Maailm

Täiendatud 13. märtsil kell 20.55 ja 21.50

MAINEKAHJU: kaks surmalendu hävitasid usalduse lennukiehitaja Boeing vastu

Aadu Hiietamm, 14. märts 2019, 08:02

35 KOMMENTAARI

e
e. / 14. märts 2019, 11:31
Muiste disainiti sõidukid naturaalselt juhitavateks, tänapäeval püütakse disaini vajakajäämisi (loe: aerodünaamika ja füüsikareeglite eiramist) kompenseerida keeruka anduri- ja arvutisüsteemiga. Kahtlen, kas üldse on taolist sõidukit võimalik opetatiivselt (käsitsi) juhtida. Lennuki automaatika tõmbab nt. õhkutõusul nina alla, piloot rebib tasakaalustuseks tüüri üles, kuid arvuti, va kurjam, lihtsab eirab või kompenseerib üle 'süsteemivälist' käsku.
a
andres./ 14. märts 2019, 08:13
uskumatud leelotamised kirjaoskamatute lameajuliste poolt.......
a
Andres/ 14. märts 2019, 06:32
Artiklist jääb mulje, et suurim probleem on mainekahju. Kas 346 inimese surm ja lennureisijate eludega riskimine ebaturvalise disainiga lennuki tõttu on väiksem probleem?
v
14. märts 2019, 06:10
Vaadake youtubes on doc kuidas seal firmas asjad käivad. Kuidas tulevad allkirjad. Kuidas liigub altkäemaks. Kõin kn riatirästi korrumpeerunud
l
Lendur/ 14. märts 2019, 03:30
Ilmselt ikka oskavad, sest baaskursuses on antud teemat puudutav aine täiesti olemas ja eksamil on sellekohased ülesanded kohustuslikud. (Abikaasa just paar nädalat tagasi sooritas teooriaeksami).
o
Osad/ 13. märts 2019, 23:23
sõjalennukid ainult tänu arvutite kaasabile õhus püsivadki,seal on ainult see eelis,et piloot saab täbaras olukorras katapulteeruda,reisilennukil sellist võimalust pole. Hetkel meenutab see olukord filmi " Irobot" inimeste ja robotite vahelist konflikti,kus alguses olid robotid suured abistajad,hiljem pöördusid oma loojate vastu.
a
Arne/ 13. märts 2019, 21:46
HIINA keelas oma territooriumil nende lennukite käitlemise ja lendamise.
a
Arne/ 13. märts 2019, 21:43
Nendel lennukitel on stbiliseerimissüsteem MCAS, kuna lennuki konstruktsiooni muudeti.Lennukid müüdi maha , väljaõpet ei tehtud. Lenduri d kuulevad alles nüüd, et lennukil on MCAS peal

k
13. märts 2019, 21:36
Kompuutertomograafiast rääkimine jäta meditsiini valdkonda, lugupeetud Max ja Moororid :)
t
tehnik/ 13. märts 2019, 21:32
Muide kui sa ei tea? Lennuki õhkutõusmisel pole kunagi nina ülemäärane püstitõstmine mingiks probleemiks. Aga kui see ekstreemses olukorras (nt kordustõusmisel) vajalikuks osutub, on selle toeks sabaosa kiil.
v
Vähemalt/ 13. märts 2019, 21:26
jääb ellu, isegi kui kirjutab autusi. Naisi saab ka. Mulle ta meeldib.
o
Oli / 13. märts 2019, 21:23
arvata, et USA ei taha Boeingut kottida. See on nende firma. Jutud kaladest olid juba ammu.
o
oh häda/ 13. märts 2019, 21:21
"autusi ja lennukisi, T-kategooria ..."
r
Radist/ 13. märts 2019, 21:12
Boeing 737 (hüüdnimega Max 8), on forsseeritud mootoriga lühimaa lennuliiklusvahend (6000 km, max kiirus 840 km tunnis, 200 reisijat).
m
MAX8 murekoht / 13. märts 2019, 20:27
Business Insider kirjutab selle lennikutüübi ehituslikest muredest: "To fit the Max's larger, more fuel-efficient engines, Boeing had to redesign the way it mounts engines on the 737. This change disrupted the plane's center of gravity and caused the Max to have a tendency to tip its nose upward during flight, increasing the likelihood of a stall," Zhang said. "MCAS is designed to automatically counteract that tendency and point the nose of the plane downward." Väidetavalt on MAX8-l seoses uute mootoritega kalduvus lennuajal nina tõsta,arvuti peaks seda korrigeerima nina allapoole suunama...
õ
õpitud abitus/ 13. märts 2019, 19:53
Kui äkki peaks kogu GPS süsteem mingi rikke tulemusel kokku varisema, siis ma kardan, et suur osa pragusi laevajuhte ei oskakski traditsioonilist sektanti käsitseda, kompassi kõrvalekaldeid arvestades suunda määrata ja pikkuskraadi kronomeetri abil välja arvutada.

p
Pole häda/ 13. märts 2019, 19:51
ootame põnevusega täiesti isejuhitavaid autusi ja isejuhitavaid lennukeid. P/S ainult siis hakkan ma liikuma mitte isejuhitava tankiga ringi. Ilma relvadeta tanki peaks ju ometi eraisik osta saama ja ka juhtima kui tal kehtiv T-kati luba olemas. ;)
k
kah siasuluaarialane/ 13. märts 2019, 19:06
ja arvatavasti eesti valget tõugu.Sulle sobiks arvelaud paremini mida klobistada.
m
max-i mootorid/ 13. märts 2019, 19:05
sakiliste tagaosadega. Lennuki uueks iseloomuks on nina püsti tõstmine. Kompuutertomograafia peaks seda ise jälgima ja tüürima tagumisi saba kõrguste. Pilootidele täiendkoolituse ei tehtud, polevat vaja olnud ...
L
???/ 13. märts 2019, 18:40
Lihtsalt liialt keerulised masinad tõmmud meeste jaoks? Neile sobiks AN-2 ehk märksa paremini.
e
e. / 13. märts 2019, 18:31
Mitte ainult lennukid vaid ka autod on muudetud täielikult anduri- ja arvutikeskseks. Vaadake mis toimub isesõitvate autode arendamisel - sõitjatele on jäetud teovõimetu jahukoti roll, kes saab lähenevat kokkupõrget vaid abitult pealt vaadata (või puudub 'valvepiloodil' praktiline vilumus käsitsi sekkumiseks).
r
ruudi / 13. märts 2019, 18:12
Liialt usaldatakse tehismälu ja topitakse meeletult mõttetuid vidinaid Lendur on katastroofi hetkel võimetu midagi ette võtma Paar sekundit otsustavad sadade elu Ameerika tehnika nagu Ford autod mis kõdunevad nagu vanasti Ladad
t
to keegi ei../ 13. märts 2019, 17:43
tavaline valvejobu tekstikene kirjaoskusest, arusaamisest ja otseloomulikult kuulub sinna ka naeruvääristamine.Palgalise valvejobu tavanipid.Odav oled oma arusaamise ja kirjaoskusega.
t
to: keegi ei keela sul/ 13. märts 2019, 17:32
Hea kui inimene kirjutada oskab, ja isegi kuidagimoodi lugeda, kuid tekstist on vaja ka aru saada. Eks ju?

s
Selge see/ 13. märts 2019, 17:21
Eks nüüd võib oodata sanktsioonide kehtestamist kõigile riikidele, kes oma õhuruumi neid lendavaid surnukirste ei luba.
k
13. märts 2019, 17:19
n
nagu hästi mäletame / 13. märts 2019, 17:16
737-e tunneb ära laperguste mootorigondlite järgi. Muidu ei mahuks tiiva alla ära. Max-il on veelgi suuremad mootorid. Need tuli nihutada ettepoole, et saaks paigutada kõrgemale. Lennuomaduste korrigeerimiseks lisati äpp ...
s
siasuluaarialane/ 13. märts 2019, 15:58
on oma lae saavutanud ja iniseb.Ainus oskus.Lendamisest rääkimata.Loe mida usa piloodid NYT`s räägivad.
k
Kuule/ 13. märts 2019, 19:27
ära peale võta, jutt on niigi segane haha.
b
Boeing/ 13. märts 2019, 15:45
teeb ja jääb tegema lennukeid, tahavad seda USA vihkajad või ei taha, aga n.gerid ja asiaadid võiksid lennukitega lendama õppida.
t
Tiit/ 13. märts 2019, 15:33
Risu on risu. USA tehnika maine käib järjest rohkem alla. Apple teeb ammu juba rämpsu.
k
keegi ei keela sul maalt koos hobusega/ 13. märts 2019, 15:21
patriooti mängida ja koos oma obesega JUST selle lennukiga lennata.MAX 8 müügitulud moodustasid 40% kasumist ja WSJ teatel oli Boeing vigadest teadlik kuid vaikis asja maha.Niipalju siis eriti kvaliteetsest "lääne" tehnikast.Kunagi aastaid tagasi siis kui Air France lennuk ookeanipõhja läks oli rõhuandurite vahetamise kohta ettekirjutisi versta jagu.Et lennuk lendaks ja raha tuleks eirati ettekirjutusi ja tulemus oli nagu täpselt oli.Reisija elu oli teisejärgulise tähtsusega.Nii palju siis kohusetundest ja muudest sõnakõlksudest.Raha on kapitalimaailmas esimene ja ainus väärtus.
m
maalt ja obesega/ 13. märts 2019, 15:09
Lennukeeld on varjatud sõda USA vastu. Kui keeld Boeingu suhtes laieneb ja lennufirmad hakkavad kompensatsiooni nõudma, siis Boeing võib pankrotti minna, mis võib vallandada doominoefekti sealses majanduses.

p
Peter/ 13. märts 2019, 14:55
Ma lendasin TUI-ga mõned kuud tagasi Tenerifele, justnimelt MAX8 lennukiga.. Phew..Seekord läks õnneks..
h
13. märts 2019, 14:49

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee