Selliseid situatsioone püüavad koolijuhid iga hinna eest varjata ja maha salata. Mõned lapsevanemad lausa õhutavad oma "kukupaisid" teisi kiusama - see pidavad olema märk pahategijad erilisest läbilöögivõimest, mis kap. ühiskonnas olevat kuldaväärt.
Õpetajaid kiusavad kurjad õpilased, aga ka nende vanemad, kes kaitsevad omi kaake. Ka mõne kooli juhid vaenavad oma õpetajaid. Eriti neid, kes on liiga targad ja suurte kogemustega. Sest sellised on mõnele ülemusele pinnuks silmas.
Koolikiusamist on kahjuks esinenud alati. Aga see on suurenenud pärast seda, kui koolides puutuvad kokku erinevad kultuurid. Meil näiteks eesti ja vene koolide liitmisel. (seda mäletan veel omast käest) Aga Saksamaal ja läänes pärast seda, kui klassidesse ilmus arvukalt idamaiste kultuuride võsukesi. Näiteks kas või habemikke alaealisi.
Lapse kasvatus algab kodust. Kõik vanemad ei ole nii arenenud, et suudaksid lastele rohkem anda kui süüa. Perekondi on vähe, mida suudavad üksikemad, kellel pole kõrval arenenud abikaasat. Tihti on elukaaslane, kellest pole tuge ei emale ega lapsele.Politsei aitab, kui kodus on vägivald.
Kodust pole kasvatust ja turvatunnet saada. Ehk on siis sõimlevatelt poliitikutelt. Või on meedia ja internet nii tasemel, et kasvataks vanemaid ja lapsi?
Kogukond, kes oli kunagi abiks oma suhtumisega ja moraaliga - seda ju pole enam.
Ja vaatame ehmunult, et vanurid peavad saama eutanaasia...
enesetappude soosijateks tavaliselt õpsid ja koolijuhataja ongi. Mitte ei taheta oma saamatust tunnistada ja kui veel seadus kaitseb pätte (nagu ka meil), siis viskabki mõnel üle.
esimene reform peaks olema see, et normaalselt käituvad ja arenenud lapsed saavad õppida sellises koolis, kus koolikiusu ja tundide segamist ei ole.
Erikoolid olgu nende jaoks, kes on kiusajad , kasvatamatud. Või siis olgu nende jaoks koduõpe -- vanemad hakaku tööle, kui juba sünnitasid.
kui õpetaja näeb, siis kellele toetub õpetaja? Kas lapsevanemad tahaksid õpetajale toeks olla? Ja kui ei taha, siis miks riik maksab pätt-lastele lastetoetust?
Kõige julmemad ja latumad inimesed töötavad jõhkras ajakirjanduswes. Nad on ise enamasti raskes kompleksis ja jõhkrutsevad siis kaastöötajate kallal. Õhtuleht, Delfi, Ekspress, Võrus kaks lehte, kus ühe julm omanik mustab teist. Kõige julemad ja südametumad inimesed on täna tööl ajakirjanduses. TÜ- teaduskond toodab empaaatiavõimetuid zˇurnaliste juba 90-ndatest. Labasus, madalus ja kohutav ebaausus iseloomustab paljusid. Kuid mitte kõiki kirjutajaid. Kui lehe peatoimetaja on häbematu, sisi oostb ta seda ka oma alluvatelt. Psühhopaadid on "kraani" juures
Mis kiusamisse puutub,siis täiskasvanute koolitusel olen isiklikult kogenud (mitu aastat)õpetaja(õppejõu) pahatahtlikku käitumist ja mitte ainult minu suhtes.
Koolides valitseb katastroof ja tuleks reform läbi viia.Loodetavasti peale valimisi muutub midagi.
ühe läänemaa põhikooli seitsmendas klassis on ka kiusajad võimul-neile ei loe ükski epistel.Ei direktor ega õppealajuhataja, vanematel on suva.Lapsed räägivad imelugusid, kuidas klassikaaslasi kiusatakse.
Üks kiusatav rääkis mulle, et ta hakkas võtma oma kiusamist normaalsusena ja seepärast ei informeerinud perekonda. Tegelikult oli selline käitumine tal omamoodi kaitserefleks. Nõmme Gümnaasium, soovitan teil teemaga tegeleda, et teie koolis keegi enesetappu ei teeks.
Kiusamise lahendus on vaeste ja rikaste kool sest õpilaste ühtlane sotsiaalmajanduslik tase on see mis vähendab ouliselt kiusamist. Ma pole veel kuulnud et rikast last keegi kiusaks ja kiusajateks on ikka rikkurite lapsed.
Tegelikult ei kiusata mitte ainult koolis, vaid kiusamine on väga levinud ka täiskasvanute omavahelistes suhetes(tööl) ja mis on lõppenud väga traagiliste tagajärgedega.
Hooldekodudes koheldakse julmalt hoolealuseid(Kose ja Sääse hooldekodu),nõrgemaid ja haavatavamaid kiusatakse ja abi ei saa kuskilt.Ma ei ole küll kuulnud ei Sikkuti`lt ega Iva`lt kommentaari või lahendust,tekkinud olukorrale.
Hetkel koolisüsteem vaid soodustab koolikiusamist. Igale õpilasele pole vaja valvurit kõrvale. Aga õpilasi ei tohi jätta tundideviisi omapead arveid klaarima. Vahetunni pikkus maksimaalselt 5 min. Kui kool ei suuda seal viibitud aega mõtestatult sisustada, tuleb see kool ilma pikema jututa sulgeda. Üheski koolikiusamise juhtumis pole süüdi ei õpilane ega ka lapsevanem. Vaid haridussüsteem, mis sellist terrorit soosib.
lapse tutistamine või peene vitsaga vastu sääri löömine ei ole mingi LAPSE PEKSMINE ega PIINAMINE, väike valusähvakas aga aitab rohkem, kui 3 aastat tingimisi kohtulikku karistust, sest laps saab asjast aru nii, et MIDAGI EI TEHTUD ja tegutseb edasi.Praegu on aga pea iga kolmas laps juba ERIVAJADUSEGA, mis tegelikult on paljuski vaid kasvatamatus.Millal me hakkame asju õigete nimedega nimetama ja lõpetame teiste järelahvimise niii karistuste kui kiituste ja kasvatuse osas
Kuidas täiskasvanud ees, sedasi lapsed järel. Vaadake täiskasvanute käitumist nii internetis, autoroolis, töökohtadel. Laps ju oma vanematelt õpib, kuidas nõrgemaid alla suruda ja karistamatult ülbitseda.
On vaja ümber mõelda, et lapsed on igal juhul nunnud. 25 aastat on ka meil seda teooriat viljeletud, ehk keeraks uue lehekülje ja räägiks ikkagi erineva arenguastmega lastest.
Lastele ei tohi tänapäeval midagi teha, lastel on kõik õigused. Vanasti anti korra joonlauaga pikki näppe ja laps muutus totaalselt. Mitte kõik, aga väga paljud. Lapsed austasid õpetajaid ja vanemaid inimesi rohkem, neil oli hirm karistuse ees. Jah, lihtsalt pideva peksuga ei tee midagi selgeks, aga aastatepikkuse nämmutamisega samuti mitte. Kunagi oma koolis nägin, et kõige sulimatele poistele ei tehtud midagi ja nendest ei saanud tulevikus ka midagi. Jäid sellisteks nagu nad olid. Ehk oleks pidanud siiski rangemalt asjasse suhtuma?
Kas sellest kah kirjutati, et neis koolikiusu-koolides on õpilaskond ca 50-80% mitte-euroopa päritolu.
Tulnukad ei salli sakslasi. On seda ka avalikult välja öelnud. Umbes nagu teatav kontingent Eestis seletab, et Eesti olevat hea riik, aga aborigeene liiga palju.
Kuna inimesed ei saa aru, et karistamine ei ole ainult lapse peksmine ja kasvatamine nõuab mõistust, kannatlikkust ja aega, siis kõik korrutavadki, et ei tohi keelata, ei tohi karistada.
meil on heaolu kasv koolikiusamise lõplikult välja juurinud. Kool on kui üks sõbralik ja üksteist toetav pere. See on ka põhjuseks , miks koolist väljalangemine on meil haruarv juhtum.
ja see kõik on selle tulemus, et õpilasi ei tohi enam karistada. juba lasteaiast peale võib iga laps teha, mis aga pähe hüppab, keegi ei keela, keegi ei karista, kõik ninnunännutavad. seetõttu on kasvanud üks julm ja enesekeskne põlvkond, kellel puudub täielikult kaastunne teiste vastu. ka loomade vastu.
ega iga õpilase juurde ei saa niikuinii õpetajat 24 h valvesse panna. fakt on see, et kui kontroll suureneb, leitakse viisid, kuidas ikkagi salaja ja hulleminigi kiusata.
siis tulevad kambaga ja peksavad jalgadega. Tuleb vahetada kool ja võimalikult kaugele, kus varasemaid tuttavaid pole. Mina vahetasin, aga kahjuks naaberkooli, tolku ei miskit. Võtsin koduõppele ja 8 ja 9 klass õpetasin ise. Eksamid kõik viied. Gümnaasiumis neid kaakareid enam polnud ja sai pingevabalt õppida.
näeb rahvas TEGELIKKE seisukohti, kommentaare saavad ju kirjutada "edulugu" jutustava riigi eestvedajad kes kiitlevad kui hästi kõik on, rahvas, seesama lihtrahvas kes elab reaalsuses oma hinnanguga näitab tegelikku seisukohta. See aga ei meeldi "õigusriigis" Põhiseaduse paragrahv 45 järgi elavale edueliidile...
Öpetajad ei peaks nii üksköiksed olema, nad ei viitsi märgata ega kiusamistega tegeleda, mugavam on öpetajate toas lobiseda, kui vahetunnil öpilasi korrale kutsuda.
Minu kooliajal oli ka kiusamisi,kuid tänapäeval on olukord väga hull.Õpetajal ei ole mingitki võimalust kaaki karistada!Riigikogu peab kooliseadust muutma!Aitab küll sellest humaansusest ja laste õigustest.
Ka minu peretuttava poega pidi koolis üks õpilane kiusama (algklassi õpilast). Ja selgus, et isegi tunni ajal ja õpetaja EI NÄGEVAT seda! Ütlesin lapsele, et löögu vastu ja nii kuidas jõuab.Siin ei aita muu.
Kuidas saab kiusamine olla normaalsus?Kindlasti kui oleks asja paremini uuritud poleks sellist asja juhtunud.Laps oli meeleheiteni viidud arvas et ta ei kuulu kuhugi.
KOMMENTAARID (54)