Eesti uudised

LAPSED KODUÕPPELE JÄTNUD EMA: õpime kõik ained ära kahe koolipäevaga nädalas

Liina Hallik , 17. veebruar 2019, 17:48

109 KOMMENTAARI

o
ohmoon/ 19. veebruar 2019, 08:44
Valutaja ei kirjuta ju kiusamisest, vaid koolis valitsend ideoloogiast! Kajtlen, et see sügaval nõuka-ajal kuskil teisti olla sai.Jajaa, pajdeslo raskuseinloeti mõistmisga, ka petajd urdavad seda, et õpiaste tähelepajuon hajevil ja süveneda ei suudeta
v
Volts/ 19. veebruar 2019, 08:40
Tingimised: lapsed peavad ise nõus olema koolist loobuma; testid ja kontrolltööd peavad tõendama, et laps on nõutavad teadmised kodus omandanud
j
jeh/ 19. veebruar 2019, 08:10
mõjuv põhjus Eestis koduõppele jääda on see, et laps-pätid ja noraalsed lapsed peavad "õppima" ühes klassis. Kui kodu pole suutnud lapsele käitumist õpetada, siis tuleb neile teha eraldi koolid mitte laskma normaalsetel lastel aega raisata laps-pättidega koos aega raisata.
õ
Õnne Sepp/ 18. veebruar 2019, 18:36
Mul hoopis küsimus, et kas nii tohib siis Eestis?Olen kuulnud et selleks peab väga mõjuv põhjus olema et koduõppele jääda? Vähemalt mulle on nii koolist väidetud...
r
RAA/ 18. veebruar 2019, 13:40
Mina küll ütlen minu kool oli nõuka ajal väga hea ja õpetajad toredad.Kui mõnest asjast aru ei saanud jäeti kohe peale tunde kas või mitu korda.Olin 4-5 õpilane aga paar asja vajas pikemat seletust.Olin ka pioneer--oli väga huvitavaid üritusi.Keegi ei ei teinud ajupesu-lihtsalt üritused.Sõjaline õpe oli tehnikumis.Ei mäleta muud kui automaadi kinni ja lahti võtmine aja peale.Käisime ka lasketiirus.Vajalik asi tegelikult,kui peret vaja kaitsta.
t
Teine ema/ 18. veebruar 2019, 13:36
Jah, mis kasu on sellest, kui koolis õpetaja õpetab, aga laps ei õpi. Küsi lapselt, mida tegi siis, kui õpetaja õpetas! Näpib laua all nutitelefoni ja loodab, et küll ema kodus koolitarkust õpetab.
n
Nõuka ajal / 18. veebruar 2019, 13:35
oli kool huvitav.Nüüd on kisa ja lärm---ka tunnis.Koolid on" ülerahvastatud"
l
18. veebruar 2019, 13:16
Lapsed on andekad, ainult täiskasvanud peavad õppima.

e
ema r/ 18. veebruar 2019, 12:53
Minu lastel on koguaeg koolis igav, sest klassi tase on ebaühtlane ja kõik aidatakse järgi. Kui nad kodus haiged on, siis õpivad tõesti nädala teemad paari päevaga ja hinded pole langenud.
k
kui/ 18. veebruar 2019, 12:50
kui pole fakte, siis ei saa ka seoseid luua
k
kui/ 18. veebruar 2019, 12:49
kui pole fakte, siis ei saa ka seoseid luua
k
kui/ 18. veebruar 2019, 12:49
kui pole fakte, siis ei saa ka seoseid luua
n
njaa/ 18. veebruar 2019, 12:08
nii on, kooliskäimine ja edukus on harva omavahel seotud
v
Valutajale-11.26/ 18. veebruar 2019, 12:07
Huvitav,kuskandis niisugune kool asus?Mina õppisin ka nõukogude ajal ja ütlen,et koolis oli väga tore.Oli kord ja distsipliin ja keegi ei kiusanud kedagi.Omad tootsid olid muidugi ja nalja sai küll.Nüüd on kindlasti huvitavam.Keegi ei tea,kas jõuab õhtul eluga koju või mitte.Õpetajatel peavad püssid igaks juhuks kaasas olema ja politsei valvab kooliuksi.Õppimine on teisejärguline-ei osata enam lugeda ega kirjutada.
v
valutajale/ 18. veebruar 2019, 11:56
siis pääsesid kergelt. Mõtleks ometi, koolivorm ja koondused! Ei mingit igapäevast peksu kamba poolt, ei mingit narrimist....
v
Võtke rahulikult!/ 18. veebruar 2019, 11:44
Kui lapsevanem on selleks võimeline, on kõik hästi. Arvatas, et lapsed on sel juhul kuidagi ühiskonnast isoleeritud, see ei saa tänapäeval ja pealegi veel linnaoludes nii olla ja koolist nad ka isoleeritud ei ole, nad on seal kirjas ja käivad regulaarselt "arvestusi tegemas" Kui koduõppeks on eeldused olemas, pole ka välistatud, et tehakse ühe aastaga kaks klassi. Koolis tükib pahatihti nii olema, et õpilased tegelevad seal rohkem kõige muuga kui otseselt õppimisega - sealt ka vajadus "koduste ülesannete" järele. Enamusel pole siiski võimalik kodust õppetööd teha, eeldused puuduvad.

m
Mimm/ 18. veebruar 2019, 11:42
See näitab kui mõttetu on see koolis passimine.
m
mällu/ 18. veebruar 2019, 11:34
Mälu ei arene ilma arendamata (päheõppimiseta). Ah et inimesel ei olegi mälu vaja? Kõik on arvutis? Mida siis arvutist leiad, kui ei mäletagi, millisele klahvile vajutada?
t
turklane/ 18. veebruar 2019, 11:28
Katsed kui mantrad, koolikiusamine kui sotsiaalsete suhete harjutamine.... Koolis õpitakse koolitarkust, elu jagab elutarkust ja perekond hingetarkust.
v
valutaja/ 18. veebruar 2019, 11:26
Siiani tulevad kooliaja meenutamisest kublad selga ja vererõhk tuseb 200-ni. Jutt on seitsmekümnendatest. Kooli punanurk, pioneeride tuba, kohustsikud koondused, kohustuslik koolivorm, repressioonid soengu ja riietuse pärast, kiriku ukse juures jõulude ajal passiv õppealajuhataja, kohustuslik sõjaline algõpetus umbkeelse sõjamehe poolt, käitumishinde alandamine, kui julgesid oma arvamust välja öelda... jaa, on, mida meenutada
j
jah, tegelikkus/ 18. veebruar 2019, 11:21
Kas oled oma arengu üle uhke?
õ
õpikoer/ 18. veebruar 2019, 11:20
Liiklus on muutunud vägagi ohtlikuks, nii linnas kui maal. Iga päev ja iga ilmaga kooli, olgu või kümnete kilomeetrite taha. Vajame tõepoolest teistsugust väikekooli mudelit. Üks õpetaja suudab vägagi mitut ainet suunata-õpetada, sest väikekoolis toimub praktiliselt ju individuaalõpe, kõige ökonoomsem õppeviis.
b
B/ 18. veebruar 2019, 11:20
9- ja 11-aastasel on neid keema ja füüsika laboreid ikka iga päev mitu tükki jah? Mis sellel tööõpetusel viga on, et seda ei saa kodus õppida? Ajaplaneerimist on võmalik ka nt trennis käies õpetada.
t
To T/ 18. veebruar 2019, 11:20
Mis mõttes ei suudeta õpetada... kõike, mida Sulle on kunagi õpetatud, peaksid oskama ju ikka edasi anda... või pole Su haridusest mingit tolku ja millels see? :)

k
keegi/ 18. veebruar 2019, 11:16
Sellise ema juurde saadaks ka oma lapsed õppima, kui nad veel väikesed koolilapsed oleksid, kaks aktiivset päeva nädalas koolitööd ja ülejäänud aeg lapse enda arenguteks ja huvitegevusteks, närvid korras ja lapse tervis ka hea.
t
Tegelikkus/ 18. veebruar 2019, 10:39
Koolis ma üldse ei viitsinud käia. 15 aastaselt kukkusin kinni. 18 aastaselt nihverdasin end sõjaväkke, et krimist pääseda. 22 aastaselt oli mu kuusissetulek 400- 500 rubla. Lõpetasin õhtukoolis keskkooli. 28 aastaselt sain üliõpilaseks. Tänasega olen olnud riigiametis ja 15 aastat tippspetsialisti palgalahtris.
k
Krib/ 18. veebruar 2019, 10:13
Aristokraadid said sellist koduõpet maast madalast, mida praegu kooliski ei saa. Väga karmilt. Guvernantide range õpetuse ja bambuskepi abil. Ei maksa võrrelda ikka. Praegu halatakse ainuüksi kehtiva koolikorra pärast. Eks kunagi vanas eas saate oma kasvatuse vilju tunda, kui enamus noori lumehelbekesteks kasvatatakse ning vanem generatsioon eest läinud on.
k
Krib/ 18. veebruar 2019, 10:13
Aristokraadid said sellist koduõpet maast madalast, mida praegu kooliski ei saa. Väga karmilt. Guvernantide range õpetuse ja bambuskepi abil. Ei maksa võrrelda ikka. Praegu halatakse ainuüksi kehtiva koolikorra pärast. Eks kunagi vanas eas saate oma kasvatuse vilju tunda, kui enamus noori lumehelbekesteks kasvatatakse ning vanem generatsioon eest läinud on.
m
midagi lisaks/ 18. veebruar 2019, 09:57
Väike laps on isik kes ilma, sai sündima tegema imet. Ent kohas, kus vaimsus on pime, ei näe ühtegi säravat silma. Mis on kool – lihtsalt lasteaed suurem, seal on distsipliin – nii on ju hea. Ma küsin, kuhu jäänud on tandem, keda laps oma vanemaiks peab? Kellelt õppida laps lausa ihkab, enim eeskujuks endale hindab. Kodus keegi sind iial ei vihka, ning keegi ei käi sulle pinda.
p
Polla/ 18. veebruar 2019, 09:43
Miks sa arvad, et lapsepõlv jääb saamata? Võib-olla jääb saamata hoopis koolikiusamine ja täid ja jumal ise teab mis veel!
e
Ehk siis lapsele kooliharidus nelja aastaga. Kirurgiks kahe aastaga. / 18. veebruar 2019, 09:33
p
Praktik/ 18. veebruar 2019, 09:23
Keemia on siis, kui küpsetuspulber reageerib veega ja füüsika algab siis kui panna pannile see kuumenema.

a
ajh/ 18. veebruar 2019, 09:15
Tarkus ei ole piisav eeldus elus hakkama saamiseks, ... on vaja ka oskust koostööd erinevate inimestega teha ja tunda erinevaid käitumisi ning lahendada teiste inimeste tõttu tekkinud olukordi. Laps, kui ei ole saanud olla teiste inimeste keskkonnas on raskem sellega toime tulla.
e
Ema/ 18. veebruar 2019, 09:14
Miks mitte! Pole koolikiusamise ohtu, omaealistega saab nagunii suhelda ja kui lapsed õpivad hoolega....milles küsimus? Pooldan!
t
To 8:34/ 18. veebruar 2019, 09:12
Sellepärast vaja hukkamõista,kui ei sobi oma maailmapildiga. Olen näinud saadet sellest perekonnast,kindlasti on nad keskmisest inimesest haritumad.
m
Mia/ 18. veebruar 2019, 09:10
Aa...ja tegemist Tallinna eliitkooliga.
m
Mia/ 18. veebruar 2019, 09:08
Siis sa oled hea õpetaja kui lisaks õpikutele muid teadnmsi annad. Paraku valdav osa õpetajatest ei tee seda. Mul poiss 7.klassis ja pooled ained on vaid õpikuteksti ümberkirjutamine või jutustamine.
m
mõtlik/ 18. veebruar 2019, 09:02
Asjal on ainsaks plussiks see, et lapsed ei vea koolist koju kõikvõimalikke nakkuseid. Muus osas ma ei teagi... Kui eksamid ära teevad no mis siis viga.
k
Kobras/ 18. veebruar 2019, 09:01
Miks kõik nii kriitilised on? 9 ja 11 aastaste laste kooliprogramm ei ole nii kaelamurdev. Seda on võimalik ise kodus õpetada, kui kõvasti vaeva näha. Kerge tee see muidugi ei ole. Kõik sõltub lapsest -- mõni laps on nii ebatraditsiooniline, et tema puhul on kodus õpetamine parim lahendus.
õ
Õpetaja Laur/ 18. veebruar 2019, 08:49
Vagur Tali oli elus õnnetu, ehkki tark ja õpetatud; mühakast Tõnissonist sai talunik ja vallavolikogu liige; Kiir õppis, oli paipoiss, kitu ja pugeja, püüdes õpetajatele meele järgi olla, aga jäi iseseisva eluga hätta; Toots, kellele kool oli pigem naljategemisekoht, sai täiskasvanuna elus kõige paremini hakkama. Edasi mõelge ise.

j
jaaaa/ 18. veebruar 2019, 08:49
Geograafia on eriti lihtne: maa on lame ja kogu lugu, mingid ümbermaailmareisid on lihtsalt bluff.
k
Kolme lapse vanem/ 18. veebruar 2019, 08:45
Tulevikus ei sobi töökaaslased..., aga eks siis isa jälle aitab.
o
Ohmu/ 18. veebruar 2019, 08:37
Riik peaks toetama kangelasemasi, nad ei koorma haridusministeeriumi. Pärast lähevad Euroülikooli ja nendest saavad targemad kui kohalikud ülikoolid. Viimastele jääbki väljaantud diplomite arutelu.
k
18. veebruar 2019, 08:34
Kus oli öeldud, et lapsed jäävadki koduõppele, lihtsalt keset õppeaastat ei tahetud näiteks kooli vahetada. Katsetavad pool aastat ära, siis selguvad plussid ja miinused. Milleks kohe sellist hukkamõistvat kisa tõsta.
k
Keiu/ 18. veebruar 2019, 08:33
Vanal ajal olid aristokraadid. koduõppel. Kool oli lihtrahva jaoks. Praegu onkool, eriti kohutuslik põhihariduskool, palude inimhakatiste jaoks koht, kus saab sõpradega kokku, saab tasuta sooja toitu, saab õpsi kiusata ja "sotsialiseeruda". Õppeaieid saaks koduski õppida - on arvuti, raamatud... Aga pööblivõsuke ei õpi midagi ilma sundimata, selleks ongi koolid e. sundimisasutused
a
arvamus/ 18. veebruar 2019, 08:31
Mina poleks lapsena tahtnud koduõppel olla, arvan, et kogu aeg oma armsa emaga koos olla on ka väsitav.
t
18. veebruar 2019, 08:08
tegelikult kurb ja väga vastutustundetu ,kas ema kavatseb öpetada pöhikooli löpuni vöi kuni körghariduse saamiseni?Hiljem kui enam ei suudeta öpetada vöi ei jätku teadmisi ,kui raske on lastel uuesti kooli tagasi minna,.Tuleks rohkem mötelda lstele,kui hästi see koduöpe neile ikka möjub-
ü
Üx/ 18. veebruar 2019, 08:06
Huvitav, mul pole KUNAGI ühtegi laboratoorset tundi olnud ka koolis...

t
To ema/ 18. veebruar 2019, 08:04
Neid katseid ikka väga vaja Need eelduseks loodusainete oskamiseks Mis aluseks n arstiteaduses v proviisoriõppes jne
k
Kahju/ 18. veebruar 2019, 08:01
Lastest Huvitav kuidas ema teeks n keemia v füüsika laboratoorseid tunde
m
millise erakonna unistus on/ 18. veebruar 2019, 07:58
koolide sulgemine ja laste koduõppele suunamine? Aafrikas teadaolevalt on see algatus juba aastasadu töötanud. Vaid viimasel ajal on hakatud sellest loobuma ja lapsi koolidesse suunama. Meie oleme siis uue aja mudeli leiutajad(?) Makske valdadele nagu maksti väikekeskkoolide sulgemise eest, küll nad siis ka põhikoole sulgema hakkavad.
j
Jep/ 18. veebruar 2019, 07:36
Ehk siis õppima robotiks,kes võib mõelda ainult talle etteantud raamides.
a
artiklit ei hakka/ 18. veebruar 2019, 07:21
küll ostma aga kas tõesti oli koduõppele jäämise põhjus selles, et kool asub teises linnaosas? Tasuta ühistransport, 21 sajand ja laps ei saa linna piires kooli mindud`. Muuseas lumehelbekeste vanematele teadmiseks, et maalapsed käivad teises vallas koolis, iga päev, iga ilmaga. Siis korjavad oma kola kokku ja sõidavad veel 20 km kaugemale muusikakooli või trenni vmi. ringi. Ja nad on iseseisvad, haritud ja haridusega. Kuhu me oma lapsi küll suuname kui nad sellisteks äbarikeks kasvatame.
k
Kahju/ 18. veebruar 2019, 06:31
v
Vaatleja/ 18. veebruar 2019, 03:16
Ja ülejäänud aja istuvad instas.. sest kool on Kristiines...
t
to "to seda"/ 18. veebruar 2019, 01:56
Misiganes laseb sul öösel paremini magada. :)

K
./ 18. veebruar 2019, 01:52
Kindlasti mitte, puudub absoluutselt sotsialiseerumine. "Suhtleb kellega tahab" - no tõesti, noorena ei kohta inimesi nii naljalt, eriti kui oled inimkonnast isoleeritud. Eks külalastega on sama moodi, erinevad leerid, kasvatus jms. seega see pole küll mingi argument. Lapsed lihtsalt ei oska suhelda inimestega tulevikus. Samuti ei usu, et üks inimene pädeb õpetama nii mitut ainet, lihtsalt õpiku tarkusest ei piisa, tuleks anda erinevaid näiteid, meetodeid jms. Lisaks usun, et lapsed ei võta kodus õppimist nii tõsiselt kui koolis. Telefon, teler, köögist söögi toomine jms. Puudub keskendumine.
i
Isale/ 18. veebruar 2019, 01:39
Nagu ise ei oleks noorena pidudel käinud...
i
Isa/ 18. veebruar 2019, 01:08
Mis peod, ei mingeid pidusid
e
Edmond/ 18. veebruar 2019, 01:06
Kuid kõik need kogemused ja sõbrad kes koolist tulevad , need seiklused ja peod ... Sa jätad lapsed neist kogemustest välja . Elu ongi selleks et kõike kogeda sest saab elada vaid enda elu
p
Privacy Policy – Privacy & Terms – Google/ 18. veebruar 2019, 00:58
o
on/ 18. veebruar 2019, 00:21
lastelastele õpetatud kirvetööd, saetööd, puuritud ja naelu pekstud ja kui küsisin, et mida koolis tehakse, siis vastuseks oli-terve tund noaga lõikumist-kuhu sa niimoodi jõuad jumpstükk.Elu õpetab alati rohkem kui koolis õpetaja etttegi kujutab aga ilma koolihariduseta ka ei saa, muidu nad ei oska nutikaid näppida...füüsikaline katse oli kivilõhkumine-kuidas see lõheneb, keemiat on köök täis kaasajal, kui valesti segad, saad plahvatuse ja kiirabi kui veab- kas koolis õpetatakse neid aineid mida poed müüvad ja mida ei tohi millega segada- riided vahtu täis ja seljast ka ei saa kui jätad väikse
o
On näha jah/ 18. veebruar 2019, 00:13
Oled waldorfkoogig(k)a piki pead saanud. Tohutu edasiminek jah, 14 aastane ei oska kirjutada. Just need W-süsteemsed jätavadki koduõppele ja tegelikult ripakile, peaasi, et riigilt pearaha tiksub.
s
Seda juhtub/ 18. veebruar 2019, 00:10
Meil naabruses kaks last, keda nii koheldakse, lastel on keelatud suhelda, isa sonib mingist lõpust ja agooniast. Vanem laps ongi juba juhistunud.

o
on/ 18. veebruar 2019, 00:10
ühel õpetajal plaate pandud, teisel põrand lihvitud, kolmandale sai elektrit sätitud, tegelikult on paljudele midagi tehtud, kes ise ei oska teha,küll aga õpetada.Kahjuks nad ei õpeta lapsi elus läbi lööma, st. kui miski asi saab sulle selgeks, siis oskad selle töö ka korralikult kiiresti valmis teha, muidu laseb firmajuht su lahti, nagu 11 mu kaaslast soomes- lauantai lipput ja kotimatkaa...nii on.Algkoolis oli üks õpetaja, kes andiski kõiki aineid, kahjuks suri enne ära kui ta oma maja valmis sai ja nüüdki seisab karp kurvalt püsti sest edasitegijat pole ka poegadest, nii on hr. õpetaja.Kõig
o
Ohjah/ 17. veebruar 2019, 23:50
Asi pole üldse selles perekonnas, vaid erinevate haridussüsteemide analüüsimises ja enesele teadvustamises. Näiteks on võrreldes tänase süsteemiga tohutu edasiminek waldorfpedagookikas jne. Kuid kooli üks osa on ilmselgelt hakkama saamine võimalikult paljude inimestega ja võimalikult paljude olukordadega. Seda pakub koduõpe vähe ja tulemuseks - kui pole just sotsiaalselt andeka lapsega - on sotsiaalne kohmakus.
t
Tõsi/ 17. veebruar 2019, 23:38
Jah, see on vist üks tähtsamaid asju. Mida kodus ei saavuta.
k
kummaline/ 17. veebruar 2019, 23:27
Mis paneb arvama, et lapsevanem ei kasuta õpetamisel asju, mida kuskil õpikus pole? Millest selline kibedus? Parim õpetaja ei kiitle selle kõigega, mida ta teab, vaid tunnistab ka seda, et on asju, mida ta ei tea või keegi teine teab paremini. Muide - mujal maailmas on valdkonnapõhised õpetajad täitsa olemas ja suudavadki õpetada näiteks loodusaineid seotult. See on üldise silmaringi ja maailma mõistmise juures palju kasulikum kui kitsalt spetsialiseerunud õpetajad meie koolides.
m
Muri/ 17. veebruar 2019, 23:26
Paraku pole kõik koolid unistuste koolid. Mina suudaks küll oma lastele väga palju huvitavat juurde õpetada. Aktiivsete vanemate lapsed ei istu kodus kinni ja sotsialiseeruvad edukalt muudes kohtades peale kooli.
õ
õpetaja jälle/ 17. veebruar 2019, 23:25
Koduõpe võiks sobida erivajadustega lapsele, mitte tavalapsele. Muide, kui mõni minu õpilane koduõppele jääks, siis ilma lisatasuta ma sellele lapsele individuaalseid töölehti küll koostama ei hakkaks. Mitte ühtegi minutit enda ajast ei raiskaks (mul ka eraelu muide). Paneks mingi hinde ära lihtsalt ja kõik. Lapsevanem ise õpetab, ise hindab ja ühtlasi ise vastutab. Karuteene teeb oma lastele, muud ei midagi.
õ
õpetaja/ 17. veebruar 2019, 23:20
Ise õpetajana oma lapsi koduõppele mitte mingil juhul ei jätaks. Tean, kui palju ma tunnis teen asju, mida kuskil õpikus ei ole. Ja lugupeetud lapsevanem tõenäoliselt ei oma kõike seda infot, mida mina oma aines oman ja lastele päevast päeva edasi annan. Teiste ainete õpetamisega ma ilmselt eriti hakkama ei saaks. S.t. saaks võib-olla, aga kindlasti mitte nii hästi kui selle aine õpetaja. Kui kõik nii lihtne oleks, siis milleks üldse erinevate ainete õpetajad? Üks õpetaja võiks anda 1.-12. klassis kõiki aineid...
a
A/ 17. veebruar 2019, 23:14
keemia laborit? füüsika katseid? tööõpetus tunnid? aja tähtsusest?

o
Oeh/ 17. veebruar 2019, 23:07
Tänapäev on justkui tohutult forsseeritud ebateaduslikele, katsemeetmetele ja lollustele suunatud meetoditele. Küll siin on hõlbus rahhi teenida, veel hõlpsam kui nafta/gaasi ja IT-ajastul. PS! Jeerum, kus leidub ikka lolle!
t
Tölpa/ 17. veebruar 2019, 23:00
Mõnda ei päästa 7 kõrgkooli kah kui pole silmaringi.
o
oeh/ 17. veebruar 2019, 22:47
Küll on tore! Kas sotsiaalse grupisuhtluse ka?
h
hmm/ 17. veebruar 2019, 22:46
Midagi pole valesti, need kiirelt õppivad on tüdrukud. Aga hilisemas elus pole neil kiirelt õpitust midagi kasu kuna ametikoht valitakse võimalikult riskivaba niikuinii.
e
Ema/ 17. veebruar 2019, 22:43
Aga milleks seda kõike vaja on, neid igasugu katseid, mida sa elus nendega peale hakkad....täna õpid ja nädala pärast ei mäleta sa tuhkagi.Õpitakse seda mida vaja on!
j
Jumpstick/ 17. veebruar 2019, 22:28
Tahaks näha nende keemia laborit. Või siis füüsika katseid? Kuidas jääb kehalisega? Tööõpetus tunnid? Mis saab aja tähtsusest?
j
Jolanda/ 17. veebruar 2019, 22:06
Sotsialiseerimine väga tähtis. Ei oska küll öelda milline osa kasutatakse õppimiseks, kuid loodan siiski, et suurem osa. Koduõppel kasutada ikka ainult raamat ja töövihik.
k
Kristiina/ 17. veebruar 2019, 22:06
Seda lahendust ma pooldan eelkõige tippsportlase hakatistel kel on ambitsiooni ja vanust 13-17. Saab trenni ja õppimist paremini ühitada.

k
...../ 17. veebruar 2019, 21:41
koduõppel puudub võimalus "memmekaid" kiusata
t
Totu/ 17. veebruar 2019, 21:19
Koolis käimise mõte ei ole õppimine, vaid distsipliin ja õppimine teistega läbi saama. Kas enamus elus edukaid ettevõtjaid on olnud suurepärased õppurid, vist mitte?? Pigem suurepärased suhtlejad ja laia silmaringiga, mida just kool on neile pakkunud, mitte aga niivõrd haridus ise. Usun, et minu laps õpiks terve aasta ära 1 kuuga kui vaja või isegi kiiremini ja midagi ei juhtuks ka kui üldse koollis ei käiks kuu aega aga ikkagi peab laps juba varakult üppima olema distsiplineeritud ja vastutustundlik oma tegemiste suhtes. Ärkama õigel ajal, minema ja tulema ise koolist.
l
Liisi/ 17. veebruar 2019, 21:18
Mammile! Ma polegi väitnud, et DIPLOM õpetab, kuid diplom antakse ikka siis, kui oskad õpetada.Ka seda peab õppima Keegi ei istu õpetamata autorooli. Keegi ei trügi lenduriks lenduridiplomita, aga millegipärast arvatakse, et õpetada suudab igaüks .Vaat, ega ei suuda küll, võid ise kuitahes tark olla, aga teisele ei tee selgeks midagi ja võid ise natuke vähem teada, aga sed, mida tead, oskad suurepäraselt edasi anda.Tean, mida räägin, sest juba mu tädikeed olid guvernandid ja mul ikka kogemusi koolist ka.
l
Linnapi Hella/ 17. veebruar 2019, 21:02
Koolis räägivad ka teised lapsed. Paljud lapsed räägivad lihtsalt rumalusi, kuid ka see on keskkondseks arenguks väga vajalik.
o
Oleme näinud/ 17. veebruar 2019, 20:55
Meil siin ka koduõppel ühed, 14 aastane oskab vaevalt kirjutada ja silmaring on olematu, nüüd alustati teise lapse vaimset sandistamist. Lapsed ei tohi ka mitte kellegagi suhelda, ema, kes ei oska silpigi võõrkeeli, õpetab inglissit jne. Kontroll puudub, koduõppel õpetav kontrollib iseennast. Lapsed on kui alaarenenud, ära hirmutatud, et inimesed on kurjad ja rumalad- täielik ulme, kuid seaduslik.
k
Koduope tahendas ?/ 17. veebruar 2019, 20:54
ü
Üks ema/ 17. veebruar 2019, 20:51
Kui mu lapsed tulevad koolist koju ja pole tunnis õpetatust aru saanud, seda sama kurdavad klassikaaslaste vanemad, siis tekib ka tunne, et peaks lapsed koduõppele jätma. Mis kasu on sellest, et õpetajal on uhke diplom ja kogemused, kui õpetaja ei suuda lastele asju selgeks teha ning kodus tuleb teine koolipäev, kus vanemad lapsi ise õpetavad. Õpetaja on õppekavas ettenähtu ette vuristanud, paneb linnukese kirja ja kõik on hästi. Pole tema asi, kas keegi midagi aru ka sai.
t
Tunnme neile lastele/ 17. veebruar 2019, 20:49

t
To seda/ 17. veebruar 2019, 20:31
Olen põhiharidusega,aga siiralt imestan,et võin täie kindlusega väita,et minu silmaring ja teadmised elust ja maailma toimimisest on suuremad kui enamusel kõrgharidusega inimestel.
m
17. veebruar 2019, 20:17
ma täiesti usun seda, koduõpe on efektiivsem. lisaks ei kulu aega transpordi jaoks.
m
Maeitea/ 17. veebruar 2019, 20:11
Mina küll ei suudaks oma lapsi kodus õpetada. Et lapse silmaring areneks, ei pea ta ainult töövihikut täitma. Meie koolis nt õpetajad räägivad tundides väga palju rohkem kui õpikus kirjas. Ma ei ole kindel, et ma suudaks ajaloost, loodusest või kasvõi inimeseõpetusest nii palju ise materjali läbi töötada ja lastele õpetada. Minu lastele koolis meeldib, lapsed õpivad kollektiivi head ja vead selgeks. Lisaks on koolis klassiekskursioonid, jälle suurepärane võimalus kollektiiviga arvestada ja suhelda.
e
Elise/ 17. veebruar 2019, 20:09
Koduope tahendas vanasti, et opetajad kaisid kodudes voi haiglas haigetel lastel, et neil oleks kergem, terveid ikka ei lubatud koduoppele, aga seda enam ei ole.
l
liide/ 17. veebruar 2019, 20:07
Sõbrad/ suhtlus toimub ka huviringis. Täna on Eesti kool üles ehitatud lihtsalt asjade päheõppimisele (va ükskiud erakoolid), oma lastega saad sama asja selgeks teha ka ilma tekste päheõppimata sidudes vabas looduses erinevad ained, seeläbi õpib laps seoseid nägema ja ka järeldusi tegema.
s
seda/ 17. veebruar 2019, 20:06
seda "haridus ei ole haritus" ütlevad tavaliselt need, kes isegi 9 klassi lõpetamiseni välja ei vedanud
m
Mammi/ 17. veebruar 2019, 20:03
Proua Liis, diplom ei õpeta. Haridus ei ole haritus.
x
Xxx/ 17. veebruar 2019, 19:51
Nad saavad tegeleda oma hobidega. Kuhu neil ikka kiiret.

l
Liisi/ 17. veebruar 2019, 19:45
Olen küll kahe pedagoogidiplomiga, üks kesk- ja teine kõrgharidusega, aga oma lapsi ma koduõppele kohe mitte ei jätaks.No kui ma oleksin Tuuli Roosma, siis see on sunniviisiliselt, siin lähevad lapsed jälle kooli, aga inimene on inimene ja omas kodus laseksin ikka lohvamalt ja tunde nii ette ei valmistaks oma kahe jütsi pärast kui seda kooli jaoks.Ja laste sõpruskond ja suhtlusrinfkond jne jne see ju kõik arendab. Ei ma usu, et kodulapsed targemaks saavad, kui koolis Mina pooldan hariduses ikka väga konservatiivsust, aga võibolla on see mul vanadusest, lihtsalt ei suuda tänapäevaga harjud
m
Muki/ 17. veebruar 2019, 19:37
Aga see 20-30 õpilast klassis annab noorele väga olulise kogemuse. Oskus hakkama saada ei tähenda ainult veatut kirja- ega arvutusoskust, see on ka oskus kollektiivis hakkama saada, tunnistada igaühe omalaadsust ning suuta endale vajalik info mittevajalikust välja sõeluda. Minus tekitab küll antud lugu veidi õudustunnet.
v
vanaema/ 17. veebruar 2019, 19:29
Kui kogu see aeg ja energia, mis kulub õpetajal koolitunnis õpilaste korrale kutsumiseks, kusjuures valjemat häält teha ei tohi, siis oled kohe halvas nimekirjas, rakendada õpilaste õpetamiseks, siis on tõenäoline, et kõik nädalatöö saab tehtud kahe päevaga.
e
elektritsaabtasuta/ 17. veebruar 2019, 19:23
Lapsed on vanematest nutikamad sest nad meisterdavad endile elektrituulikuid ja päikesepaneele sest peale tasuvusaega annavad nood elektrit ja kütet tasuta.
v
vt/ 17. veebruar 2019, 18:58
Huvitav palju koolis õpetatakse seda, kuidas tulevases elus hakkama saada? Mul pole 40 a vaja läinud keerulisi valemeid ja teoreeme. Öeldakse küll, et see kõikse jama arendab mõtlemist, kuid täielikult kahtlen selles. Ja nüüd on selgunud, et suurem osa ajaloost on väljamõeldud muinasjutt ja Maa ei olegi ümmargune :) Akadeemine haridus vormib sinust vaid ajupestud kuuleka maksumaksja, kes usub kõike mida telekas räägitakse.
j
Juku/ 17. veebruar 2019, 18:56
Kui nad õpiksid 5 päeva nädalas, siis nad lõpetaks gümnaasiumi 12-ne aasta asemel umbes 5 aastaga. Miks nad siis seda ei tee?
m
maamiiz/ 17. veebruar 2019, 18:53
Kuids see võimalik on ,sellise tohutu koormuse juures nagu täna on võrreldes minu kolliajaga kui sain rahuliut kuus päeva koolis käia ja pühapäev ka õppida?
j
17. veebruar 2019, 18:38
ja koolikiusamine puudub samuti.see on tähtis faktor,sest koolikiusamine on tänapäeval lausa epideemiline.

h
haridus on hävitatud/ 17. veebruar 2019, 18:36
haridus on teinud vähikäiku selle reformi 17 aastast valitsemist
a
asd/ 17. veebruar 2019, 18:31
Loogiline ju! Koolis on üks õpetaja 20-30 õpilasega. Lapsed on ka sellises eas, et neid huvitav mida keegi neist arvab ja on vaja ju muidugi eputada ja see tõmbab seda õpetamise effektiivsust korralikult alla. Oleks koolis ka, et 1 õpetaja 2 õpilasega, siis oleksid kõik väga-väga targad, aga kahjuks nii ei ole.
m
17. veebruar 2019, 18:29
mis on meie hariduselus valesti? kui see kõik on omandatav kahe päevaga, aga riik kulutab sellele viis päeva nädalas. aega, raha, ruume, palka, elektrit jne. jne. jne. midagi on meie hariduses mäda. või on tegemist väga andekate lastega ja koolis käivad saamatud?
t
triip/ 17. veebruar 2019, 18:29
Sõltub ilmselt vanusest - teatud hetkest põhikoolis võib mõnel vanemal (mitte kõigil) saada mõne aine õpetamise kompetents otsa. Minu laps on põhikoolis ja on olnud selle aja jooksul kaks korda niimoodi haige, et on pidanud kuu-poolteist kodus olema. Selle kuu aja materjali (viitele) järeleõppimiseks on kulunud maksimaalselt nädal ja pärast on lapse hinded püsinud natuke aega üle tema isikliku tavapärase keskmise. St kooliõppest 3/4 on tõesti ainult sotsialiseerumine.
h
huvitav/ 17. veebruar 2019, 18:07
Kui see tõesti nii on, siis järelikult on programmid ikka väga lihtsad

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee