Eesti uudised

HALASTUSSURMA OOTAV EESTLANNA: mu haigus ei ole nii rõõsa, kui „Pealtnägijas“ paistis

Liina Hallik , 24. jaanuar 2019, 13:17

111 KOMMENTAARI

a
Aivar./ 29. märts 2019, 09:22
Siiras kaas tunne omastele. Me oskame kõik kritiseerida, miks? Aga kui me oma lemmiku halastus surma saadame, et ta ei piinleks, kes on ka pere liige kas siis targutagse, et võtame talt elu vastu tahtmist... Me ei taha, et lemmik kannataks... nii peame suhtuma ka tõsiste haiguste ja inim soovidega, et tal oleks valik... Väga ei tahaks, et keegi peaks kogema seda valu ja kannatusi nii lemmiku kui oma lähedase pärast see pärast peame märkama ja aidama üksteist nii palju kui võimalik. Puhagu rahus aga oma jälje jättis ta ikkagi maha. Olgu see suur või väike me peame seda taunima ja meeles pidama.
m
Margo/ 12. märts 2019, 10:21
Ise teeks sama keegi ei tea mis koorem see on endale ja teistele mis elu see on sellisena .
Võib SAKSAMAA ARSTIDEGA ARUTADA ,,JÄRSKU ON MAAILMAS IMERAVIM/ 29. jaanuar 2019, 07:16
No inimene ei tohiks nii nõrk ka olla ? Vabalt võib seal diakoonia ,,Keila haiglast lahkuda ;; kODUSTEST ja lastest peab olema eemal :::
ei mingit nööriga poomist ,, / 29. jaanuar 2019, 07:14
Pangalt alla libiseda ja oligi õnnetus !
k
25. jaanuar 2019, 21:13
Kui ikka väga tahetakse ja nii on otsustatud,siis võib nööriga jalutama ka minna.
E
???/ 25. jaanuar 2019, 20:04
Eks küsimus ongi selles, kas see on aus ja õiglane, et elu pole ei haigel ega aitajal. Rahast ei maksa rääkidagi. Toetusena makstav summa ei võimalda elada, hooldamise kõrvalt pole võimalik tööl käia ja mis on peale pideva stressi? Tervis laguneb ka aitajal. Võib-olla see ongi humaansus. Keegi ju vabu päevi ega raha ei paku. Võimalust ka elada pole kuskil...
m
m/ 25. jaanuar 2019, 19:52
Oled õigel teel, nüüd küsi endalt kellele sinu teadmatus kasulik on. Sa ei ole nende jaoks mitte midagi enamat kui lüpsilehm.
m
mitu päeva ,veel sellised lood ilmuvad/ 25. jaanuar 2019, 18:02

t
Teadjamees/ 25. jaanuar 2019, 17:16
Saab ka lihtsamalt ja säästlikumalt, tõmba nina täis, seejärel plastikaatkott üle pea ja jääd vaikselt "magama". Milleks asju keeruliseks ja kulukaks teha, seda enam kui rahaga probleeme?
m
mõtlemise koht/ 25. jaanuar 2019, 15:35
Kui eutanaasia kasuks otsustad,siis vist on minek kabjalise isanda juurde.
k
Küll oleks pärijaid,kui oleks surijaid./ 25. jaanuar 2019, 15:11
Kui eutanaasia on ainuke lahendus, siis 100% kindlapeale minek on gaas.Gaasiballoon keera lahti,voodisse tudule ja järgmine hetk oled teispoolsuses.Ei vaeva,ei valu ja mis peamine,ei maksa midagi.Ise teed,ise vastutad! Head teed sulle minna!
a
Arusaamatu./ 25. jaanuar 2019, 14:39
Miks niisugust lugu üldse ajalehes kirjutatakse ja mitmed päevad pildil hoitakse?! Arvan ,et inimene saab ka vaiksemalt siitilmast lahkuda,kui ta nii on otsustanud. Nägin saates seda kohta,kus tütar rääkis,suu naerul. Ei saa aru. Inimesest ,muidugi,kahju.
k
kas kujutate ette/ 25. jaanuar 2019, 14:23
isikut, kes võiks eestis kohutavasse invaliidistavasse haigusse inimväärselt surra? Siin pole ju mitte midagi, ei toetust, ei abi, ei raha, ei võimalusi ega inimlikku suhtumistki. Ja sellise ränga haigusega lasta endal koerakuudis piinades loomulikult surra? Toetan otsust.
h
hmm/ 25. jaanuar 2019, 14:15
enne mõtle siis räägi ja tee, tooks võrdluseks Stephen Hawking'i
t
tv/ 25. jaanuar 2019, 11:46
to Mulle täna 09:47 Kui inimene ronib tv-sse siis tuleb sellega leppida artiklite ja kommentaaridega osas. Kui inimesel on soov lahkuda siis teeb seda ilma avalikust teavitamata aga asi ongi rahas mida vajab Ja 2 kuuga ei hääbu ta nii... Elu on karm ja inimesed veel karmimad
t
TV/ 25. jaanuar 2019, 11:45
to Mulle täna 09:47 Kui inimene ronib tv-sse siis tuleb sellega leppida artiklite ja kommentaaridega osas. Kui inimesel on soov lahkuda siis teeb seda ilma avalikust teavitamata aga asi ongi rahas mida vajab Ja 2 kuuga ei hääbu ta kindlasti nii... Elu on karm ja inimesed veel karmimad

t
TV/ 25. jaanuar 2019, 11:44
to Mulle täna 09:47 Kui inimene ronib tv-sse siis tuleb sellega leppida artiklite ja kommentaaridega osas. Kui inimesel on soov lahkuda siis teeb seda ilma avalikust teavitamata aga asi ongi rahas mida vajab Ja 2 kuuga ei hääbu ta kindlasti nii... Elu on karm ja inimesed veel karmimad
t
TV/ 25. jaanuar 2019, 11:44
to Mulle täna 09:47 Kui inimene ronib tv-sse siis tuleb sellega leppida artiklite ja kommentaaridega osas. Kui inimesel on soov lahkuda siis teeb seda ilma avalikust teavitamata aga asi ongi rahas mida vajab Ja 2 kuuga ei hääbu ta kindlasti nii... Elu on karm ja inimesed veel karmimad
t
TV/ 25. jaanuar 2019, 11:44
to Mulle täna 09:47 Kui inimene ronib tv-sse siis tuleb sellega leppida artiklite ja kommentaaridega osas. Kui inimesel on soov lahkuda siis teeb seda ilma avalikust teavitamata aga asi ongi rahas mida vajab Ja 2 kuuga ei hääbu ta kindlasti nii... Elu on karm ja inimesed veel karmimad
a
aga/ 25. jaanuar 2019, 11:39
Mõnel väga haigel ei oleks seda 10000 eurot kuskilt võtta,ta tahaks ehk enneaegselt lahkuda.Kuidas siis on???
m
Miks ei saa jagada?/ 25. jaanuar 2019, 10:40
Vot seda mõtlen minagi! Kui paljud lähedased mõjutaksid siis teadlikult omi vanu ja haigeid lähedasi nii lahkuma. Ja kui palju tuleks juristidele leiba nende vaidluste pealt?
o
25. jaanuar 2019, 10:36
a
Aira/ 25. jaanuar 2019, 10:18
Vaatasin seda tublit naist ja vesi voolas silmist. Kohutavalt kurb näha inimest, kes on kogu elu tantsinud, liikunud ja hääbub sel moel. Olen ka ise raske diagnoosiga ja ei tea, kas jään ellu või kaon kannatustes. Kui "surm oleks silmaga näha" valiksin valude ja teistele koormaks olemise asemel kiire surma.
p
proua otsus on õige/ 25. jaanuar 2019, 10:10
Proua teeb õigesti, et soovib ära minna juba ajal, kui ta suudab veel alla kirjutada ning ise ka mürgipudelilt korki ära keerata. Minu vähihaige isa rääkis ikka, et kui enam ei suuda, siis olevat tal mingi karp mingit väga tugevatoimelist uinutit. Aga et tema naine seda üles ei leiaks, siis olevat see peidetud kuhugi riidekapi 2,5 meetri kõrgusele andresooli peale, andresooli ja lae vahele. Aga ta venitas sellega ja lõpuks oli nii nõrk, et ei suutnud enam voodist tõustagi, kapi otsa ronimisest rääkimata.

a
arvamusele/ 25. jaanuar 2019, 09:58
ei maksa siis kõike kohe enda mõõdupuude järgi mõõta.
m
Mari/täna,09:29-le/ 25. jaanuar 2019, 09:52
Ma ei pane ennast kellegi olukorda.Igaühel meist on oma tee käia.Ma ei võta maailma muret oma õlgadele.Ma ei ole kellelegi võlgu.Lõpetage ära juba.
s
Solei/ 25. jaanuar 2019, 09:48
Teil on võimalus hooldekodusse tööle tulla, minna ja oma panus anda inimeste eest hoolt kandes. Vaataksin hea meelega, mitu päeva vastu peaksite.
e
eemaldamisest/ 25. jaanuar 2019, 09:48
Jah, sest mõnede jaoks on vaja käsitleda hoopis päevakohasemad ja huvitavamaidki teemasid. Et kuidas seksida, kuidas paremat partnerit hankida või suveks tupelihaseid trimmi saada.
m
Mulle/ 25. jaanuar 2019, 09:47
on see teema ülivastik ja paluks mitte seda enam keerutada nagu vigast grammofoniplaati!Kui inimene on pöördumatult haige,siis on sellest kahju,kuid ,miks peab seda suremise juttu pidevalt pildil hoidma?
P
!!!/ 25. jaanuar 2019, 09:46
Põhjus on muus, sest selle sektori oma kätte kiskunud erakapital on muutnud needd head kasumit tootvateks ettevõteteks. Laekumiste suurendamiseks on kohamaksud taevastes kõrgustes, nii et maks on kaks korda kõrgem, kui on eluaeg töötanud pensionäril. Teine kasumi tee on kulude kokkuhoid. 0lmelt, toidult ja tööjõult. Ja tänu sandipalkadele on koosseisud sageli alakomplekteeritud sest sinna tööle saada vaid jõhkardeid, logelejaid ja neid, kes vanurite niigi kasina toidu äravarastavad ja mannergutega omale koju tassivad.
b
Blrun/ 25. jaanuar 2019, 09:41
Inimestele ,kes on lugenud elus kahte raamatut- Avameelselt abielust ja Suure karu pojad, võiks tutvuda Karmel Talli Sissejuhatus suitsidoloogiasse enne kui sel teemal kaasa rääkida ,mis õige ,mis vale.
t
tädi/ 25. jaanuar 2019, 09:34
Paljudel oleks ilmselt kergem mõista, kui selle meediakajastuse lõpetuseks poleks rahvalt raha küsitud. Tõesti, kui oled otsustanud oma eluga lõpparve teha, siis seda võiks teha lihtsalt vaikselt. Nautida aega oma perega, mitte teha oma haigusest sellist üleriigilist"kaanelugu". Inimlikult võttes ma mõistan täielikult Jane otsust ning soovi väärikalt lahkuda ja võimalikult vähe piinelda. Aga ma ei mõista sellist meediasse minemist ja haletsusele rõhudes lihtsameelsetelt rahaküsimine. Kas see ongi siis väärikus ja väärikalt lahkumine??

s
Seal tundub mingi imelik kaalutõus ja kilnäärme siis ületalitus vist. Diabeet?.Lihaste atroofia pilt/ 25. jaanuar 2019, 09:30
m
Mari/ 25. jaanuar 2019, 09:29
Leena-le: selle haigusega elab 50% inimesi kuni 3 aastat. Minu pereliige läks 2 aastaga. Haiguskäik oleneb ka sellest, kust see algab- hingamislihastest või kätest-jalgadest. Pane ennast sellisesse olukorda kui ei saa üldse liigutada, rääkida, võibolla iseseisvalt hingata ja süüagi.
t
to Leena/ 25. jaanuar 2019, 09:27
Et inimene peabki valudes ja piineldes lõpetama, see on inimeseks olemise mõte? Miks väärikalt lahkuda ei tohi, vaid liikumatuna, lämbuvana ja lamatistes?
e
Ela üks päev korraga./ 25. jaanuar 2019, 09:17
Ilmselt hooldekodude olukord on tahtlikult ja teadlikult halb,sest see valmistab teed eutanaasia seaduse " vajalikkusele" aga see ei peaks nii olema.Kõikide inimeste elu peab olema elamisväärne aga mitte olematu.Meditsiin on nii arenenud,et haige ei peaks tundma valusid,kõiksugu abivahendid mis kergendavad haigel toime tulla.Kasuta kõiki võimalusi,surm tuleb ühel päeval ilma kutsumattagi.Tunne elust rõõmu, nii kaua kuni elupäevi antud on.
m
Muidugi/ 25. jaanuar 2019, 09:08
Eestist saaks surmalaager sest vanad inimesed valiksid jubeda hooldekodu asemel igavese uinumise
s
selle artikli võiks juba eemaldada/ 25. jaanuar 2019, 09:06
ka lastakse inimestel seda enese minekut lugeda .
k
Ka meditsiinimeedium/ 25. jaanuar 2019, 09:04
Anthony William räägib et ALS on ravitav,otsige netist.
m
Mannavahutajale/ 25. jaanuar 2019, 09:02
Lihased ei kuiva sugugi ära,vaid keelduvad töötamast.See haigus ei muuda välimust.

h
Haige töövõimetoetus/ 25. jaanuar 2019, 08:56
On 400 eurot,kui üldse tööl käia ei saa ,sellega ei ela,sest haigel on suuremad kulud.Küllap abitusse jätmine riigi poolt sundiski otsustama lahkumise poolt.
t
Teie ei saa aru/ 25. jaanuar 2019, 08:53
Haiguse olemusest - lihased lihtsalt ei tööta enam,välimusele see ei mõju.Ilus inimene on ka haigena ilus,tegemist ei ole välimust moonutava haigusega.
l
Leena/ 25. jaanuar 2019, 08:52
Sinnamaani kui lgp proua voodisse aidata jääb ja kõhnaks,nagu luu ja nahk,kulub veel mitu head aastat aega ja tänu Jumalale.Ära kutsu omale kurja kaela.Raha on s-a-a-ta-n-a-s-t.Minul on suur austus ja lugupidamine nende inimeste vastu (Uku Kuudi abikaasa ja Meelis Luks`i vanemad),kes on inimesed suure algustähega ja kes on ja olid toeks ja abiks oma lähedastele.Nii peabki.See ongi inimeseks olemise mõte. Mind ajab eutanaasia jura iiveldama ja selle varjus raha kerjamine.Keegi tahab surma pealt kasu lõigata.
o
On küll sellised/ 25. jaanuar 2019, 08:49
Kui ei ole oma välimusele käega löönud.Kuni viimase hetkeni,isegi hooldekodus.
v
Vulpsterile/ 25. jaanuar 2019, 08:47
Mina olen selle haiguse põdejaid mitte ainult näinud,vaid isiklikult tundnud.See oli küll mitu aastat tagasi kui inimestel oli veel lootus et Eestist võib ilaagi saada normaalne ,inimlik riik.Mind hämmastab pigem,et inimene ei otsi ravivõimalusi vaid surma.
a
AGA/ 25. jaanuar 2019, 08:41
Ta ei ainus selle haiguse põdeja,õina isiklikult tundsin kahte,kuid kumbki neist ei soovinud surra,vaid elada viimase minutini.Neil ei olnud hirmu elu ees,aga mõned aastad tagasi ei olnud elu Eestis ka nii troostitu kui praegu.
s
25. jaanuar 2019, 08:34
s
Solei/ 25. jaanuar 2019, 08:15
Millise otsuse ise vastu võtaksid, kui okeksid samas olukorras?Mõistuse juures, aru saades, et jääd voodisse, sõltuma ainult teistest, haigus aina laastab sind, aga sa ei saa isegi appi karjuda valust.Oled 24/sööta, joota, keerata, pöörata... Me muudkui mõistame teda hukka, tema otsuse pärast.Ähvardame jumalaga, aga miks ta saadab meile sellised kannatused kaela?

p
Paradoks / 25. jaanuar 2019, 08:14
Suitsiditurist peab olema nii kõbus et suudab ise allakirja anda, rääkida, nuppu vajutada või mürgikorki keerata. Sestap ei lükkagi see proua asja määramatusse kaugusse.
v
vägitöö/ 25. jaanuar 2019, 08:12
vägitöö jääb teha sugulastel ja hooldajatel. Palju elusid saab traumeeritud. Iga päev on teemaks hoolekodude jube olukord, mõelde kui seal peab olema liikumatune inimene, kelle mõistus selge ja tark, või mis elu ootab lähedast, kes aastaid peab 24/hooldama, võibolla ise haige, seljavaluses vms olles
o
Oeh/ 25. jaanuar 2019, 08:08
Igal pool rōhutatakse, et “teadaolevalt” esimene.
v
Vulpster/ 25. jaanuar 2019, 07:35
Eestlaste väljasuremine ei muuda maailmas midagi. Elavad teised edasi. Mis me ikka jaurame. Praegu ma näen, et me ei saa iial nii suureks rahvaks, nagu on venelased, prantslased, muud sellised. Ja miks me peaksimegi seda tahtma? Jah, ideaalis võiks maailmas ainus keel olla eesti keel, kuid see on vaid märg unenägu.
p
piinlik on sinusuguste tervishoiutöötajate pärast/ 25. jaanuar 2019, 07:33
Ütle, kuidas sa saad oma tööd teha, kui sul pole mitte mingisugust empaatiavõimet?
v
Vulpster/ 25. jaanuar 2019, 07:28
Jääb halvatuna vegeteerima. Olen ise selliseid inimesi näinud. Ega ise ei tahaks küll...
a
autor teadmata/ 25. jaanuar 2019, 06:05
Kuid vägitöö on leina naerdes kanda. Kuid vägitöö on minna vilistades Lethe randa, kui saabub öö
h
Huvitav/ 25. jaanuar 2019, 00:12
Ja kuidas ta peaks välja nägema tema haiguse juures?

m
Mõni kommentaator võib tõepoolest rahas sumada. Aga/ 24. jaanuar 2019, 23:47
Miks sa avad, et nemad, need lapsed tingimata kõrgepalgaliste spetsialistidena või siis Soomes töötavad? Maal on meil palgad teatavasti miimńimumi lähedased ja osal lastest on juba oma pered. Vaevalt et neil tuhanded tagataskus valmis on.
m
Mifa/ 24. jaanuar 2019, 23:47
t
täna,22:26-le/ 24. jaanuar 2019, 23:19
...kuniks aeg muutub Jumala tahtel igavikuks...(tsiteerin Viilmat) ...ja ainult mälestus jääb kõigest...
1
18:04-le/ 24. jaanuar 2019, 21:15
Kulla inimene, ükski laps ei taha näha oma ema piinlemas, see on sadistlik tahtmine!
m
maakas/ 24. jaanuar 2019, 20:55
palun tee endale, diplomi ja kogemustega hooldaja, selgeks, et ALS tapab 5 aastaga....see, et oled nõus teda hooldama, tähendab ka seda, et hingad tema eest? mõtle hästi järele, enne kui kedagi raha küsimise eest hukka mõistad!
1
18:04le/ 24. jaanuar 2019, 20:21
Mina mõtlen hoopis, et ajaks, mil noor neiu hakkab lõpetama keskkooli ja tegema sisseastumiseksameid, oleks lein vaibunud ja keskendumine parem. Neil on ühtehoidev pere ja saavad hakkama.
n
Njahhile/ 24. jaanuar 2019, 20:17
Kas poleks ilusam perega hüvasti ptelda silmast silma ja lahkuda kui lasta kellegil lähedastest eluaegse trauma saada kui leiab ema rippumas kusagil? Arad teevad viimaseid lükkeid..
k
Kristiina/ 24. jaanuar 2019, 20:15
Kõnetus ei ole enam ületamatu probleem. Koos kõnesünteesi tulekuga ja Mella näitel. Peamine on et pole valu ja pea selge.

j
Johanile/ 24. jaanuar 2019, 20:14
Kas sa saadet vaatasid? Milline oli proua aasta eest ja milline nüüd. Tead sa Als haigusest ka muud peale ämbritäie vee pähe tõmbamisest. Mina mõistan seda naist ja kui kliinik on aksepteerinud tema taotluse, siis on asjaga tõsi taga. Ole sina terve mõistusega ramp oma perele, aga see proua ei taha seda. Lepi sellega
k
Kristiina/ 24. jaanuar 2019, 20:13
Mind sundis see jama võitlema ja volikogu istungile ja kõigiti näitama,et see on erand ja väga suur erand.
l
lihtsalt küsimus/ 24. jaanuar 2019, 20:11
Kas see loogika ei vii mitte sinnani, et näiteks vigasena sündinud laps tapetakse kuna tal pole lootust "täisväärtuslikule" elule?
m
maakas/ 24. jaanuar 2019, 20:10
mõned aastad tagasi kohtusin Pärnu haigla taastusravis naisega, kel oli diagnoositud ALS.Supertore naine oli,kärutasin teda haigla puhvetisse ega osanud mõelda, mida ta tundis samal ajal...nüüd on häbi sellele mõelda, et ei püüdnud hetkegi näha elu läbi tema silmade...ta oli tubli-võimles ja treenis oma lihaseid, kuigi istus juba ratastoolis...Lugedes selle naise lugu oskan rohkem aru saada ja mõista...Tugev naine! Suudab säilitada eneseväärikuse ka lahkudes...kummardus talle!
e
Eleriin/ 24. jaanuar 2019, 19:56
Aga äkki ikka on nii, et on mingi karma ja me peame siin elus oma kannatustega võitlema, mitte alla andma. Mulle lihtsalt meeldib nii uskuda. Janele lootust ja usku, sest imesid on ennegi juhtunud...
u
Uskuge mind/ 24. jaanuar 2019, 19:52
Proua näeb kena ja ümmarik välja,mitte luu ja nahk.Lõpp kindlast tuleb aga õnneks mitte veel homme.Tore ju kevadet oodata ja perega koos olla.Perele soovin kannatlikku meelt.Iga asi omal ajal.Ärge tormake ajast ette.Elatud elu on rahast väärtuslikum.
t
tiia/ 24. jaanuar 2019, 19:15
Kui ei ole ikka pikki aastaid oma lähedase inimese rasket aaaaaaaaaaaaaaaaaa Haigust näinud ja teda hooldanud nagu juurvlija, need inimesed ei tohiks väga agaralt sõna võtta.
r
Rain/ 24. jaanuar 2019, 19:07
Mis sa plärad. Oma rumalust siin kuulutama....

Usu mind --aga meie lubasime surmani teist aidata , olgu valud / 24. jaanuar 2019, 19:07
Ka abikaasal on sinust väga kahju ! AGA armastus teise inimese vastu -paneb kõik paika
r
Rain/ 24. jaanuar 2019, 19:05
Ajakirjanikud on ikka tõeliselt tülgastust tekitavad.....
n
naine/ 24. jaanuar 2019, 18:55
eks inimesi võiks jägada kahte leeri-need,kes teavad reaalselt , kuidas elada ja hooldada voodihaiget ja need,kes arvavad ,et teavad......
k
kiti/ 24. jaanuar 2019, 18:43
sinul sa ats peaks häbi olema.sina pole selle ütleja mida inimene teeb.see on tema otsus ja seda peame meie kõrvaltvaatajad austama.
s
sa ats/ 24. jaanuar 2019, 18:34
oled ikka ääretult rumal inimene. Häbi võiks sul olla.
m
minu / 24. jaanuar 2019, 18:29
lähedane sugulane, kes põdes vähki, oli sellest lõpuks nii vaevatud ja kokku kuivanud. Mõistus oli täiesti selge, perega kõik asjad räägitud. Ta lootis igal hommikul, et enam ei ärkaks. Lõpuks ootas seda ka pere, et ometi lõpp kiiremini tuleks ja inimene piinast pääseks. Miks ei võiks näiteks sellisel juhul inimese piinad lõpetada? Teie, kes te ise midagi sellist ei ole pidanud läbi elama, võite siin targutada ja hukka mõista aga kas selline piin on siis õigustatum kui piinast vabastamine?
t
Tiiu/ 24. jaanuar 2019, 18:24
Inimesed elavad oma valu ja muret erinevalt välja. Mina võin vihastamise asemel naerma pahvatada. Me ju ei tea, kuidas nad end rahulikuks sundisid. Võib-olla tarvitasid rahustit, võib-olla suutsid endasse sisendada rahu ja peale lindistust nutsid mitu tundi. Eks neid saateid nähtud juba küll, kus osaleja nutma panek on nagu saate kohustuslik osa. Mis teemasse puutub, siis isiklikult küll ei tahaks kord olla mingil määral liigutav inimesetaoline elusasi... Teema on kurb ja traagiline ja igal inimesel ongi õigus oma arvamusele. Lubatud eutanaasia ei tähenda, et see oleks kohustuslik.
l
lugejale/ 24. jaanuar 2019, 18:21
kas keegi on öelnud, et teised ei hooli? Jutt on praegu konkreetselt Janest. Ikka kohe ei saa õelutsemata.

s
sa 18:04/ 24. jaanuar 2019, 18:17
n
Naaskel/ 24. jaanuar 2019, 18:02
Hea, et sellest on hakkatud lõpuks rääkima. Müts maha inimese ees kes sellest avalikult rääkis ja on otsustanud seda teha. Äkki oleks aeg ka meil asja arutama hakkata? Neid kes valiksid sellise võimaluse vajadusel pole sugugi nii vähe meie riigis.
n
nii ja naa / 24. jaanuar 2019, 17:46
Kuulus teadlane Stephen Hawking haigestus samasse haigusesse 21 aastaselt ja suri 74 aastaselt. Muidugi haiguse kulg võib olla väga erinev.
a
annetada .et inimene saaks minna/ 24. jaanuar 2019, 17:30
see jääb sind kummitama ,elu lõpuni .loogiliselt sa ju aitad kaasa .
t
to Minia/ 24. jaanuar 2019, 17:22
Mis mõttes ? Ämmal polnud ühtegi lähedast, kes oleks tahtnud teda ära saatma tulla ? Imelik nagu.
l
lugeja/ 24. jaanuar 2019, 17:16
No arvan et oma perest hoolivad enamus naisi. Kuidas mõõta seda "tohutult"?
I
.../ 24. jaanuar 2019, 17:15
Igas peres keegi teab kedagi, kel on selline halb haigus. Sain aru, inimene on otsustanud lahkuda. Valinud riigiks imeilusa Šveitsi. Super. Aga rahakerjamine oli asi, mis oleks võinud olemata olla. Naine on kibestunud . Intervjuu andis vaid selleks, et kontonumbrit riigitelevisioonis kajastataks. Kui lugu oleks olnud südamlik, kenasti läbimöeldud, oleksin teistmoodi reageerinud
m
mul oli töökaaslane, kellega me neil teemadel vestlesime/ 24. jaanuar 2019, 17:13
ja kui asi oli temaga jõudnud nii kaugele... siis ta ütles: tead, üks asi on, kui rääkida sellest, kui oled terve. Teine asi, kui see on käes. Ta oli vaid luu ja nahk, aga...TA EI TAHTNUD SURRA.

j
Jane oleks oma teekonna jaoks kindlasti tuttavatelet ja sõpradelt raha saanud / 24. jaanuar 2019, 17:06
See kena inimene pigem soovis teavitada inimesi, mis ootab ees ALS-i diagnoosiga inimesi. Tasulise artikli lõpus on konto, kuhu soovijad saavad oma annetuse jätta: Jane Paberit, EE93 1010 5020 0909 9005. Kui annetusi jääb üle, siis kasutamata jääv summa läheb Janno Puusepa fondile, mille kaudu aidatakse raskete ravimatute haiguste põdejaid. alseesti.wordpress.com
K
/täna,15:34-le/ 24. jaanuar 2019, 16:44
Kas see on must huumor,või?
n
naine/ 24. jaanuar 2019, 16:25
naeratada,kui hing karjub valust, olla positiivne,kui süda on seest rebitud., tähistda rõõmuga jõule,teades,et need on sul viimased....uskumatu sisemine jõud. Nii vapper, julge,tark ja oma perest tohutult hooliv naine.Kui imesid võib juhtuda,siis juhtugu need sinuga,kallis inimene !
1
24. jaanuar 2019, 16:09
100% nõus! Kes on, see ei viibuta näpuga, vaid mõistab!
k
kui nüüd kainelt mõtleks/ 24. jaanuar 2019, 16:06
kogu see kupatus maksab 10 000. see asjaajamine ja transport. ma küll ei tea, palju maksab narkodoos.. kolmekordne doos mingit jahu vast 100 eurot.. ise teed süsti, et kedagi süüdistama ei hakataks.. sveitsis pidid ka ise selle süsti tegema vist, või mingit nuppu vajutama. milles siis vahe on? aga kedagi üles ei kutsu absoluutselt.
e
eutanaasia/ 24. jaanuar 2019, 16:06
Näiteks selleks, et Eesti elanikel oleks võimalus legaalselt ise oma surma üle otsustada. See, et eutanaasia pole seadustatud, on masendav. Igaüks, kes on läbi elanud oma lähedase pikka ja valulikku kaotust ja näinud ta piinlemist haiglavoodis, teab, millest ma räägin. Kellel ei ole enda ISIKLIKKU kogemust, siis olge parem vait ja tänulikud, et te EI TEA, MILLEST RÄÄGITE.
n
nei/ 24. jaanuar 2019, 15:57
no mis te nüüd kõik pihite
s
see et/ 24. jaanuar 2019, 15:53
sa kristlane oled, on sinu isiklik mure. ja sinu palveid ei ole talle küll vaja. palveta oma hinge ja pattude eest kui tahad.

i
Ilmselt need, kes seda teinud on, on saanud hakkama oma rahadega ja ka seetõttu pole avalikkus selle/ 24. jaanuar 2019, 15:43
v
Vahutage/ 24. jaanuar 2019, 15:37
Õhtuleht tegi artikli sellest et haige naine ei saanud neile intervjuud anda? Mis on see erinõue, et Õhtulehes tööd saada? Reaalsustaju see küll ei ole
k
kallis rahvas/ 24. jaanuar 2019, 15:36
Me ei saa muud teha, kui temale ja perele raha koguda.
N
../ 24. jaanuar 2019, 15:34
Nii lôplik otsus on ka kusagilt vôttes APPIKARJE kôigi nende inimeste eest, kes lootusetus olukorras ootavad halastust… Me oleme harjunud, et kui tuleb kannatada, siis tulebki kannatada. Jane Paberiti otsus on ühiskonnas kutsunud esile arutelu, mida siiani pole olnud. Nii nagu püüame luua väärikad tingimused saabumiseks, peaks leidma ka vôimalused, kuidas inimene saaks väärikalt lahkuda. Inimene on inimene igal eluetapil, olgu ta kui raskes seisus tahes. Vajalik on füsioteraapia, logopeediline abi kône ja hingamise toetamiseks, psühholoogiline tugi haigele ja ka perekonnale, jne...
v
villu/ 24. jaanuar 2019, 15:32
Loodan, et naine mõtleb ringi..nautigu Päikest loomuliku..
t
terapeut/ 24. jaanuar 2019, 15:16
Keegi küsis, et miks toonitada, et ta on "esimene", kes loa sai… Muidugi me ei tea, kas ja kui palju eestlasi on otsinud vôimalust pöördumatust haigusest vabaneda, kuid oluline on praegune hetk siiski. Kaunis Jane Paberit on teinud otsuse, mida mitte keegi ei sooviks ei endale ega oma lähedastele. Vôib ju arutleda selle ümber, kas tegemist on surmapatuga vôi muud moodi eetilise küsimusega, kuid Jane argumendid olid saates ääretult selged, arusaadavad ja inimlikult môistetavad. Sellist otsust ei tee ükski ema kergekäeliselt, kuid pigem on see suur armastus oma lähedaste vastu…
r
RP/ 24. jaanuar 2019, 15:15
Jumal on andnud suuremadki patud andeks. Minu jumal on mõistev ja andestav. Ja ma mõistan inimest, et ta tahab surra veel siis kui ta seda ise teha suudab. Ja ka mina palvetan.
a
ats/ 24. jaanuar 2019, 14:54
Veidi arusaamatu tundus tütarde siirad ja säravad röömunäod. kas sellest, et saame edaspidisest abistamisest priiks vöi ...? Söbranna löbusus oli möistetav, ikkagi teise mure, pole ju oma veresugulane...

e
Eutanaasia on veidi teine asi. Loe artiklit./ 24. jaanuar 2019, 14:47
r
reet/ 24. jaanuar 2019, 14:39
Kuhu te helistate, ajakirjanikud! Inimene raskelt haige ja ikka on vaja uurida/pärida. Inimene on teinud oma valiku ja au temale
s
sirtsike/ 24. jaanuar 2019, 14:36
e
eremiit/ 24. jaanuar 2019, 14:32
ühte ja sama teemat hindab inimene erinevalt, olenevalt tema enda seisukorrast, terve ja tugevana on üks arusaam, valudes olles aga teine aga kõige hullem on olukord, kui ei ole enam lootust, võitlema peab lõpuni aga kus on piir, teab inimene ise, selle tunneb ära
m
Miks/ 24. jaanuar 2019, 14:04
Õhtuleht üldse helistab, kui Pealtnägijas on kõik räägitud. Mida nad veel urgitseda soovivad! Ja siis teevad igast öeldud lausest uhke pealkirjaga artikli.
j
Julm maailm/ 24. jaanuar 2019, 13:44
Enda tegemised on nii olulised, et unustatakse küsida, kas teisele sobib ja kas ta saab rääkida? Ulme ikka. Ja pannakse see veel artiklisse ka? Ajakirjanik, kes ei hooli inimestest, ei küsi, kas ja mis inimesele sobib, peaks töötama teises kohas. Seal kus sellised omadused on sobivad. Ja siis pole ime, et ajakirjanikel on nii halb maine. Jah väga halb maine on ajakirjanikel ja see läheb aastatega halvemaks.
a
Abstraktse teema puhul on hea tarka ja kõrge moraaliga keelajat mängida. / 24. jaanuar 2019, 13:44
Kõige suuremad keelaja, moraalijüngrid ja näpuga vibutajad on mõningad enesekindlad võhikud, kes ei ole ise taolist haiget ja selle reaalseid kannatusi üldse näinudki.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee