeleoskust on tulevaseks eluks vaja just umbkeelsetele noortele venekeelsetele inimestele. Kui Eesti Konservatiivne Rahvaerakond suudab Vene noored Eesti keelt õppima panna, siis kasu saavad just praegused umbkeelsed noored venelased.
n
Nõrgad/ 15. märts 2019, 21:34
Muidugi nõustub, Ekre on ju loodud Savika poolt Keskerakonna rumalama ja agressiivsema rakukesena. Nad tahavad täpselt ühte ja sama, mis on ka praegu nähe. Ekre on paari päevaga loobunud kõigist oma nõudmistest.
t
Tann/ 15. märts 2019, 21:34
Tuleb aeg ja see Toom läheb kohtu alla.
e
15. märts 2019, 21:34
EKRE-l poleks mingit mõtet kui vallutajad kodakondsuse saaksid ja keelt ei peaks oskama.
k
15. märts 2019, 21:32
t
to doh/ 15. märts 2019, 21:31
t
15. märts 2019, 21:31
Tahtis meid lihtsalt solvata. Vanakurat on ta ise koos oma hallipassimeestega.

m
Muigega/ 15. märts 2019, 21:30
Veel natukene, ja pole Yanal enam neidki nõudmisi kui ministriportfelli saab.
t
Tambovski volk/ 15. märts 2019, 21:29
halivati inimesed mingu venemaale,ärgu ajagu oma õigusi siin taga,sina Jana oled venelane ära diskrimineeri meie eesti inimesi ,mine ka minema ikka na rodinu.
n
nojah/ 15. märts 2019, 21:29
"papagoi, keskealine naine, Karin" mõnitab ise suurima heameelega oma kaasmaalasi ja sildistab neid, mis isamaaline eestlane selline on.
r
Reptiloid nr 666/ 15. märts 2019, 21:28
kas te nalja teate? venelased tahtsid omale tervet maailma saada. selles pole muidugi midagi imelikku, ajaloos on taolisi soove ennegi esinenud, kuid venelased tahtsid seda kõike täiesti tasuta! :DD
e
!!!/ 15. märts 2019, 21:28
eks ikka mingite "ERTEENETE" eest. Kellele need osutati, millal, millised ning kuidas, seda teab ehk vaid püha Peetrus taevas. Mina mitte.
o
oeh/ 15. märts 2019, 21:26
Ma kahtlustan, et enamike eestlaste jaoks on vanakurat pigem Yana Toom. Aga eks saatanal ongi kombeks trikitada, vassida, petta ja ennast heaks valetada. :D
a
aga/ 15. märts 2019, 21:24
mulle Toom meeldib, ei keerutavaid ütleb mida mõtleb, on eneseirooniline. Hoopis mõistlikum jutt kui enamusel meie keerutajatest poliitikutel
k
Kolja/ 15. märts 2019, 21:24
Kas halli passi omanikel on praegu keelatud kodanikeks saamine. Täiesti vastutustundetu loba.

a
afd/ 15. märts 2019, 21:24
Mitte akna alla, vaid reformariteks. Kaja ju lausa niutsub, et saaks nad enda ridadesse.
m
Markii/ 15. märts 2019, 21:13
Kui vene pool Keskerakonnast läheb riigikogus akna alla, siis jääb EKREIKE-st alles vähemusvalitsus
m
Miks nii tagasihoidlikult?/ 15. märts 2019, 21:13
Eesti koolidesulgemine ja liitmine vene koolidega nagu plaanitaks Kohtla-Järvel. Venekeelne kool, Venemaa õpikud ja kooliprogrammid. Kuidas Eesti tungivale palvele vastu tulles ta võete vastu Stalini päikese alla, NSVl rahvaste perre. Kirjaoskuse ning kultuuri toomisest. Vabastamisest. Oktoobrirevolutsiooni maailmamastaapsusest, Lenini sünnipäevast ja Putini suurusest. Igale soovijale EW pass, isegi kui ta kolmekümne aastaga 3 eesti keelset sõnagi pole suvatsenud ära õppida. Järgmiseks võiks tulla vene keel algul teiseks, seejärel esimeseks ning lõpuks ainsaks riigikeeleks.
h
Huvitav mis kuradi õigusega/ 15. märts 2019, 21:12
toom endale Eesti passi sai?
M
"Grammatikale" kes grammatikat ei tunne./ 15. märts 2019, 21:10
Mis see grammatika siia puutub (muideks, loe oma tekst kolm korda üle ja häbene)? Inimene on ideelt ja hingelt Eesti kodanik, üks inimeste hulgast, kes on Eestisse teretulnud.
M
"Grammatikale" kes grammatikat ei tunne./ 15. märts 2019, 21:10
Mis see grammatika siia puutub (muideks, loe oma tekst kolm korda üle ja häbene)? Inimene on ideelt ja hingelt Eesti kodanik, üks inimeste hulgast, kes on Eestisse teretulnud.
M
"Grammatikale" kes grammatikat ei tunne./ 15. märts 2019, 21:09
Mis see grammatika siia puutub (muideks, loe oma tekst kolm korda üle ja häbene)? Inimene on ideelt ja hingelt Eesti kodanik, üks inimeste hulgast, kes on Eestisse teretulnud.
M
"Grammatikale" kes grammatikat ei tunne./ 15. märts 2019, 21:09
Mis see grammatika siia puutub (muideks, loe oma tekst kolm korda üle ja häbene)? Inimene on ideelt ja hingelt Eesti kodanik, üks inimeste hulgast, kes on Eestisse teretulnud.

d
doh/ 15. märts 2019, 21:08
mida nõudmised. ehk astute ka tagasi?
t
To usun ja loodan/ 15. märts 2019, 21:07
Ainukese eesti gümnaasiumi kaotamine kohtla-järvel ei ole veel piisav tont? Venelased võitlevad eestikeelse hariduse vastu?! See pole ju normaalne.
s
Soovitus/ 15. märts 2019, 21:03
Jana võiks teha poliitikaga üldse lõpparve,nii andekal inimesel on kindlasti palju muid huvitavaid väljakutseid ootamas või teine võimalus minna Venemaale, Putin võtab sellise suurte kogemustega spetsialisti avasüli vastu,ei pea kuradiga diili tegema,kõik on omad,rikkust ja mammonat antakse ka kindlasti rohkem.Mis sa siin kolkas ikka jändad.
s
sid/ 15. märts 2019, 21:02
Ja ekre nõstub hallipassi omanikele kodakonsse andmisega, nagu nad nõustusid eestikeelsele õppele ülemineku kaugesse tulevikku lükkamisega. TEHTUD
k
Kuidas valiti brüsselisse see.../ 15. märts 2019, 21:02
Kes ei tea meie põhiseaduse paragrahv 6, mis kehtib vabariigi algusest peale?Ilmselt ei tea seda ka tema valijad...mis riigis me elame?
j
Jaan/ 15. märts 2019, 21:02
Aga Jürgen ja Kaja teeks hoobilt koalitsiooni Janaga
s
Sam/ 15. märts 2019, 21:00
Teatud nurgal on täpselt sama nägu Juku-Kalle Raidiga.
o
Ohh/ 15. märts 2019, 20:55
Hääd ommukut, Õhtaleht.

j
Jerry/ 15. märts 2019, 20:53
Aga yana doom! Sa võid ju teise erakonda minna.
i
Igor/ 15. märts 2019, 20:52
Ning maksud ja pension korda. Vaid siis olen päri
e
E.../ 15. märts 2019, 20:52
...kui kirjutasin,et minu kodu siin ja ekrelane ja toomi jutt väga ebameeldiv,siis ei lastud seda läbi.Kui oled aus,siis ei sobi see jutt.Ilustama ka ei hakka kedagi.
j
Janale/ 15. märts 2019, 20:48
Kas Sulle ei tundu, et varsti tuuakse Sulle häll , siis kiiga-kaaga ja musitatakse ,tõesti, lausa ilaseks musitatakse.Ikka selle Ekre pärast.Aga Sina ära karda, lihtsalt otse - aga õigestiütlevad mehed.
y
Yx/ 15. märts 2019, 20:44
Jaana, sa oled lausa nigu vana Päts
e
eremiit/ 15. märts 2019, 20:44
jana teekski iga kuradiga diili, et eestlane oleks oma kodumaal lihtsalt yks aborigeen lihtsalt, me juba nägime nõuka ajal
h
Hallid passid/ 15. märts 2019, 20:43
Hallid passid jäävad edasi ja Toom võiks üldse poliitikast lahkuda. Ta on venemeelne ja selliseid me ei vaja. Eestis on emakeel eesti keel ja see on loogiline, et vene rahvused peavad oskama seda keelt, kus nad elavad.Kui mina koliksin Venemaale on selge, et ma pean sealse keele ära õppima, kui ma kolin Soome sama asi, et pean ära õppima selle riigi keele.
j
ju vist/ 15. märts 2019, 20:43
kas EKRE lubas Keskerakonnale,et venekeelsed koolid jäävad ja kõik mitte eesti keelt rääkivad venelased saavad kodakondsuse.Siis võib kindel olla,et EKRE teeb koostööd Venemaaga,kui nõustus Keskerakonna looma häid suhteid Venemaaga.

j
John/ 15. märts 2019, 20:42
k
15. märts 2019, 20:36
Kui te tunnete Edgar Savisaarele kasa, siis vaadake seda värvitud larhvi!
b
Brunn/ 15. märts 2019, 20:36
Soome on kakskeelne -soome-rootsi ja ei mingit jura.
t
to B/ 16. märts 2019, 11:30
Seal arenes see sajandeid kõik rahumeelselt! Eesti vallutati ja vallutajad māngivad,siiani peremehi!
e
ekrelane.../ 15. märts 2019, 20:35
...mind tümitab mingi toom ja annab mulle hinnangut minu enda kodus.On alles lugu!!!Mina ju ei trügi kuskile maale ja ei hakka inimesi mõnitama ja neile nõu andma.Elan omas kodus koos eestlastega.Pole vaja õpetada teisi,kui ise elada ei oska.Ei saa suruda passi kätte,kui ei oska eesti keelt.
u
Unista edasi!/ 15. märts 2019, 20:30
Mitte hallipassimeestele ei pea kodakondsust andma,vaid juba saanutelt peab selle valikuliselt ära võtma.Kui ei läbi lojaalsussõela-kodakondsus ära ja jutt lõppenud!Mis haridusse puutub,siis y Toom võiks ükskord aru saada,et meil siin on tegu rahvusriigiga,kus kaitstakse oma eesti keelt,mitte ei räägita keeles,mis tundub rääkijale mugavam.See siin on RAHVUSRIIK,kus peab valitsema eesti keel!
s
Sain aru/ 15. märts 2019, 20:29
Kui keeleoskust pole vaja siis on eesti de fakto kakskeelne. Aga tutkit Sulle!
g
grammatika/ 15. märts 2019, 20:27
Sellel kommenteerijal tasuks küll endal eesti keel selgeks õppida....
m
Mati tasku/ 15. märts 2019, 20:27
Kas raam põrutamist kannatab

e
Et siis/ 15. märts 2019, 20:24
Seltsimees toom on kohe kuidagi eriti ebameeldiv ja tülgastav inim tüüp.
k
Karin/ 15. märts 2019, 20:23
Kus me elame ? Miks lubatakse võõramaalastel isamaalisi eestlasi mõnitada ?
p
palat 7/ 15. märts 2019, 20:22
Kas igakord ja iga artikkli all karjud üht ja sama.Kaja käsilane?Ruttu arsti vastuvõtule!
k
küllap/ 15. märts 2019, 20:22
siis nii lähebki. aitäh jana aususe eest.
t
tean/ 15. märts 2019, 20:21
Yana1Ekre pole vene vaenulik.
j
Jüri/ 15. märts 2019, 20:20
Kui oled EESTI riigi kodanik,"pead"riigikeelt valdama,kaua veel,30aastaga peaks keel selge olema,et väita pole soodustatud on vale jne.
h
15. märts 2019, 20:20
Halli passi omanikud õpiku eesti keel ära ja tehku kodakondsuseksam , niisama see kodakondsus anda oleks ebaasu nende vastu kes on pidanud selle eksami läbima, et kodakondsust saada. Ja kui need halli passi omanikud seda eksamit teha ei taha siis järelikult nad ei taha ka Eesti kodakondsust saada. Yana ärge suruge eesti kodakondust halli passi inimestele peale, äkki nad ei taha seda!
u
usun ja loodan/ 15. märts 2019, 20:19
Usun,et kesk,isamaa ja ekre teevad parima valiku.Kindlasti on võimalik,kuid vene lastel oleks kõige parem õppida eesti keelt juba eesti lasteaias.Pole ju vahet,kas eestlane või venelane,sest elame ühes riigis ja pole küll vahet tegemist märganud.Olen eestlane aga minul on palju häid venekeelt kõnelevaid venelasi perekonna sõpradena.Ja väga paljud räägivad eesti keeles.Loodan,et muretsemiseks pole põhjust.Eesti keele õpetajaid ju isegi venemaal.Ärge nähke tonti seal,kus teda pole.

s
Sulev/ 15. märts 2019, 20:18
Kui eesti keel sulle nii halb näib et sõlmiks või kuradiga lepingu et sellest pääseda oled eos häbiks keskerakonnale ja eestit esindama ei sobi. Uuri põhiseadust punane triip

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee