Eesti uudised

PAKANE TEEB PAHANDUST: käre külm murdis isegi raudteerööpa!

Johanna-Kadri Kuusk, 22. jaanuar 2019, 10:47

57 KOMMENTAARI

r
russitsism/ 26. jaanuar 2019, 13:46
k
kahju/ 26. jaanuar 2019, 13:45
et sinu teadmised põhikooliga piirduvad
ä
ära plära/ 26. jaanuar 2019, 13:40
depoomehed teemajandusest suurt ei tea, peale selle, et vanasti oli taevas sinisem jne
n
naiivsuse tipp/ 26. jaanuar 2019, 13:39
ja oli, nii et polnud vähe
n
naiivitar/ 26. jaanuar 2019, 13:38
teadmatus tekitas tugvatunde....
t
To BAM/ 23. jaanuar 2019, 18:57
BAM pole siia maani saadud korralikult tööle.
c
crazy eights uudishimulikule/ 23. jaanuar 2019, 18:55
Sillal on selleks puhuks kontrrööpad mis hoiavad rongi alla sadamast.
e
23. jaanuar 2019, 13:09
Ei tea kas need raudtee rööpad on tehtud penoplastist et nii ruttu katki lähevad ei tea mis siis saanud kui rong oleks sõitnud seal peal.

h
Hiiumaa mees/ 22. jaanuar 2019, 23:01
Ei siin imestada pole midagi. Vanal ajal vötnud köva külm ühel Hiiumaa talumehel isegi kümme meetrit kiviaeda ära
c
crtazy eights aadale/ 22. jaanuar 2019, 22:19
Ja jaa, tulid sul reisirongid graafikujärgselt vene ajal. Paras närvikulu oli neid Moskva ja Lenska ronge graafikusse ajada. Ja ega iga kord ei õnnestunudki.
c
crazy eights to munk(17:43)/ 22. jaanuar 2019, 22:12
Vaata, vanasti lisaks lõtkudele rööbastel, olid raudteel ka auruvedurid, ja õhkpidurite asemel olid sellised mehikesed, konduktorid nimeks, kes istusid keskmiselt iga viienda vaguni peal ja teatud vedurivile peale pidurid käsitsi peale keerasid. Ja valgusfooride asemel olid semaforid. Paraku aeg on edasi läinud ja lõtkude asemel tulid paisumise kompensaatorid.
n
no/ 22. jaanuar 2019, 21:58
see on võimalik ainult eestimaal, on törts alla 10 kraadi külma ja raudteed lagunevad, puhub tuuleiil korra üle keskmise kiiruse on kaheks nädalaks pool eestimaad pime, aga raha küsivad hästi...
t
to mell/ 22. jaanuar 2019, 21:42
relss on tehnilises sõnastikus sageli kasutatav võõrsõna, eesti keeles on tegu ikka rööbatega
n
22. jaanuar 2019, 19:59
Need polegi veel euroopa rööpad.
o
Onu Heino / 22. jaanuar 2019, 19:57
Äkki jäeti need suverööpad välja vahetamata talverööbaste vastu?
j
Jeebus/ 22. jaanuar 2019, 18:44

j
Järan tähte/ 22. jaanuar 2019, 18:43
Su lause algab väikese tähega.
j
Jeebus/ 22. jaanuar 2019, 18:42
Relss ehk rööbas. See, mis on betoonist või puust, on liiper. Sina oled vist see viimane.
v
Valts./ 22. jaanuar 2019, 18:07
Relsid on venelastel. Eestis on rööpad.
n
Njahh/ 22. jaanuar 2019, 18:03
RB tehakse paremale poole rööbas ja vasakule relss. Poliitkorrektselt. Neist esimene keevitatakse kokku juuli kuus, aga teine veebruari lõpus. Siis on kõigile meelejärgi ja nalja saab koguaeg, nagu Vabadussambaga.
m
mell/ 22. jaanuar 2019, 17:43
tegu on ikka relsiga,mitte rööpaga
m
munk ( μοναχός )/ 22. jaanuar 2019, 17:43
Praegu on relsid kokku keevitatud. Varem olid lõtkud vahel, sest jahtudes tõmbub raud kokku ja soojenedes paisub.
p
Põhikooli füüsikatunnist/ 22. jaanuar 2019, 17:38
Metallidel on selline füüsiline omadus nagu soojuspaosumine. Seega kuumuses rööbas mõnevõrra pikeneb, külmas aga pisut lüheneb. Just sellepärast tehtigi vanasti raudteid sedasi, et kahe rööpa ühenduskohta jäeti mingi sentimeetrine vahe. Ja rongisidul kostis ikka seda monotoonset kõlksumist. Siis aga otsustasid tarkpea rööpa omavahel kokku keevitada - enam ei kõlksu! Ja nüüd mängibki temperauur ning soojuspaisumine rööbastega. Ning temperatuurilangustel ei ole välistatud ka sellise ülipika rööpa rebeneminegi.
m
mell/ 22. jaanuar 2019, 17:00
ei olnud nii ja naa,need on 2 eri asja

r
Rzevski/ 22. jaanuar 2019, 15:51
Ei ole. Vaata, ringi pidala on pii korda R ruut. Ja vot, see pagana ruut neid relsse lõhubki :)
r
Reede/ 22. jaanuar 2019, 15:35
Raudtee peaks tunnistama, et kasutab meie kliimasse mittesobivaid rööpaid. Lõunamaa rööpad on odavamad ja loodetakse, et midagi ei juhtu.
Ö
@mell/ 22. jaanuar 2019, 14:58
Öeldi nii ja naa.Kas midagi jäi arusaamatuks?
m
mell/ 22. jaanuar 2019, 14:48
minuarust on need ikka relsid,mitte rööpad,vanasti oli vähemalt nii
n
nvm see on õhtuleht/ 22. jaanuar 2019, 14:12
l
l/ 22. jaanuar 2019, 14:04
imestan ka, millest need rööpad küll tehtud on, Siberis peaks siis kogu raudtee katki olema.
e
Ei sõida enam/ 22. jaanuar 2019, 13:57
EL,i nõuded või mitte, aga mees, kes ehitab, peab teadma, mida teeb.
n
need need odavust taga ajavad riigihanked on - ju osteti mingid odavad ekvaatorile sobivad rööpad/ 22. jaanuar 2019, 13:49

u
Urrr/ 22. jaanuar 2019, 13:27
Ja nüüd tahavad, et rahva rahaeest uus raudtee ehitataks mida saaks hiljem taas metalli kokkuostu viia...
u
Urrr/ 22. jaanuar 2019, 13:27
Meil ju lumehelbekesed igalpool ametis ju....
n
No/ 22. jaanuar 2019, 13:13
mis saab siis, kui saabub ennustatud "väike jääaeg"? Raudteetransport läheb siis täiesti rivist välja?
e
Endine defektoskopist/ 22. jaanuar 2019, 13:06
Kas nüüdsel ajal rööpaid mõrasid jne enam defektoskoobiga ei kontrollitagi. Oleme ausad ega rongipeale enam ei julge minna küll.
s
22. jaanuar 2019, 12:51
Säästlikud rööbad et purunevad võibolla on rongi koormusega tegu et metall ratas peksab rööbast ehk sise jooks vale.
s
Sirje/ 22. jaanuar 2019, 12:35
Teavitus reisijatele puudus täielikult.Rongis viibis ka väikseid kooli minevaid lapsi,kes olid segaduses.Peale poolt tundi ootamist tuli piletimüüja ja arvas ,et rong edasi ei lähe.
h
22. jaanuar 2019, 12:35
Head vana veneaegsed raudrööpad viidi ära metallikokkuostu (Haapsalu raudtee). Nüüd on valatud uued rööpad, mis on viletsama kvaliteediga.
e
Ennenägematu/ 22. jaanuar 2019, 12:32
et talvel on pakane. Vene raud oli veel raud viimati.

t
Tarts/ 22. jaanuar 2019, 12:18
Mis ime materjalist tehakse eestis raudtee rööpaid? Alumiinimust vist? Soomes, Rootsis ja Norras on Lapimaal iga talv -30 - 40 külma ja rongid käivad nagu kellavärk. Eesti ei suudeta isegi seda vähestki rongiliiklust käimas hoida. Mis nutiriik see Eesti on? Viimane rong tuleb tartust kell 20:00??? on see normaaalne või???
x
xd/ 22. jaanuar 2019, 12:07
Delfi kommentaare lugedes tuntub, et nõuka ajal oli elu päris perfektne
t
Tim/ 22. jaanuar 2019, 12:04
Eestil pole tähtis see kas raudteerööpad murduvad või viaduktid lagunevad kohe peale ehitamist vaid tähtis on see,et kõik vastaks ikka EL nõuetele.
e
Endine raudteelane Valga depoost/ 22. jaanuar 2019, 12:00
No see on küll euro tsirkus. Ei ole külmagi olnud ja juba 16 külmakraadiga rööpad purunevad. Vanasti olid isegi puu liipritel ja polnud ka häda midagi. Külmad olid ikka head tollel ajal . Mäletan viimane hea külm oli meie Valga Petseri lõigul 42 külmakraadi. ja ei olnud ka hullu midagi. Milline ikka tollel ajal oli rongiliiklus ja tonaas taga. Nüüd ei olegi liiklust ja rongi kaal üks hea suurveoki kaal. Vaadake kuhu oleme jõudnud mida nimetatakse euroopa liiduks. Pthui see euroopa.
h
Haapsalu jaamaülem/ 22. jaanuar 2019, 11:55
On vaja nõuda suviste ja talviste rööbaste kasutamist. Nagu rehvidegagi. Ega asi enne ei parane.
u
Uudishimulik/ 22. jaanuar 2019, 11:54
Ja kui see rööbas murdub katki kuskil enne silda, kus rongi kiirus on 80 km/h??
s
Sai rongidega ka -30C sõidetud./ 22. jaanuar 2019, 11:50
o
oh jummel/ 22. jaanuar 2019, 11:50
nõuka ajal oli küll suurem turvatunne.

k
Kust sa tead?/ 22. jaanuar 2019, 11:47
Me ei teadnud pooli asjugi,mida N.Liidu avarustel juhtus.
k
Kapitalismi teras/ 22. jaanuar 2019, 11:41
Nõuka ajal selliseid jamasid küll polnud!?
e
Ennekuulmatu!/ 22. jaanuar 2019, 11:40
Olen ka päris mitu aastat ilmas elanud,aga niisuguseid,jalustrabavaid eurouudiseid,ei ole kunagi enne kuulnud. Naer tuleb vägisi peale.Aga see Euro on ju ikka miljon korda etem,kui Nõukogude.
n
no/ 22. jaanuar 2019, 11:39
-25 kraadi pole mingi käre külm, oleks veel siis et -32 kraadi
b
BAM/ 22. jaanuar 2019, 11:38
Kui leiate, lugupeetud rongitädi, kuskilt dokumente BAMi ehituse kohta, siis soovitaks need läbi lugeda. Teate, Eestis ei ole igavene suvi
m
Maroz 20/ 22. jaanuar 2019, 11:33
Vanasti tehti rööpaad ikka terasest, nüüd aga uuest materjalist FEH2O-st. Pole siis ime, et lõhki külmuvad.
r
RAA/ 22. jaanuar 2019, 11:31
Omal ajal oli ikka 25-28 kraadi külma,vahel ka 35kraadi.Siis lagunevad rööpad kõik ära.Oli küll et temperatuuride kõikumine aga siiski.
t
Tiit/ 22. jaanuar 2019, 11:28
Euroopa rööpad ei ole moeldud madalatele temperatuuridele.

k
kas/ 22. jaanuar 2019, 11:18

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee