Maailm

Uudis uuendatud kell 14.18

MOŠEETULISTAMISED UUS-MEREMAAL: tapja tegi tulistamisest otseülekande, vähemalt 49 inimest on hukkunud

Toimetas Johanna-Kadri Kuusk, Greete Kõrvits, 15. märts 2019, 07:04

97 KOMMENTAARI

p
pühapäev/ 17. märts 2019, 14:36
Proovin ütelda pehmelt , ettevaatlikult , sõbralikult , et , et , et seekord keerati odal ots ringi!
m
17. märts 2019, 07:12
Mis sokid siin jälle, saad kuskilt plusspunkte inimeste tüütamise eest?
i
Inimkonnale/ 16. märts 2019, 14:46
Õpetussõnad 6 16 Neid kuut asja vihkab Issand, jah, seitse on tema hingele jäledad: 17 ülbed silmad, valelik keel, käed, mis valavad süütut verd, 18 süda, mis sepitseb nurjatuid kavatsusi, jalad, mis kiiresti jooksevad kurja poole, 19 valetunnistaja, kes väidab valet, ja see, kes külvab riidu vendade vahel.
m
16. märts 2019, 10:36
Mina olen lugenud et on ka väike kogukond keda juutideks kutsuti
k
Kui/ 16. märts 2019, 10:26
Inimesed tõöl oleksid olnud ja tööd teeksid....
e
16. märts 2019, 07:24
Enne läheb jumalapäike looja, kui miljard moslemit üle lugeda: kes puudu ja kes alles.
k
Kommentaar./ 16. märts 2019, 00:01
Vähemalt ühes asjas on eestlased ja Eesti venelased ühel meelel, et meile ei ole vaja muslemeid, kes ei tolereeri mitte mingisugust muud usku, ega ka uskmatuid.
j
Juura/ 15. märts 2019, 23:44
Inimsööjad ei lähe ininestena arvesse.

j
ja/ 15. märts 2019, 23:38
c
crazyshit punkt com/ 15. märts 2019, 23:31
s
Sa võiksid juba lõpetada/ 15. märts 2019, 23:28
oma trolliiba ajamise. Otsi abi meditsiinilt.
t
tegi allahhiga diili/ 15. märts 2019, 22:49
40 neitsit 49 arabi vastu.
r
reservist/ 15. märts 2019, 22:29
Hea on see, et Ebba Åkerlundi mõrv ja tema haua rüvetamine päästeti nüüd ebaõiglasest unustusehõlma vajumisest.
j
15. märts 2019, 22:27
Ja see maoorikeelne Ōtautahi tähendab sama, mis inglise keeles Christchurch.
t
To Kuuuurija/ 15. märts 2019, 21:54
Rahvuselt olid juudid aga olid ateismiusku, nii et ära sõida mulle siin üle kõrvade.
1
19:39/ 15. märts 2019, 21:52
Algatasid küll, ei vaidle vast´u. Aga nad olid kõik ateismiusku. See ütleb mõndagi.

a
15. märts 2019, 21:50
m
Mati tasku/ 15. märts 2019, 21:31
Sõnad lambakari,hunt lambanahas on tsensuuri all,õhtuleht,hommiku on õhtust targem ja ka valgem
k
15. märts 2019, 21:30
v
Võta üks ja viska teist/ 15. märts 2019, 21:22
Pole ju ime, et valgetel inimestel hakkab ka mõõt täis saama. Ja see on siis okei ja juba justkui tavapäranegi, et kuskil rünnakus jälle Isis võtab uhkelt omaks, jah olime küll meie...?? Aga likvideerida ei suuda keegi seda kampa. Justkui peakski aktsepteerima, et taas nemad.
k
Kuuuurija/ 15. märts 2019, 21:08
Venemaa nn kodusõda oli otseselt juutide korraldatud, seega ateismiga seos puududb.
m
mis imestada?/ 15. märts 2019, 20:15
Ettearvamatuid, kes vastandvärviliste mehi-naisi-lapsi hävitavad, võib ka valgete seas olla. Äkki tahtis temagi neitsite juurde taevasse? 49 40-ne vastu, poleks paha tehing allahile.
v
Virve/ 15. märts 2019, 20:06
kohutav kohtav,ma usun et need inimesed on usulahust,võivad ka kurdid olla,aga nii metsikult rünnata lihtsalt pole sõnu,kaastunne
v
15. märts 2019, 19:59
Venemaa kodusõja ja II MS algatasid juudid. Niipalju võiks elementaarajalugu teada. Afgaani sõda - KGB boss Andropov ja 2/3 poliitbüroost olid juudid. See ütleb mõndagi.

O
:)/ 15. märts 2019, 19:57
On inimesi, kes töötavad öösiti.
k
küüniline realism/ 15. märts 2019, 19:36
uudis on see, kui inimene hammustab koera.
n
No paras sürr/ 15. märts 2019, 19:32
Linnas, mille nimi on Christ Church, juhtub midagist kahe mošeega. Sürr!
r
rs/ 15. märts 2019, 19:29
m
Maamees/ 15. märts 2019, 18:58
Kuidas saab keskpäeval palvetada, kui inimesed on sel ajal tööl?
m
maori/ 15. märts 2019, 18:47
Kristlased on ju ka sisserännanud, see on maooride linn Ōtautahi
m
Maori/ 15. märts 2019, 18:43
Olgu kuidas on Saudi-Araabias, aga Süüria, Iraak, Türgi, Egiptus on kirikuid täis. Uus-Meremaal aga pole ju kirikud kuigi vanad, need samuti sisserännanute omad. Põliselanike keeles on linna nimi hoopis: Ōtautahi.
t
To ateistina nõus/ 15. märts 2019, 17:54
Ja palju on ateismiusku tegelased sõdu korraldanud? Võta või koduysõda venemaal, pärast 1 ilmasõja lõppu. Ka teise ilmasõjas oli väga suur roll just ateismiusulistel. ja hiljemgi, võtta või Afganistaani sõda aastatel 1979-89 mis toimus ateismiusuliste ja mosIemiusuliste vahel. Kus juures alustasid seda jällegi ateismiusulised. Seega...

h
Hillarile/ 15. märts 2019, 17:51
Ja mida sina siin praegu teed?
l
Lugu ilmus mõne aasta eest ka meie meediaski/ 15. märts 2019, 17:43
Mõne aasta eest oli Londonis juhus, kus mingi täiesti võõras moslemimees laskis maha ühe sealse moslemist ärimehe. Seda vaid seetõttu, et too oli inglaste kohalikke kombeid arvestades saatnud oma äripartneritele lihavõtte postkaarte. Aga kristliku usupüha tähistamist lugesid vagad mullad otseseks usutaganemiseks. Ja saatsidki tema juurde mingi usufanaatiku. Kes elas hoopis kusagil teises linnas. Kuid kes soovis toime panna religioosset kangelastegu, mis ta patud kustutaks ja talle tulevikus paradiisiväravad avaks.
s
See, ole hea kild,/ 15. märts 2019, 17:42
kus tegelane põgenes sealt paduhirmus, ja samal ajal jõudis kokku lugeda, et laske oli üle viiekümne. ;) Kohe näha , et suur (matemaatika) teadlane, ha-ha-ha-ha-aaa
t
To :) 09:10/ 15. märts 2019, 17:37
Aga paljudes musIimide maades ongi kirikut keelatud, nii, et millaga sa IoIIpea rahul pole?
k
küünal / 15. märts 2019, 17:09
ei taha mõteldagi , kuidas varsti kättemaksu hakatakse hauduma ja teostama. kahjuks tuleb sealt topelt ja kolmekordselt tagasi .
t
Teeline/ 15. märts 2019, 17:04
2006. aasta rahvaloenduse andmetel oli 22,9% rahvastikust sündinud välismaal.[5]
o
on hea uudist teha/ 15. märts 2019, 16:52
küll jõuab see laine eestisse. siis ohite. mitu kuud jutti. eriti KAPO ja valitsus.
f
feik/ 15. märts 2019, 16:38
njüüs nagu pariisi laskmised kes neid enam mäletab

a
A/ 15. märts 2019, 16:33
Neile ,kes arvavad ,et nendeni see kõik ei jõua ,soovitaks filmi ' Elu tsitadellis '
e
!/ 15. märts 2019, 16:25
ei olnud kohalik! oli ka sisserännanu!
s
Sellisteks/ 15. märts 2019, 16:20
massitulistamisteks maailmas on loodud tingimused. Ilmselt on see osa suuremast plaanist. Hukka tuleks mõista tingimused loojad, mitte tulistajad.
O
,,A,,/ 15. märts 2019, 15:53
On ju vana tõde. Igale survele, on vastusurve!
m
Moderaatorid islamist kahjuks kirjutada ei luba. Tabuteema/ 15. märts 2019, 15:50
Linna nimi peaks eestikeelses tõlkes tähendama mist Kristuse kirikut? Huvitav fakt., et I s l a m i põliseimas kantsis Saudi-Araabias on kristlikud kirikud siiani üldse ära keelatudl. Seda kes hakkab seal seadusevastaselt näiteks salajast palvemaja rajama, kristlikku kogudust organiseerima või krstlikku misjonitööd tegema, seda karistatakse s u r m a n uhtlusega. Veel hiljuti oli selleks kivi.dega l00pimine.
l
Linna nimi peaks eestikeelses tõlkes tähendama vist Kristuse kirikut?/ 15. märts 2019, 15:47
Huvitav tähelepanek. Islami põliseimas kantsis Saudi-Araabias on kristlikud kirikud siiani keelatudl. Seda kes hakkab seal seadusevastaselt näiteks salajast palvemaja rajama, kristlikku kogudust organiseerima või krstlikku misjonitööd tegema, seda karistatakse surmanuhtlusega. Veel hiljuti oli selleks kividega loopimine. Samas kuulub hukkamisele ka iga moslem, kui ta kristlaseks hakkab. Nagu usutaganeja ning Allahi ja prohveti teotaja. Moslemiks loetakse igaüht, kes on sündinud moslemitest vanematest. Juba pärilikult. Ja sellest usust ei saa enam lahti öelda, sest siis karistataks seda surmaga
l
lugeja/ 15. märts 2019, 15:38
Ma ei tea kas Eestis ka mõni mosee on olemas aga eks neid pole meile tarvis. Kui hakkab neid tekkima,siis oht,et ka meil saavad olema sellised tapatalgud!
k
Kribu/ 15. märts 2019, 12:45
Selliseid asju normaalsed inimesed ei jaga ka.

k
kõrvalt vaatleja/ 15. märts 2019, 12:23
Kas sihtimisega oli probleeme või jäi mõistus lühikeseks aga äkki valis keda lasta? Kui ikka sellist asja korraldada siis peaks ikka natuke rohkem oskama kui ainult püssi peos hoida. Mõttetu temp mis lõppes paljudele kurvalt ja veel kurvemalt tegijale endale.
k
konsa/ 15. märts 2019, 11:45
MOŠEETULISTAMISED UUS-MEREMAAL: tapja tegi tulistamisest otseülekande, vähemalt 49 inimest on hukkunud .-.-.- Koraan 4.89 Uskmatud (mittemoslemid) tahaksid, et ka teie oleksite uskmatud ja nendega ühetaolised. Seega ärge otsige sõpru nende hulgast enne, kui nad ei ole rännanud välja jumala teele (hakanud moslemiks). Kui nad ei võta kuulda teie kutset (hakata moslemiks), siis rünnake ja TAPKE neid USKMATUID (mittemoslemeid), kus iganes neid kohtate. Ärge võtke nendest kedagi sõpradeks ega abilisteks...
n
Nipitiri/ 15. märts 2019, 11:35
e
e. / 15. märts 2019, 11:29
Christchurchis elab 400 000 elanikku. Artiklis mainitakse vähemalt 2-t mošeed. Keegi kommija mainib 500-t palvetajat. Usutav (arvestades hukkunute arvu). Nõukaaegse ridade vahelt lugejana teen järelduse, et moslemid on kristlaste ehitatud linnas juba tugevalt kanda kinnitanud ja mentaalset võimu üle võtmas. Kas prantslased sakslaste okupeeritud Pariisis midagi taolist lubanuks? Oo ei! Resistance haaranuks MP40-d ja üritanuks kõik intruderid maha kõmmutada. Mida ka mängufilmides hurraahüüete saatel näidatakse ja keegi pahaks ei pane.
t
to: .../ täna, 08:39/ 15. märts 2019, 10:37
see, mida Austraalia-Uus-Meremaa rahva hävitamiseks tehti, on hullem kui lihtsalt vägivald - see oli räige genotsiid. Ja nüüd siis läks üks uusasunik teist uusasunikku tapma, seda ainult usutunnistuse põhjal. Tema eellased hävitasid põliselanikke veelgi primitiivsemal põhjusel. Ja sellest on vaid loetud põlvkonnad möödas. Ei õigusta ühtki sellist tapmist, mistahes põhjusel!
a
Ants/ 15. märts 2019, 10:33
Esiteks- sama asi võib juhtuda ka suvalises kirikus. Mille poolest ristiusu levitamine omal ajal täna moslemi levitamisest erines? Samamoodi suruti peale ja veel verisemaltki. Kolmikkoalitsioon, mida õnneks ei teki, ei kaitse sind millegi eest- need poevad üksteisele pekki nii kuidas oskavad ja jätkavad samas vaimus, nagu kesikud seni.
k
KillaH/ 15. märts 2019, 10:33
Kui irooniline, Christchurch´i nimelises linnas on mošee...
a
Ants/ 15. märts 2019, 10:32

s
......./ 15. märts 2019, 10:30
seal oleks pidanud enne paar seapead moseesse viskama.
a
Ants/ 15. märts 2019, 10:29
Mis seal vahet on? Maa ja vabaduse eest tuleks võidelda mõistusega. Aga kui mõistust ei ole, siis ilmselt jäävadki vaid relvad.
a
Ants/ 15. märts 2019, 10:28
Mismoodi see siia täna puutub? Kas ristiusulised ei tapa-vägista?
15. märts 2019, 10:24
Loe enne sõnum läbi Ja siis kustuta. Ma jään endale kindlaks, et sõnavabadus ei ole luba anonüümselt suust s...a pritsida.
r
Rosemary/ 15. märts 2019, 10:19
ootab poega.Aga ootasid oma alaealisi tütreid need emad, kelle lapsed vägistati ja tapeti muslimite poolt
h
Hillar/ 15. märts 2019, 10:19
Sõnavabadus pole mitte see, et võid anonüümselt sitta pritsida.
o
ootan huviga/ 15. märts 2019, 10:16
millal õhtuleht mulle jälle bloki paneb. roppusi ma kunagi ei kasuta, aga tõde ei tohi ju välja öelda õhtulehes. kolm korda juba blokeeritud, ega neljas tulemata jää.
h
H/ 15. märts 2019, 10:15
Huvitav. Ma olen käinud ka mõnel moslemimaal aga pole märkand ütegi võõra usundi püha templit. Lihtsalt ei lubata. ....ja nii EU hääbub. Ilma vastupanuta. ma loodan, et seda ei loeta vihatekstiks.

t
to .../ 15. märts 2019, 10:14
et kuna kunagi ammu ka mingid vähearenenud valged nii tegid, siis võivad aastal 2019 nii teha ka keskaegse mõtlemisega mosIemid? nii tahtsid öelda? oeh.
t
to peavool/ 15. märts 2019, 10:12
panin sulle plussi, mulle iroonia meeldib, need viis miinustajat ilmselt ei tabanud irooniat (loe: võimed ei käi üle).
a
ateisitina nõus/ 15. märts 2019, 10:11
kui poleks religioone, oleks elu hoopis parem, läbi aegade on usupinnalt tekkinud sõdu, tekib veel.
t
to martu/ 15. märts 2019, 10:09
muide, hetkel on taanis kohtu all 12 inimest, kes jagasid kahe skandinaavia tüdruku peade mahavõtmist marokos. saate aru, nad jagasid seda videot sotsmeedias ja nüüd nad on KOHTU ALL! kuhu on jõutud ikka, kohutav! kui palju uusi vanglaid küll on vaja, et ära mahutada kõik need, kes isIamit ei salli?
s
saate seda/ 15. märts 2019, 10:09
mida väärite, oma kirikuga võõrale maale ei ronita
k
ksv/ 15. märts 2019, 10:08
t
to mari/ 15. märts 2019, 10:06
söövadki üksteist. alles oli soomes juhtum, kus üks iraaklasest moslem teise ära keetis. kohe tõsiselt, aga sellest õhtuleht ei räägi, ei kuulu agendasse ;) https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/771899e4-a395-4dbb-a524-fbffd9826ce3
a
Aborigeen+/ 15. märts 2019, 10:04
Siis on veel kolmas tulistav rühmitus juures!? Ja kogu see jama on väära multikulti-poliitikute süül!

t
to 09.30/ 15. märts 2019, 10:03
jah, on küllaldaselt, moslemid väqivallatsevad kohalike lkallal igal võimalusel, väqistasmisi on sadu, sealhulgas väikelaste.
t
to 09.53/ 15. märts 2019, 10:01
ja saad äkki defineerida, mis see sõnavabadus siis on kui mitte see, et ütled, mida mõtled?
t
to mx/ 15. märts 2019, 09:59
me ju ei tea, äkki see oli mõne võikelapse isa, kelle mosIemid seal "oma naiseks" teinud ja riik on karistanud trahviga (mille maksab loomulikult maksumaksja).
t
Tahaks teada!/ 15. märts 2019, 09:59
Mina tahaks teada, kas tulistajad olid üldse valged või olid nad hoopis maoorid, kes võitlevad oma maa ja vabaduse eest!
v
vahi, vahi/ 15. märts 2019, 09:57
kui pika, täpse, faktirohke ja hukkamõistva jutukese on õhtuleht kiiresti kokku saanud. kui moslemi-migrandid soomes kümneid lapsi väqistasid, polnud teemat avaj eksponeerida, samuti kui moslemi-migrandid kõrisid läbi lõikavad euroopa naistel. tubli töö, õhtuleht!
m
Mošeedes oli/ 15. märts 2019, 09:51
k
Kindlasti/ 15. märts 2019, 09:34
Oli seal erinevat, millest peavoolumeedia ei räägi.
m
Mx/ 15. märts 2019, 09:33
Mäletate veel Türgi kõrgema tegelase visiiti Tallinnasse? Esimeseks teemaks oli, et peaks ikkagi ka siia mošee ehitama, kulud kandvat türklased. Vot sellest piskust kõik algabki.... Ärge importige võõrast kultuuri oma kultuuriruumi! Küllap tõepoolest kellelgi viskas üle need pidevad valju- , kurguhäälsed kutsungid Alahhi ülistamiseks.

n
NKVD-shnikule/ 15. märts 2019, 09:31
Jah, paneme kõikidel suud kinni ja siis ootama millal see plahvatab. Huvitav arusaam sõnavadusest?
ü
üks võib teine mitte/ 15. märts 2019, 09:31
samad sõnad saadeti ...sinna
o
oled kes oled aga ..../ 15. märts 2019, 09:30
kas ei või tõtt öelda - mis maailmas toimub, seda kommenteerida? moslemi usk lubab uskmatuid tappa - seda tolereerid? vastupidi, siis peab rahvas vait olema?
t
15. märts 2019, 09:30
Tulistajaks oli valgenahaline mees. Kas Uus-Meremaal on toimunud moslemite poolseid terrorünnakuid vms????
t
Tiit/ 15. märts 2019, 09:27
Tegku vordlis, palju on kristlaseid moslemite tehtud terroriakdides hukkunud ja palju moslemeid kristlaste poolt korraldatud terroriaktides.
m
mari/ 15. märts 2019, 09:21
kui pole mošeed pole ka tulistamist,miks moslemid ei või oma sünnimaal elada ja allahi koogutada,minu pärast tehku nad seal mis tahavad,söögu või üksteist
h
15. märts 2019, 09:15
huvitav, kui toimub mošees tulistamine, siis kajastatakse seda igal võimalusel, aga kui LAV valgeid tapetakse, siis on kõik vait!!! huvitav miks?
m
Multikulti/ 15. märts 2019, 09:10
Ei tööta ja ei ole kunagi töötanud, selle tulemusel tekkivad vaid üksteist vihkavad segregeerunud ühiskonnagrupid, mis on kui viitsüttikuga pomm. Multikulti sarnane seisund on võimalik väärtusetelt lähedaste rahvustega...

S
:)/ 15. märts 2019, 09:10
Siis peaks juba kirikud ka ära keelama, las palvetavad kodus, mis levitavad usku.
s
Steven/ 15. märts 2019, 09:08
Mille poolest sa arvad, et sa parem oled kui suvaline terrorist süürias? Ma loodan, et arstid jõuavad sinuni enne, kui sina kuskile eesti kooli relvaga sisse vajud, sa oled ühiskonnale ohtlik, sa vajad abi.
t
To Kohutav/ 15. märts 2019, 09:01
Kuhu jai sinu "olge toletantsemad ja rohkem sallivust" see kord? Mis? ;)
n
Nii juhtub/ 15. märts 2019, 08:43
m
Murelik/ 15. märts 2019, 08:42
Kõik algab sõnast "mošee". Kui neid poleks poleks ka kummardajaid ja nende tapjaid. Palvetagu oma kodus, aga ei saa ju. Siis pole usu levitamist. Jube. Ehk tekkiv kolmikkoalitsioon kaitseb oma poliitikaga meie rahvast ja ei luba ehitada neid häältest kõmisevaid mošeesid.
T
.../ 15. märts 2019, 08:39
Täpselt nii saabusid Uus-meremaale ka valged Euroopast ja hulle veel - kasutasid vägivalda, et kohalikke allutada.
m
muideks/ 15. märts 2019, 08:34
Siis tuleks ka kõik valged tagasi Inglismaale saata. See pole nende ajalooline kodumaa.
k
Kohalikel/ 15. märts 2019, 07:51
saab mõõt täis.Enam ei suuda vaadata ,mis toimub,sellepärast hakkavadki sellised asjad juhtuma.

i
islam elagu omal maal/ 15. märts 2019, 07:24
JU siis on ka nemad sellest islamiseeerumisest nii tüdinenud

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee