Eesti uudised

Ratastoolis mees ei pääsenud trolli: palusin abi, aga juht sõitis minema (103)

Kristjan Väli, 31. jaanuar 2019, 16:08
Jüri LehtmetsFoto: Heiko Kruusi/Linnaleht
Lihashaigete seltsi juht Jüri Lehtmets liigub ringi ratastoolis, mistõttu on tal vaja abi ühistransporti sisenemisel ja väljumisel. Kahjuks on vahel nii, et sõidukijuht, kes peaks erivajadustega kodanikke aitama, ei märka teda. Või lihtsalt ei viitsi mehega tegeleda, nagu juhtus neljapäeva ennelõunal.

„Täna on õues väga lumised olud. Jõudsin trollipeatusesse, siis esimene troll peatus õige kaugel ja otsaga hanges. Ei ulatunud ütlema minna. Ütleme, et antud juhul oli arusaadav. Ta ei näinud mind. Aga järgmise trolli puhul palusin ukse juures, et ta teeks lahti, aga ta läks ära ja ei reageerinud,“ räägib Jüri Lehtmes, kes pidi tükk aega ootama, et trolli peale saada.

Samal teemal

Kolmas troll võttis mehe peale ilma probleemideta. Lehtmetsa sõnul tuleb selliseid olukordi ikka aeg-ajalt ette. „Aga palju vähem kui viis või kuus aastat tagasi. Toona oli taoline olukord üsna tavaline. Aga praegu on mõned üksikud juhtumid. Meil on trollipargiga üsna hea koostöö. Neil see asi, et juhid saavad preemiat, aga kui kaebus tuleb, siis raha ei saa. Praegu on see ka, et juhtide olukord ka selline.. noh, ega neil juhte valida pole,“ lausub mees.

Lehtmes sõnab, et ta pole väga pettunud ja on sellise käitumisega harjunud. „Ma ei võta seda väga dramaatiliselt. Ootan järgmist. Lihtsalt sellel juhul oli olukord, et ühest olin maja jäänud ja lootsin, et saan järgmise peale. Aga ikka ei saanud lõpuks. Pidin uut võimalust ootama jääma,“ muigab ta.

„Tegemist oli lubamatu olukorraga, mida menetleb Linnatranspordi AS,“ sõnab TLT juhataja Andres Harjo. 

TLT ASi avalike suhete spetsialist Ivo Parbus sõnab, et ettevõttes töötavad trolli-, trammi- ja bussijuhid peavad järgima häid teenindustavasid. "Ratastoolis sõitjale ukserambi avamine on iga madalapõhjalise ühissõidukijuhi kohustus, mille täitmatajätmine pole aktsepteeritav."

Parbuse sõnul on TLT ASi esindaja  vestelnud peatusesse jäetud ratastoolikasutajaga ning edastanud talle ettevõttepoolse vabanduse. "Järgnevalt selgitatakse välja intsidendis osalenud juht ning vesteldakse temaga, peale mida otsustatakse edasised toimingud," ütleb ta lõpetuseks.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee