Eesti uudised

KAKS LISA-MILJONIT EI PÄÄSTA. Maanteeamet teehooldusest: „Me lihtsalt ei suuda igale poole patja alla panna.“

Johanna-Kadri Kuusk, 6. veebruar 2019 15:30

68 KOMMENTAARI

m
miks sa siis/ 11. veebruar 2019 00:16
n
nh/ 7. veebruar 2019 19:27
siis oli töökorraldus teistsugune- kevadest sügiseni tegelesid kolhoosi-sovhoosi traktoristid põllutöödega ja sügisest kevadeni teede korrashoiuga. Aga tuleb öelda, et põllutööde ajal sõideti kruusateed ikka hullemasse mülkasse, kui praegu- mitte põhja ei kriipinud, vaid summutid sõideti alt minema! Nii et progressi on ja progressi pole- teed on läinud paremaks, aga hooldus viletsamaks!
a
Aga/ 7. veebruar 2019 19:25
Raskeveokimaks,teekasutustasu kütuse aktsiis.kuhu läheb?
e
Ega/ 7. veebruar 2019 19:23
Piirkiirus ei pane mõistust pähe.näiteks rootsis on 100-120,ega sellepärast veel ei võeta viimast kui ilmastiku olud on halvad.
i
ikka tõe kartuses, et äkki valgustad maailma nii nagu tsensuur ette ei näe/ 7. veebruar 2019 18:48
kardetakse tõtt, sellest ka +/- süsteem enam ei tööta
t
töötu/ 7. veebruar 2019 17:40
Mis padja alla panemisest me siin räägime?Elan sõidutee ääres.Alles nädalapäevad tagasi saadi lõpuks vagudest lahti.Asi oli nii hull,et auto põhi kriipis jääkonarusi,aga kui esitad kahjunõude jääb süüdlaseks ikka autojuht.Täna nägin esimest korda ka soolapuisturit ja seda mitte et sel talvel,vaid võiks öelda juba aastate jooksul.Pealegi on sellel teel ka bussiliiklus(kooli-,ja liinibuss). Sellel teel on ka tihe raskeveokite liiklus külas asuva puiduettevõtte pärast.Tee on nimetatud üherealiseks ja nii kitsas,et kui kaks rekkat kokku saavad jääb üks seisma et teineteisest ohutult mööduda.
m
7. veebruar 2019 14:56
miks ausat küsimust modereerida?
k
7. veebruar 2019 14:56
Kui olete selle töö valinud,siis ka töötage . aastas paar kuud tööd teha,pole ju suur ohverdus . Ka politseinikud,tuletõrjujad ja meedikud ka nii halaks,et lihtsalt ei jõua kõigile patja alla sead?

n
no/ 7. veebruar 2019 13:41
iga sügis korraldavad "paraadi" ja rivistavad oma masinad ajalehele pildistamiseks üles, et nemad on talveks valmis, aga kui talv jällegi "ootamatult" saabunud on, siis on ainult üks nutt ja hala kuidas nemad ei saa ja ei jõua ja ei suuda ja maa on külmand ja kärss on kärnas...
t
Taimi/ 7. veebruar 2019 13:35
Teede hooldus on 0. Hooldajatel oleks aeg Kanaaridelt tagasi tulla.
a
app/ 7. veebruar 2019 10:26
Terve Tallinn uputab sellest soola p...sast, võtke natuke siin rahulikumalt ja suunake see mujale kuhu vaja!!
o
olid ajad ja majad/ 7. veebruar 2019 09:58
Tööjõud,raha ja lumeredelid ise,kes maksab? ja meil ei ole enam talve ollagi ning tuleb harjuda,mida inimene peaks suutma ideaalselt
n
nende vastu ei saa/ 7. veebruar 2019 09:53
no küll on suured need väikesed autod,aga vilkuril on ka mõningane tähendus küll
i
imperialism/ 7. veebruar 2019 09:51
meil on neli aastaaega pluss majandusministeerium
t
tungaltera/ 7. veebruar 2019 09:49
Majandusministri vastutusala,kes on KE kõva tegija ning raudteede spetsialist,kaevanduste spetsialist ning ka tubli seakasvatuse spetsialist
n
nonoh/ 7. veebruar 2019 07:59
nõuate ideaalseid teid, nõuate suuri kiirusi. Miks te ei nõua, et piirkiirus Eestis oleks mõistuse kohane liiklejatele. Alustage uut õppeaastat, vähendades piirkiirust nii suvel kui talvel esialgu 80-le. Aga siis jõuad kohale 10 minutit hiljem ja aega jääb vabaks molutamiseks vähem...

t
Tühi koht/ 7. veebruar 2019 07:53
Jõgeval vangerdati toimiv, suure taristu ja tehnopargiga teedehooldus firma "Vooremaa teed" nulli!!? Kus ei ole, sealt ei võta, mõistust mõtlen.
m
7. veebruar 2019 07:36
Majandusminister peab tagasi astuma.Teede hooldamisega riigis ei saada hakkama . Raha läheb ju tasuta transpordile.
l
7. veebruar 2019 06:48
Lisage veel et selle aasta veebruari lumesadu oli ootamatu üllatus kõigile.
K
?/ 7. veebruar 2019 06:44
Kõiges on teehooldajad süüdi.Kes siis süüdi on , kui kaks lumesahka korraga teed lahti lükkavad ja ikkagi väikese auto juht nende vahelt ette trügib, mööda lendab ?Jälle on teehooldus süüdi, et tee on lahti ja lumi lükkamata?
j
juba ei ole vahendeid/ 7. veebruar 2019 06:34
aga kui talv tuleks nagu vanasti oktoobris olete novembris juba põlvili
i
inimene/ 7. veebruar 2019 06:14
Kuidas ei jõua? Tegelikult on juhi ameti juhtude suutmatuses ja maj.ministeeriumi töö lonkamises. Praegused juhid tuleb lahti lasta ja asendada õigete inimestega kes on suutlikud ja ei oolle saamatud. Maj. ministri oskamatused on ületanud juba kõik piirid. Laibad ju taga ja Simson vaikib. Tema korraldada on ju see asi.
a
andrus/ 7. veebruar 2019 00:13
Vene ajal pandi alati teede äärde nn lume väravad,kus kuusehekk puudus,tuul pühkis ise lume minema,millegipärast nüüd on need kadunud nagu enamus kasulikke asju
l
Laks/ 6. veebruar 2019 23:57
Kui hankes kanditeerisite siis te suutsite küll ja nüüd kui lumi maha tuli siis oi imet koristada ka veel vaja.Tulevikus tuleks sellised firmad hanke kaditeerimiselt kõrvaldada,ehk keeld peale.

ä
Ärbert/ 6. veebruar 2019 23:26
Minu arvates oleks hea plaan 1. detsembrist 1. aprillini kuulutada välja riiklik talverahu ja keegi jalga toast välja tõsta ei tohi. Kui lumi suland, siis saab jälle õue. Kõik oleksid rahul - teehooldajad ja autojuhid ja koolilapsed ja keegi ei vinguks lumiste tänavate pärast
s
sots. hooldaja/ 6. veebruar 2019 23:17
Loomulikult ei suuda, küll ilmataat paneb.
t
to insener/ 6. veebruar 2019 23:15
Kui nii, siis tehti vale otsus..enne seda rikuti seadust ja täideti teehooldusesse minemapidanud rahaga eelarve auke, nüüd kui seda raha tarvis teede hoolduseks, saavad inimesed viga ja hukkuvad liiklusõnnetustes! Valed inimesed on ennast pakkunud valimisnimekirjades..kas pole nii?
m
maamiis/ 6. veebruar 2019 23:07
ehk oleks "eurokraave" vähem kaevanud? palju nende pärast autosid lõhutud ja inimesi hukkunud on?
f
Fafa/ 6. veebruar 2019 23:02
Aga kuluhüvitis imetakse kas või naabrihännast välja? Teed pohren
i
imp/ 6. veebruar 2019 22:56
Kütuseaktsiis seoti juba aastaid tagasi teehooldest lahti. Kaua võib sel teemal heietada!
h
Helvete/ 6. veebruar 2019 22:56
Kütuseaktsiisi laekumine seoti juba aastaid tagasi teehooldest lahti.
i
Insener/ 6. veebruar 2019 22:52
Kütuseaktsiis seoti juba aastaid tagasi teehooldest lahti. Kaua võib sel teemal heietada!

e
et siis/ 6. veebruar 2019 22:46
Tegelikkuses ongi väga vähe tehnikat. Kui uus hooldaja võitis Ida-Virumaal hoolde hanke oli neil kohapeal mingi 5 masinat. Riigi teid ~1000km. Isegi teoreetiliselt ei jõua kunagi korralikult teid hooldatud. Aga riigi hanked on ju nii toredad.
e
et siis/ 6. veebruar 2019 22:41
esialgu ikkagi ise hakkama saama jne.. Võtame konkreetse tee 13205 Ereda-Võrnu-Sala tee. Alates lume tulekust on see tee olnud lume-jää kihi all. Seal on liiklusintensiivsus 450 ja rohkem autot ööpeavas. Raha pole. Seal tee lõpus asub ettevõtte, mis maksab aastas üle 1miljoni kütuseaktsiisi. Suurema osa lume lükkamisest teevad ise. Võrreldes kogutava aktsiisiga on tee hoolduseks kulu olematu ja seda ka ei saa. Mõttetu, äärmiselt saamatu, eluvõõras, ebaproffesionaalne kamp.
r
remont/ 6. veebruar 2019 22:36
Keila ja Saue vahele jäävat viadukti remondivad nähtamatud töömehed novembrist alates, lõppu pole nähagi, sõidurajad märkidega kitsendatud
r
RALE/ 6. veebruar 2019 21:54
Kohati käib isegi teede üle hooldamine. Väike lumekirme ja kisa taevani. Tuleb õppida sõitma. Kui koolis ei õpetata, siis ise õppida. Tasa-targu, nii need kogemused tulevd ja üks hetk saad ka ise aru, et saab sõita ka siis kui teed lumised ja libedamad kui suvel.
t
tarkpea.../ 6. veebruar 2019 21:45
p
pff/ 6. veebruar 2019 21:45
"ringikesed" head. Kulub vähem raha hooldamisele, foore pole vaja, liiklus sujuvam jne jne.. mis nendes ringides halba?
a
asdf/ 6. veebruar 2019 21:43
Mis põhjamaa teehooldusest sa räägid?Rootsis sama seis või hullemgi kui eestis, Norra teehooldest ei hakka rääkimagi kuid üldiselt kõik saavad sõidetud, kuna võetakse asja mõistusega. Sõidan igapäevaselt rootsi ning norra teid.

h
HeH/ 6. veebruar 2019 21:33
Ei olegi vaja igalepoole padjakesi alla panna. Võtke eeskuju Põhjamaade teehoodlusest ja ärge leiutage jalgratast kümme korda kallimana.
a
azoo/ 6. veebruar 2019 21:27
patja ei suuda igale poole alla panna, kuid tobedaid ringikesi ja tee keskel olevaid takistusi olete küll suutelised tekitama, rääkimata mõttetutes kohtades olevatest fooridest. aeg ametiti vahetada nondel sääl maanteeametist.
o
omg/ 6. veebruar 2019 21:21
5 aastat pole korralikku talve ja lund olnud. Ja see natuke mis oligi oli ka tihtilugu hooldamata. Kokkuhoid olnud missugune! Kuhu need rahad pandi siis? Süüdimatud tegelased...
u
Uldis/ 6. veebruar 2019 20:47
Tead sa mine ka oma 80-ga. Kui tee on libe tuleb valida õige kiirus. Vihmasel ja jääs kõrvalmaanteel võib ka 60 palju olla. Mõistust peab olema.
n
6. veebruar 2019 19:58
t
Totu/ 6. veebruar 2019 19:44
kallist tehnikat vaja hoida ja kütust samuti-kunagi ei tea, millal uue autu saab! Istuvad kontoris ja naeravad-kes sõita ei mõista, need sulagu kraavis kevadeni! Aga süütud liiklejad, kes kiirustajate põhjustatud avariides kahju kannatavad? Kas nende peale ei mõelda? Mujal Euroopas nii ei mõelda-eeskätt turvalisus!!
p
padjaklubi/ 6. veebruar 2019 19:39
jajahh ja kui avariikohal väidetavalt 9x oli hooldatud, siis tekivad küsimused-kuidas ja kas seal sahk maha riputati? Ja mida teele puistati? Kas jahu või suhkrut..soola küll mitte!!
k
kuri juht/ 6. veebruar 2019 19:27
tegelikult peaksid need masinad mis mängivad töö tegemist (sahk 10 cm teekattest ülevalpool) om tera maha panema ja siis lund lükkama. Kui seda ei suudeta siis mingu ära koju ja mängigu oma kodus lume lükkamist või andku oma masinad liisinfirmadele tagasi. Lol-li pole teedel vaja mängida.

m
Mann/ 6. veebruar 2019 19:19
Tàna sadas lund öösel. Hommikul Laasikmàel suure puidurekkaga kohtudes tuli nutt peale! Oli nàha , et sahk oli ûle libisenud , kuid lund oli paksult! Miks raisata raha ja mángida töò tegemist!?
t
6. veebruar 2019 19:17
Teed on juba nüüd nii halvas olukorras ja lund pole enam kuhugi lükata.Aga veebruar on ju veel ees ja märtsis pole lumesadu välistatud.Linnade tänavad varsti ainult üherealised.Kas tõesti riik pole raha teehoolduseks omavalitsustele eraldanud.Või peavad omavalitsused just raha kokku hoidma,et tasuta transporti saaks toimida.Kas sellele ka mõeldakse,et kui kunagi lumi sulama hakkab.millised veeväljad tänavatele tekivad.
l
Lihtne ja loogiline aga vaja ju mõelda, et kuidas ei saa./ 6. veebruar 2019 19:06
Lumi tuleb lükata lihtsalt õigel ajal aga mitte oodata kuni see kinni ja rööpase sõidetakse. Lihtsalt liigutage natuke varem ja suurema hulga tehnikaga, nagu seda meil vähe oleks aga oskamatus ja tahtmatus on see tegemata jäetud.
t
te vähendage / 6. veebruar 2019 18:54
talvist liiklemiskiirust 80ni.
a
Aksel/ 6. veebruar 2019 18:46
Ei peagi jõudma. Sakala Teed on küll suure ehitusfirma tütar aga peab ju mitmes maakonnas hooldust tegema, on isegi riigieetevõtte Eesti Teed eest hankelepingid võitnud. See hooldusäri näib vägagi kasumlik bisniss olevat. Ei maanteeamet ega politsei trahvi juhul kui tee hooldamata. Kurb on see, et isegi soomukid sõidavad libeda tee tõttu kraavi. Proovi siis ohuolukorras kiiresti inimesi või sõjaväge ümber paigutada.
ü
Ülle Pärnpuu/ 6. veebruar 2019 18:05
Kogu häda algas siis, kui riik otsustas kulude kokkuhoidmiseks anda teedehoolduse erakätesse, kes teevad nüüd ainult vähempakkumisi, kogu teenus on ju alamakstud, kui kunagi liivatati teid üsna korralikult, siis nüüd , kui on tõeliselt libe, seda ei tehta iialgi ja ükski autojuht ei tea veel hommikul , tööpäaeva algul , millisel lõigul on olukord halvim ja tal pole muretki alustada hommikul vara või isegi öösel , enne liikluse tipptundi. Muidugi ei jõuta siis midagi õigeks ajaks ka valmis.
h
huvitav/ 6. veebruar 2019 17:34
mis siis lisandus, 500 km rohkem- oleks hea võrdlustabelit näha. Arvata võib, et tegelikult on korrutatud varem puhastamata olnud samas suunas oleva raja kilomeetrid?
k
kui/ 6. veebruar 2019 17:33
Kui jagame 2 000 000 : 500 ga saame 4000 e Km. Kui võtta suurusjärguks 4 e Km koos kloriidi kuluga saaks hooldusauto antud teelõiku läbida 1000 korda !?

k
küsimus/ 6. veebruar 2019 17:25
Küsimus pole selles mitu korda hooldusauto hooldatavat ala läbib vaid selles millal ja kuidas ta seda teeb. Kui sadanud lumi on juba planguks sõidetud, siis elle kraapimine ei õnnestu hästi ja teisel juhul kuidas on võimalik, et hooldusauto taga sõites on teepinnal ikka veel 2-5 cm lahtist lund ja tee keskele jäetakse puhastamata ala. Sõites Soomes, Rootsis ka Lätis Leedus hooldusauto järel on teepind lumest vaba.
i
ikka raha juurde/ 6. veebruar 2019 17:20
laske sahad maha vahest,täna tulin tartust jõgeva kaudu paide.lumesahk sõitis puurmani kohal ees ja täitsa kunst oli järel sõita kuna lihtsalt määris lobjaka teele laiali.sahad on reguleeritud nii,et 3-4cm tee pinnast kõrgemale. jõgeva -põltsamaa vahel polnud lõunaks veel lükatud oli ainult soola pandud
k
kohuke/ 6. veebruar 2019 17:17
oktsiis läheb kuhugi teele,aga kuhu
t
tuvi kaarel/ 6. veebruar 2019 17:15
pealinn on KE poolt hästi juhitud nii arvab Lasnamäe elanikkond ka uinudes
k
käes on / 6. veebruar 2019 16:29
a
Aja Lugu/ 6. veebruar 2019 16:25
Kas see hooldus tähendab vaid sahaga edasi tagasi nühkimist või raputatakse mõnda kohta liiva kah?
o
on aru saadud,/ 6. veebruar 2019 16:21
et peab veidi liigutama, muidu läheb kord riigis täielikult käest ära.
e
eks see raha/ 6. veebruar 2019 16:19
liigub ühest taskust teise.

v
Valdek Kukeke/ 6. veebruar 2019 16:17
a
Audit/ 6. veebruar 2019 16:09
No vaatame kütuseaktsiisist laekunud varad üle ja vaatame-kuhu see raha on kasutatud!? Lihtne ju!!
0
0 eurot/ 6. veebruar 2019 15:59
ja jätke teed lumest puhastamata,Tallinnas nagunii raha pole,et lumehunnikuid ära vedada,ainult kui enam ristteel autosid hangede tagant ei näe,siis midagi vaestemajas eestis tehakse
j
6. veebruar 2019 15:58
ja meil pole mitu aastat rohke lumega talve olnud - KUIDAS küll ei suudeta ametites-ministeeriumides eelarveid nii koostada, et tavaline veebruarikuine lumi ootamatult kalliks ei kujuneks? Riik läheb pankrotti, kui nüüd veel kaks nädalat igapäevaselt lund sajaks?
t
tagajärg/ 6. veebruar 2019 15:49
diisli hind tõusis ojapalk nats tõsteti ja ongi teed pees tasuta asjad ka nõuavad raha

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee