Seisukoht

Tulumaksusolkijad maha!

Seisukoht | Tulumaksusolkijad tuleb võimult kõrvaldada!

Evelin Kivimaa, veebitoimetaja, 22. jaanuar 2019, 17:30

71 KOMMENTAARI

m
Mulkerr/ 25. jaanuar 2019, 23:28
Aga mida utlevad need emad, kelle palka ei taha keegi minimaalsest korgemale tosta Need odavad tood on ka meile vaga vajalikud. Emad tootavad palehigis ja ei nuta Tulumaksusolkijad olete teie kelle palk on kaks voi enam minimaalpalka kuus. Hadavaresed olete!!
m
Mulkerr/ 25. jaanuar 2019, 23:28
Aga mida utlevad need emad, kelle palka ei taha keegi minimaalsest korgemale tosta Need odavad tood on ka meile vaga vajalikud. Emad tootavad palehigis ja ei nuta Tulumaksusolkijad olete teie kelle palk on kaks voi enam minimaalpalka kuus. Hadavaresed olete!!
e
Ellu/ 24. jaanuar 2019, 20:51
Andke andeks, aga mina pole süüdi, et lasteaiaõpetajatele ei maksta tema väärilist palka, ehkki on õpitud ja täiendatud. See oli nüüd küll siin liiast karm
J
*****/ 24. jaanuar 2019, 17:59
Johhaidi...loodetavasti ei aja sind vihaseke tühjad poeriiulid, koristamata avalikud käimlad ja palju muudki sellist. Selge miks meil tööjõupuudus on - kõik on lihtsalt nii haritud ja kohutavalt kasulikud ühiskonnale. Loodetavasti ei pea ma sinusuguse kaupa kunagi piiksutama. Piiksutad kindlasti ise, mis tähendab ju seda, et oled ka kasutu, sest piiksutad.
p
Pille/ 24. jaanuar 2019, 11:11
Tegelikult peaksid kõik lapsed ka arvesse minema tulumaksuarvestuse juures, alates esimesest.
r
Refi agent/ 24. jaanuar 2019, 04:43
Kaudselt õigus. RE kaotas ettevõtete tulumaksu ja võimaldas suurpankadel "riisutud" tulu maksuvabalt välja viia ning tekkinud eelarveaugu lappimiseks kehtestas aktsiisid (oma rahva topeltriisumine)!
t
Teenija./ 23. jaanuar 2019, 22:37
Selle tulumaksu arvutamine on tõesti natuke keeruline tehtud kuid siiski karvavõrra õiglasem.Õiglasem ja ennast juba kaua õigustanud tulumaks on siiski kindla astmestikuga tulumaks nagu arenenud riikides.Näiteks ei jää 2 miljonit puhasttulu teeniv ettevõtja vaeseks kui maksab sellest ära 1 miljoni mida siis riik saab kasutada temale oma otsese panuse andnud töötajatele ka inimväärsema elu kindlustamiseks.
m
Muhv/ 23. jaanuar 2019, 17:37

e
Eestlane/ 23. jaanuar 2019, 16:45
Lahendus on ju olemas: lasknud igas töökohas saadud tulust kohe 20% tulumaksu kinni pidada, siis ei oleks pidanud juurde maksma ning ehk oleks isegi osa makstud raha tagasi saanud
j
johhaidile/ 23. jaanuar 2019, 15:33
Ma ei saa aru, kuskohast on tekkinud mõtteviis, et kõik väikesepalgalised on laisad ja lollid? Ja need, kes on teatud "teenete" eest soojale kohale saanud, omavad õigust palgavaestele pähe sülitada? Pole mõtet koristajat solvata, hea koristaja on vägagi väärtuslik. Te, peenutsejad, upuksite oma sõnniku sisse ära, kui keegi te tagant ei koristaks. Kõiki neid töötajaid on vaja, seega vajavad nad oma töö eest ka palka. Mis selles keerulist on? Aga tulumaksuvärk on jama küll. Astmelisus õigustab ennast ainult juhul, kui see võtab ka arvesse ülalpeetavate arvu. Peaks samuti nagu loogiline olema.
v
23. jaanuar 2019, 15:30
Veel üks, kes tahab teistest võrdsem olla.
e
Ei ole / 23. jaanuar 2019, 15:16
see sugugi palja laiskuse pärast. Eestis on veel kohti, kus ei saada iga töö eest tuhandeid. Aga egas kõik ju "suurlinnadesse" ka mahu. Suure palga saajd on plussis nii ehk nii - palk suurem, tänu sellele ka pensioniosak terve aasta jmt. Keegi peab ju lõppude lõpuks mkase ka maksma. See pisku, mis nüüd väiksepalgalised (500 maksuvaba) saavad - no see ei ole nüüd küll kadestamisväärt
k
Kolka/ 23. jaanuar 2019, 14:14
Tegemist on kõige ehtsama proletariaadi diktatuuriga töötava rahva üle. Muud ei midagi. Meie riigis ei tohi olla hästi toime tulevaid inimesi, kõik peavad olema ühtlaselt vaesed
j
Johhaidi/ 23. jaanuar 2019, 14:11
Mis on selle põhjus, et teine rabab siis sellisel töökohal kus ei maksta? Hmm, ei tea küll miks? võimalusi mitmeid, ehk laiskus ja ei viitsinud koolis õppida ning harida end, et oleks temast inimesena rohkem kasu kui koristajana mustuse puhastamisel või poemüüjana asjade läbi piiksutamisel või riiulitele tõstmisel. Miks peaks inimene, kes on näinud vaeva enda harimisega ja õppinud selgeks palju enamat kui harja liigutamise käes, suuremaid makse maksma ja tasuma kinni laiskade inimeste eluviisid??? Harja oskab igaüks käes hoida, aga igaüks ei suuda olla ühiskonnale kasulik oma haritusega!!
m
muigule/ 23. jaanuar 2019, 14:09
Riigil on eksisteerimiseks vaja teatud rahahulka, kui rikkad maksavad rohkem, siis vaesed peavad vähem maksma, see ongi vaesemate võit, kes niigi virelevad, mitte ei naudi elu rikkuritena..
k
KUI ROHKEM TEENID MAKSAD niikuinii ju ROHKEM,MILLEKS PROPORTSIOONI MUUTA./ 23. jaanuar 2019, 13:29

t
tibu/ 23. jaanuar 2019, 13:02
huvitav, miks ei maksustata täie rauaga pankasid... kui palju läheb sealt raha Eestist välja?
t
teadmiseks/ 23. jaanuar 2019, 13:01
Kui astmed oleks samas kohas, kus Soomeski, siis ei oleks keegi vastu. Meil aga tahetakse maksimaalse astmega maksustada Soome koristaja palka. Ja see pole õiglane. Lisaks ka see, et meil polegi nii palju suurepalgalisi, et süsteem ennast ära tasuks. Samas väikesepalgalised ei võida astmelisest mitte midagi.
m
muig/ 23. jaanuar 2019, 12:50
s
sooh?/ 23. jaanuar 2019, 12:49
m
muig/ 23. jaanuar 2019, 12:48
Ja mida sina sellest võidaksid? Peale kahjurõõmu.
o
oeh/ 23. jaanuar 2019, 12:46
Kas sul puudub funktsionaalne lugemisoskus? Kus ta väidab, et ei pea või ei taha tulumaksu maksta?
m
mh/ 23. jaanuar 2019, 12:45
Proportsionaalne ei tähenda seda, et kõik maksavad ühesuuruse summa tulumaksuks. Suurema palga saaja maksab alati rohkerm.
m
mnjah/ 23. jaanuar 2019, 12:42
Evelin räägib väga õiget juttu. Küsi tavainimestelt, kas nad on õnnelikud, kui peavad igakuiselt ainult tulumaksu ennustamisega tegelema? Eriti need, kellel pole fikseeritud palk, on kas summeeritud tööaja arvestus, tükitöö, vms.

s
Stakan K.Butõlkin/ 23. jaanuar 2019, 12:05
Mina jällegi ei ole absoluutselt selle artikliga nõus. Kehtestatud astmeline maksuvabastus ei ole kellegi karistamine ega ka premeerimine mitte. Maksusoodustused ei ole mingi premeerimine vaid poliitika: inimeste palgavaesusest välja aitamine: et ei peaks sotsiaalabi jagama niipalju.Koristaja olgu edasipüüdlik ning hakaku direktoriks? Nii või? Normaalse mõistusega inimene -ku ta läheb palgaläbirääkimistele või kandideerib mingile kohale : siis teda ei huvita brutopalk vaid ta vaatab ikka netonumbrit ja teeb oma eluplaanid sellst lähtuvalt. Maksude teema on puhtalt tööandjate probleem.
s
Sass/ 23. jaanuar 2019, 12:04
Kuni 1000 saajale tulumaksu vabastus, kuni 2000 teenijale tulumaksuvaba 500. Riigist väljaviidavad nn. laenud maksu alla.
m
23. jaanuar 2019, 12:01
mõtiskleja tuleb teha valimistel õige valik. Keskerakond oma tulumaksusüsteemiga riigikogust minema !
5
500/ 23. jaanuar 2019, 11:02
pensionär- ärasiis rüga ahnepäitstele
v
väga õige/ 23. jaanuar 2019, 10:58
eriti veel kui vaadata, kuidas juhtoinad seda meeletult raiskavad ja laiaks löövad.
t
töötav pensionär/ 23. jaanuar 2019, 09:44
jlhhjkhjk sa ise oled rumal,ütle miks peab töötav pensionär oma sissetulekust "toetama,panustama"madala palgalist st.madalama haridusega töötajat,saan aru et madalapalgalised võiks juurde saada ,ei ole vastu, aga miks töörügajate arvelt,kellel omal ajal omandatud kõrgem haridus ja saab natuke rohkem palka(piltlikult- med.õelt(töötav pensionär)võetakse 100 € ära ja antakse sanitarile)milles on süüdi siis med.õde,kas on rumalavõitu.(ei ole tehtud avaldust 500€ peale)
o
Odin/ 23. jaanuar 2019, 09:14
TO Juss: Sa palun loe Töötuskindlustuse seadus ja eriti selle § 6 läbi ja ütle mulle ka, kus seal on öeldud, et pensionärile ei maksta töötuskindlustushüvitust. Pensionäre on ju mitut n.ö. sorti. Isikutele, kes saavad nn väljateenitud aastate eest vanaduspensione üldjuhul ei maksta, aga on erandeid. Ja kui Sa Juss peaksid jurist olema siis Sinu juurde ma küll ei sooviks kellelgi õigusliku nõuande asjus pöörduda. Ma ei ole siin kommentaariumis oma teada kunagi aastate kestel mingit pada ajanud, aga Sul soovitan tõesti õppida ja areneda.
m
metsakoll/ 23. jaanuar 2019, 08:45
Süsteem on kehava aga sulle selle artikli autor kes sa siin oma hea palga juures mõnitad enamikku palgasaajaid kelle palganumber jääb kõvasti väiksemaks tulelks kehtestada lisaks veel lolli jutu maks 2520 eur kuus

õ
Õige/ 23. jaanuar 2019, 07:45
Töötavad pensionärid 1000 Euroni maksuvabaks !
j
jlhhjkhjk/ 23. jaanuar 2019, 05:46
Võtame siis nende töötavate pensionäride teema ka üles. 2017. said pensionärid lisaks tavalisele maksuvabale 180 € lisaks 236 € täiendavat pensionäride maksuvabastust. Töötav pensionär ei pea maksma sentigi rohkem tulumaksu kui 2017. aastal maksis, kui tema kuu keskmine kogutulu on kuni 1350 €. Pole just väike summa. Kõik, kelle palk ja pension kokku on sellest summast väiksem, võidavad. Kelle palk ja pension kokku on suuremad, on piisavalt jõukad, et ei vaja mingit eripoputamist tulumaksuga.
j
jlhhjkhjk/ 23. jaanuar 2019, 05:39
Arvutame siis natuke, kas ikka aetakse näppe kohe lausa sügavale pr Kivimaa rahakotti. Aastatuluga üle 25200 € on kuus keskmiselt üle 2100 € brutopalk ja maksuvaba miinimumi pole. Aga arvutagem siis kokku, kui palju pr Kivimaa tegelikult kaotab. 2017. aastal sai ta kasutada maksuvaba miinimumi 180 eurot kuus ehk siis ta maksis igas kuus 36 € vähem tulumaksu kui praegu. Seega inimene, kes saab igas kuus puhtalt kätte keskmiselt rohkem kui 1600 €, leiab, et kuna ta maksab kuus 36 € senisest rohkem tulumaksu, on Eesti tulumaksusüsteemi karu p…e keeratud.
j
jlhhjkhjk/ 23. jaanuar 2019, 05:17
Pr Kivimaal on vist matemaatikaga raskusi, kuidas muidu on võimalik, et ta peab midagi juurde maksma. Teine võimalus, et tema tulud kasvasid 2018. aastal hüppeliselt, aga see pole eriti tõenäoline. Seega puhtalt oma viga, kui tegi maksuvaba tulu avalduse 500 € peale. Oleks teinud avalduse, et maksuvaba tulu mitte arvestada, poleks häda midagi. Kahtlustan, et väga suur osa neist, kes praeguse tulumaksusüsteemi üle irisevad, on kas rumalavõitu või ahned või mõlemat.
n
No/ 23. jaanuar 2019, 02:20
riik paneb maksudega üle võlli küll. Mõistliku majandamise korral piisaks ka mõistlikest maksudest. Mõistlikke majandajaid aga pole, sest rahvas valib järjepidevalt karjääripoliitikuid. Nemad elavad suht hästi, aga kelle arvel?
v
Vaadake/ 23. jaanuar 2019, 01:36
pensionär ei saa tulu vaid sotsiaaltoetust. Ja seda riigieelarvest, kuhu raha on laekunud mitmesuguste maksudena ja aktsiisidena. Riigiametnike ülesanne peaks olema teenida rahvast, mitte igal võimalusel koorida rahvast.
t
Täiesti/ 23. jaanuar 2019, 01:27
mööda jutt. Maksud peavad olema mõistlikud, õiglased ja maksuraha kasutamine vastutustundlik. Need tingimused praegu täidetud ei ole.
t
tomm/ 23. jaanuar 2019, 01:14
40a tagasi pidid Saksamaal kõrgeima maksumäära saamiseks teenima 15x keskmist palka. Täna saad maksimummäära juba 1,3x keskmise palga eest. Unista ka astmeliselt tulumaksust, kus varsti terve rahvas maksab inflatsiooni tõttu 50% tulumaksu.

t
tomm/ 23. jaanuar 2019, 01:11
Inimese tulu on turumajanduses püha ja riik ei tohiks seda üldse maksustada.
m
Maitseasi/ 23. jaanuar 2019, 00:39
Neid kelle meelest senist solki nüüd on oluliselt puhastatud, on siiski palju rohkem.
s
seeb/ 22. jaanuar 2019, 23:29
Evelin tõmbas omale ajakirjanikuna ikka vee täiega peale...
j
Juss/ 22. jaanuar 2019, 23:11
Pensionäri ei võeta töötuna arvele ja talle ei maksta töötutoetust
t
Teeme uue erakonna/ 22. jaanuar 2019, 23:01
jaa, tegelikult ma valiksin sellise erakonna kes ütleks, et aitab. Tänasest on kõigi palgad võrdsed. Nii koristaja kui ka direktori oma... Kõigil üks etalon ja riigi poolt määratud h hinna alusel... See oleks õiglane.
v
Valli Pauk/ 22. jaanuar 2019, 22:49
See kellegi "karistamise" jutt hakkab juba ära tüütama. Tehke kõigepealt selgeks, miks makse üldse koguma peab, milleks riiki tarvis on ja tulge siis seletama. Kogu praeguse maksuhala võib samasse patta panna lastetusmaksu vastaste kisaga. Mõni suure kõhuga jõmm võib ju enda rahakuhja otsas istuda, aga kes talle kunagi siibri alla topib, kui lapsi pole? Kas rahakuhi? Pole armeed, pole ka kindralit vaja. Nii lihtne see ongi!
o
Odin/ 22. jaanuar 2019, 22:39
To eesti vaene! Sinipluusil on täielik õigus. Kas Sinu arvates on see õige, et töötav pensionär, kes 2017.a. lõpus seoses haldusreformiga koondati ning kellele maksti Töötukassa poolt koondamise tõttu töötu abiraha 9 kuud (10 kuu alul õnnestus tööd leida), peab nüüd 2019.a. maksma (sorry tagastama? MTA-le tulumaksu. See punaklike mitte üksnes ei koori töötajaid vaid sunnib lisaks pensionäridele ka töötuid tulumaksu maksma. See on näide elust enesest ja ära palun hakka jälle lahmima kui Sa matsu ei jaga.
3
3. eestlane/ 22. jaanuar 2019, 22:32
Vaatasin ka tulumaksu andmeid: teenisin eelmisel aastal kokku 6000 eurot ja tulumaksu minu rahast maha ei võetud

t
to reformikommarite ajupestu/ täna, 21:26/ 22. jaanuar 2019, 21:37
Lugupeetud kommenteerija. Kus kohast te loete välja, et loo autor ei taha maksta riigile makse? Jutt käib tulumaksuvabast osast mida ajakirjanik ei saa. Ja ka minu meelest ei ole see ei ole õiglane.
t
tempe/ 22. jaanuar 2019, 21:35
õige. proportsionaalne tulumaks on täna ainult ida-slaavi paranoiariikides ja eestis. parempoolsetes läänemaades on astmeline tulumaks.
r
reformikommarite ajupestu/ 22. jaanuar 2019, 21:26
no tõlgime siis. autor väidab, et ta teenib rohkem kui 2100 eurot kuus ja nimetab ennast "lihtinimeseks", kes ei pea makse maksma. see on lapsik ja rumal. ära siis pane oma lapsi kooli ja ära käi mööda tänavaid, sest need on maksust rahastatud. see ongi infantiilne reformikommunistlik ajupestu, et peab saama kõik tasuta. mis õigusega loo autor räägib mingist tulumaksusokijatest, kes keerasid kõik p..se. see on harimatu külamuti sõnakasutus, mitte mingi ajalehetekst. õhtulehel võiks häbi olla selliste harimatute ja ropu suuga külamuttide tekstide avaldamise pärast.
r
reservist/ 22. jaanuar 2019, 21:17
Igasugused vasakpoolsuse ilmingud tuleb Eestist igaveseks välja juurida, muidu Eestil pole tulevikku.
o
olen/ 22. jaanuar 2019, 20:49
lihtne autojuht soomes ja eelmise aasta tulorata oli 42000 tuhat. Ka lihttööline ju.
t
To reformikommarite ajupestu/ 22. jaanuar 2019, 20:49
Tõlgi ka oma tekst arusaadavasse keelde.
f
fakt/ 22. jaanuar 2019, 20:43
proportsionaalne tulumaks on ainult ida-slaavi paranoiariikides ja eestis. demokraatlik riik kasutab astmelist tulumaksu
r
reformikommarite ajupestu/ 22. jaanuar 2019, 20:41
2100 eurot kuus teeniv "lihtinimene" - häbi võiks olla sellist möga ajada. vaat sellise infantiilsusesse on reformikommarite poolt ajupestud eesti ühiskond jõudnud. autor arvab, et tema ei pea midagi eesti ühiskonda panustama ja mitmekordse keskmise tulu pealt väikese osa panustamine on "karistamine".

t
Tõnu/ 22. jaanuar 2019, 20:22
Normaalses riigis oleks astmeline tulumaks, meil aga ei suutnud isamaalased sellise süsteemiga leppida, sellepärast tuligi keskil teha sihuke tagurpidi süsteem, et üldse mingitki õiglust saada. Täiesti loomulik on, et suuremapalgalise töökoha peale saanutel tuleb ka pisut rohkem maksta. See neid vaeseks ei tee, aga aitab veidi neid, kes samamoodi päev läbi tööd teharügavad, aga kelle tööd paraku piisavalt ei väärtustata. Ometi on ühiskonnale tähtis, et kõik tööd saaksid tehtud. Seega - valigem seekord võimule need, kes selgelt ja kindlalt lubavad: tulumaks tuleb astmeline!
a
-----/ 22. jaanuar 2019, 19:37
aga miks peab siis niipalju olema alal keskmise palgalisi, pange skaala rohkem õiglasemaks, siis ei pea suurepalgalised liiga suurt maksu maksma,orjapalgalised saaksid ikka veits juurde, kõik ei mahu ju 10000.- listele palkadele, või ka üle ja alla selle, kui tahate ära koatada alla keskmise töökohad, siis palun.Osad ajud on siiski nagu 10 ajuga oleks tööl, jeekim.
r
Raiko/ 22. jaanuar 2019, 19:32
Mille eest sa maksad? Mille arvelt sa rohkem tulumaksu vaba said kui 500 jeed kuus
e
evelinile/ 22. jaanuar 2019, 19:28
sul palk suur - saad hakkama. minu aastatulu on 7800.- ja kasvatan kahte last. maksan ka juurde maksuametile. nutan ja maksan.
p
pensionieelik/ 22. jaanuar 2019, 19:16
MIda rohkem ma väiksepalgalisena pensionile juurde teeniksin, seda rohkem pean makse maksma ja see üle töötamine ei aitaks mind mitte raas, ainult jõud kaob ja tervis loksub. See pole normaalne ju, pesnionid peaksid olema maksuvabad, vähemalt seegi aitaks.
ü
Üksikkandidaat Veiko Tani/ 22. jaanuar 2019, 18:42
Absoluutselt nõus artikliga. Evolutsiooniliselt ainuõige on premeerida töökust ja edasipüüdlikkust. Olen Sama maksusüsteemi näinud ja ei saa kudagi heaks kiita. Näib et astmeline tulumaks on vaesema seltskonna häälte püüdmiseks, keda on ühiskonnas palju. Paraku Ka vaesem seltskond on madalama haridustaset ja ei saa aru et seesama astmeline tulumaks mida nad toetavad on kaheteraga mõõk. Töökust tuleb premeerida mitte karistada
t
To Joonatan/ 22. jaanuar 2019, 18:39
Mis on kommenteerijate elus nii sit...sti, et ei tunne head meelt, kui kellegil ka hästi läheks. Ikka on vaja ilkuda! No nadi ju! Või on need siis kõik keski trollid?
1
18,06/ 22. jaanuar 2019, 18:24
kes seda teada võis, et selline on. Noorena kõik ilusad ja siledad.

l
lugu selles,/ 22. jaanuar 2019, 18:23
et meil pole tulumaks astmeline, vaid tulumaksuvabastus. Oleks astmeline tulumaks, ei kobiseks keegi. Praegu on asi ikka nii puntrasse aetud, et programmid tõrguvad. Lollid õnnelikud, targad tööga tapetud. Meil jälle selline ülesehitus riigis, et joondume lollimate järgi. Aur läheb lolluse peale ära.
2
2. Eestlanna/ 22. jaanuar 2019, 18:23
Teine rabab ennast invaliidiks ja ikka aastas pooltki sellest summast ei teeni, nii et tema peaks veel tulumaksu ka maksma? Kui tahad hästi teenida, siis tuleb ka hästi maksta.
j
joonatan/ 22. jaanuar 2019, 18:17
Rymal seysukoht. Süsteem on vastupidi hea.
t
Tühmu/ 22. jaanuar 2019, 18:08
Meil pidi ju kõige õiglasem tulumaksusüsteem olema. Tähendab, et sul on rohkem ülalpeetavaid kui sa ise tead. Kesikud pookisid veel suid sulle juurde, ise oled süüdi, et nii kõrget palka teenid, tagasihoidlikum tuleb olla või osa palgast ümbrikus välja võtta...
m
Maali maalt/ 22. jaanuar 2019, 18:06
Latsekene miks sa sellisel mehel lasid omale latse tetä
l
Lihtne ju/ 22. jaanuar 2019, 18:05
Õige töötasu tuleb valida - arvutada tuleb osata
j
Juku/ 22. jaanuar 2019, 17:58
Demokraatlikes on astmeline tulumaks, Eestis oli ka 90-nendate algul, aga siis solkis keegi selle ära

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee