Juhtkiri

Juhtkiri | Piirkiirus alla?

ohtuleht.ee, 18. jaanuar 2019, 17:26

42 KOMMENTAARI

p
Peeter/ 21. jaanuar 2019, 13:10
Riskigrupid on kuni 20. aastased, kes tunnevad end maanteedel "suurte ässadena", ja üle 60. aastased, kes võtavad auto välja ainult suvel ja kui vaja talvel sõita, sõidavad kuni 60-ga ja ohustavad üldist liiklusvoolu!
a
Aga/ 20. jaanuar 2019, 21:10
a
Aga/ 20. jaanuar 2019, 21:08
Nõuka ajal teid liivatati ja linnadest veeti lumi ära.
i
20. jaanuar 2019, 12:07
Infot isehakanud psühhuaater Tölpale ,eilse 14.05 kommijale. Poolas ,Ungaris,Saksas ja ka paljudes teistes Euroopa riikides ongi veokate kiirus70 km.tunnis, ainult kiirteedel on lubatud 80-a sõita. Kas saadate nad kõik Jämejalga?
t
TO; jaan / eile, 08:13/ 20. jaanuar 2019, 09:39
Äpud on hoopis need kes ei arvesta teistega kui ei õppi sõitu selgeks ja koperdavad aeglaselt ohtlikult teistel jalus ning on aeglaste manöövritega potentsiaalsed avariide tekitajad. Maanteedel korjavad enda taha suured kollonnid, mis kõigile kollonnis sõitjatele kõige ohtlikum liiklusvorm, oht on pidev, ees ja taga !
t
Tölpa to Tsago/ 19. jaanuar 2019, 14:05
No sind võib küll ilma psühhiaatrilise kontrollita rahumeeli jämejalga panna!
t
Tölpa to pole hea mõte/ 19. jaanuar 2019, 14:03
Üks abinõu aitab, see kes hirmsasti sõita kardab ja ei julge talvel 90-ga sõita, sõitku talvel bussiga!
r
Raivo/ 19. jaanuar 2019, 11:14
Teedehooldus on täitsa null!!! Raha hoitakse sealt kokku, kus tuleb just rohkem panustada. Teehooldajate vabandused tee mittehooldamiseks ajab oksele!

e
Eedu/ 19. jaanuar 2019, 10:45
palju see veokate piirkiirus sinu meelest hetkel?
ä
äkki/ 19. jaanuar 2019, 10:03
peaks psühhiaatrit külastama,kui kolonnis sõit või pikivahe hoidmine nii närviliseks teeb.
v
veokad , veokad / 19. jaanuar 2019, 10:02
Te amatöörid ju tapate inimesi ehk avtoljubiteli . Kui veokatele kiirus 70 siis koristage ära nõuded töö - ja puhkeajale , sõidan 70 - ga 12 tundi päevas , et saaks kaup veetud .
k
kamaz/ 19. jaanuar 2019, 09:30
kiirusega on nii , et sa pead olema võimeline mõtlema , mis juhtub kui on vaja pidurdada , lisaks millist ohtu kujutab lörtsine tee .
l
Lisa/ 19. jaanuar 2019, 08:29
Kui see avaneb, siis 130 rauda ja supsti ette samuti 88km/t sõitma! Mis mõte sel on? Sellisel tuleks haridustunnistus tühistada ja juhiluba 5-ks aastaks tühistada.
p
Puudub/ 19. jaanuar 2019, 08:27
mõte kiirustada. Piirkiirus võiks olla: külade läbimisel ja sees 30km/t metsavahel 40km/t lagedal 60km/t Libedal ajal 2/3 või 1/2 tavalisest. Kes tahab kihutada, peaks seda saama teha erilistel lõikudel, mis selleks kohandatud teedest eemal. Ja vahemaa eelneva autoga kolmandik kiirusest. Järelikult 60km/t korral 20m. Võrrelge siis järgmisel aastal, palju vähem laipu on. Kui sihilikud liiklusmõrvad välja arvata. Mind on alati hämmastanud meie liiklusharimatus. Auto sõidab ees 88km/t, tema taga passib mingi Ferrari juht 1m taga, millal saaks suata. Kui see avaneb, siis 130 rauda ja supsti ette s
j
jaan/ 19. jaanuar 2019, 08:15
just see on õige mõte, kui kihutab, on halb autojuht
j
jaan/ 19. jaanuar 2019, 08:13
äpud on hoopis need kes ei arvesta teistega ja teevad avariisid

m
ms/ 19. jaanuar 2019, 08:03
Ikka teeme kõik seadused kõige äpumate tarvis. Keelame, keelame ja aina keelame, et äpud saaksid kõigil jalus olles mööda tänavaid - maanteid, ülisuurte pikkivahedega loksuda ja kolonne tekitada.
r
raul/ 19. jaanuar 2019, 05:25
te unustate ära,et igal aastal lisandub meie liiklusesse tuhandeid autosid,teed aga jäävad samasugusteks.Meie teedele lihtsalt ei mahu niipalju autosid ja sellest ka hukkunutega avariide arvu kasv
j
juga/ 19. jaanuar 2019, 04:29
Vastupidi, veokate piirkiiruse võiks ka 90 panna. Siis tekkib vähem vajadust möödasõitudeks. Kes tahab kiirust ületada, oma mure , kuis ja kas mööda läheb. Aga vähemalt ei tokerda piiraja tõttu keegi jalus. Teeolud on muidugi teine teema. Seda peab igaüks suutma ise hinnata, palju võimed ohutult lubavad. Aga teehooldus on ikka kehvake küll. Kui ikka Tallinn-Tartul sirgel lõigul sujuval kiirendamisel rattad ringi tõmbab, on tee ikka hooldamata.
n
..../ 18. jaanuar 2019, 23:15
nu kui ikka hooldus on puhas 0,siis pole ei kiirusest nii ega naa tolku, hullemad teed kui iial pole olnud, kõnniteed ka jäeti puhastmata, siis hakkas vett sulama, kildu pole pandud, nagu liuväli oli, nüüd siis uus kiht kinni sõkutud,kui uus sula tuleb, siis on pikka aega jälle puhas jääväli, sõiduteed tuleks korralikult puhastada kohe kui suured sajud ja liivatada,kasvõi mitmeid kordi,kui tervet talve pole talve, siis võiks ikka need üürikesed ajadki teha mõistlikku teehooldust, kuhu need rahad siis pannakse,kas ka valimistele lisaks kulud.On hullem kui kärulükkajad seal maanteametis.
r
Raul/ 18. jaanuar 2019, 22:59
Igaüks ei pea saama autot juhtida. Kui juhi jaoks on talvel, talverehve kasutades ikka tee "libe", siis ehk pole sõidukijuhtimine tema tugevaim külg ja ta peaks otsima muid võimalusi. Olin eile terve päeva roolis ja sõitsin läbi teve Eesti ja pool Lätit ega märganud kuskil, et tee oleks libe olnud või halb sõita. Ei sõitnud sugugi mööda suurimaid trasse.
k
18. jaanuar 2019, 22:55
Kõigepealt tehke normaalse laiusega teed ja siis hoidke neid korras. Pärast seda võib kiirusest rääkida
7
18. jaanuar 2019, 22:51
70-ga sõitsid ainult need, kelle krusa rohkem ei läinudki, või siis kruusateedel, mis olid sellised, et hambaplommid välja raputasid.
t
Tšago/ 18. jaanuar 2019, 22:02
Teelisele. See oligi imede aeg: kõik oli meie ommu,ka vene riik kuni hiina müürini ainult et need otud andsid selle kõik käest ära ja meist saidki orjad.

t
Teeline/ 18. jaanuar 2019, 21:05
Ja palju neid 70-ga sõitjaid oli?
t
Teeline/ 18. jaanuar 2019, 21:03
Tšago/ täna, 19:54-le. Üht muinaslugu Tsägo käest ma kuulen...
p
PPV/ 18. jaanuar 2019, 20:39
Meie teede projekteerijad teevad ka sellist jura, et ei imesta ka, et avariid taga. Need uued superringid ongi selleks loodud, et kiirusel 20km/h hange sõidaksid ja sealt välja ukerdades kellegiga veel kokku saaksid. Tallinnas uuel Haabersti ringil on osad kohad nii tehtud, et kui buss kõrval on, jääb kaks võimalust, kas pead kinni ja lased bussil sõita või üritad enne bussi läbi lipsata(kiirusest ei ole siin midagi rääkida, isegi väikse kiiruse korral on bussis tunne, nagu keegi veaks puid).
h
Huntorav/ 18. jaanuar 2019, 20:30
"bemmimehi" ei takista miski, sõidutunnid on kallid, st, et juhiload saadakse minimaalsete kogemustega, nutitelefonid pidevalt käes ja lõpuks veel hooldamata teed. . . . ei saa aru, mis see kiiruse alandamine annab. . . võib-olla, et auklikku riigieelarvet trahvide näol toita. . . aga okei, langetame kiiruse 40 km/h ja sõidame kõik suvel jalgratastega ning talvel soomekelkudega !
n
18. jaanuar 2019, 20:11
Nõukaaeg oli meeste aeg, sõitsime gaz-de, maz-de, kamazide, zil-dega terve Venemaa läbi. Nüüd on ainult pehmod roolis,libe on,alati on libe olnud ainult et sohvreid pole.
e
Ettevaatlik autojuht/ 18. jaanuar 2019, 19:59
viga on uljurite muretuses, kes ka talvel suviseid sportlikke sõidumaneere harrastavda. mina näuteks söandan 90-ga sõita vaid Tallinn-Narva maanteel, sest see on alati lahti aetud ja soolatatud, asfalt väljas. Aga kõrvalteedele pöörates ei sõida tänavu, sadude ja tuiskude talvel just üle 70-80, sõltuvalt konkreetse tee läbitavusest ning ohutusest. Ja kõrvavteede kõrvalharudel on lõike, kus saab ohutult sõita vaid 40-ga, Samas kohtab igal pool uljaspäid, kes enda arust ikka veel juulikuus sõidava. Ja "ees koperdajatele" signaalitavad.
g
GAZ 51/ 18. jaanuar 2019, 19:55
ei läinudki palju üle 60km/h kui veel koorem ka peal oli.toore klapp pidi koguaeg näpuvahel olema.aga eesti võiks võtta õppust soomelt ,talvine kiirus 80 ja kõik.
t
Tšago/ 18. jaanuar 2019, 19:42
Tegelikkuses oleks veokate 70.st max. kiirusest palju kasu: kütust kuluks vähem.väiksed saaksid kenasti mööda sõita ja rekkamehed poleks nõnna väsinud.

p
Pole hea mõte/ 18. jaanuar 2019, 18:56
Ega see piirkiiruse alandamine aita.Ainult lisaprobleeme tuleb.Tänapäeva head turvalised autod ja ka head teed.Kui ikka sõita ei oska ja ennast ülehindad ei aita mingid abinõud.
m
maalt ja obesega/ 18. jaanuar 2019, 18:09
Kui teeolud on, mis nad on, siis pole mingit vahet, milline see piirkiirus ka on. Kui piirkiirus on 70 km/h, siis libedaga see ei tähenda, et peab ka 70-ga sõitma. Pea peab ikka otsas olema.
t
talvel kiirus alla, 70ne peale jah,/ 18. jaanuar 2019, 17:58
siis need praegu 120ga uhajad võtavad 90ne peale.
k
Kommenteerijale # Tsago # 17 : 02/ 18. jaanuar 2019, 17:46
Ära aja rumalat juttu, linna lubatud kiirus oli juba Nõuka ajal 60 km h-s. Mäletan see oli linnas ikka jube kiirus. 1973 aastal käisin autokoolis , õppesõitu tegin GAZ- 51 ga. Instruktor ütles, et kui pidama hakkad siis hakka varem pidureid pumpama. Enne pidama tahtmist 3 - 5 korda enne piduri pedaali pumbata kui pidama said.
j
Jepp/ 18. jaanuar 2019, 17:40
ja-jah algajad 70, bussid 80, sõidukad 90, mopeedautod ka lisaks. Rohkem möödasõite ja tuleb veel rohkem õnnetusi. Hulludele ei aita kiirusepiirangud.
h
Huntorav/ 18. jaanuar 2019, 17:39
Mul on kahju sinust, Tsago, et sa nõukaajast vaimselt kammitsetud oled. . . . aeg on edasi läinud. Autod ja teed on tunduvalt paremad, aga teede hooldus on sinu nõukaaja tasemel. Teede hooldajad peaksid olema kriminaalkorras karistatavad teede mitteõigeaegse hooldamise eest ja statistilised näitajad muutuvad. . . .
t
Teised saavad sõidetud/ 18. jaanuar 2019, 17:39
Nt Rootsis on E4 maanteel ka talvel lubatud 110 km/h, kuid kui teeolud ei luba, sõidetakse seal ka 40 km/h ja olen seal isegi enne jõule 40- 50 sõitnud sadu km järjest. Inimesed lihtsalt ei ülbitse ja teevad hinnangud vastavalt oludele, mitte "kui võib, siis ma PEAN!" printsiibile.
i
Ikka/ 18. jaanuar 2019, 17:30
keelame jälle...iga juht peab ikka ise otsustama milliseid sõiduvõtteid kasutab ja kui kiiresti võimalik ohutult sõita. Vastasel korral jäämegi vaidlema kas teehooldus oli ikka tehtud ja kes õnnetuses süüdi on.

t
Tšago/ 18. jaanuar 2019, 17:11
Lisan et sõidukate ja ka busside kiirus ei tohiks ületada 80 km.h. + korralik psühiaatriline kontoll enne arstitõendi väljastamist. Neid hulle ikka jagub meie teedele.
t
Tšago/ 18. jaanuar 2019, 17:02
Nõuka ajal oli veoautode lubatud suurim kiirus 70,normaalne sest meil praktiliselt kiir teed puuduvad.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee