Eesti uudised

Vana tõde: talvel on teed libedad

Maanteede järelevaataja: kaine mõistusega sõites jõuavad kõik tervelt kohale

Asso Ladva, 31. jaanuar 2019, 20:40

82 KOMMENTAARI

e
ei/ 3. veebruar 2019, 06:54
ei saa riik siis ilmadega, lumega, sulaga, külmaga midagi ette võetud. Autojuhtidel on load ja neil on inimõigus nõuda , et saaks sõita aasta läbi alati 90-ga.
o
oo/ 3. veebruar 2019, 06:50
võiksid ju mulle kaevata, lohutaksin sind. Seni aga ära kiirust maha võta.
j
joh/ 3. veebruar 2019, 06:48
just, kiirus tuleb VALIDA. Aga selleks on vaja, et valijal oleks selleks mõistust. Seda ei jaga ei riik, ega erakäed. Ainult riik peaks märkama, et eestimaalased eitule liikluses toime ja tõmbama piirkiiruse alla kuni liiklejad on maha rahunenud ja ei rallita teedel.
m
Mann/ 1. veebruar 2019, 21:03
Olen nõus! Kanna igakuiselt mu palk mulle arvele ja ma ausalt ei astu libedaga ühegi sõiduvahendi suunas mitte! Kuni sa Tölp seda ei tee, peavad ka "lollid ja saamatud" tööle jõudma! On kohti kuhu bussiga ei saa!
m
Mina/ 1. veebruar 2019, 16:41
peab paika.et kiirus tuleb valida vastavalt teeoludele.kurvaks teeb.et teeolude sõidetavad muutmine.ehk hooldamine käib erakätes olles ainult näiliselt.soola lubatakse panna niipalju.et ei saaks ütelda pole pandud.ka-1c ei sula teed kui suuremate asulate läheduses.häbi olgu riigil kes laseb kasumiahnetel kapitalistidel teiste elude hinnaga rikastuda!
o
oleks tal siis/ 1. veebruar 2019, 15:23
kõrgharidus,keegi isa kälimees on ta sinna tööle sokutanud ja nüüd on tankist olemas
j
juga/ 1. veebruar 2019, 14:41
Jeebid ongi neil sellepärast, et teed on kehvasti hooldatud ja millegi muuga ei julge nad ise ka sõita.
p
pista see joonlaud omale / 1. veebruar 2019, 13:57
koos oma kõrgharidusega sinna kus tuleb nr 2 mõistust vaja mitte diplomit

t
Triin/ 1. veebruar 2019, 13:56
Teede hooldus on halb ja seda aastaid.Kaevata pole aga kellelegi.ISEGI KOMMENTAARE EI LASTA LÀBI.
t
Taido/ 1. veebruar 2019, 13:52
Teid tuleb hooldada korralikult,mitte targutada.
t
Taido/ 1. veebruar 2019, 13:50
Teid tuleb hooldada korralikult ,mitte targutada.
n
n/ 1. veebruar 2019, 12:40
Õige lumesadu on tulekul, pärast räägime ja uurime!
n
n/ 1. veebruar 2019, 12:29
Tölpa on kõva sõidumees. Mitmes riigis oled sõitnud? Kõva sõnaseadja on meil tölpa.
t
tõsi on/ 1. veebruar 2019, 12:29
see et riigil on näpud nii põhjas, et rahasentigi enam pole, see mis eelmiste aastate poolt peaks kogunenud olema on läinud kõige kaduva teed. Peaks algatama uurimise kuhu see on kulutatud? Nüüd lükake lund kasvõi oma rahade eest aga töö olgu tehtud!
r
RP/ 1. veebruar 2019, 12:15
Tõsi ta on, et meil on liikluses näha neid küll ja küll, kel mõistust on hädapärast. Võis siis mõistus hädapärast. Nagu oleks silmaklapid peas ja ei saa aru, et väljas on lumi, tuisk ja libe tee. Antakse ainult gaasi ja minnakse möödasõidule nii nagu oleks teed suvised. No milleks. Seal ei aita ei teedepuhastus 24/7 ega miskit muudki. Nagu oleks laksu all.
o
olemuslikult totu/ 1. veebruar 2019, 12:12
Ja mida sa siis öelda tahtsid ?

m
me ju ise ka pühad/ 1. veebruar 2019, 12:09
püha mees, ehk rahvas, aga raha ei vaja.
t
to Ole korrektne!/ 1. veebruar 2019, 11:20
Rootsis järelikult vähe pühi. Paistab, et Eestis jälle ongi ainult pühad.
m
1. veebruar 2019, 11:17
Maanteeametnikele endile on kainet mõistust vaja.Hoiavad teehoolduse pealt kokku,et endile ikka palka tõsta saaks ja preemiat maksta.Õiglane oleks maanteematilt kõik kulutused tagasi nõuda,mis tekivad hooldamata teede pärast.Surma korral lausa kriminaalselt karistada.
ü
üle päeva võib pärnu poole 110-ga sõita/ 1. veebruar 2019, 11:16
o
Ole korrektne/ 1. veebruar 2019, 11:09
Olen Jänkõpingust Stokki 50-nega sõitnud, sest Rootsi suurim maantee oli riigipühade ajal puhastamata. 110 märgid üleval ja kõik kulgesid 50-nega. Samas võib nädal hiljem E4 olla kuiva asfaldiga kogu laiuses ja uhataksegi 130-nega.
l
Läänlane / 1. veebruar 2019, 10:37
Kaine mõistusega inimene teeb talvel hooldust koguaeg. Mitte siis kui lund sajab ainult :) Ja kindlasti ei tegelet nt 20 dets teeäärte niitmisega
v
võib-olla/ 1. veebruar 2019, 10:25
soovitaks kuskilt tanki osta,mikser vedas neid rooste läinud ,maha kantud ,,,meie liikluses läheks ehk veel sõiduks
t
tore oleks/ 1. veebruar 2019, 10:21
kui nendel tarkpeadel,ka õde,vend,ema,isa või lapsed kaine mõistusega ei hukkuks nagu tuhandeid ,kes juba läinud,tänu nende tarkpeade tegemata tööle

r
riskija/ 1. veebruar 2019, 10:16
selliste teeolude puhul ei julgegi kaine peaga rooli istuda.
k
kindlasti/ 1. veebruar 2019, 10:14
leiab ikka vabandusi,et oma tööd mitte teha
t
tühi jutt/ 1. veebruar 2019, 10:14
mina võin küll rahulikult ja ettevaatlikult sõita , aga keegi teine näiteks kiirustab ja hooldamata tee viib meid ikkagi avariisse. Tehke rohkem tööd , sest palgad ,mida maksumaksja teile maksab, seda ju lubavad !
j
juhan/ 1. veebruar 2019, 10:11
Ja on ainult üks kes sõita oskab - Sina!
v
Võts/ 1. veebruar 2019, 09:58
Nõus aga siis saatke oma suur seltskond sealt kontorist laiali. Milleks selline targutamine kui oma põhi tõõga hakkama ei saa.
e
Ei see üksi aita/ 1. veebruar 2019, 09:55
Niinimetatud kainele sõitjale võib mõni riskialdis ja kihutamisjoovastuses liiklushuligaan ikkagi otsa sõita.
j
Ja miks peab karistama neid juhte oma kiiruse piiranguga, kes pole oskamatud liikluses? Võib-olla p / 1. veebruar 2019, 09:39
t
totu/ 1. veebruar 2019, 09:30
mis puutub siis Rootsi? Eestis 30km/h üle lubatu teeb sind jalameheks..kui oled veokijuht, siis tead, et Rootsis 80km/h suurim ja 0 dolerants miilitsate poolt! Talverehve kasutatakse ka Eestis, kui sa ei tea!

t
totu/ 1. veebruar 2019, 09:28
Kuule nn järelvaataja! Mujal Euroopas hooldatakse teid ka nende jaoks, kelle aju peris korralikult ei tööta st, et ei kannataks liikluses süütud inimesed! Ehk saad aru, mida öelda tahan!
t
totu/ 1. veebruar 2019, 09:26
mis puutub siis Rootsi? Eestis 30km/h üle lubatu teeb sind jalameheks..kui oled veokijuht, siis tead, et Rootsis 80km/h suurim ja 0 dolerants miilitsate poolt! Talverehve kasutatakse ka Eestis, kui sa ei tea!
t
totu/ 1. veebruar 2019, 09:25
mis puutub siis Rootsi? Eestis 30km/h üle lubatu teeb sind jalameheks..kui oled veokijuht, siis tead, et Rootsis 80km/h suurim ja 0 dolerants miilitsate poolt! Talverehve kasutatakse ka Eestis, kui sa ei tea!
l
1. veebruar 2019, 09:25
Liiva kasutamine kõigil teedel keelati juba mitu aastat tagasi, aga see on siiski tõhusaim kaitse libisemise vastu.
n
nu/ 1. veebruar 2019, 09:17
viska liiva , loodust reostava soola asemel ikka viska liiiiva!
p
Peale polaarjoont/ 1. veebruar 2019, 09:04
t
Tölpa/ 1. veebruar 2019, 08:52
Rootsis on küll täiesti head teed. Milleks neid nühkida, kui autodele on loodud talverehvid? 100 alas sõidetakse ilusti 130-ga ja kõik on rahul.
n
n/ 1. veebruar 2019, 08:48
Valesti ehitatud riik, töökohad ja elukohad on liiga kaugel üksteisest.

t
Tölpa/ 1. veebruar 2019, 08:48
Istu kodus, kui sõita ei oska!
e
EE Liikumine/ 1. veebruar 2019, 08:41
Praegusel talvel oleks ohutuse mõttes kasulik, kui sõiduautodel oleksid naastrehvid. Samas on Eesti maastikuoludes võimalik talvel turvaliselt sõita ka lamellidega, kui tempot veidi alandada. Kuid põhiline liiklusohutus tuleb ikkagi juhtide oskustest ja nende ohtutundest.
n
nii ongi./ 1. veebruar 2019, 08:39
Eesti liiklusdistsipliin on nii käest ära, et riik peaks seda märkama ja kehtestama madalama kiiruspiirangu. Esialgu 80 ja kui see ka ei aita, siis 70.
n
n/ 1. veebruar 2019, 08:37
Vaatab Soome ilmateadet ja võtab esmaspäeval kogu see tööl käiv punt vaba päeva. Siis ei maksa meie sakste jutt enam midagi siis on suusad või kepid.
n
nii ongi/ 1. veebruar 2019, 08:36
juhiluba on antud liiga kergelt ja mitte ainult kehva sõiduoskuse vaid ka juhikeste arengupeetuse tõttu. Just seda peaks RIIK märkama ja kehtestama madalama piirkiiruse kuni juhioskused ja juhtide käitumine muutub. Kui riigi eesmärk ei ole hukkunuid ja invaliide arvu suurendamine.
t
Timur / 1. veebruar 2019, 08:22
Ma ei julge kaine peaga rooligi istuda.Vot kui 200gr sees siis tuleb sõiduoskus meelde.
b
Brunn/ 1. veebruar 2019, 07:50
Soomes on vaid kiirteed lahti-Uusmaal sõidetakse lumme rööpad ja sahk käib õhtul 19 -00 paiku ning soola ei visata.
t
1. veebruar 2019, 07:40
Teen sellest loost nüüd järelduse,miks sellel aastal teed nii halvasti hooldatud on.Maanteede järelvaatajatel kulub palju aega,et kõik teed läbi sõita ja lume paksust mõõta ja libedusest veenduda.Polegi aega enam teehooldusega tegeleda.

m
memme/ 1. veebruar 2019, 07:15
Mis asi on põhjendamatult suur pikivahe? Sõidan nii pika vahega nagu tahan :D
s
1. veebruar 2019, 07:11
See 4cm jutt tuisusel päeval on see poisi poolt jumala soga,tee äärest üle valga joone on tuisu vaalud 1-m kuni meetri kauguseni teekeskpaika juba 10cm-it ja ei lükka seda teed enne kui päev läheb õhtasse ja kõrvalteid lükatakse alles järgmisel või 3-l päeval.Pidev Tallinn-Tartu tee soolamine ja lihvimine käib. Ütleme ausalt,teehooldus auto ei tule enne lükkama kui suuremad teed on lükatud ja soolatud ja alles siis võetakse järjekorras ette järgmised teed ,ehk suuruse ja koormuse järgi ja ilma soolata, see 4-cm jutt on puhas soga.Ega lund rohkem alla ei tule kui 4-cm .
k
Klaabu/ 1. veebruar 2019, 06:15
Ei meeldi suured pikivahed, ei meeldi kolonnid. Paistad olevat üks nendest p...se nuusutajatest, kelle pärast need kolonnid tekivad.
j
Ja/ 1. veebruar 2019, 06:07
teepeal auto ees ei hakata kükitama , läheb tee veel libedamaks. Selle jaoks minnakse ikka metsa.
ö
öhtuleht/ 1. veebruar 2019, 06:00
kas sa hommikul vara tahaksid la htiimeda
m
MILLEKS NEILE TÖÖVAHENDIKS SELLISED SUURED UHKES DZIIBID NAD EI TEE JU MIDAGI/ 1. veebruar 2019, 05:59
Tavalineniva vöi ziguli käraks küll Samamoodi nagu igalpool mujalgi kus teid remonditakse igasuguseid autopunneja kaubikuid teel vahtimasrohkem kui teetöömasinaid ja pärast siis remonditudtee ikka paraspeldikei saa aru kas remonditud vöi ei remonditud ainult selle järgi saad aru et siadonn teeäärtesse kraavidtuhnind
m
Muki/ 1. veebruar 2019, 03:22
Saab, saab. Rahusta end kodus edasi, et sinuga midagi ei juhtu. Vahelduseks hüppa youtubei ja vaata, mis juhtub 100 km tunnis vastu seina sõitva juhiga. Ja siis mõtle, et sama juhtub 50 km/h tunnis sõitva sõiduauto juhiga, kui ta põrkab kokku samal kiirusel sõitva rekkaga, mille tuul klaaslibedal teel minema puhub
p
Pikamaamees/ 1. veebruar 2019, 02:54
Eestis on kuldsed teed. Nüüd lähen laevale soome ukerdama. Hea, et seekord koorem kerge.

v
vaja järelkoolitus 70-80%/ 1. veebruar 2019, 02:28
Kõigepealt peab ikka õppima sõitma, autot tunnetama. Praegu eestimaa teedel kulgeb üle 70-80% sõiduoskamatuid juhte. Mõistust ei saa neil olla ju, kui nad pole sõitu ära õppinud? Hoiavad põhjendamatult suuri pikkivahesid, kulgedes korjavad kollonne, teevad manöövreid, peale-mahasõite aegluubis, vale trajektooriga, ei anna õigeaegselt kaasliiklejatele suunatuledega märku oma kavatsustest jne...
j
juga/ 1. veebruar 2019, 02:26
Aga kes on see jumal, kes on sellise normi paika pannud? Et 3.9 on siis ohutu ja 4,1 enam ei ole? See joonlauamees võiks näiteks puisturiga ringi sõita. Ja kui sajab, siis tulebki mitu korda päevas hooldada, mitte siis alustada, kui sadu on järgi jäänud. Sellel aastal ongi kõige kehvemini hooldatud Tartu mk. teed.
u
Urmas/ 1. veebruar 2019, 01:16
Kas te olete kontoris istumisega lolliks läinud igavusest?Tollipulgaga lund mõõtma? Arvuti vahtimise asemel võiks akna lahti teha ja pea akna välja pista ning kohe saanud teada,milline on ilm väljas.Olen sattunud Austrias olukorda, kus öösel magada eriti ei saanud, sest terve öö oli kuulda lumesahkade kimamist + kollaste vilkurite kuma. Nagu diskol. Hommikul auto juurde minnes oli auto katusel ca 40cm lund. Sai see maha lükatud ja teele asutud. Mis te arvate, kas oli probleeme mäest üles sõitmisega? Ei, sest teed olid hommikuks enne kella 7 juba lahti lükatud. Ja siin räägib keegi 1cm lumest!
h
1. veebruar 2019, 01:01
Hiljuti oleks Tallinn-Narva maanteel põhjapeale kinni jäänud. Valed sõiduvõtted? Lühikesed naelad? Millal siin maal keegi vastutama hakkab?
m
Mõõda jää ka sinna hulka./ 1. veebruar 2019, 00:30
Kas need kinni sõidetud teed kuuluvad ka 4-cm alla.Ma tahaks näha millega te mõõdate kinnisõidetud teed,sest jää on ka lumi,kas lükkad joonlaua jääst läbi.Lihtne ju sõidad lume kinni ja ei tekki kunagi 4-cm -it,tuleb olla sellel targal lume paksuse mõõtjal kannatlik ja ilmuda siis välja kui tee on kinni sõidetud.
l
Lohutus lubadega mittemõtlejatele.../ 1. veebruar 2019, 00:28
Tulebki uuendus! Loodusega lepiti kokku juba. Teehooldus sõidukid hakkavad kastis suve vedama ja siis seda puistama. Paari nädalaga peaks olema kõikjal maanteedel suvi ja 110 üleval uuesti. Lumi selle koha peal ei saja. Hooldatud ju suvega! Pole vaja mõistust ega midagi muud. Maanteeamet ju toob suve talvel tagasi, kui ei too, siis kirume, et kas ei suuda jaanuaris siis juulit pakkuda?! Tänapäeval on tõesti mõtlemine ülehinnatud, selleks on erinevad ametid ju, kes peavad mõtlema ja siis vastutama.
m
Mõistusest üksi ei piisa./ 1. veebruar 2019, 00:01
Tervelt kohalejõudmiseks peavad ka mingid minimaalsedki oskused olema. Väga paljudel pole.Tervelt kohalejõudmiseks peavad ka mingid minimaalsedki oskused olema. Väga paljudel pole. Mõistusest üksi ei piisa.
u
uudised/ 31. jaanuar 2019, 23:23
härra maadeavastaja minge **** tulge sõitke eestis ringi. mida te usas teete?

l
Liikluses iga päev/ 31. jaanuar 2019, 23:20
Vaatan vahel youtubes venemaa pardakaamera salvestisi. Enamusi neist televisioonis ei näidata. 95% salvestatud juhtude puhul on nähtav eelnev kiirustamine libeda teega või hooletusest ette sõitmine. Ma arvan, meil sõidetakse juba palju viisakamalt. Sellegi poolest niikaua kui autod peavad kitsastele teedele ära mahtuma ja mööduma üksteisest niivõrd lähedalt saab hoida vaid mõistliku kiiruse ja tähelepanuga ära õnnetusi.
s
sest siis ei teata kõige ohtlikumat kohta kuhu soola puistada./ 31. jaanuar 2019, 23:11
a
Aga mõned kained ON purjus.Mõni ei oska määratleda oma asukohta ruumis(lumemassis kitsal teel).Mis s/ 31. jaanuar 2019, 22:37
31. jaanuar 2019, 22:27
Osaliselt on see ütlemine öige aga alustame siiski oskusest söidukit juhtida ,sest kahjuks kaine möistus ei anna oskusi juhtida söidukit .Kuna teede hoolduseks on ette nähtud maksumaksja raha siis peavad teed olema hooldatud aga mitte nönda vähe kui vöimalik . Probleemiks on ressurside mitte sihipärane kasutamine ehk rollotamine .
z
Zorro/ 31. jaanuar 2019, 22:16
On kaks võimalust :kas tee on libe või ei ole libe.Ja kui on libe siis koheselt vaja hakata libedustõrjet teostama,mitte hakata tunde lugema millal peab seda tegema hakkama.
t
Taavi Lillipuu / 31. jaanuar 2019, 22:12
Tulin rootsist nägu naeris:) sõitsin 500 km kõik sahad mis vastu sõitsid olid maas ja teed sõidetavad rahulikult 100 kmh Eesti kurb meel nende lume oludega . Tulin siis Tallinnast 250 km lõuna poole . Sõidad nagu kartuli põllul.Hirm tuleb peale . Aga anname sellele riigile andeks :)hanked käivad ikka nii kes vähem pakkub saab endale. Mõistlik nii me sõidame kõik surnuks . Ja peale seda peab laste toetust tõstma , siis hakkab Eesti rahvas paljunema muidu maksumaksjaid jääb väheks:(
l
Lõpeta ära/ 31. jaanuar 2019, 22:01
Hullemaid teid kui Rootsis ja Soomes talvel annab ikka otsida, Eestis on teed ikka väga korras.
s
soomlastel/ 31. jaanuar 2019, 21:56
7,5m lumelükkamisel töö laius eestlastel 3,5m

p
põhjanaabritel/ 31. jaanuar 2019, 21:46
sellest aastast uued normid,peab lükkama kui teedel on kuni 2cm lobjakat ehk lõrtsi ja kuni 4 cm kuiva lund.aga lume sajuga ja külma kraadidega pole sedagi alati tarvis teha kuna suured autod lennutavad selle lume teedelt minema.aga kui lükatakse siis ei jääta tee keskele ka lume valli nagu eestis. noh tehnika on ka natukene kaasaeksem kui eestis,sahad ka laiemad
m
muhhameed lumi/ 31. jaanuar 2019, 21:45
Kaine mõistuseg teid hooldades oleks kojujõudmise võimalus veelgi suurem!!
a
aga/ 31. jaanuar 2019, 21:38
härra järelvaataja jättis mainimata millist lund, kas kohevat kuiva lund võib olla 4cm või lobjakat märga lund.need on teepeal kaks erinevat asja.isegi 1cm lobjakat on hullem mõrvar kui 10cm kuiva kohevat lund.eesti teedel on lume sajuga tavaline 4-5cm märga lobjakat ja keegi ei lükka vaid lisatakse soola.tulge mõistusele ükskord.lume sulatamise võistlused igas maakonnas erinevad.
v
Vanaema/ 31. jaanuar 2019, 21:36
Kas tead nende autode kiirusi kokkupõrke hetkel? Ei usu, et kiirus sellel kiilasjääl sõitmisele vastav oli. Igasugusel teel saab sõita.
o
onu/ 31. jaanuar 2019, 21:29
Tavaliselt peale rasket liiklusõnnetust puistab teed ka soolapuistur. Võiks seda enne teha, säästaks hulga inimelusi...
m
Mileina/ 31. jaanuar 2019, 21:26
Sellele,,teede järelvaatajale,,!!!Kas õnnetus,kus hukkus kolme lapse ema ei sõitnud,,mõistusega,,Sõitis ikka küll ja sai surma.näidati ju,kui libe oli seal tee,jää täitsa.Siin ei aita ka kõige osavama autojuhi aastate pikkune kogemus.Häbi sulle,et õigustate oma tegemata tööd just sellisel moel.Miks te riigilt raha saate?kas mitte ikka selleks,et sellistel maanteedel korda hoida ja tagada minimaalnegi liiklus,mida te aga ei suuda.Häbi,sulle,maantee järelvataja,häbi!!!!
v
vastavalt teeoludele!!!/ 31. jaanuar 2019, 21:18
n
Nojah/ 31. jaanuar 2019, 21:05
Mõistusega teid hooldades on tulemused uskumatult head.

j
Jorma/ 31. jaanuar 2019, 21:00
Tabelist numbreid vaadata on lihtne. Reaalsus on natu teine.
o
on/ 31. jaanuar 2019, 20:54
seda järelvaatajat ka meie kruusateele vaja, siis saaks teada kas seda mööda võib sõita...kainest mõistusest on vähe, kogemused peavad olema mööda talvist treppi sõites.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee