tulebki määrata direktorid. Kogudusi praktiliselt ei ole. Enne tehku nii, et annikad ei otsusta, mis on kirik , milline peab olema kirikutegelane , igal juhul mitte annika taoline, kes väänab piiblit nagu viitsib.
See Risti koguduse juhatuse aseesimees Marko Paloveer näib ju mitte olevat kristlane, sest nn hindamatu vara oleks ju hoopis ebajumalateenistuse jaoks tarvilik, sest on ju kirjutatud sellest et ei peaks tegema endale ebajumalakujukesi ja nipsasjakesi mida siis kummardada.
Jumalateenistusteks ei ole need nipsasjakesed üldse vajalikud, seega on Risti koguduse poolt tegemist katsega eksitada, mis pole üldse kristlik tegu.
3Ms 26:1 Te ei tohi enestele teha ebajumalaid ega nikerdatud kuju, ärge püstitage enestele ühtki sammast ja ärge pange oma maale kummardamiseks kivist kuju, sest mina olen....
Aferist Annika Laats mängus/ 27. veebruar 2019 20:14
Liberaalist vasakradikaal Annika Laats on seal kirikuõpetaja! Siis pole midagi imestada, aferist üritab mammonat endale saada, nagu presidendi sõbranna Sildna, ahned silmakirjalikud feministid.
Ni teades sealse pappi orientatsiooni ja kombeid siis. See selleks. Aga meil teatavasti on kirik ja riik lahus, seega miks peakski kristlane palvetama riigi eest kes lisaks tahab käpa peale panna temale mittekuuluvatele müntidele, kuna need mündid asusid kirikus mis , rõhutan veel kord, on riigist lahus.
Riik ongi kõige suurem varas ja väljapressija. Hea, et on siiski julgeid ja hakkajaid inimesi, kes ei lase ametnikel endale ja kogukonnale pähe istuda.
tagasi?Mis plaan nende müntidega edaspidi oleks?Kas hakkate neid eksponeerima ja korralikult valvama,või müüte maha?Kui kogudus suudab tagada,et neid sealt ära ei varastata,siis andku minna,kuid ma ei usu seda!
Mt 21:12 Ja Jeesus tuli pühakotta ja ajas välja kõik, kes pühakojas müüsid ja ostsid, ning lükkas kummuli rahavahetajate lauad ja tuvimüüjate pingid.
Jh 2:14 Ja ta leidis pühakojas neid, kes müüsid härgi ja lambaid ja tuvisid, ja rahavahetajaid istumas.
Jh 2:15 Ja ta tegi paeltest piitsa ning ajas pühakojast välja kõik, nii lambad kui härjad, ja ta puistas laiali rahavahetajate mündid ning lükkas kummuli nende lauad
Seda minagi, tundub, et ta on oma ameti saanud ilma, et oleks üldse piiblit avanud ja veel vähem lugenud. Seega ei tea ta selle sisust midagi ei patust, ega ka selle lunastusest. Ka mina uskmatu olen rohkem kuulnud.
Mündikogust võiks teha kvaliteetfotod ja need kirikusse üles panna. Kas on mõttekas kalli raha eest korraldada kiriku turvamist ja valvet ning vargaid karta? Samuti - võiks ju sellest skulptuurigrupist teha kirikusse panemiseks koopia. Riik saab ajaloolise kunstiteose omale ja valmistab omal kulul koopia kirikule.
"Arvamus / täna, 11:11"
Kirik soovib münte tagasi väitega, et need olid mõeldud kirkule annetamiseks.
Seega kui annetada kirikule müntide väärtuses praegukehtivat raha, siis on annetajate soov jõudnud kirikuni.
Või teistpidi. Raha omanik oli "rahvas". Sada aastat tagasi sai "rahvas" omale riigi ja praegu on "rahva" raha "rahva" (ehk riigi) käes. Rahva tahe võis olla kirikule annetada - kas Risti kirik on riigi annetustest (katuserahadest) ilma jäänud?
Kirik soovib münte tagasi väitega, et need olid mõeldud kirkule annetamiseks.
Seega kui annetada kirikule müntide väärtuses praegukehtivat raha, siis on annetajate soov jõudnud kirikuni.
Või teistpidi. Raha omanik oli "rahvas". Sada aastat tagasi sai "rahvas" omale riigi ja praegu on "rahva" raha "rahva" (ehk riigi) käes. Rahva tahe võis olla kirikule annetada - kas Risti kirik on riigi annetustest (katuserahadest) ilma jäänud?
Põranda alt leitud müntide omaniku suhtes pole vähimatki kahtlust - need kuuluvad kirikule, sest need mündid võeti taskust välja kirikule annetuseks, aga kukkusid kogemata maha ja kadusid põrandaprakku.
Küsimus on ilmselt selles, et muuseum kardab müntide turvalisuse pärast, kui need antakse kogudusele tagasi. Mina soovitaks teha kompromissi, mündid peaks kuuluma kogudusele, aga ilma võõrandamise õiguseta. Kirik ei tohiks neid Eestile väga olulise ajaloolise/kultuurilise väärtusega münte maha müüa. Neid võiks jagada mitmesse osasse ja eksponeerida nii kirikus, kui ajaloomuuseumis.
Kui juhatus on selle ettevõtmise teinud isemeelselt, siis on see paras pauk "staarõpetaja" Annika Laatsi pihta, sest nii riknevad ju suhted riigiga, kelle näidisvaimuliku ja maskotina ta praegu õilmitseb.