Eesti uudised

11 bussiliini vedaja kukub ära! Kuidas Tallinna ühistransport hakkama saab? (19)

Marvel Riik, 31. jaanuar 2019, 17:11
Järgnevad paar kuud on Tallinna ühistranspordis mõnevõrra närvilisemad. Martin Ahven
Reedest algavad Tallinna bussiliikluses pingelised ajad: linnal tuleb täita tervelt 11 liini busside ja juhtidega, kuna senine vedaja lõpetab maksuvõlgnevuse tõttu linnaga lepingu. Tallinna linnatranspordi juhi Deniss Boroditši sõnul läheb käiku kogu olemasolev ressurss, et võimalikult hästi graafikus püsida.

„Kuskil 30, maksimaalselt 60 päeva jooksul on meil nii bussid kui ka inimesed olemas, ehk taastub olukord, mis kehtis Tallinnas enne 1. veebruarit,“ teatas Boroditš kolmapäeval Tallinna linnavalitsuse pressikonverentsil. Reisijad peavad aga seniks arvestama, et sõidugraafikutes võivad olla muudatused. Pole välistatud, et mõned väljumised jäävad sootuks ära.

Jutt käib 11 liinist: nr 2 – Mõigu-Reisisadam, nr 12 – Väike-Õismäe-Priisle, nr 13 – Väike-Õismäe-Seli, nr 20 – Reisisadam-Pääsküla jaam, nr 20A – Laagri alevik-Kivisilla, nr 25 – Keskuse-Laagri alevik, nr 39 – Veerenni-Liikuri, nr 49 – Viimsi keskus-Lennujaam, nr 57 – Raudalu-Kalev, nr 59 – Balti jaam-Pikakari ja nr 65 – Lasnamäe-Lennujaam. Olukorra normaliseerumiseni suletakse liin nr 19, mida asendavad nr 44 ja nr 35 bussid.

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul toimuvad suuremad muudatused kokku 18 liinil, kus vähendatakse busside arvu, et viia need augutäiteks endistele MRP liinidele. „Muudatused on iseenesest tehtud arvestusega, et kus on tihedamad liinid, sealt on üks–kaks bussi ära võetud. Kui intervallist rääkida, siis kui täna [30.01] on mõnel liinil intervall 5–6 minutit, siis 1. veebruarist võib see olla paar minutit pikem,“ selgitas Harjo.

Teatavasti teatas paar nädalat tagasi osaühing MRP Linna Liinid, et soovib lõpetada lepingu Tallinna linnaga. 16. jaanuari pressikonverentsil rääkis Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo, et jutud MRP rahalistest raskustest levisid juba suvel, kuid bussifirma sõnul olid need ajutised. Jaanuari alguses pidi ettevõte aga nentima, et läbirääkimised liisngufirmadega on luhtunud, mistõttu tuli Tallinna veolepingutest loobuda.

MRP Linna Liinid kaovad Tallinna tänavalt. Martin Ahven

„Busside liisingukoormus oli liiga suur. Üritasime jõuda kokkuleppele, väga pikad läbirääkimised. Kahjuks läks teistmoodi ja peame liiniveolepingu Tallinna linna transpordiametiga lõpetama,“ rääkis MRP Linna Liinide juhatuse liige Aivo Pärn ERRi uudistesaatele „Aktuaalne kaamera“ jaanuari keskel. Tallinn sõlmis MRPga lepingu 2014. aastal ning see pidi kestma aastani 2022.
MRP otsus tähendas, et Tallinna transpordiamet pidi kahe nädalaga korraldama hanke rohkem kui 50 uue bussi leidmiseks ning palkama juurde üle 100 bussijuhi. Boroditši sõnul on suurem osa vajalikust tööjõust juba värvatud ning samuti on saabumas esimesed kümme bussi. Tallinna transpordiamet soovitab jälgida ühistranspordi reaalaja informatsiooni veebist või peatuste infotahvlitelt.

Tallinn tahab riigilt suuremat toetust maakonnaliinidele

2009 allkirjastasid MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus ja Tallinna linn kolmepoolsed lepingud kohalike omavalitsustega (KOV) nagu Viimsi, Harku, Saue vald ja Maardu linn, et rahastada Tallinna linna poolt teenindatavaid maakonnaliine, mida on kokku seitse.

24. jaanuaril saatis abilinnapea Kalle Klandorf nii majandusministrile kui ka maanteeameti peadirektorile kirja, kus palutakse tõsta riigipoolset dotatsiooni, tuues muu hulgas põhjuseks, et liinide kilometraaž on pikenenud ja tõusnud on kütuse hind, rääkimata bussijuhtide palgasurvest.

Kui seni on riigipoolse toetusesumma arvutamise aluseks olnud tariif 0,57 €/km, siis Tallinn tahaks, et see oleks 0,73€/km.

„See on ainult väike meeldetuletus,“ ütles Harjo teemat kommenteerides, eitades ühtlasi võimalust, et liine hakatakse sulgema. „Praegune informatsioon on selline, et 2019. aastal ei suurendata riigipoolset toetust Tallinna linnale. Kas see tegelikult ka nii on, seda me ei tea. Meil ei ole riigi poolt ametlikku seisukohta, sellepärast me selle kirja tegimegi.“

Maanteeameti pressiesindaja sõnul ei ole dotatsioonide osas tehtud mingit otsust. Amet lubas Tallinna kirjale vastata kahe–kolme nädala jooksul.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee