Eesti uudised

ÕL VIDEO | Eestlane ei viitsi prügi sorteerida. Vaja läheb piitsa ja präänikut

Juhan Mellik | Video: Teet Malsroos, 11. märts 2019 00:01

153 KOMMENTAARI

K
????/ 12. märts 2019 13:51
Kui prügiveoarve tuleb kümmekonna erineva konteineri pealt, kas see tuleb siis ikka odavam või? Teiseks, vaat et lõpuks tosina lähedale tõusev kõikvõimalike erinevate konteinerite rivi isegi väikese. kümmekonna või väiksemagi kortermaja ees ei rõõmustaks üldsegi ei mu silma ega nina. Ja kolmandaks, kuhu ma siis oma auto pargin? Olen ise raske liikumispuudega, ainult karkude toel vaevu edasi koperdada suutev invaliid. Kes isegi karkudegagi kuigi kaugele ei suudaks liikuda. Ja ilma autota vaat et üldse ainult toas peaks istuma.
m
Mul küll just nädal tagasi võeti, ära aja kärbseid/ 12. märts 2019 07:17
m
muhhameed: kõrgem sort/ 11. märts 2019 20:49
Valed järeldused: "Nimelt ei kuulu prügi taaskäitlemine nende eluvaldkondade hulka, millega Eesti saaks Euroopa riikide seas hiilata. Eestis sorteeritakse aastas inimese kohta keskmiselt 350 kilogrammi prügi. Euroopa keskmine näitaja on 481, edetabeli juhil Taanil 744 kilo. Neid Euroopa riike, m..." See ei näita mitte seda mis ajakirjanik üritab näidata vaid seda et Eestlane ei lagasta niipalju nagu teised. Kui ei teki prügi siis ei ole seda ka võimalik sorteerida!!
a
Andres/ 11. märts 2019 18:12
Miks ma peaksin, kui maksan prügiveo eest? Ja kuhu ma oma tillukeses köögis need konteinerid paneksin? Biojäätmeid koguks mitu kuud, sitikad ja hais on boonuseks. Sorteerige ise, mille eest teile makstakse, prügivedajad?
i
iga/ 11. märts 2019 17:45
vald või üksus vastutagu oma prügi eest(pole vaja neid suurusfirmasid)
v
v v v/ 11. märts 2019 17:19
Sorteeriksin küll , aga ei ole seda sorteeritud prügi kusagile panna. Ärge ajage siin inimestele kärbseid pähe , vaid korraldate see asi ära.
e
EL/ 11. märts 2019 16:41
KUI prügi viiakse ära maksan 1x 2X MAKSAN PRÜGI EEST KUI TULEB ELEKTRI ARVE EI OLE VÄGA INIMLIK
a
11. märts 2019 16:35
aga miks ma peaks oma lumivalgeid käekesi mingi prügiga määrima? las prügikäitlejad sorteerivad, ma olen küll nõus prügiveo eest pisut rohkem maksma - mõistlikkuse piires muidugi!

k
Kai/ 11. märts 2019 16:21
Ning väide, et vii oma vanad ravimid apteeki on jama. Hiljuti tegin puhastust oma ravimisahtlile. Mõtlesin naiivselt, et iga apteek võtab vand rohud vastu. Aga nii ei ole. Saadeti mind ühest teise ja teisest kolmandasse kohta oma vanade ravimitega enne, kui need vastu võeti.
k
Kai/ 11. märts 2019 16:15
Minu maja juures on suur maasisene kogumine olmeprügile ja papile. Eraldi kast on biole. Vanasti oli ka klaasile. Biosse paneb prügi kogu maja peale vist ainult 3 inimest. Tuul lükkab selle kasti koguaeg pikali ja nii on see prügi ka alati hoovis laiali. Papi/paberi kogumise ava on nii tilluke, et pead kastid ribadeks lõikama, et need üldse kuidagi sisse mahutada. Seega enamus ei viitsi sellega tegeleda ja jätab kasti kõrvale oma papi. Ka kõik oma vanad diivanid, vannid ja ehitusprügi laotakse lihtsalt kastide kõrvale ja kõik. Ei huvita see lohakus ja räpakus kedagi kahjuks.
p
11. märts 2019 15:19
Pole lubatud vange tööle sundida.
e
11. märts 2019 15:15
et jätaks söömise järele siis ...
s
11. märts 2019 15:09
Sõltub prügivedajast või omavalitsusest, kas nõutakse prügi pesemist või lihtsalt tühjendatud pakendit, mõnes kohas ei olegi pakendite kasti ja läheb kõik üldprügisse.
o
11. märts 2019 14:40
oot - kas SELLISTE olematute kaitsevahenditega ongi need, kes selles prügis sobrama peavad? Täies elujõus naised, kel tõenäoliselt ka pered toita. Kus on tervisekaitse ja keskkonnaohutuse ametnike silmad? Kes vastutab, kui nad sellest prügist omale rängad haigused saavad (ja neid ka kodustele viivad), sest ei ole reaalselt kaitsvaid näokatteid jms.?
1
11/ 11. märts 2019 14:28
Sorteerin prügi, kuid teatud s*tapeadest majaelanike pärast tekib küll vahel tunne, et milleks mina vaeva pean nägema. Tihti leiab kummikud ja ämbrid papi konteinerist. Samuti ei suudeta oma suuri pappkarpe laiaks litsuda. Pakendi konteineris hakkavad ka pidevalt silma sellised asjad mis seal ei peaks olema. Igasugused saapad näiteks. Samuti on räpased ja lögased pakendid. Muidu jätavad kõik endast jube hea mulje, aga need hea mulje jätjad si*ttavadki kõige rohkem. Vahel on tunne, et tuleks kaamera paigaldada prügikastide juurde, et nõmetsejatele asjad selgeks teha.
n
njah/ 11. märts 2019 14:19
Mida ma sorteerin kui maja ees paar konteinerit ja ülejäänud prügile otsi kohta kuhu saad ega ma haisva sodiga mööda linna bussiga kihuta?Lisaks sellele tuleb jäätmeauto ja laseb kõik ühte prügiautokasti.Vot nii.

m
maal elades/ 11. märts 2019 14:10
Sorteerisin ülejääke nii, kompost õue , klaas ootele autoga 5 km külani viimiseks, paber läks ahju, riideid ei jäänudki, mis veel ? akud kuuri alla ootele,,siis tekkis küsimus, mida ma prügivedajale kasti topin ? mitte midagi ! Aga mille eest ma siis maksma pean? Kui arve 2 kuud oli maksmata, sest polnud prügi kahjuks, siis pandi asi kohe inkassosse, ilma hoiatuseta. Nüüd ei sorteeri enam kunagi. Mitte kunagi.
j
Just/ 11. märts 2019 14:08
v
Vastan/ 11. märts 2019 13:59
Kas korterelamute juurde tuleb ka siis kompostihunnik või??? Minu arust peaks ikka prügila vastutama ja sorteerima prügi.Selle eest ju inimesed maksavadki prügiveo eest.Olen nõus isegi natuke rohkem maksma aga eraldi kõiki asju tuppa laotada on küll lollus.
v
vana ja tark/ 11. märts 2019 13:46
prügi pesu peale puhast vett raisata mitu korda, mis selle mõte on?! prügisortimine olgu ikka prügifirmade töö!!!
g
gazeta PRAVDA ümbriseks/ 11. märts 2019 13:45
kui palju maksab puhas vesi + kanalisatsiooni saadetav veel kallim vesi ning muud segadused,mis lõpevad asjatute väljasõitude tasuga
e
Eestimaal on ka teisi rahvusi/ 11. märts 2019 13:38
Kas prügikasti viskavad ainult eestlased? imelik pealkiri,ikka kõik rahvused viskavad prügi prügkasti.
h
Hehh/ 11. märts 2019 13:36
Täpselt sama mure! Sorteerin, kuid konteinerid alati pilgeni täis. Võibolla peaks neid hoopis tihedamini tühjendama, et oleks seda prügi kuhugi panna.
a
aq/ 11. märts 2019 13:26
Prügi on tooraine, eriti sorteeritud. Makse selle eest ja kõik laabub. 😎

K
?/ 11. märts 2019 13:21
Kas peab joogivett raiskama taara pesemiseks?
p
pääskyla/ 11. märts 2019 13:18
ei tee ju tasuta sa maksad peale veel
k
keegi/ 11. märts 2019 13:09
minu sarnane kogemus on küll 10 aasta tagune, lootsin, et asi on paranenud :( Muidu olen patoloogiline prügisorteerija.
a
arvan nii/ 11. märts 2019 13:04
Paluks mitte üldistada! Sorteerin prügi üle 10-e aasta. ükski pakend ei lähe prügikasti. Kusjuures 200-ja l-ne kott täitub umbes pooleteise nädalaga, 240 l prügikonteiner on tühjendamise ajal pooltühi. Mul lihtsalt veab, sest pakendid saan ära anda 50 meetri kaugusel kogumispunktis. Arvan, et kõige suurem probleem, miks inimesed ei sorteeri ongi see, et sul pole seda sorteeritud värki kuskile panna. Pandagu iga suure maja ette konteinerid, küll siis inimesed ka sorteerivad.
a
AJ/ 11. märts 2019 12:49
Ongi nii, et korterelamu ja eraelamu prügikorraldus on üksjagu. tegelikult vast isegi radikaalselt erinev. Nii veo korrektsuse kui jäätmete sortimise kontrollitavuse osas.
p
Paneelika/ 11. märts 2019 12:38
Eestlane kehv prügisorteerija? Pigem on pohhuistid venekeelsed "eestlased".
p
piinlik/ 11. märts 2019 12:28
Piinlik, et võrreldakse meid INDIAGA, väga kurb. Siiani süüdistasin süsteemi, sest prügivedu on väga hakvasti korraldatud.(paljudes onavalitsustes polegi konteinereid või asuvad ūūratult kaugel) Siinsetest kommentaaridest saan aga aru, et viga ongi inimeste suhtumises, nytma ajab. See näitab, et polegi mötet prügivedu parandada, elame sitas, vingume ja kõik on hästi.
k
Kuuuurija/ 11. märts 2019 12:26
Need prügikonteinerid on ka saaste ju! Igale majale kümne konteineri nõudmine annab keskkonnale järjekordse paugu.

j
juku/ 11. märts 2019 12:17
Just alles oli jutt, et akutehas tahtis venemaal akusid odavalt või hoopis tasuta saada ja vingus, miks venkud teda pankrotti tahavad ajada, siis leidus siin taqrku, kes leidsid, et peabki tasuta ära andma, et iga mats omal käel midagi ette ei võtaks. Sarnane riikliku käsu korras toorme korjamine on ju meil loomsete jäätmetega. Kui prügi vedajad paigaldaks sorteerimis kastid ja siis need sorteerimise eest tasuta minema viiks, siis ehk hakkaks inimesed sorteerima.
k
Kõik viimseni maksab ja mitte vähe/ 11. märts 2019 12:05
Miks ma seda tasuta pean k u r a t tegema?
k
Küsimus pole selles vaid hoopis selles/ 11. märts 2019 12:04
Kuidas inimesed niipalju prügi tekitavad, Pole tarvis ikka prügi koju tassida siis pole ka nii palju prügi mida kasti visata
k
kapitalist/ 11. märts 2019 12:04
kes mulle sorteerimise eest maksab.kui ahistatakse,viin prügi tänavale.meil ju võimsad põletusjaamad,toppige sinna.
a
AJ/ 11. märts 2019 12:03
Tehnoloogiainsenerina lugesin ja vangutasin lugedes omaette pead. Ega sellise kirjeldatud kompetentsuse korral küll lootust olukorra paranemiseks pole. Loen: "Kuidas toimida aga näiteks tühjaks söödud pitsakarpidega? „Ülemise osa võib paberikonteinerisse viia,“ ütleb Pesti. Kui ülejäänud karp on määrdunud ja rasvane, kuulub see olmeprügi hulka." Küsin: kas igaks juhuks tellida ka keemiline analüüs rasva koostise kohta? Veelgi enam üllatas TÜ geneetikute kaasamine.. No ei ole meil "prügikogumise geeni".... Ka mitte prügiveoks logistika oskusi. Aga pesta pakendit veega on ikka eriline nõue...
e
et siis2/ 11. märts 2019 11:59
Prügi sorteerimine ei ole meie peres mingi probleem. Ragnar Sells annab iga kuu pakendikoti ja viib pakendid kord kuus ka tasuta aiatagant minema. Klaasi konteinerini 210m ei ole probleemi, taara vastuvõtt lähima Maxima 650m juures täiesti toimiv. Kõik mädanev-kõdunev läheb komposti. Tavaliselt prügikonteinerit kuu ajaga ei saa kuidagi täis. Samas keegi "tark" kirjutab artikli kus kõik Eestlased võiks veel paremini prügi sorteerida. Kas ma korteris elades ka niimoodi sorteeriks ei oska praegu öelda.
j
Just./ 11. märts 2019 11:52
Tulin kord välja,biojäätme kott näpus.Prügimaja eest oli just prügiauto startimas.Luuk oli veel lahti.Prügimees võttis mu koti ja viskas peale.Minu ütluse peale,et see on bioprügi,ta naeris ja soovitas igatsugu jama mitte tõe pähe võtta.
j
Jan/ 11. märts 2019 11:46
Ma maksan ju niikuinii kõik asjad juba kinni seoses pakenditega. Paberi/papi viin eraldi, teised lähevad olmesse. Pole plaanis hakata põhikohaga prügi sorteerijaks, selleks on ikka spetsiaalsed töölised.

n
no/ 11. märts 2019 11:38
inimene võiks ikka irooniast aru saada.
s
see prügiauto on väga määrdunud/ 11. märts 2019 11:34
Nii, et sinu pestud kraam määritakse koheselt uuesti ära. Näen oma aknast iga nädal kui saastased need autod ise on.
k
Kui hinda tõstetakse siis koguge ise mida tahate! Mul siis pohlad./ 11. märts 2019 11:34
Meil Pärnus asi toimib - üldprügi konteiner võimalikult väike, korjame pakendit kollasesse kotti, viiakse tasuta ära! Mis kõduneb see läheb komposti kasti ja KÕIK toimib. Tänud Jüri Meeksa :)
x
xXx/ 11. märts 2019 11:32
Ei ole kunagi sorteerinud, ega ei hakka kah! * Kõigepealt maksame toote ostmisel pakendi taaskasutuse eest * Siis maksame prügi vedamise eest Sorteerigu need, kes selle kahe eelneva punkti eest raha saavad!
v
viis kätt/ 11. märts 2019 11:30
indias ka prügi ei sorteerita. lihtsalt see vedeleb igal pool. lasevad junne ka peale. saatke diviis toleraste ja rohelisi peale.
n
Nime ei ole/ 11. märts 2019 11:26
Vanglates tööjõudu küllalt, pange sorteerima.
p
Pauka/ 11. märts 2019 11:26
Võtame pakendite pesemise - kui palju läheb see pesemine aastas kulutatud veenäol maksma? Palju liitreid sealt kulu tuleb? Kas on sel mõtet? Kas asi üldse on selle prügiga niivõrd hull? Äkki on teema üles paisutatud selle, et saada lisamaks......
t
tööjõudu küllalt, pange sorteerima./ 11. märts 2019 11:25

n
no/ 11. märts 2019 11:21
aga millal prügifirma meile sorteeritud väärt tooraine eest maksma hakkab?Praegu saavad äraveo eest kõva raha ja põletuseks müümise eest veel teisegi hunniku! Samas me oleme juba poes pakendi eest maksnud ning selle hinna sisse on arvestsatud ka kõik selle käitlemise kulud. Ja pealegi pürgiauto kallab juba kõik selle korra juba sorteeritud kraami jälle mõnusasti ühtekokku, et seda siis jäätmejaamas jällegi sorteerida saaks...
j
JJ/ 11. märts 2019 11:20
Mina sorteerisin aastaid prügi. Kui aga tuli teade, et enam ei saa konteineri tühjendust üle kahe kuu, siis jäi ka sorteerimine katki. Nii et prügifirmad ja vallavalitsused vaadaku peeglisse.
o
ohmu/ 11. märts 2019 11:19
Üks Nõmmekate grupist väitis, et tema ei sorteeri, sest ei taha pakendite pesemiseks vett kulutada.
1
10:17?/ 11. märts 2019 11:05
3-4 tundi päevas? Kust ma sellise koguse prügi võtan?
j
Jälle rahvas laisk ja harimatu/ 11. märts 2019 10:43
Piitsa ja ainult piitsa tuleb anda selle süsteemi loojatele. Meil asulas näiteks ongi ainult segaolme kast maja juures ja piiiiiiseke paberi kastike mis alatasa üle ajab. Kuhu muu nodi siis sorteerida. Ametnike jörsid tehku kõigepealt süsteem toimivaks, sundige eraisikuid ja ühistuid soetama konteinereid vastavalt korterite arvule ja soovitud sorteerituse astmele ja alles siis tehke suu lahti laiskuse koha pealt....
o
Oss123/ 11. märts 2019 10:33
Süsteem lonkab. Ei ole mõtet rahva peale näpuga näidata. Kui oleks paremad tingimused loodud siis ka rahvas sorteeriks. Eestis maksad suuremas koguses prügi eest meeletut hinda kui ise ära viid. UK-s saad enda tekitatud jäätmed tasuta ära. Sorteerid platsi peal, viskad vastavatesse konteineritesse. Kui ei tea, siis saad küsida. Soomes ka kordades odavam kui ise platsi peal sorteerid. Eestis maksad ka siis, kui lähed ainult ühte sorti jäätmetega nagu aiast saadud oksad, metall jne.
m
Mitte liberaal./ 11. märts 2019 10:30
Kasutades liberaalset sõnavara siis lihtsalt öeldes pole sorteerimine seksikas. Teiseks tuleks prügi tootmise ja selle kaubanduses müümine lõpetada.
h
Hei/ 11. märts 2019 10:26
Sul on internet nagu näha. Googelda natuke ja leiad lahenduse kuhu vanad riided viia. Ära mängi õpitud abitust.

v
11. märts 2019 10:22
r
rein/ 11. märts 2019 10:20
miks kohe ei viitsi ja miks kohe eestlane. Kui süsteemis on probleem siis ei maksa inimesi süüdistada
t
Taivo/ 11. märts 2019 10:15
Ma ei hakka seda kunagi tegema kui pean sellele peale maksma. Kui sorteerin siis tähendab et viikase ka tasuta minema.
o
ob/ 11. märts 2019 10:14
Joogivee raiskamise eest tuleks maks peale panna, Kui solgijaam tahab, pesku käsitsi või ostku pesuliin. Aga raibesed tahavad, et neile tuleks kohest realiseerimist võimaldavas kontsistentsis kaup.
l
LM/ 11. märts 2019 10:14
Joogivee raiskamise eest tuleks maks peale panna, Kui solgijaam tahab, pesku käsitsi või ostku pesuliin. Aga raibesed tahavad, et neile tuleks kohest realiseerimist võimaldavas kontsistentsis kaup.
j
jajah/ 11. märts 2019 10:06
rootsi second handid saadavad oma asjad siia sõbralt sõbrale poodi tasuta, transport maksab. et mitte vedada prügimäele. ja meie omad rõõmsalt ostavad ja nuumavad poeketti.
e
ehh/ 11. märts 2019 10:04
paljudel boiler, siis lisandub elekter veel.
m
Miks/ 11. märts 2019 10:04
Mis mõte on sorteerimisel kui tuleb üks prügiauto ja kallab kõik yhte autosse 😂

m
Meie maja ees on.../ 11. märts 2019 10:03
...paberi-papi konteiner pidevalt kuhjaga täis.Sest topitakse suuri pappkaste tervelt sinna. Ma ise olen mingi ostu korral pappkasti väljas kipsinoaga tükkideks lõiganud ja korrektselt konteinerisse pannud.
e
Eesti kodanik/ 11. märts 2019 10:02
Kellegi tegemata töö peab jälle rahvas topelt kinni makma. Mõttetu valitsus Eestis,ei tegele murekohtadega.Järelvalve puudub.No ei ole siin tore enam elada,ära tüüdanud kõik.
E
@poekettidele/ 11. märts 2019 10:00
Elasin Rootsis selle sajandi algul.Seal oli toidupoodides kõva allahindlus (isegi 80%),kui toote bäst före (parim enne) tärmin hakkas lähenema.Ja läks kohe kaubaks.Polnud vaja ära visata.
k
Kuidas nii?/ 11. märts 2019 09:57
t
Telfi/ 11. märts 2019 09:55
Prügiveo hind on uskumatulet kõrge. Suvilas kohustuslik prügivedu aastaringselt Ragn Sells tariifid 4 euri kord. 14 korda aastas. Käin kohal 4-5 korda aastas. Kodus tühjendatakse teise firma poolt 50 senti konteiner kord. Sorteeriks rohkem aga pakendikonteiner lähedusest likvideeriti, jäeti ainult paberi oma. Eks siis tuleb pakend ka paberi omasse panna.
v
vaja 2 vana 10 liitrist lvärvinõud ära viia, vastu võetakse värvinõud jaepakendis kuni 10l/ 11. märts 2019 09:50
i
Imelik , et ikka Eestis/ 11. märts 2019 09:49
Olen 10 aastat UK olnud. Siin ei tea ega pea vajalikuks 90 % inimestest prügi sorteerida. Plastpudelid , klaaspudelis, õllepurgid ja papp laheb koik tavalisse prügisse. Eriti hull lugu on suurte sotsiaalmajadega, kus elavad kolmandate riikide elanikud. Mingist taaskasutusest ei tea tumedanahaline midagi. On küll roheline konteiner ja ka mark, et sinna ei käi olmeprügi, paneb oma musta prügikoti nagu maksti. Šveitsis sorteerivad inimesed väga kenasti 10-15 erinevasse konteinerisse, isegi tumepudel ja hele klaas sorteeritakse eraldi, kohvikapslid jne
r
RAA/ 11. märts 2019 09:48
otu!! prügi on ikka sama palju .kas 5 väikest või 1 suur kast.Mida te virisete.Kas teil lapsi ja lapselapsi polegi kellele natukenegi puhtamat loodust jätta.

k
Kalkureeriv sorteerija/ 11. märts 2019 09:47
Probleem on hoopis vastupidine!. Inimesed eeldavad, et kallis prügiveo hind sisaldabki juba sorteerimist, sest muul viisil ei oleks selline prügiveo hind lihtsalt põhjendatud! Lisaks müüakse prügi peale sorteerimist veel maha! Teiseks kui kõik pakendid läbi loputada nagu artikkel soovitab, siis kes tasub kuu lõpus veearve? Vaevalt, et inimesed külma veega pakendeid loputavad, ikka sooja veega! Kes ei ole hindadega kursis siis uurige oma kommunaalarvetelt vee hinda ning muidugi on peale kõrgelt maksustatud teenuste kõige mõistlikum kõik olmeprügisse visata! Arvestades jäätmejaamade kasumeid!
l
lauluraamat/ 11. märts 2019 09:47
Tahaks osta toitu, mille ümber poleks nii palju plastpakendeid ja kilesid. Ja tahaks sellist kasti maja ette, kuhu saaks panna vanad rõivad ja kangad. Aga pole. Süda ei luba riidekraami sodise visata, niisiis tekitan prügikasti kõrvale kilekotte lasteriiete jm kraamiga, mis on ka taaskasutusse viimiseks liiga kantud. Kus on lahendus?
s
Selline lugu/ 11. märts 2019 09:46
Autojuhid, kes Skandinaavias sõitnud, teavad, et prügi on nii hinnaline kaup, et seda veetakse Rootsi ka 1000 kilomeetri tagant, kusagilt Norrast. Norras on nii palju hüdroenergiat, et neil põletustehaseid vaja pole ja Rootsi ostab neilt prügi, iga päev veavad kümned ja kümned veokid, 30 tonni korraga, Norrast rootslastele prügi. Rehkendage, prügil on oma hind ja see pole väike, 100 km peale läheb mägedes turnimisega 33-35 liitrit diislit sajale, juhi palk, veoki eest maksmine. Meie maksame korduvalt, poest mõttetuid pakendeid ostes, siis nende äraviimise eest ja lõpuks sooja eest.
p
poekettidele/ 11. märts 2019 09:46
Poekettidest rääkides tuleks neil keelata realiseerimisaja ületanud toiduainete (esmajoones väikepakendites liha- ja piimatooted) prügisse viskamine. Müümata jäänud toiduained tuleb kas annetada toidupankadele või muidu abivajajatele või hoopis müüa vastuvõetava hinnaga enne realiseerimisaja lõppu.
e
11. märts 2019 09:45
eestis on vesi kallis.kui ma igat jogurti topsi ja konservi karpi pesema hakkan,siis kulub selleks ikka hulga vett.soomes näituseks on vesi korteris tasuta vöi siis maksad mingi kindla summa kuus(a la10€),ladista palju tahad,aga eestis maksad veemöödiku järgi.ja töesti ei viitsi mingit klaaspurki mitu kvartalit taga vedada,et see siis konteineri panna.miks ei vöiks igal majal oma taara konteiner olla?see on lihtsalt eesti ametnike laiskus ja mugavus,kes ei viitsi probleemiga tegeleda.
r
RAA/ 11. märts 2019 09:44
Viige sorteeritud prügi tasuta,muidu lämbume siin Aespa suvilate rajoonis prügipõletamise suitsu kätte.Ka on siin bussipeatuse prügikastid koduprügi üleääre täis.Trooniga oleks kerge prügipõletamist kontrollida ja kõvad trahvid peale.
t
Tubli/ 11. märts 2019 09:44
Viskan oma suitsukoni ja kommipaberi alati prügikasti. Tee sinagi nii! Suur algab väikesest. See muidugi ei tähenda, et peaksid suitsetajaks hakkama.
v
vana ja tark/ 11. märts 2019 09:43
paberi jäätmed panen eraldi jah, aga kõik muu jäägu prügifirmade tööks, sellist sortimist,kus iga asi ise kotis, ei pea mõistlikuks....

o
orgniseerige/ 11. märts 2019 09:41
Organiseerige plasti ja kile mingisugusegi raha eest vastuvõtmine (see ju tegelikult tooraine) ja leidub küllalt isikuid, kes korjavad üles (ja sorteerivad välja) pisemadki plast- ja kiletükid ning loputavad need ka vajadusel puhtaks.
p
11. märts 2019 09:28
Prügi sorteerimine on tarbimisühiskonna teema. Meil pole tarbimist sest pole mille eest tarbida.
k
keku/ 11. märts 2019 09:26
Tõesti on raske panna neli kasti kõrvuti kööki mida siis välja viies sordid veel kuude. Tuleb tellida iga kuue konteineri viimiseks prügivedaja kuue autoga ja plekid selle kõik kinni. Andke piitsa!
p
pakendi maksustavad juba poeketid,/ 11. märts 2019 09:23
mida te veel tahate.Aga ärikatele on ikka vähe,pole kuulnud,et oleks midagi odavnenud.
a
anna andeks,aga/ 11. märts 2019 09:21
et konteiner täis on,see pole vedajate süü mitte,nad võivad vedada seda iga päev aga korteriühistu ei telli vedu,kuna see läheb kulukaks.
s
solk/ 11. märts 2019 09:21
ega eestlane prügiettevõtte tasuta tööjõud - ori ole
r
rp/ 11. märts 2019 09:19
Eestlane on sallimatu ja pani Vao betoonseina põlema. Poliitikud häbenesid meid üle ilma. Eestlane on fašist. Varem kuulis seda muukeelsete suust, nüüd räägivad seda juba paljud eestlased. Hoopis enam, kui vanasti seda kuulda saime. Nüüd on eestlane laisk, sorteerida ei viitsivat..
s
Soovitaja/ 11. märts 2019 09:19
Sorteeritud prügi peaks jäätmevedaja viima ära tasuta, nii nagu seda Saksamaal tehti juba 1990.-te lõpul, siis oleks ka mõtet sorteerida. lISAKS: LISAKS: Prügikonteinerid ei peaks süsteemitult vedelema ümber kortermajade, vaid nende jaoks peaks olema korralik hoidla ehitatud . Meie riigis on aga prügi lihtsalt suur ja lõputu äri ja seni kuni see nii on, ei peaks ka nö eestlast süüdistama

a
amandale 8.45/ 11. märts 2019 09:19
mingeid suuri kotte pole vaja. Bio on mul leivakotis, pakend poe väikeses kilekotis, puhtad karbid, loputatud joogipakend. Mul ei jägi suurt midagi olmekonteinerisse panna. Spetsiaalselt ei pese neid, aga nii ehk naa solgerdan veega ja pesen mingit tassikest ja ühtlasi loputan pakendi. See pole nii kole kui algul näib.
j
jurka/ 11. märts 2019 09:18
miks sa iga kuu pead maksma? tellid kord kvartalis omale masina!
p
piits/ 11. märts 2019 09:16
ikka piitsa kui ei viitsi prygikasti välja viia kohe piitsa
1
100%/ 11. märts 2019 09:16
nõus,prügi on äri ja mitte väike.
m
mina sorteerin / 11. märts 2019 09:14
kodupoe juures on suured tünnid, nüüd on hakatud neid tihemini tühjendama. Tünnide täituvus näitab, et inimesed sorteerivad. Kui aga ametnikud tahavad hinda tõsta, siis kallan kõik ühte konteinerisse. Ja mingit lisakonteinerit kortermajade juurde pole vaja ja pole ka kuhu panna, sest kanakuudid on tehtud vastavalt normidele, see tähendaks kõik ümber ehitada. LAHENDUS: pange rohkem neid suuri tünne poodide juurde.
i
Idavirulane/ 11. märts 2019 09:13
Selline keskkonnateema mõjub meil siin veidi mõnitamisena. Kiviõli, Püssi, Kohtla-Järve haisevad kordi hullemini kui veel mõni aeg tagasi, umbes nii nagu viimati 70-ndate keskel, aga prügi sorteerimatajätmise eest peavad piitsahirmus elama seal elavad inimesed!
s
sander/ 11. märts 2019 09:13
ära siis telli prügiveokit kord kuus,vaid vähe tihedamini.
n
no seepärast/ 11. märts 2019 09:11
maakad veavad oma prügi linna.Oli meil kord üks juhtivtöötaja,elab Viimsis,kes igal hommikul tühjendas oma sõiduki pagasiruumi firma konteinerisse.Ja seda seni,kuni talle ütlema hakati,et kuule mees... Maal elamine ei tohigi odav olla,kõige eest tuleb maksta.

k
konteiner/ 11. märts 2019 09:10
meil samuti lõhkus konteineri ära ,siis küll fotot ei teinud,muidu ainult käivad pildistamas.
2
20 aastat lääne Euroopas elanud, tean/ 11. märts 2019 09:10
Kõik sõltub pakkumisest. Eestlane on väga agar ja kohustundlik. Prügiveomonopol tahab rohkem raha teenida ja on ülbe, siis sorteerigu ise. Lööte inimesele prügiveo eest arvega kirve selga ja olete veel ülbed ka. Soodustage parem sorteerimist märkimisväärselt ja näete tulemust.
l
LJ/ 11. märts 2019 09:10
üks tuba ,üks inimene ---Amanda , sa oled ju prükkar ,tassid ise endale prügi koju.
m
maakad/ 11. märts 2019 09:06
toovadki oma prügi linna ja sokutavad selle korteriühistute konteinertesse.
t
tegelikult on prügiäri/ 11. märts 2019 09:04
väga tulus,kõiki sinna lähedale ei lastagi.
t
Töötu/ 11. märts 2019 09:00
Tahate veel fabritseerida töötuid? Prügi sorteerimine annab ju TÖÖD!!!
m
mr/ 11. märts 2019 08:57
mina sorteerin prügi aga kui seda vastavatesse konteineritesse ära viima lähen, on need peaaegu alati silmini täis ja kõrvalgi veel hunnikud, sõidad oma kottidega järgmisesse kohta, linnas selliseid kohti ikka on, jälle sama lugu. Harv kord kui saad oma kotid korralikult tühjendada. Tühjendatagu siis tihedamini , sorteeritaks ka rohkem aga inimene lööbki lõpuks käega kui seda sorteeritud prügi kuskile panna pole ja viskab kõik tavalisse konteinerisse
j
Just, tarbija!/ 11. märts 2019 08:52
Pea meeles, et kõik, mida pakendatult ostad, on prügiveo hinna sees. Sa maksad oma pakendi taaskasutuse eest juba poes. Kõik, mille konteinerisse viid, on sinu poolt juba makstud. Edasi ei pea sa millegi eest maksma. Prügi firmad peaksid tegelikult sulle maksma. Muidu ju maksad oma pakendite eest topelt, sest soojuse taaskätlemise eest ju maksad poes, või energia tootjale, ikka edasi.

M
??????/ 11. märts 2019 08:51
Maal elades kooritakse sind ikka rohkem kui linnas. Kirjas on tühisõit, kuigi pole autot käinud ega näinud. Kui julged ühe lisa kotikese konteineri juurde soetada siis maksad täis konteineri hinnale lisaks veel teise konteineri hinna.Nüüd lajatati veel hinda kõrgemaks ja vastus oli et küttehind tõusis. Ja nüüd veel saad trahvi et prügi sorteerimata. VÄGEV!!!!!!!!
m
mul ühe toaline korter, imepisike köök. Kuhu ma need kotid panen, hakkan nagu prükkar elame ? kusjuu/ 11. märts 2019 08:45
k
Külakolkast/ 11. märts 2019 08:44
Et inimesi sorteerimisega mitte hulluks ajada siis-üks konteiner pakendile kuhu läheks kõik pakendid.nii plast ,klaas kui papp.teine ülejäänud prügile.igal majal kohustuslikuks kaks konteinerit.pakendi kasti tühjendamine tasuta ja ette tellimisega.olmeprügi nagu praegu tasuline.umbes 5-6aastat tagasi mul täpselt nii oligi.pakend moodustas umbes 80% kogu jäätmetest.siis vahetus hanke korras vedaja ja süsteem lõpetas toimimise-pakendi kasti eramajas ei olnud hinnakirjas olemaski.praeguse vedajaga pole suudetud kolme kuu jooksul isegi tavalist prügikasti kohale tuua.
e
et siis/ 11. märts 2019 08:43
takistusi seab prügi madal maksustamine. Kui tõsta prügi veo hinda sorteerib prügi ennast ise ära? Loogika lonkab täiega. Televiisori vaatamine maksab nii ja nii palju tähendab prügi vedu peab ka kallim olema. Tegemist tõelise kuldsuuga.
l
lihtne ju/ 11. märts 2019 08:43
täpselt niikaua kui peame peale maksma, täpselt niikaua ka ei sorteeri
j
jusss/ 11. märts 2019 08:32
Kui ma kogu prügi korralikult ära sorteerin ja selleks ette nähtud konteinerisse toimetan ( biojäätmed lähevad komposti ), siis saan ma aastas ühe konteineritäie prügi. Aga sundkorras maksma pean ju iga kuu. Mille eest?
p
...../ 11. märts 2019 08:30
paljudes riikides pole üldse prügikaste tänavatel, kardetakse pomme. Inglismaal tõstetakse kiogu prügi teatud päeval lihtsalt tänava äärde prügikottides ja kõik. Näiteks pappkasti keegi peale ei tõsta, jäetakse lihtsalt maha. Ka kaupluste uste ette tänavatele tekivad vastikud prügikottide hunnikud.
v
,,,,/ 11. märts 2019 08:25
vaat see pole seadustega ka paigas, miks peab tarbija kellelegi kasumitootmiseks eelnevat tööd tegema,poes hinna sees, prügimaks, veel sorteerimine, kes sorteerimise kinni maksab, taastoodangu eest saab firma kõrget hinda niigi, kütuse eest maksab tarbija juba hiigelhinda jne....ikka maksab tarbija kõik topelt kinni, seda tuleks hoopis kodanikule kinni maksma hakata,mitte vastupidi, saate suure toorme ja olllallaaaa,midagi on mäda ses asjas.

m
marks/ 11. märts 2019 08:24
Ma tahaks ka arveid esitada , aga tööd ei viitsi teha. Selline siis jäätmejaamade suhtumine.
P
...../ 11. märts 2019 08:24
Prügi on samuti kaup. Kui tahate sorteeritud prügi siis tuleb selle eest maksta. Mitte nii et kodanik teeb tasuta tööd ja maksab veel peale.
y
YK/ 11. märts 2019 08:22
Pättidele on ju raha vaja.
n
No/ 11. märts 2019 08:19
Kui midagi sitasti siis eestlane, muidu ikka eestimaalane. Propagandist ei väsi!
t
TK/ 11. märts 2019 08:14
Ja kus on see ruum linnakorteris, kus paber ( enamasti reklaam) ja papp eraldi ladustada, karbid ja plastkarbid eraldi ja puhtaks pesgtuna, klaaspurgid ja pudelid eraldi , kartulikoored ja muud toidujäägid eraldi ja siis veel see segaprügi. Kas utopistid keskerakondlikust linnaviletsusest ja keskkonnaministeeriumist seda ka arvestavad. Kes maksab kinni selle vee arve, mille eest pesti topsikuid . Igat brüsseli lollust ei masa 600 protsendiliselt ka täita.
p
Piitsa/ 11. märts 2019 08:11
on vaja prügiveo " teenust " osutatavatele firmadele. Pärnus hetkel Raeküla linnaosas Uku pst tänaval sorteeritud prügi hunnikutes ootamas kus varesed omakorda sorteerimist teostavad. Kui elanikud sorteerisid plastikut siis hakati trahvima ( nn. tühisõit ) inimesi kui õigel ajal plastikukoti tänavale ei paigutanud. Enamik inimesi loobus sellisest " teenusest " Tahate puhast sorteeritud prügi siis hakake maksma kodanikele sorteeritud prügi eest. Veel 30 aastat tagasi oli sorteeritud prügi (klaas,paber, riie jne ) kaup mille eest maksti kodanikule.
t
tartlane/ 11. märts 2019 08:09
Tulles marsruudil Lõunakeskus-jalakäiate tunnel-Tervise tn-Wilhelm Ostwaldi tn ei ole mitte ühtegi prügikasti. No ei ole ca 1,5 km teekonnal ühtegi prügikasti kuhu panna teepeal söödu pakend.
m
mx35/ 11. märts 2019 08:09
miks peab poest nii palju pakendit kodu tassima? alustada tuleks sellest et pakendatud tooted oleksid vähem pakendatud ja rohkem ühetüübilised

j
11. märts 2019 08:09
jah,saan aru sorteerimise vajadusest. Aga kus neid pakendeid hoida??? Meie 7-me kortermaja juures on 1 pakendi konteiner. Seda tühjendatakse väga harva,pidevalt on täis. Ei ole aega ja võimalust passida, kuna see tühjaks viiakse,et saaks kohe ruttu oma pakendid ära enne, kui jälle täis on ja peab mitu nädalat ootama. Ei taha oma kodus prügi ladustada!
p
prügi / 11. märts 2019 08:06
tootjad on kõik kaubandusketid, nendelt küsige raha , tarbija on juba pakendi /prügi korra kinnimaksnud , AITAB
j
Juku/ 11. märts 2019 08:04
miks peaks prügi omanik ehk toorme omanik tasuta kellelegi tööd tegema ? tahab taaskasutustööstus rikastatud tooret, tuleb maksta. vastasel korral saab rikastamata kujul ehk segaolmejäätme.
o
Ohoh?/ 11. märts 2019 08:04
Käige jalutage euroopas, inglismaal jne siis näete tänavatel ja igal pool prügi hunnikuid. Eesti on üks puhtamaid riike ja Eestlane on üks korralikumaid inimesi. Kui prügi firmad ei viitsi oma tööd teha ja loodavad ulme kasumit ainult saada siis sellest on hoopis siiralt kahju. Sellist sisuturundus ei maksa küll tõsiselt võtta!
õ
Õrna hingega solvunud sorteeria/ 11. märts 2019 08:02
Kõik need aastad oleme sorteerinud prügi ja pannud erinevatesse konteineritesse õige prahi.Jaanuaris lõhkus prügimees konteineri ära. :( Siis tuli hinnatõusukiri ja nüüd vingub siin keegi, et eestlane ei viitsi sorteerida. Tänasest lõpetame sorteerimise ära ja kõik läheb kuhu juhtub,!
k
kuhu panna/ 11. märts 2019 08:02
Miks süüdistatakse aina inimesi, prügi kogumine pole omavalitsuste poolt korralikult organiseeritud ja erikonteinerid asuvad vâga kaugel.Kas pensionäär peab oma erinevad kotid bussi kaasa võtma ja otsima kilomeetrite kaugusel asuvaid konteinereid või jäätmejaama. Elan Tallinna piiril ja meie elamurajoonis on vaid klaasi konteiner.(Kuna sõidan autoga,siis viin oma prügi teise omavalitsuse konteineritesse.Sinnagi tihti ei mahu) Palun vaadake enne enda süsteem üle ja siis minge inimeste rahakoti kallale
t
tõsi see/ 11. märts 2019 08:01
viimasel ajal on hakatud maksudega hullama ja neid tõstetakse isegi ajaviiteks, et anda rahvale märku - valitsus tegutseb.
m
Milleks need sorteerimisliinid huugavad, rämps on eelnevalt sorteeritud?/ 11. märts 2019 08:01
"Sorteerimisliinid Suur-Sõjamäel asuvas keskuses huugavad täisvõimsusel. Sinna jõuab see osa rämpsust, mida elanikud ise juba on eraldi sättinud: paber, pakendid, klaas."

p
11. märts 2019 08:01
Prügi on alati äri olnud.
h
hinnatõusud teevad imet/ 11. märts 2019 07:59
maksud müravad juba üle 2 aasta rahva turjal. Aktsiisid innustavad igavlemist vältima ja ettearvamatud elektrihinna tõusud ahvatlevad ahvi kiirusel jooksma. Viid prügi metsa, saad 1000€ hoiatustrahvi, viid veel korra, saad meeldetuletuseks 4000€. Pikapeale taltud ja toimetad oma elukest rangelt lubatu piirides.
e
Els/ 11. märts 2019 07:58
Meil maal sai olmeprügi otsa. Nüüd lähevad konteinerisse puhtad, kuivad pakendid, sest pole ju mõtet tühja konteinerit tee äärde vedada. Prügiveo teenusest loobuda ei saa. Soovitatakse naabriga liituda, aga naabruses on ainult tühjad suvilad kust suvel tuleb samuti ohtralt pakendeid.
v
Vargad/ 11. märts 2019 07:55
Pole vaja rahvast karistada selle eest ,et nad makse maksvad. Pool keskkonna ministeeriumist lahti lasta ja teha väike investeering automatiseeritud sorteerimisliini ja paar prügiautot ja ongi lahendus käes. Meie ajuvaesed ministeeriumi nürisünnitused selle asemel jooksevad rahvast trahvima. Pigem tuleks peeglisse vahtida kes siis seda arengut meil kinni hoiab. Kõiges ei saa ka rahvas süüdi olla. Päris debiilne on tegelt süüdistada rahvast kes sulle palka maksab selle jama eest.
i
info!/ 11. märts 2019 07:47
Tegin hiljuti kodus remonti ja ütlen ausalt, et info kuhu prügi viia on puudulik. M ei pea silmas olmeprügi vaid just suuremahulist prügi, ehitusprahti jne. Leian, et korteriühistud peaks linnaga koostöös korraldama infopäevi. Ja mitte teemal, et pakend pakendikonteinerisse vaid just teemal, et ehitusprahti saab ikka suht mugavalt vähemaltTallinnas jäätmejaama viia ja isegi sealt auto järele tellida.
m
Minu nimi?!/ 11. märts 2019 07:46
Veits arusaamatu, kuidas hinnatõus mind paremini sorteerima paneb? Paremini paneks sorteerima see, kui 1 (sorterimata) prügikast maja ees oleks kallis, aga sorteeritud prügi kastid ODAVAD. krt, see on teie tooraine ju, te MÜÜTE seda ja miks ma pean seega topelt maksma? Kui te hinda tõstate, siis lendab see jälle kõik metsa alla (eriti s*bulate suvituspiirkondades).
m
Mädanik/ 11. märts 2019 07:46
Eramajade ümbrused upuvad prahi sisse aga riik on süüdi kui ei hooli inimesest.
h
H/ 11. märts 2019 07:44
Jube töö sealt saab erinevaid haigusi

m
miks meid süüdistada. / 11. märts 2019 07:44
meie korteriühistul on kaks konteiner. papp ja ülejäänud. toidu jäägid söödan varestele ja külakoertele. ah ja klaasi oma on ka. aga on individuaalrajoone kus klaasi konteiner on teab kus.
m
..../ 11. märts 2019 07:41
minu teada on neid autosid ka mitme sektsiooniga.
k
-----/ 11. märts 2019 07:41
kui taaskasutusse läheb suurem kogus, siis sellest tulev kallis toodang annab ju suure kasumi, mis on juba prügimaksjal kinni makstud, see tähendab et prügi on hoopis kallis,mitte et odav, ärge ajage iba suust välja
t
tahetakse hinda tõsta/ 11. märts 2019 07:40
sellest sorteeritud prahist peab midagi teha ka saama = oskama. Kuigi on tunne, et nii on mugavam prügipõletus firmale seda maha müüa. Irus ju lausa puudus, tuuakse piiritagant ka. Ja kui kallis on paberjäätmetest uue tegemine + vee-elektri jne. kulu. Kauplustes korjatakse kõik papp ja kile kokku ---see müüakse, midagi ei visata niisama prügikasti -- see on miinus.
a
a metsaall vöi maantekraavis pole silma riivav/ 11. märts 2019 07:36
tegelikult on eestlased ka räpakollidisegi könniteede ääred on kevadel lume ärasulades nagu teed mis viiksid prügimäele kuid tavaliselt viivad need poodi
m
Me laseme oma prügi sorteerida/ 11. märts 2019 07:35
lihtsalt sellega tegelevatel ettevõtetel ega tee seda igal issanda päeval oma koduõues .Miks see eu-broileritele ri meeldi on arusaamatu.
r
rs/ 11. märts 2019 07:34
Tooge mulle koju tasuta 5 kasti, küll sorteerima hakkan aga osta omale 5 kasti :D Naljamehed
r
rp/ 11. märts 2019 07:34
Kas sorteeritud prügile kui toorainele on rakendus? Kas see on kasumlik? Kui see oleks nii, siis oleks asjast huvitatud ettevõtjad ise konteinerid paigaldanud. Hakkame sorteerima sorteerimise pärast.

m
Must Mörtsuck/ 11. märts 2019 07:33
Nii on kerge oma töö tagajärgi peita, kui segaolmejäätmed kõik sorteerimata ahju aetakse. Mina olen niimoodi mitu tükeldatud l...pa konterinerisse loopind, keegi pole veel kobisema tulnd
u
Urrr/ 11. märts 2019 07:20
Võibolla lihtsalt vassitakse, et saaks uue maksu kehtestada. ...
k
küll/ 11. märts 2019 07:16
t
Tarbija/ 11. märts 2019 06:16
Sorteeri ise, oma prügi😀😀😀
e
11. märts 2019 03:13
Eestlane viitsib! Mõni on lihtsalt nõus maksma rohkem. Ja milles point, kui üks prügiauto surub kogu sorteeritud prügi kokku jaa viib ühte hunnikusse?
e
Eks prügifirmad peavad ikka kuidagi põhjendama/ 11. märts 2019 02:27
v
Võrreldakse Taaniga,/ 11. märts 2019 02:22
kus on kuus korda rohkem rahvast,kui meil.
t
tahate muudkui hinda tõsta/ 11. märts 2019 02:17
aga prügi põletate ikka vanaviisi edasi!

v
Väikese maja elanik/ 11. märts 2019 02:12
Meie majas pole suur, on 12 vaid korterit. Perspektiiv, et meie maja ees peaks edaspidi olema reas kümmekond erinevat konteinerit ei tee mulle erilist rõõmu ja oleks ka silma riivav. Veel üks põhjus. Niigi ei jagu seal autodele parkimiskohti. Seejuures on majas ka raske liikumispuudega inimesi.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee